abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174828050
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
Dijkhoff is toch meer een sociaal-liberaal, denk ik.
Totaal niet geschikt in ieder geval. Geen overtuigingskracht, nietszeggend, wel een aardige vent.
  donderdag 2 november 2017 @ 17:57:49 #202
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174828053
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoezo is dat onzin? Hij doet exact hetzelfde? Hij beticht Wilders van gedraai (100% mee eens) maar wie is hij dat te zeggen als hij zijn eigen partij-ideologie gewoon compleet negeert? Dan ben je zelf geen haar beter.
Hij negeert zijn eigen "partij-ideologie" (?) niet. D66 is altijd al een pragmatische partij geweest: eerlijk kijken naar wat wel en niet werkt en daar dan je conclusie uit trekken. Daar ze hebben gezien dat het referendum niet werkt - waar ik het overigens mee eens ben - hebben ze dus geconcludeerd dat het beter is om dat standpunt terug te trekken. Het is ook geen one-issue partij, dus om te doen alsof ze hun eigen hele "partij-ideologie" verloochenen is best overtrokken en niet waar

Geert is gewoon geradicaliseerd
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174828056
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
Dijkhoff is toch meer een sociaal-liberaal, denk ik.
Welnee, sociaal-liberalen zitten niet bij de VVD. Die hebben daar niets te zoeken. Dat is al meer dan 15 jaar zo.

Zelfs over D66 kun je twijfelen wat dat betreft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174828059
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Die AOW kan makkelijk naar 65 maar dan moet je wel grotendeels daarmee stoppen.
Euh, heb je hier enige onderbouwing voor? Volgens mij worden we met z'n allen namelijk flink ouder, en gaan we dat echt niet opvangen met het ontwikkelingshulppotje.
pi_174828063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Totaal niet geschikt in ieder geval. Geen overtuigingskracht, nietszeggend, wel een aardige vent.
Als ik hem hoor praten, denk ik, daar kan ik mee door 1 deur.
I´m back.
pi_174828068
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:57 schreef richolio het volgende:

[..]

Hij negeert zijn eigen "partij-ideologie" (?) niet. D66 is altijd al een pragmatische partij geweest: eerlijk kijken naar wat wel en niet werkt en daar dan je conclusie uit trekken. Daar ze hebben gezien dat het referendum niet werkt - waar ik het overigens mee eens ben - hebben ze dus geconcludeerd dat het beter is om dat standpunt terug te trekken. Het is ook geen one-issue partij, dus om te doen alsof ze hun eigen hele "partij-ideologie" verloochenen is best overtrokken en niet waar

Geert is gewoon geradicaliseerd
Referendum is geen standpunt van D66. Dat was de lucht die ze inademde, dat is heel wat anders.
pi_174828075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Euh, heb je hier enige onderbouwing voor? Volgens mij worden we met z'n allen namelijk flink ouder, en gaan we dat echt niet opvangen met het ontwikkelingshulppotje.
Er is al meermaals aangegeven dat het terugbrengen ongeveer 4 miljard zou kosten. We spenderen 4,2 miljard aan ontwikkelingshulp.
pi_174828086
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie in hem de gemiddelde concertganger van Guus Meeuwis.
pi_174828092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee, sociaal-liberalen zitten niet bij de VVD. Die hebben daar niets te zoeken. Dat is al meer dan 15 jaar zo.

Ja, goed, ik zie de nieuwe generatie VVD en tot nu toe is hij binnen zijn boudaries wel overtuigend bezig. Daar kun je wel een debat en discussie mee aan gaan wrs.
I´m back.
pi_174828094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja hé hé, dat is bij veel VVD-ers het geval. Dat is ook meteen het slinkse. :P

Ze komen veelal sympathiek over en weten zéér onsympathieke standpunten nog te verkopen alsof ze je een plezier doen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174828101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ze komen veelal sympathiek over en weten zéér onsympathieke standpunten nog te verkopen alsof ze je een plezier doen.
Jup en uiteindelijk zeggen ze vrij weinig.
pi_174828114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hans Dijkstal was de laatste echte sociaal-liberaal
pi_174828123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik zie in hem de gemiddelde concertganger van Guus Meeuwis.
Lol, hij heeft iets West-Brabants, duurt een kwart eeuw en dan kun je wel met dat soort mensen door 1 deur, dat dividentverhaal is overigens niet sterk iig...
I´m back.
pi_174828126
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Er is al meermaals aangegeven dat het terugbrengen ongeveer 4 miljard zou kosten. We spenderen 4,2 miljard aan ontwikkelingshulp.
Heb je een bron? Ik vind zo snel namelijk dit: https://www.nrc.nl/nieuws(...)uro-6873898-a1547097
pi_174828141
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Rutte kan het niet meer verkopen imho...
I´m back.
pi_174828142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, hij heeft iets West-Brabants, duurt een kwart eeuw en dan kun je wel met dat soort mensen door 1 deur, dat dividentverhaal is overigens niet sterk iig...
Rustig aan over West Brabant he kut :P Nee maar zonder gekheid het is een poppetje in de kamer maar die nog nat achter de oortjes is.
pi_174828151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Heb je een bron? Ik vind zo snel namelijk dit: https://www.nrc.nl/nieuws(...)uro-6873898-a1547097
De bron werd net verteld bij het debat.
pi_174828156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Rustig aan over West Brabant he kut :P Nee maar zonder gekheid het is een poppetje in de kamer maar die nog nat achter de oortjes is.
Kut? Dat is Oost-Brabant, dat zijn andere Brabanders.
I´m back.
pi_174828159
YASSER KLAVER _O_
pi_174828171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja? Ik kom uit Oost-Brabant maar hier roepen ze het ook hoor :P Ik woon vlakbij Yasser Klaver :r
  donderdag 2 november 2017 @ 18:03:15 #221
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174828176
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Referendum is geen standpunt van D66. Dat was de lucht die ze inademde, dat is heel wat anders.
Dit is echt een mega misvatting. Op één of andere manier denkt rechts Nederland graag dit "hét kroonjuwel" was van D66, maar dat is echt gewoon niet waar. Ze wilde altijd het politieke landschap openbreken, wat leidde tot misschien "kroonjuwelen" zoals de gekozen burgemeester en de gekozen minister-president, maar het referendum is dat nooit geweest man. Sterker nog: Hans van Mierlo stemde in 1974 tegen een motie om het referendum in te voeren.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174828177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben een West-Brabander ^O^

(en jij ook heb ik een keer gelezen). :)
pi_174828193
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:03 schreef richolio het volgende:

[..]

Dit is echt een mega misvatting. Op één of andere manier denkt rechts Nederland graag dit "hét kroonjuwel" was van D66, maar dat is echt gewoon niet waar. Ze wilde altijd het politieke landschap openbreken, wat leidde tot misschien "kroonjuwelen" zoals de gekozen burgemeester en de gekozen minister-president, maar het referendum is dat nooit geweest man. Sterker nog: Hans van Mierlo stemde in 1974 tegen een motie om het referendum in te voeren.
Bijzonder dan dat partijleden van D66 in het verleden altijd wisten te vertellen dat het hun ideologie was.
pi_174828200
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik ben een West-Brabander ^O^

(en jij ook heb ik een keer gelezen). :)
Woon je ook vlakbij Yasser? :r
pi_174828205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja? Ik kom uit Oost-Brabant maar hier roepen ze het ook hoor :P Ik woon vlakbij Yasser Klaver :r
West- en Oost-Brabant is de grens bij Breda, en daar komt kulleke Dijkhoff vandaan.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')