abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174980855
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tja, waarom je aanneemt dat ik het alleen tegen vrienden hierover heb is mij een raadsel, maar goed.
Het staat je vrij om hier uit te wijden over wat je dan bedoeld met:

quote:
Zo zeg ik zelf best vaak negatieve dingen over de islam, in het openbaar
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_174980915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het staat je vrij om hier uit te wijden over wat je dan bedoeld met:

[..]

Nou, wat er staat. Ik zeg in het openbaar regelmatig negatieve dingen over de islam. Zo doe ik dat bij discussieavonden, bij lezingen, op mijn werk, bij de bushalte, in de sportkantine, in het AZC, eigenlijk overal waar ik wel eens kom en het over de islam gaat zeg ik gewoon wat ik daarvan vindt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174981024
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat je zegt dat zijn opvatting is dat de moord op Van Gogh vrijheid van meningsuiting is. Dat zegt hij echter niet, dat maak jij ervan. Dientengevolge leg je hem woorden in de mond.

Net zoals wanneer ik zeg dat jouw opvatting is dat we het beste moslims de Noordzee in kunnen drijven zonder zwemvesten als jij hebt gezegd dat je Nederland wilt de-islamiseren, bijvoorbeeld. Dan leg ik jou woorden in de mond.
Wat een discussie weer, en toch ga ik jullie geen gelijk geven. :')

AyanYaw doet een beschuldiging welke nergens op is gebaseerd behalve zijn onderbuikgevoelens, Het gaat mij niet om de vrijheid van meningsuiting, het gaat mij om de islam aan te vallen. Die dropt hij even tussen de discussie door terwijl ik persoonlijk het woord islam nog niet in de mond had genomen. Dat is in mijn ogen een onderbuik beschuldiging.

RM-rf vind het beperken van de vrijheid van meningsuiting van een ander dmv. een petitie en een klacht ook vrijheid van meningsuiting, dat klopt, iemand anders vind dat hij niet mag/moet klagen, en gebruikt zijn vrijheid om de vrijheid van een ander in te perken.

Gezien die opvatting is het slaan van nazi's door Antifa ook vrijheid van meningsuiting, omdat zij net zoals het voorbeeld hierboven hun mening uiten om die van een ander in te perken. (en ik weet inmiddels al dat enkele hier rondlopen die geweld tegen andersdenkenden toejuichen)

En zo is in de opvatting van Mohammed B. bij het doden van Theo ook vrijheid van meningsuiting, Mohammed B. was het er niet mee eens, en ipv. dat hij een petitie startte of een klacht voor racisme indiende zocht hij een radicalere manier om zijn mening kenbaar te maken, en die mening is, hoe toevallig, dezelfde mening als die van de studenten, namelijk dat je over de islam niets negatiefs mag zeggen want dan proberen wij je het zwijgen op te leggen.

De opvatting is dat RM-rf iemand het zwijgen opleggen omdat een mening je niet aanstaat gerechtvaardigd vind omdat het vrijheid van meningsuiting is, wat het ook is, ik probeerde hem alleen maar even aan te herinneren hoe mensen die er een wat radicalere opvatting over hebben erover denken dmv. een radicaler voorbeeld te schetsen over zijn opvatting.

Maar klopt, het is precies hetzelfde. :')

Ga toch een ander lastigvallen, ik ben ondertussen wel klaar met jou. :')
pi_174981072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
RM-rf vind het beperken van de vrijheid van meningsuiting van een ander dmv. een petitie en een klacht ook vrijheid van meningsuiting, dat klopt, iemand anders vind dat hij niet mag/moet klagen, en gebruikt zijn vrijheid om de vrijheid van een ander in te perken.
Tot zover klopt het.

quote:
Gezien die opvatting is het slaan van nazi's door Antifa ook vrijheid van meningsuiting, omdat zij net zoals het voorbeeld hierboven hun mening uiten om die van een ander in te perken. (en ik weet inmiddels al dat enkele hier rondlopen die geweld tegen andersdenkenden toejuichen)

