Ik zie niet in hoe hier een andere beslissing mogelijk was geweest en kan me ook niet herinneren dat er ooit een inhaalmanouevre door de binnenbocht af te snijden ooit niet is bestraft.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:53 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan ben je het er dus mee eens dat het niet eerlijk en niet consistent is?
Je vergeet de tussen de FIA en de teams na Mexico 2016 en aan het begin van dit seizoen. Volgens deze afspraken had de FIA de actie van Max:quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe hier een andere beslissing mogelijk was geweest en kan me ook niet herinneren dat er ooit een inhaalmanouevre door de binnenbocht af te snijden ooit niet is bestraft.
In het algemeen ontbreekt het wel aan consistentie en dus eerlijkheid, want er wordt niet consequent gehandhaafd onder het mom van spektakel, leuk, entertainment en 'echt racen'- onzin. Je kunt regelhandhaving natuurlijk nooit van protest laten afhangen, dat gebeurt in geen enkele sport. Overtreding is overtreding, klaar.
quote:but if I was really gaining an advantage, I would be doing that every single lap - which I was not.
Moet zeggen dat ik dit nog niet eerder heb meegemaaktquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:11 schreef Gezicht het volgende:
Wat een hoop numerieke opsommingen in dit topic de laatste dagen
Hij heeft ook dit record op zijn naam staan. Volgens mij is er nog nooit een coureur geweest binnen de f1 die men uit de green room geplukt heeft en dat 2 maal. Ook dat is een prestatie.😁. Ik heb er allemaal minder moeite mee. Zowel Max, Ocon en Sainz maken van de f1 weer een spektakel zoals Schumacher, Hill en Villeneuve dat ook deden.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je vergeet de tussen de FIA en de teams na Mexico 2016 en aan het begin van dit seizoen. Volgens deze afspraken had de FIA de actie van Max:
1. Niet mogen onderzoeken want Ferrari had geen klacht ingediend (dus klaar!)
2. Niet zo snel en zonder horen vd coureurs en het uitgebreid bekijken vd beelden mogen beslissen
3. Max niet uit de green room mogen plukken
1. Max zoekt de grenzen opquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:11 schreef Gezicht het volgende:
Wat een hoop numerieke opsommingen in dit topic de laatste dagen
Gelukkig is het dit weekend weer race zodat het geneuzel geen twee weken duurt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:14 schreef SnowOokami het volgende:
Op Tweakers hebben ze de thread na 2 dagen dichtgegooid omdat de mods het zat waren (daar hebben ze een thread per race).
HHF?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
1. Max zoekt de grenzen op
2. Niet iedereen kan daar mee omgaan
3. De regels moeten op dezelfde manier gehandhaafd worden
4. HHF is een lul
2 maal binnen een jaar zelfsquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:15 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hij heeft ook dit record op zijn naam staan. Volgens mij is er nog nooit een coureur geweest binnen de f1 die men uit de green room geplukt heeft en dat 2 maal. Ook dat is een prestatie.😁. Ik heb er allemaal minder moeite mee. Zowel Max, Ocon en Sainz maken van de f1 weer een spektakel zoals Schumacher, Hill en Villeneuve dat ook deden.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heinz Harald Frentzen natuurlijk
quote:Kimi Raikkonen says Max Verstappen just has to accept the penalty he received at the United States Grand Prix, even if he feels it was not justified.
Red Bull racer Verstappen lost third place to Raikkonen in last Sunday's Austin Formula 1 race, after transgressing track limits to pass the Ferrari driver on the final lap.
F1's stewards penalised Verstappen five seconds for the move, which provoked a huge backlash from Verstappen, Red Bull and many F1 fans.
Raikkonen was also critical of the stewards after receiving what he called a "pointless" yellow flag penalty in August's Belgian Grand Prix, but says being on the receiving end of decisions seen as poor is part of the game in F1.
"You have to accept it," Raikkonen said. "Sometimes you feel it's harsh against you, sometimes it goes your way, but that's how it's going to be.
"Everyone was saying 'oh, Mika Salo was helping Ferrari' but in Spa he was a steward and I got a penalty for nothing, really.
