abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175541737
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:44 schreef nijnja het volgende:

[..]

Buiten dat ieder kind het natuurlijk op zijn/haar eigen tempo doet, kan het natuurlijk ook nog dat uw/je kind net 1 is of bijna 2. Zit ook nog wel weer wat verschil in.
Dit sowieso :Y
En S. sprak tot een paar weken geleden een paar woorden die ik alleen snapte en kan nu ineens hele zinnen zeggen. Als de ontwikkeling eenmaal start kán het ineens heel snel gaan.

Algemene tip: mocht je je ooit zorgen maken over de taalontwikkeling van je kind, klopt op tijd aan bij een logopedist. Een vriendin van me is logopediste en zij ziet zoveel kinderen zoveel te laat komen. Die zijn 3/4 jaar en nog steeds kan alleen de moeder er iets uit halen. Dan is de achterstand al zo groot dat het lastig inhalen is.
Wil niet zeggen dat je dreumes nu al volledig moet kunnen meedoen met gesprekken hè? ;)

Tip 2: ook van die vriendin. Kijk Nederlandse programma’s met je kindje en vooral simpel. Daar leren ze het meest van. Aan een tweede taal (Engels) hebben ze heel weinig nog. Zij vond Nijntje dus echt heel goed, want daar worden veel kleuren, voorzetsels en dagelijkse woorden in gebruikt.
Zij ziet dus veel kinderen die prachtig in het Engels kunnen tellen, maar in het Nederlands niet _O- 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175542320
Eten hier ook wisselend.
Alles moet van het bord! HUH nou ligt het op de grond HELP :( Ahh dank je eindelijk eten O+. Ff naast bord leggen hoor. En er weer op. Bord omkeren. Pulk stukje appel uit pannenkoek. Omnomnom! Hee wat heb jij daar? Is dat een vork? Die wil ik ja die wil ik heeeeel graag!. *Alsjeblieft nog een vork* omg dankje O+ mepmepmep. Friemel tanden van beide vorken in elkaar. Fascinerend.

Oja eten! Smijt vorken op de grond. Ohnee wil ze terug. Vorksmijtenopraap keer 6. Oja eten! Ennnn afgeleid wat ligt daar op tafel? Is dat voor mij? Ik vind het interessant! Wat is het vertel me meer strekstrekstrekkerdiestrek *moffelt hapje eten weg* hee ik zie mezelf in de pan! Hah! Oja vorken zijn leuk. Plaat leegvegen ook. Dat het opgeraapt wordt ook :Y. Eten don't care.
*houd stukje eten voor* O wow eten, omnomnom. Maal 20.
Nouja dat soort dus :s). Mooi dat ontdekken O+. Wel vermoeiend.
pi_175543336
Haha, zo herkenbaar! Alleen bij ons is er nog de fase ‘heel boos zijn op de hond die het eten dat je expres op de grond gooide opeet’.
Die puinhoop ook iedere avond na het eten :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 december 2017 @ 08:14:11 #229
269689 crew  Viv
pi_175543424
Ik kan er vooral slecht tegen omdat ze het eerst niet deed. Toen was het gewoon stukjes eten haar kant op schuiven tot ze genoeg gegeten had. Hoezo begint dat peutergedrag al bij 13 maanden. :(
pi_175543968
Speelhoekjes zijn inderdaad leuk! Voor de kerst geven wij een keukentje, ben benieuwd hoe M het vindt. Op vakantie vond ze dat in ieder geval helemaal leuk :+

Ik lees wel vaker dat kleine kinderen voorkeur hebben voor bepaald eten. M vindt koolhydraten helemaal geweldig (rijst, pasta etc.). Vlees vindt ze maar zo-zo. Ze heeft heel lang vrij weinig gegeten. Ze is nu 16 maanden en eet nu opeens een stuk meer, soms meer dan ik (rijst dan :+).

Leuk om te lezen dat andere dreumessen ook niet zo goed weten wat ze willen met eten :+ Hier probeert M het vaak met een lepel, maar als dat niet lukt met de hand. En mij voeren vindt ze ook helemaal leuk :')

Verder vind ik het soms lastig om aan te haken hier. M praat nog niet, loopt nog niet. Ze begrijpt wel wat we zeggen (bijvoorbeeld 'waar is xxx', of 'laat de kast maar dicht' :+). Andere kindjes in de buurt die jonger zijn lopen al, soms maak ik me daar wel een beetje zorgen over ofzo. En de vragen: "Loopt ze nou nog niet???" zijn ook wel irritant aan het worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:09:37 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175544129
Miezz, ik bagger ook maar wat aan en zo zijn er zat ouders :*

Als M zich niet verveelt en lekker vermaakt met jou is het toch prima joh.
Kinderen hebben niet zo gek veel nodig.

Ik ga vandaag proberen een surprise te maken en in te pakken terwijl onze tank hier rond wandelt door het huis heen
Ben benieuwd hoe dat gaat lukken _O-

Verder heeft ze vorige week een girl right gehad op de crèche. Iemand pakte wat af en daar was ze het niet mee eens. Jammer dat ik er niet bij was want zag er blijkbaar zo uit



De Avent rietjesbeker is top hier omdat alle tuitbekers smirkend kijkend omgedraaid worden en ze dan lekker gaat slaan in het plasje drinken.

En verder is het qua gedrag een kopietje van mij, dus ik ben benieuwd en op mijn hoede voor de peutertijd :+ :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175544270
Miezziej, dat gestroomlijnde is wat jij ziet. Ik weet zeker dat die moeders ook maar wat doen hoor ;)
En probeer ook te kijken naar de simpele dingen. S. kan echt ontzettend genieten van boodschappen doen 8)7 onderweg van alles aanwijzen, kletsen. Dan hoef je echt niet allerlei spectaculaire uitjes te ondernemen hoor :)
Voor de beeldvorming: op dit moment is mijn huis een puinhoop, zit ik nog in badjas op de bank, S. speelt in zijn slaapzak met al zijn speelgoed door elkaar en M. ligt tevreden in de box te kletsen. Prima ochtendje dacht ik zo :D
Als we dan straks gedoucht hebben en op pad gaan en ik even snel het huis heb opgeruimd, lijkt het net alsof ik het leven onder controle heb :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 7 december 2017 @ 09:35:30 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175544578
Miezzz zie mijn userplaatje ;).
KuikenGuppy
pi_175544689
Miez, toen mini nog heel jong was dacht ik dat ook. Iedereen deed dat maar gewoon heel vloeiend en ik stond maar te klunzen en te kloten met mijn kind. En toen zei een keer een vriendinnetje met een baby tegen me: “jij doet dat maar zo en ik sta hier maar te kloten” en toen dacht ik aha, zo werkt dat dus. Dat jij denkt dat je maar wat doet, terwijl het er voor een ander supergestroomlijnd uit ziet (en als dat even niet zo is, dat ze dat begrijpen, want ze hebben zelf ook wel eens in die situatie gezeten) Zo is ‘t leven toch een beetje ;) Net als de realisatie dat je nu ineens zo’n volwassene bent waarvan je vroeger dacht ‘wow als je volwassen bent kun je alles en heb je alles op orde’ en tbh, ik doe nog steeds maar wat en heb voor m’n gevoel niks op orde :')

Ik kwam jullie eigenlijk uitzwaaien! Ik heb niet veel meegepost, maar mini is inmiddels al twee dagen twee jaar oud en kan met haar 16,5 kilo echt niet meer door voor dreumes :o Fototje voor de vorm:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot snel in het peutertopic :* :W
Make your own kind of music.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:45:12 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175544720
Radijzenpak, tof!

Laters!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175545158
Tot snel, Mini (of maxi misschien meer ;) )!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175545264
Nog gefeliciteerd met je mini CE
16.5 kilo :D

Miezz wat de rest ook zegt. Iedereen doet maar wat. Je bent echt niet alleen.
Wel lastig dat je man zoveel weg is.

Molo wij gebruiken ook die avent rietjes beker. Echt een fijn ding.
Die dreumes van jou kan iig goed voor zichzelf opkomen ;)

Lesage heerlijk toch zn ochtend. Ik kan daar echt van genieten.

S heeft nu ook waterpokken. Hopelijk komt hij er net zo goed door als zijn broer. We zullen zien
pi_175545597
Fijn om herkenning te lezen :Y Jullie zijn liev O+

Ik zie het helemaal voor me Molo _O- Larf lijkt me echt zo grappig :D

Gefeliciteerd nog CE! *O* Leuke foto O+

Beterschap voor S Ikke ;(
  donderdag 7 december 2017 @ 11:47:40 #239
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_175547141
Beterschap voor S!
Cass... hier ook gefeliciteerd ;)
*Ik doe ook maar wat boks*

Zondag heeft Aa zijn eerste stapjes gezet *O*
Ondertussen kan hij al een paar meter achter elkaar stappen.. nog wel op z'n bambi's.. zo schattig O+ :D Hij is zo trots! En ik ook! *insert pauw* *;
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_175548475
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:44 schreef nijnja het volgende:

[..]

Buiten dat ieder kind het natuurlijk op zijn/haar eigen tempo doet, kan het natuurlijk ook nog dat uw/je kind net 1 is of bijna 2. Zit ook nog wel weer wat verschil in.
Zeg alsjeblieft ‘je’. ;)

Ja, zoontjelief is van september.
:)
  donderdag 7 december 2017 @ 13:52:58 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175549509
Miezz, alles wat zij hierboven zeggen ;)
Vergeet aub die term baggermoeder! Gekkerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:47 schreef Radyhyn het volgende:
Beterschap voor S!
Cass... hier ook gefeliciteerd ;)
*Ik doe ook maar wat boks*

Zondag heeft Aa zijn eerste stapjes gezet *O*
Ondertussen kan hij al een paar meter achter elkaar stappen.. nog wel op z'n bambi's.. zo schattig O+ :D Hij is zo trots! En ik ook! *insert pauw* *;
Wat knap!! ^O^

Hier voor jou een pauw:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:57 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Zeg alsjeblieft ‘je’. ;)

Ja, zoontjelief is van september.
Zoveel variatie in ontwikkeling. Komt allemaal goe!
Anders vertel je even wat M. allemaal wel kan? Ofwel: hoe gaat het met hem!?

Max is vandaag lekker thuis. Ik heb in december voorlopig geen opdrachten (meer), dus ik vond het een beetje onzin om 'm dan 2 dagen te brengen. Straks stap ik lekker in het OV richting mijn ouders. Kan 'ie daar lekker spelen en we blijven eten :)

We hadden vanmorgen een blij-ei-ochtend. Ik ging eitjes bakken. Na zijn scrambled eggs te hebben verorberd en na stimuleren van mij natuurlijk ;) zei hij: EI! Vervolgens wou hij ook mijn omelet. Die heeft 'ie dan ook maar half opgegeten. Zo gaat het nu altijd. Wij komen nauwelijks aan onze voedingsstoffen toe, itt holle bolle Gijs Max.
pi_175549713
:D

Met mijn M. ;) gaat het super! Natuurlijk kan hij ook andere dingen. :P Hij loopt al vier maand. Nog nooit zo druk geweest. En hij is zo vrolijk.. genieten volop!
:)
pi_175552698
Wat knap Rady! *O*

Mooi dat je zegt letten op wat een kindje wel kan Quoi :)
M is ook dol op gebakken ei, vooral als er kaas op zit.

M houdt trouwens van 'bellen'. We hebben een oude huistelefoon en die heb ik ooit eens tussen haar speelgoed gegooid. Gister graven in haar speelgoeddoos, pakt ze die telefoon en gaat er tegen brabbelen :') (Laatste tijd zegt ze vaak dingen zoals kappuhkoppahaha :+).
Soms vind ik het jammer dat ze nog niet echt praat, maar ik heb weleens gelezen dat meertalige kinderen soms later beginnen met praten. Dus wie weet moet ik nog een tijdje wachten :P Al kan het ook opeens heel snel gaan natuurlijk.
pi_175552754
Oh jongens ik heb zo'n slim knap kind O+

Papa staat te douchen boven. Ik zeg tegen Emmy kom we gaan papa laten schrikken. En ze begint al onbedaarlijk te giechelen op de trap.
Ik zeg "stttt" en zij maakt het gebaar erbij met een vinger voor haar mond en zegt ook "stttt"! Giechelgiechel.
En dan kijken we om het hoekje "boe"!
pi_175561235
Wat schattig Arja :D
Schrok papa?

Rady *O* voor aa
Lekker stappen maar.

Die Max die kan er wat van :Y)
Fijn dat je de hele maand vrij bent en lekker kan genieten van Max. Ga je nog leuke dingen doen?

Miezz dat brabbelen is zo O+
Over een tijdje kletst ze je de oren van je kop.
Hier wordt vandaag ineens 'mooi' gezegd. We kwamen in het nieuwe huis van mijn moeder en dat was het eerst wat hij zei :D

S heeft nog geen last van de waterpokken. Dat komt pas als de blaasjes open gaan. Van het weekend als ik ben werken en mijn man thuis is :P
En ik heb vandaag gewoon geen fles gegeven. 2x een beker melk en zo zonder iets het bed in. Zou het zo simpel zijn?
pi_175564327
Lekker Q, zo’n vrij maandje!

Arja O+ Ik hou van dreumesgrapjes!

Ikke, goed gepland wel :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:16:56 #247
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175568127
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:57 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Zeg alsjeblieft ‘je’. ;)

Ja, zoontjelief is van september.
Oké. Je! :D

O. is ook van september en zegt ook nog geen (fatsoenlijk) woord. Bah = boek en verder komen wij nog niet.
Hij alwel met klanken, dus het zal aan ons liggen dat we het niet snappen ... (Zo kan hij ten minste kijken, briljant wel... Nee papa, ik zeg toch dit?! Moet je niet dat doen! :( )
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175569794
Ikke nee papa ik hoor jullie niet hooor en begon een liedje te fluiten. Hij zat helemaal in zijn rol ook :P

Waterpokken enzo. Ik gok dat Emmy dat allemaal pas gaat krijgen als ze naar de psz mag. Dat mag hier al vanaf 2 jaar
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:22:23 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175572156
Tof Arja, dat soort grapjes O+

Psz, jeetje, dat klinkt alweer zo 'groot'! Geen idee nog hoe dat werkt en of dat nu moet of niet.

Ikke, geen speciale leuke dingen hoor deze maand. Eind van de maand gaan we wel met vrienden gezellig een paar dagen weg :) Erg veel zin in.

Onbegrijpelijke taal: check. Max zegt al maanden "einnnnnnnn" als hij iets geeft. Wel handig. Als we willen dat hij iets geeft, zeggen we "einnnnnnnn" en dan geeft hij het. Onderling doen we dat nu ook :') Soort alternatieve alsjeblieft.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 12:55:58 #250
269689 crew  Viv
pi_175572847
Wat gezellig Arja, een grapje uithalen met papa. O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:22 schreef Quoi het volgende:
Psz, jeetje, dat klinkt alweer zo 'groot'! Geen idee nog hoe dat werkt en of dat nu moet of niet.
Volgens mij heeft het geen meerwaarde als je kindje naar een kinderdagverblijf gaat, of naar een gastouder waar ook andere kindjes zijn. ZZ zit 22 uur per week tussen de andere kindjes, sociale contacten genoeg zou ik zeggen. :Y)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')