abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174983995
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk doe ik.
Ja, het was jouw stelling hoor. 'Ik doe even dit, dan gebeurt dit, bam, bedreigingen'.

Nou, doe dan. Laat het maar eens zien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174984055
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, het was jouw stelling hoor. 'Ik doe even dit, dan gebeurt dit, bam, bedreigingen'.

Nou, doe dan. Laat het maar eens zien.
Nah,

Als jij hier al zo dogmatisch vast zit (alles om niet uitgeluld te zijn) dat je uitgelegd moet worden dat moslims bijzonder slecht met kritiek overweg kunnen, voel ik geen behoefte om jouw domheid op te waarderen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_174984110
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nah,

Als jij hier al zo dogmatisch vast zit (alles om niet uitgeluld te zijn) dat je uitgelegd moet worden dat moslims bijzonder slecht met kritiek overweg kunnen, voel ik geen behoefte om jouw domheid op te waarderen.
Nee, daar was ik al bang voor. Nou, doei dan maar weer he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174984204
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, daar was ik al bang voor. Nou, doei dan maar weer he.
Je gaat alweer weg? :)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_174984215
Het is toch ook niet echt een groot geheim dat moslims over het algemeen slecht tegen satire en kritiek kunnen. Om een cartoon fikken ze al een ambassades af, knallen cartoonisten af en gaan ze massaal de straten op.

https://www.metronieuws.n(...)om-cartoons-mohammed
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174984551
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik wil wel eens duidelijkheid in plaats van weer een algemene stelling en wat persoonlijke meningen.

Dus schrijf maar eens zo'n stuk en dan gaan we het zien
Anders ga jij even in een shirt met een (spot) prent paraderen door de schilderswijk, elke andere random ''moslim'' wijk, of langs elke andere moskee, ben benieuwd wat we dan gaan zien. Super banaal, maar het principe blijft hetzelfde; kritiek (in welke vorm dan ook) word afgeweerd (in welke vorm dan ook).
Nu vind ik dat al een bedenkelijk iets in vervanmnbedlanden waar de sharia de wet is, maar als ik het hier merk, ageer zonder aarzeling. Waar ik eerder nogal gemakzuchtig over dacht ben ik inmiddels zover dat ik absoluut non-tolerant ben tegen elke vorm van intolerantie en initiërende inperking van anderen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:33 schreef Ludachrist het volgende:

Hier post ik dan ook inhoudelijk eigenlijk helemaal niet zoveel over de islam zelf ofzo. Je zult weinig negatieve berichten vinden, maar ook geen positieve berichten. Eigenlijk reageer ik voornamelijk op mensen die op basis van een gedeeld kenmerk (de islam) alle individuen die de islam aanhangen veroordelen of gedrag er mee verklaren.

Ik heb moeite met de positie van de vrouw die veel moslims er op na houden, ik heb moeite met de cultuur van eer die veel moslims er op na houden (al is dat ook deels cultureel), ik heb moeite met het antisemitisme dat veel moslims er op na houden, ik heb moeite met de manier waarop veel moslims de islam gebruiken als schaamlap om hun eigen verwerpelijke opvattingen achter te verbergen, ik vind een persoonlijkheidscultus zoals rondom Mohamed eng en ik heb er moeite mee dat veel moslims religie boven de staat plaatsen.
Alle punten die jij hier noemt, zijn niet van toepassing op alle individuen die de islam aanhangen, maar wel een overgrote meerderheid daarvan. En de kleine meerderheid daarvan worden door de meerderheid beslist niet gezien als ware moslim. En de minderheid van de kleine minderheid die zich uit durven te spreken tegen de jouw benoemde waarden, worden weer bedreigd door extremisten uit de meerderheid, waarbij vreemd genoeg je het zelden hoort dat iemand in de meerderheids- groep zich uitspreekt tegen deze bedreigingen.

En dan hebben we het nog eens niet over de tal van onchuldige slachtoffers uit naam van allah, of de hier in europa immer voortdurende dreiging daarvan.

Trouwens dan nog, ik zit te wachten op jouw concrete voorbeelden die jij hebt meegemaakt wanneer en waarom jij je wel (met regelmaat blijkbaar dus?) hebt uitgesproken tégen deze moslimse waarden. Je was in een AZC, stond bij een bushalte; en toen?

quote:
En daar kan je best over praten, is mijn ervaring. Aan de andere kant, als ik zeg 'Mohamed geitenneukers alle moslims terug naar Turkije' zal ik wel op mijn bek geslagen worden denk ik.
Mijn ervaring is dat dat niet kan. Je kunt weliswaar jouw toon wat betreft bespotting en kritiek in scherpte enigzins nuanceren, als de kernwaarden puntje bij paaltje komen, loop je onvermijdelijk tegen een muur van onbegrip, onaanvaardbaarheid en religieuze superioriteits-waan(zin) op, die geen enkele millimeter toe zal geven. Dan kun je kiezen; je kunt het erbij laten dat voor een moslim de normen & waarden zwaarder wegen dan de hier geldende n&w, waarna jij je af mag gaan vragen wat uberhaubt jouw intentie was om een punt daarover proberen te maken, aangezien het geen enkel effect heeft gehad. Of je kunt er niet voor kiezen om het daarbij te laten; met alle gevolgen van dien.

Mijn overtuiging inmiddels; een mogelijkheid om dichter bij elkaar te komen bestaat niet, de mogelijkheid om verder uit elkaar komen te staan zal daartegenover alleen maar groter worden.

Of je moet zelf moslim willen worden.

Maar ik sterf nog liever aan kanker.
pi_174984603
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:43 schreef habitue het volgende:
Het is toch ook niet echt een groot geheim dat moslims over het algemeen slecht tegen satire en kritiek kunnen. Om een cartoon fikken ze al een ambassades af, knallen cartoonisten af en gaan ze massaal de straten op.

https://www.metronieuws.n(...)om-cartoons-mohammed
Tja, sommigen reageren met grof geweld op pesten.
pi_174993724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vind het probleem wat hij aankaart niet eens zo extreem, het is een feit dat niet alle moslima's vrijwillig een hoofddoek dragen. Vele vrouwen worden onderdrukt in die ideologie, en blijkbaar is het aan de kaak stellen van dit feit wederom een vorm van islamofobie en discriminatie, en in plaats van het probleem te bespreekbaar te maken binnen de cultuur schieten velen bij kritiek op de islam weer in een standaard verdedigingsmodus waar vooral de boodschapper wordt aangevallen.
Het probleem zit het er misschien meer in dat hij het constant er over had. Men dacht uiteindelijk kritisch na en ziet hem niet zitten als columnist.....
  zaterdag 11 november 2017 @ 10:28:10 #259
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174994988
Wat een huilie. Als hij niet tegen een beetje kritiek kan, moet hij maar opdonderen naar een safe space of zo.
pi_174995424
AAALLAAAAAAAAAAAAAAH
pi_174995440
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:02 schreef matigeuser het volgende:
AAALLAAAAAAAAAAAAAAH
En toen kwam je met een diepere post als in uitleg.
pi_174995468
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En toen kwam je met een diepere post als in uitleg.
Niet nodig. De schreeuwers van deze kutreligie, met alle Anne-Fleurs en Dirk-Jans die deze blijven verdedigen, hebben weer een overwinning behaald.

Ik walg er zo van dat ik alleen nog maar absurdistisch mee kan schreeuwen. Ik ben er helemaal klaar mee, zo ook met de hele discussie. Vroeg of laat barst de bom en dan zullen we zien wie wie het land uit schopt.
pi_174995478
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:05 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Niet nodig. De schreeuwers van deze kutreligie, met alle Anne-Fleurs en Dirk-Jans die deze blijven verdedigen, hebben weer een overwinning behaald.

Ik walg er zo van dat ik alleen nog maar absurdistisch mee kan schreeuwen. Ik ben er helemaal klaar mee, zo ook met de hele discussie. Vroeg of laat barst de bom en dan zullen we zien wie wie het land uit schopt.
Absurd gillen lost niets op. Dus ben je deel van het probleem.
pi_174995492
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:05 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Vroeg of laat barst de bom en dan zullen we zien wie wie het land uit schopt.
Hallahallahahaha.
wooblabalurg
pi_174995504
Roepen mag. Dom zijn ook. Misschien niet in het openbaar.
pi_174995677
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hallahallahahaha.
Exact!

Want de moslims gaan dan keihard terugslaan: ze gaan dan ophouden met steun trekken, dat zal ze leren.

Ow, wacht...
pi_174995763
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 08:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het probleem zit het er misschien meer in dat hij het constant er over had. Men dacht uiteindelijk kritisch na en ziet hem niet zitten als columnist.....
Hoe dienen we dit te interpreteren?

Je mag wel kritisch zijn op de islam, maar niet te vaak ofzo?

En tenzij je het over een betaalde publicatie hebt, waar je de keuze hebt deze niet meer te kopen, als de inhoud je niet bevalt, heb je feitelijk geen keuze, en heb je het maar te doen met de columns die er verschijnen, dus hoe moeten we dat "men ziet hem niet meer zitten" precies zien?

Daarbij is dat natuurlijk dood in de pot. Concept van een column is immers vaak mensen aanzetten tot denken. Als dan alles wat 'men niet ziet zitten' verdwijnt, dan noemen we dat doorgaans navelstaarderij. Geeft een fijn gevoel in de onderbuik weliswaar, maar leermomenten gaan dan naar 0.
pi_174995782
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoe dienen we dit te interpreteren?

Je mag wel kritisch zijn op de islam, maar niet te vaak ofzo?

En tenzij je het over een betaalde publicatie hebt, waar je de keuze hebt deze niet meer te kopen, als de inhoud je niet bevalt, heb je feitelijk geen keuze, en heb je het maar te doen met de columns die er verschijnen, dus hoe moeten we dat "men ziet hem niet meer zitten" precies zien?

Daarbij is dat natuurlijk dood in de pot. Concept van een column is immers vaak mensen aanzetten tot denken. Als dan alles wat 'men niet ziet zitten' verdwijnt, dan noemen we dat doorgaans navelstaarderij. Geeft een fijn gevoel in de onderbuik weliswaar, maar leermomenten gaan dan naar 0.
Je kan als publiek dat het leest aangeven dat je iemand als columnist niet ziet zitten. Om welke reden dan ook.
pi_174995811
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan als publiek dat het leest aangeven dat je iemand als columnist niet ziet zitten. Om welke reden dan ook.
Dus je conclusie is: moslims vonden zijn column niet tof.

Zo. Geweldig inzicht.

Maar volgens stond dat niet ter discussie hé? Dat staat gewoon in de OP.

Open deur much?
pi_174995826
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus je conclusie is: moslims vonden zijn column niet tof.

Zo. Geweldig inzicht.

Maar volgens stond dat niet ter discussie hé? Dat staat gewoon in de OP.

Open deur much?
Dat een groep lezers hem niet zag zitten als columnist. Dat kan en mag. Zo werkt dat bij een krant ook.
pi_174995865
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Exact!

Want de moslims gaan dan keihard terugslaan: ze gaan dan ophouden met steun trekken, dat zal ze leren.

Ow, wacht...
Ik volg je gedachtegang niet omdat je in een compleet andere wereld lijkt te leven. Zo eentje waar de 94% helemaal panisch is voor de andere 6%.
wooblabalurg
pi_174995946
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:32 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik volg je gedachtegang niet omdat je in een compleet andere wereld lijkt te leven
Dat kan kloppen.

Ik ben geen (nazaat van een) economische vluchteling, die zichzelf vanuit grootheidswaanzin voorhoud dat zijn/haar manier van leven toch superieur is.
pi_174995957
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat kan kloppen.

Ik ben geen (nazaat van een) economische vluchteling, die zichzelf vanuit grootheidswaanzin voorhoud dat zijn/haar manier van leven toch superieur is.
Wie wel dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174995972
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat een groep lezers hem niet zag zitten als columnist. Dat kan en mag. Zo werkt dat bij een krant ook.
Dus je reactie op de TS van deze morgen rond 8:30 valt samen te vatten als: moslims vinden zijn column niet tof.

Volgens mij was dat al glashelder?
pi_174995999
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus je reactie op de TS van deze morgen rond 8:30 valt samen te vatten als: moslims vinden zijn column niet tof.

Volgens mij was dat al glashelder?
Een deel van de lezers en blijkbaar redactie ziet zijn schrijven als niet zinnig. Dan moet je iets anders gaan doen. Zo gaat dat. Een columnist kan niet goed vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')