"I got many penalties for reasons were a bit… you feel that is nothing. But you leave it and next time you try to do differently and get a different result.
"They do their work the best they can. I know the feeling when it's against you is not the greatest, but that's life."
Raikkonen said having the same group judge every race wouldn't necessarily add consistency, and suggested other motorsport categories face similar problems.
"There's a few different stewards around and everybody has their own opinions on everything - somebody will be happy, somebody will be sad, and that's how it's always going to be," Raikkonen added.
"I don't see that changing even if we have the same guys always. Would we be happy with more consistency?
"No incident is the same as [an]other, so the end result is not always going to be the same because there will always be differences in the things they're going to look at.
"Unfortunately, it's part of racing - we'll always be discussing this, but if you go to MotoGP you have a similar story there."
The stewards were heavily criticised at Austin for not enforcing track limits consistently, and Raikkonen suggested grippy runoff areas are always going to lead to drivers taking liberties if officials aren't strict.
"I think the main part of the problem is that the tracks have so much runoff areas," Raikkonen said. "If you find a lot of grip in the run off areas, of course you're going to go there - if you give us a little chance we start running wherever it's the fastest way around.
"When I started, the circuits had kerbs and gravel, so you'd never think to go there, but every year you have more asphalt."
"In some places we have rules, in some corners we haven't. Until we put gravel everywhere, it's a never-ending story.
"It's one of those discussions that goes on, like with the blue flags, forever."
Fixedquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
1. Max zoekt de grenzen op
2. Niet iedereen kan daar mee omgaan
3. De regels moeten op dezelfde manier gehandhaafd worden
4. HHF is een lul en GC is een lul
Zo beterquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe het dan goed en gebruik meervoud
GC is geen mens dus het klopt welquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe het dan goed en gebruik meervoud
Ghey Connely?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:44 schreef F1gamer het volgende:
Jullie weten wel wie ik bedoel met GC
Uiteraardquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:44 schreef F1gamer het volgende:
Jullie weten wel wie ik bedoel met GC
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:49 schreef SnowOokami het volgende:
Ricciardo naar Mercedes confirmed:
https://www.motorsport.co(...)des-red-bull-970864/
Ik denk meer een competente tweede driver die de boel beter voor je kan ophouden dan Bottas. Want Bottas had gewoon de deur openstaan in Austin, Lewis vondt dat niet relaxed, hij was ook vrij actief op de boardradio toen Max en Vettel tweede pit maakten.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar denkt hij makkelijk van te kunnen winnen..
Goden verzoeken, tweede penalty in een row voor Max incoming.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig is het dit weekend weer race zodat het geneuzel geen twee weken duurt.
Te groot/langquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Op een tegeltje in de OP!
Geniale uitspraak.
Precies, dat wilde ik net quoten. Hij is helemaal niet zo positief over RIC als coureur, hij geeft hem eigenlijk een sneer en Max een complimentquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:59 schreef aesop het volgende:
Max reageert weer soeverein tijdens de persconferentie. Wat doet ie dat toch goed.
Scherp van Hamilton:
"You look at Daniel, he’s got a great driver in his teammate [Max Verstappen] and to be honest, he has got to really work to outperform him first.
“You’ve always got to beat the person you’re with first before you can look at competing against someone else and beating them."
Hoezo dat?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Goden verzoeken, tweede penalty in een row voor Max incoming.
Lees het artikel eerst maar eensquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:59 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik denk meer een competente tweede driver die de boel beter voor je kan ophouden dan Bottas. Want Bottas had gewoon de deur openstaan in Austin, Lewis vondt dat niet relaxed, hij was ook vrij actief op de boardradio toen Max en Vettel tweede pit maakten.
Met een RIC die op P2 rijdt achter weet je gewoon dat er eentje rijdt die wel kan verdedigen.
Als het weer "zo'n" penalty is dan breekt de pleuris uit denk ik.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Goden verzoeken, tweede penalty in een row voor Max incoming.
Bottas reed dan ook op versleten banden. Was hij tegelijk met Max naar binnen gegaan was het een stuk moeilijker geweest.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:59 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik denk meer een competente tweede driver die de boel beter voor je kan ophouden dan Bottas. Want Bottas had gewoon de deur openstaan in Austin, Lewis vondt dat niet relaxed, hij was ook vrij actief op de boardradio toen Max en Vettel tweede pit maakten.
Met een RIC die op P2 rijdt achter weet je gewoon dat er eentje rijdt die wel kan verdedigen.
Bottas rijdt als een dweil laatste tijd. Ik was verbaasd dat Max hem met z'n DRS kon overtaken terwijl hij bij Kimi constant weg reed zelfs toen Kimi DRS had (je zag hetzelfde in Japan).quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bottas reed dan ook op versleten banden. Was hij tegelijk met Max naar binnen gegaan was het een stuk moeilijker geweest.
spindocteren?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:19 schreef zoem het volgende:
Ik had deze nog niet voorbij zien komen:
[ afbeelding ]
Onwaarschijnlijk waar, of heb jij Raikkonen weleens zoveel woorden zien uitspreken?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:
Eigenlijk zegt Raikkonen hier dat de stewards een stel losers zijn
https://www.motorsport.co(...)stin-penalty-970853/
"Raikkonen says Verstappen has to accept Austin penalty"
[..]
Dat heeft hij eerder deze week al geprobeerd, dat werkte niet echt..quote:
Dan vraag ik me af waarom ze zo snel een beslissing hebben genomen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:19 schreef zoem het volgende:
Ik had deze nog niet voorbij zien komen:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af wat hij gezegd heeft. Het is al anderhalf uur later en ik zie er nog geen artikelen over.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:25 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom ze zo snel een beslissing hebben genomen.
Max (en ook Vettel) kon er makkelijk voorbij omdat Bottas banden versleten waren. Daarna stopte Bottas ook voor nieuwe banden. Bij Kimi duurde het een tijdje omdat Bottas banden verser waren. Hij kon er pas voorbij toen die dus minder waren. Kimi's banden gingen langer mee. Vettel had ook meer problemen met zijn banden en ging dus met Verstappen mee voor een tweede stop waarba beiden in staat waren om Bottas en Kimi in te halen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Bottas rijdt als een dweil laatste tijd. Ik was verbaasd dat Max hem met z'n DRS kon overtaken terwijl hij bij Kimi constant weg reed zelfs toen Kimi DRS had (je zag hetzelfde in Japan).
Negeerde Kimi in Spa niet gewoon een gele vlag toen?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:
Eigenlijk zegt Raikkonen hier dat de stewards een stel losers zijn
https://www.motorsport.co(...)stin-penalty-970853/
"Raikkonen says Verstappen has to accept Austin penalty"
[..]
Waarom ging Max na zijn tweede stop niet verder op ultrasofts? Weet jij dat toevallig? Altijd leuk om te weten.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max (en ook Vettel) kon er makkelijk voorbij omdat Bottas banden versleten waren. Daarna stopte Bottas ook voor nieuwe banden. Bij Kimi duurde het een tijdje omdat Bottas banden verser waren. Hij kon er pas voorbij toen die dus minder waren. Kimi's banden gingen langer mee. Vettel had ook meer problemen met zijn banden en ging dus met Verstappen mee voor een tweede stop waarba beiden in staat waren om Bottas en Kimi in te halen.
Je verwijst naar motorsport.com?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.motorsport.co(...)enalty-anger-970798/
Dit valt me erg tegen van Sky, of iig van de auteur vh stuk. Wat een tendentieus stuk zeg...
Is er al ergens verklaard waarom Max op de softs zo’n korte stint deed? Die had ie ook op de ultra’s kunnen doen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:48 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waarom ging Max na zijn tweede stop niet verder op ultrasofts? Weet jij dat toevallig? Altijd leuk om te weten.
Owh, snert... Moment..quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:50 schreef aesop het volgende:
[..]
Je verwijst naar motorsport.com?
Teneur van alle stukken is vooral dat Max geen excuses aan heeft geboden, bij zijn standpunt blijft, en zijn boosheid terecht, maar dat ie erkent dat ie beter andere woorden had kunne gebruiken. Het wordt her en der net iets anders opgeschreven, maar morgen is dat weer vergeten.
Max deed het in elk geval prima, wat mij betreft.
[..]
Is er al ergens verklaard waarom Max op de softs zo’n korte stint deed? Die had ie ook op de ultra’s kunnen doen.
Hiero: http://www.skysports.com/(...)gy-to-us-gp-stewardsquote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:50 schreef aesop het volgende:
[..]
Je verwijst naar motorsport.com?
Teneur van alle stukken is vooral dat Max geen excuses aan heeft geboden, bij zijn standpunt blijft, en zijn boosheid terecht, maar dat ie erkent dat ie beter andere woorden had kunne gebruiken. Het wordt her en der net iets anders opgeschreven, maar morgen is dat weer vergeten.
Max deed het in elk geval prima, wat mij betreft.
[..]
Is er al ergens verklaard waarom Max op de softs zo’n korte stint deed? Die had ie ook op de ultra’s kunnen doen.
Over dat laatste: ik heb er nergens iets over gelezen. De rel had overal voorrang denk ik.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:50 schreef aesop het volgende:
[..]
Je verwijst naar motorsport.com?
Teneur van alle stukken is vooral dat Max geen excuses aan heeft geboden, bij zijn standpunt blijft, en zijn boosheid terecht, maar dat ie erkent dat ie beter andere woorden had kunne gebruiken. Het wordt her en der net iets anders opgeschreven, maar morgen is dat weer vergeten.
Max deed het in elk geval prima, wat mij betreft.
[..]
Is er al ergens verklaard waarom Max op de softs zo’n korte stint deed? Die had ie ook op de ultra’s kunnen doen.
Zie Total-motorsport.com. Samengevat:quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat hij gezegd heeft. Het is al anderhalf uur later en ik zie er nog geen artikelen over.
#JesuisConnollyquote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:57 schreef aesop het volgende:
[..]
Zie Total-motorsport.com. Samengevat:
Niet veel bijzonders, Straf is terecht, Max had als enige duidelijk voordeel, in de andere gevallen was dat niet duidelijk. Geen sprake van inconsequent handelen, en iedereen straffen die buiten de baan raakt wil men niet. Dat Conolly steeds betrokken is, is toeval. Verontschuldigingen naar Conolly zouden gewaardeerd worden.
Ja, paar races geleden vroeg Jack wat en toen bleef ie maar doorgaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk waar, of heb jij Raikkonen weleens zoveel woorden zien uitspreken?
Zal meer iets zijn als:”Boahh, they are shit sometimes”
Yep, toen Max stil viel, hij had niet gelift en hij vond het toen geen penalty omdat Max al half achter de barrier stond toen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:47 schreef Klummie het volgende:
[..]
Negeerde Kimi in Spa niet gewoon een gele vlag toen?
Dankquote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:57 schreef aesop het volgende:
[..]
Zie Total-motorsport.com. Samengevat:
Niet veel bijzonders, straf is volgens Whiting terecht, Max had als enige duidelijk voordeel, in de andere gevallen was dat niet duidelijk. Geen sprake van inconsequent handelen, en iedereen straffen die buiten de baan raakt wil men niet. Dat Conolly steeds betrokken is, is toeval. Verontschuldigingen naar Conolly zouden gewaardeerd worden.
Serieus jaquote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:57 schreef aesop het volgende:
Dat Conolly steeds betrokken is, is toeval. Verontschuldigingen naar Conolly zouden gewaardeerd worden.
quote:
Ow ja, thx.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja, paar races geleden vroeg Jack wat en toen bleef ie maar doorgaan.
[..]
Yep, toen Max stil viel, hij had niet gelift en hij vond het toen geen penalty omdat Max al half achter de barrier stond toen.
Ben echt te moe, maar gaat over de gridstraffen voor beide coureurs denk ik?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:13 schreef Zorro het volgende:
McLaren gaat weer voor de uitdaging
https://www.ed.nl/formule(...)chterstand~adac60f9/
Yup, maar nog niet officieel bevestigd.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben echt te moe, maar gaat over de gridstraffen voor beide coureurs denk ik?
Gele vlag is gele vlag... maar niet voor Ferrariquote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja, paar races geleden vroeg Jack wat en toen bleef ie maar doorgaan.
[..]
Yep, toen Max stil viel, hij had niet gelift en hij vond het toen geen penalty omdat Max al half achter de barrier stond toen.
Eh, ja... En geen idee wat je probleem ermee is. Zie er niks bijzonders of geks in staan.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Iemand het Sky-artikel nu gelezen? Ben oprecht benieuwd naar jullie mening erover.
Ok, dat kan. Dank voor je reactiequote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:27 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Eh, ja... En geen idee wat je probleem ermee is. Zie er niks bijzonders of geks in staan.
Vind het ook wel meevallen. Teneur is dat Max niet de verwachte excuses aanbood, echt een waardeoordeel lees ik er niet in.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:27 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Eh, ja... En geen idee wat je probleem ermee is. Zie er niks bijzonders of geks in staan.
yep, beiden achteraan.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben echt te moe, maar gaat over de gridstraffen voor beide coureurs denk ik?
Totaal overbodige uitleg van Whiting dus.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:57 schreef aesop het volgende:
[..]
Zie Total-motorsport.com. Samengevat:
Niet veel bijzonders, straf is volgens Whiting terecht, Max had als enige duidelijk voordeel, in de andere gevallen was dat niet duidelijk. Geen sprake van inconsequent handelen, en iedereen straffen die buiten de baan raakt wil men niet. Dat Conolly steeds betrokken is, is toeval. Verontschuldigingen naar Conolly zouden gewaardeerd worden.
Tja Ferrari. Als je die te hard wil straffen dreigen ze in Italië door de massa gekte gelijk met een boycot. Je moet voor de aardigheid een Google hoe vaak Ferrari met een boycot heeft gedreigd.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gele vlag is gele vlag... maar niet voor Ferrari
Tracklimits zijn tracklimits... maar alleen voor Max.
![]()
Die gasten moet eens een keer V8 supercars kijken. Dat is tenminste racen.
Ze bereiken bijna de aard kern.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Totaal overbodige uitleg van Whiting dus.
Hoe diep zou die kuil inmiddels al zijn waar de FIA in aan het graven is?
Sja Ferrari krijgt toch nog steeds geld om mee te doen? (100 miljoen?!)quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja Ferrari. Als je die te hard wil straffen dreigen ze in Italië door de massa gekte gelijk met een boycot. Je moet voor de aardigheid een Google hoe vaak Ferrari met een boycot heeft gedreigd.
Hier een voorbeeld waar de Italiaanse media zijn zegje doet.
https://www.grandprix247.(...)ettel-gets-race-ban/
Dat ontkennen ze gewoonquote:Op donderdag 26 oktober 2017 23:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ze bereiken bijna de aard kern.
Ultra softs zijn doorgaans de beter band, goede working range kwa temperatuur en degradation vergelijkbaar met Supersoft. Maar om een aparte reden loopt de Redbull beter op supersofts, ik heb het wel eerder gezien'quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:50 schreef aesop het volgende:
[..]
Je verwijst naar motorsport.com?
Teneur van alle stukken is vooral dat Max geen excuses aan heeft geboden, bij zijn standpunt blijft, en zijn boosheid terecht, maar dat ie erkent dat ie beter andere woorden had kunne gebruiken. Het wordt her en der net iets anders opgeschreven, maar morgen is dat weer vergeten.
Max deed het in elk geval prima, wat mij betreft.
[..]
Is er al ergens verklaard waarom Max op de softs zo’n korte stint deed? Die had ie ook op de ultra’s kunnen doen.
Ferrari kan wel dreigen te stoppen, maar het hele bedrijf draait op merchandise. Zonder F1 zal die verkoop een flinke deuk oplopen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja Ferrari. Als je die te hard wil straffen dreigen ze in Italië door de massa gekte gelijk met een boycot. Je moet voor de aardigheid een Google hoe vaak Ferrari met een boycot heeft gedreigd.
Hier een voorbeeld waar de Italiaanse media zijn zegje doet.
https://www.grandprix247.(...)ettel-gets-race-ban/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |