Ik had het niet puur over mezelf maar algemeen. En niemand had het over mogen. Ik had het over gunnen. Ik denk niet dat mensen toestemming van jou gaan vragen. Wat denk je wel?quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:43 schreef Themonk5 het volgende:
Van wie mag je niet in een mooie auto rijden, veel verdienen of leuke dingen doen?
Die van zijn papa. En hij betaalt alleen brandstof en af-en-toe een kleine bijdrage in het onderhoud. En toch voelt hij zich geroepen om te zeiken over dat de gemiddelde Nederlander in een middenklasser of kleiner rijdt, èn hij heeft het lef om dan nog te klagen dat autorijden duur is.quote:
En het dan raar vinden dat men hem een verwend nest vindt en hem niks gunt.quote:Op maandag 6 november 2017 14:05 schreef Atak het volgende:
Ik moest gewoon met de OV tussen al de pauper-studenten en werknemers zonder auto.
Je haalt er maar een zin uit. Ik zei dat ik de trein ook gewoon chill vond. Volgens mij ben je boos omdat je zelf een kleine auto hebt. Als je er zelf blij mij bent dan is er toch geen probleem?quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die van zijn papa. En hij betaalt alleen brandstof en af-en-toe een kleine bijdrage in het onderhoud. En toch voelt hij zich geroepen om te zeiken over dat de gemiddelde Nederlander in een middenklasser of kleiner rijdt, èn hij heeft het lef om dan nog te klagen dat autorijden duur is.
En nou is dat niet zo erg, maar toen zijn papa's auto niet wilde starten, reageerde hij wel met:
[..]
En het dan raar vinden dat men hem een verwend nest vindt en hem niks gunt.
ik haal er maar één zin uit, omdat dat de zin is die van toepassing is en laat zien dat je een verwend stuk vreten bent.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Je haalt er maar een zin uit. Ik zei dat ik de trein ook gewoon chill vond. Volgens mij ben je boos omdat je zelf een kleine auto hebt. Als je er zelf blij mij bent dan is er toch geen probleem?
Niet raar dat je geen context ziet. Het OV is gewoon chill hoor. Je bent totaal verblind door jaloezie.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ik haal er maar één zin uit, omdat dat de zin is die van toepassing is en laat zien dat je een verwend stuk vreten bent.
Ik heb een Toyota. Die gaan niet stuk.
Ja, laten we het eens over jouw realistische wereldbeeld hebben.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Niet raar dat je geen context ziet. Het OV is gewoon chill hoor. Je bent totaal verblind door jaloezie.
Dit is ook jaloezie en een voorbeeld van dat jaloezie niet persé iets slechts is.quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:25 schreef Atak het volgende:
“hij/zij heeft het, dat gun ik, maar ik wil het ook”
Dit dekt aardig de lading ja.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die van zijn papa. En hij betaalt alleen brandstof en af-en-toe een kleine bijdrage in het onderhoud. En toch voelt hij zich geroepen om te zeiken over dat de gemiddelde Nederlander in een middenklasser of kleiner rijdt, èn hij heeft het lef om dan nog te klagen dat autorijden duur is.
En nou is dat niet zo erg, maar toen zijn papa's auto niet wilde starten, reageerde hij wel met:
[..]
En het dan raar vinden dat men hem een verwend nest vindt en hem niks gunt.
Dat is positieve jaloezie. Maar in Nederland is het meestal: “Hunnie hebben het en ik niet dus niemand moet het hebben”. Dat is gewoon pure afgunst. Echt een lelijke eigenschap.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dit is ook jaloezie en een voorbeeld van dat jaloezie niet persé iets slechts is.
Jij hebt het over afgunst en dat is inderdaad een terechte klacht.
Inderdaad een hele lelijke eigenschap. Zulke mensen hebben ook nogal eens de neiging om te denken dat bij een ander alles komt aanwaaien.quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is positieve jaloezie. Maar in Nederland is het meestal: “Hunnie hebben het en ik niet dus niemand moet het hebben”. Dat is gewoon pure afgunst. Echt een lelijke eigenschap.
Nou, het is anders wel echt oprecht zo dat niet iedereen evenveel komt aanwaaien. Echt het gros van wat je presteert in je leven komt door je genen en omgeving, als je al gelooft in een vrije wil (als je daar niet in gelooft, komt alles daardoor eigenlijk).quote:Op zaterdag 11 november 2017 14:01 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Zulke mensen hebben ook nogal eens de neiging om te denken dat bij een ander alles komt aanwaaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |