Ik was gisteravond bij
De Poëziepodcast live met Spinvis en Lucky Fonz III. Nu heb ik de poëziepodcast nog nooit gehoord, maar ik waardeer Spinvis én Lucky Fonz heel erg én de presentator van de Poëziepodcast is ook de host van de beste quiz allertijden waar ik maandelijks aan deelneem dus dit was een nobrainer. Spinvis las een gedicht van Vaandrager, vertelde wat hij er goed aan vond en zong uiteindelijk Tingeltangel Hersenpan. Maar, waarom ik dit hier deel, hij vertelde dat het nieuwe album muzikaal af is. Daarna gaat hij teksten maken maar daar ziet hij al meer tegenop, omdat hij de muziek zo veel mogelijk voor zichzelf wil laten spreken en elke tekst afleidt. Het is nu opgenomen met gemurmel, maar hij durft het niet op die manier uit te brengen omdat alle fans dan wegrennen en er alleen malloten overblijven (waarbij de presentator opmerkte dat mensen die vrijwillig naar De Poëziepodcast Live gaan wel onder die categorie vallen.). Hij merkte ook op dat hij nogal eens het verwijt kreeg dat hij pretentieuze muziek maakte terwijl zijn streven juist was om totaal pretentieloos te zijn. Uiteindelijk gaat hij dus toch woorden verzinnen die bij het gemurmel passen en dat dan uitbrengen. Maar goed, we moeten er dus allemaal vooral geen betekenis in zien. (daarom zong hij ook Tingeltangel Hersenpan, hij vertelde dat het hele nummer één akkoord is en dat hij in deze fase van zijn carrière daar veel plezier aan beleeft, maar da's dus wel een voorbeeld van een betekenisloos nummer)
Het gesprek komt ook als podcast uit, maar geen idee wanneer.