Dat zou best kunnen, ware het niet dat het meerdere afspraken zijn, op onhandige tijdenquote:Op donderdag 9 november 2017 17:27 schreef Dehelerambam het volgende:
Kan je niet gewoon maandag beginnen en voor die afspraak even een uurtje weggaan?
Jaquote:
Inderdaad. Het is dus nog aan het bezinken.quote:Op donderdag 9 november 2017 17:32 schreef Stratotanker het volgende:
Iedereen begrijpt het, maar goede sier wordt niet gemaakt.
De afweging kan alleen jij maken.
Ook als er al een arbeidscontract ligt?quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:12 schreef avotar het volgende:
Vraag je oprecht af hoeveel belangrijker die andere afspraken zijn dan een goede indruk achterlaten bij je nieuwe baas.
Aannemende dat die startdatum bewust is gekozen: als een werknemer dit bij mij zou doen, zou hij toch met een achterstand beginnen. En als ik nog een alternatief had gehad, moet het CV van die werknemer wel heel sterk zijn wil ik hem uberhaupt nog laten beginnen.
Zeker en hangt uiteraard van de functie af.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:28 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ook als er al een arbeidscontract ligt?
Hangt ook van de functie af. Als je een 13 in een dozijn-/lopende-bandwerk voor HR bent, dan boeit het zo'n HR-persoon echt niet heel erg als je alsnog wilt schuiven.
Als je wel een persoonlijke benadering hebt gekregen en je hebt een degelijke functie, dan is het misschien inderdaad iets minder netjes.
Er onderuit komen? Dat is ook maar één interpretatie. Een andere interpretatie: je overlegt, communiceert en je bent geen medewerker die zich gewillig en slaafs opstelt. Dat is een andere uitleg.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:12 schreef avotar het volgende:
[..]
Zeker en hangt uiteraard van de functie af.
Maar je gaat al gelijk proberen onder de eerste de beste afspraak met je nieuwe baas uit te komen. Zegt wel wat over de instelling.
of juist wel, dat je juist netjes af wilt ronde maakt ook een goede sier.quote:Op donderdag 9 november 2017 17:19 schreef neut-raal het volgende:
Je zou er geen goeie sier mee maken; veel beter kun je laten zien dat je ook echt wilt beginnen.
Als je half november begint zul je bijna geen snipperdagen hebben om in te zetten.quote:Op donderdag 9 november 2017 16:27 schreef Tegan het volgende:
Gewoon even uitleggen. Alternatief is om voor de eerste paar dagen snipperdagen in te zetten? Zo is een nieuwe collega van mij ook op dinsdag gestart in plaats van maandag.
Als een bedrijf die reden zou opvoeren dan moet je je afvragen of je er wel wilt werken, als ik zou willen zou ik er nu al 10 van volgend jaar kunnen nemen.quote:Op zondag 12 november 2017 03:04 schreef Mark het volgende:
[..]
Als je half november begint zul je bijna geen snipperdagen hebben om in te zetten.
Slaafs? Gewillig? Gast......quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:49 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Er onderuit komen? Dat is ook maar één interpretatie. Een andere interpretatie: je overlegt, communiceert en je bent geen medewerker die zich gewillig en slaafs opstelt. Dat is een andere uitleg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |