abonnement Unibet Coolblue
pi_175157526
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:13 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Wortelen zijn inderdaad goedkoop, maar verder vind ik groenten en fruit in winkels echt wel duur! En die appels hoef ik niet, doe mij maar fuji. En daar leg je ook wat geld voor neer.

Een niveaudingetje? ;(
Met alle respect ja, een niveaudingetje. Ik geloof echt dat de wat simpelere mensen minder met gezond leven bezig zijn als de minder simpele mensen.
pi_175158332
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Met alle respect ja, een niveaudingetje. Ik geloof echt dat de wat simpelere mensen minder met gezond leven bezig zijn als de minder simpele mensen.
De minder simpele mensen delen echter geen voedzaam voedsel met hun jongere medemensen. Aangezien de minder simpele dat voedzaam voedsel voor zichzelf willen, zonder een tegenprestatie te moeten leveren, zoals het wegwerken van hun zeik en weke stront, zodat jongere medemensen dat niet binnen krijgen of in vallen. Niveaudingetje?
pi_175158674
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:52 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, een krop ijsbergsla koop je voor 70 a 80 cent, terwijl je voor een zakje van 100 of 150 gram gesneden/gewassen ijsbergsla al gauw ¤1,50 of meer moet neertellen.( je haalt ruim 3 zakjes gesneden ijsbergsla uit 1 krop! )
IJsbergsla heeft alleen 0,0 voedingswaarde. Je kunt net zo goed water drinken.
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:14:27 #154
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_175158743
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

IJsbergsla heeft alleen 0,0 voedingswaarde. Je kunt net zo goed water drinken.
https://www.voedingswaard(...)edingsmiddel/?id=549
:6
There is only one religion
pi_175158931
quote:
Hier alle slasoorten met elkaar vergeleken. Je kunt beter boerenkool eten.

IJsbergsla:
3% kalium
10% vitamine A
5% vitamine C
30% vitamine K
7% foliumzuur
2% ijzer
2% calcium

Boerenkool:
13% kalium
308% vitamine A
200% vitamine C
1021% vitamine K
7% foliumzuur
9% ijzer
14% calcium
https://rubriek.nl/gezond/wat-is-de-gezondste-sla-soort
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:33:09 #156
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_175159336
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hier alle slasoorten met elkaar vergeleken. Je kunt beter boerenkool eten.

IJsbergsla:
3% kalium
10% vitamine A
5% vitamine C
30% vitamine K
7% foliumzuur
2% ijzer
2% calcium

Boerenkool:
13% kalium
308% vitamine A
200% vitamine C
1021% vitamine K
7% foliumzuur
9% ijzer
14% calcium
https://rubriek.nl/gezond/wat-is-de-gezondste-sla-soort
Ten eerste , ik haalde het aan m.b.t. prijs als voorbeeld en ten tweede smaken verschillen het ging niet om wat gezonder is dan wat anders.
Het heeft dus wel voedingswaarde en niet zoals jij suggereerde 0,0 dat laat je zelf in deze post ook zien.
zelf vind ik boerenkool als sla niet echt lekker nogal taaie sla, maar boerenkoolstampot vindt ik dan weer wel lekker. Fijn dat het ook gezond is :P
There is only one religion
pi_175159521
Groente en fruit kun je met een beetje moeite echt wel heel goedkoop krijgen hoor. Schrik eigenlijk wel van de cijfers.
pi_175159936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:33 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ten eerste , ik haalde het aan m.b.t. prijs als voorbeeld en ten tweede smaken verschillen het ging niet om wat gezonder is dan wat anders.
Het heeft dus wel voedingswaarde en niet zoals jij suggereerde 0,0 dat laat je zelf in deze post ook zien.
zelf vind ik boerenkool als sla niet echt lekker nogal taaie sla, maar boerenkoolstampot vindt ik dan weer wel lekker. Fijn dat het ook gezond is :P
Boerenkool wordt ook wel vaak in lijstjes van 'superfoods' (wat een vrij onnozel concept is) genoemd. Of een stamppot boerenkool gezond is hangt er maar net een beetje vanaf hoeveel spekjes, rookworst, zoetzure augurken en vette jus je erbij gooit. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175194412
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef Cherna het volgende:

[..]

Sterker nog een teveel aan fruit is niet goed. 1 stuks fruit per dag is voldoende.


Wat een onzin zeg.
Een teveel aan fruit niet goed?
Wat is volgens jou een teveel aan fruit?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_175194593
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 08:03 schreef Loekie1 het volgende:
Kinderen zijn nog steeds niet te porren voor groente, fruit en vis. Zo’n 60 procent van de 1- tot 12-jarigen haalt niet de richtlijnen voor gezonde voeding, blijkt uit de Voedingsmonitor die vandaag verschijnt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)te-krijgen~a163bcea/

Misschien een idee om met radicaal andere menu's te komen die niet veel tijd vergen? De Nederlandse keuken is niet lekker en nooit lekker geweest.
De regering dient te zorgen dat kinderen gezonde voeding binnenkrijgen. Het beste is biologische groente, fruit, vis en vlees. Maar wie betaalt dat?
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175195253
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:10 schreef Begripvol het volgende:

[..]

De regering dient te zorgen dat kinderen gezonde voeding binnenkrijgen. Het beste is biologische groente, fruit, vis en vlees. Maar wie betaalt dat?
De schuld afwentelen op de regering is wel het allerlaagste wat men kan doen. Het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de lieve vaders dat kinderen goede voedzame voeding binnenkrijgen. Maar die lieve vaders doen liever feesten en sporten, zodat ze hun kinderen kunnen overleven, en alles kunnen erven wat de kinderen geproduceerd hebben in hun kort bestaan op aarde. Triest.
pi_175195756
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Een teveel aan fruit niet goed?
Wat is volgens jou een teveel aan fruit?
Weet wel dat aardig wat fruit funest voor je gebit kan zijn.
pi_175195788
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Boerenkool wordt ook wel vaak in lijstjes van 'superfoods' (wat een vrij onnozel concept is) genoemd. Of een stamppot boerenkool gezond is hangt er maar net een beetje vanaf hoeveel spekjes, rookworst, zoetzure augurken en vette jus je erbij gooit. :P
Dat hangt er vooral vanaf hoeveel calorien je voor de rest binnenkrijgt in verhouding tot hoeveel je er verbrandt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175197149
Eigenlijk is dit een teken van ondankbaarheid. Als ik iets niet lust, dan denk ik er aan hoeveel tijd en energie iemand er voor over heeft jou deze maaltijd te schenken. Misschien is dat wel de oplossing laat de kinderen maar een dag meekoken. Het valt mij namelijk altijd op dat het koken niet in verhouding staat met het opeten. Je staat een halve dag in de keuken het eten voor te bereiden en binnen een half uur is het eten op.
  maandag 20 november 2017 @ 16:10:12 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175197189
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 16:08 schreef MakkieR het volgende:
Eigenlijk is dit een teken van ondankbaarheid. Als ik iets niet lust, dan denk ik er aan hoeveel tijd en energie iemand er voor over heeft jou deze maaltijd te schenken. Misschien is dat wel de oplossing laat de kinderen maar een dag meekoken. Het valt mij namelijk altijd op dat het koken niet in verhouding staat met het opeten. Je staat een halve dag in de keuken het eten voor te bereiden en binnen een half uur is het eten op.
Koken hóeft niet lang te duren.

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175197349
quote:
9s.gif Op maandag 20 november 2017 16:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Koken hóeft niet lang te duren.

Eerlijk gezegd donder ik zelf ook veel te veel eten in de magnetron ( magnetron maaltijden ) , omdat ik een schijthekel heb aan koken. Alleen al met een knorrende maag boven het aanrecht staan terwijl je nog niet kunt eten word ik chaggie van, Daarom respecteer ik een zelf gemaakte maaltijd enorm, als dat voor jou is gemaakt.
pi_175199749
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:40 schreef torentje het volgende:

[..]

De schuld afwentelen op de regering is wel het allerlaagste wat men kan doen. Het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de lieve vaders dat kinderen goede voedzame voeding binnenkrijgen. Maar die lieve vaders doen liever feesten en sporten, zodat ze hun kinderen kunnen overleven, en alles kunnen erven wat de kinderen geproduceerd hebben in hun kort bestaan op aarde. Triest.
Door de schuld van het beleid van de regering (verharding van de maatschappij) worden er nu minder kinderen geboren. Er is veel armoede en de arbeiders maken weinig of nauwelijks promotie, omdat de overheid het bedrijfsleven stimuleert om zoveel mogelijk winst te maken en op te potten ten koste van hun werknemers en de overige burgers: al het reguliere groente en fruit zit vol met gif. Doordat ouders niet vooruitkomen zijn ze niet in staat om de dure, gezonde biologische producten aan te schaffen voor hun kinderen. Met als gevolg dat de levensverwachting van deze kinderen en hun ouders zal dalen of dat deze kinderen en hun ouders een kwakkelende gezondheidstoestand tegemoet zullen zien. En dit heeft weer gevolgen voor de gezondheidszorg: de zorgkosten blijven stijgen en daarmee ook de zorgpremie.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175200791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 08:06 schreef Loekie1 het volgende:
Ik herinner me het eten van thuis als een crime. Als ik niet had ontdekt hoe je groente lekker kan maken, had ik het nog niet veel gegeten.
Same, ik ontdekte pas toen ik op kamers woonde dat groente ook lekker kan zijn :')
Altijd maar die zachtgekookte bloemkool of broccoli, met aardappeltjes..

Nu knal ik er een halve kilo groente per dag doorheen dus het is allemaal goed gekomen..
pi_175201006
Tja. Ik hield als kind ook niet van groenten en vis. s Avonds bij het avondeten moesten we altijd minimaal een gedeelte proeven. Iets anders kregen we niet, maar m'n ouders hebben het er ook niet ingeslagen. Wel zijn ze altijd het goede voorbeeld blijven geven. Dus niet dat als je het de ene keer niet lust dan de volgende keer maar friet. Voor mij is dat iig de goede combi geweest om op een gegeven moment meer uit te gaan proberen en ik ben mn ouders erg dankbaar dat ze er nooit al te spastisch over hebben gedaan.
pi_175201248
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Weet wel dat aardig wat fruit funest voor je gebit kan zijn.
Gewoon je tanden poetsen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_175201407
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:20 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Gewoon je tanden poetsen.
Valt wel mee dacht ik, het bijten van een appel is goed voor je gebit. Waar ik pas echt meteen pijn op mijn tanden van krijg, is van een mars, ik at vorige week na heel lange tijd zo'n miniding. M'n tanden sloegen meteen op tilt. Fruit plakt niet, snoepgoed wel.
pi_175201887
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ergens bij de huishoudschool is het misgegaan. Als je oudere gerechten bekijkt (C&H / [CUL] Middeleeuws koken) of streekgerechten zie je dat er veel meer mogelijkheden zijn. Alleen gaan we met die erfenis niet meer creatief om, het blijft bij wat de huishoudschool voorschrijft, of voedingsbureau's. Maar geen chefkoks die de oude gerechten of streekgerechten pimpen tot iets moderns met verrassende smaken of structuren.
Dit dus.
  maandag 20 november 2017 @ 19:51:07 #173
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_175202123
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 08:47 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik doe regelmatig 8 min gekookte broccoli als snack in de middag voor de kinderen. Vinden ze heerlijk. Ik roerbak het bij voorkeur.
Te veel broccoli is niet goed, vooral niet voor kinderen. Volgens mij wordt 1x per week aangeraden. :+
  maandag 20 november 2017 @ 19:56:43 #174
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175202285
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Een teveel aan fruit niet goed?
Wat is volgens jou een teveel aan fruit?
Meer dan 3-4 stuks per dag. Er zitten suikers in.

https://mens-en-gezondhei(...)is-ook-mogelijk.html

In mijn jeugd bij de nieuwelingen werd dat mij dat ook al uitgelegd.
Het komt erop neer alles met mate is meestal wel goed. Zelfs een frites met mayo is gezond als je dat met mate eet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Cherna op 20-11-2017 20:14:01 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 20 november 2017 @ 20:21:49 #175
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175202994
Eten wat de pot schaft en niet van tafel tot het bord leeg is. AVG. Zo moeilijk is het niet. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')