quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vast afgepakt van andere kinderen
In Drenthe doen ze ook aan Sint Maarten.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben je in Amsterdam of doen ze in Drenthe ook aan St. Maarten?
Ik ben alweer een paar dagen in Drenthe. Hier doen ze er helaas ook aan mee.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben je in Amsterdam of doen ze in Drenthe ook aan St. Maarten?
Geen idee, ik ben nog niet bij de deur geweest.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Hoe oud waren ze, jong genoeg zodat jij ze nog makkelijk aan kon toch wel?
MM!
Ow, ik dacht dat alleen in het Noord Westen was.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ik ben alweer een paar dagen in Drenthe. Hier doen ze er helaas ook aan mee.
Goede taakverdeling wel.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben nog niet bij de deur geweest.
Ik moet hier verslag doen...
quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:44 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Man, dit injecteer je toch gewoon in dat snoep?
Volgens mij juist meer dan in de grote stadquote:Op zaterdag 11 november 2017 18:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ik ben alweer een paar dagen in Drenthe. Hier doen ze er helaas ook aan mee.
We hebben nu 3 batches aan de deur gehad.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Goede taakverdeling wel.
Ik heb hier nog geen kind gezien.
Misschien even checken of ik de bel niet per ongeluk heb uitgezet
Het is hier zolang ik me kan herinneren en ik woon er nu zo'n 20 jaar.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat alleen in het Noord Westen was.
Veel mensen hebben er nog nooit van gehoord...
Volgens Wiki:quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat alleen in het Noord Westen was.
Veel mensen hebben er nog nooit van gehoord...
quote:Niet in iedere streek lijkt de traditie even sterk te leven; in Limburg, Noord-Holland (vooral in West-Friesland) en Groningen werd in 1997 vastgesteld, dat in deze provincies de sint-maartensviering nog vrij actueel was. In de provincies Friesland, Drenthe en Noord-Brabant bleek een vermeerdering van vieringen te zijn waargenomen. In mindere mate wordt Sint-Maarten gevierd in Zuid-Holland en Zeeland en in delen van Overijssel, Flevoland en Gelderland.
Daar kon je zomaar gelijk in hebben.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:46 schreef chufi het volgende:
[..]
Volgens mij juist meer dan in de grote stad
30 kids en nog geen 10 lmpionnenquote:Op zaterdag 11 november 2017 18:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We hebben nu 3 batches aan de deur gehad.
Vanaf nu doen we niet meer open...
Groot gelijk, lekker zelf al die rolletjes Bis opetenquote:Op zaterdag 11 november 2017 18:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We hebben nu 3 batches aan de deur gehad.
Vanaf nu doen we niet meer open...
In Groningen heb ik het zelfs ook gedaan vroegerquote:Op zaterdag 11 november 2017 18:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het is hier zolang ik me kan herinneren en ik woon er nu zo'n 20 jaar.
Nu zit ik in de provincie Utrecht in verwarringquote:
quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ze slopen ook echt alles hier met oud en nieuw. Had ik een poepluxe brievenbus en jaaaaa hoor. Big Bang.
quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
Raar iets sowieso...... beetje langs de deuren bedelen om snoep
quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:48 schreef ToT het volgende:
Gewoon bruine boterhammen met kaas uitdelen! Veel gezonder! De jeugd van tegenwoordig met hun gesnoep steeds!![]()
![]()
Vroeger moesten we al blij zijn als we één enkele roomboterbabbelaar per maand kregen!
DAT waren nog eens tijden! Vroeger! Toen de Duitsers ZO je snoep af konden pakken! Stelletje verwende nozems aan de deur!
Inderdaad! Opbokken, ga bij je moeder lopen zaniken!quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
Raar iets sowieso...... beetje langs de deuren bedelen om snoep
Oh ja ook zo'n traditie.. "slepen" alles wat los en vast zat weg halen ...quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ze slopen ook echt alles hier met oud en nieuw. Had ik een poepluxe brievenbus en jaaaaa hoor. Big Bang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |