quote:
Op zondag 29 oktober 2017 18:53 schreef SnowOokami het volgende:[..]
McLaren, Renault, Mercedes, Ferrari zijn fabrieksteams dus daar krijg je betaald als coureur (daar zit ook een heel opleidingstraject aan vast).
Williams is een private team en je betaald als coureur om te mogen rijden voor dat team, idem bij Force India, Haas, Sauber.
RBR en STR zijn de enige uitzonderingen als private team.
Bij de private teams krijg je wel betaald als het team winst maakt door punten binnen te halen, maar om eerst in dat stoeltje te mogen zitten moet je betalen. Palmer was dit jaar de uitzondering op de regel, die betaalde Renault om in dat stoeltje te mogen zitten.
Ik meen gehoord te hebben dat Redbull Kvyat nog wel wilt helpen aan een volgende stap (waar dan ook) maar niet meer in de stoel van een STR of RBR, dus het kan zijn dat Redbull het eerste jaar voor Kvyat betaald aan Williams.
Mercedes moet ook betalen voor Wehrlein als hij voor Williams gaat rijden al hoewel Mercedes meer leverage heeft vanwege de motoren deal.
Duidelijker zo?
Zeker, bedankt, al is niet iedereen het met je eens.
Zou wel pijnlijk zijn voor STR/RBR als zij dokken voor Kvyat en hij hen vervolgens afdroogt in een Williams. Ergens zit ik daar wel op te hopen als ik heel eerlijk ben. Hoe ze hem hebben behandeld is gewoon schandalig, prestaties of niet. Ben hetzelfde van mening over Palmer en Renault.
Iedereen kotste zowat over Kvyat heen, maar nu hoor je toch uit verschillende kanten lovende woorden. Carlos heeft zijn wagen ook de muur in gewerkt, maar daar werd niet zo'n heisa over gemaakt. Wat Vettel en Kvyat doen wordt constant uitvergroot.
Intern zal bij STR/RBR het niet iedereen eens zijn geweest met hoe Kvyat is behandeld. Als je kijkt naar hoe zijn crew met hem omging zou je toch echt wel zeggen dat ze hem mochten en graag hadden zien blijven. Fouten maken doet iedereen. Wellicht is interne druk op het management de reden dat STR/RBR hem op financieel vlak wellicht willen helpen.
Volgens mij is Helmut Marko degene die alles op stelten zet met zijn botte gedrag.