abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 november 2017 @ 19:30:35 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175245687
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK.

Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor.
Competitievervalsing toch? Liberty zou niet blij worden van dit soort verhalen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175246099
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK.

Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor.
Ik kan me ook nauwelijks herinneren dat een klantenmotor kampioen is geworden als het fabrieksteam meedeed.

Misschien Brawn in 2009 als je McLaren als fabrieksteam van Mercedes telt in dat jaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 22 november 2017 @ 19:51:49 #203
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175246192
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

straks ff doen
Wat ga je straks doen? Mij in het juiste topic quoten? :P

Edit: Oeps... zie nu dat ik zelf in het verkeerde topic zat te kutten :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 22 november 2017 @ 21:20:34 #204
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175248331
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik kan me ook nauwelijks herinneren dat een klantenmotor kampioen is geworden als het fabrieksteam meedeed.

Misschien Brawn in 2009 als je McLaren als fabrieksteam van Mercedes telt in dat jaar.
2010 vergeten? RBR/Vettel WK. Renault met Kubica en Petrov als fabrieksrijders.
En 2011, maar toen was de regeling er al dat Renault verkocht was aan Lotus als ik me niet vergis.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_175249503
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:20 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

2010 vergeten? RBR/Vettel WK. Renault met Kubica en Petrov als fabrieksrijders.
En 2011, maar toen was de regeling er al dat Renault verkocht was aan Lotus als ik me niet vergis.....
Blijkbaar. Ik had het idee dat Red Bull toen al het fabrieksteam was :)

Maar goed, 3 van de 68 is nog steeds erg weinig en kan alleen als het klantenteam niet benadeeld wordt ten opzichte van het fabrieksteam en dat gebeurt relatief weinig.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 22:19:40 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175249567
In de jaren 90 had je Benetton en Williams met Renault. Telt dat ook?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175249590
En McLaren met Honda :o
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 22:21:26 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175249597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:20 schreef SnowOokami het volgende:
En McLaren met Honda :o
Dat was toch gewoon het fabrieksteam?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175249641
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat was toch gewoon het fabrieksteam?
Ligt aan de definitie....

quote:
For 1988 McLaren had secured use of the 1.5L V6 Honda turbo engines which since late in the 1985 season had been the best engine in Formula One. With the engines coming at the expense of Williams (who had won the previous two Constructors' Championships from McLaren), a strong 1988 was possible. Team boss Ron Dennis had previously tried to secure Honda engines for his Formula 2 team and welcomed the Japanese company after four successful years with the TAG engines.
pi_175250077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:
In de jaren 90 had je Benetton en Williams met Renault. Telt dat ook?
In 94 won Benneton met een slechtere motor (Ford), maar het beste chassis en courreur.
In 95 won Benneton met een Renault, ondanks dat Williams de betere auto had, ook met Renault.
.
pi_175250101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:23 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ligt aan de definitie....

[..]

Williams was het fabrieksteam in 1987 en McLaren nam die status over in 1988. Enige verschil was dat Lotus in 87 een jaer oudere Honda had dan Williams en in 88 dezelfde als McLaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 22 november 2017 @ 23:12:43 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175250705
Max naar de MotoGP? :D https://www.motorsport.co(...)cing-motogp-981539/j

Edit: excuus, is een prime artikel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_175251198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK.

Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor.
Mercedes gebruikte die mode zelf ook alleen maar als het om een overwinning ging Voor Lotus stond er toen een podiumplek op het spel. En lijkt me vrij logisch dat ze die info niet vrijgeven anders kan het nog wel eens ploffende motoren opleveren.
  donderdag 23 november 2017 @ 01:23:21 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_175251898
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max naar de MotoGP? :D https://www.motorsport.co(...)cing-motogp-981539/j

Edit: excuus, is een prime artikel.
Via Google kom je er ook ;)

https://nl.motorsport.com(...)ogp-proberen-979277/
pi_175258184
VET: "You (Lewis) didn't have to pass many people this year"

HAM: "I passed you a couple of times..."

pi_175258267
quote:
Q: "This is the final chapter of McLaren Honda, but you had positives, what is your best memory of the last 3 years?"
Alonso: "Ermmm, it is difficult to pick out one race as the performance was never there."
pi_175258296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:13 schreef Wuwwa het volgende:
VET: "You (Lewis) didn't have to pass many people this year"

HAM: "I passed you a couple of times..."

[ afbeelding ]
_O_ _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:18 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Dat bashen was vorig seizoen al niet meer leuk, valt me toch wel tegen van Alonso.
pi_175258412
Heeft Alonso al aangekondigd dat hij Le Mans gaat rijden?
Flesje bier
pi_175258789
Überheld Walter Koster was er weer
(28:26)
Geef die man een baan bij de FOM
pi_175258869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:13 schreef Wuwwa het volgende:
VET: "You (Lewis) didn't have to pass many people this year"

HAM: "I passed you a couple of times..."

[ afbeelding ]
_O-
pi_175258941
Kan me weinig inhaalacties van Ham op Vettel herinneren eerlijk gezegd
pi_175259192


De bandjes voor volgend jaar
Word er superhard van.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 14:13:31 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175259229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:11 schreef Wuwwa het volgende:
[ afbeelding ]

De bandjes voor volgend jaar
Word er superhard van.
Blauw voor hard :')
Hoe moet ik die een de full-wet nou nog uit elkaar halen :'(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175259268
Ultrasoft/Hypersoft is ook niet echt uit elkaar te houden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')