En zo is in de opvatting van Mohammed B. bij het doden van Theo ook vrijheid van meningsuiting, Mohammed B. was het er niet mee eens, en ipv. dat hij een petitie startte of een klacht voor racisme indiende zocht hij een radicalere manier om zijn mening kenbaar te maken, en die mening is, hoe toevallig, dezelfde mening als die van de studenten, namelijk dat je over de islam niets negatiefs mag zeggen want dan proberen wij je het zwijgen op te leggen.
En hier ga je mensen woorden in de mond leggen.

quote:
Ga toch een ander lastigvallen, ik ben ondertussen wel klaar met jou. :')
Het staat je volledig vrij niet meer op me te reageren als je daar geen zin in hebt, natuurlijk.
pi_174981215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En toch deelt een zeer grote groep een mening die haaks staat op onze normen en waarden, en die mening is hetgeen waar velen over vallen. Het is een ideologie waar tegen we strijden, en die bestrijd je niet door individueel mensen aan te pakken maar juist de grote groepen die de radicale vormen van deze ideologie omarmen, en daar hoort het bestrijden van het inperken van de vrijheid van meningsuiting ook bij.
Of je doet wat aan de oorzaak ipv bestrijden wat wij omwille het kapitaal veroorzaken.
pi_174981447
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, wat er staat. Ik zeg in het openbaar regelmatig negatieve dingen over de islam. Zo doe ik dat bij discussieavonden, bij lezingen, op mijn werk, bij de bushalte, in de sportkantine, in het AZC, eigenlijk overal waar ik wel eens kom en het over de islam gaat zeg ik gewoon wat ik daarvan vindt.
Uh huh,

Wat ik zeg:

Er is een verschil tussen wat zeggen tegen een maat bij de bushalte en een column schrijven die al dan niet een groot bereik heeft. Zelfs de slechtste column heeft een groter bereik dan jouw gebrabbel tegen je maat.

Daarbij is (wat bedroevend door moet gaan voor) je bewijs anekdotisch.

Ik heb nergens last van, dus is er geen probleem, zie <leuke anekdotes die je uit je duim zuigt>.

Maar je kan het voor geen mm aannemelijk maken.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_174981509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Uh huh,

Wat ik zeg:

Er is een verschil tussen wat zeggen tegen een maat bij de bushalte en een column schrijven die al dan niet een groot bereik heeft. Zelfs de slechtste column heeft een groter bereik dan jouw gebrabbel tegen je maat.

Daarbij is (wat bedroevend door moet gaan voor) je bewijs anekdotisch.

Ik heb nergens last van, dus is er geen probleem, zie <leuke anekdotes die je uit je duim zuigt>.

Maar je kan het voor geen mm aannemelijk maken.
Nou ja, het staat je verder helemaal vrij me niet te geloven natuurlijk, daar kan ik verder weinig mee. Ik geef alleen aan dat ik niet denk dat iedereen die kritiek heeft op de islam direct voor zijn leven moet vrezen, en daarom vind ik het niet realistisch dat dat de reden is dat deze kerel stopt met zijn columnpje.

Zoals gezegd, gefeliciteerd met de gewonnen discussie. Goed gedaan.
pi_174981636
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, je zegt dus met regelmaat wat je van de islam vind, en volgens jou is dat dan ook vaak "negatief" (of is kritisch beter verwoord?). Kan mij zo overigens niet zo herinneren dat ik zoiets van jou hier heb gelezen.

Maar wat moet ik mij hier bij voorstellen, geef eens een aantal concrete voorbeelden. Jij bij de lezingen, in het AZC, en dan? Je staat dus bij "de bushalte", en dan komt daar een moslim(a) aanlopen, en dan?
pi_174981677
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou ja, het staat je verder helemaal vrij me niet te geloven natuurlijk,
Correct.

"Discussieavonden" "Het AZC"

Werkelijk gast, werkelijk? :') :') :')

quote:
Ik geef alleen aan dat ik niet denk dat iedereen die kritiek heeft op de islam direct voor zijn leven moet vrezen, en daarom vind ik het niet realistisch dat dat de reden is dat deze kerel stopt met zijn columnpje.
Direct idd niet nee. Maar indirect? Alsin: als je het maar vaak genoeg doet, met een groot genoeg bereik?

Ja.

Daar hebben we immers voorbeelden ten over van!

En jouw denkbeeldige :') islam-kritiek tijdens "discussieavonden" _O- _O- _O- _O- en je bezoeken aan "het AZC" _O- _O- _O- _O- betekenen gewoon 0.

Dom hol gelul, conform alles wat je hier neerplempt eigenlijk.

Ow, en wat ik je ff bespaar, maar ik vermoed niet, maar weet dat je te dom om dat te snappen,

Is dat als jij hier leuke fabels uit je duim zuigt, ik dat net zo goed kan, dus:

"Ow, maar iedere keer als ik naar het AZC ga ( :') :') :') :') ) en ik begin over de islam worden al die barbaren mega agressief! :{ "

En het staat je natuurlijk helemaal vrij om mij niet te geloven, daar kan ik voor de rest niks mee :W
pi_174981811
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nou, je zegt dus met regelmaat wat je van de islam vind, en volgens jou is dat dan ook vaak "negatief" (of is kritisch beter verwoord?). Kan mij zo overigens niet zo herinneren dat ik zoiets van jou hier heb gelezen.
Hier post ik dan ook inhoudelijk eigenlijk helemaal niet zoveel over de islam zelf ofzo. Je zult weinig negatieve berichten vinden, maar ook geen positieve berichten. Eigenlijk reageer ik voornamelijk op mensen die op basis van een gedeeld kenmerk (de islam) alle individuen die de islam aanhangen veroordelen of gedrag er mee verklaren.

quote:
Maar wat moet ik mij hier bij voorstellen, geef eens een aantal concrete voorbeelden. Jij bij de lezingen, in het AZC, en dan? Je staat dus bij "de bushalte", en dan komt daar een moslim(a) aanlopen, en dan?
Ik heb moeite met de positie van de vrouw die veel moslims er op na houden, ik heb moeite met de cultuur van eer die veel moslims er op na houden (al is dat ook deels cultureel), ik heb moeite met het antisemitisme dat veel moslims er op na houden, ik heb moeite met de manier waarop veel moslims de islam gebruiken als schaamlap om hun eigen verwerpelijke opvattingen achter te verbergen, ik vind een persoonlijkheidscultus zoals rondom Mohamed eng en ik heb er moeite mee dat veel moslims religie boven de staat plaatsen.

En daar kan je best over praten, is mijn ervaring. Aan de andere kant, als ik zeg 'Mohamed geitenneukers alle moslims terug naar Turkije' zal ik wel op mijn bek geslagen worden denk ik.
pi_174981891
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Correct.

"Discussieavonden" "Het AZC"

Werkelijk gast, werkelijk? :') :') :')
Ik kan er ook weinig anders van maken, ik kom wel eens op discussieavonden en ben ook wel eens bij een AZC.

Voor mijn gevoel is dat niet zo vreemd, maar goed, blijkbaar vind jij die dingen nog heel spannend en ongeloofwaardig ofzo. Dat mag.
pi_174981922
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik kan er ook weinig anders van maken, ik kom wel eens op discussieavonden en ben ook wel eens bij een AZC.

Voor mijn gevoel is dat niet zo vreemd, maar goed, blijkbaar vind jij die dingen nog heel spannend en ongeloofwaardig ofzo. Dat mag.
Hoezo?

Ik ga toch ook wel eens naar het AZC? En daar is iedereen altijd mega agressief.

En, hey, als jij dat niet gelooft, kan ik niks mee ;)
pi_174981939
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoezo?

Ik ga toch ook wel eens naar het AZC? En daar is iedereen altijd mega agressief.

Oke. Nou, dan zou ik er niet meer heen gaan als ik jou was. Lijkt me een vervelend sfeertje.
pi_174982010
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke. Nou, dan zou ik er niet meer heen gaan als ik jou was. Lijkt me een vervelend sfeertje.
Behalve dat hebben we dan nog steeds de issue waar het echt om ging.

Volgens jou was het prima om islam kritiek te hebben, want er gebeurt echt niks met je.

Maar mijn "ervaring" :') :D :D is dus anders, en ik zie dat gesterkt door bewijs wat niet uit... duimen komt. :')

Hoe verklaar je die discrepantie?

Lul je soms uit je nek? :)
pi_174982104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Iemand mag geen stukjes meer schrijven voor de schoolkrant.

Stop. De. Persen.
Neenee, iemand ziet in dat hij geen goeie stukjes schreef voor de schoolkrant.

RACIESM!!! WEG MET ONS!!!
pi_174982119
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoezo?

Misschien moet je er eens heen gaan zonder witte puntmuts en fakkel in je hand.
pi_174982139
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Behalve dat hebben we dan nog steeds de issue waar het echt om ging.

Volgens jou was het prima om islam kritiek te hebben, want er gebeurt echt niks met je.

Maar mijn "ervaring" :') :D :D is dus anders, en ik zie dat gesterkt door bewijs wat niet uit... duimen komt. :')

Hoe verklaar je die discrepantie?

Lul je soms uit je nek? :)
Nee hoor, misschien heb jij gewoon pech met een heel agressief AZC, of ligt aan de manier waarop je dingen zegt (of ben ik niet direct genoeg in mijn kritiek, wie weet). Of misschien ervaar jij bepaalde dingen wel als agressie die ik niet zo zie. Mogelijkheden te over.

Ik zeg bovendien niet dat het prima is, want er gebeurt per definitie niets met je als je kritiek op de islam hebt. Dat maak jij ervan. Ik zeg alleen dat het gros van de mensen met islamkritiek echt niet aangevallen wordt door een horde bloeddorstige mosselmannen. Daar staan ook weer genoeg voorbeelden van tegenover die wél bedreigd of doodgeschoten worden vanwege hun islamkritiek.

Ik kan, nogmaals, alleen maar aangeven dat het niet mijn ervaring is dat iedereen die kritiek heeft op de islam direct voor zijn leven hoeft te vrezen, en dat ik het daarom niet realistisch vindt dat de schrijver van een columnpje op een website van een school zijn column (en niet eens zijn werk) neerlegt omdat hij bedreigt wordt.

Maar dat blijft gewoon anekdotisch bewijs, dus als jij wilt blijven roepen dat dat niet telt, nou, voor de derde keer: gefeliciteerd met je winst van de discussie.
pi_174982204
iig positief dat het bestuur niet is gezwicht, dat zou in de VS wel anders geweest zijn ;(

Enige die dus onder de druk is bezweken, is hijzelf helaas. Jammer ergens dat er geen tegenbeweging is gekomen met mensen die een petitie hebben gestart om hem te steunen. Dat zou best weleens welkom zijn om dat SJW-geneuzel wat tegenwicht te bieden.

Natuurlijk mogen de gekwetsten laten weten dat ze gekwetst zijn, maar om het bestuur onder druk te zetten om afstand te doen van de uitspraken, vind ik niet alleen laf, ook nog eens ontzettend nutteloos. Die columnist spreekt toch alleen voor zichzelf, wat wil je bereiken? Nouja uiteindelijk dus toch wel om iemand het zwijgen op te leggen. Toch indirect gelukt zo.

Maar goed, het is verder toegestaan wat er is gebeurd. Maar expliciete voorstanders van het echt proberen het zwijgen op te leggen van mensen die gebruikmaken van hun vrijheid van meningsuiting, moeten beseffen dat a) ze daarmee niet alleen iemand van de vrijheid van meningsuiting beroven, maar ook jouw vrijheid om naar die mening te luisteren. En b) you could be next...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_174982330
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:49 schreef Ludachrist het volgende:

Ik kan, nogmaals, alleen maar aangeven dat het niet mijn ervaring is dat iedereen die kritiek heeft op de islam direct voor zijn leven hoeft te vrezen, en dat ik het daarom niet realistisch vindt dat de schrijver van een columnpje op een website van een school zijn column (en niet eens zijn werk) neerlegt omdat hij bedreigt wordt.
Dat klopt, en hier heb ik al op geantwoord, maar zeer voorspelbaar negeer je dat gewoon:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:27 schreef ExTec het volgende:
Direct idd niet nee. Maar indirect? Alsin: als je het maar vaak genoeg doet, met een groot genoeg bereik?

Ja.
En mocht het nog niet pijnlijk duidelijk zijn,

Hou je fabeltjes maar voor je, als je de 'need' voelt om iets te beargumenteren.

Komt maar met dingen die we allemaal op kunnen zoeken, allemaal terug kunnen lezen.

Want ik heb immers niet te schaften met "de islam zoals die is aan de binnenkant van de ogen van ludachrist" maar met de islam zoals ik die op deze wereld waarneem.
pi_174982423
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat klopt, en hier heb ik al op geantwoord, maar zeer voorspelbaar negeer je dat gewoon:
Ja, logischerwijs is iemand die heel vaak en met een heel groot bereik kritiek op de islam heeft op een gegeven moment een doelwit van agressieve mongolen. Joh. Vernieuwend inzicht. Heb je nog meer open deuren?

quote:
Hou je fabeltjes maar voor je, als je de 'need' voelt om iets te beargumenteren.

Komt maar met dingen die we allemaal op kunnen zoeken, allemaal terug kunnen lezen.

Want ik heb immers niet te schaften met "de islam zoals die is aan de binnenkant van de ogen van ludachrist" maar met de islam zoals ik die op deze wereld waarneem.
Ik heb het ook over de islam zoals ik die op deze wereld waarneem he. Dat jij daar verder geen boodschap aan hebt is jammer, maar helaas.
pi_174982506
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, logischerwijs is iemand die heel vaak en met een heel groot bereik kritiek op de islam heeft op een gegeven moment een doelwit van agressieve mongolen. Joh. Vernieuwend inzicht. Heb je nog meer open deuren?
Dat was de kern einstein. De stelling was namelijk he-le-maal nergens dat je direct voor je welzijn moest vrezen. De stelling was dat mensen die dat structureel doen, oa. door een column te schrijven, weetjewel, zo'n ding met veel meer bereik dan jouw denkbeeldige commentaar in je denkbeeldige AZC, dat gevaar lopen.

quote:
Ik heb het ook over de islam zoals ik die op deze wereld waarneem he. Dat jij daar verder geen boodschap aan hebt is jammer, maar helaas.
Je weet het zeker?

Ik zie je niet schromen om complete AZC en discussieclub bezoeken uit je duim te zuigen, dus neem me niet kwalijk dat ik twijfel.
pi_174982639
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat was de kern einstein. De stelling was namelijk he-le-maal nergens dat je direct voor je welzijn moest vrezen. De stelling was dat mensen die dat structureel doen, oa. door een column te schrijven, weetjewel, zo'n ding met veel meer bereik dan jouw denkbeeldige commentaar in je denkbeeldige AZC, dat gevaar lopen.
Iemand die een column schrijft is niet per definitie structureel, he. Dat is het als hij bijvoorbeeld wekelijks een islam-kritische column schrijft. Voor zover ik zie heeft hij een keer wat geschreven over dikke tieten, maar verder staat er niks over een structureel islamhatende docent die in dat blaadje schrijft.

quote:
Je weet het zeker?

Ik zie je niet schromen om complete AZC en discussieclub bezoeken uit je duim te zuigen, dus neem me niet kwalijk dat ik twijfel.
Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat het in jouw belevingswereld onmogelijk is dat mensen deze dingen doen.
pi_174982664
En dan doen we even een loop-back:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zou je zeggen dat het behalve mogelijk, ook realistisch is?

En zo niet, waarom niet?
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat niet.

Omdat ik niet denk dat iedereen die ook maar iets negatiefs over de islam zegt meteen voor zijn veiligheid moet vrezen. Zo zeg ik zelf best vaak negatieve dingen over de islam, in het openbaar, en ben ik nog nooit in elkaar geslagen.
Mijn stelling was vrij duidelijk. Ik had het over columnisten, die een groot bereik hebben en in de regel vaker dan eens een topic aansnijden.

En ik heb het niet gehad over of dat dat 'meteen' gebeurt. Dat komt uit jouw rijk geoutilleerde duim.
pi_174982735
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:19 schreef ExTec het volgende:
En dan doen we even een loop-back:

[..]

[..]

Mijn stelling was vrij duidelijk. Ik had het over columnisten, die een groot bereik hebben en in de regel vaker dan eens een topic aansnijden.

En ik heb het niet gehad over of dat dat 'meteen' gebeurt. Dat komt uit jouw rijk geoutilleerde duim.
Ik denk niet dat een willekeurige columnist die kritiek heeft over de Islam zich meteen zorgen hoeft te maken. :)
Nou gefeliciteerd.
pi_174982771
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:23 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een willekeurige columnist die kritiek heeft over de Islam zich meteen zorgen hoeft te maken. :)
Nou gefeliciteerd.
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:23 schreef HenkieVdV het volgende:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')