De Druiventros stapt weer in een tv-serie: ‘Het is toch goed voor de bekendheid’
BERKEL-ENSCHOT - Na drieënhalf jaar is het zover: een nieuwe tv-serie over De Druiventros. RTL4 zendt vanaf dinsdag 27 april zeven afleveringen uit over het hotel-restaurant in Berkel-Enschot. ,,We hebben elkaar weer gevonden”, zegt directielid Janny Zoontjens-Mutsaers. ,,Het is toch goed voor de bekendheid. En door de lockdown hadden we er ook tijd voor. We hebben ons er voor 300 procent in gestort.”
Twaalf draaidagen door het Blue Circle-productieteam zijn al achter de rug voor ‘De Druiventros: d’r op of d’r onder’. Deze maand volgen er nog drie. ,,Twee camerateams over de vloer, dat is wel een groot gezelschap. Maar het is de moeite waard. We hebben al veel lol gehad.”
We zijn altijd met RTL in contact gebleven. Vorig jaar hebben we laten weten dat we weer voor iets open stonden
Janny Zoontjens-Mutsaers, directielid De Druiventros
‘Herrie in de Druiventros’ krijgt dus een opvolger. Die serie uit 2017 met tv-kok Herman den Blijker als helper van een zogenaamd restaurant in nood maakte veel tongen los. Tot een tweede ‘Herrie’-serie kwam het echter niet, mede omdat de familie zich iets te veel te kijk zag gezet. Zoontjens-Mutsaers: ,,We zijn er door klanten vaak op aangesproken dat ze graag een vervolg wilden zien. We zijn altijd met RTL in contact gebleven, vorig jaar hebben we laten weten dat we weer voor iets open stonden.”
In de nieuwe serie is de verhaallijn dat De Druiventros zichzelf opnieuw wil uitvinden. Er moet een nieuw restaurant-concept komen, en daar hoort ook een interne verbouwing bij. Onder begeleiding van kok en kookboekenschrijver Julius Jaspers worden in een zaal drie concepten uitgetest: een fonduerestaurant, een BBQ & Beer-concept en een ‘All you can eat’-opzet.
Meningsverschillen maken ‘goede tv’
Wat het uiteindelijk wordt? Janny Zoontjens-Mutsaers doet er het zwijgen toe. Dat er meningsverschillen aan bod komen lijdt geen twijfel. ,,Ja, je kunt dan zeggen: daar doe ik niet aan mee. Maar ik wil ook goede tv.”
Het familiebedrijf in Berkel-Enschot weet toch altijd al wel de publiciteit te vinden. In Tilburg laat het momenteel van zich horen met het project om van horecacomplex De Postelse Hoeve een studentenhotel te maken. De crowdfunding die ze daarvoor inriepen was een doorslaand succes: in dertien uur haalden ze 2,5 miljoen euro binnen. Die wordt gebruikt voor aankoop en verbouwing van het pand.
https://www.bd.nl/tilburg(...)F%2Fwww.google.nl%2FGezellig hoor