abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 6 november 2017 @ 15:11:51 #51
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_174904165
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 14:32 schreef lst128 het volgende:
Heeft ze niet bij het richting aangeven de CC knop perongeluk ingeduwd? Gebeurt mij ook wel eens.

[ afbeelding ]
Ja vast, richting aangeven met een VW :’)
pi_174923508
Gewoon aanleren dat je de CC er tijdelijk afhaalt door (in het geval van VAG) dat knopje op de richtingaanwijsstengel even naar rechts te tikken (cancel). Vervolgens druk je weer op resume om de snelheid weer op te pakken.

CC eraf halen met het rempedaal is een soort laatste redmiddel in geval van nood. Bovendien lichten je remlichten dan onnodig op, waardoor achterliggers schrikken en uiteindelijk files ontstaan.

Aan de andere kant moet de CC er wel afgaan bij remmen. Als dat vaker niet gebeurt zou ik even langs de garage gaan. Als het nooit meer gebeurt zit het probleem ws. tussen stoel en stuur....
  dinsdag 7 november 2017 @ 17:28:06 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174925255
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:41 schreef eXplorer1 het volgende:

Oudere of simpelere ecu's kunnen de remschakelaar niet checken voordat er een remactie is geweest.
Moet dan wel heul oud zijn. Mijn bejaarde 850 uit 1994 kan het al wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 november 2017 @ 17:30:39 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174925293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:47 schreef Palomar het volgende:

CC eraf halen met het rempedaal is een soort laatste redmiddel in geval van nood. Bovendien lichten je remlichten dan onnodig op, waardoor achterliggers schrikken en uiteindelijk files ontstaan.
Ze lichten een tiende milliseconde op. Daar gaat niemand een noodstop voor maken. En daarnaast, ik haal mijn cc er af omdat ik door het verkeer langzamer moet gaan rijden, dus het kort oplichten van de remlichten kun je dan ook als een soort waarschuwing zien.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:08:27 #55
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_174925986
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze lichten een tiende milliseconde op. Daar gaat niemand een noodstop voor maken. En daarnaast, ik haal mijn cc er af omdat ik door het verkeer langzamer moet gaan rijden, dus het kort oplichten van de remlichten kun je dan ook als een soort waarschuwing zien.
In principe heb je gelijk, maar met die telefoonjunkies van vandaag zou dat zomaar eens tot een lelijk ongeluk kunnen leiden. Als zo'n beperkte net in die ene tel dat hij naar de weg kijkt jouw remlichten ziet en daardoor in een schrikreactie (want: zit niet op te letten dus schrikt al snel) vol in de ankers gaat heeft de auto achter hem een uitdaging. Ofwel omdat het net zo'n klapmongool is die niet met het verkeer bezig is, ofwel omdat die aan het kleven is. Want 2 seconden afstand is absoluut niet nodig..

Er zijn andere manieren om de cc er af te gooien. Kort je rem aantikken brengt risico's met zich mee en dat is nergens voor nodig.
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:30:39 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174926431
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:08 schreef Mano_ het volgende:

In principe heb je gelijk, maar met die telefoonjunkies van vandaag zou dat zomaar eens tot een lelijk ongeluk kunnen leiden. Als zo'n beperkte net in die ene tel dat hij naar de weg kijkt jouw remlichten ziet en daardoor in een schrikreactie (want: zit niet op te letten dus schrikt al snel) vol in de ankers gaat heeft de auto achter hem een uitdaging. Ofwel omdat het net zo'n klapmongool is die niet met het verkeer bezig is, ofwel omdat die aan het kleven is. Want 2 seconden afstand is absoluut niet nodig..

Er zijn andere manieren om de cc er af te gooien. Kort je rem aantikken brengt risico's met zich mee en dat is nergens voor nodig.
Dus jij vindt dat ik mijn gedrag moet aanpassen omdat andere niet zitten op te letten of kleven? (wat ik overigens bijzonder weinig mee maak). Nou, ik dacht het niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:44:27 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_174926705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze lichten een tiende milliseconde op. Daar gaat niemand een noodstop voor maken. En daarnaast, ik haal mijn cc er af omdat ik door het verkeer langzamer moet gaan rijden, dus het kort oplichten van de remlichten kun je dan ook als een soort waarschuwing zien.
Bedankt voor al die spookfile's he.
pi_174926980
In dit geval moest er echt wel geremd worden omdat er een vrachtwagen invoegde terwijl ze 130 reed en de linkerbaan al vol zat. Voorlopig gebruikt ze de CC niet totdat ze bij de garage is geweest.
  dinsdag 7 november 2017 @ 19:07:52 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174927355
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:44 schreef Nobu het volgende:

Bedankt voor al die spookfile's he.
You're very welcome. :)

Zeer twijfelachtig dat er file ontstaat, omdat ik 1/10de milliseconde mijn rempedaal aan tik. Daarnaast rij ik nooit in de spits en ook niet op de cruise bij druk verkeer. Dus je kunt meer overdramatiseren, maar niet veel meer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174928138
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

You're very welcome. :)

Zeer twijfelachtig dat er file ontstaat, omdat ik 1/10de milliseconde mijn rempedaal aan tik. Daarnaast rij ik nooit in de spits en ook niet op de cruise bij druk verkeer. Dus je kunt meer overdramatiseren, maar niet veel meer.
Degene achter jou remt een halve seconden die daarachter een seconde. 10 auto's later staat het bijna stil. Maar dit geldt alleen als het druk is en dan is het ook vrij dom om de CC te gebruiken idd.
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:24:02 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174929419
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:34 schreef Sjemmert het volgende:

Degene achter jou remt een halve seconden die daarachter een seconde. 10 auto's later staat het bijna stil. Maar dit geldt alleen als het druk is en dan is het ook vrij dom om de CC te gebruiken idd.
Ik rem niet, ik tik het pedaal aan. Niemand kan in de korte tijd dat mijn remlichten flitsen, zijn rempedaal intrappen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:57:59 #62
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_174930429
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat ik mijn gedrag moet aanpassen omdat andere niet zitten op te letten of kleven? (wat ik overigens bijzonder weinig mee maak). Nou, ik dacht het niet.
Welkom in het verkeer...
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:03:29 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174930566
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:57 schreef Mano_ het volgende:

Welkom in het verkeer...
Ik pas vele malen per dag mijn gedrag aan aan het overige verkeer. Maar als iemand vindt dat hij wel kan app-en of sms-en, dan pas ik mijn gedrag aan ten behoeve van mijn veiligheid. Niet die van hem/haar. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. In het verkeer is opletten een hele grote.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174932603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik pas vele malen per dag mijn gedrag aan aan het overige verkeer. Maar als iemand vindt dat hij wel kan app-en of sms-en, dan pas ik mijn gedrag aan ten behoeve van mijn veiligheid. Niet die van hem/haar. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. In het verkeer is opletten een hele grote.
Verstandige praat voor iemand de CC uitschakelt met zijn rempedaal
Feel the fuzz!
pi_174940442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik rem niet, ik tik het pedaal aan. Niemand kan in de korte tijd dat mijn remlichten flitsen, zijn rempedaal intrappen.
Oke dan niet joh.
  woensdag 8 november 2017 @ 18:55:58 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174946254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 22:28 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Verstandige praat voor iemand de CC uitschakelt met zijn rempedaal
Werkt uitstekend, kan ik je vertellen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 8 november 2017 @ 20:34:49 #67
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_174948175
Ik doe ook wel eens de cruise uitschakelen met de rem, maar vindt de overgang zo rauw. Als ik em normaal uitdoe via het pookje dan gaat het geleidelijk. Doe ik het via de rem dan gaat het heel abrupt.. :?
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_174959962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Moet dan wel heul oud zijn. Mijn bejaarde 850 uit 1994 kan het al wel.
Bosch motronic 4.3 heeft die features helemaal niet, 4.3 heeft niet eens native cruise control support, gebeurd met aparte hardware.

net even pinout voor de zekerheid gecheckt, zeker weten dat 4.3 geen support heeft voor cruise control en/of remsignaal.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_174960088
wat een gelul trouwens over het rempedaal gebruiken om CC uit te schakelen.

Wat een hoop mensen trouwens vergeten, moderne auto's (met ECU gestuurde remlichten) hebben een kleine vertraging (en/of load sensing) in het aanschakelen van remlichten juist voor dit soort fratsen, toevallig gecheckt en als ik mijn rempedaal aantik om CC uit te schakelen doen mijn remlichten (LED) geen fuck.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_174973685
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 14:31 schreef eXplorer1 het volgende:
wat een gelul trouwens over het rempedaal gebruiken om CC uit te schakelen.

Wat een hoop mensen trouwens vergeten, moderne auto's (met ECU gestuurde remlichten) hebben een kleine vertraging (en/of load sensing) in het aanschakelen van remlichten juist voor dit soort fratsen, toevallig gecheckt en als ik mijn rempedaal aantik om CC uit te schakelen doen mijn remlichten (LED) geen fuck.
Goed verhaal lekker kort maar niet iedereen rijdt in een moderne auto
Feel the fuzz!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')