quote:
Onzin. Vanwege de vacaturestop is dat juist hoe je niet aan werk komt bij de overheid.

Probeer voor de grap maar eens een vacature te op werkenvoorNederland te krijgen en kijk dan - wederom voor de grap - maar eens op de respons die daar op af komt. Je begrijpt meteen waarom er nauwelijks aanbod is.
quote:
Op woensdag 15 november 2017 13:19 schreef J.B. het volgende:Dat is al heel nuttig om te weten, ik zou echter wel graag wat willen weten over hoe ik daaraan zou moeten beginnen. Is het gewoon een kwestie van een email naar een gemeente/provincie/ministerie sturen met de vraag of ze een klus hebben voor starters op universitair niveau of is een andere benadering handiger?
Dat kan theoretisch werken. Elke vorm van contact kan iets opleveren, maar dat is wel erg schieten met een schot hagel. Je zal in de meeste gevallen dan door een administratief medewerker verwezen worden naar het werkenbij.nl adres.
Er is bij de meeste overheidsorganisaties ondercapaciteit. Je moet op zoek gaan naar de afdelingshoofd / directie / manager die tekenbevoegd is en dringend ondersteuning nodig heeft. Hem of haar opbellen, kort pitchen wat je voor die persoon kan betekenen en dan hopen dat hij/zij budget kan vrijmaken. Hiervoor moet je wel flink netwerken omdat je niet alleen een contact nodig hebt maar ook je huiswerk op orde moet hebben. Veel starters die ambitie hebben om bij de overheid te werken hebben via hun PJO of via hun studie al meerdere lijntjes en contacten openstaan. Handig om die te gaan benutten.
Eventueel kan je ook aankloppen bij de grote overheidsdetacheerders. Deze partijen leggen dan het contact voor jou. Nadeel is dan wel dat je kan beginnen als ondersteunend vergunningsverlener bij een kleine of middelgrote gemeente ergens in het achterland. Dat werk is vaak niet op wo niveau maar op hbo.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon