abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 november 2017 @ 13:31:41 #1
449521 Pewl
Liverpudlian
pi_175238875
Stuitte zojuist op Facebook op een account genaamd Vakantiepiraten.nl. Ziet er allemaal wel erg aantrekkelijk uit, zeer goedkope reizen en dergelijke.

Hebben mensen ervaring met deze site en is het allemaal koosjer?
pi_175238908
Vakantiepiraten verzamelt slechts aanbiedingen. Je boekt altijd via een separate aanbieder.
Meestal gewoon prima.
  woensdag 22 november 2017 @ 13:35:25 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175238927
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 22 november 2017 @ 13:35:43 #4
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175238930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:33 schreef Toto69 het volgende:
Vakantiepiraten verzamelt slechts aanbiedingen. Je boekt altijd via een separate aanbieder.
Meestal gewoon prima.
Het lijkt me - gezien dit een extra tussenpersoon is - dat het niet de goedkoopste optie zal zijn. Vakantiepiraten moet er natuurlijk ook een slaatje uit kunnen slaan.

Zelf apart de vlucht (Skyscanner) + hotel (Booking.com) boeken blijkt uit mijn ervaring bijna altijd het goedkoopst. Je hebt natuurlijk wel uitzonderingen hier en daar, afhankelijk van het type vakantie.

UPDATE: Booking.com vangt uiteraard ook comissie - direct bij het hotel boeken is goedkoopst.
Same with Skyscanner

[ Bericht 6% gewijzigd door Kaizen_ op 23-11-2017 08:03:46 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 22 november 2017 @ 13:37:09 #5
449521 Pewl
Liverpudlian
pi_175239008
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:35 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het lijkt me - gezien dit een extra tussenpersoon is - dat het niet de goedkoopste optie zal zijn. Vakantiepiraten moet er natuurlijk ook een slaatje uit kunnen slaan.

Zelf apart de vlucht (Skyscanner) + hotel (Booking.com) boeken blijkt uit mijn ervaring bijna altijd het goedkoopst. Je hebt natuurlijk wel uitzonderingen hier en daar, afhankelijk van het type vakantie.
Dat dat onderste het goedkoopste is staat w.m.b. buiten kijf :Y
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 14:45:07 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175240075
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:40 schreef Toto69 het volgende:
Dat dat onderste het goedkoopste is staat w.m.b. buiten kijf :Y
Nope, booking.com krijgt ook gewoon een commissie (15%) van het hotel. Direct contact met het hotel kan goedkopere resultaten opleveren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175240128
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:45 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nope, booking.com krijgt ook gewoon een commissie (15%) van het hotel. Direct contact met het hotel kan goedkopere resultaten opleveren.
15%? Allemachtig.
pi_175240678
Volgend mij gaat het reixen via Duitse aanbieders, dacht ik een keer zijn tegen gekomen.
  woensdag 22 november 2017 @ 15:57:56 #10
449521 Pewl
Liverpudlian
pi_175241579
Sjeetje. 15% voor Booking.com. Volgende keer lekker via hotelsite zelf boeken.
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 16:01:05 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175241638
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:57 schreef Pewl het volgende:
Sjeetje. 15% voor Booking.com. Volgende keer lekker via hotelsite zelf boeken.
Op hun eigen site mogen ze niet onder de booking.com (e.a. soortgelijke sites) tarieven aanbieden. Vandaar direct contact opnemen om korting te bedingen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175241689
Het is legit in de zin dat je gewoon krijgt waar je voor betaalt. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je vaak in een afgelegen vliegveld wordt gedropt. Ook staat je hotel vaak niet op een toplocatie en zijn de reistijden beperkt en ongunstig.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 22 november 2017 @ 22:06:25 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175249284
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:31 schreef Pewl het volgende:
Stuitte zojuist op Facebook op een account genaamd Vakantiepiraten.nl. Ziet er allemaal wel erg aantrekkelijk uit, zeer goedkope reizen en dergelijke.

Hebben mensen ervaring met deze site en is het allemaal koosjer?
Ze bestaan al een tijdje en zijn eigenlijk gewoon een regulier reisbureau, ze verkopen voornamelijk reizen door van grotere partijen.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:35 schreef Kaizen_ het volgende:
Het lijkt me - gezien dit een extra tussenpersoon is - dat het niet de goedkoopste optie zal zijn. Vakantiepiraten moet er natuurlijk ook een slaatje uit kunnen slaan.
Daar sta je nog raar van te kijken, ze verkopen bijvoorbeeld ook reizen van TUI, voor dezelfde prijs waar TUI ze voor verkoopt.

quote:
Zelf apart de vlucht (Skyscanner) + hotel (Booking.com) boeken blijkt uit mijn ervaring bijna altijd het goedkoopst. Je hebt natuurlijk wel uitzonderingen hier en daar, afhankelijk van het type vakantie.
Mijn ervaring is juist andersom.
Als je op vakantie gaat naar een gebied waar een touroperator actief is kan het soms 40 tot 50% goedkoper zijn om een pakketreis te boeken dan los ticket + hotel + transfer.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je smaak en voorkeuren in hotels overeen komt met aanbod waar de touroperator het meeste van inkocht heeft en de meeste korting op geeft.
So we just called him Fred
  donderdag 23 november 2017 @ 01:25:16 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_175251908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:35 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het lijkt me - gezien dit een extra tussenpersoon is - dat het niet de goedkoopste optie zal zijn. Vakantiepiraten moet er natuurlijk ook een slaatje uit kunnen slaan.

Zelf apart de vlucht (Skyscanner) + hotel (Booking.com) boeken blijkt uit mijn ervaring bijna altijd het goedkoopst. Je hebt natuurlijk wel uitzonderingen hier en daar, afhankelijk van het type vakantie.
Een hilarisch advies als je bedenkt dat Skyscanner en booking.com ook gewoon brokers zijn :D
  donderdag 23 november 2017 @ 07:40:48 #15
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175252749
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 01:25 schreef Blik het volgende:
Een hilarisch advies als je bedenkt dat Skyscanner en booking.com ook gewoon brokers zijn
Zeker nu ik lees dat Booking.com 15% comissie vangt. :o
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 23 november 2017 @ 07:55:48 #16
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_175252900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:35 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het lijkt me - gezien dit een extra tussenpersoon is - dat het niet de goedkoopste optie zal zijn. Vakantiepiraten moet er natuurlijk ook een slaatje uit kunnen slaan.

Zelf apart de vlucht (Skyscanner) + hotel (Booking.com) boeken blijkt uit mijn ervaring bijna altijd het goedkoopst. Je hebt natuurlijk wel uitzonderingen hier en daar, afhankelijk van het type vakantie.
En jij denkt dat zowel Skyscanner als Booking.com geen tussenpersoon zijn en er - net als Vakantiepiraten - geen slaatje uit moeten slaan? :D 8)7
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_175253191
Skyscanner is enkel een vergelijkingssite die verteld op welke site je het beste kan boeken, 90% van de gevallen is dit gewoon bij de luchtvaartmaatschappij. Skyscanner is dus een goede eerste stap om te kijken welke maatschappij/vlucht het goedkoopste is.

Booking.com ontvangt wel commissie, maar heeft wel een laagste prijsgarantie, dus als het via het hotel goedkoper is krijg je dat verschil terug (in 99% van de gevallen is booking.com goedkoper of hetzelfde). Voordeel van booking tov andere sites is dat je voor bijna alle hotels tot vlak voor aankomst gewoon via de app kunt wijzigen/annuleren en dat je altijd pas in het hotel hoeft te betalen.

Als je bijvoorbeeld via HiHostels of Accord ledenkorting krijgt, krijg je deze ook via booking.com, omdat deze korting in het hotel wordt berekend over de prijs die je via Booking hebt vastgesteld.
pi_175253202
Skyscanner is toch eerder een vergelijker - je boekt je ticket waar die het goedkoopst te boeken is, al is dat op de website van de luchtvaartmaatschappij of bij een tussenpersoon.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_175253583
Ik boek overigens altijd via Skyscanner en Booking.com. Vaak kijk ik ook nog naar Expedia vlucht+hotel, maar dit is zelden goedkoper tenzij je erg flexibel bent of net geluk hebt. Ook ga ik vaak nog naar Trivago voor het geval dat er een hotel is dat niet op booking.com staat

Pakketreizen via TUI/Corendon oid kunnen als je toevallig naar hun bestemming, op toevallig de data die zij aanbieden en precies naar dat hotel wilt eventueel voordeliger zijn, maar over het algemeen kom je vaak duurder uit.

Ik persoonlijk heb een hekel aan pakketreizen omdat ik vind dat als je veel geld uitgeeft aan een reis deze volledig aan je eigen wensen moet voldoen, en bovendien vind ik de voorbereiding minstens zo leuk als de reis zelf, en dat ontneemt een pakketreis je.
pi_175255377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:57 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik boek overigens altijd via Skyscanner en Booking.com. Vaak kijk ik ook nog naar Expedia vlucht+hotel, maar dit is zelden goedkoper tenzij je erg flexibel bent of net geluk hebt. Ook ga ik vaak nog naar Trivago voor het geval dat er een hotel is dat niet op booking.com staat

Pakketreizen via TUI/Corendon oid kunnen als je toevallig naar hun bestemming, op toevallig de data die zij aanbieden en precies naar dat hotel wilt eventueel voordeliger zijn, maar over het algemeen kom je vaak duurder uit.

Ik persoonlijk heb een hekel aan pakketreizen omdat ik vind dat als je veel geld uitgeeft aan een reis deze volledig aan je eigen wensen moet voldoen, en bovendien vind ik de voorbereiding minstens zo leuk als de reis zelf, en dat ontneemt een pakketreis je.
Pakketreizen...wat een drama. Eerst wachten als je aankomt op het vliegveld tot de bus vol is, iedereen naar z’n hotel brengen (jij bent altijd als laatste, waardoor je alsnog 2 uur in een bus it terwijl je hotel op een half uurtje rijden is). Dan krijg je nog zon idiote informatie map (net of je die nodig hebt op facking Kreta of Mallorca), en de volgende dag een “informatie bijeenkomst” met de hostel (met gratis drankje). Wat je uiteindelijk een middag van je vakantie kost en waar je veel te dure excursies boekt.

Toegegeven, ik heb dat ook gedaan toen ik voor het eerst op vakantie, maar nu boek ik alles gewoon zelf. En op gewoon een weekje zon in Europa valt het prijsverschil nog wel mee, als je los boekt ben je wel goedkoper uit dat wel. Maar als je een rondreis maakt dan kan je gewoon de helft goedkoper uitzijn.
pi_175255505
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:24 schreef Jappie_Sea het volgende:
Skyscanner is enkel een vergelijkingssite die verteld op welke site je het beste kan boeken, 90% van de gevallen is dit gewoon bij de luchtvaartmaatschappij.
Volgens mij in de meeste gevallen juist niet.
quote:
Booking.com ontvangt wel commissie, maar heeft wel een laagste prijsgarantie, dus als het via het hotel goedkoper is krijg je dat verschil terug (in 99% van de gevallen is booking.com goedkoper of hetzelfde).

Als het hotel lagere prijzen hanteert dan Booking.com krijgen ze op hun flikker van Booking.com.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 23 november 2017 @ 11:49:39 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175256701
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:40 schreef alopio het volgende:
Pakketreizen...wat een drama. Eerst wachten als je aankomt op het vliegveld tot de bus vol is, iedereen naar z’n hotel brengen (jij bent altijd als laatste, waardoor je alsnog 2 uur in een bus it terwijl je hotel op een half uurtje rijden is). Dan krijg je nog zon idiote informatie map (net of je die nodig hebt op facking Kreta of Mallorca), en de volgende dag een “informatie bijeenkomst” met de hostel (met gratis drankje). Wat je uiteindelijk een middag van je vakantie kost en waar je veel te dure excursies boekt.
Die bijeenkomst is niet verplicht ;) Die map is inderdaad wel een lachertje (ook voor de meer "bijzondere" landen als de Dominicaanse Republiek en Cuba heb je er meestal niets aan. Noodzakelijk is het voor veel mensen wel: er zijn er genoeg die een pakketreis boeken zonder enig idee te hebben waar ze heen gaan en dan is die informatiemap het eerste moment dat ze iets te weten komen over de streek of het land waar ze hun vakantie gaan vieren.
So we just called him Fred
pi_175266191
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:47 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Volgens mij in de meeste gevallen juist niet.
Ik heb het zelf voor simpele enkele reis en retourvluchten nog niet meegemaakt dat het elders goedkoper is dan bij de luchtvaartmaatschappij. Enkel bij complexe vluchten (meerdere bestemmingen, heen naar een andere luchthaven dan terug) en layovers op verschillende maatschappijen kan je bij tussenpersonen als WTC uitkomen.

Ook is het zo dat je bij vrijwel alle Europese prijsvechters (Wizz, Ryanair, Easyjet, Eurowings, Transavia etc.) je alleen via de maatschappij zelf kunt boeken. Hetzelfde geld voor veel binnenlandse vluchten in de VS met bijvoorbeeld Delta, United, American, Alaska, Frontier etc.
pi_175266271
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:47 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Als het hotel lagere prijzen hanteert dan Booking.com krijgen ze op hun flikker van Booking.com.
Precies, daarom doen de hotels dat ook niet en weet je zeker dat je via Booking.com het goedkoopst uit bent.
  Moderator vrijdag 24 november 2017 @ 06:54:09 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175273037
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:21 schreef Jappie_Sea het volgende:
Precies, daarom doen de hotels dat ook niet en weet je zeker dat je via Booking.com het goedkoopst uit bent.
Dat is dus niet zo. Als het hotel niet bij een grotere keten hoort, kun je zeker beter even bellen of mailen met het hotel. Dan geef je aan wat de prijs is op bijvoorbeeld booking.com en vraag je wat het kost om buiten die site om te boeken. Dat kan dan de commissie voor booking.com schelen. Sommige hotels gaan daar wel in mee.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175273102
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 06:54 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Als het hotel niet bij een grotere keten hoort, kun je zeker beter even bellen of mailen met het hotel. Dan geef je aan wat de prijs is op bijvoorbeeld booking.com en vraag je wat het kost om buiten die site om te boeken. Dat kan dan de commissie voor booking.com schelen. Sommige hotels gaan daar wel in mee.
Als dit zo is kan je die mail dus aan booking.com doorsturen en passen ze de prijs aan. Dat is de laagste prijsgarantie.
  Moderator vrijdag 24 november 2017 @ 08:34:12 #27
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175273636
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 07:12 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Als dit zo is kan je die mail dus aan booking.com doorsturen en passen ze de prijs aan. Dat is de laagste prijsgarantie.
Tenzij je werkt voor booking.com, of daar aandelen in hebt, zou dat een behoorlijk domme actie zijn.
Werk jij voor booking.com? Of heb je daar aandelen in?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:07:36 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_175274037
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:34 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Tenzij je werkt voor booking.com, of daar aandelen in hebt, zou dat een behoorlijk domme actie zijn.
Werk jij voor booking.com? Of heb je daar aandelen in?
Idd zeg, waarom zou je dat doen? Van een win-win situatie tussen jou en hotel ga je naar een lose-lose situatie tussen jou en hotel. Want naar dat tarief kun je dan wel fluiten
pi_175274339
Hotels maken de afspraak met booking.com dat ze het laagste tarief via booking.com aanbieden in ruil voor meer potentiele klanten en het gebruik van hun reserveringssysteem.

Booking.com biedt zijn klanten een site waarop zij gemakkelijk hotels kunnen zoeken en deze onbeperkt met een druk op de knop kunnen wijzigen en annuleren en pas bij aankomst hoeft te betalen. Bovendien hebben zij de afspraak met de klanten dat het nergens goedkoper is dan via hun site. Als de hotels zich niet aan die afspraak houden door offline lagere prijzen te hanteren past booking.com de prijzen aan.

Of je dat lagere bedrag enkel aan het hotel betaald, of datzelfde bedrag via booking.com maakt voor de klant niets uit, je betaalt immers hetzelfde bedrag in het hotel en krijgt dezelfde kamer. Je mist echter de service van booking. Of je daar veel waarde aan hecht verschilt natuurlijk per persoon, maar gezien hotelprijzen erg variëren kan het zomaar dat een ander hotel ineens goedkoper wordt, of dat de plannen toch wijzigen. Dan is het fijn om gewoon online bij je reservering te komen in plaats van dat je offline een afspraak met het hotel hebt.

En nee, ik werk niet voor booking.com, noch heb ik aandelen in het bedrijf

[ Bericht 0% gewijzigd door Jappie_Sea op 24-11-2017 09:32:31 ]
  Moderator vrijdag 24 november 2017 @ 09:48:24 #30
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175274817
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:26 schreef Jappie_Sea het volgende:
Hotels maken de afspraak met booking.com dat ze het laagste tarief via booking.com aanbieden in ruil voor meer potentiele klanten en het gebruik van hun reserveringssysteem.

Booking.com biedt zijn klanten een site waarop zij gemakkelijk hotels kunnen zoeken en deze onbeperkt met een druk op de knop kunnen wijzigen en annuleren en pas bij aankomst hoeft te betalen. Bovendien hebben zij de afspraak met de klanten dat het nergens goedkoper is dan via hun site. Als de hotels zich niet aan die afspraak houden door offline lagere prijzen te hanteren past booking.com de prijzen aan.

Of je dat lagere bedrag enkel aan het hotel betaald, of datzelfde bedrag via booking.com maakt voor de klant niets uit, je betaalt immers hetzelfde bedrag in het hotel en krijgt dezelfde kamer. Je mist echter de service van booking. Of je daar veel waarde aan hecht verschilt natuurlijk per persoon, maar gezien hotelprijzen erg variëren kan het zomaar dat een ander hotel ineens goedkoper wordt, of dat de plannen toch wijzigen. Dan is het fijn om gewoon online bij je reservering te komen in plaats van dat je offline een afspraak met het hotel hebt.
En het hotel betaalt alsnog de commissie over de door jou bedongen lagere prijs. Dus indirect betaal je alsnog aan booking.com. Het is mij werkelijk volstrekt onduidelijk waarom je een derde partij als booking.com deelgenoot zou willen maken van een prijsafspraak tussen jou en jouw hotel.

Verder biedt booking.com via haar site diverse prijzen. Met de 'laagste prijs' kun je niet 'gratis' annuleren. En pas bij aankomst betalen is ook niet altijd het geval bij booking.com.

Over betalen gesproken: Betalen met creditcard betekent ook betalen met een commissie voor de creditcardmaatschappij van een paar procent. Als je cash betaalt, kun je dus nog een extra korting bedingen als die commissie inbegrepen is in de prijs van de hotelkamer.

quote:
En nee, ik werk niet voor booking.com, noch heb ik aandelen in het bedrijf
Weet je het zeker? :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175275160
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

En het hotel betaalt alsnog de commissie over de door jou bedongen lagere prijs. Dus indirect betaal je alsnog aan booking.com. Het is mij werkelijk volstrekt onduidelijk waarom je een derde partij als booking.com deelgenoot zou willen maken van een prijsafspraak tussen jou en jouw hotel.
Zoals ik al vertelde, vind ik het fijner om mijn reservering online te hebben dan offline. Een prijsafspraak zou ik inderdaad niet meteen delen booking.com, maar het heeft dus wel voordelen voor de klant.

quote:
Verder biedt booking.com via haar site diverse prijzen. Met de 'laagste prijs' kun je niet 'gratis' annuleren. En pas bij aankomst betalen is ook niet altijd het geval bij booking.com.
Bij minimaal 95% van de gevallen kan je via booking.com gratis annuleren en wijzigen, ook bij het goedkoopste optie. Of dit wel of niet zo is wordt vooral bepaalt door de bestemming. En betalen via booking.com is niet mogelijk, je moet dus altijd in het hotel betalen. Wel moet je vaak je creditcard invoeren als garantie, maar wordt er niets in rekening gebracht.

quote:
Over betalen gesproken: Betalen met creditcard betekent ook betalen met een commissie voor de creditcardmaatschappij van een paar procent. Als je cash betaalt, kun je dus nog een extra korting bedingen als die commissie inbegrepen is in de prijs van de hotelkamer.
Ik weet niet bij wat voor bank jij zit, maar bij mij is geld opnemen in een vreemde valuta veel duurder dan de creditcardcomissie. In eurolanden betaal ik altijd met mijn pinpas, maar zijn creditcardbetalingen volgens mij ook kosteloos.
pi_175275433
Overigens voor de duidelijkheid: ik vind niet dat als je met een hotel een prijs afdingt je deze meteen met booking.com moet delen. Ik bedoel dat als een hotel offline lagere prijzen hanteert dan online dat dit aan booking.com kan worden aangegeven (gewoon klein formuliertje invullen op de site) zodat zij de prijzen kunnen aanpassen en de laagste prijs kunnen garanderen.
pi_175275517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:18 schreef Jappie_Sea het volgende:
Overigens voor de duidelijkheid: ik vind niet dat als je met een hotel een prijs afdingt je deze meteen met booking.com moet delen. Ik bedoel dat als een hotel offline lagere prijzen hanteert dan online dat dit aan booking.com kan worden aangegeven (gewoon klein formuliertje invullen op de site) zodat zij de prijzen kunnen aanpassen en de laagste prijs kunnen garanderen.
Zodat het hotel nog minder verdient.
pi_175275605
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:22 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Zodat het hotel nog minder verdient.
En de consument minder betaalt, dat is voor ons uiteindelijk het belangrijkst. Als je wilt dat een hotel meer verdient staat het je vrij om meer te betalen, vinden ze vast niet erg.
pi_175275911
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:27 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

En de consument minder betaalt, dat is voor ons uiteindelijk het belangrijkst. Als je wilt dat een hotel meer verdient staat het je vrij om meer te betalen, vinden ze vast niet erg.
Dat is wel een erg eenzijdige beredenering. Uiteindelijk zijn hotels bedrijven die geld moeten verdienen. Zonder dat zullen ze sluiten. Betaal graag het minst, maar snap ook wel dat daar een minimum aan zit. Bedrijven als booking.com (en zijn zusterbedrijven) zijn niet per definitie voordelig, ze creëren ook schaarste en doen in drukkere gebieden aan prijsopdrijving (hogere prijzen, hogere gage). Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik er soms ook gebruik van maak, site is makkelijk en ben gewoon lui.
pi_175275967
Over vakantiepiraten.nl, dat is in feite een blog, ze moeten het ook veel hebben van clicks. Zit namelijk met enige regelmaat advertenties tussen. Hoe meer clicks, hoe meer ze verdienen per advertentie.
  Moderator vrijdag 24 november 2017 @ 10:52:49 #37
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175276053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:05 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik weet niet bij wat voor bank jij zit, maar bij mij is geld opnemen in een vreemde valuta veel duurder dan de creditcardcomissie. In eurolanden betaal ik altijd met mijn pinpas, maar zijn creditcardbetalingen volgens mij ook kosteloos.
Over je creditcardbestedingen in vreemde valuta betaal je ook een dagkoers met opslag.
Creditcardbetalingen zijn sowieso nooit kosteloos. Als er niet een commissie door de winkelier / het hotel / wat dan ook in rekening wordt gebracht, betekent dat niet dat er niet op de achtergrond een commissie wordt afgedragen. Die commissie zou je dus als korting kunnen bedingen bij een cashbetaling.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175276165
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Op hun eigen site mogen ze niet onder de booking.com (e.a. soortgelijke sites) tarieven aanbieden. Vandaar direct contact opnemen om korting te bedingen.
Ken trouwens genoeg hotels die dat wél doen. Als je dan bij Booking een korting bedingt, vanwege hun 'laagsteprijsgarantie', dan krijg je de welbekende dikke vinger. Je moet maar eens de voorwaarden van die 'laagsteprijsgaranatie' lezen, ze zijn best hilarisch.

Kleinere hotels betalen trouwens nog meer commissie aan Booking dan 15% :s).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175276242
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:44 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Dat is wel een erg eenzijdige beredenering. Uiteindelijk zijn hotels bedrijven die geld moeten verdienen. Zonder dat zullen ze sluiten. Betaal graag het minst, maar snap ook wel dat daar een minimum aan zit. Bedrijven als booking.com (en zijn zusterbedrijven) zijn niet per definitie voordelig, ze creëren ook schaarste en doen in drukkere gebieden aan prijsopdrijving (hogere prijzen, hogere gage). Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik er soms ook gebruik van maak, site is makkelijk en ben gewoon lui.
Ik ben het met je eens dat hotels hun hoofd boven water moeten houden. Echter kunnen hotels via booking.com nog steeds hun eigen prijs bepalen, en zullen ze. niet snel onder de rendabele prijs gaan zitten. Zeker voor kleinere hotels is Booking.com een uitkomst, omdat deze vaak geen eigen reserveringssite kunnen betalen voor het kleine aantal boekingen, en ze op die manier de consumenten kunnen bereiken.

Overigens denk ik dat dankzij booking.com prijzen juist niet worden opgedreven omdat de hotels hun eigen prijs betalen dankzij booking juist moeten concurreren. Vroeger moest je alle hotels in een stad opbellen, en ging de consument vaak met het eerste het beste aanbod in zee ipv alle hotels met elkaar te vergelijken.
pi_175276421
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:52 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Over je creditcardbestedingen in vreemde valuta betaal je ook een dagkoers met opslag.
Creditcardbetalingen zijn sowieso nooit kosteloos. Als er niet een commissie door de winkelier / het hotel / wat dan ook in rekening wordt gebracht, betekent dat niet dat er niet op de achtergrond een commissie wordt afgedragen. Die commissie zou je dus als korting kunnen bedingen bij een cashbetaling.
Ik weet niet hoe hoog die commissie precies is, maar ik kan met niet voorstellen dat het opweegt tegenover de kosten van geld opnemen (voor mij kost dat 4,50+2% tov 1,1% koersopslag met creditcardbetaling).

Bovendien lijkt het me dat hotels juist geen grote hoeveelheden contant geld in huis willen hebben. In de meeste westerse landen word het gebruik van cash juist ontmoedigd, het lijkt me eerlijk gezegd niet dat hotels cashbetalingen willen aanmoedigen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jappie_Sea op 24-11-2017 11:19:07 ]
pi_175276851
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:59 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ken trouwens genoeg hotels die dat wél doen. Als je dan bij Booking een korting bedingt, vanwege hun 'laagsteprijsgarantie', dan krijg je de welbekende dikke vinger. Je moet maar eens de voorwaarden van die 'laagsteprijsgaranatie' lezen, ze zijn best hilarisch.

