http://www.wildgeraasdefilm.nl/quote:WILD GERAAS, Een reis naar de prehistorie
Wild Geraas wordt een serie en gaat internationaal
Deel één was een zoektocht naar de oorsprong van het Sinterklaasfeest. Wild Geraas 2.0 is het natuurlijk vervolg, een ontdekkingsreis via geïsoleerde plekken naar het ontstaan van deze traditie die aan de basis van de Europese cultuur staat.
De VN organisatie Unesco stelt: immaterieel erfgoed van de mensheid omvat vieringen, tradities, overgedragen van generatie op generatie. 'De basis van een gemeenschap.' Ook het sinterklaasfeest staat sinds 2015 op de lijst Cultureel Erfgoed in Nederland, inclusief Zwarte Pieten. Nederland heeft dit verdrag geratificeerd. Het decemberfeest vernietigen zou onjuist zijn. Wild Geraas 2.0 laat de 'discussie' links liggen.
Stop de demonisering van een volksheld.
Het vervolg van Wild Geraas door Arnold Jan Scheer.quote:Steun de film op Cinecrowd
De crowdfund start 5 november 2017.
De huidige discussie is in 2011 op gang gekomen, gestart door mensen die niet eens in Nederland geboren zijnquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
het begon daar niet, die pikten iets op wat al bestond
bv:
[ afbeelding ]
en de hoeveelheid uitkeringstrekkers binnen die gemeenschap zegt natuurlijk helemaal niets, sterker nog ik durf te beweren dat het leeuwendeel van de antipieten goed opgeleid is en nooit aan een uitkering gedacht heeft
de kopgroep van de Surinaamse SJW'ers
dat gaat nog veel groter worden
nee in 2011 begonnen mensen er pas over te trippenquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De huidige discussie is in 2011 op gang gekomen, gestart door mensen die niet eens in Nederland geboren zijn
Omdat beide kanten niet willen toegeven dat ze fout zitten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:14 schreef Odaiba het volgende:
Jullie raken hier maar niet over uitgepraat he
Ze voelen zich verenigd en sterk, mede omdat die linkse media ze zo'n groot platform biedt en we als Nederlands maar een zwak cultureel volkje zijn.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee in 2011 begonnen mensen er pas over te trippen
dat valt allemaal wel meequote:Op vrijdag 10 november 2017 15:18 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ze voelen zich verenigd en sterk, mede omdat die linkse media ze zo'n groot platform biedt en we als Nederlands maar een zwak cultureel volkje zijn.
Inmiddels lijkt het me lastig deze nieuwe traditie van discussiëren over Zwarte Piet te veranderen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat valt allemaal wel mee
het zijn vooral de radicale propieten die ze hun platform bieden, als iedereen gewoondoet net als in mijn jeugd dan is deze discussie binnen 2 seizoenen dood
Dat was het jaar dat de SJW'ers langzaamaan het medialandschap over begonnen te nemen. Azijnzijkers zijn van alle tijden, hen ook daadwerkelijk een podium geven ipv als gekkie bestempelen is van de laatste jaren.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee in 2011 begonnen mensen er pas over te trippen
gewoon de discussie niet meer voerenquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inmiddels lijkt het me lastig deze nieuwe traditie van discussiëren over Zwarte Piet te veranderen,
ow dat begon allemaal in 2011 johquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was het jaar dat de SJW'ers langzaamaan het medialandschap over begonnen te nemen. Azijnzijkers zijn van alle tijden, hen ook daadwerkelijk een podium geven ipv als gekkie bestempelen is van de laatste jaren.
Blij dat je m'n verhaal kan waarderenquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow dat begon allemaal in 2011 joh
prachtig verzonnen verhaal
De meerderheid wil gewoon het traditionele feest, maar vooral in de grote steden krijgen ze het door hun strot gedrukt door de politiek en het bedrijfsleven. Op veel plekken blijft het feest gewoon hetzelfdequote:Op vrijdag 10 november 2017 15:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat valt allemaal wel mee
het zijn vooral de radicale propieten die ze hun platform bieden, als iedereen gewoondoet net als in mijn jeugd dan is deze discussie binnen 2 seizoenen dood
het zijn irionisch genoeg vooral de blanke uitkeringtrekkers die die dit verhaal in leven houden
niet echt, je zit nu gewoon dingen te roepen om het roepenquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Blij dat je m'n verhaal kan waarderen
het traditionele feest vier je gewoon in je woonkamer, dat gaat in de grote steden echt niet anders dan op het plattelandquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:23 schreef Odaiba het volgende:
[..]
De meerderheid wil gewoon het traditionele feest, maar vooral in de grote steden krijgen ze het door hun strot gedrukt door de politiek en het bedrijfsleven. Op veel plekken blijft het feest gewoon hetzelfde
Dat is volgens mij een mate van beleving. Ik heb het idee dat de groeiende intolerantie sinds de jaren 90 juist een hoop politieke correctheid hebben toegevoegd omdat mensen niet als intolerant te boek willen staan omdat dat niet meer te associeren viel met normaal gedrag.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:23 schreef Nattekat het volgende:
Maar even serieus, overdreven politieke correctheid is echt iets van de afgelopen jaren. ZP is daar gewoon een symptoon van.
Dan zet ik nu graag m'n joker in. Ook al heb ik geen idee wat er mis mee is, los van die overdreven drang om minderheden te willen helpen ten koste van alles.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen die begrippen als SJW gebruiken zijn eigenlijk per definitie af.
mee eensquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een mate van beleving. Ik heb het idee dat de groeiende intolerantie sinds de jaren 90 juist een hoop politieke correctheid hebben toegevoegd omdat mensen niet als intolerant te boek willen staan omdat dat niet meer te associeren viel met normaal gedrag.
het begint een beetje een modewoordje te wordenquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan zet ik nu graag m'n joker in. Ook al heb ik geen idee wat er mis mee is, los van die overdreven drang om minderheden te willen helpen ten koste van alles.
Er is nooit echt een groei van intolerantie geweest. Je hoorde er alleen nooit wat van, omdat mensen niet lastig werden gevallen door die politieke correctheid. Echte intolerantie is iets van de jaren '60, maar daar komen we nu bij lange na niet bij in de buurt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een mate van beleving. Ik heb het idee dat de groeiende intolerantie sinds de jaren 90 juist een hoop politieke correctheid hebben toegevoegd omdat mensen niet als intolerant te boek willen staan omdat dat niet meer te associeren viel met normaal gedrag.
Maar voor de bühne moet het allemaal politiek correct?quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
het traditionele feest vier je gewoon in je woonkamer, dat gaat in de grote steden echt niet anders dan op het platteland
je viert het met zwarte piet of je vierde het sowieso al niet ... veel meer smaken zijn er niet echt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |