quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Posttraumatische stress-stoornis
quote:In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-5 zijn de angststoornissen zoals ze in het DSM-IV vermeld werden, opgesplitst in drie categorieën:
1) de angststoornissen
2) de obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen (ocgs)
3) de trauma- en stressorgerelateerde stoornissen
Angststoornissen in het DSM-5:
Paniekstoornis
Agorafobie
Specifieke fobie
Sociale angststoornis
Separatieangststoornis
Selectief mutisme
Angststoornis door een middel of medicatie
Angststoornis door een andere medische aandoening
angststoornis (niet anders omschreven)
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Obsessieve-compulsieve stoornis (OCD)
Stoornis in de lichaamsbeleving
Hoarding (het dwangmatig verzamelen van dingen)
Trichotillomanie (het regelmatig uittrekken van het eigen haar)
Excoriation disorder/Dermatillomanie (het regelmatig pulken aan de eigen huid)
Trauma- en stressorgerelateerde stoornissen
Reactieve hechtingsstoornis
Ontremde sociale engagementstoornis
Posttraumatische stressstoornis
Acute stressstoornis
Aanpassingsstoornissen
quote:FOK! heeft nu ook zijn eigen IRC-kanaal voor de mensen in "Depressie & Angst". Hier kunnen we gezellig chatten/ tips geven en het met elkaar erover hebben.
Indien jij ook gezellig mee wilt praten met ons kun je ons bereiken via de volgende link:
http://irc.fok.nl/
En dan in principe
/join #dna
Heb je vragen omtrent IRC?
PM de volgende users:
zomertje
RBWO
quote:
Het zal niet altijd accuraat zijn want niet elke familie kan altijd goed met elkaar overweg, maar ach. Positief kijken is belangrijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:39 schreef Fripsel het volgende:
Je advies over familie vond ik echt heel sterk Aeque.
Mijn familie is zo'n familie die het niet zo oppakt helaas. Maar het kost me zoveel om te doen alsof.. het haalt me zelfs in, in mijn slaap.. Ik probeer me echt zoveel mogelijk in te houden, en me dom te houden, en niet logisch na te denken over hoe het contact zou moeten zijn en het dus bij het hier en nu en bij oppervlakkig contact te houden zoals een klusje hier, of tuincentrumpje daar met mijn moeder..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:47 schreef aeque het volgende:
[..]
Het zal niet altijd accuraat zijn want niet elke familie kan altijd goed met elkaar overweg, maar ach. Positief kijken is belangrijk.
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:50 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Mijn familie is zo'n familie die het niet zo oppakt helaas. Maar het kost me zoveel om te doen alsof.. het haalt me zelfs in, in mijn slaap.. Ik probeer me echt zoveel mogelijk in te houden, en me dom te houden, en niet logisch na te denken over hoe het contact zou moeten zijn en het dus bij het hier en nu en bij oppervlakkig contact te houden zoals een klusje hier, of tuincentrumpje daar met mijn moeder..
Maar er komt altijd weer zo'n moment dat ze over mijn grens gaan en ik voel me dan op zo'n kut plek gezet, en ik heb gewoon zo niet de handvaten om er mee om te gaan dat ik begin te denken.. hallo.. ik ben wel jullie dochter he.. dan maar niet. Heb ze nu 3 weken niet gesproken en ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet.
Weglopen is altijd makkelijker maar wat heb je eraan?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:51 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb uit schaamte al lange tijd geen contact meer met de familie. Maakt dingen wel zo makkelijk. Alle neven zijn volop aan de studie of begonnen met werk, allemaal vrij succesvol. Dus ik heb 0 behoefte om daar dan als zwarte schaap tussen te gaan zitten.
Zegt de persoon die onder een kloon post.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:24 schreef aeque het volgende:
[..]
Weglopen is altijd makkelijker maar wat heb je eraan?
Adem in, adem uit. Hij zegt dat niet om je te pesten maar om je te helpen he.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:26 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Zegt de persoon die onder een kloon post.
