abonnement Unibet Coolblue
pi_174919937
Via Bram Vermeulen die vertelt over zijn ervaring met het boek de 12e planeet van Zecharia Sitchin kwam ik ook terecht bij de apocriefe bijbelboek van Henoch. In deze tekst (zie .pdf) wordt uitgebreid verhaal gedaan van de Engelen en de Nephilim. Als je dat leest door de lens van Sitchin is dat toch wel een bijzondere tekst.

Als je ook Egyptische teksten, het opmerkelijke verhaal van de Dogon Tribe (over Sirius) en bijvoorbeeld oude Indiaase teksten over Vimāna ziet en leest dan versterkt dit allemaal het idee dat de Goden inderdaad misschien wel astronauten waren.

De teskten uit de Bijbel dat God de mens schiep naar zijn evenbeeld is dan beter verteerbaar als je bedenkt dat je ze letterlijk moet nemen.
pi_174920351
Sitchin gaat een beetje voorbij aan het feit dat zijn twaalfde planeet het grootste deel van zijn bestaan buiten het bereik van enige zonnewarmte heeft doorgebracht. Hoe daar dan de evolultie zo snel heeft kunnen gaan in vergelijking tot de evolutie op aarde blijft mij persoonlijk een raadsel.

En wat eten die nephilim, want bomen en planten zullen ze waarschijnlijk niet kennen op die planeet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 13:24:31 #3
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_174921093
Er zijn mensen die beweren dat er reuzen bestonden in de tijd van de Egyptenaren en dat die grote beelden niet uitvergroot zouden zijn, maar de ware grootte van die reuzen.
En dat de reuzen ook terug te vinden zijn in de Egyptische 'tekeningen'. Die mensen beweren ook dat de piramides door de reuzen gebouwd zijn.

Of die reuzen nou de offspring van de Nephilim moeten voorstellen?? Of de kinderen van Noach?? Dat weet ik ff niet meer. De kinderen van Noach zouden ook net zo groot als reuzen zijn geweest volgens sommige gelovigen.
A child is born with no state of mind.
  dinsdag 7 november 2017 @ 13:26:53 #4
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174921156
Doe mij maar liever Bram Vermeulen de komiek en zanger. Jammer dat hij zo jong gestorven is.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_174923299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Sitchin gaat een beetje voorbij aan het feit dat zijn twaalfde planeet het grootste deel van zijn bestaan buiten het bereik van enige zonnewarmte heeft doorgebracht. Hoe daar dan de evolultie zo snel heeft kunnen gaan in vergelijking tot de evolutie op aarde blijft mij persoonlijk een raadsel.

En wat eten die nephilim, want bomen en planten zullen ze waarschijnlijk niet kennen op die planeet.
Als je technologisch zo ver vooruit bent zal daar vast wel iets voor te verzinnen zijn.
pi_174924267
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als je technologisch zo ver vooruit bent zal daar vast wel iets voor te verzinnen zijn.
Volgens zijn theorie zwerft de betreffende planeet al relatief kort na de vorming van het zonnestelsel zo'n erg lange eclips baan. Ik dacht zelffs dat volgens zijn theorie aarde nog een botsing met betreffende planeet heeft gehad, en dat is de reden dat we onze maan hebben.
Een volledige omwenteling om de zon duurt ongeveer zo'n 3600 aardse jaren. Omdat wij hem het grootste deel van de tijd niet eens kunnen zien lijkt het me dat het op die planeet 95% van de tijd donker is. Hoe hebben ze die technologische voorsprong kunnen bereiken zonder voedselketen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_174924713
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens zijn theorie zwerft de betreffende planeet al relatief kort na de vorming van het zonnestelsel zo'n erg lange eclips baan. Ik dacht zelffs dat volgens zijn theorie aarde nog een botsing met betreffende planeet heeft gehad, en dat is de reden dat we onze maan hebben.
Een volledige omwenteling om de zon duurt ongeveer zo'n 3600 aardse jaren. Omdat wij hem het grootste deel van de tijd niet eens kunnen zien lijkt het me dat het op die planeet 95% van de tijd donker is. Hoe hebben ze die technologische voorsprong kunnen bereiken zonder voedselketen?
Er zijn aanwijzingen dat er een dergelijke planeet kan zijn ( https://solarsystem.nasa.gov/planets/planetx ) Of daar ooit een beschaving is ontstaan en waar deze wezens hun energie vandaan haalden is een vraag waar hier niemand op kan antwoorden. Misschien is het wel Kryptoniet ;-) .Het enige wat we weten zijn de teksten en overblijfselen uit oude beschavingen, en volgens mij zeggen die daar niets over.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoost op 08-11-2017 13:53:17 ]
pi_174924816
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:24 schreef SuperHartje het volgende:
Er zijn mensen die beweren dat er reuzen bestonden in de tijd van de Egyptenaren en dat die grote beelden niet uitvergroot zouden zijn, maar de ware grootte van die reuzen.
En dat de reuzen ook terug te vinden zijn in de Egyptische 'tekeningen'. Die mensen beweren ook dat de piramides door de reuzen gebouwd zijn.

Of die reuzen nou de offspring van de Nephilim moeten voorstellen?? Of de kinderen van Noach?? Dat weet ik ff niet meer. De kinderen van Noach zouden ook net zo groot als reuzen zijn geweest volgens sommige gelovigen.
Mensen beweren heel veel. Feit is dat de Egyptenaren veel hebben gedocumenteerd, inclusief de wijze waarop de pyramides gebouwd zijn. En daar kwamen geen reuzen aan te pas.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174924842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:59 schreef zoost het volgende:

[..]

Het zijn aanwijzingen dat er een dergelijke planeet kan zijn ( https://solarsystem.nasa.gov/planets/planetx ) Of daar ooit een beschaving is ontstaan en waar deze wezens hun energie vandaan haalden is een vraag waar hier niemand op kan antwoorden. Misschien is het wel Kryptoniet ;-) .Het enige wat we weten zijn de teksten en overblijfselen uit oude beschavingen, en volgens mij zeggen die daar niets over.
Eventuele buitenaardse wezens hoeven uiteraard niet afkomstig te zijn uit ons zonnestelsel.
Dat is ook vrijwel uitgesloten: kijk naar onze eigen aarde en diens unieke eigenschappen die voor leven hebben gezorgd en naar hoe lang het vervolgens duurde tot het technologische niveau waar we nu op zitten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:11:21 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174926046
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:33 schreef zoost het volgende:
Via Bram Vermeulen die vertelt over zijn ervaring met het boek de 12e planeet van Zecharia Sitchin kwam ik ook terecht bij de apocriefe bijbelboek van Henoch. In deze tekst (zie .pdf) wordt uitgebreid verhaal gedaan van de Engelen en de Nephilim. Als je dat leest door de lens van Sitchin is dat toch wel een bijzondere tekst.

Als je ook Egyptische teksten, het opmerkelijke verhaal van de Dogon Tribe (over Sirius) en bijvoorbeeld oude Indiaase teksten over Vimāna ziet en leest dan versterkt dit allemaal het idee dat de Goden inderdaad misschien wel astronauten waren.

De teskten uit de Bijbel dat God de mens schiep naar zijn evenbeeld is dan beter verteerbaar als je bedenkt dat je ze letterlijk moet nemen.
Waar zit die , en is voor eerst dat ik hoor over een stelsel met 12 planeten!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 20:06:54 #11
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_174928896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mensen beweren heel veel.
Dit is generaliseren. :{w
quote:
Feit is dat de Egyptenaren veel hebben gedocumenteerd, inclusief de wijze waarop de pyramides gebouwd zijn. En daar kwamen geen reuzen aan te pas.
Nee, je zou denken van niet. :D

Los van dat ik ook wel snap dat het reuzenverhaal niet overeenkomt met de officiële verhalen, dacht ik dat het nog een ‘raadsel’ is hoe de piramides zijn gebouwd...
Daar vergis ik mij dus in? :o
Heb je ook een bron?
A child is born with no state of mind.
pi_174933567
quote:
Los van dat ik ook wel snap dat het reuzenverhaal niet overeenkomt met de officiële verhalen, dacht ik dat het nog een ‘raadsel’ is hoe de piramides zijn gebouwd...
Daar vergis ik mij dus in? :o
Heb je ook een bron?
Er zijn veel theorieën, maar het is nog steeds niet duidelijk, zie ook deze link

"The unknowns of pyramid construction chiefly center on the question of how the blocks were moved up the superstructure. There is no known accurate historical or archaeological evidence that definitively resolves the question. Therefore, most discussion on construction methods involves functional possibilities that are supported by limited historical and archaeological evidence."

Besef je dat de zwaarste blokken meer dan 160.000 Kg wegen! Ook bij de oudste tempel ter wereld de "Göbekli Tepe" (ongeveer 12.000 jaar oud) zijn er grote brokken steen verplaatst. Dat was nog in de tijd dat de mens jager / verzamelaar was! Hoe dan!

quote:
Each T-shaped pillar varies between 40 to 60 tonnes, leaving us scratching our heads as to how on earth they accomplished such a monumental feat. In a time when even simple hand tools were hard to come by, how did they get these stone blocks there, and how did they erect them? With no settlement or society to speak of, with farming still a far cry away, in a world of only roaming hunter-gatherers, the complexity and developed blueprints of these temples represented another enigma for archeologists. Do we have to change our vision of how and when civilized human history began? The plot thickens..
Maar we dwalen af. om OT te blijven; het Oude Testament schrijft over reuzen.

“In die dagen, en ook daarna, waren er reuzen op de aarde, toen Gods zonen bij de dochters van
de mensen waren gekomen en die kinderen voor hen baarden; dit zijn de geweldenaars van oude
tijden af, mannen van naam” (Genesis 6:4).

Ook in andere geschriften worden deze reuzen genoemd:

De overleveringen van volken op verschillende continenten bevatten wellicht (verbasterde) verwijzingen naar de oude reuzengeslachten. In de Griekse mythologie bijvoorbeeld zijn de Giganten schepselen van Gaia (Gaea), de aarde als godin. Bij de Griekse dichter en zanger Homerus (8e eeuw v.C.) zijn de Giganten een aan de goden verwant volk, dat wegens zijn boosheid door de oppergod Zeus verdelgd werd.

Zou er een kern van waarheid in zitten, en hebben de kosmonauten/goden mensen genetisch gemodificeerd? Mauro Binglino (Mr. Biglino translated for the Vatican publisher 19 books of the Bible from the ancient Hebrew text of the Biblia Hebraica Stuttgartensia. ) denkt van wel

[ Bericht 12% gewijzigd door zoost op 08-11-2017 13:40:56 ]
  Moderator donderdag 9 november 2017 @ 09:13:36 #13
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_174954858
A child is born with no state of mind.
pi_174980356
Het feit dat de mens de enige soort van alle mensachtigen is met een samengesteld chromosoom is opmerkelijk.

quote:
All members of Hominidae except humans, Neanderthals, and Denisovans have 24 pairs of chromosomes.[7] Humans have only 23 pairs of chromosomes. Human chromosome 2 is a result of an end-to-end fusion of two ancestral chromosomes.[8][9]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chromosome_2_(human)

Zie ook: The Hybrid Hypothesis

http://www.macroevolution.net/human-origins.html

[ Bericht 14% gewijzigd door zoost op 10-11-2017 14:28:55 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 00:03:03 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175058374
Het "opmerkelijke verhaal van de Dogon Tribe (over Sirius)" is allang ontsluierd als nep. Het is een klassiek voorbeeld van een onderzoeker die zijn eigen onderzoek (onbewust) beïnvloed.
pi_175064352
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:03 schreef Lunatiek het volgende:
Het "opmerkelijke verhaal van de Dogon Tribe (over Sirius)" is allang ontsluierd als nep. Het is een klassiek voorbeeld van een onderzoeker die zijn eigen onderzoek (onbewust) beïnvloed.
Ik heb expres gelinked naar een artikel van de website skepsis. Ook zij zetten wel vraagtekens maar kunnen het ook niet volledig wegzetten. Ik wil ook graag even James Oberg (niet de minste) quoten dat alle beweringen dat het verhaal over de Dogon Tribe "nep" zouden zijn, allemaal berusten op speculaties.

quote:
James Oberg, however, citing these suspicions notes their completely speculative nature, writing that, "The obviously advanced astronomical knowledge must have come from somewhere, but is it an ancient bequest or a modern graft? Although Temple fails to prove its antiquity, the evidence for the recent acquisition of the information is still entirely circumstantial."
Ook het feit dat de Dogon Tribe in hun astronomisch systeem al spraken van een ster rondom de ster Sirius nog voordat hij werd ontdekt is op zijn minst opmerkelijk.
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:55:07 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175066744
Hou het erop dat er niks bewezen kan worden omdat de onderzoekers er een bende van hebben gemaakt en het onderzoek daarom links gelaten moet worden.
pi_175082399
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:55 schreef Lunatiek het volgende:
Hou het erop dat er niks bewezen kan worden omdat de onderzoekers er een bende van hebben gemaakt en het onderzoek daarom links gelaten moet worden.
Ik houd er op dat het een mysterie is, en waarschijnlijk altijd zal blijven.
pi_175154776
Piramides zijn een hoax, ze zijn tussen het jaar 1700 en 1800 gebouwd


https://www.google.nl/sea(...)s_l=mobile-gws-img.3...17916.25100.0.26418.31.27.0.0.0.0.863.5868.0j17j6j1j6-2.26.0....0...1.1.64.mobile-gws-img..7.6.2054...0j35i39k1j0i19k1j0i5i30i19k1j0i30k1j30i10k1.143.lBPVaqcuonU#imgrc=H8yP_kIZh95U9M:
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_175154947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:26 schreef Gorraay het volgende:
Doe mij maar liever Bram Vermeulen de komiek en zanger. Jammer dat hij zo jong gestorven is.
hij is omgelegd omdat hij de waarheid verkondigde.
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 21:39:04 #21
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_175161009
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:47 schreef firefly3 het volgende:
Piramides zijn een hoax, ze zijn tussen het jaar 1700 en 1800 gebouwd
[ afbeelding ]

https://www.google.nl/sea(...)s_l=mobile-gws-img.3...17916.25100.0.26418.31.27.0.0.0.0.863.5868.0j17j6j1j6-2.26.0....0...1.1.64.mobile-gws-img..7.6.2054...0j35i39k1j0i19k1j0i5i30i19k1j0i30k1j30i10k1.143.lBPVaqcuonU#imgrc=H8yP_kIZh95U9M:
Je link komt uit op Google afbeeldingen van piramides :?
A child is born with no state of mind.
pi_175199551
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 21:39 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Je link komt uit op Google afbeeldingen van piramides :?
Veel kijkplezier :)

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 09:41:32 #23
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_175212402
quote:
Dank u. Zal het van de week even gaan bekijken. :)
A child is born with no state of mind.
pi_175214085
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 23:04 schreef zoost het volgende:

[..]

Besef je dat de zwaarste blokken meer dan 160.000 Kg wegen! Ook bij de oudste tempel ter wereld de "Göbekli Tepe" (ongeveer 12.000 jaar oud) zijn er grote brokken steen verplaatst. Dat was nog in de tijd dat de mens jager / verzamelaar was! Hoe dan!

Ik was mij niet bewust dat er in Baalbek Libanon blokken van 450 ton zijn gebruikt bij het bouwen van een...ja van wat eigenlijk?

https://www.thurlings.com(...)aalbek-mysterie.html

#hoedan?
pi_175223421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:11 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik was mij niet bewust dat er in Baalbek Libanon blokken van 450 ton zijn gebruikt bij het bouwen van een...ja van wat eigenlijk?

https://www.thurlings.com(...)aalbek-mysterie.html

#hoedan?
Pssst megaliet kopen? Wel zelf ophalen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')