Ja mooi! Ik had hem van het weekend gezien.quote:Op maandag 20 september 2021 09:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Een puike registratie van Steigers, het optreden vanaf de (steigers van de) Dom om te vieren dat ie al 700 jaar daar staat te staan.
Twee is wel heel veel hoor.quote:Op maandag 20 september 2021 20:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja er zijn er welgeteld 2 uitgekomen na Justine Keller. Dus dan zou ik zeggen 'luister ze gewoon allebei even ja toch'.
Inderdaad zeg....quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:17 schreef kciR het volgende:
Op 31 december kan deze niet ontbreken in het Spinvis topic.
quote:
https://soundcloud.com/po(...)ast-live-met-spinvisquote:Op donderdag 5 mei 2022 00:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was gisteravond bij De Poëziepodcast live met Spinvis en Lucky Fonz III. Nu heb ik de poëziepodcast nog nooit gehoord, maar ik waardeer Spinvis én Lucky Fonz heel erg én de presentator van de Poëziepodcast is ook de host van de beste quiz allertijden waar ik maandelijks aan deelneem dus dit was een nobrainer. Spinvis las een gedicht van Vaandrager, vertelde wat hij er goed aan vond en zong uiteindelijk Tingeltangel Hersenpan. Maar, waarom ik dit hier deel, hij vertelde dat het nieuwe album muzikaal af is. Daarna gaat hij teksten maken maar daar ziet hij al meer tegenop, omdat hij de muziek zo veel mogelijk voor zichzelf wil laten spreken en elke tekst afleidt. Het is nu opgenomen met gemurmel, maar hij durft het niet op die manier uit te brengen omdat alle fans dan wegrennen en er alleen malloten overblijven (waarbij de presentator opmerkte dat mensen die vrijwillig naar De Poëziepodcast Live gaan wel onder die categorie vallen.). Hij merkte ook op dat hij nogal eens het verwijt kreeg dat hij pretentieuze muziek maakte terwijl zijn streven juist was om totaal pretentieloos te zijn. Uiteindelijk gaat hij dus toch woorden verzinnen die bij het gemurmel passen en dat dan uitbrengen. Maar goed, we moeten er dus allemaal vooral geen betekenis in zien. (daarom zong hij ook Tingeltangel Hersenpan, hij vertelde dat het hele nummer één akkoord is en dat hij in deze fase van zijn carrière daar veel plezier aan beleeft, maar da's dus wel een voorbeeld van een betekenisloos nummer)
Het gesprek komt ook als podcast uit, maar geen idee wanneer.
Hahaha, deze is wel leuk!quote:
Meer variatie en het klinkt frisser, met meer energie.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:43 schreef Norrage het volgende:
Lekker die nieuwe Spinvis, veel beter dan die vorige.
Paradijs is geweldig, maar ook Tingeltangelhersenpan
Vroeger was natuurlijk alles beter, I.R.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja het wordt natuurlijk nooit meer zo mooi als het was, maar het is behoorlijk goed. Fijn dat er ook weer wat sampleintrootjes en outrootjes inzitten, maar zonder dat het een debuutripoff wordt.
‘We kunnen niet zoveel’ is wel een parel hoor! Had ook een basisplek verdient op het album, als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 01:30 schreef Mossels het volgende:
en
Wat een cadeautje…. 2 nummers van Spinvis!
Genieten!!!
Toen was ie nog niet af: https://3voor12.vpro.nl/u(...)an-de-mensheid~.htmlquote:Op zondag 17 september 2023 10:39 schreef Starman89 het volgende:
[..]
‘We kunnen niet zoveel’ is wel een parel hoor! Had ook een basisplek verdient op het album, als je het mij vraagt.
quote:Deze aflevering van On Stage biedt een ruimhartig en breed inkijkje in dat fascinerende universum. Erik nodigt de singer-songwriters Meindert Talma en Saartje van Camp uit, laat ons kennismaken met de punk van Ploegendienst, herinnert ons aan de nog altijd stomende Molukse latin-funk van Massada, swingt op de reggae van King Shiloh Sound System en vraagt de dichters Arjan Witte en Hans Plomp eigen werk voor te dragen.
Oh? Dan ben ik extra blij dat ik hem in september nog gezien heb in het Amsterdamse Bos. Wat een magistraal optreden was dat.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jammer dat Spinvis niet meer met band gaat optreden
Waar heeft hij dat ergens aangekondigd? Ik weet dat hij tours met zijn band afwisselt met duo-tours met Saartje.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jammer dat Spinvis niet meer met band gaat optreden
Paar weken terug, eind september werd hij geinterviewd door Menno Pot van de Volkskrant ivm een project wat hij met zijn zoon heeft gedaan. Was een presentatie voor fans. Toen vertelde hij dat hij volgend jaar 65 wordt en dat hij dat een ankepunt vond om het anders te gaan doen en af te stappen van het plaat-tour-riedeltje. Hij had zijn badleden een brief gestuurd om te vertellen dat hij stopt met touren in deze vorm. Blijf plaken maken maar gaat die op een nieuwe manier presenteren. Concert eind september zou laatste met band zijn. Treed wel nog op maar dan samen met Saartje of Lucas.quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:22 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat ergens aangekondigd? Ik weet dat hij tours met zijn band afwisselt met duo-tours met Saartje.
Meh, jammer hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Paar weken terug, eind september werd hij geinterviewd door Menno Pot van de Volkskrant ivm een project wat hij met zijn zoon heeft gedaan. Was een presentatie voor fans. Toen vertelde hij dat hij volgend jaar 65 wordt en dat hij dat een ankepunt vond om het anders te gaan doen en af te stappen van het plaat-tour-riedeltje. Hij had zijn badleden een brief gestuurd om te vertellen dat hij stopt met touren in deze vorm. Blijf plaken maken maar gaat die op een nieuwe manier presenteren. Concert eind september zou laatste met band zijn. Treed wel nog op maar dan samen met Saartje of Lucas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |