quote:Op vrijdag 17 november 2017 12:46 schreef Eris het volgende:
Jij bent de bestuurder en verantwoordelijk
appels met peren vergelijkenquote:Op vrijdag 17 november 2017 12:54 schreef RingBewoner het volgende:
Moet de verhuurder je ook vertellen dat je een gordel dient te dragen?
Nee hoor. Je wil je eigen verantwoordelijkheid afschuiven op een ander.quote:
Leg uit.quote:
Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben bang dat jij uiteindelijk toch verantwoordelijk voor de auto die op weg gaat. Net als APK, rijsnelheid en verkeersregels.
Maar als je zich kan aantonen dat verhuurder zich op hoogte waren dat TS naar milieuzone gebied ging. had verhuurder jouw moeten waarschuwen of andere wagen die wel aan de milieueis voldoet meegegeven.
De vraag is of TS zelf onderzoeksplicht heeft voordat hij auto ging huren.
Ik rij ook altijd 100km/u in een 30 zone en stuur de boete naar de verhuurder.quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben bang dat jij uiteindelijk toch verantwoordelijk voor de auto die op weg gaat. Net als APK, rijsnelheid en verkeersregels.
Maar als je zich kan aantonen dat verhuurder zich op hoogte waren dat TS naar milieuzone gebied ging. had verhuurder jouw moeten waarschuwen of andere wagen die wel aan de milieueis voldoet meegegeven.
De vraag is of TS zelf onderzoeksplicht heeft voordat hij auto ging huren.
als je bezitter bent van een auto van voor 2002 waarvoor deze speciale milieuregeling geldt, dan krijg je van de overheid een gerichte berichtgeving over nieuwe geldende regels.quote:
Waarom is de eigenaar aansprakelijk en niet jij?quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:36 schreef Onnoman het volgende:
[..]
als je bezitter bent van een auto van voor 2012 waarvoor deze speciale milieuregeling geldt, dan krijg je van de overheid een gerichte berichtgeving over nieuwe geldende regels.
Als je zelf nooit een dergelijke auto gehad hebt hoef je je nooit te bekommeren voor dergelijke regels. Daarnaast is het rijden door rood (wat standaard voor elk type weggebruiker geldt) een totaal andere omstandigheid. Je krijgt namelijk op rijlessen en basisscholen al geleerd dat je dat niet mag doen.
Daarbij woont de eigenaar nb zelf in de randstad en duidelijk op de hoogte welke extra regels er gelden voor zijn auto. Hij wist namelijk waarvoor en waar ik de auto zou gebruiken.
Maar zojuist even een juridisch persoon aan de telefoon gehad en de voorwaarden van snapcar bekeken, het blijkt dat de eigenaar uiteindelijk verantwoordelijk is voor de boete. Maar ik zal in overleg kijken naar een tussenweg
https://support.snappcar.(...)ekeuringen-verwerkenquote:Op vrijdag 17 november 2017 13:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom is de eigenaar aansprakelijk en niet jij?
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant?quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:41 schreef Onnoman het volgende:
[..]
https://support.snappcar.(...)ekeuringen-verwerken
ik zal kijken naar een tussenoplossing
Daarnaast kan je je ook afvragen in hoeverre snappcar nalatig is
bij het registreren van een auto als eigenaar kan je simpelweg opvragen uit welk jaar de auto komt om zodoende de informatievoorziening op orde te hebben
Je leert ook om naar borden te kijken. Maar aangezien er vaak tekst op die borden staat ben ik bang dat jij daar wat moeite mee hebt.quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:36 schreef Onnoman het volgende:
Als je zelf nooit een dergelijke auto gehad hebt hoef je je nooit te bekommeren voor dergelijke regels. Daarnaast is het rijden door rood (wat standaard voor elk type weggebruiker geldt) een totaal andere omstandigheid. Je krijgt namelijk op rijlessen en basisscholen al geleerd dat je dat niet mag doen.
Tsja als jij die conclusie daaruit trekt...quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:41 schreef Onnoman het volgende:
[..]
https://support.snappcar.(...)ekeuringen-verwerken
ik zal kijken naar een tussenoplossing
Daarnaast kan je je ook afvragen in hoeverre snappcar nalatig is
bij het registreren van een auto als eigenaar kan je simpelweg opvragen uit welk jaar de auto komt om zodoende de informatievoorziening op orde te hebben
Daar staat dus echt niet dat de verhuurder verantwoordelijk is...quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:41 schreef Onnoman het volgende:
[..]
https://support.snappcar.(...)ekeuringen-verwerken
ik zal kijken naar een tussenoplossing
Daarnaast kan je je ook afvragen in hoeverre snappcar nalatig is
bij het registreren van een auto als eigenaar kan je simpelweg opvragen uit welk jaar de auto komt om zodoende de informatievoorziening op orde te hebben
Dan mag de verhuurder de boete naar jouw schuiven, je bent immers verantwoordelijk voor de verkeer.quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik rij ook altijd 100km/u in een 30 zone en stuur de boete naar de verhuurder.
mooie zinnen maak jequote:Op vrijdag 17 november 2017 13:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dan mag de verhuurder de boete naar jouw schuiven, je bent immers verantwoordelijk voor de verkeer.
Alleen de onderhoud of staat van de wagen is de verhuurder verantwoordelijk voor.
Maar stel dat verhuurder per abuis een verkeerde busje of wagen aan TS verhuurt.
Wat dan?
quote:Op vrijdag 17 november 2017 14:03 schreef Hallmark het volgende:
Beste TS,
Fijn dat je een busje bij mij huurt.
LET OP: de bestemming waar je naar toe gaat, kent het zogenaamde concept van "betaald parkeren".
Met vriendelijke groet,
Bart van Kuik
Er bestaat ook zoiets als onderzoeksplicht.quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:36 schreef Onnoman het volgende:
[..]
als je bezitter bent van een auto van voor 2012 waarvoor deze speciale milieuregeling geldt, dan krijg je van de overheid een gerichte berichtgeving over nieuwe geldende regels.
Als je zelf nooit een dergelijke auto gehad hebt hoef je je nooit te bekommeren voor dergelijke regels. Daarnaast is het rijden door rood (wat standaard voor elk type weggebruiker geldt) een totaal andere omstandigheid. Je krijgt namelijk op rijlessen en basisscholen al geleerd dat je dat niet mag doen.
Daarbij woont de eigenaar nb zelf in de randstad en duidelijk op de hoogte welke extra regels er gelden voor zijn auto. Hij wist namelijk waarvoor en waar ik de auto zou gebruiken. Hij had op zijn beurt mij kunnen adviseren.
Maar zojuist even een juridisch persoon aan de telefoon gehad en de voorwaarden van snapcar bekeken, het blijkt dat de eigenaar uiteindelijk verantwoordelijk is voor de boete. Maar ik zal in overleg kijken naar een tussenweg
Dacht je dat? Als de gemeente al de moeite neemt om een brief te sturen dan is het aan bewoners BINNEN de zone. Verder staan er bij de toegang van de milieuzone gewoon borden dat je er niet in mag.quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:36 schreef Onnoman het volgende:
als je bezitter bent van een auto van voor 2012 waarvoor deze speciale milieuregeling geldt, dan krijg je van de overheid een gerichte berichtgeving over nieuwe geldende regels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |