abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 3 november 2017 @ 18:19:44 #126
176766 crew  zoem
zoemt
pi_174849027
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat een gelul weer. Die motoren discussie mag hier gerust gehouden worden, die 5037 topics hebben ook geen nut, en vallen na 15 posts dood omdat er weer wat arrogant heen en weer geluld wordt. Net zoals hier, dat aan die houdingen maar eens wat beter gemod wordt.
Dáár is wel een uitstekend topic voor: F1 / [F1-Feedback]. Laten we dit topic vrijwaren van dergelijke offtopic discussies ;)
  vrijdag 3 november 2017 @ 18:29:09 #127
192683 AMDB
Visionair.
pi_174849174
Wil even nog een element aan de discussie over motoren toevoegen. Ben geen motoren-expert maar zou het niet zo kunnen zijn dat Mercedes en Ferrari gelijk hebben maar nieuwe entrants ook?

Zie het zo: voor Mercedes en Ferrari is het duurder om een nieuw concept te ontwikkelen t.o.v. het huidige concept omdat ze weer nieuwe dingen moeten ontwikkelen. Het huidige concept hebben ze al dus zijn de incrementele ontwikkelkosten relatief laag.

Voor nieuwe leveranciers is het huidige concept duurder dan het voorgestelde nieuwe concept, dus is het nieuwe concept de preferente optie.

Zo kan het nieuwe concept voor de huidige leveranciers duurder zijn, en voor nieuwe juist goedkoper. Dit omdat je de kosten voor fabrikanten niet 1 op 1 kan vergelijken.

Dit element mis ik een beetje in de discussie. Al ga ik er hier wel van uit dat het bouwen van het oude concept (van scratch) duurder is t.o.v. het bouwen van het nieuwe concept vanaf nul. Maar daar kunnen de experts me vast meer over vertellen.
pi_174849513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:29 schreef AMDB het volgende:
Wil even nog een element aan de discussie over motoren toevoegen. Ben geen motoren-expert maar zou het niet zo kunnen zijn dat Mercedes en Ferrari gelijk hebben maar nieuwe entrants ook?

Zie het zo: voor Mercedes en Ferrari is het duurder om een nieuw concept te ontwikkelen t.o.v. het huidige concept omdat ze weer nieuwe dingen moeten ontwikkelen. Het huidige concept hebben ze al dus zijn de incrementele ontwikkelkosten relatief laag.

Voor nieuwe leveranciers is het huidige concept duurder dan het voorgestelde nieuwe concept, dus is het nieuwe concept de preferente optie.

Zo kan het nieuwe concept voor de huidige leveranciers duurder zijn, en voor nieuwe juist goedkoper. Dit omdat je de kosten voor fabrikanten niet 1 op 1 kan vergelijken.

Dit element mis ik een beetje in de discussie. Al ga ik er hier wel van uit dat het bouwen van het oude concept (van scratch) duurder is t.o.v. het bouwen van het nieuwe concept vanaf nul. Maar daar kunnen de experts me vast meer over vertellen.
Het is en blijft een strijd. Teams/fabrikanten zullen alle argumenten erin gooien, om ervoor te zorgen dat uiteindelijk gekozen wordt voor regels die gunstig zijn voor henzelf. Dit is zoals het altijd is gegaan in de F1.

Dus als Mercedes zegt, dat de motor voor hun veel geld kost om te ontwikkelen. Dan kan dat echt waar zijn, maar het kan ook dat ze het zeggen omdat ze liever met de oude regels verder gaan. Je moet er vanuit gaan dat alles wat ze roepen eigen belang is.

Feit is dat een turbo met mgu-h enorm duur is om te ontwikkelen en dat nieuwe fabrikanten dit niet zien zitten.
Feit is ook dat Mercedes een enorme voorsprong zal hebben, als we verder blijven gaan met de mgu-h.