En doe ik dat nu nog? Nee. Weet je wat mij dat heeft opgeleverd? Al 2 whatsapp contacten waar het gezellig mee is, mensen die mij kennen die ineens begrip hebben, mensen op een forum die het ineens beter snappen en het fijn vinden dat je weer gezelliger mee post maar boven alles voel ik mij sinds gisteren goed.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:26 schreef Quotidien het volgende:
[..]
En dit sowieso, maar ik voelde mij ook niet aangevallen verder hoor.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:28 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Adem in, adem uit. Hij zegt dat niet om je te pesten maar om je te helpen he.
Ik ben gewoon rustig hoor. Alleen een persoon die zelfs online (anoniem) een kloon aanmaakt kan iemand anders niet verwijten voor z'n problemen weg te lopen natuurlijk. Pot ketel enzo.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:28 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Adem in, adem uit. Hij zegt dat niet om je te pesten maar om je te helpen he.
Ik verwijt je helemaal niks. Juist daardoor dat ik het zelf doe/deed weet ik heel goed hoe het werkt. Met name omdat dit account verre van anoniem is omdat ik meerdere mensen van fok al vaker heb ontmoet.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:35 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik ben gewoon rustig hoor. Alleen een persoon die zelfs online (anoniem) een kloon aanmaakt kan iemand anders niet verwijten voor z'n problemen weg te lopen natuurlijk. Pot ketel enzo.
Nu niet meer.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:26 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ja jij bent sowieso alleen maar een ramptoerist. Je post nooit wat, behalve om mij even aan te pakken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nu niet meer.
Ik vind je trouwens heel naar overkomen in dit topic waar anderen je proberen te helpen. Vervelend dat je je zo rot voelt, maar reageer dat alsjeblieft niet af op ons. Al zijn we vreemden op het internet voor je; het is echt not done.
Hij wijst je ergens op. Misschien is het handig voor jezelf dat je aangeeft wanneer je alleen wilt luchten en dus meer een virtuele knuffel nodig hebt, en wanneer je ook daadwerkelijk feedback kan gebruiken?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:35 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik ben gewoon rustig hoor. Alleen een persoon die zelfs online (anoniem) een kloon aanmaakt kan iemand anders niet verwijten voor z'n problemen weg te lopen natuurlijk. Pot ketel enzo.
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:56 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ja jij bent sowieso alleen maar een ramptoerist. Je post nooit wat, behalve om mij even aan te pakken.
Het is goed met je. Ga maar over iemand anders heen baggeren. Paar topics terug was het ook al raak met allerlei persoonlijke beledigingen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb hier genoeg gepost maar als er mensen zijn die zich opstellen zoals jij dat doet dan heb ik er geen behoefte aan om mijn verhaal hier neer te zetten
Dat is echt onzin. Je lokt het zelf uit. Maar ik neem wel contact op met de mods want je bent nu aan het uitdagen zodat je je kunt afreageren op anderenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:23 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Het is goed met je. Ga maar over iemand anders heen baggeren. Paar topics terug was het ook al raak met allerlei persoonlijke beledigingen.
Ik begin nu echt pissig te worden. Met je afreageren. Ik heb niks verkeerd gezegd in dit topic.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Je lokt het zelf uit. Maar ik neem wel contact op met de mods want je bent nu aan het uitdagen zodat je je kunt afreageren op anderen
Ho, hu. Rustig. Ik stel voor dat je even een adempauze pakt, en als je weer rustig bent e.e.a. nog eens terug leest.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:23 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Het is goed met je. Ga maar over iemand anders heen baggeren. Paar topics terug was het ook al raak met allerlei persoonlijke beledigingen.
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:50 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Wilde er eigenlijk op gaan reageren als ik klaar was met mijn badkamer poetsen
Enige dat ik fout heb gedaan is op een felle manier ergernis uiten. Met als reactie dingen als flapdrop met issues, nobody, kreekreey, eikel, en kotssmileys en dat ik maar op moet rotten.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:33 schreef Samzz het volgende:
Als je alleen kunt schoppen, dan blijf maar even weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |