En dan meer aan kleine boortjes en beitels kwijt zijn dan gewoon een fatsoenlijke diamantgatenboor.quote:Op woensdag 15 november 2017 09:16 schreef Simba het volgende:
Met een dunne boor gaatjes boren langs de omtrek en uithakken langs de "stippel lijn "
Kijk, zoiets zocht ik nou. Als ik de foto's zo zie moet ik daar dan nog wel een centreerboor oid bij kopen om het aan de boormachine te kunnen aansluiten.quote:Op woensdag 15 november 2017 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
En dan meer aan kleine boortjes en beitels kwijt zijn dan gewoon een fatsoenlijke diamantgatenboor.
https://www.vidaxl.nl/e/8(...)0y6s_sBoC9qwQAvD_BwE
60 euro, niet moeilijk doen.
Want die boortjes kan je daarna niet meer gebruiken?:')quote:Op woensdag 15 november 2017 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
En dan meer aan kleine boortjes en beitels kwijt zijn dan gewoon een fatsoenlijke diamantgatenboor.
https://www.vidaxl.nl/e/8(...)0y6s_sBoC9qwQAvD_BwE
60 euro, niet moeilijk doen.
Waarom zou je botte boren nog gebruiken? Afhankelijk van het soort beton is dit gewoon galgenwerk. Leuke optie voor een gemetselde muur van 6 dik eventueel maar meer ook niet.quote:Op woensdag 15 november 2017 10:54 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Want die boortjes kan je daarna niet meer gebruiken?:')
Vraag me af of die diamantboor in een normale machine past. Lijkt me niet eigenlijk.
Ik zou ook kleine gaatjes boren, die dan uitboren met een grotere voor zodat de gaten dichter bij elkaar komen, paar klappen met de hamer en t middenstuk valt er zo uit
Misschien moet je betere boortjes kopen dan.quote:Op woensdag 15 november 2017 12:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Waarom zou je botte boren nog gebruiken? Afhankelijk van het soort beton is dit gewoon galgenwerk. Leuke optie voor een gemetselde muur van 6 dik eventueel maar meer ook niet.
En wat voor boormachine heb je dan? Je kan geen huis en tuin sds boormachine gebruiken met gatzaag voor 30cm massief betonnen muur.quote:Op woensdag 15 november 2017 10:51 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Kijk, zoiets zocht ik nou. Als ik de foto's zo zie moet ik daar dan nog wel een centreerboor oid bij kopen om het aan de boormachine te kunnen aansluiten.
Dit dus.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:13 schreef Makrolon het volgende:
Misschien moet je betere boortjes kopen dan.Daarbij is een steenboor nooit echt scherp.
Meerdere malen op deze manier gedaan, ook door een betonnen binnenmuur. Gaat prima, als je het bestellen, pakket ophalen en alles meerekent is het nog een stuk sneller ook.
Ja, menig diamantboorbedrijf is de laatste jaren zeker failliet gegaan doordat aannemers veel liever allemaal kleine gaatjes boren in een muur voor een groot gatquote:Op donderdag 16 november 2017 21:41 schreef Treinhomo het volgende:
Op de bouw zie je ook nooit iemand, compleet achterhaald, staan te kutkammen met een watergekoelde diamantboor.
Nee, dat zie je echt nooit meer.quote:Op donderdag 16 november 2017 21:41 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dit dus.
Op de bouw zie je ook nooit iemand, compleet achterhaald, staan te kutkammen met een watergekoelde diamantboor.
Misschien had de aannemer een diamantboorbedrijf moeten bellen.quote:Op vrijdag 17 november 2017 08:03 schreef usernaamvergeten het volgende:
Zorg in ieder geval dat je een boor met statief neemt, anders gaat het niet goed komen. Ik had het boren van het gat en het plaatsen van mechanische ventilatie uitbesteed, aannemer had een diamantboor zonder statief gehuurd en het gat is niet echt bepaald netjes geworden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |