Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.
Klopt, maar dat is discussie 2.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.quote:
Nee hij bedoelt dat er afgesproken was dat er eerst gepraat zou worden voordat iemand een penalty zou krijgen (na Mexico 2016) en Ferrari had geen klacht ingediend... dat is dus een andere discussie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
True maar het zijn 3 discussiesquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:29 schreef BroesWillems het volgende:
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden.
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:35 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
True maar het zijn 3 discussies
1: Waarom meten de stewards met 2 maten?
Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk.
2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden?
Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering.
3: Hoe kan men de regels wel waarborgen?
Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden.
Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?
Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.
Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.
Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:
Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)
De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.
Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtradquote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.
Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad
Komt door two coureurs voornamelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...
Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
Exact.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?
Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is
Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
Vreemd genoeg zijn het maar een paar circuits die er echt last van hebben waarvan COTA er 1 is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?
Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |