abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:03:46 #1
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174632665
Originele OP:

quote:
Ik snap niet hoe mensen dit kunnen? Ik voel me al slecht als een meisje mij opdringerig vindt. Kennelijk gebeurt het best vaak. 1/3 van de vrouwen geven aan seksuele
aanranding/verkrachting mee te maken. Hoe kunnen sommige mensen dit doen?
pi_174632783
DWDD over JBC
pi_174632790
Dat vraag ik me ook af.
pi_174632813
Duidelijke OP trouwens...
pi_174632923
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:08 schreef Jopie78 het volgende:
DWDD over JBC
JBC?

In ieder geval voor de tweede keer op rij een item over #metoo / verkrachting.
pi_174632949
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:13 schreef STING het volgende:

JBC?

In ieder geval voor de tweede keer op rij een item over #metoo / verkrachting.
Jelle Brandt Corstius - Was overigens alleen de aanleiding, gaat nu over #metoo
pi_174632961
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:14 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Jelle Brandt Corstius - Was overigens alleen de aanleiding, gaat nu over #metoo
Ah ja, klopt :)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:15:54 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174632980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:09 schreef 3121 het volgende:
Duidelijke OP trouwens...
er zijn nog vijf delen als je meer inleiding nodig hebt
pi_174633100
Ah, de politie dacht al bij de 5e melding over iemand dat er misschien wel iets kon zijn... Politie had in samenspraak met de slachtoffers besloten het stil te houden, kleine gemeenschap.

Tenenkrommend..

Oh, dat werd overigens als een positief voorbeeld genoemd, hoe een melding zou kunnen helpen.
pi_174634471
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

er zijn nog vijf delen als je meer inleiding nodig hebt
Kleine samenvatting zou handig zijn.
pi_174641594
Iedereen lijkt in shock te zijn over al die #metoo berichten. Begrijpelijk, het is gruwelijk, maar ik snap niet hoe het zoveel mensen compleet heeft verbaasd. Seksuele intimidatie is niets nieuws, gebeurd op werkvloeren en in privésferen al jarenlang. Het enige wat ik als schokkend ervaar is dat al jaren en jaren er berichten binnenkomen van vrouwen en mannen die hier slachtoffer van worden en dat er betrekkelijk erg weinig mee wordt gedaan.

Beetje struisvogelgedrag van niet alleen de politiek, maar ook van de maatschappij. Dit is iets waar we als maatschappij die staat voor principes als gelijkwaardigheid samen voor moeten opstaan. Je kan niet van gelijkwaardigheid spreken in een maatschappij, wanneer vooral veel vrouwen worden onderworpen aan zulke situaties en de veelal mannen in bestuurlijke functies er zo slecht mee inleven en er niet actief mee bezig zijn om veiligheid binnen systemen aan te brengen waar er sprake is van verschillende machtsposities binnen een systeem, zoals scholen, de politiek en bedrijven.

Het is walgelijk hoe sommige mensen zo compleet voorbij kunnen gaan aan de persoonlijke integriteit van anderen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 03:27:37 #12
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_174641680
En binnen dit onderwerp verschijnt bij mij plotseling de advertentie of wij een Filipijnse Vrouw willen, en dat we ze door op de banner te klikken direct kunnen vinden.

Nee, ik wil niet zeggen dat NL mannen die Filipijnse vrouwen zoeken hier allemaal seksueel misbruik van zullen maken... maar de vrouwen die daar als "postorderbruidjes" aanbevolen worden, lopen we een extra vergroot risico misbruikt te worden.

En niet alleen die Fil. bruidjes, omgekeerd ook... dat die vrouwen alleen trouwen willen voor een NL verblijfsvergunning.. en dat daarna de NL man soms helemaal leeg getrokken worden bij een scheiding na X-aantal jaren.

Verder wil ik er geen moreel oordeel over vellen, maar ik vind het wel heel ongelukkig dat bij dit onderwerp, juist de banner (met onderstaande tekst) zich aan me opdringt!

Zoek Filippijnse vrouwen - Vindt uw Filipijnse schone
Grootste Filipijnse dating website met meer dan 3,5 miljoen leden filipinocupid.com/netherlands/gratis
  woensdag 25 oktober 2017 @ 04:14:14 #13
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_174641749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 02:48 schreef Naesala_1981 het volgende:
Iedereen lijkt in shock te zijn over al die #metoo berichten. Begrijpelijk, het is gruwelijk, maar ik snap niet hoe het zoveel mensen compleet heeft verbaasd. Seksuele intimidatie is niets nieuws, gebeurd op werkvloeren en in privésferen al jarenlang. Het enige wat ik als schokkend ervaar is dat al jaren en jaren er berichten binnenkomen van vrouwen en mannen die hier slachtoffer van worden en dat er betrekkelijk erg weinig mee wordt gedaan.

Beetje struisvogelgedrag van niet alleen de politiek, maar ook van de maatschappij. Dit is iets waar we als maatschappij die staat voor principes als gelijkwaardigheid samen voor moeten opstaan. Je kan niet van gelijkwaardigheid spreken in een maatschappij, wanneer vooral veel vrouwen worden onderworpen aan zulke situaties en de veelal mannen in bestuurlijke functies er zo slecht mee inleven en er niet actief mee bezig zijn om veiligheid binnen systemen aan te brengen waar er sprake is van verschillende machtsposities binnen een systeem, zoals scholen, de politiek en bedrijven.

Het is walgelijk hoe sommige mensen zo compleet voorbij kunnen gaan aan de persoonlijke integriteit van anderen.
Helemaal mee eens! Nogmaals, helemaal mee eens. Dat daar geen discussie over ontstaat.

Waar ik het wel over wil hebben: complimentjes en omgang met elkaar.
Zelf deed ik bijv. bijna 10 jaar vrijwilligerswerk, een/ enkele middagen per week (afhankelijk hoe vaak ze me nodig hadden).

Nu gedraag ik me doorgaans wat gereserveerd in communicatie met de jongere vrijwilligers... ik was 40 jaar, dus seksuele toespelingen deed ik sowieso niet, laat staan naar vrouwen onder de 25 jaar.
Op een bepaald moment besloot ik die gereserveerdheid van me af te gooien, maar dat viel compleet slecht. En nee, nog steeds geen seksuele toespelingen, maar soms wel een complimentje maken zonder bijbedoelingen (anders dan weer een beetje terug in de groep te komen).

Nou, nou, dat heb ik geweten... ik zou dronken zijn of anderzijds onder invloed, ik zou ongepaste opmerkingen hebben gemaakt. En weet ik wat allemaal niet.

Ik weet niet wie er geklaagd heeft, kon me ook weinig schelen... ik heb er ook nooit naar gevraagd. Wat me wel tegen de borst stuitte was de leeftijdsdiscriminatie van wie wel een compliment mag maken, of wie wel wat meer amicaal om mag gaan met jongere collega's.

En nee, mijn complimenten of omgang waren nooit van seksuele aard... maar iemand deed het voorkomen alsof het wel zo was.

Geheid dat Weinstein een gore seksuele predator is, en veel andere vaak genoemden ook.
Maar ook iets oudere heren zouden je best een compliment mogen geven zonder direct als vies oud mannetje afgeschilderd te worden. Of is er geen verschil tussen een compliment over hoe ze functioneert of hoe haar haardracht, d'r ogen mooier laat uitkomen en een seksuele toespeling?

Indien nee, dan ben ik schuldig. Al weet ik echt niet waarom.
pi_174641808
Natuurlijk is er een verschil. Maar misschien ging het om de verandering in je gedrag die ze opmerkten en waar ze zich ongemakkelijk bij voelden?

Waarschijnlijker ben je misschien slachtoffer geworden van de eerdere slechte ervaringen van de mensen die je complimenteerde, alswel van de oudere mannen die misschien ook soortgelijke opmerkingen maakten, maar later toch verkeerde intenties bleken te hebben,Ook al kunnen de desbetreffende vrouwen ook gewoon een valse beschuldiging hebben gemaakt tegen je, omdat ze zich misschien te snel geintimideerd voelden.

Ik vind het echt naar dat dit je zo overkomt, terwijl je niets dan goede bedoelingen had, maar ergens begrijp ik het ook nog wel vanuit het oogpunt van de vrouwen.

Uiteindelijk komt het voort uit het eerdere genoemde maatschappelijke, steeds zichtbaar worden probleem.

Smeerlappen die zich misdragen tegenover anderen sàvonds laat op straat, bij scholen, op de werkplek, bij sportverenigingen, etc, zorgen er tegelijk voor dat ik veel bewuster over straat ga, bang om mensen een verkeerde vibe te geven. Ik weet dat ik als iemand die contact juist graag vermijd {vanwege mijn persoonlijkheidsstoornis}, vreemder en verdachter kan overkomen op mensen, terwijl ik absoluut geen kwaad in de zin heb.

Ik snap het allemaal, mensen en vooral vrouwen en kinderen moeten ook voorzichtiger zijn wanneer ze alleen over straat gaan, ik moedig het ook aan om je gevoel te volgen en voor jou onveilige situaties te vermijden. Maar tegelijk baal ik dat ik continu over straat loop, bang dat ik anderen een verkeerde impressie geef.

En deels verwijt ik dit alles aan het zwakke optreden tegen zulk gedrag vanuit de maatschappij. Wanneer we er ons er keihard tegen uit zouden spreken, zouden mensen zich op straat veiliger voelen, wetende dat mensen er voor ze zijn wanneer ze om hulp vragen. Bovendien geeft het een veel duidelijker beeld van hoe groot de groep van misdragers echt is (ook al is die groep nog steeds schrikbarend groot vind ik).

Maar uh, ik ga me er niet tegen uitspreken.
Ik hou niet zo statements maken waardoor je op de voorgrond komt.
pi_174644380
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 02:48 schreef Naesala_1981 het volgende:

is het ook niet dat het voor vrouwen geen verrassing dat dit zo vaak voor komt en voor mannen wel? En is dat niet juist het probleem?

Ook hier weer steeds mannen die de cijfers willen afzwakken of in twijfel trekken
pi_174644790
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:42 schreef Allures het volgende:

[..]

is het ook niet dat het voor vrouwen geen verrassing dat dit zo vaak voor komt en voor mannen wel? En is dat niet juist het probleem?

Ook hier weer steeds mannen die de cijfers willen afzwakken of in twijfel trekken
Ik denk persoonlijk dat het wel wat makkelijk is als vrouw om alle schuld bij de man neer te leggen, denk je niet?
Geen interesse.
pi_174645050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het wel wat makkelijk is als vrouw om alle schuld bij de man neer te leggen, denk je niet?
schuld?
Ik zeg alleen dat er een verschil in beeld en perceptie is rondom dit onderwerp

Maar nu je er over begint, ik denk juist dat die neiging om het steeds over schuld te hebben de discussie lastig maakt. Het lijkt mij alsof mannen moeite hebben deze werkelijkheid te accepteren omdat ze meteen door schieten naar 'wie heeft schuld en ben ik dat zelf ook? Of gaat iemand dat over mij zeggen?'
Laten we eerst gewoon eens beginnen met accepteren dat we toch echt in een land wonen waar seksuele intimidatie en geweld geen uitzondering zijn die je alleen overkomen als je toevallig s avonds door een donker straatje loopt, dat we een cultuur zijn waarin iets fout gaan in onze opvoeding rondom seksualiteit, dat we een cultuur zijn waarin het slachtoffer dan alsnog word gestigmatiseerd en zich moet verdedigen waardoor veel slachtoffers zich niet uitspreken en die cultuur kan blijven bestaan etc
pi_174645239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 03:27 schreef Also-von-Oder het volgende:
En binnen dit onderwerp verschijnt bij mij plotseling de advertentie of wij een Filipijnse Vrouw willen, en dat we ze door op de banner te klikken direct kunnen vinden.

Nee, ik wil niet zeggen dat NL mannen die Filipijnse vrouwen zoeken hier allemaal seksueel misbruik van zullen maken... maar de vrouwen die daar als "postorderbruidjes" aanbevolen worden, lopen we een extra vergroot risico misbruikt te worden.

En niet alleen die Fil. bruidjes, omgekeerd ook... dat die vrouwen alleen trouwen willen voor een NL verblijfsvergunning.. en dat daarna de NL man soms helemaal leeg getrokken worden bij een scheiding na X-aantal jaren.

Verder wil ik er geen moreel oordeel over vellen, maar ik vind het wel heel ongelukkig dat bij dit onderwerp, juist de banner (met onderstaande tekst) zich aan me opdringt!

Zoek Filippijnse vrouwen - Vindt uw Filipijnse schone
Grootste Filipijnse dating website met meer dan 3,5 miljoen leden filipinocupid.com/netherlands/gratis
anders geef je ze ff nog meer podium en bekendheid... :')

anyways mn eigen fillipijnse schone zelf in NL gevonden, dus dat kan ook >:)
pi_174646327
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:42 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik denk zeker dat dit een rol speelt ja, maar ook het benoemen van het probleem is al een probleem op zichzelf. Ik snap niet helemaal waarom. Ieder weldenkend mens vindt dit niet deugen lijkt me. Is het te moeilijk om op te lossen? Ik denk toch wel dat er misschien ook iets meespeelt dat het benoemen er van toch ook wat ongemakkelijke gevoelens oproepen bij veel mensen. Ook bij mij, maar daar moet je, zeker als publiek figuur zoals een politicus, over heen kunnen stappen.
pi_174647433
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174647544
quote:
Ik zie en hoor bij een aantal van die kreten gelijk zo'n persoon voor me met opgeschoren hoofd en gouden kettingje :')
pi_174647603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:15 schreef STING het volgende:

[..]

Ik zie en hoor bij een aantal van die kreten gelijk zo'n persoon voor me met opgeschoren hoofd en gouden kettingje :')
en bij de rest?
compact en kleverig.
pi_174647714
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en bij de rest?
Een tweede hands auto verkoper type :')

Maar ja, realiteit zal waarschijnlijk zijn, dat ze je niet zomaar zult kunnen herkennen, dat snap ik ook wel. Is even puur de associatie die ik erbij krijg (compleet met plat Amsterdams accent)
pi_174647752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:15 schreef STING het volgende:

[..]

Bij een aantal maar het erge is juist dat een groot deel door werkelijk iedereen gezegd kan worden
pi_174647778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:24 schreef Allures het volgende:

[..]

Bij een aantal maar het erge is juist dat een groot deel door werkelijk iedereen gezegd kan worden
Ook die rustige, vriendelijke jongen die in zijn vrije tijd op fok zit. :)
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')