abonnement Unibet Coolblue
pi_175105761
Zegt het voort in Afrika: reis niet naar het noorden!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175105765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ach, ik voel ze soms ook een economisch slaaf. Ik heb ook geen vrijheid zolang ik elke dag naar mijn werk moet om allerhande rekeningen te kunnen betalen.
Wij hebben ook geen vrijheid. ;) Velen denken dat je vrijheid hebt, maar je bent in principe verplicht om mee te doen aan de samenleving, ook al past deze levensstandaard niet bij je, je hebt eigenlijk geen keuze. Je moet opstaan, je moet je uren maken, je hebt maar een aantal weken per jaar vrij om iets voor jezelf te doen. Het hoort er misschien bij, gezien de huidige samenleving, maar we zijn gewoon één grote fabriek geworden waar wij de kleine radertjes zijn. Maar dat is een hele andere discussie. :P
  donderdag 16 november 2017 @ 10:20:27 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175105943
CNN. Gewoon nepnieuws dat in scene wordt gezet. Het sinterklaasjournaal is vele malen betrouwbaarder.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175106097
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/930909211130601473
Ik vind het wel mooi hoe het westen hier de schuld krijgt van de acties van arabieren. Hoe intens racistisch moet je wezen om andere volkeren nooit verantwoordelijkheid voor hun eigen keuzes te laten dragen?
pi_175106115
Aangezien het geen westerlingen zijn mogen ze dit gewoon doen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175106443
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/930909211130601473
Ik vind het wel mooi hoe het westen hier de schuld krijgt van de acties van arabieren. Hoe intens racistisch moet je wezen om andere volkeren nooit verantwoordelijkheid voor hun eigen keuzes te laten dragen?
Het Westen is hier ook gewoon de schuld. Je kunt niet met militaire middelen het gezag in een land krachteloos maken, en van de chaos die vervolgens logischerwijs ontstaat zeggen dat het hun eigen probleem is. Als je regime change bewerkstelligt moet je zorgen voor een nieuw regime. Dat geldt net zo goed voor Libie als voor Irak.

De vluchtelingenstroom komt van rechts. De mensen die stonden te applaudiseren voor de invasie van Irak onder valse voorwendselen en het militair ingrijpen in Libie, ongetwijfeld ook onder valse voorwendselen, moeten eens verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen van hun stellingname.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175108172
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het Westen is hier ook gewoon de schuld. Je kunt niet met militaire middelen het gezag in een land krachteloos maken, en van de chaos die vervolgens logischerwijs ontstaat zeggen dat het hun eigen probleem is. Als je regime change bewerkstelligt moet je zorgen voor een nieuw regime. Dat geldt net zo goed voor Libie als voor Irak.

De vluchtelingenstroom komt van rechts. De mensen die stonden te applaudiseren voor de invasie van Irak onder valse voorwendselen en het militair ingrijpen in Libie, ongetwijfeld ook onder valse voorwendselen, moeten eens verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen van hun stellingname.
Ik vraag me af of dat perse een links/rechts kwestie is.
Tony Blair was immers Labour maar kon prima met ome Bush overweg.
In mijn optiek is 'rechts' juist vaak tegen nutteloze interventies waar we zelf niets mee opschieten.
Een stukje pragmatisme wat bij de 'linker' vleugel helaas vaak ontbreekt.

Te vaak zie ik dat ingrijpen wordt gelegitimeerd op emotionele basis.
''Het is zielig voor die mensen wat daar aan de hand is! Wij moeten helpen!''. Met alle gevolgen van dien.

Hoe dan ook heb je op allebei de politieke vleugels (zover die nog bestaan) idioten zitten die telkens maar willen interveniëren om wat voor reden dan ook.
Het lijkt me goed dat er een algemene consensus is over de noodzaak van een eventueel ingrijpen alvorens dit plaats gaat vinden. Dan bedoel ik uiteraard geen slappe leugens over niet aantoonbare 'massavernietigingswapens'.

Een eventuele interventie zou incidenteel moeten zijn en niet de standaard, zoals de afgelopen jaren helaas het geval bleek te zijn.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_175108647
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Slavenhandel is van alle tijden en zal nog wel even voortduren. De arabieren kunnen niet zonder
Het was lastig te zien op de donkere beelden (van Nieuwsuur), maar de man van de veiling leek zelf ook een Afrikaan te zijn.

De mensensmokkelaars tot in Libië waren grotendeels zelf ook Afrikanen, dus het lijkt er op als of ze hun werkzaamheden hebben gewijzigd.

Ik kreeg ook het idee dat de geveilde Afrikanen daar in eerste instantie 'vrijwillig' (voor zover dat mogelijk is uiteraard) staan. Zij worden voorgelogen. Hen wordt verteld dat ze worden verkocht en door werkzaamheden die schuld van hun baas kunnen terugbetalen en dat ze daarna de oversteek naar Europa kunnen maken. Dat laatste is niet het geval. Sommige worden meerdere keren opnieuw verkocht en moeten uiteindelijk door hun eigen familie worden vrijgekocht. Zonder een stap dichter bij Europa te zijn.
  donderdag 16 november 2017 @ 12:51:18 #59
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175108707
Hoeveel boze blanke westerse mannen doen bij deze specifieke zaak eigenlijk mee? :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175108722
Waar kun je zo'n slaaf dan eigenlijk gebruiken? In de meeste landen heb je toch de middelen niet een slaaf als slaaf te behouden? Daar is een maatschappelijke structuur voor nodig. De druk op de slaaf moet m.a.w. van bovenaf komen. Een individuele eigenaar kan die moeilijk afdwingen lijkt mij.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2017 12:53:02 ]
pi_175109017
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 22:33 schreef Red_85 het volgende:
De antipieten mogen zich wel hier op gaan richten als ze het echt zo goed voor hebben met slaven...
Helemaal mee eens maar daar hoor je die losers niet over!
pi_175109093
http://www.middleeasteye.(...)nd-fiction-103800371

Over the past few years, Mauritania has made headlines frequently in world news. These occasions were not due to the country’s frequent coups, but rather the issue of slavery. In 2012, a CNN documentary described Mauritania as “slavery’s last stronghold”. The documentary, which was based on John D Sutter’s three-day visit to Mauritania, estimated that from 10 to 20 percent of the population were enslaved. Driving through the “reel of emptiness” for hours without seeing anyone, Sutter concluded that the country keeps 340,000 to 680,000 people, out of a population of 3.5 million, in bondage and hidden from the outside world.

Another report calls this population of slaves “Mauritania’s best kept secret”. Sutter’s most recent article presents a new estimate for the percentage of Mauritanians enslaved: four to 20 percent. It is not clear why the lower digit is now four percent instead of 10 percent.
-----------------------------------------

Zie ginds komt de slavenboot uit Mauretanie weer aan..... alleen de "meesters" zijn dus ook zwart... :)
  donderdag 16 november 2017 @ 13:22:43 #63
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_175109330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het Westen is hier ook gewoon de schuld. Je kunt niet met militaire middelen het gezag in een land krachteloos maken, en van de chaos die vervolgens logischerwijs ontstaat zeggen dat het hun eigen probleem is. Als je regime change bewerkstelligt moet je zorgen voor een nieuw regime. Dat geldt net zo goed voor Libie als voor Irak.

De vluchtelingenstroom komt van rechts. De mensen die stonden te applaudiseren voor de invasie van Irak onder valse voorwendselen en het militair ingrijpen in Libie, ongetwijfeld ook onder valse voorwendselen, moeten eens verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen van hun stellingname.
Libie is grotendeels verkloot onder leiding door Obama en Hillary Clinton. Er moest een Arabische Lente komen. Hoewel Hillary zich profileert als feministisch en links, is ze gewoon een machts- en geldbeluste neocon oorlogshitser :r

Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_175109351
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:51 schreef 2NutZ het volgende:
Hoeveel boze blanke westerse mannen doen bij deze specifieke zaak eigenlijk mee? :)
Geen 1 waarschijnlijk. De slavenhandel in Afrika is altijd voor 90% een Afrikaans feestje geweest, voor en door Afrikanen. Europeanen kwamen er pas aan te pas op de eindpunten, maar de hele keten daarvoor werd grotendeels beheerst door arabieren en afrikanen. Het enige waar de Europeanen voor zorgden was een immense boost in de handel. Maar die handelsroutes waren er al voordat wij er kwamen en hebben nog lang bestaan nadat de slavenhandel in het westen al verboden was
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175109399
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron

Schandalig dat dit in deze tijd nog gebeurd. :(

Ik vind het wel apart dat er in de westerse wereld alleen aandacht is voor wat onze voorouders hebben gedaan zo'n 200 jaar geleden, nja alleen de rijke elite natuurlijk, maar ze wel doodstil zijn als het gaat om de huidige slavernij. Verklaard wel weer waarom veel immigranten/vluchtelingen niet in een islamitisch land willen blijven, aangezien ze daar in de slavernij terecht kunnen komen.
Alleen zwarte mensen uit de us zijn slaven geweest. Dus laten we vooral over zwarte pieten lullen hoe ondergedrukt we ons nog steeds voelen.
  donderdag 16 november 2017 @ 13:25:59 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175109401
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:10 schreef DUTCHKO het volgende:
http://www.middleeasteye.(...)nd-fiction-103800371

Over the past few years, Mauritania has made headlines frequently in world news. These occasions were not due to the country’s frequent coups, but rather the issue of slavery. In 2012, a CNN documentary described Mauritania as “slavery’s last stronghold”. The documentary, which was based on John D Sutter’s three-day visit to Mauritania, estimated that from 10 to 20 percent of the population were enslaved. Driving through the “reel of emptiness” for hours without seeing anyone, Sutter concluded that the country keeps 340,000 to 680,000 people, out of a population of 3.5 million, in bondage and hidden from the outside world.

Another report calls this population of slaves “Mauritania’s best kept secret”. Sutter’s most recent article presents a new estimate for the percentage of Mauritanians enslaved: four to 20 percent. It is not clear why the lower digit is now four percent instead of 10 percent.
-----------------------------------------

Zie ginds komt de slavenboot uit Mauretanie weer aan..... alleen de "meesters" zijn dus ook zwart... :)
Een van de grootste slavennaties op aarde. Maar niet interessant voor de geo-politieke belangen van de grote jongens en dus mag het lekker doorgaan allemaal.
  donderdag 16 november 2017 @ 13:27:58 #67
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175109461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Geen 1 waarschijnlijk. De slavenhandel in Afrika is altijd voor 90% een Afrikaans feestje geweest, voor en door Afrikanen. Europeanen kwamen er pas aan te pas op de eindpunten, maar de hele keten daarvoor werd grotendeels beheerst door arabieren en afrikanen. Het enige waar de Europeanen voor zorgden was een immense boost in de handel. Maar die handelsroutes waren er al voordat wij er kwamen en hebben nog lang bestaan nadat de slavenhandel in het westen al verboden was
I know, was ook vragen naar de bekende weg natuurlijk. Ik zie nu alleen weer zo weinig verheven linkse SJW gekkies die moeten prediken over slavenhandel, VOC en dat blanke mannen eigenlijk bijna allemaal racist nazi's zijn die zelf slaven handelen...
Typisch weer ;(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175110302
Nu net zoals toen, verkocht door soortgenoten, niet door de blanken, die namen ze hoogstens over.
  donderdag 16 november 2017 @ 14:43:03 #69
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175111068
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 22:21 schreef rutger05 het volgende:
Bijzonder triest. De landen van de EU hebben hier voor een groot gedeelte schuld aan. Hun asiel- en vluchtelingenbeleid, wetgeving en verdragen hebben een enorm aanzuigende werking op armere delen van de wereld.

De EU zou speciale militaire teams moeten inzetten om mensensmokkelaars en handelaren op te sporen en uit te schakelen.
Ah het is dus allemaal weer onze schuld. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175111112
Dat Libië niet veilig is wisten we al lang. Dat je daar als vluchteling als menselijk afval op een slavenmarkt verhandeld kan worden, is nog schokkender. Toont maar weer aan dat een politieke aanpak van vluchtelingenstromen die mede zou inhouden dat Libië (een compleet gedestabiliseerde bandietenstaat) als 'veilige' haven wordt aangemerkt, absoluut tegen alle fundamentele mensenrechten indruist.
pi_175111163
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nu net zoals toen, verkocht door soortgenoten, niet door de blanken, die namen ze hoogstens over.
Sympathiek hoor.
wooblabalurg
pi_175111501
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:46 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Sympathiek hoor.
Inderdaad, ze zijn niet erg sympathiek daar in Libië.
pi_175112458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij was het het militaire ingrijpen dat leidde tot de val van Khadaffi en daarmee een functionerende overheid.
pi_175112698
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:44 schreef westwoodblvd het volgende:
Dat Libië niet veilig is wisten we al lang. Dat je daar als vluchteling als menselijk afval op een slavenmarkt verhandeld kan worden, is nog schokkender. Toont maar weer aan dat een politieke aanpak van vluchtelingenstromen die mede zou inhouden dat Libië (een compleet gedestabiliseerde bandietenstaat) als 'veilige' haven wordt aangemerkt, absoluut tegen alle fundamentele mensenrechten indruist.
Via die route reizen eigenlijk enkel economische vluchtelingen. Die hebben geen rechten in Europa.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175112875
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:27 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat perse een links/rechts kwestie is.
Tony Blair was immers Labour maar kon prima met ome Bush overweg.
Wat is er eigenlijk links aan Blair? Uiteindelijk was diens 'derde weg' in alle opzichten rechts beleid met de allerscherpste kantjes hooguit een beetje bijgeschaafd.

quote:
In mijn optiek is 'rechts' juist vaak tegen nutteloze interventies waar we zelf niets mee opschieten.
Een stukje pragmatisme wat bij de 'linker' vleugel helaas vaak ontbreekt.
Volgens mij ontbreekt elke feitelijk basis voor die optiek van jou.

quote:
Te vaak zie ik dat ingrijpen wordt gelegitimeerd op emotionele basis.
''Het is zielig voor die mensen wat daar aan de hand is! Wij moeten helpen!''. Met alle gevolgen van dien.

Hoe dan ook heb je op allebei de politieke vleugels (zover die nog bestaan) idioten zitten die telkens maar willen interveniëren om wat voor reden dan ook.
Het lijkt me goed dat er een algemene consensus is over de noodzaak van een eventueel ingrijpen alvorens dit plaats gaat vinden. Dan bedoel ik uiteraard geen slappe leugens over niet aantoonbare 'massavernietigingswapens'.

Een eventuele interventie zou incidenteel moeten zijn en niet de standaard, zoals de afgelopen jaren helaas het geval bleek te zijn.
Die neigingen schijnen wel herkenbaar, maar feitelijk is het rechts dat met platrechtse motieven, al dan niet gecombineerd met soms linkse valse voorwendselen, er elders op de wereld een zooitje van maakt. En vaak krijgt links dan de schuld van de problemen die dat ons oplevert.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Libie is grotendeels verkloot onder leiding door Obama en Hillary Clinton. Er moest een Arabische Lente komen. Hoewel Hillary zich profileert als feministisch en links, is ze gewoon een machts- en geldbeluste neocon oorlogshitser :r

Dat is het nieuwe schijnlinks waar Blair een voorloper van was. Economisch en imperialistisch keihard rechts roofbeleid voeren ten bate van de allerrijksten, en dat dan verkopen aan onrijpe geesten met progressieve identity politics.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')