Als hier kunstschilder wordt bedoeld; ok.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef _--_ het volgende:
Behalve schilder zouden ze in principe allemaal gemakklijk vervangen kunnen worden.
https://openreview.net/pdf?id=ByldLrqlxquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:44 schreef zovty het volgende:
[..]
Als hier kunstschilder wordt bedoeld; ok.
Maar schilderen gaat zeker verdwijnen. Waarom al die moeite doen als je ook materialen kunt maken die de gehele levensduur van een product goed blijven.
Iets wat echt niet vervangen kan worden is een software engineer / engineer / en alles in die richting. Robots kunnen niet bestaan zonder deze mensen.
Geen zin om te lezen, zeg maar.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:45 schreef _--_ het volgende:
[..]
https://openreview.net/pdf?id=ByldLrqlx
Zo werkt het niet he.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:46 schreef zovty het volgende:
[..]
Geen zin om te lezen, zeg maar.
Basicly: een computer kan natuurlijk ook dingen van stackoverflow knippen en plakken.
Zal wel kunnen maar de investering is te hoog, tenzij je natuurlijk een knipstraat krijgt ala carwashconcept.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:44 schreef hugecooll het volgende:
Een chirurg kan vervangen worden maar haren knippen is dan weer te veel gevraagd
Je moet creatief zijn voor programmeren. En dan bedoel ik echt creatief.quote:
Maar dan zit je wel in de categorie klompenmakers. Leuke hobby voor zo'n kerel, en als hij er rond van kan komen des te beter. Maar tis geen echt beroep natuurlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:49 schreef Jordy-B het volgende:
. Een schilder kan je tzt waarschijnlijk wel vervangen, maar ik kan me voorstellen dat mensen waardering hebben voor handwerk. Denk dus schilder, maar bijvoorbeeld ook meubelmaker of (muziek-)instrumentbouwer. En beroepen als designer of stylist.
Dat moet een designer zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:50 schreef _--_ het volgende:
[..]
Je moet creatief zijn voor programmeren. En dan bedoel ik echt creatief.
Je snapt er niet veel van hè?quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:51 schreef zovty het volgende:
[..]
Dat moet een designer zijn.
Al die indiers die de aflopen jaren wat java hebben geleerd kunnen wel inpakken.
Natuurlijk zijn dat wel echte beroepen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:50 schreef zovty het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel in de categorie klompenmakers. Leuke hobby voor zo'n kerel, en als hij er rond van kan komen des te beter. Maar tis geen echt beroep natuurlijk.
Laten we vooral al het menselijk contact afschaffen, want er zijn nog niet genoeg zolderkamerautisten.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:58 schreef halfway het volgende:
Laten wij meteen maar beginnen met het onderwijs, scholen zijn totaal overbodig en thuisles achter de computer heeft de toekomst.
Als dat miljarden kan besparen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Laten we vooral al het menselijk contact afschaffen, want er zijn nog niet genoeg zolderkamerautisten.
Ditquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Laten we vooral al het menselijk contact afschaffen, want er zijn nog niet genoeg zolderkamerautisten.
Nog steeds, kunstmatige intelligentie kan dan geen robots maken met hetzelfde intelligentie niveau. Als je het aan robots overlaat zwakt het af.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:49 schreef Jordy-B het volgende:
Bij beroepen als kapper, manicure en pedicure komt er ook een stukje sociale interactie kijken (dwz, dat schijnt... Mijn kapper spreekt bijna geen Nederlands). Dus ik kan me voorstellen dat mensen niet kunnen waarderen als dat door een robot gebeurt.
Een software-engineer is vooralsnog belangrijk, maar naarmate kunstmatige intelligentie vordert, wordt de rol van de software-engineer kleiner.
Wat je niet kan vervangen is ambachtswerk. Dat kan je natuurlijk wel vervangen, maar dan zijn het geen ambachtelijke producten meer. Een schilder kan je tzt waarschijnlijk wel vervangen, maar ik kan me voorstellen dat mensen waardering hebben voor handwerk. Denk dus schilder, maar bijvoorbeeld ook meubelmaker of (muziek-)instrumentbouwer. En beroepen als designer of stylist.
Ahhhh.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:06 schreef _--_ het volgende:
[..]
Nog steeds, kunstmatige intelligentie kan dan geen robots maken met hetzelfde intelligentie niveau. Als je het aan robots overlaat zwakt het af.
Telkens heel die zaal plat om het flauwste nerd grapjequote:Op maandag 30 oktober 2017 17:10 schreef zovty het volgende:
[..]
https://www.ted.com/talks(...)ions_of_intuitive_ai
Dat is alleen het geval tot dat niet meer waar is. Met andere woorden, kunstmatige intelligentie zal zich doorontwikkelen tot het ons in vele opzichten voorbij streeft.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:06 schreef _--_ het volgende:
[..]
Nog steeds, kunstmatige intelligentie kan dan geen robots maken met hetzelfde intelligentie niveau. Als je het aan robots overlaat zwakt het af.
En jij begrijpt zequote:Op maandag 30 oktober 2017 17:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Telkens heel die zaal plat om het flauwste nerd grapje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |