quote:Ik snap niet hoe mensen dit kunnen? Ik voel me al slecht als een meisje mij opdringerig vindt. Kennelijk gebeurt het best vaak. 1/3 van de vrouwen geven aan seksuele
aanranding/verkrachting mee te maken. Hoe kunnen sommige mensen dit doen?
dat komt door die "als" die er staat. als dit serieus is. daarmee betwijfel je dus of het echt is. wanneer iemand met een blauw oog voor je neus staat en klaagt over dat het slaan zo'n pijn doet, dan zeg je toch ook niet "ja. als je geslagen was, dan zal dat zeer gedaan hebben, wat rot voor je"quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:10 schreef Rangono het volgende:
[..]
Het is vooral frappant dat je denkt dat mijn wens 'onoprecht' is.
Top vergelijking. Echt top.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:50 schreef simmu het volgende:
[..]
dat komt door die "als" die er staat. als dit serieus is. daarmee betwijfel je dus of het echt is. wanneer iemand met een blauw oog voor je neus staat en klaagt over dat het slaan zo'n pijn doet, dan zeg je toch ook niet "ja. als je geslagen was, dan zal dat zeer gedaan hebben, wat rot voor je"
Volgens mij trok jij uit dat verhaal de conclusie dat in Nederland de vrouw de macht heeft en ze je kan laten kruipen en smeken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:14 schreef Rangono het volgende:
[..]
Welke conclusie trek jij daaruit? ik: des te erger dat dit mens het verzonnen heeft. Jij?
Als hij het zelf doet overkomen bedoel jequote:Op maandag 23 oktober 2017 20:59 schreef hugecooll het volgende:
Volgens mij is hij gewoon niet zo tactvol, maar bedoelt hij het niet zo kut als jullie het doen voorkomen
Maar dat heeft toch helemaal niks met verkrachting te maken?quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld van een situatie waarin niet duidelijk is dat iemand geen zin heeft (en de ander wellicht zelfs aanmoedigt)
Jawel want ze wilde niet en had toch seksquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef madam-april het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch helemaal niks met verkrachting te maken?
En het probleem is dat hij niet zeker weet of het echt is gebeurd dus er een disclaimer in dropt? Kijk dan gewoon naar het positievequote:Op maandag 23 oktober 2017 21:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als hij het zelf doet overkomen bedoel je. Als het echt gebeurd is waren zijn eigen woorden.
Maar als ze met tegenzin 'meedoet' en niks laat merken dan kun je natuurlijk ook niet ruiken dat er wat aan de hand is. Mensen zijn immers geen gedachtenlezers.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jawel want ze wilde niet en had toch seks
Maar ze is op geen enkele manier gedwongen toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jawel want ze wilde niet en had toch seks
Fora's kennen een geschiedenis van gebruikers die allerlei zaken verzinnen om een topic vol te krijgen. Dus vandaar mijn: 'als dit serieus is'.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat bedoelde je dan met 'als dit serieus is' ?
Oh net was dat nog geen punt, want er zijn genoeg 'signalen'quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
Maar ze is op geen enkele manier gedwongen toch?
Ja moet je niet aan mij vragenquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar als ze met tegenzin 'meedoet' en niks laat merken dan kun je natuurlijk ook niet ruiken dat er wat aan de hand is. Mensen zijn immers geen gedachtenlezers.
Of moet je bij elke vrouw waar je seks mee hebt gaan twijfelen of ze geen toneel speelt om je een plezier te doen?
Vind je het dan niet treurig dat ik het inmiddels gewend ben om zulke 'disclaimers' te krijgen terwijl ik hoop op een beetje steun, bescherming? En niet alleen online, maar in het dagelijks leven. Dit zeg je er in andere gevallen toch ook niet bij, waar evengoed wordt gelogen voor aandacht, waarom dan wel bij zedenzaken?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:09 schreef Rangono het volgende:
[..]
Fora's kennen een geschiedenis van gebruikers die allerlei zaken verzinnen om een topic vol te krijgen. Dus vandaar mijn: 'als dit serieus is'.
Maar goed: volgens deze dame was mijn wens niet oprecht. Heel veel meer kan ik er niet van maken.
Als dat op die manier is overgekomen, dan bied ik daarvoor mijn excuus aan. Wat dat is nimmer mijn bedoeling.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:16 schreef Evienne het volgende:
[..]
Vind je het dan niet treurig dat ik het inmiddels gewend ben om zulke 'disclaimers' te krijgen terwijl ik hoop op een beetje steun, bescherming? En niet alleen online, maar in het dagelijks leven. Dit zeg je er in andere gevallen toch ook niet bij, waar evengoed wordt gelogen voor aandacht, waarom dan wel bij zedenzaken?
Iemand schoppen die al op de grond ligt, zo voelt het. En ik zeg dank je.
Je ziet echt niet hoe schofferend je post was? Je trekt haar verhaal eerst in algemene twijfel, en als zij zich niet door jouw twijfel voelt aangesproken, kan ze op je sterktewens rekenen. Omdat fora.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:22 schreef Rangono het volgende:
Wel logisch, gezien de geschiedenis van fora's.
EN WEER DIE ALS HEquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:17 schreef Rangono het volgende:
[..]
Als dat op die manier is overgekomen, dan bied ik daarvoor mijn excuus aan. Wat dat is nimmer mijn bedoeling.
Heb je enig idee met hoeveel wantrouwen slachtoffers te maken hebben? Heb je enig idee hoe pijnlijk het is als mensen je niet volledig geloven?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:09 schreef Rangono het volgende:
[..]
Fora's kennen een geschiedenis van gebruikers die allerlei zaken verzinnen om een topic vol te krijgen. Dus vandaar mijn: 'als dit serieus is'.
Maar goed: volgens deze dame was mijn wens niet oprecht. Heel veel meer kan ik er niet van maken.
Ja, daar kan ik wel inkomen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Heb je enig idee met hoeveel wantrouwen slachtoffers te maken hebben? Heb je enig idee hoe pijnlijk het is als mensen je niet volledig geloven?
in het weinstein topic ging het zojuist over aangifte doen. dat je dat niet zomaar mag. de ellende is dat wat voor veel mensen wel realiteit is, deze voor anderen niet is. jij en ik hebben de ervaring dat je eerst gebruikt wordt en je dan nog moet verdedigen ook dat het gebeurt is. je mag/kan niet zomaar aangifte doen, mensen geloven je niet. maar het gebeurde wel. deze user heeft geen enkel idee bij hoe dat voelt omdat zulks zo volledig totaal buiten zijn (of haar, maar we hebben het over deze user) dat het gewoon echt niet echt is voor hem. en nu komen steeds meer mensen (voornamelijk vrouwen) naar buiten met verhalen over gebruikt worden en wordt het een bedreiging voor zijn wereldbeeld.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Heb je enig idee met hoeveel wantrouwen slachtoffers te maken hebben? Heb je enig idee hoe pijnlijk het is als mensen je niet volledig geloven?
Bij verkrachting ja, maar de situatie die jij als voorbeeld noemt heeft helemaal niks met verkrachting te maken..quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Oh net was dat nog geen punt, want er zijn genoeg 'signalen'
Want?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:34 schreef madam-april het volgende:
[..]
Bij verkrachting ja, maar de situatie die jij als voorbeeld noemt heeft helemaal niks met verkrachting te maken..
Ik kan het zelf eigenlijk ook nog steeds niet geloven, dat je als slachtoffer altijd tegen een muur van wantrouwen aan loopt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:33 schreef simmu het volgende:
[..]
in het weinstein topic ging het zojuist over aangifte doen. dat je dat niet zomaar mag. de ellende is dat wat voor veel mensen wel realiteit is, deze voor anderen niet is. jij en ik hebben de ervaring dat je eerst gebruikt wordt en je dan nog moet verdedigen ook dat het gebeurt is. je mag/kan niet zomaar aangifte doen, mensen geloven je niet. maar het gebeurde wel. deze user heeft geen enkel idee bij hoe dat voelt omdat zulks zo volledig totaal buiten zijn (of haar, maar we hebben het over deze user) dat het gewoon echt niet echt is voor hem. en nu komen steeds meer mensen (voornamelijk vrouwen) naar buiten met verhalen over gebruikt worden en wordt het een bedreiging voor zijn wereldbeeld.
Ik kan me voorstellen dat dat als vrouw vervelend is idd.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:37 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik kan het zelf eigenlijk ook nog steeds niet geloven, dat je als slachtoffer altijd tegen een muur van wantrouwen aan loopt.
Het probleem is inderdaad dat er een gevoelig verhaal in twijfel wordt getrokken, waar is dat voor nodig. Kwetsend en een bevestiging van wat wij al lang weten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En het probleem is dat hij niet zeker weet of het echt is gebeurd dus er een disclaimer in dropt? Kijk dan gewoon naar het positieve
Bij verkrachting is er altijd sprake van dwang. Dat kan directe dwang zijn, bijvoorbeeld door fysieke bedreiging. Maar ook indirecte dwang, bijvoorbeeld door een ongelijke machtsverhouding.quote:
Ja, maar dat was hiervoor allemaal nog niet van toepassing. Toen waren 'signalen' voldoende. Die wang is pas van toepassing zodra ik met een voorbeeld komquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Bij verkrachting is er altijd sprake van dwang. Dat kan directe dwang zijn, bijvoorbeeld door fysieke bedreiging. Maar ook indirecte dwang, bijvoorbeeld door een ongelijke machtsverhouding.
*zucht*quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, maar dat was hiervoor allemaal nog niet van toepassing. Toen waren 'signalen' voldoende. Die wang is pas van toepassing zodra ik met een voorbeeld kom
ja goed, in die situatie is er geen sprake van dwang, nee. Maar het ging toen volgens mij vooral over het verkeerd interpreteren van (een gebrek aan) signalen en jij bleef maar bezig over dat er altijd signalen zijn 'want' verkrachting. Was dan wellicht een verkeerd voorbeeld, maar van jouw kant vind ik het een beetje mierenneuken, aangezien verkrachting achteraf (en de jure) wordt vastgesteld. De ondervonden druk of dwang hoeft dus niet te zijn uitgeoefend.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:56 schreef madam-april het volgende:
[..]
*zucht*
Jawel, dat was wel van toepassing, we hadden het immers over verkrachting en dwang is inherent aan verkrachting, dus werd het niet nog extra benoemd.
Zoals ik het in 2017 begrijp zijn vrouwen totaal gelijk aan mannen, stiekem op veel vlakken eigenlijk net een stukje beter.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar als ze met tegenzin 'meedoet' en niks laat merken dan kun je natuurlijk ook niet ruiken dat er wat aan de hand is. Mensen zijn immers geen gedachtenlezers.
Of moet je bij elke vrouw waar je seks mee hebt gaan twijfelen of ze geen toneel speelt om je een plezier te doen?
Wat mij betreft misschien wel een van de kernen van het probleem. Vrouwen worden vaak nog steeds zo gevormd (door wat laat ik maar even in het midden) dat seks 'hoort'. Ik denk dat veel vrouwen een nee bij zichzelf misschien niet eens kunnen herkennen en dat veel (vooral jonge) vrouwen een apart beeld hebben over seks, een ander tegemoet komen, goed voor je partner zijn, seksuele wezen zijn en dit uitstralen/seksueel aantrekkelijk zijn etcquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
goed punt. je wil niet weten hoe vaak het advies "zin voor seks moet je maken voor je man" nog voorbij komt.....quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:54 schreef Allures het volgende:
[..]
Wat mij betreft misschien wel een van de kernen van het probleem. Vrouwen worden vaak nog steeds zo gevormd (door wat laat ik maar even in het midden) dat seks 'hoort'. Ik denk dat veel vrouwen een nee bij zichzelf misschien niet eens kunnen herkennen en dat veel (vooral jonge) vrouwen een apart beeld hebben over seks, een ander tegemoet komen, goed voor je partner zijn, seksuele wezen zijn en dit uitstralen/seksueel aantrekkelijk zijn etc
Terwijl mannen worden opgevoed met de andere kant van de medaille. Echt wederzijds begrip is daarom ook lastig denk ik
En hierdoor kan een cultuur van grensoverschrijdend gedrag heel makkelijk blijven bestaan, zelfs ook door mensen die misschien niet bewust grenzen overschrijden
Niet voor je vent, zin moet je maken om je relatie te onderhouden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 23:00 schreef simmu het volgende:
[..]
goed punt. je wil niet weten hoe vaak het advies "zin voor seks moet je maken voor je man" nog voorbij komt.....
Gelijkwaardig. En gelijkwaardig is niet hetzelfde als gelijk.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Zoals ik het in 2017 begrijp zijn vrouwen totaal gelijk aan mannen, stiekem op veel vlakken eigenlijk net een stukje beter.
Behalve als het om dit soort zaken gaat, dan zijn het blijkbaar ineens kleuters
En gelijkwaardigheid is ook maar een verzinsel, want we beginnen al op vroege leeftijd cijfers uit te delen, mensen te kiezen die ons team passen, .. Dus we zeggen dat je gelijk(waardig) bent, maar we laten je voelen op welke plek je staat. Wat leuk is voor diegene die gemiddeld overal een 6 of hoger scoren, mooi jammer voor iedereen die dat niet red.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 07:05 schreef Samzz het volgende:
Gelijkwaardig. En gelijkwaardig is niet hetzelfde als gelijk.
Maar ik kan me zo voorstellen dat je, wanneer je dat al niet snapt, de problematiek in dit topic al helemaal abracadabra is.
Ja ik kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is als dat je overkomt. Toch zie ik dat niet zo snel veranderen. Het is namelijk een tamelijk ernstige beschuldiging die veel gevolgen kan hebben voor de beschuldigde. En het is helaas in het verleden erg vaak gebleken dat een aanzienlijk aantal van de aangiftes vals bleken uit wraak of woede, of de spijtaangifte. Vrijwillig seks gehad, achteraf spijt en dan aangifte doen van verkrachting. Op het moment dat er aangifte wordt gedaan zul je iets van waarheidsvinding moeten doen en dat is niet mogelijk zonder een gezonde dosis wantrouwen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het probleem is inderdaad dat er een gevoelig verhaal in twijfel wordt getrokken, waar is dat voor nodig. Kwetsend en een bevestiging van wat wij al lang weten.
Maar ik denk dat de andere dames het punt al prachtig gemaakt hebben.
6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus. Alhoewel dat nogsteeds teveel is en wat mij betreft hard bestraft mag worden (gelijkwaardig aan waar je iemand vals voor beschuldigd).quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja ik kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is als dat je overkomt. Toch zie ik dat niet zo snel veranderen. Het is namelijk een tamelijk ernstige beschuldiging die veel gevolgen kan hebben voor de beschuldigde. En het is helaas in het verleden erg vaak gebleken dat een aanzienlijk aantal van de aangiftes vals bleken uit wraak of woede, of de spijtaangifte. Vrijwillig seks gehad, achteraf spijt en dan aangifte doen van verkrachting. Op het moment dat er aangifte wordt gedaan zul je iets van waarheidsvinding moeten doen en dat is niet mogelijk zonder een gezonde dosis wantrouwen.
Sneu voor de mensen bij wie het wel echt is. Maar ik kan me ook indenken dat je niet direct erna naar de wouten stapt. Dus dan wordt bewijs wel heel lastig.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja ik kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is als dat je overkomt. Toch zie ik dat niet zo snel veranderen. Het is namelijk een tamelijk ernstige beschuldiging die veel gevolgen kan hebben voor de beschuldigde. En het is helaas in het verleden erg vaak gebleken dat een aanzienlijk aantal van de aangiftes vals bleken uit wraak of woede, of de spijtaangifte. Vrijwillig seks gehad, achteraf spijt en dan aangifte doen van verkrachting. Op het moment dat er aangifte wordt gedaan zul je iets van waarheidsvinding moeten doen en dat is niet mogelijk zonder een gezonde dosis wantrouwen.
Ik heb even wat nagezocht, tussen de 10 en 20% van de aangiftes van een zedenmisdrijf zijn vals. Dat is in het ergste geval 1 op de 5, dan kun je niet anders dan enig wantrouwen koesteren.
Je vulde nog aan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb even wat nagezocht, tussen de 10 en 20% van de aangiftes van een zedenmisdrijf zijn vals. Dat is in het ergste geval 1 op de 5, dan kun je niet anders dan enig wantrouwen koesteren.
Wel zo verstandig.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:10 schreef Copycat het volgende:
Ik, en velen met me, heb nooit aangifte gedaan.
You do the math.
Dat heb ik gehad inderdaad, tot 2x toe.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus. Alhoewel dat nogsteeds teveel is en wat mij betreft hard bestraft mag worden (gelijkwaardig aan waar je iemand vals voor beschuldigd).
En de rechtsgang is heel erg goed ingericht om valse aangiftes eruit te vissen. Het meeste blijft al hangen bij het voorgesprek.
Sterker nog het is zo goed ingericht op valse aangiften eruit vissen (wat bij ander misdaden die om en nabij hetzelfde percentage valse aangiften kennen niet zo is, niet zo zwaar) dat het daarmee werkelijke slachtoffers best moeilijk gemaakt wordt. Zo moeilijk dat politie met grote regelmaat afraad om de aangifte door te zetten.
In de vs ligt het op 12% in Nederland volgens de site seksueelmisdrijf.nl ligt het hier tussen de 10 en 20%, dus dat komt overeen met de cijfers uit de vs. Volgens de cijfers van de politie is 1 op de 5 aangiftes van meisjes tussen de 12 en 18 vals, en daar zijn dan alleen de gevallen in meegerekend waar de aangeefster heeft toegegeven dat ze heeft gelogen. En dan zit er bij de 4/5 die overblijft nog een behoorlijk percentage twijfelachtige aangiftes waarvan de politie heeft kunnen vastsstellen dat de lezing van het slachtoffer niet klopt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus.
En de rechtsgang is heel erg goed ingericht om valse aangiftes eruit te vissen. Het meeste blijft al hangen bij het voorgesprek.
Sterker nog het is zo goed ingericht op valse aangiften eruit vissen (wat bij ander misdaden die om en nabij hetzelfde percentage valse aangiften kennen niet zo is, niet zo zwaar) dat het daarmee werkelijke slachtoffers best moeilijk gemaakt wordt. Zo moeilijk dat politie met grote regelmaat afraad om de aangifte door te zetten.
Volgens de site seksueelmisdrijf.nl ligt het op tussen de 10 en 20% en voor meisjes tussen de 12 en 18 zelfs op 20 volgens de cijfers van de politie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je vulde nog aan.
Nee, niet 10/20%. Dat is bij onder de 18 jaar (die leeftijdsgroep doet over de hele linie heen meer valse aangifte). Totaal gaat het om 6 tot 8%.
Buiten aangifte ook geen melding gedaan? Alle signaleringen bij elkaar kan een volgend slachtoffer wel helpen ook al wordt hij mogelijk niet veroordeeld voor wat jou is overkomen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat heb ik gehad inderdaad, tot 2x toe.
Ik twijfel om het alsnog te doen (niet alleen de verkrachting, maar ook mishandelingen komen daarbij aan bod)
Wat me tegenhoudt is het gebrek aan bewijs verhaal. Ik ken hem. Als hij niet veroordeeld wordt, ziet hij dat als een reden om te denken/zeggen dat er niks gebeurd is. Zie je! Ik ben niet veroordeeld, dus ze liegt.
En ik weet niet of ik daarmee om kan gaan..
jawel, en hij is eerder veroordeeld. Voor mishandeling.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:21 schreef Elpis het volgende:
[..]
Buiten aangifte ook geen melding gedaan? Alle signaleringen bij elkaar kan een volgend slachtoffer wel helpen ook al wordt hij mogelijk niet veroordeeld voor wat jou is overkomen.
zijn er ook cijfers van de hoeveelheid seksuele misdrijven waar geen aangifte van gedaan worden? want het is allemaal leuk en aardig om te zeggen "zoveel % van de aangiften is vals hoor", maar het ging er hier om dat aangifte doen ontmoedigd wordt en dat velen domweg geen aangifte doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens de site seksueelmisdrijf.nl ligt het op tussen de 10 en 20% en voor meisjes tussen de 12 en 18 zelfs op 20 volgens de cijfers van de politie.
Best wel seksistisch om zomaar te stellen dat we van vrouwen geen volwassen gedrag kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 07:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Gelijkwaardig. En gelijkwaardig is niet hetzelfde als gelijk.
Maar ik kan me zo voorstellen dat je, wanneer je dat al niet snapt, de problematiek in dit topic al helemaal abracadabra is.
Als morgen alle vrouwen aangifte doen, vals of niet, dan moeten de mannen voortaan zorgen voor de bewijslast. Pas dan los je het volgens mij op. De macht moet weg daar waar hij ligt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:45 schreef simmu het volgende:
zijn er ook cijfers van de hoeveelheid seksuele misdrijven waar geen aangifte van gedaan worden? want het is allemaal leuk en aardig om te zeggen "zoveel % van de aangiften is vals hoor", maar het ging er hier om dat aangifte doen ontmoedigd wordt en dat velen domweg geen aangifte doen.
Nou, volgens mij ging het om vrouwen die tegen wantrouwen opliepen bij het doen van een aangifte. Ik verklaar slechts waar dat wantrouwen vandaan komt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:45 schreef simmu het volgende:
[..]
zijn er ook cijfers van de hoeveelheid seksuele misdrijven waar geen aangifte van gedaan worden? want het is allemaal leuk en aardig om te zeggen "zoveel % van de aangiften is vals hoor", maar het ging er hier om dat aangifte doen ontmoedigd wordt en dat velen domweg geen aangifte doen.
Dat zou een volledige omkering van ons rechtsprincipe zijn, een volstrekt absurd idee helemaal met het aantal valse aangiftes dat nu al wordt gedaan. En dan wil je de bewijslast nog omkeren ookquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:53 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als morgen alle vrouwen aangifte doen, vals of niet, dan moeten de mannen voortaan zorgen voor de bewijslast. Pas dan los je het volgens mij op. De macht moet weg daar waar hij ligt.
Moet je kijken hoe snel mannen iets verzinnen waardoor ze aan kunnen tonen dat ze niets gedaan hebben. De actie moet aan de andere kant liggen.
Met hoge straffen op valse aangiften.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat zou een volledige omkering van ons rechtsprincipe zijn, een volstrekt absurd idee helemaal met het aantal valse aangiftes dat nu al wordt gedaan. En dan wil je de bewijslast nog omkeren ook
Dit is echt een volkomen idioot idee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:00 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Met hoge straffen op valse aangiften.
Als jij kan bewijzen dat je niets gedaan hebt, en de ander komt daarmee zwaar in de problemen, dan pas is er evenwicht in macht. Stel het slachtoffer voorop, niet de dader zoals nu.
En ja, dan moet het hele systeem ondersteboven. Is dat onmogelijk? Hebben we het niet zelf bedacht? Of althans, sommige van ons, die er baat bij hadden?
Wedden dat er met 2 dagen een manier is gevonden waarop jij waterdicht kan bewijzen dat je thuis op de bank zat!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is echt een volkomen idioot idee.
Wat nu als je het niet kan bewijzen omdat je gewoon thuis op de bank zat in je eentje? Dan zit je straks volkomen onschuldig in een tbs kliniek of in een gevangenis.
Wat een compleet van de pot gerukt idee.
Maar hoe ga je, ondanks je consent form in drievoud, je videobeelden en de aanwezigheid van een notaris bewijzen dat ze toch niet op enig moment eigenlijk even geen zin had? EEG voor, tijdens en na de daad?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:00 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als jij kan bewijzen dat je niets gedaan hebt, en de ander komt daarmee zwaar in de problemen, dan pas is er evenwicht in macht. Stel het slachtoffer voorop, niet de dader zoals nu.
En ja, dan moet het hele systeem ondersteboven. Is dat onmogelijk? Hebben we het niet zelf bedacht? Of althans, sommige van ons, die er baat bij hadden?
Het is idioot, volslagen geschift voorstel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:03 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Wedden dat er met 2 dagen een manier is gevonden waarop jij waterdicht kan bewijzen dat je thuis op de bank zat!
Jij bekijkt het vanuit het huidige systeem, dat moet dus helemaal omdraaien. Zij die zwak zijn hebben de macht op papier, zodat er evenwicht is.
Goed idee. Misschien worden je functies constant gemeten en zijn die beveiligd, maar te gebruiken op zulke momenten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:05 schreef Grems het volgende:
Maar hoe ga je, ondanks je consent form in drievoud, je videobeelden en de aanwezigheid van een notaris bewijzen dat ze toch niet op enig moment eigenlijk even geen zin had? EEG voor, tijdens en na de daad?
Is het alteratief, namelijk vrouwen behandelen als volwassenen, niet veel wenselijker?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:05 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Goed idee. Misschien worden je functies constant gemeten en zijn die beveiligd, maar te gebruiken op zulke momenten.
Tuurlijk. Hoe is dat de afgelopen duizenden jaren gegaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:07 schreef Grems het volgende:
Is het alteratief, namelijk vrouwen behandelen als volwassenen, niet veel wenselijker?
Het zal niet altijd 2017 zijn.. Maar bedankt voor het gesprekje.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is idioot, volslagen geschift voorstel.
Ik ga er ook niet verder op in. dit is zo idioot, ik kan hier niet meer normaal op reageren.
Echt, wat een figuren komen hier toch.
dit slaat echt nergens op, met alle respect, ik zou niet in n land willen leven waar je schuldig bent tot onschuld is bewezenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:00 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Niet met de huidige technieken. Maar wat als er straks overal drones hangen die op individueel niveau de emotie meten?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
dit slaat echt nergens op, met alle respect, ik zou niet in n land willen leven waar je schuldig bent tot onschuld is bewezen
wat hij ook niet begrijpt met zijn "stel het slachtoffer voorop" is dat in het geval van een valse aangifte de aangever de dader is, en degene waartegen aangifte wordt gedaan het slachtoffer is die vervolgens moet bewijzen dat hij onschuldig is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dit slaat echt nergens op, met alle respect, ik zou niet in n land willen leven waar je schuldig bent tot onschuld is bewezen
Volgens mij rook je verkeerde shit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:11 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Niet met de huidige technieken. Maar wat als er straks overal drones hangen die op individueel niveau de emotie meten?
Alsjeblieft Jopie, je slaat door op zijn StarTreks.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:11 schreef Jopie78 het volgende:
Niet met de huidige technieken. Maar wat als er straks overal drones hangen die op individueel niveau de emotie meten?
niet iedere persoon is daar even goed toe in staat, ik gaf al aan dat ik het niet kon.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:48 schreef Grems het volgende:
[..]
Best wel seksistisch om zomaar te stellen dat we van vrouwen geen volwassen gedrag kunnen verwachten.
Ik onderschrijf dat gedachtengoed niet, vrouwen zijn prima in staat tot aangeven waar ze wel en geen zin in hebben.
Uhu, maar google weet je stemming al te meten en of je depressief bent..quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:12 schreef Copycat het volgende:
Alsjeblieft Jopie, je slaat door op zijn StarTreks.
Was dat het maar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Volgens mij rook je verkeerde shit.
Ja, eens. Laten we niet kijken naar een oplossing voor een probleem waar volgens de statistieken 40% van de vrouwen mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:15 schreef Copycat het volgende:
Laten we de discussie svp een beetje relevant houden.
Je doet weer idioot.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:16 schreef Jopie78 het volgende:
Ja, eens. Laten we niet kijken naar een oplossing voor een probleem waar volgens de statistieken 40% van de vrouwen mee te maken heeft.
Ik laat het los.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is. Goed idee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:00 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als je het niet ziet. Als je onschuldig bent tot bewezen, dan maak je van het slachtoffer een dader. Want het slachtoffer moet dan op een moment dat zij/hij kwetsbaar is zorgen voor de actie en bewijslast. Deze stap zal niet snel genomen worden, dat laten we anderen graag doen. Of als groep.quote:
lmaoquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij rook je verkeerde shit.
Wat nu als er een valse aangifte wordt gedaan? Dan mag het slachtoffer van die valse aangifte zijn onschuld gaan bewijzen en als dat niet lukt zetten we het slachtoffer nog in de cel ook?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:20 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als je het niet ziet. Als je onschuldig bent tot bewezen, dan maak je van het slachtoffer een dader. Want het slachtoffer moet dan op een moment dat zij/hij kwetsbaar is zorgen voor de actie en bewijslast. Deze stap zal niet snel genomen worden, dat laten we anderen graag doen. Of als groep.
De dader zit ondertussen te wachten totdat de tegenpartij alles uit de kast heeft gehaald en is tot die tijd vrij. Dat klopt niet. Dat zou andersom moeten zijn. Niemand heeft nu de verantwoording om geen dader te worden, je hoeft alleen niet gepakt te worden.
Ik weet het, het lijkt weer niveau (down)syndroom, toch denk ik dat het zo werkt. Sorry.
Je moet je excuus niet aanbieden. Sterker nog: ik zou graag willen weten bij welke smartshop je je paddo's koopt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:20 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als je het niet ziet. Als je onschuldig bent tot bewezen, dan maak je van het slachtoffer een dader. Want het slachtoffer moet dan op een moment dat zij/hij kwetsbaar is zorgen voor de actie en bewijslast. Deze stap zal niet snel genomen worden, dat laten we anderen graag doen. Of als groep.
De dader zit ondertussen te wachten totdat de tegenpartij alles uit de kast heeft gehaald en is tot die tijd vrij. Dat klopt niet. Dat zou andersom moeten zijn. Niemand heeft nu de verantwoording om geen dader te worden, je hoeft alleen niet gepakt te worden.
Ik weet het, het lijkt weer niveau (down)syndroom, toch denk ik dat het zo werkt. Sorry.
Of een racistische feminist die aangifte doet tegen elke kleurling die haar even aankijkt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat nu als er een valse aangifte wordt gedaan? Dan mag het slachtoffer van die valse aangifte zijn onschuld gaan bewijzen en als dat niet lukt zetten we het slachtoffer nog in de cel ook?
Dat begrijp je toch wel?
Wie heeft het over geen volwassen gedrag kunnen verwachten?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:48 schreef Grems het volgende:
[..]
Best wel seksistisch om zomaar te stellen dat we van vrouwen geen volwassen gedrag kunnen verwachten.
Ik onderschrijf dat gedachtengoed niet, vrouwen zijn prima in staat tot aangeven waar ze wel en geen zin in hebben.
Het is niet dat je als potentieel aangeklaagde lekker op je luie stoel zit...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:20 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ik weet het, het lijkt weer niveau (down)syndroom, toch denk ik dat het zo werkt. Sorry.Snap ook wel dat het nu niet kan, maar waarom zou je er niet over na mogen denken..
Snap wel dat het hier ongepast is (nu)
Er zijn toch verschillende voorbeelden genoemd, ook in deze reeks, dat vrouwen dus geen grenzen aangaven. Dat je maar niet nee zegt en niet tegenstribbelt. Dat versta ik niet onder goed je grenzen aan kunnen geven.,quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wie heeft het over geen volwassen gedrag kunnen verwachten?
Vrouwen zijn, over het algemeen, idd prima in staat grenzen aan te geven. Toch worden we nog aangerand en verkracht.
Naast dat er dan levens verwoest worden door verkrachting en aanrandingen, worden er ook nog levens verwoest door valse beschuldigen. Vindt het heel eng wat je hier roept, verontrustend.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:20 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ik weet het, het lijkt weer niveau (down)syndroom, toch denk ik dat het zo werkt. Sorry.Snap ook wel dat het nu niet kan, maar waarom zou je er niet over na mogen denken..
Snap wel dat het hier ongepast is (nu)
Dat dusquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er zijn toch verschillende voorbeelden genoemd, ook in deze reeks, dat vrouwen dus geen grenzen aangaven. Dat je maar niet nee zegt en niet tegenstribbelt. Dat versta ik niet onder goed je grenzen aan kunnen geven.,
In de praktijk denk ik dat heel veel vrouwen dat juist helemaal niet doen. Ik heb het ook gezien bij een vriendin van me, die was "verkracht" door 2 man in haar huis. Ik vroeg heb je gezegd dat je niet wilde? Nee. Waarom niet? Ja, ze hadden zo op me in gepraat dat ik zelf geloofde dat ik het wel wilde. Maar ze zijn gewoon met zijn tweeen omstebeurt over me heen gegaan. Ik vraag heb je ingestemd? Ja, maar ik wilde het niet....
Kan je nagaan wat iemand die een beetje leuk kan praten gedaan kan krijgen, wat angst kan doen met het gezonde verstand van iemand die rationeel heel goed weet dat hij/zij niet wil, hoe een bedreigende situatie je vermogen om te denken aan kan tasten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er zijn toch verschillende voorbeelden genoemd, ook in deze reeks, dat vrouwen dus geen grenzen aangaven. Dat je maar niet nee zegt en niet tegenstribbelt. Dat versta ik niet onder goed je grenzen aan kunnen geven.,
In de praktijk denk ik dat heel veel vrouwen dat juist helemaal niet doen. Ik heb het ook gezien bij een vriendin van me, die was "verkracht" door 2 man in haar huis. Ik vroeg heb je gezegd dat je niet wilde? Nee. Waarom niet? Ja, ze hadden zo op me in gepraat dat ik zelf geloofde dat ik het wel wilde. Maar ze zijn gewoon met zijn tweeen omstebeurt over me heen gegaan. Ik vraag heb je ingestemd? Ja, maar ik wilde het niet....
Maar dan kun je hier dus niet volhouden dat vrouwen goed hun grenzen aangeven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat iemand die een beetje leuk kan praten gedaan kan krijgen, wat angst kan doen met het gezonde verstand van iemand die rationeel heel goed weet dat hij/zij niet wil, hoe een bedreigende situatie je vermogen om te denken aan kan tasten.
zo goed ingericht op het tegengaan van valse aangiften maar 6 tot 8% komt er toch door?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus. Alhoewel dat nogsteeds teveel is en wat mij betreft hard bestraft mag worden (gelijkwaardig aan waar je iemand vals voor beschuldigd).
Dit is categorie spijt. Denk dat zonder tegenstribbelen of zonder zeggen dat je iets niet wilt je, het nog steeds verkrachting of aanranding kan zijn...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het nogal cru om te zeggen dat vrouwen dat niet goed kunnen. Er moet ook maar net naar geluisterd worden en je moet er ook maar net aan denken meteen nee te schreeuwen wanneer je privé op een gruwelijke manier geschonden wordt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dan kun je hier dus niet volhouden dat vrouwen goed hun grenzen aangeven.
We hebben het hier over gevallen flirten/ vragen/ overhalen... niet over brute verkrachting.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:49 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het maar lastig, hoor. Dat moet je maar nee zeggen, moet je je grenzen maar aangeven...
Ja want dat is het eerste waar je aan denkt wanneer je door een man met zijn hand op jouw keel tegen de muur wordt gedrukt.
'Moet je maar nee zeggen.'
Wanneer je oom die altijd zo leuk met je omging ineens in je bed kruipt.
Wanneer de persoon die je dacht te kunnen vertrouwen, in een vlaag van agressie je een klap voor de kop geeft om je vervolgens alsnog te neuken.
Toch zul je op enige wijze moeten aangeven dat je er niet van gediend bent. Anders is het natuurlijk een lastige zaak.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:48 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dit is categorie spijt. Denk dat zonder tegenstribbelen of zonder zeggen dat je iets niet wilt je, het nog steeds verkrachting of aanranding kan zijn...
Mis ik een TT change of gaat het nog steeds over aanranding/verkrachtingquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:52 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
We hebben het hier over gevallen flirten/ vragen/ overhalen... niet over brute verkrachting.
Ja, soms is de waarheid cru. Dat maakt het absoluut niet minder waar. De voorbeelden daarvan zijn in deze reeks voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het nogal cru om te zeggen dat vrouwen dat niet goed kunnen. Er moet ook maar net naar geluisterd worden en je moet er ook maar net aan denken meteen nee te schreeuwen wanneer je privé op een gruwelijke manier geschonden wordt.
En ja, er zullen er zijn die dat niet kunnen. Er zullen er zijn die achteraf spijt hebben van een handeling en dan gaan roepen dat ze aangerand zijn.
analoog is nu de aangever standaard de dader, want valse aangifte. dat is het probleem. ik weet ook niet wat de oplossing is hoor, maar het zou helpen wanneer mensen niet standaard beticht worden van liegenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
wat hij ook niet begrijpt met zijn "stel het slachtoffer voorop" is dat in het geval van een valse aangifte de aangever de dader is, en degene waartegen aangifte wordt gedaan het slachtoffer is die vervolgens moet bewijzen dat hij onschuldig is.
Geef de macht aan het slachtoffer noemt hij dat dan
Wat een onzin. Dat is totaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:05 schreef simmu het volgende:
[..]
analoog is nu de aangever standaard de dader, want valse aangifte. dat is het probleem. ik weet ook niet wat de oplossing is hoor, maar het zou helpen wanneer mensen niet standaard beticht worden van liegen
nee dat is onzin, want daar komt geweld bij kijken. Als je geweld moet gebruiken om je doel te bereiken, is het wel heel moeilijk om een ander te overtuigen dat je dacht dat ze wel wilde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:49 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het maar lastig, hoor. Dat moet je maar nee zeggen, moet je je grenzen maar aangeven...
Ja want dat is het eerste waar je aan denkt wanneer je door een man met zijn hand op jouw keel tegen de muur wordt gedrukt.
Wanneer je oom die altijd zo leuk met je omging ineens in je bed kruipt.
Wanneer de persoon die je dacht te kunnen vertrouwen, in een vlaag van agressie je een klap voor de kop geeft om je vervolgens alsnog te neuken.
Het zou helpen dat een aangever niet standaard de leugenaar is en de verdachte niet per definitie schuldig. Dat is wel het gevaar van de huidige discussie. Blijft helaas iets wat per geval zo objectief mogelijk bekeken moet worden, what easier is said than done.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:05 schreef simmu het volgende:
[..]
analoog is nu de aangever standaard de dader, want valse aangifte. dat is het probleem. ik weet ook niet wat de oplossing is hoor, maar het zou helpen wanneer mensen niet standaard beticht worden van liegen
In de tweede situatie is er geen geweld hoor.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
nee dat is onzin, want daar komt geweld bij kijken. Als je geweld moet gebruiken om je doel te bereiken, is het wel heel moeilijk om een ander te overtuigen dat je dacht dat ze wel wilde.
nee? lees eens terug dan hoeveel mensen hier aangifte gedaan hebben en daarin geslaagd zijn.....quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat is totaal niet aan de orde.
er is een verschil tussen een aangifte die niet kan worden bewezen en een valse aangifte. Het is niet zo dat je aangifte vals is als hetgeen waar je iemand van beschuldigt niet kan worden bewezen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:05 schreef simmu het volgende:
[..]
En die situatie met die oom dan? Je kan je toch wel voorstellen dat iemand dan niet in staat is of er niet aan denkt om nee te zeggen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
nee dat is onzin, want daar komt geweld bij kijken. Als je geweld moet gebruiken om je doel te bereiken, is het wel heel moeilijk om een ander te overtuigen dat je dacht dat ze wel wilde.
welquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
In de tweede situatie is er geen geweld hoor.
welke situatie met welke oom?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En die situatie met die oom dan? Je kan je toch wel voorstellen dat iemand dan niet in staat is of er niet aan denkt om nee te zeggen?
quote:
quote:Wanneer je oom die altijd zo leuk met je omging ineens in je bed kruipt.
ja maar dat gaat neem ik aan over kinderen. Van kinderen hoef je zoiets niet te verwachten je. Bij familie anders dan je partner trouwens ook niet. Dan lijkt het me sowieso al niet de bedoeling.quote:
Euh nee, dat gaat niet per se over kinderen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja maar dat gaat neem ik aan over kinderen. Van kinderen hoef je zoiets niet te verwachten je. Bij familie anders dan je partner trouwens ook niet. Dan lijkt het me sowieso al niet de bedoeling.
Nou en als die neef of nicht nou 18 is?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja maar dat gaat neem ik aan over kinderen. Van kinderen hoef je zoiets niet te verwachten je. Bij familie anders dan je partner trouwens ook niet. Dan lijkt het me sowieso al niet de bedoeling.
Volgens mij is geen van de mensen beticht van liegen, laat staan dat dat standaard zou gebeuren. Dat is gewoon niet waar en blijkt ook niet uit dit topic.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:10 schreef simmu het volgende:
[..]
nee? lees eens terug dan hoeveel mensen hier aangifte gedaan hebben en daarin geslaagd zijn.....
Nee kan ik me niet voorstellen. Als mijn oom bij me in bed stapt zeg ik wat flik jij nou?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En die situatie met die oom dan? Je kan je toch wel voorstellen dat iemand dan niet in staat is of er niet aan denkt om nee te zeggen?
Het gaat er dan ook niet om wat jij, ik, of de buurman zou doen in deze situatie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee kan ik me niet voorstellen. Als mijn oom bij me in bed stapt zeg ik wat flik jij nou?
Ook toen je een zesjarig Scheurbuikje was?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nee kan ik me niet voorstellen. Als mijn oom bij me in bed stapt zeg ik wat flik jij nou?
Niet van liegen maar de wouten kijken wel hoeveel kans van slagen er is om iemand veroordeeld te krijgen. En daarbij gebruiken ze ontmoedigende technieken, waardoor slachtoffers zich niet serieus genomen voelen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij is geen van de mensen beticht van liegen, laat staan dat dat standaard zou gebeuren. Dat is gewoon niet waar en blijkt ook niet uit dit topic.
Een volwassene kan natuurlijk nee zeggen. Hoezo verschilt dat zo van 'die jongen die altijd zo vriendelijk is en ineens bij je in bed kruipt'?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:17 schreef Samzz het volgende:
[..]
Euh nee, dat gaat niet per se over kinderen.
De meeste kinderen kunnen ook nee zeggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een volwassene kan natuurlijk nee zeggen. Hoezo verschilt dat zo van 'die jongen die altijd zo vriendelijk is en ineens bij je in bed kruipt'?
Ja maar bij hen is dat niet nodigquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De meeste kinderen kunnen ook nee zeggen.
Nou nee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De meeste kinderen kunnen ook nee zeggen.
Toen ik een 8 jarig scheurbuikje was ben ik weleens bij mijn piemeltje gegrepen, toen ben ik hard weggerend, het tegen mijn moeder verteld en die heeft de politie gebeld.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ook toen je een zesjarig Scheurbuikje was?
En als ze van 17 naar 18 gaan plots wel?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja maar bij hen is dat niet nodig
Door je vertrouwde oom, in je vertrouwde thuisomgeving?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Toen ik een 8 jarig scheurbuikje was ben ik weleens bij mijn piemeltje gegrepen, toen ben ik hard weggerend, het tegen mijn moeder verteld en die heeft de politie gebeld.
In principe naar 16.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En als ze van 17 naar 18 gaan plots wel?
Als jij vraagt of ik me iets kan voorstellen projecteer ik dat op mijzelf ja, ik zou niet weten op wie anders.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook niet om wat jij, ik, of de buurman zou doen in deze situatie.
Doet er nu even niet toe denk ik. Waar het om gaat is dat je altijd nee kunt zeggen als volwassen vrouw. Voor kinderen ligt dat natuurlijk anders. Als jij 6 bent of 16 maakt een hoop verschil.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Door je vertrouwde oom, in je vertrouwde thuisomgeving?
Een gebrek aan inlevingsvermogen dus.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als jij vraagt of ik me iets kan voorstellen projecteer ik dat op mijzelf ja, ik zou niet weten op wie anders.
Zestien zelfs.quote:
En je kan je niet voorstellen dat het voor een zestienjarige meid zo'n shock is wanneer d'r anders altijd zo vriendelijke oom ineens met d'r het bed induikt dat ze er niet aan denkt of niet in staat is expliciet nee te zeggen?quote:
Ik werd niet geloofd. JaniesBrownie ook niet. Madam-April ook niet. Evienne ook niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij is geen van de mensen beticht van liegen, laat staan dat dat standaard zou gebeuren. Dat is gewoon niet waar en blijkt ook niet uit dit topic.
Ja of jij leest niet goedquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En je kan je niet voorstellen dat het voor een zestienjarige meid zo'n shock is wanneer d'r anders altijd zo vriendelijke oom ineens met d'r het bed induikt dat ze er niet aan denkt of niet in staat is expliciet nee te zeggen?
Gast.quote:
Vind ik een heel slecht idee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:00 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
quote:
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De pest is dat dat niet aan de politie is om over te oordelen maar aan de ovj. Die aangifte zijn ze verplicht op te nemen. Je moet dus ook daar nog eens weerbaar zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:29 schreef 8777 het volgende:
[..]
Niet van liegen maar de wouten kijken wel hoeveel kans van slagen er is om iemand veroordeeld te krijgen. En daarbij gebruiken ze ontmoedigende technieken, waardoor slachtoffers zich niet serieus genomen voelen.
Hoe moet ik mij inleven in iemand die ik nooit heb ontmoet of gesproken. Het enige wat ik kan doen is nagaan hoe ik zelf zou reageren en hoe anderen dat zullen doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een gebrek aan inlevingsvermogen dus.
Nou vervang lieve oom eens voor lieve docent/ lieve vriend van de familie of whatever.quote:
Volgens mij werden er kritische vragen gesteld en gezegd dat ze weinig kans maakten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik werd niet geloofd. JaniesBrownie ook niet. Madam-April ook niet. Evienne ook niet.
Even snel een greep.
Gaan we nu alle mogelijke machtsverhoudingen af of wat is de bedoeling?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou vervang lieve oom eens voor lieve docent/ lieve vriend van de familie of whatever.
Nee, niet komt erdoor. Op een enkele uitzondering na worden ze eruit gevist. Wordt aangetoond dat het vals is. Dus voor een mogelijke veroordeling.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
zo goed ingericht op het tegengaan van valse aangiften maar 6 tot 8% komt er toch door?
Volgens mij werd dat bij voorbaat al gezegd. Sowieso werden zij door omgeving ook niet geloofd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij werden er kritische vragen gesteld en gezegd dat ze weinig kans maakten.
Dat hangt samen met de manier van straffen. En ik ben niet voor gevangenisstraffen, want ik geloof niet in vergelding. Er is nu een verantwoordelijkheid om geen slachtoffer te worden, er zou een verantwoordelijkheid moeten zijn om geen dader te worden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:41 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Naast dat er dan levens verwoest worden door verkrachting en aanrandingen, worden er ook nog levens verwoest door valse beschuldigen. Vindt het heel eng wat je hier roept, verontrustend.
okokquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee, niet komt erdoor. Op een enkele uitzondering na worden ze eruit gevist. Wordt aangetoond dat het vals is. Dus voor een mogelijke veroordeling.
Ik probeer een situatie te schetsen waarin zelfs jij misschien in kan zien dat nee zeggen niet altijd een optie is...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gaan we nu alle mogelijke machtsverhoudingen af of wat is de bedoeling?
Dat het een shock is? Ja absoluut. Dat je vervolgens op geen enkele manier kenbaar maakt niet te willen? Nee daar kan ik me niks bij voorstellen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En je kan je niet voorstellen dat het voor een zestienjarige meid zo'n shock is wanneer d'r anders altijd zo vriendelijke oom ineens met d'r het bed induikt dat ze er niet aan denkt of niet in staat is expliciet nee te zeggen?
hehequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:35 schreef Copycat het volgende:
Je kunt altijd nee zeggen, vrouwen.
Opgelost!
Verstijfd van angst, zegt je dat iets?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat het een shock is? Ja absoluut. Dat je vervolgens op geen enkele manier kenbaar maakt niet te willen? Nee daar kan ik me niks bij voorstellen.
Nee nee, louter niet met woorden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat het een shock is? Ja absoluut. Dat je vervolgens op geen enkele manier kenbaar maakt niet te willen? Nee daar kan ik me niks bij voorstellen.
De omgeving is niet de politie. En daar hadden we het over.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij werd dat bij voorbaat al gezegd. Sowieso werden zij door omgeving ook niet geloofd.
ja dat zegt mij iets.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verstijfd van angst, zegt je dat iets?
Ja dat kan. Maar je kunt op meer manieren je onwil tonen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee nee, louter niet met woorden.
Ook niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De omgeving is niet de politie. En daar hadden we het over.
En kun je je dan ook voorstellen dat zo”n beangstigende situatie daartoe kan leiden? Dat je eveneens geen woord uit kan brengen, omdat je keel op slot zit?quote:
ik denk dat in verreweg de meeste gevallen van spijt mensen achteraf niet gaan zeggen dat ze verkracht of aangerand zijn. Het is niet eens bij mij ópgekomen in elk geval.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het nogal cru om te zeggen dat vrouwen dat niet goed kunnen. Er moet ook maar net naar geluisterd worden en je moet er ook maar net aan denken meteen nee te schreeuwen wanneer je privé op een gruwelijke manier geschonden wordt.
En ja, er zullen er zijn die dat niet kunnen. Er zullen er zijn die achteraf spijt hebben van een handeling en dan gaan roepen dat ze aangerand zijn.
Uhu, maar dan ga je zo'n specifieke situatie zoeken en even later doe je alsof dat bij andere situaties dus ook zo is en twee posts daarna moet een man die geen kwade bedoelingen heeft dat maar kunnen ruiken want hij is als enige rationele volwassene verantwoordelijk voor het hebben van seksquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik probeer een situatie te schetsen waarin zelfs jij misschien in kan zien dat nee zeggen niet altijd een optie is...
Dat iemand zegt dat je weinig kans maakt is natuurlijk iets anders dan niet geloofd worden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ook niet.
En bij voorbaat werd hun kans al afgeschreven.
Nee. Kan ik me lastig voorstellen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
En kun je je dan ook voorstellen dat zo”n beangstigende situatie daartoe kan leiden? Dat je eveneens geen woord uit kan brengen, omdat je keel op slot zit?
Dat is waar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat iemand zegt dat je weinig kans maakt is natuurlijk iets anders dan niet geloofd worden.
What the actual fuck.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:42 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat hangt samen met de manier van straffen. En ik ben niet voor gevangenisstraffen, want ik geloof niet in vergelding. Er is nu een verantwoordelijkheid om geen slachtoffer te worden, er zou een verantwoordelijkheid moeten zijn om geen dader te worden.
Grappig is ook dat je nu gelijk van het slechte van de mens uit gaat als de macht bij de zwakste ligt, maar nu de macht nog steeds bij de sterken ligt geloof je echt dat er geen misbruik van wordt gemaakt. Het hele systeem klopt niet, niet alleen dit detail.
In mijn ogen zouden baby's de belangrijkste en machtigste mensen moeten zijn, daarop gevolgd door hun ouders. We leven niet om vooruit te komen, we leven om het goed te hebben. De focus ligt verkeerd.
Prima dat je het niet wil volgen, maar ga geen meningen geven als je niet het geheel kunt overzien.
Ik hoop van harte voor je dat dat zo blijft. Dat gevoel is vreselijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. Kan ik me lastig voorstellen.
Eens en dat is dus ook het punt geprobeerd te maken wordt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat kan. Maar je kunt op meer manieren je onwil tonen.
Oké. Ik weet uit ervaring dat het gebeurt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nee. Kan ik me lastig voorstellen.
Nee totaal niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Uhu, maar dan ga je zo'n specifieke situatie zoeken en even later doe je alsof dat bij andere situaties dus ook zo is en twee posts daarna moet een man die geen kwade bedoelingen heeft dat maar kunnen ruiken want hij is als enige rationele volwassene verantwoordelijk voor het hebben van seks
Maar wel dat iemand zonder enige vorm van uitgeoefende dwang of scheve machtsverhouding geen nee kan of durft te zeggen oid?quote:
Stel dan vragen, conclusies trekken en dingen eng noemen schiet niemand iets mee op.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:48 schreef Donnie-Brasco het volgende:
What the actual fuck.
'Ik mag een sterke mening hebben, maar jij moet je bek houden'. Jammer, dacht dat dit topic bedoeld was om iets ter sprake brengen, en ben hier in de discussies altijd 'pro' slachtoffer geweest... Maar als het zo moet hier... veel succes met jullie disussie. Ik ben hier weg
In de statistieken is dat vrij lang wel het geval geweest. Vandaar ook de raar hoge percentages in het verleden (die gingen meestal over de 25% heen)quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
er is een verschil tussen een aangifte die niet kan worden bewezen en een valse aangifte. Het is niet zo dat je aangifte vals is als hetgeen waar je iemand van beschuldigt niet kan worden bewezen.
Ah, dat is wel raar inderdaad.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
In de statistieken is dat vrij lang wel het geval geweest. Vandaar ook de raar hoge percentages in het verleden (die gingen meestal over de 25% heen)
Tot er eens enorme meta onderzoeken werden gedaan en grootscheepse onderzoeken over hoe justitie kijkt naar deze zaken. De uitkomst was schokkend, heel erg veel wat onder vals werd gezet was helemaal niet vals, alleen maar gebrek aan voldoende direct bewijs. Of zelfs dat niet, ondanks bewijs alsnog in de vals hoek gedrukt.
Dit is geen probleem van deze tijd, het stamt uit het verleden. Er is hier en daar wel wat verbeterd, maar wat van die oude gedachten dat vrouwen het over zichzelf afroepen of liegen klinken nogsteeds door.
Niet voor niets is het veroordelingspercentage een krappe 2% bij dit soort misdrijven. Dat is echt schokkend laag.
Dus dat de politie je niet gelooft klopt niet?quote:
Nee alleen dat wanneer iemand geen nee zegt dit niet maakt dat iemand maar alles kan doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar wel dat iemand zonder enige vorm van uitgeoefende dwang of scheve machtsverhouding geen nee kan of durft te zeggen oid?
Nee, maar dat stelt ook niemand.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Eens en dat is dus ook het punt geprobeerd te maken wordt.
Nee of woorden met die strekking zijn niet altijd een optie en dus ook niet het criterium voor iets om aanranding of verkrachting te maken.
Jij misschien niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, maar dat stelt ook niemand.
Wordt toch ook niet gezegd? Het punt is dat je niet enkel de man verantwoordelijk kunt houden voor het wel of niet weten of de vrouw instemt met seks. Als handelingsbekwame rationele volwassene kun je, ongeacht je geslacht, in normale omstandigheden zelf aangeven of je dat wel of niet doet. Als de andere persoon lijkt aan te nemen dat je instemt terwijl dat niet zo is, dan kun je dat dus kenbaar maken. 'Niet actief meedoen' zal niet voor iedereen een duidelijk signaal zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee alleen dat wanneer iemand geen nee zegt dit niet maakt dat iemand maar alles kan doen.
Dat is dus in de meeste gevallen zo ja, maar niet altijd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wordt toch ook niet gezegd? Het punt is dat je niet enkel de man verantwoordelijk kunt houden voor het wel of niet weten of de vrouw instemt met seks. Als handelingsbekwame rationele volwassene kun je, ongeacht je geslacht, in normale omstandigheden zelf aangeven of je dat wel of niet doet. Als de andere persoon lijkt aan te nemen dat je instemt terwijl dat niet zo is, dan kun je dat dus kenbaar maken. 'Niet actief meedoen' zal niet voor iedereen een duidelijk signaal zijn.
Probleem daarmee is dat eerst je grens overschreden moet worden en dan wordt er verwacht dat je kordaat optreedt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef hugecooll het volgende:
Wordt toch ook niet gezegd? Het punt is dat je niet enkel de man verantwoordelijk kunt houden voor het wel of niet weten of de vrouw instemt met seks. Als handelingsbekwame rationele volwassene kun je, ongeacht je geslacht, in normale omstandigheden zelf aangeven of je dat wel of niet doet. Als de andere persoon lijkt aan te nemen dat je instemt terwijl dat niet zo is, dan kun je dat dus kenbaar maken. 'Niet actief meedoen' zal niet voor iedereen een duidelijk signaal zijn.
Ja, probleem daarmee is dat je aan de ene kant voorzichtig en aftastend moet zijn, maar dat 'ze' aan de andere kant willen dat je lef en initiaitief toont. Even generaliserend he.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:57 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat eerst je grens overschreden moet worden en dan wordt er verwacht dat je kordaat optreedt.
Er zou eerst actief om een bevestiging gevraagd moeten worden, dan kan je pas verder.
En dat geldt net zo goed voor de vrouw als voor de man. Er kan nooit aangenomen worden dat het ok is om iemand aan te raken, zonder duidelijke toestemming.
Je moet ook weer niet iets krijgen waarin je in drievoud moet aanvragen iemand een drankje aan te bieden natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:57 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat eerst je grens overschreden moet worden en dan wordt er verwacht dat je kordaat optreedt.
Er zou eerst actief om een bevestiging gevraagd moeten worden, dan kan je pas verder.
En dat geldt net zo goed voor de vrouw als voor de man. Er kan nooit aangenomen worden dat het ok is om iemand aan te raken, zonder duidelijke toestemming.
Maar dat komt omdat macht en doortastend zijn nu hoog aangeslagen worden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:58 schreef hugecooll het volgende:
Ja, probleem daarmee is dat je aan de ene kant voorzichtig en aftastend moet zijn, maar dat 'ze' aan de andere kant willen dat je lef en initiaitief toont. Even generaliserend he.
Ik geloof niet dat het een probleem gaat worden in de grote massa. Alleen mensen die niets in je buurt te zoeken hebben, zullen sneller opgepakt worden. Je denkt dus wel twee keer na voordat je bij een ander die je niet kent te dichtbij komt. Het denken komt bij de dader te liggen, niet langer bij het slachtoffer.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Je moet ook weer niet iets krijgen waarin je in drievoud moet aanvragen iemand een drankje aan te bieden natuurlijk.
Ja maar ik begrijp net dat die ja ook weer niet telt omdat je misschien geen nee durfde te zeggen 🤷quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:01 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Maar dat komt omdat macht en doortastend zijn nu hoog aangeslagen worden.
Je kan nog steeds initiatief tonen, nadat er duidelijk is afgesproken dat beide partijen het zo willen. In de meeste gevallen zal er niets veranderen, want men zal dan beginnen met een "teken" waarbij aangeeft tot waar iemand komt, in plaats van dat je nu moet aangeven wanneer als iemand er al over is.
Net als bij die verhalen in de US, dat er niet bewezen kan worden of iemand verkracht is, omdat ze bijvoorbeeld geen -nee- kon zeggen omdat ze drugs heeft gebruikt. Het moet zijn dat je een -ja- moet hebben voor je verder kan gaan, denk ik.
Och och.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja maar ik begrijp net dat die ja ook weer niet telt omdat je misschien geen nee durfde te zeggen 🤷
Ja jij lijkt een in drievoud ondertekend document te willen of zo. Liefst met getuigenverslagen omtrent de geestelijke gesteldheid op het moment van tekenenquote:
En een goedkeurig van beide ouders plus een doktersbriefje.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja jij lijkt een in drievoud ondertekend document te willen of zo. Liefst met getuigenverslagen omtrent de geestelijke gesteldheid op het moment van tekenen
Is dat een extreme uitzondering?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom er weer naar die extreme uitzondering wordt gewezen waar een man echt oprecht dacht dat het goed zat en het slachtoffer helemaal niets heeft laten weten.
Alsof dat ook maar 1 kans maakt om tot een veroordeling te komen. Nee dus, zelfs bij gewelddadige verkrachtingen gebeurd dat regelmatig niet Nogmaals, veroordelingspercentage van 2%, laat het even in zakken, dat met 24 aangiftes voor verkrachting per week. Dat in 2017, waar ze in 2016 vertelde dat het aantal aangiftes voor deze misdrijven gehalveerd was.
Met in geen van die verhalen een dader die oprecht dacht dat het wel goed zat, wederkerig was. Maar stuk voor stuk acute en dreigende situatie s.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is dat een extreme uitzondering?
Ik lees in deze reeks toch in de meeste gevallen verhalen als ik heb maar geen nee gezegd of ik verstijfde van angst. Dus zo uitzonderlijk lijkt het niet te zijn, eerder regel.
Dat kan zo zijn maar de praktijk wees anders uit, ik vond het een aanfluiting.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:40 schreef Elpis het volgende:
[..]
De pest is dat dat niet aan de politie is om over te oordelen maar aan de ovj. Die aangifte zijn ze verplicht op te nemen. Je moet dus ook daar nog eens weerbaar zijn.Altijd iemand meenemen die je daar in kan bijstaan dus.
ik weet niet of t nu draait om aangifte of over in t algemeen, maar ik heb van meerdere mensen te horen gekregen dat het óf niet waar was, óf mijn eigen schuld, of ja, schuld, ik had het moeten verwachtenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij werden er kritische vragen gesteld en gezegd dat ze weinig kans maakten.
Maar dat is een typisch iets van de politie volgens mij.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik weet niet of t nu draait om aangifte of over in t algemeen, maar ik heb van meerdere mensen te horen gekregen dat het óf niet waar was, óf mijn eigen schuld, of ja, schuld, ik had het moeten verwachten![]()
Bij de (poging tot) aangifte was het inderdaad het: waarschijnlijk geen veroordeling, aangifte is zwaar, wil je dat wel? Geen ongeloof idd.
Nee. Dat het een niet gelijk is aan het ander klopt. Niet geloofd worden door de politie komt ook voor.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus dat de politie je niet gelooft klopt niet?
Dat weet je dus niet want de slachtoffers hebben niet aangegeven dat ze niet wilden en je kunt niet in het hoofd van de dader kijken. Het enige wat je weet is dat de slachtoffers het als dreigend hebben ervaren. Misschien heeft de dader het gewoon ervaren als een spannende vrijpartij. We weten het niet want we kunnen het niet vragen. Er maar vanuit gaan dat de daders het bewust hebben gedaan vind ik iets te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Met in geen van die verhalen een dader die oprecht dacht dat het wel goed zat, wederkerig was. Maar stuk voor stuk acute en dreigende situatie s.
Ja maar de stelling was dat dat standaard gebeurt en dat is gewoon nonsens.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee. Dat het een niet gelijk is aan het ander klopt. Niet geloofd worden door de politie komt ook voor.
Wow, echt gewoon wow.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet want de slachtoffers hebben niet aangegeven dat ze niet wilden en je kunt niet in het hoofd van de dader kijken. Het enige wat je weet is dat de slachtoffers het als dreigend hebben ervaren. Misschien heeft de dader het gewoon ervaren als een spannende vrijpartij. We weten het niet want we kunnen het niet vragen. Er maar vanuit gaan dat de daders het bewust hebben gedaan vind ik iets te kort door de bocht.
Kans op veroordeling, heel dichtbij de 0. Maar een lul ben je wel dan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:27 schreef 8777 het volgende:
En als je bijvoorbeeld je vriendin overhaalt tot iets waar ze eigenlijk geen zin in heeft, ben je dan ook fout bezig?
Als het seksueel is en ze doet het met tegenzin: ja. Vorm van sexual coercion als je moet aandringen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:27 schreef 8777 het volgende:
En als je bijvoorbeeld je vriendin overhaalt tot iets waar ze eigenlijk geen zin in heeft, ben je dan ook fout bezig?
wut? Beide keren dat ik verkracht ben en álle keren op 1 na dat ik aangerand ben, was het duidelijk dat ik niet wilde hoor.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik lees in deze reeks toch in de meeste gevallen verhalen als ik heb maar geen nee gezegd of ik verstijfde van angst. Dus zo uitzonderlijk lijkt het niet te zijn, eerder regel.
Is het niet waar dan?quote:
Nee.quote:
Okéquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Kans op veroordeling, heel dichtbij de 0. Maar een lul ben je wel dan.
Ok.quote:
Ja dat geloof ik. Maar het gaat nu toch niet alleen om jou?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wut? Beide keren dat ik verkracht ben en álle keren op 1 na dat ik aangerand ben, was het duidelijk dat ik niet wilde hoor.
De eerste keer dat ik verlracht werd bleef ik maar nee, nee, nee, nee, nee, niet doen, alsjeblieft, herhalen en mn hoofd schudden, de tweede keer lag ik te huilen en te kermen van de pijn.
De ene keer dat ik niets heb gezegd bij die aanranding was ik zó ontzettend verbaasd en snapte ik niet echt wat er nou eigenlijk gebeurd was... voordat ik er aan dácht wat te zeggen was t moment voorbij en die jongen weg.
Dat heeft dus weer een heel vervelende keerzijde: Er wordt van een man verwacht dat hij dat maar kan aanvoelen en uit non-verbale signalen kan opmaken, want vragen of iets wel of niet mag, wordt weer als onzeker en niet-sexy gezien, als tegenovergestelde van 'dominant' en 'leiding nemen'.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:57 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het gaat niet eens over een veroordeling, het gaat er om of je als man nog wel met een schoon geweten kan gaan slapen als je onzeker bent of je over haar grenzen heen bent gegaan, en ze het spelletje mee heeft gedaan om je niet te willen kwetsen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom er weer naar die extreme uitzondering wordt gewezen waar een man echt oprecht dacht dat het goed zat en het slachtoffer helemaal niets heeft laten weten.
Alsof dat ook maar 1 kans maakt om tot een veroordeling te komen.
nee, klopt, ik wilde alleen aangeven dat je volgens mij de meeste gevallen niet gehoord hebt hoe t allemaal precies ging.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik. Maar het gaat nu toch niet alleen om jou?
Somsquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:49 schreef agter het volgende:
Ik heb een goede vriendin. Beetje borderline type.
Ze vertelde me het volgende:
Vroeger had zij als spelletje dat als ze een vent oppikte, ze wilde kijken hoe ver hij zou gaan.
Dus bij een hevige vrijpartij, net als ie voor het gaatje lag, ‘nee’ zeggen. En dan kijken hoe die vent zou reageren.
De meeste mannen kunnen zich dan niet meer inhouden. Volgens haar.
Klopt dit?
geen idee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:49 schreef agter het volgende:
Vroeger had zij als spelletje dat als ze een vent oppikte, ze wilde kijken hoe ver hij zou gaan.
Dus bij een hevige vrijpartij, net als ie voor het gaatje lag, ‘nee’ zeggen. En dan kijken hoe die vent zou reageren.
Klopt dit?
Zij kickte hierop.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
geen idee.
Leuk spelletje wel
Denk dat mannen vooral boos zullen worden dat ze de boel loopt te manipuleren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:49 schreef agter het volgende:
Klopt dit?
Ik mag aannemen dat als je daar achteraf over twijfelt je daar niet blij mee bent. Dat lijkt me een normale en gezonde reactie. Het lijkt me normaal en gezond om dan bij jezelf te denken heb ik ergens een fout gemaakt? Misschien is het antwoord daarop dan nee, dat kan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat heeft dus weer een heel vervelende keerzijde: Er wordt van een man verwacht dat hij dat maar kan aanvoelen en uit non-verbale signalen kan opmaken, want vragen of iets wel of niet mag, wordt weer als onzeker en niet-sexy gezien, als tegenovergestelde van 'dominant' en 'leiding nemen'.
Zomaar op de vrouw af vragen of je haar mag zoenen is voor genoeg vrouwen een afknapper.
[..]
Het gaat niet eens over een veroordeling, het gaat er om of je als man nog wel met een schoon geweten kan gaan slapen als je onzeker bent of je over haar grenzen heen bent gegaan, en ze het spelletje mee heeft gedaan om je niet te willen kwetsen.
Er is toch al meerdere malen gezegd, ook door mij, dat dat voor kinderen anders ligt. Dus alvorens je aanneemt dat het een op niks gebaseerde aanname is, kun je misschien beter even op je gemak teruglezen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, klopt, ik wilde alleen aangeven dat je volgens mij de meeste gevallen niet gehoord hebt hoe t allemaal precies ging.
En van meisjes van 10 en 11 kun je moeilijk verwachten dat ze adequaat reageren op een dergelijke situatie.
Je doet n op nogal weinig gebaseerde aanname.
Geen idee, maar ik steek mijn dick sowieso niet in crazy dus ik zou lekker passen voor je borderline vriendin.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:49 schreef agter het volgende:
Klopt dit?
Ik vind dit wel gevaarlijk hoor, want ik denk dat drank bv een vrouw wellicht wat minder 'doenerig' kan maken, maar ook een man minder waakzaam voor signalen. Op zo'n moment van een man zeggen dat hij beter had kunnen weten, vind ik ook weer niet kunnen eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat als je daar achteraf over twijfelt je daar niet blij mee bent. Dat lijkt me een normale en gezonde reactie. Het lijkt me normaal en gezond om dan bij jezelf te denken heb ik ergens een fout gemaakt? Misschien is het antwoord daarop dan nee, dat kan.
Hoe vaak is het jou al overkomen dat je niet aan de ander kon merken dat die wilde, die geen verbale of non verbale ja heeft gezegd?
En als je iemand hebt voor je die geen (non) verbale ja geeft, kan het je dan niets schelen, ga je dan gewoon door? Of probeer je erachter te komen of iemand wel wil? Kijk je niet een beetje raar op als de ander gewoon niet meedoet?
Tja. Maar als je toch doorgaat is het verkrachting.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:55 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Denk dat mannen vooral boos zullen worden dat ze de boel loopt te manipuleren.
Ik denk dat jij dat moet doen, want in de meeste gevallen die hier genoemd worden, gaat het volgens mij om kinderen of om situaties waarin niet gezegd is dat die persoon niet heeft laten merken dat ze niet wilde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is toch al meerdere malen gezegd, ook door mij, dat dat voor kinderen anders ligt. Dus alvorens je aanneemt dat het een op niks gebaseerde aanname is, kun je misschien beter even op je gemak teruglezen.
Ja maar dat is dan wel een lage kutstreek. Meer uitlokking, maar dat mag je dan weer niet zeggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:00 schreef agter het volgende:
[..]
Tja. Maar als je toch doorgaat is het verkrachting.
Heb je de verhalen van de vrouwen en mannen hier gelezen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet want de slachtoffers hebben niet aangegeven dat ze niet wilden en je kunt niet in het hoofd van de dader kijken. Het enige wat je weet is dat de slachtoffers het als dreigend hebben ervaren. Misschien heeft de dader het gewoon ervaren als een spannende vrijpartij. We weten het niet want we kunnen het niet vragen. Er maar vanuit gaan dat de daders het bewust hebben gedaan vind ik iets te kort door de bocht.
Niet allemaal, enkelen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb je de verhalen van de vrouwen en mannen hier gelezen?
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb nadat ik van de schrik bekomen was en mijn brok in de keel van angst heb weggeslikt doormiddel van mijn naaldhak op betreffende dader zijn hoofd kenbaar gemaakt dat ik van zijn daden niet gediend was.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dat moet doen, want in de meeste gevallen die hier genoemd worden, gaat het volgens mij om kinderen of om situaties waarin niet gezegd is dat die persoon niet heeft laten merken dat ze niet wilde.
Nogal een aanname om dan te zeggen dat bijna niemand de moeite heeft genomen duidelijk te maken dat hij/zij niet wilde, dan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet allemaal, enkelen.
Laten we duidelijk hebben dat ik hier niet spreek over moet veroordeeld worden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind dit wel gevaarlijk hoor, want ik denk dat drank bv een vrouw wellicht wat minder 'doenerig' kan maken, maar ook een man minder waakzaam voor signalen. Op zo'n moment van een man zeggen dat hij beter had kunnen weten, vind ik ook weer niet kunnen eigenlijk.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Hoezo is het uitlokking om jezelf te bedenken? Zelfs als iemand halverwege stop/nee zegt dien je gewoon te stoppen omdat het anders verkrachting is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:03 schreef 8777 het volgende:
[..]
Ja maar dat is dan wel een lage kutstreek. Meer uitlokking, maar dat mag je dan weer niet zeggen.
Wat ok weer een extreme situatie is en gelukkig (Voor de vrouw in het verhaal, én voor de man) niet vaak voorkomt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoezo is het uitlokking om jezelf te bedenken? Zelfs als iemand halverwege stop/nee zegt dien je gewoon te stoppen omdat het anders verkrachting is.
Nu is dat mens van dat voorbeeld een rare, maar als we dat doortrekken naar iemand die op dat moment oprecht nee zegt kom je wel in een zeer nare situatie. Waarbij dus iemand verkracht wordt.
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Wat ok weer een extreme situatie is en gelukkig (Voor de vrouw in het verhaal, én voor de man) niet vaak voorkomt.
Dat wordt natuurlijk iets anders als je je alleen bedenkt omdat je graag met kwade wil een kutgeintje uit wil halen. Eigenlijk is dat gewoon een verkrachting-by-proxy.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoezo is het uitlokking om jezelf te bedenken? Zelfs als iemand halverwege stop/nee zegt dien je gewoon te stoppen omdat het anders verkrachting is.
Stoney3k legt het beter uit dan ik kan doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nu is dat mens van dat voorbeeld een rare, maar als we dat doortrekken naar iemand die op dat moment oprecht nee zegt kom je wel in een zeer nare situatie. Waarbij dus iemand verkracht wordt.
Ja, dat is gewoon echt te flauw. Snap ook niet dat iemand dat voor de lol doetquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat wordt natuurlijk iets anders als je je alleen bedenkt omdat je graag met kwade wil een kutgeintje uit wil halen. Eigenlijk is dat gewoon een verkrachting-by-proxy.
Het is ook wel een verschil of je dat zegt als "Nee, eigenlijk wil ik nu niet meer" tegenover "Wedden dat je je nu niet meer in kan houden? Want ik heb spontaan geen zin meer, haha!"
Ik heb het een keer gedaan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon echt te flauw. Snap ook niet dat iemand dat voor de lol doet.
Ook dan (want de ander weet niet dat het een kutgeintje is op dat moment) zou er gewoon gestopt moeten worden. Kan me prima voorstellen dat je zo'n wijf met niet zulke aardige bewoordingen uit het huis schopt als blijkt dat ze 'maar' een geintje maakt. Maar gewoon maar doorgaan als die nee valt, dat is gewoon niet OK.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat wordt natuurlijk iets anders als je je alleen bedenkt omdat je graag met kwade wil een kutgeintje uit wil halen. Eigenlijk is dat gewoon een verkrachting-by-proxy.
Het is ook wel een verschil of je dat zegt als "Nee, eigenlijk wil ik nu niet meer" tegenover "Wedden dat je je nu niet meer in kan houden? Want ik heb spontaan geen zin meer, haha!"
Klopt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ook dan (want de ander weet niet dat het een kutgeintje is op dat moment) zou er gewoon gestopt moeten worden. Kan me prima voorstellen dat je zo'n wijf met niet zulke aardige bewoordingen uit het huis schopt als blijkt dat ze 'maar' een geintje maakt. Maar gewoon maar doorgaan als die nee valt, dat is gewoon niet OK.
Ik heb het woord bijna niemand helemaal niet gebruikt. Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nogal een aanname om dan te zeggen dat bijna niemand de moeite heeft genomen duidelijk te maken dat hij/zij niet wilde, dan.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het woord bijna niemand helemaal niet gebruikt. Waar heb je het over?
Daar staat inderdaad niet bijna niemand.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het woord bijna niemand helemaal niet gebruikt. Waar heb je het over?
Dit zei je. Als je slechts een paar verhalen hebt gelezen is dat nogal een aanname, toch?quote:Ik lees in deze reeks toch in de meeste gevallen verhalen als ik heb maar geen nee gezegd of ik verstijfde van angst. Dus zo uitzonderlijk lijkt het niet te zijn, eerder regel.
Waarvan er geen enkele ook maar in de buurt kwam van dader had maar zomaar kunnen denken dat ze wel wilde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
[..]
Dit zei je. Als je slechts een paar verhalen hebt gelezen is dat nogal een aanname, toch?
Is friemelen in bed als de ander slaapt ook verboden?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:32 schreef g60forced het volgende:
had gisteren een mega verhaal getypt, toen liep Win10 weer eens vast
nu de moed gevonden het opnieuw te typen!
vriendin en ik zijn 6jaar samen, paar weken terug terwijl ik sliep zij kon niet slapen (bleek later) en begon met mij te spelen. al snel werd ik wakker en vroeg of ze meer wilde, als man zijnde DUH! het was geweldig. paar dagen later was ik enorm geil maar zij moest vroeg op, dus wilde ik haar eigenlijk niet lastig vallen... maar wat ik ook probeerde, had echt behoefte en moest mn zak legen. 2opties zelf doen of vrouwtje proberen op te geilen. ik moest denken aan die keer (op dat moment recent) wat ze bij mij ongevraagd deed, leek me wel enorm spannend. zo gezegd zo gedaan, een korte periode met haar tepels gespeeld... zo ver ik mij herinneren kan, kwam er niet veel reactie. toen besloot ik over haar broekje te wrijven en kreeg t idee dat ze ervan begon te kronkelen. ik interpreteerde dit als jij ik vind het lekker en dacht dat ze wakker geworden moest zijn en dat ze het spelletje meespeelde. schoof haar broekje opzij en merkte dat ze enorm nat was (dit gaf mij een soort van bevestiging dat ze idd niet meer sliep) ik heb haar toen over een vrij korte periode met mijn vinger gepentreerd... toen vroeg ik 'vind je t lekker, zullen we verder gaan?' hierop kwam geen antwoord en ik schrok, want het drong tot mij door dat ze helemaal niet wakker was geworden en ik stopte meteen! enorm angstig en tegelijk telleurgesteld (want zak nog vol, shit happens) echter ik heb t haar nog niet verteld, wil geen slapende honden wakker maken. ik schrijf dit verhaal niet zo zeer omdat ik jullie hierover mening wil, want kan niet beloven dat ik daar wat mee doen (ben het type persoon die graag zelf als zn issues oplost) maar om anderen via mijn kant van t verhaal wellicht af te raden om ooit zoiets te doen of als je denkt dat je partner dit ook bij jou heeft gedaan (maar t misschien niet zeker weet omdat je sliep?)
op dit moment neig ik sterk om het haar nooit te vertellen, wil haar er niet mee kwetsen... ook acht de kans dat ze flipt 50/50 dus vind ik t niet waard, het was een inschattingsfout! terwijl ik echt heel graag eerlijk tegen dr wil zijn, heb ik overigens in al die jaren nog nooit gelogen of een geheim bewaard
EXTRA: ik weet dat zij wel geheimen voor mij heeft 1tje ben ik al achtergekomen al is t niet zo heel boeiend, maar ik kan dat haar ook niet vragen om te bevestigen want dan weet ze dat haar zus d'r mond voorbij heeft gepraat en ik geen issues binnen de familie onnodig wil veroorzaken...
ik accepteer haar oneffenheden en hoop dat t dus bij kleine dingetjes blijven
wil graag oud met haar worden, trouwen / kinderen als t moet... etc.
naja ehmm ik weet t eigenlijk niet zeker...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:37 schreef 8777 het volgende:
[..]
Is friemelen in bed als de ander slaapt ook verboden?
Een constatering.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
[..]
Dit zei je. Als je slechts een paar verhalen hebt gelezen is dat nogal een aanname, toch?
Een flinke constatering gebaseerd op een paar verhalen. Nice.quote:
Haal eens zo'n verhaal aan die je gelezen hebt aub? Waardoor je deze constatering doet?quote:
Ik heb dit nog niet zo lang geleden ook geprobeerd, maar ze gaf me gewoon een mep met haar kussen. Vingeren zonder toestemming laat ik wel uit m'n hoofd. Maar aan haar tieten komen moet kunnen vind ik.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:39 schreef g60forced het volgende:
[..]
naja ehmm ik weet t eigenlijk niet zeker...
maar ik had dus geen toestemming om mn vinger in te bregen
echter dacht ik dat ze inmiddels door de vorige 2 handelen al wakker was en instemde
en dat ze dus net deed alsof ze sliep om t spannend te houden
Waarin dat niet eens aan de orde is als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een flinke constatering gebaseerd op een paar verhalen. Nice.
hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:42 schreef 8777 het volgende:
[..]
Ik heb dit nog niet zo lang geleden ook geprobeerd, maar ze gaf me gewoon een mep met haar kussen. Vingeren zonder toestemming laat ik wel uit m'n hoofd. Maar aan haar tieten komen moet kunnen vind ik.
Ja, want de regel is immers 'je mag bij een ander doen wat je wilt, totdat diegene nee zegt'quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ok dan had ik verkeerd gegokt, ik dacht bij je postgeschiedenis 18maxquote:
Ik ga niet 5 topics doorscrollen maar ik las bijvoorbeeld dat er maar geen nee werd gezegd omdat er gedacht werd dat dat toch geen zin had.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Haal eens zo'n verhaal aan die je gelezen hebt aub? Waardoor je deze constatering doet?
Wat is daar gek aan? Ik lees een aantal verhalen, niet allemaal, en ik constateer dat de verhalen die ik lees in de meeste gevallen zichzelf in een zeer schemerig gebied afspelen waarin je niet zonder meer kunt aannemen dat de man wist dat de vrouw niet wilde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een flinke constatering gebaseerd op een paar verhalen. Nice.
Nee, zo zwart wit ligt dat helaas niet. Dus helaas gaat het je niet lukken de discussie die hoek in te duwen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, want de regel is immers 'je mag bij een ander doen wat je wilt, totdat diegene nee zegt'
Dat weet immers iedereen.
Was ik nog maar 18.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:02 schreef g60forced het volgende:
[..]
ok dan had ik verkeerd gegokt, ik dacht bij je postgeschiedenis 18max
(maargoed OUD als antwoord is ook niet echt iets wat je van een persoon verwacht)
maargoed dat terzijde... zal nu even inhoudelijk reageren (excuses)
goed om te horen dat je t niet geprobeert hebt je vinger erin te steken terwijl ze sliep
kijk dat dacht ik dus ook niet te doen en was ook mn intentie niet
dus in theorie zou iemand hetzelfde als mij kunnen overkomen
maar ik hoop dat deze persoon nu van te voren ff nog beter controlleerd
ik zal altijd moeten leven met t feit dat ik dacht...
dat ze wakker was omdat ze soort van reactie gaf en flink nat was'
dat was ik. En dat heb ik nooit verkrachting of aanranding genoemd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ga niet 5 topics doorscrollen maar ik las bijvoorbeeld dat er maar geen nee werd gezegd omdat er gedacht werd dat dat toch geen zin had.
Ik weet de exacte context niet meer, dat is goed mogelijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat was ik. En dat heb ik nooit verkrachting of aanranding genoemd.
er staat excuses hoorquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:09 schreef 8777 het volgende:
[..]
Was ik nog maar 18.
Tja, gewoon sorry zeggen is ook nog een optie.
Dan heb je verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Ik lees een aantal verhalen, niet allemaal, en ik constateer dat de verhalen die ik lees in de meeste gevallen zichzelf in een zeer schemerig gebied afspelen waarin je niet zonder meer kunt aannemen dat de man wist dat de vrouw niet wilde.
ik wel, want ik heb dat gezegd. Als enige in deze hele topicreeks en ik had het toen niet over verkrachting.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik weet de exacte context niet meer, dat is goed mogelijk.
Denk dittequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ofquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
niet iedere persoon is daar even goed toe in staat, ik gaf al aan dat ik het niet kon.
Te vaak is mijn nee genegeerd, zo vaak dat ik maar geen nee meer zei, er wordt toch niet geluisterd.
Natuurlijk weet ik rationeel wel dat het niet zo werkt, het zit alleen dieper dan die ratio. Daarmee is het overigens niet een probleem van de betrokken man, maar dat van mij.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wut? Beide keren dat ik verkracht ben en álle keren op 1 na dat ik aangerand ben, was het duidelijk dat ik niet wilde hoor.
De eerste keer dat ik verlracht werd bleef ik maar nee, nee, nee, nee, nee, niet doen, alsjeblieft, herhalen en mn hoofd schudden, de tweede keer lag ik te huilen en te kermen van de pijn.
De ene keer dat ik niets heb gezegd bij die aanranding was ik zó ontzettend verbaasd en snapte ik niet echt wat er nou eigenlijk gebeurd was... voordat ik er aan dácht wat te zeggen was t moment voorbij en die jongen weg.
Tegen haar bedoel ik inderdaad, als je er zo mee blijft zitten lijkt me ook niet echt goed.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:14 schreef g60forced het volgende:
[..]
er staat excuses hoormaargoed fijne dag verder
edit: oh wacht je bedoelt misschien ik tegen haar?
ff duidelijker zijn voortaan, je zorgt voor verwarring
Je weet niet eens meer waar je het over hebt, maar toch is die ene situatie in jouw ogen hét argument dat het pas verkrachting of aanranding is wanneer iemand nee zegt?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen.quote:
En om die, zeer waarschijnlijk erg sporadische gevallen waarin de vrouw niet duidelijk genoeg zou aangeven dat ze niet wilt, moeten we de algemene regel hanteren dat het pas ongewenst is wanneer er onomstotelijk duidelijk 'nee' gezegd wordt?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen.
In ieder geval is het niet zo zwart wit dat de man het maar moet weten als de vrouw geen enkel signaal uitzendt. Bijvoorbeeld die man van de beschreven aanranding, heeft hij het ook zo ervaren dat hij heeft aangerand?
ik weet dat jij het graag enorm vernauwt en dan 1 uitspraak van mij er uit pikt en dan vervolgens net doet alsof ik gezegd zou hebben dat dat de norm is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Je weet niet eens meer waar je het over hebt, maar toch is die ene situatie in jouw ogen hét argument dat het pas verkrachting of aanranding is wanneer iemand nee zegt?
Nee, dat weet ik inderdaad niet. Dat onderschijft mijn punt alleen maar dat ik op basis van de gegeven informatie niet kan beoordelen of de man bewust is dat hij iemand heeft verkracht.quote:Los van het feit dat je niet eens weet of de dader in die situatie überhaupt (volgens de normen van normale seksuele omgang) enige vrijwillige seks van het slachtoffer zou kunnen verwachten (dus of het haar normale seksuele partner was) of dat het gewoon een compleet onbekende was.
ja daar zit wat in...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:18 schreef 8777 het volgende:
[..]
Tegen haar bedoel ik inderdaad, als je er zo mee blijft zitten lijkt me ook niet echt goed.
Nee. Dat zeg ik ook nergens ontzettend slechte lezer dat je er bent.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:25 schreef probeer het volgende:
[..]
En om die, zeer waarschijnlijk erg sporadische gevallen waarin de vrouw niet duidelijk genoeg zou aangeven dat ze niet wilt, moeten we de algemene regel hanteren dat het pas ongewenst is wanneer er onomstotelijk duidelijk 'nee' gezegd wordt?
Fair point. Mijn excuses. Jij was inderdaad niet degene die daar dan de conclusie aan verbond 'dat het dan dus geen verkrachting kon zijn'. Ik had bij een andere user moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. Dat zeg ik ook nergens ontzettend slechte lezer dat je er bent.
Ik zeg dat als jij geen nee zegt of anderszins aangeeft dat je niet wilt, je er dan niet automatisch vanuit kunt gaan dat hij doorheeft dat je niet wilt. Dat zeg ik, niets anders. Probeer me geen woorden in de mond te leggen met stropoppen, reduceren tot het absurde, drogredeneringen en zaken volledig uit de context te trekken. Dan heb ik het nog niet eens over je ontzettend kortzichtige zwart wit denken in extremiteiten.
Kunnen we vrouwen nu wel of niet als volwassenen behandelen? Als een gladde autoverkoper een auto weet te slijten is het ook geen misdrijfquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat iemand die een beetje leuk kan praten gedaan kan krijgen, wat angst kan doen met het gezonde verstand van iemand die rationeel heel goed weet dat hij/zij niet wil, hoe een bedreigende situatie je vermogen om te denken aan kan tasten.
Bij autoverkopers bestaat er de reële verwachting dat er helemaal niets met je gebeurt op het moment dat je als klant wegloopt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Kunnen we vrouwen nu wel of niet als volwassenen behandelen? Als een gladde autoverkoper een auto weet te slijten is het ook geen misdrijf
Geaccepteerd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Fair point. Mijn excuses. Jij was inderdaad niet degene die daar dan de conclusie aan verbond 'dat het dan dus geen verkrachting kon zijn'. Ik had bij een andere user moeten zijn.
Ja maar wat nou als ze eigenlijk nee wilde zeggen maar Saturnus op die avond net verkeerd stond en ze het dus niet durfde?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:01 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Maar dat komt omdat macht en doortastend zijn nu hoog aangeslagen worden.
Je kan nog steeds initiatief tonen, nadat er duidelijk is afgesproken dat beide partijen het zo willen. In de meeste gevallen zal er niets veranderen, want men zal dan beginnen met een "teken" waarbij aangeeft tot waar iemand komt, in plaats van dat je nu moet aangeven wanneer als iemand er al over is.
Net als bij die verhalen in de US, dat er niet bewezen kan worden of iemand verkracht is, omdat ze bijvoorbeeld geen -nee- kon zeggen omdat ze drugs heeft gebruikt. Het moet zijn dat je een -ja- moet hebben voor je verder kan gaan, denk ik.
Toch knap dat vrouwen het telkens terugbrengen naar 6/10/11 jarigen terwijl het constant over volwassen vrouwen gaat en al meerdere keren aangegeven is dat je van een kleuter niet hetzelfde kunt verwachten als van een vrouw van 22.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, klopt, ik wilde alleen aangeven dat je volgens mij de meeste gevallen niet gehoord hebt hoe t allemaal precies ging.
En van meisjes van 10 en 11 kun je moeilijk verwachten dat ze adequaat reageren op een dergelijke situatie.
Je doet n op nogal weinig gebaseerde aanname.
Ja, maar hoe doe jij dat dan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:41 schreef probeer het volgende:
Maargoed .. nog steeds verdomde kenmerkend voor de gehele algemene tendens ..
'Ja maar ik wist echt niet dat ze op dat moment niet wilde'
'Ow, ja als het slachtoffer niet duidelijk is, dan kan de dader het inderdaad niet weten.'
Ipv dat we het hebben over het gedrag en de denkwijze van mannen die blijkbaar in dat soort situaties geraken.
Iets is voor de dader niet duidelijk, dus is het de verantwoordelijkheid van het slachtoffer om dat duidelijk te maken, want anders kan de dader niet weten dat hij iets verkeerds doet. Compleet bizar.
Het is in ieder geval een achterlijk spelletje om te spelenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:00 schreef agter het volgende:
[..]
Tja. Maar als je toch doorgaat is het verkrachting.
Dank.quote:
Ik trouwens wel, maar dat was meer omdat we het daarvoor nog niet gedaan haddenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nog nooit expliciet om toestemming gevraagd voor seksuele handelingen.
Die reële verwachting bestaat in de gevallen waar het nu over gaat prima. Als ik zoenend op de bank zit met een volwassen vrouw en ik voel onder haar topje mag je volgens mij van een volwassen vrouw verwachten dat ze het aangeeft als ze dat ( nog ) niet ziet zitten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Bij autoverkopers bestaat er de reële verwachting dat er helemaal niets met je gebeurt op het moment dat je als klant wegloopt.
Die reële verwachting bestaat niet bij verkrachters wiens eerste handeling het is om ongevraagd aan je te zitten.
Jij hebt nog nooit een zeester in je bed gehad?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Dank.
En om antwoord te geven op je vraag van een paar topics terug ..
Ik heb inderdaad nog nooit expliciet om toestemming gevraagd voor seksuele handelingen.
Maar ik heb dan ook nog nooit seks gehad waarbij het (door de actieve deelname en het enthousiasme van mijn seksuele partner) niet overduidelijk was dat zij daar geheel vrijwillig aan deelnam.
Actieve deelname kan imo toestemming impliceren zonder dat verbaal uit te moeten drukken. Passieve deelname imo niet.
Ja, goed dat je zoenen aanhaalt, want dat vind ik inderdaad ook een stuk moeilijker, en zet bij mij ook serieus vraagtekens over hoe ik dat in toekomstige situaties aan ga pakken. Is vaak toch inderdaad nog deel van het 'ontdekken of er iets is'-proces (waarbij iets kan verwijzen naar liefde, seks, lust, een vonk, ed.) waarbij dus het juist interpreteren van de wensen van de ander een grotere rol speelt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, maar hoe doe jij dat dan?
Je bent een beetje aan het sjansen, draait een beetje om elkaar heen, dan is er toch een moment dat je haar kust? En als zij dat niet wil laat ze dat toch merken, hoe moet jij weten dat ze niet wil als ze dat niet laat merken?
... neequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit een zeester in je bed gehad?
Ja goede vergelijking. Een autoverkoper en iemand met slechte intenties vergelijken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Kunnen we vrouwen nu wel of niet als volwassenen behandelen? Als een gladde autoverkoper een auto weet te slijten is het ook geen misdrijf
Als zij zich in een veilige situatie bevindt (waar jij een grote bijdrage aan levert) en daadwerkelijke romantische / seksuele interesse in je toont, dan neig ik inderdaad naar 'ja dan zou ze dat in principe aan moeten kunnen geven'.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Die reële verwachting bestaat in de gevallen waar het nu over gaat prima. Als ik zoenend op de bank zit met een volwassen vrouw en ik voel onder haar topje mag je volgens mij van een volwassen vrouw verwachten dat ze het aangeeft als ze dat ( nog ) niet ziet zitten.
Klopt. En als dat voelen onder het topje in een normale setting plaatsvindt, zal je wel een negatieve reactie krijgen als zij niet wilquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Die reële verwachting bestaat in de gevallen waar het nu over gaat prima. Als ik zoenend op de bank zit met een volwassen vrouw en ik voel onder haar topje mag je volgens mij van een volwassen vrouw verwachten dat ze het aangeeft als ze dat ( nog ) niet ziet zitten.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Als zij zich in een veilige situatie bevindt (waar jij een grote bijdrage aan levert) en daadwerkelijke romantische / seksuele interesse in je toont, dan neig ik inderdaad naar 'ja dan zou ze dat in principe aan moeten kunnen geven'.
Maar ik hoef je denk ik toch niet uit te leggen dat zoiets niet te vergelijken is met een bedreigende situatie die uit het niets komt.
Gelukkig, ik was al doordrukformulieren aan het printen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt. En als dat voelen onder het topje in een normale setting plaatsvindt, zal je wel een negatieve reactie krijgen als zij niet wil.
Even vanuit lurkmode:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, goed dat je zoenen aanhaalt, want dat vind ik inderdaad ook een stuk moeilijker, en zet bij mij ook serieus vraagtekens over hoe ik dat in toekomstige situaties aan ga pakken. Is vaak toch inderdaad nog deel van het 'ontdekken of er iets is'-proces (waarbij iets kan verwijzen naar liefde, seks, lust, een vonk, ed.) waarbij dus het juist interpreteren van de wensen van de ander een grotere rol speelt.
Ehh ... daar heb ik denk ik dan de 'mazzel' dat ik in dat soort zaken sowieso erg afwachtend ben, wellicht zelfs te afwachtend (waardoor er zich dus vast en zeker situaties hebben voorgedaan waarin zij wel wilde, maar ik dat niet door had of durfde).
En ja, dat klinkt als een enorme uitvlucht. Maar ik zit er serieus al sinds dat je het eerder vroeg over na te denken en zo'n beetje al mijn seksuele / zoenende ervaringen te her-evalueren. En uiteindelijk moet ik dan denk ik toch concluderen dat ik nog nooit iemand gezoend heb terwijl ik me afvroeg hoe zij daar op zou reageren. Toch altijd dat 'lippen die elkaar bijna raken' moment afgewacht.
Of ik heb een enorme blinde vlek en ben groot onderdeel van het probleem. Dat zou me echt heel hard raken trouwens. Fuck.
Bepaalde mensen stralen inderdaad iets slachtofferigs uit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:21 schreef 8777 het volgende:
Een korte vraag, ik lees verschillende vrouwen hier die meerdere keren slachtoffer zijn geworden, iemand enig idee waar dat aan ligt?
Stralen ze iets uit wat creeps aantrekt?
Het kan natuurlijk in principe iedere vrouw gebeuren maar ik neem aan dat je in sommige milieus meer kans loopt dan in andere.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:21 schreef 8777 het volgende:
Een korte vraag, ik lees verschillende vrouwen hier die meerdere keren slachtoffer zijn geworden, iemand enig idee waar dat aan ligt?
Stralen ze iets uit wat creeps aantrekt?
Wat voor milieus heb je het dan over?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk in principe iedere vrouw gebeuren maar ik neem aan dat je in sommige milieus meer kans loopt dan in andere.
Klopt, dat zie je vaakquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Bepaalde mensen stralen inderdaad iets slachtofferigs uit.
Wat je ook nogal eens ziet is dat bepaalde vrouwen telkens in gewelddadige relaties terecht komen. Vaak een combinatie van een vrouw die op bepaalde mannen valt en mannen die kunnen ruiken welke vrouwen zich wel en niet laten klappen.
Los natuurlijk van wederzijds gewelddadige mensen waarbij de man gewoon harder kan slaan en dus overkomt als agressor.
Sowieso een aanrader.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:16 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig, ik was al doordrukformulieren aan het printen.
toch knap dat je dat leest in wat ik zegquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Toch knap dat vrouwen het telkens terugbrengen naar 6/10/11 jarigen terwijl het constant over volwassen vrouwen gaat en al meerdere keren aangegeven is dat je van een kleuter niet hetzelfde kunt verwachten als van een vrouw van 22.
Bepaalde tokkie milieus. Milieus van alcoholisten en gebruikers. Illegalen etc.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:33 schreef 8777 het volgende:
[..]
Wat voor milieus heb je het dan over?
Is daar een bron van?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Bepaalde tokkie milieus. Milieus van alcoholisten en gebruikers. Illegalen etc.
Die discussie ging meer over dat de kans nogal klein is dat ze echt niets laat merken. En als dat zo is is er echt geen hond die dat die man kwalijk neemt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, maar hoe doe jij dat dan?
Je bent een beetje aan het sjansen, draait een beetje om elkaar heen, dan is er toch een moment dat je haar kust? En als zij dat niet wil laat ze dat toch merken, hoe moet jij weten dat ze niet wil als ze dat niet laat merken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |