Competitievervalsing toch? Liberty zou niet blij worden van dit soort verhalen.quote:Op woensdag 22 november 2017 17:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK.
Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor.
Ik kan me ook nauwelijks herinneren dat een klantenmotor kampioen is geworden als het fabrieksteam meedeed.quote:Op woensdag 22 november 2017 17:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK.
Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor.
Wat ga je straks doen? Mij in het juiste topic quoten?quote:
2010 vergeten? RBR/Vettel WK. Renault met Kubica en Petrov als fabrieksrijders.quote:Op woensdag 22 november 2017 19:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kan me ook nauwelijks herinneren dat een klantenmotor kampioen is geworden als het fabrieksteam meedeed.
Misschien Brawn in 2009 als je McLaren als fabrieksteam van Mercedes telt in dat jaar.
Blijkbaar. Ik had het idee dat Red Bull toen al het fabrieksteam wasquote:Op woensdag 22 november 2017 21:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
2010 vergeten? RBR/Vettel WK. Renault met Kubica en Petrov als fabrieksrijders.
En 2011, maar toen was de regeling er al dat Renault verkocht was aan Lotus als ik me niet vergis.....
Ligt aan de definitie....quote:Op woensdag 22 november 2017 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon het fabrieksteam?
quote:For 1988 McLaren had secured use of the 1.5L V6 Honda turbo engines which since late in the 1985 season had been the best engine in Formula One. With the engines coming at the expense of Williams (who had won the previous two Constructors' Championships from McLaren), a strong 1988 was possible. Team boss Ron Dennis had previously tried to secure Honda engines for his Formula 2 team and welcomed the Japanese company after four successful years with the TAG engines.
In 94 won Benneton met een slechtere motor (Ford), maar het beste chassis en courreur.quote:Op woensdag 22 november 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:
In de jaren 90 had je Benetton en Williams met Renault. Telt dat ook?
Williams was het fabrieksteam in 1987 en McLaren nam die status over in 1988. Enige verschil was dat Lotus in 87 een jaer oudere Honda had dan Williams en in 88 dezelfde als McLaren.quote:Op woensdag 22 november 2017 22:23 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ligt aan de definitie....
[..]
Mercedes gebruikte die mode zelf ook alleen maar als het om een overwinning ging Voor Lotus stond er toen een podiumplek op het spel. En lijkt me vrij logisch dat ze die info niet vrijgeven anders kan het nog wel eens ploffende motoren opleveren.quote:Op woensdag 22 november 2017 17:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK.
Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor.
Via Google kom je er ookquote:Op woensdag 22 november 2017 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max naar de MotoGP? https://www.motorsport.co(...)cing-motogp-981539/j
Edit: excuus, is een prime artikel.
quote:Q: "This is the final chapter of McLaren Honda, but you had positives, what is your best memory of the last 3 years?"
Alonso: "Ermmm, it is difficult to pick out one race as the performance was never there."
quote:Op donderdag 23 november 2017 13:13 schreef Wuwwa het volgende:
VET: "You (Lewis) didn't have to pass many people this year"
HAM: "I passed you a couple of times..."
[ afbeelding ]
Dat bashen was vorig seizoen al niet meer leuk, valt me toch wel tegen van Alonso.quote:
quote:Op donderdag 23 november 2017 13:13 schreef Wuwwa het volgende:
VET: "You (Lewis) didn't have to pass many people this year"
HAM: "I passed you a couple of times..."
[ afbeelding ]
Blauw voor hardquote:Op donderdag 23 november 2017 14:11 schreef Wuwwa het volgende:
[ afbeelding ]
De bandjes voor volgend jaar
Word er superhard van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |