abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 november 2017 @ 08:34:56 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175081754
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:01 schreef Ivo1985 het volgende:
Tegen de tijd dat ik tussen 6 plankjes lig, kan mijn reservering voor tegenvallers en onderhoud aan huis en auto gebruikt worden voor de uitvaart. Ik heb dan immers toch geen huis, auto of nieuwe wasmachine meer nodig.

Via de notaris die de erfenis afhandelt, kunnen deze kosten ook rechtstreeks uit de nalatenschap betaald worden voordat de nalatenschap verdeeld wordt.

Naast een restje spaargeld blijft er ook nog een huisje met overwaarde en verplichte levensverzekering voor de NHG over. Daar moeten de nabestaanden het dan maar mee doen.
Dit dus, wat je zelf kan dekken moet je niet verzekeren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 november 2017 @ 08:43:12 #27
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175081846
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:33 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Ik heb er uiteraard wel rekening mee gehouden en geld apart staan op mijn spaarrekening voor een uitvaart maar heb liever dat ik dood nog iets kan betekenen voor de wetenschap. ;)

Jouw spaarrekening. Waar niemand bij kan de eerste week na je overlijden, vaak nog veel langer.

Valkuil waar veel mensen in trappen. Zo ook met het verkopen van je huis.
And so is the past
pi_175081869
quote:
7s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Jouw spaarrekening. Waar niemand bij kan de eerste week na je overlijden, vaak nog veel langer.

Valkuil waar veel mensen in trappen. Zo ook met het verkopen van je huis.
Klopt, die worden geblokkeerd tot duidelijk is wie de erven zijn.
pi_175081889
quote:
7s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Jouw spaarrekening. Waar niemand bij kan de eerste week na je overlijden, vaak nog veel langer.

Valkuil waar veel mensen in trappen. Zo ook met het verkopen van je huis.
Zoals ik eerder aangaf heb ik er al 5 moeten regelen en weet wat voor een ellende het met zich meebrengt daarom heb ik iemand die ik vertrouw gemachtigd om na mijn dood bij de rekening te kunnen. :)
'krak'
pi_175081926
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:45 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Zoals ik eerder aangaf heb ik er al 5 moeten regelen en weet wat voor een ellende het met zich meebrengt daarom heb ik iemand die ik vertrouw gemachtigd om na mijn dood bij de rekening te kunnen. :)
En die persoon is jouw erfgenaam?
  woensdag 15 november 2017 @ 08:50:09 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175081935
Voor mijn man is er een levensverzekering op mijn naam, daar kan de hypotheek mee betaald worden en dan blijft er nog over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175081944
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:49 schreef 8777 het volgende:

[..]

En die persoon is jouw erfgenaam?
:Y

Mijn dochter. We zijn samen naar de bank gegaan en de boel op papier laten zetten. Zodra mijn dochter naar de bank gaat met rekeningen die te maken hebben met mijn uitvaart betalen ze die netjes. Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de wetenschap.
'krak'
  woensdag 15 november 2017 @ 08:52:12 #33
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175081969
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 06:31 schreef plesner het volgende:
Verzeker alleen dingen die niet in keer afgetikt kunnen worden, daarom heb ik ook alleen de verplichte verzekeringen.
Dus je hebt ook geen AVP?
Dat is wel de meest domme besparing ooit.

Overigens maakt het nogal uit of je single bent of niet.
Ik ben in gemeenschap van goederen getrouwd, dus als ik overlijd en ik zou geen uitvaartverzekering hebben, dan zou mijn echtgenote mijn uitvaart van onze gemeenschappelijke spaarrekening moeten gaan betalen.... nou, nee dus.

Overigens heeft mijn uitvaartverzekering een premiedepot. Dus een deel van de premie is dus eigen kapitaal. Ik betaal ¤23 per maand voor 4 verzekerden (verzekerd bedrag in natura ¤2500, vrij kapitaal nog eens datzelfde, dus totaal verzekerd bedrag ¤20.000).
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_175082609
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:52 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dus je hebt ook geen AVP?
Dat is wel de meest domme besparing ooit.

Overigens maakt het nogal uit of je single bent of niet.
Ik ben in gemeenschap van goederen getrouwd, dus als ik overlijd en ik zou geen uitvaartverzekering hebben, dan zou mijn echtgenote mijn uitvaart van onze gemeenschappelijke spaarrekening moeten gaan betalen.... nou, nee dus.

Overigens heeft mijn uitvaartverzekering een premiedepot. Dus een deel van de premie is dus eigen kapitaal. Ik betaal ¤23 per maand voor 4 verzekerden (verzekerd bedrag in natura ¤2500, vrij kapitaal nog eens datzelfde, dus totaal verzekerd bedrag ¤20.000).
Zoals ik al zei, naar mijn mening zijn verzekeringen onzin als je genoeg geld hebt om de financiele consequenties zelf te dragen. In die 10 jaar van het niet betalen van overbodige premies waar ik toch nooit gebruik van heb hoeven maken heb ik behoorlijk wat geld bespaard en tevens opzij gezet.

Het is een risicoanalyse en afweging die je voor jezelf moet maken. Daarnaast heb ik nu ook al ongeveer 10 jaar voor mijn zorgverzekering een max eigen risico met een basisverzekering, nooit gebruik hoeven te maken van enige zorg (buiten de jaarlijkse tandarts controle), reken maar uit wat hiermee bespaard is
pi_175082756
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:38 schreef plesner het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, naar mijn mening zijn verzekeringen onzin als je genoeg geld hebt om de financiele consequenties zelf te dragen. In die 10 jaar van het niet betalen van overbodige premies waar ik toch nooit gebruik van heb hoeven maken heb ik behoorlijk wat geld bespaard en tevens opzij gezet.

Het is een risicoanalyse en afweging die je voor jezelf moet maken. Daarnaast heb ik nu ook al ongeveer 10 jaar voor mijn zorgverzekering een max eigen risico met een basisverzekering, nooit gebruik hoeven te maken van enige zorg (buiten de jaarlijkse tandarts controle), reken maar uit wat hiermee bespaard is
Ik doe precies hetzelfde.

Zodra ik merk dat mijn gezondheid wat achteruit zou gaan stel je je eigen risico weer bij naar beneden.

Daarbij heb ik in de gevallen om me heen gemerkt dat mocht je dan gebruik willen maken van je verzekering dat je vaak toch wel vaak wordt genaaid ergens op.

Overigens iedereen heeft toch wel 5-10k gespaard in zijn leven voor een uitvaart. :?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 15 november 2017 @ 10:00:52 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175082976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:47 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik doe precies hetzelfde.

Zodra ik merk dat mijn gezondheid wat achteruit zou gaan stel je je eigen risico weer bij naar beneden.

Daarbij heb ik in de gevallen om me heen gemerkt dat mocht je dan gebruik willen maken van je verzekering dat je vaak toch wel vaak wordt genaaid ergens op.

Overigens iedereen heeft toch wel 5-10k gespaard in zijn leven voor een uitvaart. :?
Je wilt niet weten hoeveel mensen aan het eind van de portemonnee nog een stuk maand over hebben, ook mensen met een goed of heel goed inkomen.
Bestelde me een nieuwe iPhone, collega kreeg dat mee, wilde eigenlijk ook, maar had er geen geld voor, zat te wachten op een uitbetaling van een verzekering voordat hij dat kon doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175083010
Ik heb er bewust geen een.

De overwaarde van mijn woning is meer dan genoeg om alles te regelen.
Dus verzekeren is weggegooid geld.
pi_175083086
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:02 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ik heb er bewust geen een.

De overwaarde van mijn woning is meer dan genoeg om alles te regelen.
Dus verzekeren is weggegooid geld.
Dus moet je familie het eerst zelf voorschieten ofzo?
pi_175083100
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:06 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dus moet je familie het eerst zelf voorschieten ofzo?
Ja en dat is geen probleem er is een buffer aanwezig.
  woensdag 15 november 2017 @ 10:42:48 #40
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175083820
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:38 schreef plesner het volgende:
Zoals ik al zei, naar mijn mening zijn verzekeringen onzin als je genoeg geld hebt om de financiele consequenties zelf te dragen. In die 10 jaar van het niet betalen van overbodige premies waar ik toch nooit gebruik van heb hoeven maken heb ik behoorlijk wat geld bespaard en tevens opzij gezet.
Dat je je kunt oververzekeren is een feit.

Maar nogmaals, je hebt dus geen AVP?
Hoe doe je dat, sparen voor het afdekken van kosten die je via een AVP verzekert?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 15 november 2017 @ 10:45:37 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175083876
Verzekeren is een heel NL hobby heb ik wel eens begrepen, maar ook een dure hobby. Als ik daar met collega’s over spreek zijn ze soms stomverbaasd dat ik bv geen tandartsverzekering heb.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175084029
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:42 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat je je kunt oververzekeren is een feit.

Maar nogmaals, je hebt dus geen AVP?
Hoe doe je dat, sparen voor het afdekken van kosten die je via een AVP verzekert?
Geen AVP verzekering nee en zou niet weten waarom deze nodig zou zijn. De enige manier die ik kan bedenken waarbij ik fikse schade zou kunnen veroorzaken bij een ander door mijn schuld is met het auto rijden, echter dekt mij WA verzekering dit al.
Nutteloos dus in mijn geval.
pi_175084047
Ik heb een uitvaartverzekering, die hebben mijn ouders ooit eens voor al hun kinderen afgesloten toen we nog jong waren, en ik heb die overgenomen toen ik 18 werd omdat het maar een paar euro per maand is.

Vind het ergens een beetje onzin, maarja, ik wil ook niet dat eventuele nabestaanden diep in de zakken moeten tasten voor een uitvaart, dus ik laat het maar gaan.
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 11:00:34 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175084152
Ik heb wel een uitvaartverzekering maar die stelt geen drol voor, als ik de grond in moet dan heb ik hoop ik nog wel een beetje op de spaarrekening waar ze een feestje van kunnen bouwen.

Verder vind ik dat gedoe dat een uitvaart moet zijn zoals ik het zou willen echt complete bullshit, een uitvaart moet zo zijn als de mensen die die uitvaart bezoeken, ikzelf ben niet bij mijn eigen uitvaart dus wat boeit het mij wat voor muziek er gedraaid wordt of welke cakejes gegeten worden. Het belangrijkste is dat de nabestaanden er een "goed" gevoel aan over houden en daar wil ik niet mijn mening in doordrukken....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 11:07:53 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175084269
quote:
3s.gif Op woensdag 15 november 2017 06:06 schreef Kim-Holland het volgende:
Drukte in crematoria

AMSTERDAM - Het aantal crematies in Nederland overstijgt dit jaar voor het eerst in de geschiedenis de honderdduizend. Ook het aantal crematoria was, met de honderdste op komst, nog nooit zo groot.

[ afbeelding ] https://www.telegraaf.nl/nieuws/1249907/drukte-in-crematoria

Cremeren moet weer leuk worden, snap ik.
Maar hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk een uitvaartverzekering? en hoeveel mensen denken dat het hun zaak niet is omdat ze geen neuk geven als ze dood zijn.

TO begint; JA! ik heb al sinds ik volwassen ben voor de wet een uitvaartverzekering,
WAAROM; omdat het kan en omdat ik mijn nabestaanden niet voor de kosten wil laten opdraaien, EN ik kan mijn eigen heengaan regelen hoe IK het wil .
Plus; het kost geen drol.

Ik weet dat er veel mensen zijn die er geen cent voor willen betalen maar wel verwachten dat de familie de zooi opknapt.

Wat is jullie mening hierover?
Wel of geen uitvaartverzekering?
Volledig met je eens. Ik heb ook al sinds jaar en dag een uitvaartverzekering, want het kost inderdaad helemaal niks, en ik wil niet mijn nabestaanden ineens daarvoor moeten laten opdraaien of het welbekende 'maar ik heb dan genoeg spaargeld wat naar de nabestaanden gaat waar ze een deel voor de uitvaart voor kunnen gebruiken'.

Vind ik zo'n onzin. Just my 2 cents.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 11:12:59 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175084360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Volledig met je eens. Ik heb ook al sinds jaar en dag een uitvaartverzekering, want het kost inderdaad helemaal niks, en ik wil niet mijn nabestaanden ineens daarvoor moeten laten opdraaien of het welbekende 'maar ik heb dan genoeg spaargeld wat naar de nabestaanden gaat waar ze een deel voor de uitvaart voor kunnen gebruiken'.

Vind ik zo'n onzin. Just my 2 cents.
Waarom is dat laatste onzin? Ik heb een uitvaartverzekering die mijn ouders voor mij hebben geopend en die heb ik over genomen maar dat is hooguit een paar duizend euro, in ieder geval niet genoeg voor een uitvaart dus dan kunnen ze daar beter een gedeelte van mijn spaargeld voor gebruiken. Er is vast nog wel wat over na de erfbelasting.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 15 november 2017 @ 11:14:32 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175084399
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom is dat laatste onzin? Ik heb een uitvaartverzekering die mijn ouders voor mij hebben geopend en die heb ik over genomen maar dat is hooguit een paar duizend euro, in ieder geval niet genoeg voor een uitvaart dus dan kunnen ze daar beter een gedeelte van mijn spaargeld voor gebruiken. Er is vast nog wel wat over na de erfbelasting.
De kosten van een uitvaart mogen betaald worden van de erfenis en vallen dan niet onder het vermogen waar erfbelasting over betaald moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 11:16:27 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175084428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kosten van een uitvaart mogen betaald worden van de erfenis en vallen dan niet onder het vermogen waar erfbelasting over betaald moet worden.
Ohja dat is waar ook, dan heb je meer aan een redelijk gevulde spaarrekening dan aan een uitvaartverzekering, wat ook gewoon een spaarpotje is natuurlijk. Wat dat betreft is een uitvaartverzekering wel een beetje een vreemde verzekering.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 15 november 2017 @ 11:19:23 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175084483
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja dat is waar ook, dan heb je meer aan een redelijk gevulde spaarrekening dan aan een uitvaartverzekering, wat ook gewoon een spaarpotje is natuurlijk. Wat dat betreft is een uitvaartverzekering wel een beetje een vreemde verzekering.
Overigens mogen alleen de kosten die niet gedekt zijn door een uitvaartverzekering in mindering gebracht worden op de erfenis.
https://www.belastingdien(...)is_of_crematiekosten

Dan is het eigenlijk nog fraaier als er een aparte ORV is die aan de partner of kinderen uitkeert, want die valt niet onder de erfenis, maar kan wel gebruikt worden voor het betalen van de kosten van de uitvaart en de kosten van de uitvaart worden dan in mindering gebracht op de erfenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175084550
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Volledig met je eens. Ik heb ook al sinds jaar en dag een uitvaartverzekering, want het kost inderdaad helemaal niks, en ik wil niet mijn nabestaanden ineens daarvoor moeten laten opdraaien of het welbekende 'maar ik heb dan genoeg spaargeld wat naar de nabestaanden gaat waar ze een deel voor de uitvaart voor kunnen gebruiken'.

Vind ik zo'n onzin. Just my 2 cents.
Helemaal geen onzin.

Want het geld dat jij elke maand afdraagt, investeer ik tegen 6 a 7%, wat dan uiteindelijk het veelvoudige waard is van jouw uitkering van de verzekering.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')