abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180313602
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:45 schreef Trashcanman het volgende:
Lekker begin vandaag op de mainstage :7
Ja was even wakker worden. Wat een weertje, België ligt tegenwoordig op de evenaar. Lekker!
pi_180315489
Ik neem aan dat vandaag uitverkocht is, wat is het fucking druk.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 22:43:08 #228
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180320681
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 20:00 schreef 1shot1kill het volgende:
Ik neem aan dat vandaag uitverkocht is, wat is het fucking druk.
Klopt inderdaad, voornaamkijk dankzij Pearl Jam denk ik. Het duurt nog een uur, maar het veld is al bijna vol.

Ben er wel benieuwd naar, Ten helemaal grijs gedraaid vroeger.
nee, jij dan!
pi_180324961
Pearl Jam! Wat een fantastische liveband, het ging helemaal los.
  zondag 8 juli 2018 @ 02:24:07 #230
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_180325261
Het was geweldig bij PJ! Beste band ooit!!!


Verder hebben Vince Staples en Jorja Smith me verrast. Anderson Paak was helemaal fantastisch gisteren. Was tot tranen geroerd door First Aid Kit. MGMT gaaf. QOTSA vond ik fantastisch.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 8 juli 2018 @ 08:59:17 #231
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180327062
Gisteren was wel het dagje van de verrassingen zeg:

SONS, nooit van gehoord -> opende mainstage. Volgend mij hun eerste grotere show, en die gingen er helemaal voor

Last internationale -> ook nooit van gehoord, maar knalde als een malle

The Breeders had ik al eens eerder gezien. Toffe songs gecombineerd met een charmante klungeligheid

Fleet Foxes begon een beetje gezapig, zoals ik had verwacht, maar ontpopte zich daarna onverwacht als één van de mooiste bands van festival

Jack White, ging uit van veel solo nummers. En die vind ik ronduit ruk, helemaal die nieuwe plaat :r wilde eerst niet eens kijken, maar er stond toch niets anders. Gelukkig wel gedaan, hij speelde vooral nummers van de White stripes, super tof

En toen Pearl Jam, eigenlijk luister ik alleen Ten heel veel. Kan met de rest niet zoveel. Maar damn, wat staat dat live als een huis! Had niet verwacht dat ik hun 2 uur ging volhouden, maar die tijd vloog voorbij en hoe!
nee, jij dan!
pi_180327960
Vandaag Nick en Monkeyssss
  zondag 8 juli 2018 @ 12:04:34 #233
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_180329498
En eels en NIN :9~
pi_180329902
Zanger van Gorillaz van het podium gedonderd op Roskilde
pi_180336013
Wel een gebrek aan schaduw op het terrein met dit warme weer. Jammer dat de hoge bomen bij de entree weg zijn.
  zondag 8 juli 2018 @ 19:14:40 #236
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_180338368
Mijn hemel David Byrne _O_ en dan moet NIN nog komen
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_180338845
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:14 schreef Andromache het volgende:
Mijn hemel David Byrne _O_ en dan moet NIN nog komen
ja Wauw. Jammer dat we niet meer naar binnen konden maar gelukkig goed zicht op 't scherm. Mega nice.
pi_180338996
Ja dat was geweldig. Wat een show.
pi_180340041
https://www.humo.be/rock-(...)p-rock-werchter-2018

Dotan was ook goed bljkbaar 😂

Nick Cave; geniaal maar helaas te niche voor het grote podium. Ik stond halverwege en niet iedereen leek hem te begrijpen. Resultaat was een tam publiek bij vlagen. Op zeker dat hij in de Barn de boel op stelten zet. Verder een geniale set hoor, heb genoten!

[ Bericht 37% gewijzigd door Oidipous op 08-07-2018 22:57:36 ]
  zondag 8 juli 2018 @ 23:20:42 #240
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_180343550
Ik heb besloten dat ik niks kan met Nick Cave en Jack White.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_180346267
Nick was weer prachtig. Veel mensen die er lekker doorheen schreeuwde, dat was wel echt jammer. Snap dat 't mensen niet ligt maarja. Alsnog genoten. Stagger lee!
pi_180348682
Alleen zaterdag geweest, maar het was weer een mooie editie. :) Alleen dat terrein .... sowieso even schakelen in vergelijking met Down the Rabbit Hole vorige week. Echt geen boom te vinden op Werchter voor een beetje schaduw, maar goed.
De verkeerssituatie vond ik verbeterd trouwens, waren zo geparkeerd en ook (zeker gezien de grote aantallen) relatief zo weer weg. Netjes. :)
Eten vind ik echt aan belachelijke prijzen op Werchter (altijd al gevonden, maar de laatste jaren slaan ze door). 4 munten voor een frietje stoofvlees? Doe normaal.... :{

Binnen gekomen bij SONS (die prima klonken op een afstandje) maar door gelopen naar Millionaire in The Barn. Had ze al eens eerder gezien, prima strakke rockgroep, erg lekkere inkomer.
Daarna naar The Last Internationale. Tot mijn schaamte moe(s)t ik bekennen dat ik ze helemaal niet kende, maar wat een tof wijf. Prima act!
Vervolgens bij de main blijven hangen. Ik word altijd blij van de Stereophonics en vind de stem van Kelly echt belachelijk goed en spatzuiver live. Was een prima concert. Gevolgd door Jack Johnson. Heerlijk, deed me terug verlangen naar mijn weken op Bali vorig jaar. ;)

Stone Sour kon ik niet veel mee. Leek of ze geen stijl konden kiezen, vond het maar rommelig. Daarna naar het voorste vak gegaan voor Jack White. Was er vorige week maandag in AFAS ook al bij en ook nu stelde hij niet teleur. Wat een rasartiest ("Me and the sun don't get along" :') ). Fantastisch optreden weer.
En dan afsluiter Pearl Jam (eigenlijk de reden dat ik voor een dagkaart voor zaterdag gegaan was). Ongelooflijk, ze maakten alles waar. Ik was weer dat meisje wat niet begrepen werd door de wereld en in haar kamer naar 'Ten' zat te luisteren. ;) Wat een strakke show, wat is Eddie nog in vorm qua stem en fysiek en wat een innemende podium performance en connectie met het publiek. Echt te gek .... O+

Edit: oh ja, jammer dat de tent bij The Breeders dicht ging. Vanuit de speciaalbierentent ;) wel wat kunnen horen, maar toch anders dan in de tent zelf staan. Fleet Foxes vond ik tegenvallen overigens, na 2 nummers weg gegaan om een geode plek bij White te hebben.

Nu uitkateren op kantoor en door naar Dynamo aanstaande zaterdag. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Vuurvlieg-1977 op 09-07-2018 09:32:08 ]
pi_180348693
Dubbel, excuus. :)
pi_180348770
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:20 schreef Andromache het volgende:
Ik heb besloten dat ik niks kan met Nick Cave en Jack White.
:o

Zijn beiden goden (Cave op Down the Rabbit Holel gezien vorige week, ben sindsdien helemaal "om" wat betreft die man). Jammer dat je er niets mee kunt ....
  maandag 9 juli 2018 @ 10:00:09 #245
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180349183
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:25 schreef Vuurvlieg-1977 het volgende:

Edit: oh ja, jammer dat de tent bij The Breeders dicht ging. Vanuit de speciaalbierentent ;)
Er was een speciaalbier tent? :o
quote:
wel wat kunnen horen, maar toch anders dan in de tent zelf staan. Fleet Foxes vond ik tegenvallen overigens, na 2 nummers weg gegaan om een geode plek bij White te hebben.
Fleet Foxes waren inderdaad behoorlijk saai, de eerste 3 nummers. En daarna ontpopten ze zich tot één van m'n favorieten van het festival O+

Maar goed, wij stonden bij Jack White dan weer redelijk achteraan :P
nee, jij dan!
  maandag 9 juli 2018 @ 10:18:35 #246
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180349533
Favorieten van gisteren waren Eels _O_ en post Malone. Eels verasste qua sound (behoorlijk stevig voor hun doen), set en ik wist ook niet dat E. zulke heerlijk eloquente sarcast was _O-

Post Malone was een groot feest, terwijl ik dacht dat ik er niet veel mee zou hebben, was benieuwd wat de 'fuzz was about' . Hij kwam ook erg sympathiek over, altijd een plus :)

Nine inch nails begonnen sterk, maar kakten behoorlijk in, saaie setlist, het geluid ging ook steeds harder naar irritant hard. En geen idee wat ze tijdens mijn favoriet Head Like a Hole deden, maar dat klonk gewoon nergens naar.
Toegift Hurt was wel gewoonweg prachtig O+ een maakte weer wat goed

Nick Cave kwam ik helemaal niet in, dacht dat hij een redelijk uitgebreide sound had (op de verschillende studio albums wel in ieder geval), maar dit was allemaal zo gezapig. Niets sprong eruit, en elk idee werd veel te lang op door geborduurd. Ik had ook het idee dat het veel meer om de persoon/personage Nick Cave ging, dan z'n muziek.
maar misschien was ik wel gewoon stuk na 4 dagen :P

Maar goed erg tof weekend gehad *O* met veel moois O+

En ik ga nu even opzoek naar een flesje aftersun :')
nee, jij dan!
pi_180349718
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:00 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Er was een speciaalbier tent? :o

[..]

Fleet Foxes waren inderdaad behoorlijk saai, de eerste 3 nummers. En daarna ontpopten ze zich tot één van m'n favorieten van het festival O+

Maar goed, wij stonden bij Jack White dan weer redelijk achteraan :P

Jazeker was er een speciaalbierbar .... :P Voorbij The Barn, was in combi met gin & tonic bar, wijnbar, etc... Wel heel erg druk ...

Misschien achteraf toch langer moeten blijven bij Fleet Foxes, hoorde achteraf ook wel goede verhalen. Keuzes, keuzes.... :s)
  maandag 9 juli 2018 @ 10:31:47 #248
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180349819
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:26 schreef Vuurvlieg-1977 het volgende:

[..]

Jazeker was er een speciaalbierbar .... :P Voorbij The Barn, was in combi met gin & tonic bar, wijnbar, etc... Wel heel erg druk ...
Er was gin/tonic? :o :o _O-

Ah daar zat wel iets, maar niet geweest omdat het inderdaad zo druk was steeds. Ging er vanuit dat het ook meer luxe eten was ipv drinken
nee, jij dan!
  maandag 9 juli 2018 @ 10:48:15 #249
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_180350192
Boh, festival weer overleefd. Genoeg moois gezien, maar helaas ook genoeg gemist. Tsja, hou je altijd. Een korte review van wat ik heb gezien:

Donderdag:
- Alice in Chains: lekker ragger op de zelfmoordmuziek van Layne Stanley, kwam vooral goed los op Would? en Man in the box. Alsof ie het zelf zong...
- Queens of the Stone Age: all time favorite, heerlijk raggen zonder in herrie te vervallen. Wat mij betreft een van de grootste rockbands heden ten dage.
- Gorrilaz: prachtige dagafsluiter. Knap om zoveel stijlen en artiesten in een act te krijgen zonder uiteen te vallen. Clint Eastwood werd door duizenden over de weide gebruld. Kippenvel.

Vrijdag:
- Snowpatrol speelde een korte set i.v.m. het voetbal. Alleen bekende nummers, klonk lekker en iedereen zong gretig mee.
- Franz Ferdinant: wie heeft verzonnen dat die gasten in de kleinste tent moesten? Zelfs buiten ging het los, deze band had m.i. makkelijk op de main stage gekund.
- Anderson Paak: ik kende deze artiest niet, maar wat ben ik blij daar The Barn even binnengelopen te zijn! Fusion van rock en hip hop, gedragen door een geweldige frontman, rapper en drummer in een. Schitterend.
- The Killers: kwam alleen lekker van de grond bij de bekende nummers. Bij het onbekendere spul vloeide het enthousiasme van zowel het publiek als Brandon Flowers vlot weg. Het drummersincident was zo ongemakkelijk dat het de rest een beetje maskeerde. Toch blijft Mr. Brightside een geweldig nummer live.

Zaterdag:
- Stereophonics: stukje meegepikt, perfecte band voor de hete middagzon. Lekker loom en zomers.
- Stone Sour: lekker raggen, altijd fijn om jezelf een half uurtje in dat soort herrie te dompelen.
- Fleet Foxes: beetje gezapig, de goede nummers kwamen m.i. iets te laat en toen was ik al bijna op weg naar Jack White...
- Jack White: erg gruizige rock, kan me er eerlijk gezegd niet al te veel meer van herinneren. Afsluiter Seven nation army was leuk.
- Pearl Jam: echt geweldig, wat een band en wat een charisma. Zo'n Eddy Vedder kan natuurlijk ook weinig fout doen. Alleen zo'n obligaat anti-Trump praatje hoeft van mij niet en het Imagine-duet was wel een beetje erg zoet, maar Alive live is toch wel iets wat ik nu van m'n bucketlist kan wegstrepen. Hoogtepunt wat mij betreft.

Zondag:
- Kaleo: luisterde lekker weg op een hete zondagmiddag.
- Eels: kende de band niet, maar ben blij dat daar verandering in is gekomen. Lekkere rock, leuke band die het publiek goed mee had.
- Noel Gallagher: ben glad vergeten wat de man gespeeld heeft.
- Nine Inck Nails: boh, dat blijft toch wel effe lekker rammen hoor. Loeistrak, loeihard.
- Nick Cave: eerder weggegaan bij NIN om het gehoor wat te sparen en een plek te zoeken voor deze grootheid. Helaas stond het geluid bij ome Nick zo ongelofelijk hard dat ik letterlijk dekking heb moet zoeken. Jammer hoor.
- Parov Stellar: house jazz? Waar luisterde ik naar?! Hoe dan ook, zeer lekker bandje met een geweldige trompettist(!) waar zelfs voor het scherm de weide voor volliep.
- Artic Monkeys: voor mij een beetje een let down na Qotsa, PJ en Gorillaz. Klonk wat gezapig terwijl ik een feestje had verwacht. Eerder weggegaan om vlot van de parking af te kunnen. Toch nog een voordeel!

[ Bericht 1% gewijzigd door Geelman op 09-07-2018 10:54:30 ]
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 9 juli 2018 @ 11:20:53 #250
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_180350889
Ben maar 1 dag geweest en vond Eels en Nine Inch Nails het sterkst. Nick Cave & zijn Bad Seeds waren ook heel goed (zoals altijd), maar zo'n performance werkt niet helemaal op een wei, die moeten in een zaal of een tent staan.

Arctic Monkeys.... mja. Leuk als het tempo wat omhoog ging, maar de rest was nogal saai. Ben sowieso nooit echt fan geweest van die band.

Bij die Post Malone had ik trouwens het idee dat ik de hele tijd vooral naar een tape zat te luisteren en dat er vooraan een enthousiaste mens af en toe iets half mee zong en er zelf sporadisch wat "fucks" tussen gooide.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')