Kleinere hotels betalen trouwens nog meer commissie aan Booking dan 15% :s).
Ik persoonlijk heb dit één keer gedaan, om 12:08 een mail gestuurd, om 12:24 een reactie met de bevestiging dat de prijs in mijn boeking was aangepast. Het kan zijn dat dat een uitzondering was, maar ik ga daar niet vanuit, want heb verder ook alleen maar goede ervaringen met de klantenservice van booking.com

Wat betreft de commissie vind ik dat we geen percentages kunnen noemen omdat deze noch door booking.com, noch door hotels worden bevestigd. Waarschijnlijk verschilt de commissie ook per hotel en reservering. Dat Booking.com er aardig wat geld aan over houdt lijkt me duidelijk, maar ze leveren er ook aardig wat voor terug. In the end levert samenwerking met booking.com voor de meeste hotels meer op dan het ze kost, anders zouden ze hun hotel er niet aanbieden.
pi_175277113
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:02 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat hotels hun hoofd boven water moeten houden. Echter kunnen hotels via booking.com nog steeds hun eigen prijs bepalen, en zullen ze. niet snel onder de rendabele prijs gaan zitten. Zeker voor kleinere hotels is Booking.com een uitkomst, omdat deze vaak geen eigen reserveringssite kunnen betalen voor het kleine aantal boekingen, en ze op die manier de consumenten kunnen bereiken.

Overigens denk ik dat dankzij booking.com prijzen juist niet worden opgedreven omdat de hotels hun eigen prijs betalen dankzij booking juist moeten concurreren. Vroeger moest je alle hotels in een stad opbellen, en ging de consument vaak met het eerste het beste aanbod in zee ipv alle hotels met elkaar te vergelijken.
Daar zit een verschil in benaderen in. Voor zover ik weet gaan de meeste hotels uit van wat ze nodig hebben en zetten daar de kosten van booking.com overheen. De keren dat ik belde heb ik eigenlijk altijd 10-15% korting gekregen en kon ik gewoon pinnen bij aankomst.

Booking.com en al die anderen creëren schaarste door het aantal aangeboden kamers te beperken. En heel schreeuwerig te melden dat je snel moet zijn!
pi_175277217
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:34 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Ik persoonlijk heb dit één keer gedaan, om 12:08 een mail gestuurd, om 12:24 een reactie met de bevestiging dat de prijs in mijn boeking was aangepast. Het kan zijn dat dat een uitzondering was, maar ik ga daar niet vanuit, want heb verder ook alleen maar goede ervaringen met de klantenservice van booking.com
Ik heb 't één keer gehad dat ik bij een hotel kwam en zag dat de standaardprijzen waar 't hotel mee adverteerde beduidend lager waren dan de prijs op Booking. Toen ook met Booking gemaild, maar ze zeiden dat ik er 'te laat' mee was :'). Je moet dus al over een prijsverschil klagen vóórdat je bent ingecheckt. Het liefst nog voordat je een boeking plaatst :+.
quote:
Wat betreft de commissie vind ik dat we geen percentages kunnen noemen omdat deze noch door booking.com, noch door hotels worden bevestigd. Waarschijnlijk verschilt de commissie ook per hotel en reservering. Dat Booking.com er aardig wat geld aan over houdt lijkt me duidelijk, maar ze leveren er ook aardig wat voor terug.
Hotels mogen inderdaad het commissiepercentage niet vermelden, maar 't schijnt bij kleine hotels in grote steden op te kunnen lopen tot 25%. Bij grotere hotels met meer onderhandelingskracht ligt het percentage lager. Bij kleine hotels in gehuchten eveneens, al schijnt dit meer te zijn omdat Booking graag een complete 'dekking' wil.

Sommige hotels betalen trouwens ook nog eens geld aan Booking om hoger in de zoekresultaten te komen.
quote:
In the end levert samenwerking met booking.com voor de meeste hotels meer op dan het ze kost, anders zouden ze hun hotel er niet aanbieden.
Tja, ik vind de commissiepercentages echt extreem. Zeker als je bedenkt dat Booking vrij weinig waarde toevoegt voor hotels. Ja, wel enige waarde, maar niet zó veel waarde dat zulk een groot deel van de winstmarge opgegeven zou moeten worden.

Booking gebruiken om hotels te vinden en dan direct via het hotel reserveren is m.i. eerlijker.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')