Bijzonder verhaal. Zou de coming out een afleiding zijn voor de claim van poging tot aanranding van de jonge Rapp?quote:Excuses en coming out Kevin Spacey na beschuldiging seksuele intimidatie
Kevin Spacey zou als 26-jarige geprobeerd hebben seks te hebben met een minderjarige. Anthony Rapp zegt dat de Oscarwinnaar tijdens een feestje in 1986 bovenop hem klom. De Star Trek: Discovery-acteur was toen pas 14 jaar. Spacey is na de beschuldiging officieel uit de kast gekomen.
Buzzfeed heeft een uitgebreid interview met Rapp geplaatst, waarin de nu 46-jarige acteur gedetailleerd over het voorval vertelt. Als kind speelde hij al in Broadwaymusicals en kwam zodoende in een volwassen wereld terecht.
Via via ontmoette de jongen de toen 26-jarige Spacey, destijds een onbekend acteur, die hem uitnodigde voor een feestje bij hem thuis. Rapp bleek de enige minderjarige te zijn en ging uit verveling televisie kijken in de slaapkamer.
Spacey zocht toenadering toen de andere gasten vertrokken waren. ,,Hij tilde me op, legde me op bed en klom bovenop me, op een seksuele manier", aldus Rapp. Hij duwde de acteur van zich af en verliet hevig geschrokken het appartement. De twee zagen elkaar niet meer na het incident.
Spacey heeft via een verklaring op Twitter gereageerd op het incident. Hij zegt het zich niet te kunnen herinneren, maar betuigt zijn diepste spijt als het toch 'in een dronken bui' zou hebben plaatsgevonden. ,,Het is dertig jaar geleden''. Ook biecht de House of Cards-acteur op homoseksueel te zijn. Dat was voor zijn naasten geen geheim, maar het was voor Spacey - mede door het verhaal van Rapp - tijd om het openbaar te maken. ,,Ik wil hier open en eerlijk in zijn, en dat start met het onderzoeken van mijn eigen gedrag'', aldus de acteur op Twitter.
Jarenlang mond gehouden
Het schandaal rond Harvey Weinstein gaf Rapp de moed om naar buiten te treden met zijn verhaal. ,,Ik wil een ander licht laten schijnen op het gedrag dat jarenlang is toegestaan, omdat heel veel mensen, inclusief ikzelf, hun mond hebben gehouden. Dat wil ik niet meer."
Dit. Het lijkt er meer op dat Rapp graag op de #metoo trein springt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:30 schreef timmmmm het volgende:
Dit is toch de orde van de dag? Dronken mensen die elkaar op feesten op weinig subtiele wijze duidelijk maken zin te hebben. Zolang een nee geaccepteerd wordt, is er niks aan de hand.
Dit gebeurt op feesten met geile jonge mensen al god mag weten hoe lang en zal ook god mag weten hoe lang blijven gebeuren. Als jongeman kan ik je vertellen dat ik ook wel eens tegen een dame aangereden heb die daar niet van gecharmeerd was en dat kenbaar maakte. Andersom heeft een mager 6je ook wel eens haar tong naar binnen geduwd waar ik toch maar snel een eind aan maakte.
Moeten we hier nou allemaal geschokt over gaan doen? Het enige waar we geschokt over kunnen doen is waarom een 14-jarig jongetje bij zulke gelegenheden aanwezig is. Het is raar een jongen uit te nodigen, maar wist hij hoe oud ie was? En waar zijn de ouders die dat wel goed vinden allemaal?
Aan de andere kant heb ik wellicht ook wel eens een 14-jarige versierd. Toen was dat wellicht anders maar nu zie je het verschil niet, laat staan dronken
Dit is ook gewoon exact de reden waarom heel die discussie door begint te slaan. Straks heb je iemand al seksueel aangerand omdat je een hand op de schouder legt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:30 schreef timmmmm het volgende:
Dit is toch de orde van de dag? Dronken mensen die elkaar op feesten op weinig subtiele wijze duidelijk maken zin te hebben. Zolang een nee geaccepteerd wordt, is er niks aan de hand.
Dit gebeurt op feesten met geile jonge mensen al god mag weten hoe lang en zal ook god mag weten hoe lang blijven gebeuren. Als jongeman kan ik je vertellen dat ik ook wel eens tegen een dame aangereden heb die daar niet van gecharmeerd was en dat kenbaar maakte. Andersom heeft een mager 6je ook wel eens haar tong naar binnen geduwd waar ik toch maar snel een eind aan maakte.
Moeten we hier nou allemaal geschokt over gaan doen? Het enige waar we geschokt over kunnen doen is waarom een 14-jarig jongetje bij zulke gelegenheden aanwezig is. Aan de andere kant heb ik wellicht ook wel eens een 14-jarige versierd. Toen was dat wellicht anders maar nu zie je het verschil niet, laat staan dronken
Ik vind vooral het uit de kast komen nieuws. Maar het is wel Amerika he...quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:30 schreef timmmmm het volgende:
Moeten we hier nou allemaal geschokt over gaan doen? Het enige waar we geschokt over kunnen doen is waarom een 14-jarig jongetje bij zulke gelegenheden aanwezig is. Het is raar een jongen uit te nodigen, maar wist hij hoe oud ie was? En waar zijn de ouders die dat wel goed vinden allemaal?
Aan de andere kant heb ik wellicht ook wel eens een 14-jarige versierd. Toen was dat wellicht anders maar nu zie je het verschil niet, laat staan dronken
Als Rapp dit niet met Kevin Spacey maar met Joe the plumber had beleefd had hij denk ik niet ge#metoo't.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dit. Het lijkt er meer op dat Rapp graag op de #metoo trein springt.
Hoeft niet. Nu een paar grote sterren de afgelopen tijd het podium hebben moeten verlaten vanwege seksuele intimidatie in het verleden durven meer mensen naar voren te komen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als Rapp dit niet met Kevin Spacey maar met Joe the plumber had beleefd had hij denk ik niet ge#metoo't.
Dit is meeliften op het succes van Spacey imo
Maar ik vind het eerste verhaal compleet niet boeiend als het 100% waar is. Hij heeft niemand verkracht of aangerand.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeft niet. Nu een paar grote sterren de afgelopen tijd het podium hebben moeten verlaten vanwege seksuele intimidatie in het verleden durven meer mensen naar voren te komen.
Ik ben erg fan van Kevin Spacy, maar je moet wel objectief blijven. En hoe meer mensen naar voren komen (waar dan ook, kerk, hollywood, voetbal clubs) hoe beter.
Dat hij op deze manier uit de kast komt lijkt toch vooral een afleiding. Wat zou betekenen dat er wel waarheid in het eerste verhaal zit.
Tsja. Het gaat er vooral om wat Amerika hierin vind. Wij Nederlanders staan daar sowieso wat meer nuchter tegenover.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar ik vind het eerste verhaal compleet niet boeiend als het 100% waar is. Hij heeft niemand verkracht of aangerand.
In de VS is dit evenzeer schering en inslag als bij ons in Nederland. Sterker nog, gebeurt daar nog vaker vermoed ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja. Het gaat er vooral om wat Amerika hierin vind. Wij Nederlanders staan daar sowieso wat meer nuchter tegenover.
Hij heeft wel geprobeerd een knaapje van 14 tot sex over te halen. Als Rapp 18 was op dat moment, zou het inderdaad geen reden tot ophef moeten zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar ik vind het eerste verhaal compleet niet boeiend als het 100% waar is. Hij heeft niemand verkracht of aangerand.
Dat was ook het eerste dat bij mij op kwam. Kevin Spacey, vroeger vond ik het een goede acteur, maar tegenwoordig krijg ik een rare vibe van hem, ook z´n rollen van vroeger. Creep.quote:Bijzonder verhaal. Zou de coming out een afleiding zijn voor de claim van poging tot aanranding van de jonge Rapp?
Vind jij het beschreven voorval zo erg dan? Wat vind jij ervan, iov maar af te geven op andermans reacties ipv er op in te gaanquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:19 schreef SicSicSics het volgende:
Wat zijn mensen toch schrikbarend gemakkelijk met hun oordeel en aannames.
"Hij doet het voor de aandacht."
"30 jaar geleden, waarom niet eerder?"
"Niet boeiend, want geen verkrachting."
Fuck zeg!
Spacey zelf is tenminste een man in zijn reactie.
Wie ben ik in dit verhaal? Wie ben jij?quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:21 schreef timmmmm het volgende:
Vind jij het beschreven voorval zo erg dan?
Ik vind uitkomen dat je slachtoffer bent van seksuele intimidatie ontzettend dapper en ik vind de reactie van Spacey groots.quote:Wat vind jij ervan, iov maar af te geven op andermans reacties ipv er op in te gaan
Dit dus.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind je ook dat slachtoffers van geestelijke mishandeling naar buiten moeten treden, van ouders die verslaafd waren aan alcohol en/of drugs, van mishandeling, van verwaarlozing, van pesten op de werkvloer/school/thuis, van intimidatie, van geweld, van in de steek gelaten zijn door een ouder, van welke vorm van mishandeling dan ook 20- 30 jaar geleden?quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:23 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vind uitkomen dat je slachtoffer bent van seksuele intimidatie ontzettend dapper
Het koppelen aan zn coming out is dan weer echt heel slecht voor de homocommunity. Niet iedereen kan homo en pedo los van elkaar zien helaas.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:23 schreef SicSicSics het volgende:
en ik vind de reactie van Spacey groots.
Straks gaat een type als bv Diana Rig nog zaniken over hoe de vrouwen in de jaren 50 behandeld werden...quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
30 jaar geleden, sure. Dit klinkt heel geloofwaardig.
Nou dat! En ik vind ook niet echt dat hij zijn laakbare gedrag ownt. "tja ik weet het niet meer hoor, maar sorry als het zo was, o btw BIG MEDIA BOMBSHELL over iets anders"quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:24 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Het koppelen aan zn coming out is dan weer echt heel slecht voor de homocommunity. Niet iedereen kan homo en pedo los van elkaar zien helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |