abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174654808
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
pi_174654906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.
pi_174655022
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.
En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:22:42 #154
192683 AMDB
Visionair.
pi_174655219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:15 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.
Klopt, maar dat is discussie 2.
pi_174655319
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:22 schreef AMDB het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is discussie 2.
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
pi_174655357
quote:
5s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
Nee hij bedoelt dat er afgesproken was dat er eerst gepraat zou worden voordat iemand een penalty zou krijgen (na Mexico 2016) en Ferrari had geen klacht ingediend... dat is dus een andere discussie.
pi_174655408
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden.
pi_174655639
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:29 schreef BroesWillems het volgende:
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden.
True maar het zijn 3 discussies :P

1: Waarom meten de stewards met 2 maten?

Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk.

2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden?

Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering.

3: Hoe kan men de regels wel waarborgen?

Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden.
pi_174656152
Andere optie is, dat hele stukje off track afschaffen. Dus die binnenbocht onderdeel maken van de track en de kerb opschuiven tot de muur, houden we een mooie brede bocht over.

Kvyatt heeft bijna 4 jaar kunnen rijden in goede auto’s en was gewoon niet goed genoeg. Misschien is Indy of Nascar wat voor hem.
.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:55:23 #160
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:35 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

True maar het zijn 3 discussies :P

1: Waarom meten de stewards met 2 maten?

Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk.

2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden?

Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering.

3: Hoe kan men de regels wel waarborgen?

Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden.
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:56:09 #161
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656174
Terug naar de optocht zoals het een lange tijd is geweest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:01:51 #162
192683 AMDB
Visionair.
pi_174656303
quote:
5s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.

De FIA zou pas inconsistent zijn als ze andere coureurs wel via de binnenbocht af laten snijden om een positie te pakken maar Verstappen niet.
pi_174656308
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?

Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ;)
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:04:42 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?

Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ;)
Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174656510
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.

Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:

Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)

De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.

Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:13:04 #166
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656631
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.

Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:

Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)

De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.

Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174656724
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad :')
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:17:22 #168
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad :')
Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:20:02 #169
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174656869
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Komt door two coureurs voornamelijk.

1) Hamilton
2) Vettel

en eigenlijk ook wel door Max, omdat hij op onwaarschijnlijke plekken dingen doet die niemand verwacht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:22:29 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174656937
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...

Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:23:43 #171
192683 AMDB
Visionair.
pi_174656976
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?

Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
pi_174657091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...

Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:32:40 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174657258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?

Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ;)
Exact.

Of althans: de afspraken na Mexico (zo veel mogelijk beeldmateriaal zorgvuldig bekijken, de coureurs horen na de race alvorens te beslissen, geen coureurs uit de green room plukken) en het begin van dit seizoen (niet aan werkzoeken doen, pas een onderzoen en beslissing daarop na een klacht ve team).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:33:11 #174
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174657277
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.
pi_174657507
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?

Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
Vreemd genoeg zijn het maar een paar circuits die er echt last van hebben waarvan COTA er 1 is.

-Maleisië: kerbs + gras
-Japan: kerbs + gras
-Singapore: kerbs + muren
-Spanje: kerbs + speed bumps
-Monaco: kerbs + muren
-Rusland: kerbs + muren en bakens
-Canada: kerbs + muren en bakens
-China: kerbs + gras
-Azerbaijan: muren + hoge kerbs
-Oostenrijk: hoge kerbs en grind
-België: kerbs + gras + 1 bocht met track limit)
-Italië: kerbs + gras/grind + speed bumps + 1 bocht met track limit (opgelost met hoge kerb?)
-Engeland: kerbs + gras
-Australië: muren, kerbs + gras
-Bahrein: kerbs + asfalt
-Hongarije: hoge kerbs + gras
-Mexico: gras en kerbs
-Amerika: kerbs + asfalt
-Brazilië: kerbs + gras
-Abu Dhabi: kerbs + asfalt.

(misschien dat ik niet alles goed heb, graag aanvullen/verbeteren dan :P )

Volgens mij is het meer uitzondering dan regel dit jaar.

In Monza (laatste bocht) en Spa (2e bocht) was het geen enkel probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')