abonnement Unibet Coolblue
pi_175153742
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 01:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is een vicieuze cirkel. Een aantal Marokkanen misdraagt zich. Alle Marokkanen worden erop aangekeken. Vervolgens denken weer meer Marokkanen dat het geen zin heeft om je te gedragen, omdat je toch wordt gediscrimineerd, etc, etc.
Gast :') Lees je stukje eens terug man. Wat een debiele gedachte zeg. Dus als je erop aangekeken wordt dan heeft het geen zin om je te gedragen en dan heb je een vrijbrief om je te misdragen?

Ik ben echt niet racistisch. Het maakt me geen flikker uit of je groen, paars, geel of bruin bent. Maar het is een feit dat de meeste shit in dit land uitgevreten wordt door buitenlanders. Like it or not.
pi_175155743
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dus als je erop aangekeken wordt dan heeft het geen zin om je te gedragen en dan heb je een vrijbrief om je te misdragen?

Als je met een goldspoon wordt geboren en je vindt snel een baan vanwege je witte huid, zul je niet zo snel het verkeerde pad opraken dan wanneer je het allemaal niet mee zit. Dat heeft niks met een vrijbrief te maken. Dat zei ik ook niet. Het is alleen zo dat het makkelijker is om "je te gedragen" als het allemaal mee zit, dan wanneer je gefrustreerd bij sollicitaties elke keer om racistische redenen wordt afgewezen. Ik heb het niet over een vrijbrief. Ik heb het alleen over hoe sommige maatschappelijke processen nu eenmaal gaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:08:52 #53
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175156233
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als je met een goldspoon wordt geboren en je vindt snel een baan vanwege je witte huid, zul je niet zo snel het verkeerde pad opraken dan wanneer je het allemaal niet mee zit. Dat heeft niks met een vrijbrief te maken. Dat zei ik ook niet. Het is alleen zo dat het makkelijker is om "je te gedragen" als het allemaal mee zit, dan wanneer je gefrustreerd bij sollicitaties elke keer om racistische redenen wordt afgewezen. Ik heb het niet over een vrijbrief. Ik heb het alleen over hoe sommige maatschappelijke processen nu eenmaal gaan.
Als je blank bent vind je meteen een baan en als je een kleurtje hebt is iedereen altijd racistisch. Got it. Het zal vast vaak voorkomen, maar nog veel vaker wordt de racismekaart getrokken.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_175156259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik ben echt niet racistisch. Het maakt me geen flikker uit of je groen, paars, geel of bruin bent. Maar het is een feit dat de meeste shit in dit land uitgevreten wordt door buitenlanders. Like it or not.
Iedereen is wel een beetje racistisch. Of dat nature of nurture is, weet ik niet, maar gevoelsmatig is het altijd makkelijker je te identificeren met mensen van hetzelfde ras. In genoeg gevallen is dit echter zo minimaal, dat het gelukkig geen obstakel vormt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als je met een goldspoon wordt geboren en je vindt snel een baan vanwege je witte huid, zul je niet zo snel het verkeerde pad opraken dan wanneer je het allemaal niet mee zit. Dat heeft niks met een vrijbrief te maken. Dat zei ik ook niet. Het is alleen zo dat het makkelijker is om "je te gedragen" als het allemaal mee zit, dan wanneer je gefrustreerd bij sollicitaties elke keer om racistische redenen wordt afgewezen. Ik heb het niet over een vrijbrief. Ik heb het alleen over hoe sommige maatschappelijke processen nu eenmaal gaan.
Dat allochtonen moeilijker aan een baan komen, heeft grotendeels te maken met het beeld dat sommige groepen creëren. Dit heeft helaas ook invloed op alle goedwillenden van dezelfde afkomst.

Om zo'n probleem op grote schaal aan te pakken, moet er een hoop veranderen. De integratie moet nog vele malen beter, om maar iets te noemen. Je ziet nog altijd dat mensen van verschillende afkomst al snel kliekjes vormen met hun 'eigen' afkomst. Er is sprake van een sociale barrière. Zolang die barrière er is, zullen we altijd tegen de maatschappelijke problemen aanlopen, zoals in het voorbeeld dat jij noemt.

Ik vrees echter dat we daar al te laat mee zijn, omdat er inmiddels meerdere generaties van allochtoonse afkomst in Nederland wonen, waarbij de integratie matig tot slecht te noemen is. Zie dat nu nog maar eens op te lossen.
pi_175156620
Krijgt de Marokaan wel een kans hier dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:33:56 #56
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_175156681
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:30 schreef halfway het volgende:
Krijgt de Marokaan wel een kans hier dan?
Van mij iig niet
pi_175156973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als je met een goldspoon wordt geboren en je vindt snel een baan vanwege je witte huid, zul je niet zo snel het verkeerde pad opraken dan wanneer je het allemaal niet mee zit. Dat heeft niks met een vrijbrief te maken. Dat zei ik ook niet. Het is alleen zo dat het makkelijker is om "je te gedragen" als het allemaal mee zit, dan wanneer je gefrustreerd bij sollicitaties elke keer om racistische redenen wordt afgewezen. Ik heb het niet over een vrijbrief. Ik heb het alleen over hoe sommige maatschappelijke processen nu eenmaal gaan.
Dus als je blank bent heb je de 'goldspoon'. Kerel, het is 2017, geen 1817 meer. Ik zeg niet dat racisme niet bestaat, maar het is echt niet zo zwart wit (hi-ha-ho) als jij beschrijft. Ik kan oprecht balen van de mensen die hier komen en geen enkele moeite doen om zich aan te passen aan onze cultuur/manier van leven en vervolgens dus ook niks toevoegen aan de maatschappij.

En als er een keer stront aan de knikker is (wederom hi-ha-ho) dan kun je statistisch gezien een veilige gok doen door te stellen dat het waarschijnlijk een getinte medelander is die verantwoordelijk is. Om dan met een huilverhaal aan te komen over afgewezen sollicitaties vanwege huidskleur en dat soort onzin gaat mij wat ver. Ik draai het liever om; gebruik het niet als een excuus.
pi_175160033
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:51 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dus als je blank bent heb je de 'goldspoon'. Kerel, het is 2017, geen 1817 meer. Ik zeg niet dat racisme niet bestaat, maar het is echt niet zo zwart wit (hi-ha-ho) als jij beschrijft. Ik kan oprecht balen van de mensen die hier komen en geen enkele moeite doen om zich aan te passen aan onze cultuur/manier van leven en vervolgens dus ook niks toevoegen aan de maatschappij.

En als er een keer stront aan de knikker is (wederom hi-ha-ho) dan kun je statistisch gezien een veilige gok doen door te stellen dat het waarschijnlijk een getinte medelander is die verantwoordelijk is. Om dan met een huilverhaal aan te komen over afgewezen sollicitaties vanwege huidskleur en dat soort onzin gaat mij wat ver. Ik draai het liever om; gebruik het niet als een excuus.
Waar beschrijf ik het heel "zwart wit"?
Ik ben juist genuanceerd. Het heeft natuurlijk meer oorzaken, maar discriminatie "speelt een rol", dat erken je zelf ook.
In mijn reactie gebruik ik juist genuanceerde bewoordingen. Maar dit drijft wel weg van de topic.
De felheid van de Marokkaanse voetbalfans. Ik ben van mening dat het gepolariseer van beide kanten komt. En een oplossing komt niet van "nog meer polariseren". Zoals ik in vorige berichten al aangaf had je rond 1990 een felle anti-Duitse houding bij het voetbal. Dat is nu nagenoeg verdwenen. En nu is deze Marokkaans-Nederlandse tegenstelling actueel. Dus zo'n anti-houding hoeft niet eeuwig door te gaan. Met een juiste mindset van beide kanten kan er veel worden bereikt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175166850
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 21:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar beschrijf ik het heel "zwart wit"?
Ik ben juist genuanceerd. Het heeft natuurlijk meer oorzaken, maar discriminatie "speelt een rol", dat erken je zelf ook.
In mijn reactie gebruik ik juist genuanceerde bewoordingen. Maar dit drijft wel weg van de topic.
De felheid van de Marokkaanse voetbalfans. Ik ben van mening dat het gepolariseer van beide kanten komt. En een oplossing komt niet van "nog meer polariseren". Zoals ik in vorige berichten al aangaf had je rond 1990 een felle anti-Duitse houding bij het voetbal. Dat is nu nagenoeg verdwenen. En nu is deze Marokkaans-Nederlandse tegenstelling actueel. Dus zo'n anti-houding hoeft niet eeuwig door te gaan. Met een juiste mindset van beide kanten kan er veel worden bereikt.
Is het gek dat ik denk dat sommige culturen gewoon niet vermengd moeten worden? Landen waar steniging nog actueel is en waar de vrouw gelijk staat aan een geit of een koe ben ik niet zo'n fan van. Die mensen hoeven wat mij betreft ook niet hier te komen. Leuk dat hoge groenlinks gehalte, maar feit is gewoon dat het op heel veel fronten niet blijkt te werken in onze maatschappij.
pi_175169110
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 09:57 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Is het gek dat ik denk dat sommige culturen gewoon niet vermengd moeten worden? Landen waar steniging nog actueel is en waar de vrouw gelijk staat aan een geit of een koe ben ik niet zo'n fan van. Die mensen hoeven wat mij betreft ook niet hier te komen. Leuk dat hoge groenlinks gehalte, maar feit is gewoon dat het op heel veel fronten niet blijkt te werken in onze maatschappij.
Een anti-houding tov een bepaald volk verandert van jaar tot jaar. Zoals ik al zei: In 1990 hadden we mot met de Duitsers (tot voor kort het volk van 6000000 vermoorde Joden). In de 70'er jaren hadden de Nederlanders oorlog met de Molukkers. Menigeen werd toen gegijzeld door de Molukse milities, en het Nederlandse leger had de grootste moeite om de Molukse gewapende eenheden definitief op de knieën te krijgen. Kortom: Nederland heeft in het recente verleden met heel wat "vreemde culturen" te maken gehad. En dat is allemaal redelijk goed gekomen. Met de Duitsers kunnen we redelijk door één deur. We vinden ze zelfs inmiddels te soft (Mutti Merkel). En met onze Molukse Rijksgenoten is het op een aantal Satudarah-motorduivels inmiddels ook allemaal k(roep)oek en ei. Dat geeft al wel aan dat onze huidige frictie met het Marokkaanse berbervolk wellicht ook wel binnen afzienbare tijd wel goed zal komen.

Ik merk overigens binnen Nederland weinig van het feit dat de Marokkanen binnen onze landgrenzen de vrouw minder achten dan een koe of geit. Koeien en geiten zijn meestal in eigendom van Nederlanders. Dus laat aub die stigmatisering achterwege.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175169171
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Een anti-houding tov een bepaald volk verandert van jaar tot jaar. Zoals ik al zei: In 1990 hadden we mot met de Duitsers (tot voor kort het volk van 6000000 vermoorde Joden). In de 70'er jaren hadden de Nederlanders oorlog met de Molukkers. Alles en iedereen werd toen gegijzeld, en het Nederlandse leger had de grootste moeite om de Molukse gewapende eenheden definitief op de knieën te krijgen. Kortom: Nederland heeft in het recente verleden met heel wat "vreemde culturen" te maken gehad. En dat is allemaal redelijk goed gekomen. Met de Duitsers kunnen we redelijk door één deur. We vinden ze zelfs inmiddels te soft (Mutti Merkel). En met onze Molukse Rijksgenoten is het op een aantal Satudarah-motorduivels inmiddels ook allemaal k(roep)oek en ei. Dat geeft al wel aan dat onze huidige frictie met het Marokkaanse berbervolk wellicht ook wel binnen afzienbare tijd wel goed zal komen.

Ik merk overigens binnen Nederland weinig van het feit dat de Marokkanen binnen onze landgrenzen de vrouw minder achten dan een koe of geit. Koeien en geiten zijn meestal in eigendom van Nederlanders. Dus laat aub die stigmatisering achterwege.
Je zit nog in de ontkenningsfase. Het komt wel. Ik was ook lang zoals jij, maar ik zie nu helaas in dat het al te laat is. Begrijp me niet verkeerd, ze mogen van mij best blijven. De slag hebben we niet nu verloren, maar al in een veel eerder stadium. Of zou het toeval zijn dat in landen waar ze minder tolerant zijn veel minder problemen zijn? Vragen vragen vragen..
pi_175169411
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Je zit nog in de ontkenningsfase. Het komt wel. Ik was ook lang zoals jij, maar ik zie nu helaas in dat het al te laat is. Begrijp me niet verkeerd, ze mogen van mij best blijven. De slag hebben we niet nu verloren, maar al in een veel eerder stadium. Of zou het toeval zijn dat in landen waar ze minder tolerant zijn veel minder problemen zijn? Vragen vragen vragen..
Wat ontken ik?
Ik erken dat er vandaag de dag problemen zijn met de Marokkanen. Ik kijk daar niet voor weg.

Maar ik kijk ook niet weg voor het feit dat we in voorgaande jaren ook problemen hadden met andere volkeren: Duitsers, Molukkers,..... noem maar op.
Of wou je dat ontkennen? Of daarvoor wegkijken? Dat is minstens net zo erg. Of denk je: Vroeger was alles beter en de huidige problemen zijn veel groter dan vroeger. Dat is dus pertinent niet waar. Net zoals Charles Groenhuijssen dat onlangs wist te verwoorden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175169467
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat ontken ik?
Ik erken dat er vandaag de dag problemen zijn met de Marokkanen. Ik kijk daar niet voor weg.

Maar ik kijk ook niet weg voor het feit dat we in voorgaande jaren ook problemen hadden met andere volkeren: Duitsers, Molukkers,..... noem maar op.
Of wou je dat ontkennen? Of daarvoor wegkijken? Dat is minstens net zo erg. Of denk je: Vroeger was alles beter en de huidige problemen zijn veel groter dan vroeger. Dat is dus pertinent niet waar. Net zoals Charles Groenhuijssen dat onlangs wist te verwoorden.
Verschil is dat de problemen met de Duitsers extern waren. Dat wil zeggen dat wij die niet in eigen land uitnodigden. Ik zie de Nederlandse maatschappij gewoon verloederen en dat komt imo deels door import. Als ik dan een punt 10 jaar terug in de tijd neem en eenzelfde punt nu, dan schrik ik behoorlijk ja. Ik durf bijna niet te bedenken waar we over pak hem beet 15 a 20 jaar staan.
pi_175169662
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Verschil is dat de problemen met de Duitsers extern waren.
Er waren wel degelijk grensconflicten met de Duitsers. Zie beelden 1990. En die zijn minstens net zo gewelddadig als de Marokkaanse rellen. Maar de Marokkaanse rellen zijn totaal niet vergelijkbaar met de gewapende eenheden die de Molukkers in de 70'er jaren wisten te recruteren, en waarbij het Nederlandse leger er aan te pas moest komen om de verschillende Molukse milities definitief te verslaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175178973
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Er waren wel degelijk grensconflicten met de Duitsers. Zie beelden 1990. En die zijn minstens net zo gewelddadig als de Marokkaanse rellen. Maar de Marokkaanse rellen zijn totaal niet vergelijkbaar met de gewapende eenheden die de Molukkers in de 70'er jaren wisten te recruteren, en waarbij het Nederlandse leger er aan te pas moest komen om de verschillende Molukse milities definitief te verslaan.
ja. En nu nog eens goed lezen:

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Verschil is dat de problemen met de Duitsers extern waren. Dat wil zeggen dat wij die niet in eigen land uitnodigden. Ik zie de Nederlandse maatschappij gewoon verloederen en dat komt imo deels door import. Als ik dan een punt 10 jaar terug in de tijd neem en eenzelfde punt nu, dan schrik ik behoorlijk ja. Ik durf bijna niet te bedenken waar we over pak hem beet 15 a 20 jaar staan.
.. en iets antwoorden wat er iets mee te maken heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')