Overigens deel ik wel de mening van Toto Wolff. Door het weglaten van de MGU-H en verhoging van de fuel flow, zal de motor significant veranderd worden. Het is nog steeds een 1.6 V6, maar intern zal alles anders ontworpen moeten worden. Aan de andere kant zie ik geen manier om de huidige blokken te behouden en meer lawaai of lagere kosten te bereiken. De huidige blokken werken alleen met de huidige turbo and hybride systemen.
.
  vrijdag 3 november 2017 @ 18:51:23 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174849575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:25 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat hoef je niet ter herhalen, want ik kan al meer dan 30 jaar lezen. Maar het feit dat Renault en Mercedes dat zeggen is geen bewijs dat het ook zo is.
Het punt is dat ze argumenten geven. Die heb ik nog niet gezien ter ondersteuning van de veronderstelling dat de MGU-H weghalen de unit goedkoper gaat maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 3 november 2017 @ 18:58:22 #130
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174849709
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het punt is dat ze argumenten geven. Die heb ik nog niet gezien ter ondersteuning van de veronderstelling dat de MGU-H weghalen de unit goedkoper gaat maken.
Jawel hoor, alleen komen die van een partij die jij minder serieus neemt.
  vrijdag 3 november 2017 @ 19:13:21 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174850052
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Jawel hoor, alleen komen die van een partij die jij minder serieus neemt.
Nee, omdat het inhoudelijk niet klopt. Ik heb er twee lange posts aan gewijd, lees die nog maar een keer door als je wil weten waarom.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 3 november 2017 @ 19:45:45 #132
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174850692
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, omdat het inhoudelijk niet klopt. Ik heb er twee lange posts aan gewijd, lees die nog maar een keer door als je wil weten waarom.
Je moet jouw mening niet met feiten verwarren. Helaas is dat jouw standaard discussiemethode.
  vrijdag 3 november 2017 @ 19:49:42 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174850796
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je moet jouw mening niet met feiten verwarren. Helaas is dat jouw standaard discussiemethode.
Waarom probeer je niet gewoon eens op de punten in te gaan in plaats van constant te zeiken over de boodschapper? Dit gaat nergens over.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:05:20 #134
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174851159
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom probeer je niet gewoon eens op de punten in te gaan in plaats van constant te zeiken over de boodschapper? Dit gaat nergens over.
Omdat in dit geval de boodschapper er voor zorgt dat zijn mening als feiten de wereld in geslingerd worden. En dus is de boodschapper absoluut onderdeel van de discussie.
pi_174851161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:18 schreef zoem het volgende:
Ik vermoed ook dat Weltschmerz dat een beetje bedoelt (correct me if I'm wrong).
Het gaat er mij om dat we een beetje perspectief moeten houden, vooral als het gaat om wie de groten uit de geschiedenis zijn. Je doet coureurs als Senna, Prost en Stewart tekort door Hamilton in hetzelfde rijtje te praten. Dat vind ik echt niet OK, ik noem even die namen omdat ik daar zelf niet zoveel mee heb, je hebt eerlijke sportgeschiedenis nodig om grootsheid uberhaupt te kunnen waarderen. Toen Vettel zijn 4e titel pakte heb ik ook gezegd dat ik het in historisch perspectief iets teveel eer vond, terwijl hij die eer alleen maar in de vorm van aantal titels kreeg.

Maar iedereen blaat elkaar maar na, terwijl iedereen die naar de feiten kijkt kan vaststellen dat nog nooit in de geschiedenis van de F1 een coureur het zo getroffen heeft met snelle auto's en beperke teamgenoten als Hamilton. Iedereen kan nagaan dat zijn kwalificatiebalans helemaal niet zo denderend is. Maar om een of andere reden moet er in zijn prestaties gecherrypickt worden en moeten de prestaties van zijn auto aan hem toegeschreven worden want hij moest en zou de grootste worden. Met de aanstormende Verstappen wordt dat alleen maar erger, snel nu het nog kan!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:24:54 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174851533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:05 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Omdat in dit geval de boodschapper er voor zorgt dat zijn mening als feiten de wereld in geslingerd worden. En dus is de boodschapper absoluut onderdeel van de discussie.
Ga je nog een keer in op het daadwerkelijke onderwerp of blijft het bij dit soort gezeik?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:27:03 #137
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174851587
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ga je nog een keer in op het daadwerkelijke onderwerp of blijft het bij dit soort gezeik?
Ik zou niet weten waarom ik inhoudelijk op jouw agressieve onzin zou regeren, buiten wat ik al gesteld heb.
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:29:41 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174851651
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik inhoudelijk op jouw agressieve onzin zou regeren, buiten wat ik al gesteld heb.
Alleen maar persoonlijke aanvallen komen er uit, wat een droefheid :').

Als je toch nog een keer een poging wil wagen om daadwerkelijk mee te doen aan een discussie begin maar eens uit te leggen waarom Mercedes en Renault ongelijk hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:42:29 #139
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_174851904
Die Franse rammelblokken hadden schijnbaar last van die ijle lucht in Mexico. Ben benieuwd of die 2 blokken die wel de eindstreep gehaald hebben niet een optater gehad hebben. Mogen de gebruikte blokken trouwens overhauled worden zeg maar. Kan dit ook?
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:46:10 #140
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174851985
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alleen maar persoonlijke aanvallen komen er uit, wat een droefheid :').

Als je toch nog een keer een poging wil wagen om daadwerkelijk mee te doen aan een discussie begin maar eens uit te leggen waarom Mercedes en Renault ongelijk hebben.
Hey, maar dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat jij ze blind vertrouwt en ik daar geen reden toe zie.

Niet meer, niet minder. Jij blijft er meer van maken dan het is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 november 2017 @ 21:09:53 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174852458
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:42 schreef ShaoliN het volgende:
Die Franse rammelblokken hadden schijnbaar last van die ijle lucht in Mexico. Ben benieuwd of die 2 blokken die wel de eindstreep gehaald hebben niet een optater gehad hebben. Mogen de gebruikte blokken trouwens overhauled worden zeg maar. Kan dit ook?
Revisie van het blok? Lijkt me niet. Dan pak je maar een nieuwe.

Bovendien hebben ze bij het blok van Max al vlak na de start van de race de boel gigantisch teruggeschroefd. Anders had Max iedereen op een ronde gezet ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 november 2017 @ 22:15:22 #142
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174854203
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:34 schreef tja77 het volgende:
Pfff ik dacht dat het geneuzel over inhaalacties, crashes en penalties ernstig en vermoeiend was (ja daar maak ik mij ook schuldig aan).
Maar het geschreeuw over motoren, de techniek en kosten die er mee gemoeit zijn is nog vele malen erger.
Ook het "verkeerd" hebben van bepaalde technische aspecten en kosten en de ander daarop wijzen lijkt ook persé gepaard te moeten gaan met testosteron gespui.
Dit is vele maar dan ook echt vele malen vermoeiender dan alle voorgaande discussies bij elkaar opgetelt. Dit mede omdat het voor geen enkele ziel hier met zekerheid te zeggen is, al is het maar omdat de plannen die er nu liggen voorlopig en niet compleet zijn.

Is een apart topic wat betreft toekomstige regelgeving en kosten etc. een goed idee?
Ik heb in ieder geval zelf al bijna twee maanden geleden een apart topic aangemaakt over de aanpassing van de motorenregels: F1 / Motorregels 2021: wat gaat het worden?
  zaterdag 4 november 2017 @ 09:42:08 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174859451
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:42 schreef ShaoliN het volgende:
Die Franse rammelblokken hadden schijnbaar last van die ijle lucht in Mexico. Ben benieuwd of die 2 blokken die wel de eindstreep gehaald hebben niet een optater gehad hebben. Mogen de gebruikte blokken trouwens overhauled worden zeg maar. Kan dit ook?
dat kan wel maar als de zegels er af gaan is het een nieuwe motor
  zaterdag 4 november 2017 @ 09:42:57 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174859465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval zelf al bijna twee maanden geleden een apart topic aangemaakt over de aanpassing van de motorenregels: F1 / Motorregels 2021: wat gaat het worden?
loopt lekker wel :)
pi_174859670
Ik vraag me nog altijd af, in hoeverre gaat F1 technisch kunnen blijven pionieren op verbrandingsmotoren techniek terwijl de automotive industrie vol gaat inzetten op volledig elektrische techniek. Of ze gaan richting E-F1 of ze gaan afwijken en meer richten op entertainment. Maar dat lijkt me beperkt houdbaar en met risico op verlies van sponsoren. De verbrandingsmotor wordt langzaam maar zeker oud en vervuilend gezien en daar willen merken dan weer niet mee geassocieerd worden.

Dat in het licht van nieuw te ontwikkelen motoren denk ik dat de teams ook liever bij de huidige ontwerpen blijven.
pi_174859731
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:02 schreef jpjedi het volgende:
Ik vraag me nog altijd af, in hoeverre gaat F1 technisch kunnen blijven pionieren op verbrandingsmotoren techniek terwijl de automotive industrie vol gaat inzetten op volledig elektrische techniek. Of ze gaan richting E-F1 of ze gaan afwijken en meer richten op entertainment. Maar dat lijkt me beperkt houdbaar en met risico op verlies van sponsoren. De verbrandingsmotor wordt langzaam maar zeker oud en vervuilend gezien en daar willen merken dan weer niet mee geassocieerd worden.

Dat in het licht van nieuw te ontwikkelen motoren denk ik dat de teams ook liever bij de huidige ontwerpen blijven.
Daarom gaan we met de nieuwe motoren een stap achteruit. Minder efficient, minder complex omdat de fabrikanten voor straatauto’s ook langzaam zullen afbouwen met ontwikkelen van nieuwe verbrandingstechnieken.
.
pi_174859754
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom gaan we met de nieuwe motoren een stap achteruit. Minder efficient, minder complex omdat de fabrikanten voor straatauto’s ook langzaam zullen afbouwen met ontwikkelen van nieuwe verbrandingstechnieken.
Zo kun je het ook bekijken inderdaad, maar om nu ontwikkelbudget aan een tussenoplossing te spenderen is ook zonde. Met die vereenvoudiging moet men alsnog een nagenoeg nieuwe verbrandingsmotor ontwikkelen. Dat geld besteed men liever aan EV techniek.
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:39:42 #148
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174860813
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

loopt lekker wel :)
De mediakampanje heeft niet geholpen. ;(

Evengoed wel een veelbesproken onderwerp.
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:50:02 #149
21467 franske19
Hit the deck!
pi_174860987
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:42 schreef ShaoliN het volgende:
Die Franse rammelblokken hadden schijnbaar last van die ijle lucht in Mexico. Ben benieuwd of die 2 blokken die wel de eindstreep gehaald hebben niet een optater gehad hebben. Mogen de gebruikte blokken trouwens overhauled worden zeg maar. Kan dit ook?
Max z'n motor was al tijdens de race teruggeschroefd en hij heeft niet echt hoeven te pushen. Maar goed met renault weet je het nooit dit jaar.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_174861402
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat we een beetje perspectief moeten houden, vooral als het gaat om wie de groten uit de geschiedenis zijn. Je doet coureurs als Senna, Prost en Stewart tekort door Hamilton in hetzelfde rijtje te praten. Dat vind ik echt niet OK, ik noem even die namen omdat ik daar zelf niet zoveel mee heb, je hebt eerlijke sportgeschiedenis nodig om grootsheid uberhaupt te kunnen waarderen. Toen Vettel zijn 4e titel pakte heb ik ook gezegd dat ik het in historisch perspectief iets teveel eer vond, terwijl hij die eer alleen maar in de vorm van aantal titels kreeg.

Maar iedereen blaat elkaar maar na, terwijl iedereen die naar de feiten kijkt kan vaststellen dat nog nooit in de geschiedenis van de F1 een coureur het zo getroffen heeft met snelle auto's en beperke teamgenoten als Hamilton. Iedereen kan nagaan dat zijn kwalificatiebalans helemaal niet zo denderend is. Maar om een of andere reden moet er in zijn prestaties gecherrypickt worden en moeten de prestaties van zijn auto aan hem toegeschreven worden want hij moest en zou de grootste worden. Met de aanstormende Verstappen wordt dat alleen maar erger, snel nu het nog kan!
Dit. Hamilton is snel maar niet meer dan dat. Hij heeft niet het rauwe racetalent van een Senna , Schumacher of een , jawel, Verstappen. Bovendien is meneer Hamilton als het op teams/auto's aankomt constant met zijn neus in de boter gevallen. 3 van zijn titels heeft hij gepakt in een auto die gewoon niet te kloppen was voor de andere teams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')