quote:
Op dinsdag 31 oktober 2017 10:47 schreef Hexx. het volgende:[..]
En dan zeg ik weer dat dat een regel is die ze vanaf het begin al kennen en dus vanaf het begin al weten dat het mogelijk is dat ze ooit voor die keuze komen te staan. En ze zijn ermee eens.
Dat wil ik van je aannemen want als je eenmaal gehersenspoeld ben met doctrines dan ga je daar in mee.
quote:
Wat is dan wat jij daar niet begrijpt dat jij denkt dat zij gehersenspoeld zijn? Volgens mij is het heel duidelijk dat de persoon zich helemaal bewust is waarin hij zijn hoofd steekt.
Omdat ze gehersenspoeld zijn met doctrines waarnaar ze moeten handelen. Doen ze dat niet dan heeft dat gevolgen voor het hiernamaals of dreigt excommunicatie.
quote:
Kijk maar naar je post 258 tweede deel.
Je draait het zo om dat het lijkt alsof JG in de mensen willen stampen hoe onbijbels andere geloven zijn, terwijl ik heb gezegd dat JG alleen praten over wat JG geloven.
Je trekt conclusies op basis van onjuiste aannamen. Neem het gewoon zoals het er staat, zoals ik het geschreven heb. Je aantijging komt volledig uit de lucht vallen en zegt niet over mij of wat ik gezegd heb.
quote:
Jouw mening is een beschuldiging, eigenlijk laster en meer gebaseerd op wat je van anderen hoort en leest.
Ik heb mijn eigen mening gevormd. Ik heb er voldoende over geleerd om achter mijn mening te staan. Uiteraard had ook ik anderen nodig om tot mijn mening te komen. Van napraten is echter geen sprake. Ik wil verder mijn mening best bijschaven maar dan moet je wel een punt hebben. Ik heb verder slechts feiten benoemd, van beschuldigen is geen sprake.
quote:
En vooral, vooral op het feit, dat is wel een feit, dat JG de bijbel heel anders interpreteren dan jij liever had gehad.
Wat ik liever zou hebben gehad doet niet ter zake. Verder is er een duidelijk verschil tussen het interpreteren van de bijbel en er iets anders van maken dan dat er staat.
quote:
Dus probeer ik die onterechte mening van jou, namelijk dat JG mensen hersenspoelen en hen chanteren (want dat is wat jij bedoelt toen je zei dat hen geen keus is gegeven bloedtransfusie aan te nemen) recht te trekken.
Dat kun je oneindig lang proberen echter zolang er mensen gehersenspoeld worden met doctrines die tot de dood kunnen leiden zal je dat niet lukken.
quote:
Hersenspoeling enzo. Wat ik boven al schreef.
Akkoord. Ik heb je naar mijn gevoel voldoende geïnformeerd over deze hersenspoeling.
quote:
Ik heb mijn punten opgenoemd, maar jij verkiest de andere versie te geloven.
Met geloof heeft dat niets te maken, ik benoem slechts wat feiten.
quote:
En dat is nou jouw hele punt! Je bent het niet eens met hun interpretatie, je vindt dat ze de bijbel verkrachten. En daarom ben je nu doof en blind wanneer ik zeg dat mensen zelf kiezen.
Nogmaals het interpreteren van de bijbel is geheel iets anders dan er iets anders van maken dan dat er staat.
quote:
Idd. Maar mensen weten dat en ze kiezen er toch voor naar binnen te gaan.
Hierbij nogmaals de opmerking dat op het moment je eenmaal gehersenspoeld bent met doctrines je daar in meegaat.
quote:
Je mag van mij daarover een petitie starten en de straten opgaan, maar deze discussie was begonnen over hersenspoeling. Dat wil ik rechtzetten.
Verder geloof ik niet meer in hun leer en ben ik het met het meeste jou eens.
Wellicht niet op de manier zoals Alex werd gehersenspoeld in A Clockwork Orange, zoals Charles Manson zijn sekteleden hersenspoelde of zoals wellicht ( dit is een complottheorie) Mark David Chapman door de CIA gehersenspoeld werd om John Lennon te vermoorden. Er is naar mijn idee echter duidelijk sprake van hersenspoeling vanwege eerder genoemde voorbeelden.
quote:
Nogmaals is geen manipulatie, maar eerder wat Haus zei over psychologische trucs. Maar wie doet dat waar niet?
Met die psychologische trucs hersenspoel je mensen. Daar manipuleer je ze mee. En inderdaad wie doet dat niet? De gevolgen voor het niet drinken van dat muffe pilsje met de naam Heineken of dat azijnerige Grolsch zijn wel geheel anders dan de gevolgen van het weigeren van een transfusie.