Ik had het niet puur over mezelf maar algemeen. En niemand had het over mogen. Ik had het over gunnen. Ik denk niet dat mensen toestemming van jou gaan vragen. Wat denk je wel?quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:43 schreef Themonk5 het volgende:
Van wie mag je niet in een mooie auto rijden, veel verdienen of leuke dingen doen?
Die van zijn papa. En hij betaalt alleen brandstof en af-en-toe een kleine bijdrage in het onderhoud. En toch voelt hij zich geroepen om te zeiken over dat de gemiddelde Nederlander in een middenklasser of kleiner rijdt, èn hij heeft het lef om dan nog te klagen dat autorijden duur is.quote:
En het dan raar vinden dat men hem een verwend nest vindt en hem niks gunt.quote:Op maandag 6 november 2017 14:05 schreef Atak het volgende:
Ik moest gewoon met de OV tussen al de pauper-studenten en werknemers zonder auto.
Je haalt er maar een zin uit. Ik zei dat ik de trein ook gewoon chill vond. Volgens mij ben je boos omdat je zelf een kleine auto hebt. Als je er zelf blij mij bent dan is er toch geen probleem?quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die van zijn papa. En hij betaalt alleen brandstof en af-en-toe een kleine bijdrage in het onderhoud. En toch voelt hij zich geroepen om te zeiken over dat de gemiddelde Nederlander in een middenklasser of kleiner rijdt, èn hij heeft het lef om dan nog te klagen dat autorijden duur is.
En nou is dat niet zo erg, maar toen zijn papa's auto niet wilde starten, reageerde hij wel met:
[..]
En het dan raar vinden dat men hem een verwend nest vindt en hem niks gunt.
ik haal er maar één zin uit, omdat dat de zin is die van toepassing is en laat zien dat je een verwend stuk vreten bent.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Je haalt er maar een zin uit. Ik zei dat ik de trein ook gewoon chill vond. Volgens mij ben je boos omdat je zelf een kleine auto hebt. Als je er zelf blij mij bent dan is er toch geen probleem?
Niet raar dat je geen context ziet. Het OV is gewoon chill hoor. Je bent totaal verblind door jaloezie.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ik haal er maar één zin uit, omdat dat de zin is die van toepassing is en laat zien dat je een verwend stuk vreten bent.
Ik heb een Toyota. Die gaan niet stuk.
Ja, laten we het eens over jouw realistische wereldbeeld hebben.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Niet raar dat je geen context ziet. Het OV is gewoon chill hoor. Je bent totaal verblind door jaloezie.
Dit is ook jaloezie en een voorbeeld van dat jaloezie niet persé iets slechts is.quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:25 schreef Atak het volgende:
“hij/zij heeft het, dat gun ik, maar ik wil het ook”
Dit dekt aardig de lading ja.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die van zijn papa. En hij betaalt alleen brandstof en af-en-toe een kleine bijdrage in het onderhoud. En toch voelt hij zich geroepen om te zeiken over dat de gemiddelde Nederlander in een middenklasser of kleiner rijdt, èn hij heeft het lef om dan nog te klagen dat autorijden duur is.
En nou is dat niet zo erg, maar toen zijn papa's auto niet wilde starten, reageerde hij wel met:
[..]
En het dan raar vinden dat men hem een verwend nest vindt en hem niks gunt.
Dat is positieve jaloezie. Maar in Nederland is het meestal: “Hunnie hebben het en ik niet dus niemand moet het hebben”. Dat is gewoon pure afgunst. Echt een lelijke eigenschap.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dit is ook jaloezie en een voorbeeld van dat jaloezie niet persé iets slechts is.
Jij hebt het over afgunst en dat is inderdaad een terechte klacht.
Inderdaad een hele lelijke eigenschap. Zulke mensen hebben ook nogal eens de neiging om te denken dat bij een ander alles komt aanwaaien.quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is positieve jaloezie. Maar in Nederland is het meestal: “Hunnie hebben het en ik niet dus niemand moet het hebben”. Dat is gewoon pure afgunst. Echt een lelijke eigenschap.
Nou, het is anders wel echt oprecht zo dat niet iedereen evenveel komt aanwaaien. Echt het gros van wat je presteert in je leven komt door je genen en omgeving, als je al gelooft in een vrije wil (als je daar niet in gelooft, komt alles daardoor eigenlijk).quote:Op zaterdag 11 november 2017 14:01 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Zulke mensen hebben ook nogal eens de neiging om te denken dat bij een ander alles komt aanwaaien.
Omdat de gunfactor in de USA hoger ligt dan in ons kikkerlandje.quote:Op zaterdag 11 november 2017 14:18 schreef FlippingCoin het volgende:
En hoe kom je er trouwens bij dat dit in de VS niet zo is?
en waar komt dat door denk jij?quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:45 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Omdat de gunfactor in de USA hoger ligt dan in ons kikkerlandje.
Nee. Homo's maken geen kinderen dus waarom zouden hun gratis hiv test mogen?quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hier weer iemand die jaloers is op homo's omdat die een gratis SOA test krijgen. TS heeft echt een punt hoor!
SEX / HIV-testen duur
Andere instelling dan de gemiddelde Nederlander die altijd het gevoel heeft als de ander meer heeft hij achter of zo gesteld wordt. Amerikanen hebben dat minder. Als je in Nederland als ondernemer failliet gaat dan ben je een sukkel. In de USA als je failliet gaat zegt men: " Jammer joh maar je hebt het tenminste geprobeerd. "quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:48 schreef FlippingCoin het volgende:
en waar komt dat door denk jij?
Ah oké.quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:51 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Andere instelling dan de gemiddelde Nederlander die altijd het gevoel heeft als de ander meer heeft hij achter of zo gesteld wordt. Amerikanen hebben dat minder. Als je in Nederland als ondernemer failliet gaat dan ben je een sukkel. In de USA als je failliet gaat zegt men: " Jammer joh maar je hebt het tenminste geprobeerd. "
Of als je een tweede paspoort hebt. Pure jaloezie. “Juf, hunnie hebben 2 paspoorten en ik maar 1”.quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:53 schreef Aiciu het volgende:
In Nederland moet je binnen de lijntjes kleuren.
Zeg maar eens dat je jezelf knap vindt, ga af en toe op reis, koop een nieuwe auto en de mensen beginnen massaal te haten.
Want dat is vast niet met eerlijk geld gekocht, maar niet weten dat daar gewoon voor gespaard is.
Maar dat is als Europeaan ook best overbodigquote:Op zaterdag 11 november 2017 18:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Of als je een tweede paspoort hebt. Pure jaloezie. “Juf, hunnie hebben 2 paspoorten en ik maar 1”.
Ik werk bij een salesbedrijf als bijbaan en daar zijn sommige mensen heel open dat ze niet willen dat anderen beter dan hen zijn. Als iemand beter is dan heeft dat een reden. In plaats van zelf beter te worden proberen ze anderen naarbeneden te trekken.quote:Op zaterdag 11 november 2017 14:22 schreef naoomx het volgende:
Terechte klacht.
Ben zelf wel een erg jaloers type overigens, dus onbegrip heb ik er nou ook weer niet voor. Maarja, slechte eigenschap blijft het wel natuurlijk.
[..]
Nou, het is anders wel echt oprecht zo dat niet iedereen evenveel komt aanwaaien. Echt het gros van wat je presteert in je leven komt door je genen en omgeving, als je al gelooft in een vrije wil (als je daar niet in gelooft, komt alles daardoor eigenlijk).
Dat het verschil tussen jaloezie en afgunst te moeilijk is voor veel mensen, is ook een terechte klacht.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dit is ook jaloezie en een voorbeeld van dat jaloezie niet persé iets slechts is.
Jij hebt het over afgunst en dat is inderdaad een terechte klacht.
In de VS komen mensen niks tekort en is een van de rijkste landen. Als je alles al hebt dan gun je andere mensen dat ze meer hebben. Als een land arm is dan komen mensen dingen tekort en gunnen de elkaar minder. Het rare is dat Nederland een rijk land is maar qua mentaliteit (van sommige mensen) is het de omgekeerde. In het Engels heb je niks voor niks de uitdrukkingen:quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
en waar komt dat door denk jij?
Hoort bij onze natuur, apen hebben er ook last van als ze er eentje iets meer geven of niets..quote:In Nederland mag je niet veel verdienen, in een mooie auto rijden of leuke dingen gaan doen zonder zoveel afgunst van paupers over je heen te krijgen.
nou ja dat komt ook vooral door de strijd tussen Nederland en de UK toch?quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:20 schreef Atak het volgende:
[..]
In de VS komen mensen niks tekort en is een van de rijkste landen. Als je alles al hebt dan gun je andere mensen dat ze meer hebben. Als een land arm is dan komen mensen dingen tekort en gunnen de elkaar minder. Het rare is dat Nederland een rijk land is maar qua mentaliteit (van sommige mensen) is het de omgekeerde. In het Engels heb je niks voor niks de uitdrukkingen:
“Going dutch”
“Dutch generosity
“Double dutch”
“Dutch agreement”
“Dutch treat”
Misschien moet je je gedeisd houden over zaken waar je niks maar dan ook echt helemaal geen ene fuck van weet. Keeping up with the Kardashians is geen realistische weergave van de Amerikaanse samenleving.quote:
Dutch courage is de grappigste.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:20 schreef Atak het volgende:
[..]
In de VS komen mensen niks tekort en is een van de rijkste landen. Als je alles al hebt dan gun je andere mensen dat ze meer hebben. Als een land arm is dan komen mensen dingen tekort en gunnen de elkaar minder. Het rare is dat Nederland een rijk land is maar qua mentaliteit (van sommige mensen) is het de omgekeerde. In het Engels heb je niks voor niks de uitdrukkingen:
“Going dutch”
“Dutch generosity
“Double dutch”
“Dutch agreement”
“Dutch treat”
Sneu gedrag inderdaad. En als iemand beter is, heeft het inderdaad ook wel altijd z'n redenen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik werk bij een salesbedrijf als bijbaan en daar zijn sommige mensen heel open dat ze niet willen dat anderen beter dan hen zijn. Als iemand beter is dan heeft dat een reden. In plaats van zelf beter te worden proberen ze anderen naarbeneden te trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |