trein2000 | vrijdag 17 november 2017 @ 18:48 | |
Komende zondag zal alweer de laatste Formule 1 race van dit seizoen verreden worden. Decor is het door Hermann Tilke ontworpen Yas Marina Circuit. De Grand Prix van Abu Dhabi staat sinds 2009 op de kalender. De eerste editie werd gewonnen door Sebastian Vettel die er drie zeges behaalde [2009, 2010, 2013], net als Lewis Hamilton [2011, 2014, 2016]. De baan telt 21 bochten, is 5.554 kilometer lang en zal 55 keer afgelegd moeten worden. Het circuit wordt gekenmerkt door twee lange rechte stukken waarin het aankomt op brute paardenkrachten. De teams zullen desondanks op zoek gaan naar flink wat neerwaartse druk want de rest van de niet heel erg opwindende baan is voornamelijk traag en bochtig. Het langzame karakter van Yas Marina Circuit lijkt op voorhand in het voordeel te zijn van Red Bull en in het nadeel van Ferrari. Opvallend genoeg won het Italiaanse team hier dan ook nog nooit. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Abu Dhabi [ Bericht 53% gewijzigd door Nattekat op 23-11-2017 21:27:58 ] | ||
SnowOokami | vrijdag 17 november 2017 @ 19:11 | |
Denk sowieso niet dat Kubica volgend jaar rijdt. Denk eerder Wehrlein of Kvyat (Palmer misschien ) | ||
AMDB | vrijdag 17 november 2017 @ 19:17 | |
Rubik's Kubica Ik haat mezelf | ||
ShaoliN | vrijdag 17 november 2017 @ 19:45 | |
Het is natuurlijk een lastige opgave om iemand te vinden die slechter is dan Stroll | ||
Sinister-D- | vrijdag 17 november 2017 @ 19:48 | |
Daniël de Jong zijn telefoon ging daarnet over.... | ||
Peterselieman | vrijdag 17 november 2017 @ 19:50 | |
Zeker iemand die ook nog over een superlicentie beschikt | ||
SnowOokami | vrijdag 17 november 2017 @ 19:56 | |
*fixed | ||
THEFXR | vrijdag 17 november 2017 @ 20:27 | |
ze kunnen toch christijan albers er naast zetten | ||
Peterselieman | vrijdag 17 november 2017 @ 20:30 | |
mja, bijtanken is voorlopig niet aan de orde | ||
Peterselieman | vrijdag 17 november 2017 @ 20:31 | |
Trouwens Johnny Herbert kon er ook wat van | ||
fathank | zaterdag 18 november 2017 @ 00:15 | |
Ik mag het hopen. Als een halve gehandicapte kan meedraaien geeft dat wel te denken imho. Dan is topsport geen topsport meer. | ||
bedachtzaam | zaterdag 18 november 2017 @ 01:00 | |
Rosset afstoffen? | ||
Frozen-assassin | zaterdag 18 november 2017 @ 01:00 | |
Ik bied mezelf aan | ||
Geralt | zaterdag 18 november 2017 @ 01:10 | |
Die TT; heb ik iets gemist? Of is dit gewoon een mening? | ||
SnowOokami | zaterdag 18 november 2017 @ 10:15 | |
Jah seizoen 2018 is bijna afgelopen, waar was jij al die tijd? | ||
trein2000 | zaterdag 18 november 2017 @ 10:27 | |
Mening | ||
SnowOokami | zaterdag 18 november 2017 @ 10:51 | |
Klote Ferrari: https://www.motorsport.co(...)nes-per-year-979708/ | ||
Nattekat | zaterdag 18 november 2017 @ 10:55 | |
Ik hoop dat zij het kampioenschap verliezen door een gridstraf | ||
zoem | zaterdag 18 november 2017 @ 11:00 | |
Rare sprong weer van Ferrari. Ook zij hebben er baat bij wanneer meer motoren strafvrij ingezet kunnen worden. Dan heb je gedurende het jaar meer mogelijkheden om motorverbeteringen door te voeren. Met 3 motoren zijn er slechts 2 momenten dat je dit kunt doen zonder straf. | ||
zoem | zaterdag 18 november 2017 @ 11:18 | |
Tinos85 | zaterdag 18 november 2017 @ 11:24 | |
Max reed ook wel echt in niemandsland daar. | ||
zoem | zaterdag 18 november 2017 @ 11:30 | |
Het verschil in geluid is wel enorm | ||
Dubbeldrank | zaterdag 18 november 2017 @ 11:34 | |
Ja, het huidige geluid komt met je nickname overeen. | ||
Dubbeldrank | zaterdag 18 november 2017 @ 11:37 | |
Nou inderdaad, als je zag hoeveel auto's Montoya inhaalde in dat rondje! | ||
KillerBee4ever | zaterdag 18 november 2017 @ 11:44 | |
Yep, hoe durven ze het nog te vergelijken eigenlijk he? Een Montoya die 6 achterblijvers voorbij moest, in tegenstelling tot een Max die het hele circuit vrij had. Schandalig wel... | ||
wdn | zaterdag 18 november 2017 @ 13:25 | |
Ik zit al de hele dag F1 te kijken D: Nog iemand zo gek? | ||
potjecreme | zaterdag 18 november 2017 @ 13:29 | |
Max Verstappen | ||
sasquatsch | zaterdag 18 november 2017 @ 13:33 | |
Ze zijn bang dat Red Bull daardoor aan hen voorbij gaat. Ze verwachten zelf misschien in het begin betrouwbaarder of sterker te zijn. En hopen dus dat Red Bull meer motoren nodig heeft. | ||
SnowOokami | zaterdag 18 november 2017 @ 14:14 | |
Karma!! Ze gokken erop dat zij zo'n goede motor hebben en de rest niet... Het kan ook een behoorlijk zure gok worden voor Ferrari dus snap ook niet helemaal waarom ze zo moeilijk doen nu want het kan zoals jij zegt ook voordeel hebben voor Ferrari. Zeker met de rijstijl van Vettel afgelopen seizoen | ||
SnowOokami | zaterdag 18 november 2017 @ 14:16 | |
/fap Misschien dat ze Max een keer een demo kunnen laten doen in de RB1 | ||
zoem | zaterdag 18 november 2017 @ 16:00 | |
Max mag een nieuwe Aston Martin uitproberen. | ||
Fir3fly | zaterdag 18 november 2017 @ 16:16 | |
En Alonso gaat morgen de Toyota LMP1 uitproberen, alvast voor Le Mans volgend jaar. | ||
SiGNe | zaterdag 18 november 2017 @ 17:32 | |
Komt vooral omdat men de motor zelf ook wil aanpassen, er zou een goedkopere turbo op komen en bepaalde onderdelen zouden universeel moeten worden zodat je in principe bij elk team reserve onderdelen zou kunnen kopen als dat nodig zou zijn (zoals nu bij Renault het geval is, die komen onderdelen tekort). Wat dat betreft snap ik Ferrari wel, ze willen geen veredelde garage worden en al helemaal niet onderdelen aan concurrerende teams geven. 3 motoren voor een heel seizoen is ook wel erg weinig trouwens, bijna alle teams hebben er dit jaar al meer dan 4 moeten gebruiken, iedeen heeft er dus gridstraffen voor gekregen. McLaren heeft dit jaar met beide coureurs maar liefst 390 plekken gridstraf gekregen totaal Dat slaat echt nergens meer op. In theorie kan je ook meer punten gridstraf krijgen dan er überhaupt in het kampioenschap te verdienen zijn, nog mazzel dat je geen puntenaftrek krijgt als je niet alle plekken gridstraf hebt in kunnen vullen (was ooit ook nog sprake van dat dat zou gebeuren) | ||
THEFXR | zaterdag 18 november 2017 @ 17:42 | |
tja77 | zaterdag 18 november 2017 @ 18:02 | |
Bij onboards bij de Formule 1 auto's van vandaag de dag hoor je de hele tijd bottommen zodat het lijkt alsof het gewoon een rammelbak is. | ||
BaasBanaan | zaterdag 18 november 2017 @ 18:59 | |
Dat vooral, als we niet kijken naar superlicenties kan ik talloze coureurs opnoemen die slechter zijn dan Stroll. Sowieso is Stroll zo slecht nog niet, als je kijkt hoe snel hij zijn superlicentie bij elkaar heeft gespaard, dan zijn er een hoop F1 coureurs die daar aanzienlijk langer over gedaan hebben. | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 19:19 | |
ook wel met dank aan pa, zodat Stroll in de simulators zich de blubber kon trainen om een auto onder de knie te krijgen en een grote voorsprong op te bouwen op de concurrentie. Die truc werkt in de Formule 1 alleen niet. | ||
Gruj0 | zaterdag 18 november 2017 @ 19:22 | |
Ze hebben wel een punt he? Om die motoren betrouwbaar genoeg te maken voor volgend seizoen hebben ze al flink wat geld en tijd in gestoken. En om dan opeens af te zien van deze maatregel is een beetje zuur. Een goede voorbereiding is ook een deel van het spel. Waarom zouden ze nu toegeven, dan maken ze het zichzelf komend seizoen alleen maar moeilijker. Je wilt je tegenstander toch niet een handje helpen? Ben benieuwd hoe STR dit gaat doen met Honda. Als het ze vergaat zoals dit jaar zullen ze door die 3 motoren zo heen zijn. | ||
SnowOokami | zaterdag 18 november 2017 @ 22:16 | |
Wazari schreef laatst dit: Geen idee wat ik daar van moet denken, dat kan goed gaan of niet. Maar Wazari zei vorige maand dat er Spec 4 waren gebouwd voor de testbank en daarna is het stil gebleven al denk ik dat, dat deels komt omdat ze McLaren geen inzicht meer geven in de ontwikkeling. En ze hebben de positie van de MGU-H aangepast omdat deze onmogelijk was om te vervangen, daarom zijn er zoveel ICE wissels geweest (waar eigenlijk niks mis mee was). Die is in Spec 4 verplaatst zodat deze wel los is te vervangen. Tis jammer dat ze in Abu Dhabi niet mogen testen met de nieuwe motoren, dus dat wordt ergens in Italië een testbaantje zoeken. | ||
BaasBanaan | zaterdag 18 november 2017 @ 22:38 | |
Volgens WTF1 helpen simulators vooral met het leren kennen van de tracks. (Zelf geen ervaring mee ) Maar dat het geld van z'n pa helpt zal zeker. Sowieso zijn er weinig F1 coureurs uit arme kringen. | ||
4-elements | zaterdag 18 november 2017 @ 23:47 | |
De families van Kimi en Lewis hadden het niet breed vroeger. Die zijn puur op talent verder gekomen. | ||
SnowOokami | zaterdag 18 november 2017 @ 23:48 | |
Massa komt letterlijk uit een sloppenwijk. | ||
Geralt | zondag 19 november 2017 @ 01:27 | |
Dat lees ik nu pas. Leuk nieuws. | ||
Geralt | zondag 19 november 2017 @ 01:29 | |
Doet die ook wat voor zijn volk? Senna gaf royaal geld weg voor goede doelen en aan kinderen. Doet Massa iets van dat? Die zal inmiddels ook wel een paar miljoen bij elkaar geraced hebben lijkt me | ||
Geralt | zondag 19 november 2017 @ 01:38 | |
Dan heeft WTF1 (geen idee wie of wat dat is) het danig fout. De tracks kennen die jongens allemaal. Simulatoren zijn er om dingen uit te proberen qua setups en gewoon om te oefenen. Die dingen zijn behoorlijk geavanceerd. Als sims in de F1 vooral gebruikt zouden worden om de circuits te leren kennen dan hadden ze genoeg aan een console of simpel pc'tje. De simulatoren die de F1 teams gebruiken zijn een beetje heel erg veel te veel (en dan druk ik mij bijzonder voorzichtig uit!) geavanceerd om "vooral met het leren kennen van de tracks" te gebruiken. In de sims kun je elke afstelling die in het echt gedaan kan worden ook doen en die heeft (als het goed is) exact hetzelfde effect als in het echt. Vaak worden de simulatoren door de teams gebruikt om alvast een basis voor de setup voor het raceweekend neer te leggen. Dat kan er dan wel eens een beetje naast zitten om uiteenlopende redenen, maar roepen dat ze de sims vooral gebruiken om de circuits te leren kennen slaat compleet nergens op. Zoals ik al zei, als het dat zou zijn, dan zouden ze wel tegen de coureurs zeggen: "komende week flink oefenen thuis op je console he!" Dus, wie of wat is WTF1, want met dergelijke uitspraken neem ik hij/zij/ze/het alvast totaal niet serieus. | ||
TheFreshPrince | zondag 19 november 2017 @ 01:58 | |
Wat Geralt zegt. En ook het leren omgaan met de energie recovery systemen, settings op het stuur, analyze van je rondes (incl. pedaal- en stuurstanden), etc. | ||
Fer | zondag 19 november 2017 @ 08:25 | |
Hij heeft jarenlang een grote kartwedstrijd georganiseerd waar vele (ex-)coureurs uit de f1 en Indy meededen. De opbrengst was voor een goed doel. De vader van Hamilton was trouwens IT’r en had zijn eigen bedrijf, dus zo arm was hij niet. Schumachers vader was stratemaker en samen met zijn vrouw hadden ze een eetstalletje langs de kartbaan om Michaels dure hobby te financieren. Vettel’s vader was een metselaar. | ||
Automatic_Rock | zondag 19 november 2017 @ 08:56 | |
Hoe kom je daar bij? | ||
BaasBanaan | zondag 19 november 2017 @ 09:52 | |
Jammer dat je mijn bron afkraakt, maar niet met een betere bron komt. WTF1 is een Youtubekanaal over Formule 1. Het was overigens niet WTF1 zelf die dat zei, maar iemand die door hem geinterviewt werd die simulators bouwt. | ||
BadderHaring | zondag 19 november 2017 @ 09:58 | |
In elke beroepsgroep zijn mensen actief die hopeloos achterlopen. De man die dit zegt ziet zijn sims als veredelde Playstations. Dat is echt niet meer van deze tijd. Denk je echt dat Max Verstappen gedurende de zomer 4 uur per dag in een simulator zit om 'de baan te leren kennen'? | ||
BaasBanaan | zondag 19 november 2017 @ 10:00 | |
Ik zeg ook niet dat dat het enige is wat men doet in een sim. | ||
BadderHaring | zondag 19 november 2017 @ 10:02 | |
Maar wel 'vooral'. En dat is net zo'n kolder. | ||
Fer | zondag 19 november 2017 @ 10:23 | |
Als je een beetje op de hoogte bent van wat de F1 teams naast de baan doen, weet je dat de simulator die ze zelf bouwen veel geavanceerder is dan de sims die je van een 3e partij kan kopen. Helemaal over de top is RedBull dat samen met AVL een schaalmodel auto heeft gebouwd die op een soort transportband (rolling road) rijdt en bediend wordt door de courreur in de simulator. Dit alles om settings te testen en zelfs ontwikkelingen van de ontwerpers simuleren, voordat ze het echt gaan bouwen. | ||
BadderHaring | zondag 19 november 2017 @ 10:37 | |
Ik denk dat BaasBanaan nu zijn Playstation 2 met Stuurtje heeft aangezwengeld en aan het trainen is voor LeMans. | ||
ETA | zondag 19 november 2017 @ 13:22 | |
Er komt een nieuw F1 logo voor komend jaar, volgens verschillende websites wordt het een van deze 3 logo's op basis van trademark registraties, wat vinden we ervan? | ||
BadderHaring | zondag 19 november 2017 @ 13:23 | |
Dan die onderste maar. Maar van mij hoeft het uberhaupt niet. | ||
ondeugend | zondag 19 november 2017 @ 13:24 | |
Beetje Offtopic | ||
ETA | zondag 19 november 2017 @ 13:26 | |
Intern is de keuze al gemaakt en wordt hard gewerkt de nieuwe logo overal in te verwerken. Helaas mag ik er niks over zeggen totdat het publiekelijk is gemaakt. Voorlopig is dit het enige publieke info. | ||
KillerBee4ever | zondag 19 november 2017 @ 13:42 | |
| ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 13:58 | |
die onderste wordt het | ||
tja77 | zondag 19 november 2017 @ 14:00 | |
Gast | ||
jogy | zondag 19 november 2017 @ 14:02 | |
Ik gok op de links boven, lekker vlot. | ||
Geralt | zondag 19 november 2017 @ 14:02 | |
Ik vind het huidige logo meer dan prima en zie de noodzaak voor veranderen niet. | ||
Geralt | zondag 19 november 2017 @ 14:02 | |
En dat. | ||
DKUp | zondag 19 november 2017 @ 14:03 | |
De onderste is prima | ||
ko-starring | zondag 19 november 2017 @ 14:04 | |
onderste steen boven | ||
ETA | zondag 19 november 2017 @ 14:04 | |
Huidige logo is niet altijd even handig, de uitlopers aan de rechterkant zijn moeilijk netjes te drukken op bijvoorbeeld textiel. Nieuwe logo's zijn allemaal stuk handiger in gebruik. | ||
Geralt | zondag 19 november 2017 @ 14:06 | |
Doe dan deze maar weer: | ||
BadderHaring | zondag 19 november 2017 @ 14:06 | |
| ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 14:09 | |
zeker weer een geval waar de stagiaire gemaakt heeft en waar de firma is kwestie, top designer prijs rekent. | ||
ETA | zondag 19 november 2017 @ 14:10 | |
Ik denk dat de kans op deze oude logo niet zo groot is, alles van Bernie moet de deur uit van Liberty Media | ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 14:10 | |
daar hebben ze het geld niet voor. | ||
ETA | zondag 19 november 2017 @ 14:14 | |
Er gaat een lang proces vooraf voordat men de keuze maakt, logo wordt tig keer aangepast voordat men een uiteindelijk logo heeft. In die continue aanpassingen zit het geld. Het kan zijn dat een stagair die lijnen op papier heeft gezet, maar dat de top designer het mooie verhaal erachter heeft geschreven. | ||
KillerBee4ever | zondag 19 november 2017 @ 14:47 | |
... maar, je mag niks zeggen... | ||
mikieu | zondag 19 november 2017 @ 14:54 | |
Is de kalender voor volgend seizoen nu definitief? Of kan het een en ander nog veranderen. | ||
Geralt | zondag 19 november 2017 @ 14:57 | |
Welk verhaal precies? Het is een fucking logo. | ||
ETA | zondag 19 november 2017 @ 15:16 | |
Een wondere wereld van moodboards, storytelling, visie en missie. Nieuwe logo's worden vaak toegepast als je als bedrijf opnieuw wil "definiëren", hoe moeten zij gezien worden door de markt. Een logo is vaak een onderdeel van het hele corporate identity gebeuren, vaak in combinatie met andere elementen. F1 wil nu dus een stap vooruit maken, logo verandering is een onderdeel hiervan. Je merkt nu ook dat de hele F1-wereldje meer toegankelijk wordt, bijvoorbeeld door de rijdersbriefings uit te zenden. Elke stap wordt zorgvuldig overwogen om te bepalen of het in het overkoepelende verhaal past, zo ook het logo. | ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 15:19 | |
Money, man $$$$$$ | ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 15:21 | |
maar dat kost veel geld, wat weer verhaalt wordt op toegangsprijzen voor de fans. dus ik ben er gewoon tegen. | ||
ETA | zondag 19 november 2017 @ 15:30 | |
Tja, F1 is geen filantropische instelling, ze zijn er uiteindelijk om geld te verdienen. | ||
Fir3fly | zondag 19 november 2017 @ 17:16 | |
Omschrijft mijn ervaring met werken met designers behoorlijk accuraat . | ||
Fir3fly | zondag 19 november 2017 @ 17:29 | |
Lichtelijk offtopic, maar wat beelden van Alonso in de Toyota LMP1: Hij mag er niet over praten van Honda . | ||
Lokale_Notabele | zondag 19 november 2017 @ 18:50 | |
Gezien het feit dat Honda zijn salaris ophoest denk ik dat hij blij mag zijn dat hij überhaupt toestemming gekregen heeft om deze test te doen. | ||
BaasBanaan | zondag 19 november 2017 @ 18:57 | |
Goede manier van discussie voeren hoor. Natuurlijk kan ik ook een keer ongelijk hebben. Moet je dan zo reageren? Sneu, maar ik zal het onthouden dat ik niet weer met je in discussie ga. Ik houd van discussies die zinvol en leerzaam zijn, ik hoef niet zo nodig te kijken wie het verst kan pissen. | ||
BadderHaring | zondag 19 november 2017 @ 20:11 | |
Punt is dat mensen die nogal hoog van de toren blazen, ook iets terug kunnen verwachten. | ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 22:13 | |
ik sla je op je bek?? dat staat nl onder je username..... | ||
BadderHaring | zondag 19 november 2017 @ 22:16 | |
Dat is cabaret. | ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 22:17 | |
goed dat je het zegt, want het zou kunnen dat mensen je minder serieus nemen. | ||
Fir3fly | zondag 19 november 2017 @ 22:18 | |
Vraag blijft eigenlijk nog wie hem volgend jaar gaat betalen. Gaat Brown dat uit eigen zak ophoesten? | ||
BadderHaring | zondag 19 november 2017 @ 22:26 | |
Zou je denken, met zo'n username enzo? | ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 22:34 | |
Honda betaald niet aan Alonso, dat is gewoon Mclaren | ||
Fir3fly | zondag 19 november 2017 @ 22:53 | |
Honda betaalt geld aan McLaren waar Mclaren weer Alonso mee betaalt. | ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 22:55 | |
dat is altijd zo geweest met sponsors. toch staat er geen honda op zijn loonstrook.. | ||
Fir3fly | zondag 19 november 2017 @ 23:48 | |
Nu valt het Honda-geld weg. En men moet betalen voor de Renault. Dus hoe gaan ze Alonso betalen? Veel simpeler kan ik het niet maken voor je. | ||
THEFXR | zondag 19 november 2017 @ 23:52 | |
Andere sponsors en uit eigen zak, als ze het niet kunnen betalen, hadden ze hem geen contract moeten aanbieden en op zoek gaan naar een goedkopere coureur. | ||
Fir3fly | maandag 20 november 2017 @ 00:06 | |
McLaren heeft al jaren nauwelijks sponsors meer. | ||
M.Melandri | maandag 20 november 2017 @ 00:50 | |
Wel een paar rijke aandeelhouders die de rekening gaan betalen. | ||
M.Melandri | maandag 20 november 2017 @ 00:52 | |
Het is juist zo groot geworden omdat het een exclusief wereldje was. | ||
Fir3fly | maandag 20 november 2017 @ 01:09 | |
Een paar van die sjeiks toch? Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waar die Brown allemaal z'n vingers in heeft. | ||
THEFXR | maandag 20 november 2017 @ 01:10 | |
klopt, maar het veranderen van logo is riskant, een logo is voor directe herkenning. Het kan ook fout uitpakken en dat mensen wegblijven | ||
M.Melandri | maandag 20 november 2017 @ 01:14 | |
Ja een fonds uit Bahrein en Monsour Ojjeh. Die trekken uiteindelijk aan de touwtjes bij McLaren. | ||
Fir3fly | maandag 20 november 2017 @ 01:21 | |
Oooh ja. Ik was de naam van die Ojjeh vergeten dus ik zat gisteren tevergeefs te googlen . | ||
SnowOokami | maandag 20 november 2017 @ 07:11 | |
Laatste raceweek van het jaar | ||
Smacked_Actor | maandag 20 november 2017 @ 07:16 | |
| ||
Tinos85 | maandag 20 november 2017 @ 08:39 | |
Laatste raceweek zonder halo | ||
jogy | maandag 20 november 2017 @ 10:38 | |
Wat is het probleem met de halo eigenlijk? . | ||
Tijn | maandag 20 november 2017 @ 10:42 | |
Traditioneel hebben open wheel racewagens een open cockpit. Dit is een breuk daarmee, dus dat is even slikken voor de fans (“het is lelijk!”). Daarnaast kun je je afvragen hoe effectief het is. De halo is ontworpen als reactie op het incident met Bianchi en helpt wellicht in die specifieke situatie. Maar het is niet ondenkbaar dat het ook nieuwe problemen met zich meebrengt, omdat het bijvoorbeeld lastiger wordt de cockpit te verlaten na een crash. | ||
RingBewoner | maandag 20 november 2017 @ 10:44 | |
Wat niet. Het ziet er niet uit, het is best een duur ding en het voorkomt alleen 'freak accidents'. Het is onzeker of Bianchi ervan had geprofiteerd. Massa sowieso niet en banden mogen niet meer loskomen van de auto. Overdreven maatregel dus. | ||
Nattekat | maandag 20 november 2017 @ 10:54 | |
Koop een paar ogen en kijk zelf | ||
jogy | maandag 20 november 2017 @ 11:13 | |
Dank! na de vraag ff gegoogled en het is inderdaad een wanstaltig ding op de cockpit . | ||
RingBewoner | maandag 20 november 2017 @ 11:14 | |
Ja, het probleem is echter. Het is er, als de FIA dat ding er niet op zet en er is volgend jaar een dodelijk ongeluk dat voorkomen had kunnen worden.... | ||
Nattekat | maandag 20 november 2017 @ 11:19 | |
Als dat ding er in 2012 al was geweest, denk ik dat die startcrash in België heel anders was afgelopen, en niet in de positieve zin En het enige godverdomme ongeluk wat voorkomen had kunnen worden is eentje die niet eens in de F1 gebeurde | ||
RingBewoner | maandag 20 november 2017 @ 11:23 | |
En mocht zoiets in de toekomst gebeuren, acht je het dan mogelijk dat het ding er weer af gaat? | ||
jogy | maandag 20 november 2017 @ 11:34 | |
Ik denk dat ik het wel begrijp inderdaad. Het is misschien een onnodige maatregel maar als men het niet doet en volgend seizoen krijgt er iemand een afgeschoten moertje in zijn oog dan heb je de poppen aan het dansen. Als denk ik niet dat die Halo een moertje tegenhoudt . | ||
Nattekat | maandag 20 november 2017 @ 11:34 | |
Absoluut. | ||
RingBewoner | maandag 20 november 2017 @ 11:35 | |
Stiekem hoop ik dat. | ||
SnowOokami | maandag 20 november 2017 @ 12:12 | |
Ja tot er volgend jaar iemand sterft omdat hij er niet op tijd uit gehaald kon worden of juist bekneld raakt door de Halo. | ||
Wuwwa | maandag 20 november 2017 @ 12:23 | |
Wat had Rob Kamplul op vrijdag? Mijn hemel die gozer was weer hemeltergend druk en zelfvoldaan. En dan ook nog die lampelul van Gameren en Tim Coronel erbij. Zouden ze na dit seizoen gaan evalueren en volgend jaar met iets beters komen? | ||
Marcoss | maandag 20 november 2017 @ 13:43 | |
Vind dat F1-café een prima programma om even op de achtergrond aan te hebben, maar heb het idee dat ze zelf nog niet helemaal weten of het als echt een serieus programma bedoeld is of meer als een VI/café-achtig programma waar soms serieus gepraat wordt over de F1, maar het vooral om de lol gaat.. Voor de serieuze onderwerpen heb je heel weinig aan Rob Kamphues als presentator omdat hij dat zo snel mogelijk af wil kappen, terwijl Tim Coronel eigenlijk alleen maar serieus over onderwerpen wil praten en er geen lolletje vanaf kan.. Vind Doornbos, Tom Coronel en ook vd Garde wel prima gasten voor zo'n programma. (en heb zelf niet zoveel last van die van Gameren, maar kan me voorstellen waarom hij ergernis op kan roepen ja) | ||
SnowOokami | maandag 20 november 2017 @ 14:20 | |
Dit idd, Kamphues kapt iedereen echt snel af en stoorde me er afgelopen vrijdag meer aan dan normaal. Leuk voor niet serieuze onderwerpen, je hoeft ook niet telkens serieus te zijn maar het gaat wel erg ver nu. | ||
Wuwwa | maandag 20 november 2017 @ 17:24 | |
http://www.rtlgp.nl/item/(...)rentree_bij_williams
| ||
Nattekat | maandag 20 november 2017 @ 17:28 | |
Flopshow Mij ga je echt niet wijs maken dat er geen betere keuzes zijn. | ||
TheFreshPrince | maandag 20 november 2017 @ 17:30 | |
Kubica | ||
Wuwwa | maandag 20 november 2017 @ 17:37 | |
Papa Stroll zet er uiteraard een gehandicapte publiekslieveling in, zodat hij Lance kan bombarderen tot reuzendoder en grootste talent aller tijden. Vooralsnog levert alleen RTLGP dit nieuws, dus verlopig is het nog #fakenews onder voorbehoud. | ||
nils7 | maandag 20 november 2017 @ 17:47 | |
Dit... geen bedreging voor Stroll zo. Wel voor Williams hun toekomst. Zou wel wat zijn als Lance om zn toeter wordt gereden. Massa draaide ook letterlijk rondjes om hem. | ||
Wuwwa | maandag 20 november 2017 @ 17:51 | |
Stroll zou op handen zijn om Williams tezijnertijd over te nemen, dat doet ie alleen maar als zijn zoontje meedoet en niet tot blubber wordt gereden door zijn teammaat. Een Kvyat, Wehrlein of andere beschikbare trekt het team echt niet terug de subtop in, (helemaal niet als Renault/Mclaren stappen gaan maken). Dan maar even een flinke geldschieter paaien en hopen dat Stroll stappen maakt. | ||
trein2000 | maandag 20 november 2017 @ 18:16 | |
Niemand neemt het ook over. Oftewel 1 bron is geen bron. | ||
Peterselieman | maandag 20 november 2017 @ 18:31 | |
Zie jij dat gebeuren? | ||
Fer | maandag 20 november 2017 @ 18:35 | |
Stroll stappen maken, ja hoor. Hij had echt beter een jaartje F2 ofzo kunnen doen, wennen aan de snelheid, maar ik zie progressie en in de regen lijkt hij er echt bij te zitten. | ||
Zorro | maandag 20 november 2017 @ 18:43 | |
Ik verheug me er al op dat het inderdaad Kubica wordt en dat hij Stroll om de oren rijdt | ||
Marcoss | maandag 20 november 2017 @ 19:23 | |
Voor het verhaal is het fantastisch als Kubica terug zou komen, maar kan me niet voorstellen dat hij het fysiek gezien een heel seizoen volhoudt, zeker niet op banen die voor andere coureurs al slopend zijn | ||
bokkepoot | maandag 20 november 2017 @ 19:32 | |
Exact, Williams gaat nog geen potten breken met dat duo. Stroll is gewoon voor de centjes, en voor de rest heb je iemand nodig die aan de top kan meerijden. En dat zie ik Kubica echt niet doen helaas. | ||
aesop | maandag 20 november 2017 @ 19:33 | |
Alonso over zijn concurrenten volgend jaar: http://www.skysports.com/(...)-championship-rivals | ||
Sander_Van_Hoorn | maandag 20 november 2017 @ 19:40 | |
Die gast heeft al een seizoen lang laten zien dat hij het gewoon niet in zich heeft. Moet je zijn onboards eens kijken hoe krampachtig hij met dat stuur worstelt. Sainz,Ocon,Verstappen.... die zullen over een paar jaar de mannen vooraan zijn. | ||
franklop | maandag 20 november 2017 @ 19:46 | |
Logisch natuurlijk om een Pool aan te nemen om een drankproducent te paaien | ||
Peterselieman | maandag 20 november 2017 @ 19:50 | |
Mja, voor je het weet rijdt ie tegen het verkeer in ... | ||
MrStock | maandag 20 november 2017 @ 19:53 | |
Tering, ligt het aan mij of hebbe ze de microfoon op 6km afstand gezet. Ik versta er bijna niks van. Alonso versta ik nog redelijk, maar de vrouw, die versta ik echt amper en alleen ook nog eens links. (Wat dan wel mijn slechtere oor is) | ||
mikieu | maandag 20 november 2017 @ 20:03 | |
Te vroeg | ||
JayHovah | maandag 20 november 2017 @ 20:23 | |
Kubica zou toch serieuze problemen hebben met de halo en de verplichte escape test? Dan maar een schietstoel voor hem? | ||
Whiskers2009 | maandag 20 november 2017 @ 20:54 | |
Die test zou hij gewoon gehaald hebben staat mij bij hoor... | ||
Funzel | maandag 20 november 2017 @ 21:07 | |
Zolang de Stroll's er zitten zal Williams tenminste wel het hoofd boven water houden. Vind dat belangrijker dan welke coureur er in die wagen zit. Williams is een grotere naam dan alle namen die waren genoemd voor dat stoeltje. | ||
Sunri5e | maandag 20 november 2017 @ 21:16 | |
Maar die naam wordt flink kapot gemaakt door dit soort waardeloze rijders zoals Stroll. | ||
Funzel | maandag 20 november 2017 @ 21:17 | |
Dat is helaas waar ja. Moet wel toegeven dat ik vanavond die docu 'Williams' heb gezien dus ik ben ook ietwat in een sentimentele bui over het team. | ||
Bluurgh | maandag 20 november 2017 @ 21:39 | |
Mja, ik zie toch wel wat vooruitgang en Monza was toch een mooie prestatie (en Baku met een hoop geluk, maar je moet 'm toch heel houden). Dus als hij zich zo doorontwikkeld en z'n pa geld blijft pompen, kan hij echt nog wel ergens komen. Vergeet niet dat hij pas 19 is. Als hij elk jaar op hetzelfde niveau blijft groeien, kan hij met een paar jaar prima meedraaien als subtopper met soms een graai naar de prijzen. Dat hij kampioen wordt, nee dat zie ik niet gebeuren. Hooguit een Massa 2008 achtige situatie als alles zijn kant op valt (behalve de laatste race) . Maar het feit blijft altijd nog gewoon dat hij veel te vroeg in die auto is gestopt en gewoon nog een paar jaar F3/F2 had moeten rijden. De plek waar je dingen kan leren die hij nog moet leren, want dat is niet de F1. En daarom hoort hij niet in de F1 thuis. Dat Max het wel kan, dat betekent niet dat je met wat geld dezelfde situatie kan creëren | ||
sasquatsch | maandag 20 november 2017 @ 22:13 | |
Dit. Heeft hij al een paar keer gedaan dit jaar. Zowel in Paul Ricard als Hongarije. | ||
sasquatsch | maandag 20 november 2017 @ 22:14 | |
Hij zou 8 miljoen aan sponsorgeld meenemen. | ||
Geralt | maandag 20 november 2017 @ 22:36 | |
Kubica | ||
aesop | maandag 20 november 2017 @ 23:18 | |
Twee jaar vind ik dan weer erg bizar. | ||
THEFXR | dinsdag 21 november 2017 @ 01:29 | |
whahha, Nattekat kom er maar in!!! vanaf hier leesgenot F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #672 Ocon O+ [ Bericht 11% gewijzigd door THEFXR op 21-11-2017 01:34:30 ] | ||
Sinister-D- | dinsdag 21 november 2017 @ 06:29 | |
Nou, hendig leesgenot Daarbij, RTLgp is de enige die er melding van maakt. Alles behalve bevestigd dus. Waarom dat dat "whahaha!!!" is..... | ||
Whiskers2009 | dinsdag 21 november 2017 @ 07:30 | |
Overigens: Kubica zou toch nog een keer testen na de volgende GP? Of was dat slechts een gerucht? | ||
Sjemmert | dinsdag 21 november 2017 @ 07:30 | |
Met alle tests die hij erbij doet heeft ie zowat al voor 3 seizoenen aan kilometers gemaakt. Hij heeft enkele goede momenten gehad ja maar daar tegenover staat dat ie ook regelmatig op een seconde wordt gereden door Massa en vaak eerder of extra moet stoppen omdat hij zijn banden vierkant rijd. Zijn rijstijl is ook gewoon om te janken als je een onboard van hem bekijkt. Nee, ik denk dat Stroll mag hopen dat hij ooit het niveau van een Hulkenberg of Perez kan bereiken, laat staan de echte top. Vooralsnog zit hij er mijlenver vanaf en al het geld in de wereld kan dat niet verbloemen. | ||
SnowOokami | dinsdag 21 november 2017 @ 08:20 | |
Ik hoop ook dat Kubica niet terugkomt en anders hoop ik dat Williams achter Sauber rijdt volgend jaar | ||
sasquatsch | dinsdag 21 november 2017 @ 08:50 | |
Het is een gerucht dat hij gaat testen na de GP van Abu Dhabi. Er is voor zover ik weet niets officieel bevestigd. | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 21 november 2017 @ 09:21 | |
Tijdens onboards zie je inderdaad dat Stroll compleet talentloos is. Doet me een beetje denken aan de rijstijl van Piquet Junior. Hij lijkt niet volledig in controle te zijn. De auto rijdt met hem in plaats van andersom. De lijnen die hij door sommige bochten neemt zijn compleet onbegrijpelijk. Kids op de PlayStation hebben een beter besef van waar de ideale lijn ligt dan Lance. Het is dat een raceauto besturen geen hogere wiskunde is dus met keihard werken en heel veel testen heeft hij een acceptabel niveau bereikt maar het gaat nooit echt wat worden met deze jongen. Maar in deze zieke wereld waarin het alleen om geld draait zie ik hem ooit nog wel een tweede stoeltje bij een topteam bemachtigen als zijn vader yolo gaat. Een Vettel of Lil' Lewis vinden het ook allang best zolang ze geen last van die jongen hebben. | ||
ShaoliN | dinsdag 21 november 2017 @ 09:35 | |
In die topteams gaat al zo achterlijk veel geld om, dat het mij vrij lastig lijkt daar een stoeltje te kopen. | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 21 november 2017 @ 09:48 | |
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik zie het wel gebeuren. Sowieso focussen topteams zich op een duidelijke eerste rijder dus als zo'n Stroll iets stabieler wordt en wat meer in controle lijkt dan gedogen ze hem misschien wel als papa yolo gaat. Het constructeurskampioenschap leeft toch niet echt bij het grote publiek. | ||
sasquatsch | dinsdag 21 november 2017 @ 09:58 | |
Het constructeurskampioenschap is juist hetgene dat geld oplevert. Dat is voor de teams belangrijker dan het rijderskampioenschap. Een nummer twee rijder moet dus wel wat kunnen. | ||
sasquatsch | dinsdag 21 november 2017 @ 10:35 | |
Williams ontkent dat er al een deal is en dat het in Abu Dhabi bekend gemaakt wordt. https://www.autosport.com(...)ies-kubica-deal-done | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 21 november 2017 @ 10:37 | |
Natuurlijk maar Lance zou heus wel zijn puntjes bijeensprokkelen in een tweede Ferrari of Mercedes. Aan het eind van de dag is het allemaal geen hogere wiskunde natuurlijk. Maar goed we gaan zien wat de toekomst brengt. | ||
daNpy | dinsdag 21 november 2017 @ 11:07 | |
Het is geen hogere wiskunde maar er komt wel een bepaald gevoel bij kijken. En dat heeft Lance niet. | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 21 november 2017 @ 11:20 | |
Hij heeft inderdaad het pure talent niet maar nogmaals oefening baart kunst en op een gegeven moment zal hij heus wel een behoorlijk niveau halen. Maar dat is ook het misselijkmakende aan Stroll. Dat hij vanwege zijn afkomst rustig aan kan prutsen en de tijd krijgt om te leren daar waar een ander gelijk moet presteren. Voor dit soort vermogende mensen is de wereld net een speeltuin. | ||
Sander_Van_Hoorn | dinsdag 21 november 2017 @ 12:46 | |
Dit. Dat hoorde je toch ook op zijn boordradio de laatste race. Zijn engineer totaal niet onder de indruk toen hij klaagde over de banden, gewoon "k." Oftewel die engineer had het ook even gehad met hoe hij die dingen verslijt. Kijk zijn onboards in bochten eens, Stroll zit zo te melken aan zijn stuur. | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 21 november 2017 @ 13:01 | |
Sinds Nelsinho Piquet niet meer zo'n onbeholpen rijder gezien in de F1. | ||
THEFXR | dinsdag 21 november 2017 @ 17:20 | |
zat sites die er melding van maken | ||
trein2000 | dinsdag 21 november 2017 @ 17:21 | |
Nee. Dat is allemaal “RTL schrijft” | ||
THEFXR | dinsdag 21 november 2017 @ 17:23 | |
https://racingnews365.nl/(...)ontract-bij-williams https://www.f1today.net/n(...)r-tweejarig-contract https://sportowefakty.wp.(...)nie-maja-watpliwosci https://thejudge13.com/20(...)ms-2018-2-year-deal/ https://www.sportvideos.t(...)-2018-with-williams/ | ||
Meike26 | dinsdag 21 november 2017 @ 18:00 | |
Allemaal ongeloofwaardige sites. De enige geloofwaardige was Autosport.com maar die hebben snel hun bericht weer teruggetrokken zover ik weet. | ||
trein2000 | dinsdag 21 november 2017 @ 18:04 | |
Die Poolse kan ik niet checken, spreek geen Pools. Maar de rest is RTL schrijft dat... | ||
sasquatsch | dinsdag 21 november 2017 @ 18:49 | |
Daarvan heb ik alleen de ontkenning gezien. | ||
franklop | dinsdag 21 november 2017 @ 18:58 | |
Een Nederlander gaat sim-werk doen voor McLaren. Mooi verhaal wel, want had eerst niet genoeg geld om als coureur verder te kunnen.
| ||
Sjemmert | dinsdag 21 november 2017 @ 19:38 | |
Nice ja, waren geloof ik nog 3 Nederlanders bij de laatste 6 finalisten. Bono Huis en Freek Schothorst zaten er ook ook nog bij. Freek heb ik zelf weleens tegen geraced in iRacing, die man is ook erg snel. Ben wel een beetje jaloers, lijkt me ook wel wat zo'n baantje bij McLaren | ||
franklop | dinsdag 21 november 2017 @ 19:59 | |
sasquatsch | dinsdag 21 november 2017 @ 20:07 | |
Sterker nog, er zaten 3 Nederlanders bij de laatste 3. De finale ging tussen Rudy en Freek. | ||
Re | dinsdag 21 november 2017 @ 20:11 | |
is er iets speciaal aan nederlanders dat ze zo goed zijn in sim? | ||
Sjemmert | dinsdag 21 november 2017 @ 20:48 | |
Niels Heusinkveld bouwt zo beetje de beste sim apparatuur die er verkrijgbaar is. Ik denk dat veel van de echte toppers met zijn spul rijden. Atze Kerkhof is ook een grote naam met een 2e plaats in de iRacing WCS, volgens mij geeft hij nu training in de sim aan coureurs die willen verbeteren. Bono Huis won 225.000 dollar in de Vegas E race. En Rudy van Buren nu dus de world's fastest gamer contest. We doen het niet slecht dus, maar het hoogste niveau wordt gedomineerd door de Fin Greger Huttu en een Duitser genaam Martin Kronke. | ||
SnowOokami | dinsdag 21 november 2017 @ 21:40 | |
Het wordt gewoon Sirotkin: https://www.motorsport.co(...)bi-tyre-test-981207/ Plottwist | ||
THEFXR | dinsdag 21 november 2017 @ 21:49 | |
nee, dat klopt niet | ||
Humberto-T | dinsdag 21 november 2017 @ 22:30 | |
Alleen de laatste link die je gaf heeft niets in hun tekst staan dat naar het bericht van RTL verwijst.. | ||
THEFXR | dinsdag 21 november 2017 @ 22:33 | |
doet kubica nog mee voor die test? misschien wordt sorotkin 3de rijder? | ||
Gezicht | dinsdag 21 november 2017 @ 22:39 | |
Is Sirotkin niet te jong voor Martini? | ||
sasquatsch | woensdag 22 november 2017 @ 00:32 | |
Niet iedereen doet aan bronvermelding Maar elk bericht dat ik erover gezien heb is van na de uitzending op RTL GP. | ||
sasquatsch | woensdag 22 november 2017 @ 00:33 | |
Ja, Kubica doet mee aan die test. Staat gewoon in het artikel. [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 22-11-2017 10:16:06 ] | ||
SnowOokami | woensdag 22 november 2017 @ 08:51 | |
Tis een misopvatting dat ze perse een ouder iemand willen en die 25 jaar is ook maar een apart getal, meeste landen is het 18 t/m 21. Dus als ze iemand van 21 vinden is het ook goed | ||
Gezicht | woensdag 22 november 2017 @ 10:13 | |
Ik dacht dat ze bij Martini per se een 25+ rijder wilden, maar in dat geval zou Sirotkin idd ook een optie zijn. | ||
motorbloempje | woensdag 22 november 2017 @ 10:14 | |
| ||
sasquatsch | woensdag 22 november 2017 @ 10:15 | |
Nee. 25 jaar is een algemene afspraak tussen de teams voor zover ik weet. Daaronder mogen ze geen reclame maken voor alcohol omdat dit in een aantal landen waar ze rijden niet mag. Het is echter geen harde eis van Martini. Wel een wens. Anders moeten ze iemand anders gebruiken in hun reclamecampagnes. Een reserverijder bijvoorbeeld. Of een ambassadeur zoals Hakkinen doet voor Johnny Walker. | ||
sasquatsch | woensdag 22 november 2017 @ 10:17 | |
Geen goed idee om een rookie naast Stroll te zetten. Dan nog liever Kvyat of Wehrlein die ik beide hoger inschat. | ||
flipsen | woensdag 22 november 2017 @ 15:23 | |
Niet om het één of ander, maar ik heb pas 1 voorspelling binnen... En het is al woensdag | ||
Mani89 | woensdag 22 november 2017 @ 15:28 | |
Is dit een goed circuit voor Max? En heeft hij weer de beschikking over zijn volledige motor? | ||
daNpy | woensdag 22 november 2017 @ 16:38 | |
Ja en nee | ||
ShaoliN | woensdag 22 november 2017 @ 16:43 | |
Serieus? Hij ging toch all-in, klapt ie dan klapt ie maar? | ||
Sander_Van_Hoorn | woensdag 22 november 2017 @ 16:48 | |
Ja maar als Red Bull de software knijpt ( of Renault) dan kan zelfs Max niet veel. | ||
Sjemmert | woensdag 22 november 2017 @ 17:03 | |
Dat bepaalt Max niet dat is aan Renault. | ||
nils7 | woensdag 22 november 2017 @ 17:05 | |
Zo ging Cosworth ooit ook een keer. Out with a bang | ||
Tarado | woensdag 22 november 2017 @ 17:06 | |
die geven alleen het advies meen ik | ||
Sjemmert | woensdag 22 november 2017 @ 17:22 | |
Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK. Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor. [ Bericht 11% gewijzigd door Sjemmert op 22-11-2017 17:43:19 ] | ||
Mani89 | woensdag 22 november 2017 @ 17:39 | |
Jammer. | ||
aesop | woensdag 22 november 2017 @ 18:55 | |
Bizar.... | ||
Peterselieman | woensdag 22 november 2017 @ 19:28 | |
straks ff doen | ||
Peterselieman | woensdag 22 november 2017 @ 19:30 | |
Competitievervalsing toch? Liberty zou niet blij worden van dit soort verhalen. | ||
sasquatsch | woensdag 22 november 2017 @ 19:48 | |
Ik kan me ook nauwelijks herinneren dat een klantenmotor kampioen is geworden als het fabrieksteam meedeed. Misschien Brawn in 2009 als je McLaren als fabrieksteam van Mercedes telt in dat jaar. | ||
flipsen | woensdag 22 november 2017 @ 19:51 | |
Wat ga je straks doen? Mij in het juiste topic quoten? Edit: Oeps... zie nu dat ik zelf in het verkeerde topic zat te kutten | ||
Sinister-D- | woensdag 22 november 2017 @ 21:20 | |
2010 vergeten? RBR/Vettel WK. Renault met Kubica en Petrov als fabrieksrijders. En 2011, maar toen was de regeling er al dat Renault verkocht was aan Lotus als ik me niet vergis..... | ||
sasquatsch | woensdag 22 november 2017 @ 22:16 | |
Blijkbaar. Ik had het idee dat Red Bull toen al het fabrieksteam was Maar goed, 3 van de 68 is nog steeds erg weinig en kan alleen als het klantenteam niet benadeeld wordt ten opzichte van het fabrieksteam en dat gebeurt relatief weinig. | ||
Nattekat | woensdag 22 november 2017 @ 22:19 | |
In de jaren 90 had je Benetton en Williams met Renault. Telt dat ook? | ||
SnowOokami | woensdag 22 november 2017 @ 22:20 | |
En McLaren met Honda | ||
Nattekat | woensdag 22 november 2017 @ 22:21 | |
Dat was toch gewoon het fabrieksteam? | ||
SnowOokami | woensdag 22 november 2017 @ 22:23 | |
Ligt aan de definitie....
| ||
Fer | woensdag 22 november 2017 @ 22:42 | |
In 94 won Benneton met een slechtere motor (Ford), maar het beste chassis en courreur. In 95 won Benneton met een Renault, ondanks dat Williams de betere auto had, ook met Renault. | ||
sasquatsch | woensdag 22 november 2017 @ 22:43 | |
Williams was het fabrieksteam in 1987 en McLaren nam die status over in 1988. Enige verschil was dat Lotus in 87 een jaer oudere Honda had dan Williams en in 88 dezelfde als McLaren. | ||
Whiskers2009 | woensdag 22 november 2017 @ 23:12 | |
Max naar de MotoGP? https://www.motorsport.co(...)cing-motogp-981539/j Edit: excuus, is een prime artikel. | ||
M.Melandri | woensdag 22 november 2017 @ 23:41 | |
Mercedes gebruikte die mode zelf ook alleen maar als het om een overwinning ging Voor Lotus stond er toen een podiumplek op het spel. En lijkt me vrij logisch dat ze die info niet vrijgeven anders kan het nog wel eens ploffende motoren opleveren. | ||
Blik | donderdag 23 november 2017 @ 01:23 | |
Via Google kom je er ook https://nl.motorsport.com(...)ogp-proberen-979277/ | ||
Wuwwa | donderdag 23 november 2017 @ 13:13 | |
VET: "You (Lewis) didn't have to pass many people this year" HAM: "I passed you a couple of times..." | ||
JayHovah | donderdag 23 november 2017 @ 13:15 | |
JayHovah | donderdag 23 november 2017 @ 13:18 | |
| ||
lord_bono | donderdag 23 november 2017 @ 13:19 | |
Dat bashen was vorig seizoen al niet meer leuk, valt me toch wel tegen van Alonso. | ||
Gezicht | donderdag 23 november 2017 @ 13:25 | |
Heeft Alonso al aangekondigd dat hij Le Mans gaat rijden? | ||
Wuwwa | donderdag 23 november 2017 @ 13:47 | |
Überheld Walter Koster was er weer (28:26) Geef die man een baan bij de FOM | ||
bloodymary1 | donderdag 23 november 2017 @ 13:51 | |
| ||
opreis | donderdag 23 november 2017 @ 13:56 | |
Kan me weinig inhaalacties van Ham op Vettel herinneren eerlijk gezegd | ||
Wuwwa | donderdag 23 november 2017 @ 14:11 | |
De bandjes voor volgend jaar Word er superhard van. | ||
Nattekat | donderdag 23 november 2017 @ 14:13 | |
Blauw voor hard Hoe moet ik die een de full-wet nou nog uit elkaar halen | ||
Wuwwa | donderdag 23 november 2017 @ 14:15 | |
Ultrasoft/Hypersoft is ook niet echt uit elkaar te houden | ||
SnowOokami | donderdag 23 november 2017 @ 14:19 | |
Donder die Super Hard gewoon weg en geef die kleur aan Hard. Waarom nou weer blauw | ||
Degodvader | donderdag 23 november 2017 @ 14:20 | |
Zijn jullie collectief kleurenblind ofzo? | ||
Gezicht | donderdag 23 november 2017 @ 14:24 | |
Superhard, hard en medium worden toch niet gebruikt. Lekker boeiend dus. | ||
flipsen | donderdag 23 november 2017 @ 14:31 | |
Dat dus. Zonder bijtanken verlies je relatief weinig met een pitsstop en ga je dus geen harde banden gebruiken. Waarom ze erbij zitten is mij een raadsel. En die naamgeving is ook al belachelijk. Pak dan gewoon de 3 zachtste soorten en noem ze hard/medium/soft | ||
ShaoliN | donderdag 23 november 2017 @ 14:43 | |
Ricciardo naast Hamilton en Vettel, "between the 3 of us there is 8 titles." Wat een figuur | ||
Weltschmerz | donderdag 23 november 2017 @ 14:49 | |
Feiten zijn uit. | ||
Wuwwa | donderdag 23 november 2017 @ 14:57 | |
Ik neem aan dat ze de benaming doorgeschoven hebben en dat de onderlinge verschillen iets kleiner zijn | ||
Nattekat | donderdag 23 november 2017 @ 15:20 | |
Er zijn nu twee compounds met precies dezelfde kleur blauw. | ||
M.Melandri | donderdag 23 november 2017 @ 15:51 | |
| ||
JJH | donderdag 23 november 2017 @ 16:04 | |
Het enige waar ik aan kan denken. Hyper hyper! | ||
Sjemmert | donderdag 23 november 2017 @ 16:11 | |
Mexico ging Hamilton ook voorbij aan Vettel. Alleen prikte Vettel toen nog zijn banden lek. | ||
Wuwwa | donderdag 23 november 2017 @ 16:48 | |
| ||
Fer | donderdag 23 november 2017 @ 17:01 | |
Superhard kun je straks bij kwikfit op je Megane RS monteren. Kijk mij eens met ekte F1 banden op mijn waggie. Op circuit hebben ze weinig nut. | ||
SnowOokami | donderdag 23 november 2017 @ 17:02 | |
Heb sinds vorige week UltraGrip Performance G1 van Goodyear erop liggen die namen ook altijd | ||
Frozen-assassin | donderdag 23 november 2017 @ 18:53 | |
Wat een lelijk zonnebril van Max | ||
Peterselieman | donderdag 23 november 2017 @ 19:22 | |
Alleen al daarom zouden ze met een beter doordacht plan moeten komen | ||
Wuwwa | donderdag 23 november 2017 @ 19:26 | |
Dacht dat dit soort tests wel standaard bij het evaluatie/implementatie-onderzoek zouden zijn gedaan, het niet snel genoeg kunnen uitstappen in geval van nood is gevaar nummer 1 bij de Halo. Maar kennelijk komen ze daar nu pas achter. Overigens zijn er ook nog altijd klachten dat coureurs lichten langs de baan niet konden zien, bijv. de pitstraatlichten | ||
Nattekat | donderdag 23 november 2017 @ 19:32 | |
UltraGrip? Wat heb je daar nou weer aan op de openbare weg | ||
sasquatsch | donderdag 23 november 2017 @ 19:33 | |
Die testen hebben ze al gedaan en het was iets langzamer dan met de huidige wagens, maar niet dramatisch, vandaar dat de FIA de maximumtijd iets verhoogd heeft. Dit zegt meer over Bottas dan de Halo. | ||
SnowOokami | donderdag 23 november 2017 @ 19:48 | |
M'n zomersloffen zijn 235x35x19 ContiSport banden... dat zijn halve slicks met 3 langsgroeven en een paar miniscule zijgroeven voor eventuele regen. Nagenoeg geen grip met dit type weer... dus laatst maar 17" inch set aangeschaft met winterbanden: Winterslofjes: en moet zeggen dat UltraGrip geen overbodige luxe is met 241pk //offtopic | ||
BadderHaring | donderdag 23 november 2017 @ 20:06 | |
Opel en dan ook nog grijs . Ik zou er deze winter gewoon slicks opleggen en all-risk verzekeren. | ||
Nattekat | donderdag 23 november 2017 @ 20:07 | |
Winterbanden zijn overrated. | ||
BadderHaring | donderdag 23 november 2017 @ 20:08 | |
Bij grijze Opels is dat in elk geval zo. | ||
Nattekat | donderdag 23 november 2017 @ 20:09 | |
Ik ga nu m'n derde winter in sinds m'n eerste auto, nooit wintersloffen gehad. Ook nooit gecrasht. | ||
SnowOokami | donderdag 23 november 2017 @ 20:10 | |
Ja dat dacht ik ook, tot ik vorig jaar 200 meter verder gleed toen ik 35km/u reed, zelfs de ABS had geen invloed. @BadderHaring; Geen idee wat ik met jou reactie moet? Je ziet de kleur toch niet als je rijdt. Tis een OPC met ids+, daar ging het mij om. | ||
BadderHaring | donderdag 23 november 2017 @ 20:12 | |
Tja, dat kan. In de jaren dat ik nog 60.000/80.000km per jaar reed, vond ik het toch wel echt noodzaak. Je merkt dat wel degelijk onder de 4 graden, zeker met vocht op de grond. De 'topcoureurs' die dat ontkennen komen zichzelf nog wel een keer tegen. | ||
BadderHaring | donderdag 23 november 2017 @ 20:14 | |
Al geef je hem 100 afkortingen mee, het blijft een Opel. Een grijze. | ||
Nattekat | donderdag 23 november 2017 @ 20:14 | |
Het heeft ook al 3 jaar niet echt dusdanig gesneeuwd dat strooien niet werkte... die keer dat het wel gebeurt pak ik de fiets wel. /////offtopic | ||
BadderHaring | donderdag 23 november 2017 @ 20:15 | |
Ja, de fiets pakken als je op één dag van Eindhoven naar Utrecht, naar Enschede en weer naar Eindhoven moet. Dat is gewoon klote ver fietsen. | ||
SnowOokami | donderdag 23 november 2017 @ 20:17 | |
Eindhoven - Utrecht met de auto kansloos. Overigens geen idee wat er mis is met Opel? Heb een BMW gehad, maar die stond meer op de vluchtstrook dan dat hij daadwerkelijk reed. | ||
Kleffe_Dop | donderdag 23 november 2017 @ 20:20 | |
Is ook helemaal niks mis mee, maar is tof om te roepen hè. | ||
BadderHaring | donderdag 23 november 2017 @ 20:24 | |
Nou ja, omgeving Eindhoven en Utrecht. Gaat prima hoor, buiten de spits. Zeker in die tijd. En over Opel, nou ja, smaken verschillen. Ik vind Formule 1 fan zijn toch iets zeggen over passie voor auto's. Mensen die zich druk maken over een Halo op een racewagen, maar zelf Opel rijden. Dat kan toch gewoon niet? Totaal passie- en fantasieloos merk. | ||
Yashaaaaa | donderdag 23 november 2017 @ 20:32 | |
Ik heb helemaal niks tegen grijze opels maar deze reacties maken mij toch aan het gniffelen | ||
tja77 | donderdag 23 november 2017 @ 20:40 | |
Onzin, in tal van landen zijn winterbanden verplicht. En ook al is Nederland een land waar zelden sneeuw valt, de omstandigheden waar winterbanden beter presteren dan "normale" banden zijn er vaak zat. Het verschil merk je echt wel. | ||
SnowOokami | donderdag 23 november 2017 @ 20:40 | |
Ja precies smaken verschillen Heb serieus getwijfeld over wat voor een (sport) auto ik wilde... Ford, Nissan, Mazda etc... Had hiervoor een gewone Astra H GTC dus had enig idee hoe de OPC zou zijn... Was eerst op zoek naar een Arden blauwe OPC en nog wat andere merken... maar stond niks "normaals" te koop (meeste sport auto's zijn afgetrapt) maar toen kwam ik deze bij een dealer tegen en na een proefrit meteen gekocht... je komt zelden goed onderhouden en behandelde auto's tegen. Heb serieus nog getwijfeld om een E46 M3 te kopen, maar sinds ik 35x in de garage heb gestaan binnen 4 maanden met de E46 kom je er wel achter dat BMW echt een achterlijk kut merk is, als er iets niet betrouwbaar is: is het BMW. Bij die specialist stonden de duurste BMW's met echt achterlijke betrouwbaarheidsproblemen | ||
Peterselieman | donderdag 23 november 2017 @ 20:43 | |
En als dat wel gebeurt dan is dat niet zo erg als je een rijdende koektrommel hebt. | ||
Nattekat | donderdag 23 november 2017 @ 20:44 | |
Zeg Ik heb hem in het voorjaar ingeruild voor een nieuwe vierwieler. | ||
Peterselieman | donderdag 23 november 2017 @ 20:45 | |
ook een koektrommel toch? | ||
SnowOokami | donderdag 23 november 2017 @ 20:46 | |
Audi 100? | ||
Nattekat | donderdag 23 november 2017 @ 20:46 | |
Sinds wanneer kunnen koektrommels rijden? | ||
Peterselieman | donderdag 23 november 2017 @ 20:48 | |
dat vraag ik me ook af als je sommige auto's ziet (of wat er voor door moet gaan) | ||
SnowOokami | donderdag 23 november 2017 @ 20:50 | |
Fiets elke dag 2x door Kanaleneiland en Transwijk, dan zie je genoeg koekblikken | ||
tralalala | donderdag 23 november 2017 @ 20:58 | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 21:26 | |
Komende zondag zal alweer de laatste Formule 1 race van dit seizoen verreden worden. Decor is het door Hermann Tilke ontworpen Yas Marina Circuit. De Grand Prix van Abu Dhabi staat sinds 2009 op de kalender. De eerste editie werd gewonnen door Sebastian Vettel die er drie zeges behaalde [2009, 2010, 2013], net als Lewis Hamilton [2011, 2014, 2016]. De baan telt 21 bochten, is 5.554 kilometer lang en zal 55 keer afgelegd moeten worden. Het circuit wordt gekenmerkt door twee lange rechte stukken waarin het aankomt op brute paardenkrachten. De teams zullen desondanks op zoek gaan naar flink wat neerwaartse druk want de rest van de niet heel erg opwindende baan is voornamelijk traag en bochtig. Het langzame karakter van Yas Marina Circuit lijkt op voorhand in het voordeel te zijn van Red Bull en in het nadeel van Ferrari. Opvallend genoeg won het Italiaanse team hier dan ook nog nooit. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Abu Dhabi
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 21:27:26 ] | ||
SnowOokami | donderdag 23 november 2017 @ 21:30 | |
Ty CrashO | ||
BadderHaring | donderdag 23 november 2017 @ 21:31 | |
Wat kost zo'n grijze rij afkortingen nou eigenlijk? Ik kan niet helemaal plaatsen in welke prijscategorie ik hem moet zetten qua jaargenoten. Maar hoe dan ook. Ik heb sowieso niets met 'sportieve' uitvoeringen van saaie middenklassers. Slecht uitgevoerde spoilertjes, dikke motor er in. Het ziet er vrijwel altijd wat pathetisch uit. Focus, Golf, Astra. Hoog tokkiegehalte ook. Ik koop/lease dan liever iets wat gewoon als sportieve wagen is ontworpen, maar misschien net wat minder pk heeft. Alfa Romeo bijvoorbeeld. Tegenwoordig net zo betrouwbaar als Opel, maar één miljoen keer meer passie en uitstraling. Of Lexus, Jaguar, al zal die eerste bij veel mensen ook wel het nodige op de lachspieren werken. | ||
Pleasureman_Gunther | vrijdag 24 november 2017 @ 08:10 | |
https://www.ad.nl/dossier(...)vondelpark~a785a244/ Leuk stukje. | ||
tja77 | vrijdag 24 november 2017 @ 08:20 | |
Als je een foto plaatst van je auto, dan wil je er schijnbaar reacties op. Anders zou ik niet weten waarom je überhaupt een foto van je auto post. Ikzelf heb niks met Opel, niet dat mijn automerk (VW) heilig is, maar ik plaats dan ook geen foto van mijn auto. | ||
Sinister-D- | vrijdag 24 november 2017 @ 08:47 | |
Hup, schopje --> PTA voor jullie allemaal met dat gelul over winterbanden en auto's.... | ||
SnowOokami | vrijdag 24 november 2017 @ 08:47 | |
| ||
franklop | vrijdag 24 november 2017 @ 09:04 | |
Thuiswerken vandaag. Kan ik de vrije trainingen eens opzetten | ||
ShaoliN | vrijdag 24 november 2017 @ 09:33 | |
Ben bang dat we weinig spektakel zullen zien van de Red Bulls in de vrije trainingen. Een plof en het weekend is voorbij. | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 24 november 2017 @ 09:44 | |
idk, like, zou het niet beterrrr zijn als er een autosport subforum was ipv een F1 forum????????? Het WEC en WTCC topic nstaan in Sport terwijl er in het F1 subforum topa zijn over "vrouwen in de autosport" enz. Zo onlogisch. Hier had Donny wel beter over na mogen denken,./ | ||
sasquatsch | vrijdag 24 november 2017 @ 09:51 | |
Daarvoor hoef ik niet thuis te werken | ||
SnowOokami | vrijdag 24 november 2017 @ 09:53 | |
Daar ben ik ook een beetje bang voor. | ||
SnowOokami | vrijdag 24 november 2017 @ 10:02 | |
Die addon op Kimi's auto | ||
tja77 | vrijdag 24 november 2017 @ 10:13 | |
Waar blijven de gifjes? | ||
motorbloempje | vrijdag 24 november 2017 @ 10:13 | |
De McLaren store heeft echt shed loads in de aanbieding https://www.mclarenstore.com/ Al die Hondazooi moet er natuurlijk uit. Was al in de aanbieding, maar blij dat we nog even gewacht hebben met kijken tot vandaag | ||
motorbloempje | vrijdag 24 november 2017 @ 10:14 | |
BIj Redbull betaal je na 70% korting nog steeds £70 voor een softshell | ||
aesop | vrijdag 24 november 2017 @ 10:15 | |
Zit nog een oude motor in in de FP volgens Sky, maar veel kilometers zitten daar idd niet meer in. | ||
Tarado | vrijdag 24 november 2017 @ 10:23 | |
bij hun is alles oud | ||
motorbloempje | vrijdag 24 november 2017 @ 10:23 | |
Zeg. Mijn calender zegt dat de FP pas vermiddag is? | ||
Tarado | vrijdag 24 november 2017 @ 10:24 | |
in Abu Dhabi wel | ||
motorbloempje | vrijdag 24 november 2017 @ 10:25 | |
Ja, maar, mijn kalender doet altijd de tijd hier? | ||
motorbloempje | vrijdag 24 november 2017 @ 10:26 | |
Behalve nu. Nou ja, zit toch op 't werk, maargoed, Wolve is ziek thuis, dus die heb ik maar even gebeld dat hij nu wat te doen heeft.. | ||
sasquatsch | vrijdag 24 november 2017 @ 10:28 | |
FP2? | ||
motorbloempje | vrijdag 24 november 2017 @ 10:31 | |
Nope, FP2 zou volgens m'n calendar om 5 uur zijn | ||
motorbloempje | vrijdag 24 november 2017 @ 10:32 | |
calendar, calender, kalender. Heb alle (foute) opties nu wel gehad. Goedemorgen. Meer koffie | ||
Nattekat | vrijdag 24 november 2017 @ 10:33 | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 november 2017 @ 10:36 | |
Goedemorgen Gaat nog niet lekker bij Max geloof ik | ||
Nattekat | vrijdag 24 november 2017 @ 10:38 | |
Straks blaast ie z'n motor nog op, is niet de bedoeling natuurlijk | ||
Whiskers2009 | vrijdag 24 november 2017 @ 10:39 | |
Daar doelde ik niet op, ik doelde op wat hij zelf als feedback gaf | ||
SnowOokami | vrijdag 24 november 2017 @ 10:43 | |
Ja gaat niet lekker zei die maar daarna meteen de 3e tijd rijden met oude banden | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 10:51 | |
Work work work work work [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 10:51:40 ] | ||
Whiskers2009 | vrijdag 24 november 2017 @ 10:54 | |
Klopt de timingtabel? Want dan is het iig hoopvol dat Max op super softs sneller is dan RIC op ultra softs En ja, ik weet dat het pas FP1 is, ik zoek gewoon lichtpuntjes | ||
Whiskers2009 | vrijdag 24 november 2017 @ 10:54 | |
En Max is weer naar buiten. |