Ik val in. Maar met alle respect, zou je dit ajb expliciet in een formule zetten want ik begrijp het nog steeds niet (en zoals je kunt lezen is het niet 1 cijfer voor alle onderdelen)quote:Op zaterdag 4 november 2017 12:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Behaalde punten delen door maximaal te behalen punten?
Hoezo ben jij leraar als je zoiets basaal niet kan?
A=behaalde puntenquote:Op zaterdag 4 november 2017 12:21 schreef Dietrichbuxtehude het volgende:
[..]
Ik val in. Maar met alle respect, zou je dit ajb expliciet in een formule zetten want ik begrijp het nog steeds niet
"je cijfer wordt berekend aan de hand van een portfolio bestaande uit de volgende individuele opdrachten (items).quote:Op zaterdag 4 november 2017 12:24 schreef Oud_student het volgende:
Warrig verhaal.
Begin eens bij het einde.
Wat moet er uiteindelijk worden opgeleverd?
Er is GEEN gedetailleerde beschrijving hoe je tot een bepaald punt komt per onderdeel . Als docent moet ik zelf de afweging maken of iemand 3 van de 5 punten krijgt of 6 van 10 etc.quote:Op zaterdag 4 november 2017 12:30 schreef Oud_student het volgende:
Waarom is er geen gedetailleerde beschrijving hoe je een beoordeling moet doen.
Want hoe weet je hoeveel punten je moet geven voor een onderdeel?
Mogen halve punten ook, of tot 3 cijfers achter de komma?
En zo zijn er wrs nog veel meer vragen.
"je cijfer wordt berekend aan de hand van een portfolio bestaande uit de volgende individuele opdrachten (items).quote:Op zaterdag 4 november 2017 12:32 schreef Oud_student het volgende:
OK moet het eindresultaat uiteindelijk 1 cijfer opleveren?
Zo ja, op welke schaal en hoeveel decimalen?
Wat is de grens voor voldoende en onvoldoende 5,45 of 5,5 of 5,6 of etc.
Dan maakt de berekening ook niet veel uit, kun je ook naar eigen inzicht doen.quote:Op zaterdag 4 november 2017 12:31 schreef Dietrichbuxtehude het volgende:
[..]
Er is GEEN gedetailleerde beschrijving hoe je tot een bepaald punt komt per onderdeel . Als docent moet ik zelf de afweging maken of iemand 3 van de 5 punten krijgt of 6 van 10 etc.
Met alle respect, dat is nu geen issue. Echter, de berekening (zie mijn vorige bericht) wel
Vak voor een coaching sessie presenting.quote:Op zaterdag 4 november 2017 12:33 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dan maakt de berekening ook niet veel uit, kun je ook naar eigen inzicht doen.
Wat voor een opleiding is dit eigenlijk?
En Mark Rutte blijft maar roepen dat Nederland een kenniseconomie is.quote:Op zaterdag 4 november 2017 12:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoezo ben jij leraar als je zoiets basaal niet kan?
Hier maak ik mij ook zorgen over.quote:Op zaterdag 4 november 2017 12:31 schreef Dietrichbuxtehude het volgende:
Er is GEEN gedetailleerde beschrijving hoe je tot een bepaald punt komt per onderdeel . Als docent moet ik zelf de afweging maken of iemand 3 van de 5 punten krijgt of 6 van 10 etc.
Met alle respect, dat is nu geen issue. Echter, de berekening (zie mijn vorige bericht) wel
en wat gaat dat cijferinvoersysteem dan doen? (6xA+4xB)/10 of A en B bij elkaar optellen? Dus lever je 2 deelscores af op een schaal tot 10 of lever een deelscore af op een schaal tot 6 en een deelscore op een schaal tot 4?quote:Nu wordt het ingewikkeld. Cijfer per student voor onderdelen 1,2,3,4 en 8 moet worden ingevuld in ons cijferinvoersysteem onder kopje "portfolio". Het cijfer voor onderdelen 5,6 en 7 moet worden ingevuld in ons cijferinvoersysteem onder kopje "mondeling". Dat houdt in dat ik cijfer voor onderdelen 1,2,3,4 en 8 apart moet berekenen en cijfer voor onderdelen 5,6 en 7 ook.
moet je voorstellen hoe dat er op de PABO aan toe gaat.... en dan maar klagen over het salarisquote:Op zaterdag 4 november 2017 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
Of het nu wel of niet je eigen module is die je na moet kijken, je bent kennelijk in dienst van een universiteit of HBO en je kunt dit niet uitrekenen.
Conclusie: Meijerink had gelijk.
Tegenwoordig worden er meestal toetsmatrijzen gebruikt, en nakijkmodellen zouden in de regel wel precies moeten bevatten hoe je je punten berekent. Maar dat gebeurt niet altijd goed, en dat zal "in jouw tijd" ook niet altijd even goed gegaan zijn. Je opmerking om "zoveel mogelijk studenten te laten slagen" slaat dan wmb ook nergens op. Sterker nog, die toetsmatrijzen en BKE-kwalificering zijn juist ontwikkeld na meerdere signalen dat dit tekortschoot.quote:Op zaterdag 4 november 2017 15:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hier maak ik mij ook zorgen over.
"In mijn tijd" werden er exacte voorschriften gehanteerd hoe bepaalde fouten te beoordelen, aftrek van halve of hele punten of zelfs decimalen.
Dan krijg je een objectieve beoordeling.
Maar vaak hebben hogescholen er baat bij om zoveel mogelijk studenten te laten slagen, dat is wrs de reden om alles aan de docent over te laten .....
Kijk maar wat TS mag doen, hij mag zonder enig voorschrift punten uitdelen per onderdeel.quote:Op zondag 5 november 2017 09:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden er meestal toetsmatrijzen gebruikt, en nakijkmodellen zouden in de regel wel precies moeten bevatten hoe je je punten berekent. Maar dat gebeurt niet altijd goed, en dat zal "in jouw tijd" ook niet altijd even goed gegaan zijn. Je opmerking om "zoveel mogelijk studenten te laten slagen" slaat dan wmb ook nergens op. Sterker nog, die toetsmatrijzen en BKE-kwalificering zijn juist ontwikkeld na meerdere signalen dat dit tekortschoot.
Niet alles valt onder de noemer "vroegah was alles betah".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |