Ja vast, richting aangeven met een VW :’)quote:Op maandag 6 november 2017 14:32 schreef lst128 het volgende:
Heeft ze niet bij het richting aangeven de CC knop perongeluk ingeduwd? Gebeurt mij ook wel eens.
[ afbeelding ]
Moet dan wel heul oud zijn. Mijn bejaarde 850 uit 1994 kan het al wel.quote:Op vrijdag 3 november 2017 20:41 schreef eXplorer1 het volgende:
Oudere of simpelere ecu's kunnen de remschakelaar niet checken voordat er een remactie is geweest.
Ze lichten een tiende milliseconde op. Daar gaat niemand een noodstop voor maken. En daarnaast, ik haal mijn cc er af omdat ik door het verkeer langzamer moet gaan rijden, dus het kort oplichten van de remlichten kun je dan ook als een soort waarschuwing zien.quote:Op dinsdag 7 november 2017 15:47 schreef Palomar het volgende:
CC eraf halen met het rempedaal is een soort laatste redmiddel in geval van nood. Bovendien lichten je remlichten dan onnodig op, waardoor achterliggers schrikken en uiteindelijk files ontstaan.
In principe heb je gelijk, maar met die telefoonjunkies van vandaag zou dat zomaar eens tot een lelijk ongeluk kunnen leiden. Als zo'n beperkte net in die ene tel dat hij naar de weg kijkt jouw remlichten ziet en daardoor in een schrikreactie (want: zit niet op te letten dus schrikt al snel) vol in de ankers gaat heeft de auto achter hem een uitdaging. Ofwel omdat het net zo'n klapmongool is die niet met het verkeer bezig is, ofwel omdat die aan het kleven is. Want 2 seconden afstand is absoluut niet nodig..quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze lichten een tiende milliseconde op. Daar gaat niemand een noodstop voor maken. En daarnaast, ik haal mijn cc er af omdat ik door het verkeer langzamer moet gaan rijden, dus het kort oplichten van de remlichten kun je dan ook als een soort waarschuwing zien.
Dus jij vindt dat ik mijn gedrag moet aanpassen omdat andere niet zitten op te letten of kleven? (wat ik overigens bijzonder weinig mee maak). Nou, ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 7 november 2017 18:08 schreef Mano_ het volgende:
In principe heb je gelijk, maar met die telefoonjunkies van vandaag zou dat zomaar eens tot een lelijk ongeluk kunnen leiden. Als zo'n beperkte net in die ene tel dat hij naar de weg kijkt jouw remlichten ziet en daardoor in een schrikreactie (want: zit niet op te letten dus schrikt al snel) vol in de ankers gaat heeft de auto achter hem een uitdaging. Ofwel omdat het net zo'n klapmongool is die niet met het verkeer bezig is, ofwel omdat die aan het kleven is. Want 2 seconden afstand is absoluut niet nodig..
Er zijn andere manieren om de cc er af te gooien. Kort je rem aantikken brengt risico's met zich mee en dat is nergens voor nodig.
Bedankt voor al die spookfile's he.quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze lichten een tiende milliseconde op. Daar gaat niemand een noodstop voor maken. En daarnaast, ik haal mijn cc er af omdat ik door het verkeer langzamer moet gaan rijden, dus het kort oplichten van de remlichten kun je dan ook als een soort waarschuwing zien.
You're very welcome.quote:
Degene achter jou remt een halve seconden die daarachter een seconde. 10 auto's later staat het bijna stil. Maar dit geldt alleen als het druk is en dan is het ook vrij dom om de CC te gebruiken idd.quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
You're very welcome.
Zeer twijfelachtig dat er file ontstaat, omdat ik 1/10de milliseconde mijn rempedaal aan tik. Daarnaast rij ik nooit in de spits en ook niet op de cruise bij druk verkeer. Dus je kunt meer overdramatiseren, maar niet veel meer.
Ik rem niet, ik tik het pedaal aan. Niemand kan in de korte tijd dat mijn remlichten flitsen, zijn rempedaal intrappen.quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:34 schreef Sjemmert het volgende:
Degene achter jou remt een halve seconden die daarachter een seconde. 10 auto's later staat het bijna stil. Maar dit geldt alleen als het druk is en dan is het ook vrij dom om de CC te gebruiken idd.
Welkom in het verkeer...quote:Op dinsdag 7 november 2017 18:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat ik mijn gedrag moet aanpassen omdat andere niet zitten op te letten of kleven? (wat ik overigens bijzonder weinig mee maak). Nou, ik dacht het niet.
Ik pas vele malen per dag mijn gedrag aan aan het overige verkeer. Maar als iemand vindt dat hij wel kan app-en of sms-en, dan pas ik mijn gedrag aan ten behoeve van mijn veiligheid. Niet die van hem/haar. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. In het verkeer is opletten een hele grote.quote:
Verstandige praat voor iemand de CC uitschakelt met zijn rempedaalquote:Op dinsdag 7 november 2017 21:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik pas vele malen per dag mijn gedrag aan aan het overige verkeer. Maar als iemand vindt dat hij wel kan app-en of sms-en, dan pas ik mijn gedrag aan ten behoeve van mijn veiligheid. Niet die van hem/haar. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. In het verkeer is opletten een hele grote.
Oke dan niet joh.quote:Op dinsdag 7 november 2017 20:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik rem niet, ik tik het pedaal aan. Niemand kan in de korte tijd dat mijn remlichten flitsen, zijn rempedaal intrappen.
Werkt uitstekend, kan ik je vertellen.quote:Op dinsdag 7 november 2017 22:28 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Verstandige praat voor iemand de CC uitschakelt met zijn rempedaal
Bosch motronic 4.3 heeft die features helemaal niet, 4.3 heeft niet eens native cruise control support, gebeurd met aparte hardware.quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Moet dan wel heul oud zijn. Mijn bejaarde 850 uit 1994 kan het al wel.
Goed verhaal lekker kort maar niet iedereen rijdt in een moderne autoquote:Op donderdag 9 november 2017 14:31 schreef eXplorer1 het volgende:
wat een gelul trouwens over het rempedaal gebruiken om CC uit te schakelen.
Wat een hoop mensen trouwens vergeten, moderne auto's (met ECU gestuurde remlichten) hebben een kleine vertraging (en/of load sensing) in het aanschakelen van remlichten juist voor dit soort fratsen, toevallig gecheckt en als ik mijn rempedaal aantik om CC uit te schakelen doen mijn remlichten (LED) geen fuck.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |