abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174612596
Originele OP:

quote:
Ik snap niet hoe mensen dit kunnen? Ik voel me al slecht als een meisje mij opdringerig vindt. Kennelijk gebeurt het best vaak. 1/3 van de vrouwen geven aan seksuele
aanranding/verkrachting mee te maken. Hoe kunnen sommige mensen dit doen?
pi_174613094
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:10 schreef Rangono het volgende:

[..]

Het is vooral frappant dat je denkt dat mijn wens 'onoprecht' is.
dat komt door die "als" die er staat. als dit serieus is. daarmee betwijfel je dus of het echt is. wanneer iemand met een blauw oog voor je neus staat en klaagt over dat het slaan zo'n pijn doet, dan zeg je toch ook niet "ja. als je geslagen was, dan zal dat zeer gedaan hebben, wat rot voor je"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174613285
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:50 schreef simmu het volgende:

[..]

dat komt door die "als" die er staat. als dit serieus is. daarmee betwijfel je dus of het echt is. wanneer iemand met een blauw oog voor je neus staat en klaagt over dat het slaan zo'n pijn doet, dan zeg je toch ook niet "ja. als je geslagen was, dan zal dat zeer gedaan hebben, wat rot voor je"
Top vergelijking. Echt top.
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:59:11 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174613391
Volgens mij is hij gewoon niet zo tactvol, maar bedoelt hij het niet zo kut als jullie het doen voorkomen
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:00:47 #5
285174 Evienne
never odd or even
pi_174613434
Er zijn mensen die ernstige ziektes veinzen voor aandacht.

Stel je nou eens voor dat je tegen een zieke collega zegt, ALS je echt ziek bent, wens ik je beterschap.

Is dat niet een klein beetje hatelijk? En soortgelijke reacties komen te vaak voor om slechts uit een gebrek aan tact voort te komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Evienne op 23-10-2017 21:07:38 ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_174613452
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Welke conclusie trek jij daaruit? ik: des te erger dat dit mens het verzonnen heeft. Jij?
Volgens mij trok jij uit dat verhaal de conclusie dat in Nederland de vrouw de macht heeft en ze je kan laten kruipen en smeken.

Ik vind absoluut dat meisjes/vrouwen die iemand onterecht beschuldigen van dergelijke vergrijpen zwaar gestraft zouden moeten worden (ze maken iemands leven kapot. Want de persoon die zij valselijk beschuldigd hebben zal voor altijd in verband worden gebracht met de beschuldigingen. En voor veel mensen geldt 'waar rook is, is vuur'.) En ik vind dat het feit dat ze eraan bijdragen dat echte slachtoffers minder snel/niet worden geloofd, als verzwarende factor bij de veroordeling/strafbepaling zou moeten meewegen.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:04:37 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174613560
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:59 schreef hugecooll het volgende:
Volgens mij is hij gewoon niet zo tactvol, maar bedoelt hij het niet zo kut als jullie het doen voorkomen
Als hij het zelf doet overkomen bedoel je :?. Als het echt gebeurd is waren zijn eigen woorden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174613573
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat was een voorbeeld van een situatie waarin niet duidelijk is dat iemand geen zin heeft (en de ander wellicht zelfs aanmoedigt)
Maar dat heeft toch helemaal niks met verkrachting te maken?
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:06:13 #9
179075 hugecooll
pi_174613620
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch helemaal niks met verkrachting te maken?
Jawel want ze wilde niet en had toch seks
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:07:40 #10
179075 hugecooll
pi_174613664
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als hij het zelf doet overkomen bedoel je :?. Als het echt gebeurd is waren zijn eigen woorden.
En het probleem is dat hij niet zeker weet of het echt is gebeurd dus er een disclaimer in dropt? Kijk dan gewoon naar het positieve
pi_174613681
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Maar als ze met tegenzin 'meedoet' en niks laat merken dan kun je natuurlijk ook niet ruiken dat er wat aan de hand is. Mensen zijn immers geen gedachtenlezers.

Of moet je bij elke vrouw waar je seks mee hebt gaan twijfelen of ze geen toneel speelt om je een plezier te doen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_174613683
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:55 schreef Rangono het volgende:

[..]

Top vergelijking. Echt top.
Wat bedoelde je dan met 'als dit serieus is' ?
pi_174613738
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Maar ze is op geen enkele manier gedwongen toch?
pi_174613744
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat bedoelde je dan met 'als dit serieus is' ?
Fora's kennen een geschiedenis van gebruikers die allerlei zaken verzinnen om een topic vol te krijgen. Dus vandaar mijn: 'als dit serieus is'.

Maar goed: volgens deze dame was mijn wens niet oprecht. Heel veel meer kan ik er niet van maken.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:12:53 #15
179075 hugecooll
pi_174613817
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar ze is op geen enkele manier gedwongen toch?
Oh net was dat nog geen punt, want er zijn genoeg 'signalen'
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:13:22 #16
179075 hugecooll
pi_174613835
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Maar als ze met tegenzin 'meedoet' en niks laat merken dan kun je natuurlijk ook niet ruiken dat er wat aan de hand is. Mensen zijn immers geen gedachtenlezers.

Of moet je bij elke vrouw waar je seks mee hebt gaan twijfelen of ze geen toneel speelt om je een plezier te doen?
Ja moet je niet aan mij vragen
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:16:02 #17
285174 Evienne
never odd or even
pi_174613911
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:09 schreef Rangono het volgende:

[..]

Fora's kennen een geschiedenis van gebruikers die allerlei zaken verzinnen om een topic vol te krijgen. Dus vandaar mijn: 'als dit serieus is'.

Maar goed: volgens deze dame was mijn wens niet oprecht. Heel veel meer kan ik er niet van maken.
Vind je het dan niet treurig dat ik het inmiddels gewend ben om zulke 'disclaimers' te krijgen terwijl ik hoop op een beetje steun, bescherming? En niet alleen online, maar in het dagelijks leven. Dit zeg je er in andere gevallen toch ook niet bij, waar evengoed wordt gelogen voor aandacht, waarom dan wel bij zedenzaken?

Iemand schoppen die al op de grond ligt, zo voelt het. En ik zeg dank je.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_174613945
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:16 schreef Evienne het volgende:

[..]

Vind je het dan niet treurig dat ik het inmiddels gewend ben om zulke 'disclaimers' te krijgen terwijl ik hoop op een beetje steun, bescherming? En niet alleen online, maar in het dagelijks leven. Dit zeg je er in andere gevallen toch ook niet bij, waar evengoed wordt gelogen voor aandacht, waarom dan wel bij zedenzaken?

Iemand schoppen die al op de grond ligt, zo voelt het. En ik zeg dank je.
Als dat op die manier is overgekomen, dan bied ik daarvoor mijn excuus aan. Wat dat is nimmer mijn bedoeling.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:18:17 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174613963
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:22 schreef Rangono het volgende:

Wel logisch, gezien de geschiedenis van fora's.
Je ziet echt niet hoe schofferend je post was? Je trekt haar verhaal eerst in algemene twijfel, en als zij zich niet door jouw twijfel voelt aangesproken, kan ze op je sterktewens rekenen. Omdat fora.

Ook die houding is helaas deel van de cultuur.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:19:37 #20
179075 hugecooll
pi_174614001
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:17 schreef Rangono het volgende:

[..]

Als dat op die manier is overgekomen, dan bied ik daarvoor mijn excuus aan. Wat dat is nimmer mijn bedoeling.
EN WEER DIE ALS HE :( :(
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:19:44 #21
179075 hugecooll
pi_174614013
Ik ga al naar de goelag.
pi_174614229
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:09 schreef Rangono het volgende:

[..]

Heb je enig idee met hoeveel wantrouwen slachtoffers te maken hebben? Heb je enig idee hoe pijnlijk het is als mensen je niet volledig geloven?
pi_174614289
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je enig idee met hoeveel wantrouwen slachtoffers te maken hebben? Heb je enig idee hoe pijnlijk het is als mensen je niet volledig geloven?
Ja, daar kan ik wel inkomen.
pi_174614450
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

in het weinstein topic ging het zojuist over aangifte doen. dat je dat niet zomaar mag. de ellende is dat wat voor veel mensen wel realiteit is, deze voor anderen niet is. jij en ik hebben de ervaring dat je eerst gebruikt wordt en je dan nog moet verdedigen ook dat het gebeurt is. je mag/kan niet zomaar aangifte doen, mensen geloven je niet. maar het gebeurde wel. deze user heeft geen enkel idee bij hoe dat voelt omdat zulks zo volledig totaal buiten zijn (of haar, maar we hebben het over deze user) dat het gewoon echt niet echt is voor hem. en nu komen steeds meer mensen (voornamelijk vrouwen) naar buiten met verhalen over gebruikt worden en wordt het een bedreiging voor zijn wereldbeeld.
pi_174614480
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Oh net was dat nog geen punt, want er zijn genoeg 'signalen'
Bij verkrachting ja, maar de situatie die jij als voorbeeld noemt heeft helemaal niks met verkrachting te maken..
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:34:48 #27
179075 hugecooll
pi_174614508
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bij verkrachting ja, maar de situatie die jij als voorbeeld noemt heeft helemaal niks met verkrachting te maken..
Want?
pi_174614612
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:33 schreef simmu het volgende:

[..]

in het weinstein topic ging het zojuist over aangifte doen. dat je dat niet zomaar mag. de ellende is dat wat voor veel mensen wel realiteit is, deze voor anderen niet is. jij en ik hebben de ervaring dat je eerst gebruikt wordt en je dan nog moet verdedigen ook dat het gebeurt is. je mag/kan niet zomaar aangifte doen, mensen geloven je niet. maar het gebeurde wel. deze user heeft geen enkel idee bij hoe dat voelt omdat zulks zo volledig totaal buiten zijn (of haar, maar we hebben het over deze user) dat het gewoon echt niet echt is voor hem. en nu komen steeds meer mensen (voornamelijk vrouwen) naar buiten met verhalen over gebruikt worden en wordt het een bedreiging voor zijn wereldbeeld.
Ik kan het zelf eigenlijk ook nog steeds niet geloven, dat je als slachtoffer altijd tegen een muur van wantrouwen aan loopt.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:43:10 #29
179075 hugecooll
pi_174614752
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:37 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik kan het zelf eigenlijk ook nog steeds niet geloven, dat je als slachtoffer altijd tegen een muur van wantrouwen aan loopt.
Ik kan me voorstellen dat dat als vrouw vervelend is idd.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:44:17 #30
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174614777
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En het probleem is dat hij niet zeker weet of het echt is gebeurd dus er een disclaimer in dropt? Kijk dan gewoon naar het positieve
Het probleem is inderdaad dat er een gevoelig verhaal in twijfel wordt getrokken, waar is dat voor nodig. Kwetsend en een bevestiging van wat wij al lang weten.

Maar ik denk dat de andere dames het punt al prachtig gemaakt hebben.
pi_174614817
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Want?
Bij verkrachting is er altijd sprake van dwang. Dat kan directe dwang zijn, bijvoorbeeld door fysieke bedreiging. Maar ook indirecte dwang, bijvoorbeeld door een ongelijke machtsverhouding.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:46:45 #32
179075 hugecooll
pi_174614842
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bij verkrachting is er altijd sprake van dwang. Dat kan directe dwang zijn, bijvoorbeeld door fysieke bedreiging. Maar ook indirecte dwang, bijvoorbeeld door een ongelijke machtsverhouding.
Ja, maar dat was hiervoor allemaal nog niet van toepassing. Toen waren 'signalen' voldoende. Die wang is pas van toepassing zodra ik met een voorbeeld kom :T
pi_174615180
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, maar dat was hiervoor allemaal nog niet van toepassing. Toen waren 'signalen' voldoende. Die wang is pas van toepassing zodra ik met een voorbeeld kom :T
*zucht*

Jawel, dat was wel van toepassing, we hadden het immers over verkrachting en dwang is inherent aan verkrachting, dus werd het niet nog extra benoemd.
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:05:31 #34
179075 hugecooll
pi_174615519
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

*zucht*

Jawel, dat was wel van toepassing, we hadden het immers over verkrachting en dwang is inherent aan verkrachting, dus werd het niet nog extra benoemd.
ja goed, in die situatie is er geen sprake van dwang, nee. Maar het ging toen volgens mij vooral over het verkeerd interpreteren van (een gebrek aan) signalen en jij bleef maar bezig over dat er altijd signalen zijn 'want' verkrachting. Was dan wellicht een verkeerd voorbeeld, maar van jouw kant vind ik het een beetje mierenneuken, aangezien verkrachting achteraf (en de jure) wordt vastgesteld. De ondervonden druk of dwang hoeft dus niet te zijn uitgeoefend.
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:17:33 #35
451005 Grems
Clown World
pi_174615894
quote:

[..]

Zoals ik het in 2017 begrijp zijn vrouwen totaal gelijk aan mannen, stiekem op veel vlakken eigenlijk net een stukje beter.

Behalve als het om dit soort zaken gaat, dan zijn het blijkbaar ineens kleuters :')
pi_174616947
quote:

[..]

Wat mij betreft misschien wel een van de kernen van het probleem. Vrouwen worden vaak nog steeds zo gevormd (door wat laat ik maar even in het midden) dat seks 'hoort'. Ik denk dat veel vrouwen een nee bij zichzelf misschien niet eens kunnen herkennen en dat veel (vooral jonge) vrouwen een apart beeld hebben over seks, een ander tegemoet komen, goed voor je partner zijn, seksuele wezen zijn en dit uitstralen/seksueel aantrekkelijk zijn etc

Terwijl mannen worden opgevoed met de andere kant van de medaille. Echt wederzijds begrip is daarom ook lastig denk ik

En hierdoor kan een cultuur van grensoverschrijdend gedrag heel makkelijk blijven bestaan, zelfs ook door mensen die misschien niet bewust grenzen overschrijden
pi_174617075
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:54 schreef Allures het volgende:

[..]

Wat mij betreft misschien wel een van de kernen van het probleem. Vrouwen worden vaak nog steeds zo gevormd (door wat laat ik maar even in het midden) dat seks 'hoort'. Ik denk dat veel vrouwen een nee bij zichzelf misschien niet eens kunnen herkennen en dat veel (vooral jonge) vrouwen een apart beeld hebben over seks, een ander tegemoet komen, goed voor je partner zijn, seksuele wezen zijn en dit uitstralen/seksueel aantrekkelijk zijn etc

Terwijl mannen worden opgevoed met de andere kant van de medaille. Echt wederzijds begrip is daarom ook lastig denk ik

En hierdoor kan een cultuur van grensoverschrijdend gedrag heel makkelijk blijven bestaan, zelfs ook door mensen die misschien niet bewust grenzen overschrijden
goed punt. je wil niet weten hoe vaak het advies "zin voor seks moet je maken voor je man" nog voorbij komt.....
pi_174619626
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:00 schreef simmu het volgende:

[..]

goed punt. je wil niet weten hoe vaak het advies "zin voor seks moet je maken voor je man" nog voorbij komt.....
Niet voor je vent, zin moet je maken om je relatie te onderhouden.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:05:34 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174619691
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:17 schreef Grems het volgende:

[..]

Zoals ik het in 2017 begrijp zijn vrouwen totaal gelijk aan mannen, stiekem op veel vlakken eigenlijk net een stukje beter.

Behalve als het om dit soort zaken gaat, dan zijn het blijkbaar ineens kleuters :')
Gelijkwaardig. En gelijkwaardig is niet hetzelfde als gelijk.

Maar ik kan me zo voorstellen dat je, wanneer je dat al niet snapt, de problematiek in dit topic al helemaal abracadabra is.
pi_174622194
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 07:05 schreef Samzz het volgende:

Maar ik kan me zo voorstellen dat je, wanneer je dat al niet snapt, de problematiek in dit topic al helemaal abracadabra is.
En gelijkwaardigheid is ook maar een verzinsel, want we beginnen al op vroege leeftijd cijfers uit te delen, mensen te kiezen die ons team passen, .. Dus we zeggen dat je gelijk(waardig) bent, maar we laten je voelen op welke plek je staat. Wat leuk is voor diegene die gemiddeld overal een 6 of hoger scoren, mooi jammer voor iedereen die dat niet red.

Dan passen we het onderwijs aan, zodat er meer mensen zijn die een voldoende scoren, geeft alleen als effect dat het in elkaar schuift, de ongelijkwaardigheid blijft bestaan.

Zoek wat mensen willen en kunnen, laat de rest vallen, op wat basisdingen na om goed te communiceren en laat iedereen een 10 zijn in zijn eigen vakgebied. Als je beroerd bent in gym, is het toch een hel om 15 jaar lang te horen te moeten krijgen dat je motorisch gestoord bent? Laat die mensen lekker wandelen in de natuur.. Waarom moeten ze voetballen?

Al is dat stoepkrijten... Als dat is wat je kan en leuk vindt, dan ga je toch met mensen stoepkrijten daar waar mensen een fleurige stoep willen..

Haha, beetje simpel misschien, het zou zo leuk kunnen zijn.

tl;dr als je mensen nooit het gevoel geeft dat ze ergens bovenaan staan, dan gaan ze hun recht opeisen.
pi_174622280
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het probleem is inderdaad dat er een gevoelig verhaal in twijfel wordt getrokken, waar is dat voor nodig. Kwetsend en een bevestiging van wat wij al lang weten.

Maar ik denk dat de andere dames het punt al prachtig gemaakt hebben.
Ja ik kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is als dat je overkomt. Toch zie ik dat niet zo snel veranderen. Het is namelijk een tamelijk ernstige beschuldiging die veel gevolgen kan hebben voor de beschuldigde. En het is helaas in het verleden erg vaak gebleken dat een aanzienlijk aantal van de aangiftes vals bleken uit wraak of woede, of de spijtaangifte. Vrijwillig seks gehad, achteraf spijt en dan aangifte doen van verkrachting. Op het moment dat er aangifte wordt gedaan zul je iets van waarheidsvinding moeten doen en dat is niet mogelijk zonder een gezonde dosis wantrouwen.

Ik heb even wat nagezocht, tussen de 10 en 20% van de aangiftes van een zedenmisdrijf zijn vals. Dat is in het ergste geval 1 op de 5, dan kun je niet anders dan enig wantrouwen koesteren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:06:49 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174622384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is als dat je overkomt. Toch zie ik dat niet zo snel veranderen. Het is namelijk een tamelijk ernstige beschuldiging die veel gevolgen kan hebben voor de beschuldigde. En het is helaas in het verleden erg vaak gebleken dat een aanzienlijk aantal van de aangiftes vals bleken uit wraak of woede, of de spijtaangifte. Vrijwillig seks gehad, achteraf spijt en dan aangifte doen van verkrachting. Op het moment dat er aangifte wordt gedaan zul je iets van waarheidsvinding moeten doen en dat is niet mogelijk zonder een gezonde dosis wantrouwen.
6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus. Alhoewel dat nogsteeds teveel is en wat mij betreft hard bestraft mag worden (gelijkwaardig aan waar je iemand vals voor beschuldigd).

En de rechtsgang is heel erg goed ingericht om valse aangiftes eruit te vissen. Het meeste blijft al hangen bij het voorgesprek.

Sterker nog het is zo goed ingericht op valse aangiften eruit vissen (wat bij ander misdaden die om en nabij hetzelfde percentage valse aangiften kennen niet zo is, niet zo zwaar) dat het daarmee werkelijke slachtoffers best moeilijk gemaakt wordt. Zo moeilijk dat politie met grote regelmaat afraad om de aangifte door te zetten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174622411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb even wat nagezocht, tussen de 10 en 20% van de aangiftes van een zedenmisdrijf zijn vals. Dat is in het ergste geval 1 op de 5, dan kun je niet anders dan enig wantrouwen koesteren.
Sneu voor de mensen bij wie het wel echt is. Maar ik kan me ook indenken dat je niet direct erna naar de wouten stapt. Dus dan wordt bewijs wel heel lastig.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:10:12 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174622447
Ik, en velen met me, heb nooit aangifte gedaan.
You do the math.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:10:27 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174622455
quote:

[..]

Je vulde nog aan.

Nee, niet 10/20%. Dat is bij onder de 18 jaar (die leeftijdsgroep doet over de hele linie heen meer valse aangifte). Totaal gaat het om 6 tot 8%.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174622482
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:10 schreef Copycat het volgende:
Ik, en velen met me, heb nooit aangifte gedaan.
You do the math.
Wel zo verstandig.
pi_174622501
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus. Alhoewel dat nogsteeds teveel is en wat mij betreft hard bestraft mag worden (gelijkwaardig aan waar je iemand vals voor beschuldigd).

En de rechtsgang is heel erg goed ingericht om valse aangiftes eruit te vissen. Het meeste blijft al hangen bij het voorgesprek.

Sterker nog het is zo goed ingericht op valse aangiften eruit vissen (wat bij ander misdaden die om en nabij hetzelfde percentage valse aangiften kennen niet zo is, niet zo zwaar) dat het daarmee werkelijke slachtoffers best moeilijk gemaakt wordt. Zo moeilijk dat politie met grote regelmaat afraad om de aangifte door te zetten.
Dat heb ik gehad inderdaad, tot 2x toe.

Ik twijfel om het alsnog te doen (niet alleen de verkrachting, maar ook mishandelingen komen daarbij aan bod)
Wat me tegenhoudt is het gebrek aan bewijs verhaal. Ik ken hem. Als hij niet veroordeeld wordt, ziet hij dat als een reden om te denken/zeggen dat er niks gebeurd is. Zie je! Ik ben niet veroordeeld, dus ze liegt.
En ik weet niet of ik daarmee om kan gaan.. :@
compact en kleverig.
pi_174622526
quote:

[..]

6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus.

In de vs ligt het op 12% in Nederland volgens de site seksueelmisdrijf.nl ligt het hier tussen de 10 en 20%, dus dat komt overeen met de cijfers uit de vs. Volgens de cijfers van de politie is 1 op de 5 aangiftes van meisjes tussen de 12 en 18 vals, en daar zijn dan alleen de gevallen in meegerekend waar de aangeefster heeft toegegeven dat ze heeft gelogen. En dan zit er bij de 4/5 die overblijft nog een behoorlijk percentage twijfelachtige aangiftes waarvan de politie heeft kunnen vastsstellen dat de lezing van het slachtoffer niet klopt.
Overigens is een vals aangiftepercentage van 8% ook aanzienlijk, dat betekent dat 1 op de 12 a 13 aangiftes vals is, met grote gevolgen voor het slachtoffer en echte slachtoffers van zedenmisdrijven/.

Dus als je je afvraagt waarom slachtoffers van zedenmisdrijven tegen wantrouwen oplopen, hierboven staat je antwoord.

En de valse aangiftes worden er uitgevist inderdaad, dat is dus de gezonde dosis wantrouwen waar je niet omheen kunt zoals ik eerder stelde.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174622552
Overigens wilde ik wel meteen naar het politiebureau, maar hij hield me tegen, elke keer als ik bewoog, stond hij voor mn neus en bedreigde me, tot ik zei dat ik ging douchen, toen mocht ik pas weg, naar de douche.
Dat voelde als opgeven.
compact en kleverig.
pi_174622560
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je vulde nog aan.

Nee, niet 10/20%. Dat is bij onder de 18 jaar (die leeftijdsgroep doet over de hele linie heen meer valse aangifte). Totaal gaat het om 6 tot 8%.
Volgens de site seksueelmisdrijf.nl ligt het op tussen de 10 en 20% en voor meisjes tussen de 12 en 18 zelfs op 20 volgens de cijfers van de politie.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:21:19 #51
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_174622633
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat heb ik gehad inderdaad, tot 2x toe.

Ik twijfel om het alsnog te doen (niet alleen de verkrachting, maar ook mishandelingen komen daarbij aan bod)
Wat me tegenhoudt is het gebrek aan bewijs verhaal. Ik ken hem. Als hij niet veroordeeld wordt, ziet hij dat als een reden om te denken/zeggen dat er niks gebeurd is. Zie je! Ik ben niet veroordeeld, dus ze liegt.
En ik weet niet of ik daarmee om kan gaan.. :@
Buiten aangifte ook geen melding gedaan? Alle signaleringen bij elkaar kan een volgend slachtoffer wel helpen ook al wordt hij mogelijk niet veroordeeld voor wat jou is overkomen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_174622652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:21 schreef Elpis het volgende:

[..]

Buiten aangifte ook geen melding gedaan? Alle signaleringen bij elkaar kan een volgend slachtoffer wel helpen ook al wordt hij mogelijk niet veroordeeld voor wat jou is overkomen.
jawel, en hij is eerder veroordeeld. Voor mishandeling.
compact en kleverig.
pi_174623094
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens de site seksueelmisdrijf.nl ligt het op tussen de 10 en 20% en voor meisjes tussen de 12 en 18 zelfs op 20 volgens de cijfers van de politie.
zijn er ook cijfers van de hoeveelheid seksuele misdrijven waar geen aangifte van gedaan worden? want het is allemaal leuk en aardig om te zeggen "zoveel % van de aangiften is vals hoor", maar het ging er hier om dat aangifte doen ontmoedigd wordt en dat velen domweg geen aangifte doen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:48:20 #54
451005 Grems
Clown World
pi_174623141
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 07:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Best wel seksistisch om zomaar te stellen dat we van vrouwen geen volwassen gedrag kunnen verwachten.

Ik onderschrijf dat gedachtengoed niet, vrouwen zijn prima in staat tot aangeven waar ze wel en geen zin in hebben.
pi_174623247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:45 schreef simmu het volgende:
zijn er ook cijfers van de hoeveelheid seksuele misdrijven waar geen aangifte van gedaan worden? want het is allemaal leuk en aardig om te zeggen "zoveel % van de aangiften is vals hoor", maar het ging er hier om dat aangifte doen ontmoedigd wordt en dat velen domweg geen aangifte doen.
Als morgen alle vrouwen aangifte doen, vals of niet, dan moeten de mannen voortaan zorgen voor de bewijslast. Pas dan los je het volgens mij op. De macht moet weg daar waar hij ligt.

Moet je kijken hoe snel mannen iets verzinnen waardoor ze aan kunnen tonen dat ze niets gedaan hebben. De actie moet aan de andere kant liggen.
pi_174623290
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:45 schreef simmu het volgende:

[..]

Nou, volgens mij ging het om vrouwen die tegen wantrouwen opliepen bij het doen van een aangifte. Ik verklaar slechts waar dat wantrouwen vandaan komt.
pi_174623350
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:53 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Als morgen alle vrouwen aangifte doen, vals of niet, dan moeten de mannen voortaan zorgen voor de bewijslast. Pas dan los je het volgens mij op. De macht moet weg daar waar hij ligt.

Moet je kijken hoe snel mannen iets verzinnen waardoor ze aan kunnen tonen dat ze niets gedaan hebben. De actie moet aan de andere kant liggen.
Dat zou een volledige omkering van ons rechtsprincipe zijn, een volstrekt absurd idee helemaal met het aantal valse aangiftes dat nu al wordt gedaan. En dan wil je de bewijslast nog omkeren ook 8)7
pi_174623383
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Dat zou een volledige omkering van ons rechtsprincipe zijn, een volstrekt absurd idee helemaal met het aantal valse aangiftes dat nu al wordt gedaan. En dan wil je de bewijslast nog omkeren ook 8)7
Met hoge straffen op valse aangiften.

Als jij kan bewijzen dat je niets gedaan hebt, en de ander komt daarmee zwaar in de problemen, dan pas is er evenwicht in macht. Stel het slachtoffer voorop, niet de dader zoals nu.

En ja, dan moet het hele systeem ondersteboven. Is dat onmogelijk? Hebben we het niet zelf bedacht? Of althans, sommige van ons, die er baat bij hadden?
pi_174623427
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:00 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Als jij kan bewijzen dat je niets gedaan hebt, en de ander komt daarmee zwaar in de problemen, dan pas is er evenwicht in macht. Stel het slachtoffer voorop, niet de dader zoals nu.

En ja, dan moet het hele systeem ondersteboven. Is dat onmogelijk? Hebben we het niet zelf bedacht? Of althans, sommige van ons, die er baat bij hadden?
Dit is echt een volkomen idioot idee.
Wat nu als je het niet kan bewijzen omdat je gewoon thuis op de bank zat in je eentje? Dan zit je straks volkomen onschuldig in een tbs kliniek of in een gevangenis.

Wat een compleet van de pot gerukt idee.
pi_174623436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Dit is echt een volkomen idioot idee.
Wat nu als je het niet kan bewijzen omdat je gewoon thuis op de bank zat in je eentje? Dan zit je straks volkomen onschuldig in een tbs kliniek of in een gevangenis.

Wat een compleet van de pot gerukt idee.
Wedden dat er met 2 dagen een manier is gevonden waarop jij waterdicht kan bewijzen dat je thuis op de bank zat!

Jij bekijkt het vanuit het huidige systeem, dat moet dus helemaal omdraaien. Zij die zwak zijn hebben de macht op papier, zodat er evenwicht is.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:05:04 #61
451005 Grems
Clown World
pi_174623469
quote:

[..]

Maar hoe ga je, ondanks je consent form in drievoud, je videobeelden en de aanwezigheid van een notaris bewijzen dat ze toch niet op enig moment eigenlijk even geen zin had? EEG voor, tijdens en na de daad?
pi_174623476
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:03 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Wedden dat er met 2 dagen een manier is gevonden waarop jij waterdicht kan bewijzen dat je thuis op de bank zat!

Jij bekijkt het vanuit het huidige systeem, dat moet dus helemaal omdraaien. Zij die zwak zijn hebben de macht op papier, zodat er evenwicht is.
Het is idioot, volslagen geschift voorstel.
Ik ga er ook niet verder op in. dit is zo idioot, ik kan hier niet meer normaal op reageren.

Echt, wat een figuren komen hier toch.
pi_174623486
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:05 schreef Grems het volgende:

Maar hoe ga je, ondanks je consent form in drievoud, je videobeelden en de aanwezigheid van een notaris bewijzen dat ze toch niet op enig moment eigenlijk even geen zin had? EEG voor, tijdens en na de daad?
Goed idee. Misschien worden je functies constant gemeten en zijn die beveiligd, maar te gebruiken op zulke momenten.

Automatische hulp als alle signalen duiden op angst of pijn?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:07:18 #64
451005 Grems
Clown World
pi_174623514
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:05 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Goed idee. Misschien worden je functies constant gemeten en zijn die beveiligd, maar te gebruiken op zulke momenten.
Is het alteratief, namelijk vrouwen behandelen als volwassenen, niet veel wenselijker?
pi_174623517
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:07 schreef Grems het volgende:

Is het alteratief, namelijk vrouwen behandelen als volwassenen, niet veel wenselijker?
Tuurlijk. Hoe is dat de afgelopen duizenden jaren gegaan?
pi_174623533
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Het is idioot, volslagen geschift voorstel.
Ik ga er ook niet verder op in. dit is zo idioot, ik kan hier niet meer normaal op reageren.

Echt, wat een figuren komen hier toch.
Het zal niet altijd 2017 zijn.. Maar bedankt voor het gesprekje.
pi_174623558
quote:

[..]

dit slaat echt nergens op, met alle respect, ik zou niet in n land willen leven waar je schuldig bent tot onschuld is bewezen :X
compact en kleverig.
pi_174623590
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

dit slaat echt nergens op, met alle respect, ik zou niet in n land willen leven waar je schuldig bent tot onschuld is bewezen :X
Niet met de huidige technieken. Maar wat als er straks overal drones hangen die op individueel niveau de emotie meten?

We kunnen nu al met camera's lichaamstemperatuur meten. Straks zou je misschien mini-fmri's kunnen maken. Wat als de mensen die "sterk" zijn dan de macht in handen hebben op papier, wat gebeurt er dan met de zwakkeren.

Er zal een balans moeten zijn met de middelen die we hebben. Willen we trump aan de knoppen, of de mensen die weten hoe het is om zwak te zijn, maar nu een kans krijgen?
pi_174623608
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat hij ook niet begrijpt met zijn "stel het slachtoffer voorop" is dat in het geval van een valse aangifte de aangever de dader is, en degene waartegen aangifte wordt gedaan het slachtoffer is die vervolgens moet bewijzen dat hij onschuldig is.

Geef de macht aan het slachtoffer noemt hij dat dan :')
pi_174623623
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:11 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Niet met de huidige technieken. Maar wat als er straks overal drones hangen die op individueel niveau de emotie meten?
Volgens mij rook je verkeerde shit.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:12:46 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174623624
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:11 schreef Jopie78 het volgende:

Alsjeblieft Jopie, je slaat door op zijn StarTreks.
pi_174623633
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:48 schreef Grems het volgende:

[..]

Best wel seksistisch om zomaar te stellen dat we van vrouwen geen volwassen gedrag kunnen verwachten.

Ik onderschrijf dat gedachtengoed niet, vrouwen zijn prima in staat tot aangeven waar ze wel en geen zin in hebben.
niet iedere persoon is daar even goed toe in staat, ik gaf al aan dat ik het niet kon.
Te vaak is mijn nee genegeerd, zo vaak dat ik maar geen nee meer zei, er wordt toch niet geluisterd.

Natuurlijk weet ik rationeel wel dat het niet zo werkt, het zit alleen dieper dan die ratio. Daarmee is het overigens niet een probleem van de betrokken man, maar dat van mij.
compact en kleverig.
pi_174623649
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:12 schreef Copycat het volgende:

Alsjeblieft Jopie, je slaat door op zijn StarTreks.
Uhu, maar google weet je stemming al te meten en of je depressief bent..

Het wordt nu alleen nog niet gebruikt.
pi_174623668
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Was dat het maar. :+
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:15:15 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174623679
Laten we de discussie svp een beetje relevant houden.
pi_174623702
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:15 schreef Copycat het volgende:
Laten we de discussie svp een beetje relevant houden.
Ja, eens. Laten we niet kijken naar een oplossing voor een probleem waar volgens de statistieken 40% van de vrouwen mee te maken heeft.

Ik laat het los.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:16:45 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174623713
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:16 schreef Jopie78 het volgende:

Ja, eens. Laten we niet kijken naar een oplossing voor een probleem waar volgens de statistieken 40% van de vrouwen mee te maken heeft.

Ik laat het los.
Je doet weer idioot.
pi_174623785
quote:

[..]

Schuldig tot het tegendeel bewezen is. Goed idee.
pi_174623796
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je doet weer idioot.
Als je het niet ziet. Als je onschuldig bent tot bewezen, dan maak je van het slachtoffer een dader. Want het slachtoffer moet dan op een moment dat zij/hij kwetsbaar is zorgen voor de actie en bewijslast. Deze stap zal niet snel genomen worden, dat laten we anderen graag doen. Of als groep.

De dader zit ondertussen te wachten totdat de tegenpartij alles uit de kast heeft gehaald en is tot die tijd vrij. Dat klopt niet. Dat zou andersom moeten zijn. Niemand heeft nu de verantwoording om geen dader te worden, je hoeft alleen niet gepakt te worden.

Ik weet het, het lijkt weer niveau (down)syndroom, toch denk ik dat het zo werkt. Sorry.Snap ook wel dat het nu niet kan, maar waarom zou je er niet over na mogen denken..

Snap wel dat het hier ongepast is (nu)
pi_174623812
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

lmao
pi_174623830
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:20 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Als je het niet ziet. Als je onschuldig bent tot bewezen, dan maak je van het slachtoffer een dader. Want het slachtoffer moet dan op een moment dat zij/hij kwetsbaar is zorgen voor de actie en bewijslast. Deze stap zal niet snel genomen worden, dat laten we anderen graag doen. Of als groep.

De dader zit ondertussen te wachten totdat de tegenpartij alles uit de kast heeft gehaald en is tot die tijd vrij. Dat klopt niet. Dat zou andersom moeten zijn. Niemand heeft nu de verantwoording om geen dader te worden, je hoeft alleen niet gepakt te worden.

Ik weet het, het lijkt weer niveau (down)syndroom, toch denk ik dat het zo werkt. Sorry.
Wat nu als er een valse aangifte wordt gedaan? Dan mag het slachtoffer van die valse aangifte zijn onschuld gaan bewijzen en als dat niet lukt zetten we het slachtoffer nog in de cel ook?

Dat begrijp je toch wel?
pi_174623844
quote:

[..]

Ik weet het, het lijkt weer niveau (down)syndroom, toch denk ik dat het zo werkt. Sorry.
Je moet je excuus niet aanbieden. Sterker nog: ik zou graag willen weten bij welke smartshop je je paddo's koopt.
pi_174623857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat nu als er een valse aangifte wordt gedaan? Dan mag het slachtoffer van die valse aangifte zijn onschuld gaan bewijzen en als dat niet lukt zetten we het slachtoffer nog in de cel ook?

Dat begrijp je toch wel?
Of een racistische feminist die aangifte doet tegen elke kleurling die haar even aankijkt.

Wat een gezelligheid.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:27:19 #84
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174623906
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:48 schreef Grems het volgende:

[..]

Wie heeft het over geen volwassen gedrag kunnen verwachten?

Vrouwen zijn, over het algemeen, idd prima in staat grenzen aan te geven. Toch worden we nog aangerand en verkracht.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:32:55 #85
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174624003
quote:

[..]

Ik weet het, het lijkt weer niveau (down)syndroom, toch denk ik dat het zo werkt. Sorry.Snap ook wel dat het nu niet kan, maar waarom zou je er niet over na mogen denken..

Het is niet dat je als potentieel aangeklaagde lekker op je luie stoel zit...

Wie eist bewijst, lijkt me niet meer dan normaal :).
pi_174624138
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:27 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wie heeft het over geen volwassen gedrag kunnen verwachten?

Vrouwen zijn, over het algemeen, idd prima in staat grenzen aan te geven. Toch worden we nog aangerand en verkracht.
Er zijn toch verschillende voorbeelden genoemd, ook in deze reeks, dat vrouwen dus geen grenzen aangaven. Dat je maar niet nee zegt en niet tegenstribbelt. Dat versta ik niet onder goed je grenzen aan kunnen geven.,

In de praktijk denk ik dat heel veel vrouwen dat juist helemaal niet doen. Ik heb het ook gezien bij een vriendin van me, die was "verkracht" door 2 man in haar huis. Ik vroeg heb je gezegd dat je niet wilde? Nee. Waarom niet? Ja, ze hadden zo op me in gepraat dat ik zelf geloofde dat ik het wel wilde. Maar ze zijn gewoon met zijn tweeen omstebeurt over me heen gegaan. Ik vraag heb je ingestemd? Ja, maar ik wilde het niet....
pi_174624164
quote:

[..]

Naast dat er dan levens verwoest worden door verkrachting en aanrandingen, worden er ook nog levens verwoest door valse beschuldigen. Vindt het heel eng wat je hier roept, verontrustend.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:41:50 #88
451005 Grems
Clown World
pi_174624169
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zijn toch verschillende voorbeelden genoemd, ook in deze reeks, dat vrouwen dus geen grenzen aangaven. Dat je maar niet nee zegt en niet tegenstribbelt. Dat versta ik niet onder goed je grenzen aan kunnen geven.,

In de praktijk denk ik dat heel veel vrouwen dat juist helemaal niet doen. Ik heb het ook gezien bij een vriendin van me, die was "verkracht" door 2 man in haar huis. Ik vroeg heb je gezegd dat je niet wilde? Nee. Waarom niet? Ja, ze hadden zo op me in gepraat dat ik zelf geloofde dat ik het wel wilde. Maar ze zijn gewoon met zijn tweeen omstebeurt over me heen gegaan. Ik vraag heb je ingestemd? Ja, maar ik wilde het niet....
Dat dus :')
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:43:15 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174624194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kan je nagaan wat iemand die een beetje leuk kan praten gedaan kan krijgen, wat angst kan doen met het gezonde verstand van iemand die rationeel heel goed weet dat hij/zij niet wil, hoe een bedreigende situatie je vermogen om te denken aan kan tasten.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:44:17 #90
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174624219
Laten we niet vergeten dat veel zedendelicten plaatsvinden in de vertrouwde omgeving, door een vertrouwde persoon :{.
pi_174624251
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Kan je nagaan wat iemand die een beetje leuk kan praten gedaan kan krijgen, wat angst kan doen met het gezonde verstand van iemand die rationeel heel goed weet dat hij/zij niet wil, hoe een bedreigende situatie je vermogen om te denken aan kan tasten.
Maar dan kun je hier dus niet volhouden dat vrouwen goed hun grenzen aangeven.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:46:44 #92
179075 hugecooll
pi_174624269
quote:

[..]

zo goed ingericht op het tegengaan van valse aangiften maar 6 tot 8% komt er toch door?
pi_174624304
quote:

[..]

Dit is categorie spijt. Denk dat zonder tegenstribbelen of zonder zeggen dat je iets niet wilt je, het nog steeds verkrachting of aanranding kan zijn...

Echter ergens mee instemmen en later het toch niet willen, dat noemen we spijt. Zelf ook wel eens vanuit geilheid seks gehad met een chick dat je de volgende dag dacht: dit wilde ik helemaal niet. Maar ja, laten overhalen en ja gezegd... dan ga ik dat niet als verkrachting bestempelen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:49:01 #94
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174624315
Ik vind het maar lastig, hoor. Dat moet je maar nee zeggen, moet je je grenzen maar aangeven...

Ja want dat is het eerste waar je aan denkt wanneer je door een man met zijn hand op jouw keel tegen de muur wordt gedrukt ;(.

'Moet je maar nee zeggen.'

Wanneer je oom die altijd zo leuk met je omging ineens in je bed kruipt.

Wanneer de persoon die je dacht te kunnen vertrouwen, in een vlaag van agressie je een klap voor de kop geeft om je vervolgens alsnog te neuken.

dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:51:42 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174624374
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dan kun je hier dus niet volhouden dat vrouwen goed hun grenzen aangeven.
Ik vind het nogal cru om te zeggen dat vrouwen dat niet goed kunnen. Er moet ook maar net naar geluisterd worden en je moet er ook maar net aan denken meteen nee te schreeuwen wanneer je privé op een gruwelijke manier geschonden wordt.

En ja, er zullen er zijn die dat niet kunnen. Er zullen er zijn die achteraf spijt hebben van een handeling en dan gaan roepen dat ze aangerand zijn.
pi_174624389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:49 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het maar lastig, hoor. Dat moet je maar nee zeggen, moet je je grenzen maar aangeven...

Ja want dat is het eerste waar je aan denkt wanneer je door een man met zijn hand op jouw keel tegen de muur wordt gedrukt ;(.

Wanneer de persoon die je dacht te kunnen vertrouwen, in een vlaag van agressie je een klap voor de kop geeft om je vervolgens alsnog te neuken.

We hebben het hier over gevallen flirten/ vragen/ overhalen... niet over brute verkrachting.
pi_174624397
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:48 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dit is categorie spijt. Denk dat zonder tegenstribbelen of zonder zeggen dat je iets niet wilt je, het nog steeds verkrachting of aanranding kan zijn...

Toch zul je op enige wijze moeten aangeven dat je er niet van gediend bent. Anders is het natuurlijk een lastige zaak.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:52:48 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174624398
Maar laten we het er inderdaad maar op houden dat veel vrouwen en een aantal mannen geen grenzen aan kunnen geven. Anders zouden ze niet aangerand/verkracht zijn.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:53:19 #99
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174624405
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:52 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

We hebben het hier over gevallen flirten/ vragen/ overhalen... niet over brute verkrachting.
Mis ik een TT change of gaat het nog steeds over aanranding/verkrachting :?
pi_174624420
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind het nogal cru om te zeggen dat vrouwen dat niet goed kunnen. Er moet ook maar net naar geluisterd worden en je moet er ook maar net aan denken meteen nee te schreeuwen wanneer je privé op een gruwelijke manier geschonden wordt.

En ja, er zullen er zijn die dat niet kunnen. Er zullen er zijn die achteraf spijt hebben van een handeling en dan gaan roepen dat ze aangerand zijn.
Ja, soms is de waarheid cru. Dat maakt het absoluut niet minder waar. De voorbeelden daarvan zijn in deze reeks voorbij gekomen.
pi_174624461
Hij is hier al eerder voorbij gekomen, maar het blijft erg treffend voor deze discussie vind ik:

Het is in veel gevallen ook niet zwart-wit, soms hebben mannen geen slechte/'grensoverschrijdende' intenties, maar is er sprake van miscommunicatie. En dat is lastig algemeen te beoordelen, want sommmige vrouwen zijn soms te bang om 'nee' te zeggen en de man is vervolgens zo geil (en/of dronken) dat het beetje empathie dat hij wellicht had op dat moment ook niet meer aanwezig is. Daarom zal het denk ik helpen om in ieder geval meer bewustzijn te kweken bij zowel mannen als vrouwen hoe je je het beste kunt gedragen in zo'n situatie.

Nu worden mannen/vrouwen via films en media geconditioneerd hoe ze zich moeten gedragen in zo'n situate, wat dus tot grensoverschrijdend gedrag kan leiden. (good guy forces himself on the woman, woman succumbs to pressure, good guy is the hero, dus het getoonde gedrag is "goed")
pi_174624647
quote:

[..]

wat hij ook niet begrijpt met zijn "stel het slachtoffer voorop" is dat in het geval van een valse aangifte de aangever de dader is, en degene waartegen aangifte wordt gedaan het slachtoffer is die vervolgens moet bewijzen dat hij onschuldig is.

Geef de macht aan het slachtoffer noemt hij dat dan :')
analoog is nu de aangever standaard de dader, want valse aangifte. dat is het probleem. ik weet ook niet wat de oplossing is hoor, maar het zou helpen wanneer mensen niet standaard beticht worden van liegen
pi_174624675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:05 schreef simmu het volgende:

[..]

analoog is nu de aangever standaard de dader, want valse aangifte. dat is het probleem. ik weet ook niet wat de oplossing is hoor, maar het zou helpen wanneer mensen niet standaard beticht worden van liegen
Wat een onzin. Dat is totaal niet aan de orde.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:07:54 #104
179075 hugecooll
pi_174624700
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:49 schreef Samzz het volgende:

nee dat is onzin, want daar komt geweld bij kijken. Als je geweld moet gebruiken om je doel te bereiken, is het wel heel moeilijk om een ander te overtuigen dat je dacht dat ze wel wilde.
pi_174624722
quote:

[..]

Het zou helpen dat een aangever niet standaard de leugenaar is en de verdachte niet per definitie schuldig. Dat is wel het gevaar van de huidige discussie. Blijft helaas iets wat per geval zo objectief mogelijk bekeken moet worden, what easier is said than done.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:10:53 #106
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174624787
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

nee dat is onzin, want daar komt geweld bij kijken. Als je geweld moet gebruiken om je doel te bereiken, is het wel heel moeilijk om een ander te overtuigen dat je dacht dat ze wel wilde.
In de tweede situatie is er geen geweld hoor.
pi_174624788
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat is totaal niet aan de orde.
nee? lees eens terug dan hoeveel mensen hier aangifte gedaan hebben en daarin geslaagd zijn.....
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:11:04 #108
179075 hugecooll
pi_174624793
quote:

[..]

er is een verschil tussen een aangifte die niet kan worden bewezen en een valse aangifte. Het is niet zo dat je aangifte vals is als hetgeen waar je iemand van beschuldigt niet kan worden bewezen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:12:09 #109
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_174624817
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En die situatie met die oom dan? Je kan je toch wel voorstellen dat iemand dan niet in staat is of er niet aan denkt om nee te zeggen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:13:14 #110
179075 hugecooll
pi_174624840
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

In de tweede situatie is er geen geweld hoor.
wel
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:13:43 #111
179075 hugecooll
pi_174624852
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En die situatie met die oom dan? Je kan je toch wel voorstellen dat iemand dan niet in staat is of er niet aan denkt om nee te zeggen?
welke situatie met welke oom?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:14:58 #112
459912 FlippingCoin
pi_174624881
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

welke situatie met welke oom?
quote:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:17:00 #113
179075 hugecooll
pi_174624939
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

ja maar dat gaat neem ik aan over kinderen. Van kinderen hoef je zoiets niet te verwachten je. Bij familie anders dan je partner trouwens ook niet. Dan lijkt het me sowieso al niet de bedoeling.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:17:59 #114
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174624963
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja maar dat gaat neem ik aan over kinderen. Van kinderen hoef je zoiets niet te verwachten je. Bij familie anders dan je partner trouwens ook niet. Dan lijkt het me sowieso al niet de bedoeling.
Euh nee, dat gaat niet per se over kinderen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:18:59 #115
459912 FlippingCoin
pi_174624992
quote:

[..]

Nou en als die neef of nicht nou 18 is?
pi_174625156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:10 schreef simmu het volgende:

[..]

nee? lees eens terug dan hoeveel mensen hier aangifte gedaan hebben en daarin geslaagd zijn.....
Volgens mij is geen van de mensen beticht van liegen, laat staan dat dat standaard zou gebeuren. Dat is gewoon niet waar en blijkt ook niet uit dit topic.
pi_174625212
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee kan ik me niet voorstellen. Als mijn oom bij me in bed stapt zeg ik wat flik jij nou?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:28:08 #118
459912 FlippingCoin
pi_174625272
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee kan ik me niet voorstellen. Als mijn oom bij me in bed stapt zeg ik wat flik jij nou?
Het gaat er dan ook niet om wat jij, ik, of de buurman zou doen in deze situatie. ;)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:28:24 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174625283
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Ook toen je een zesjarig Scheurbuikje was?
pi_174625304
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij is geen van de mensen beticht van liegen, laat staan dat dat standaard zou gebeuren. Dat is gewoon niet waar en blijkt ook niet uit dit topic.
Niet van liegen maar de wouten kijken wel hoeveel kans van slagen er is om iemand veroordeeld te krijgen. En daarbij gebruiken ze ontmoedigende technieken, waardoor slachtoffers zich niet serieus genomen voelen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:29:48 #121
179075 hugecooll
pi_174625319
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Euh nee, dat gaat niet per se over kinderen.
Een volwassene kan natuurlijk nee zeggen. Hoezo verschilt dat zo van 'die jongen die altijd zo vriendelijk is en ineens bij je in bed kruipt'?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:30:22 #122
459912 FlippingCoin
pi_174625345
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Een volwassene kan natuurlijk nee zeggen. Hoezo verschilt dat zo van 'die jongen die altijd zo vriendelijk is en ineens bij je in bed kruipt'?
De meeste kinderen kunnen ook nee zeggen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:30:40 #123
179075 hugecooll
pi_174625356
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja maar bij hen is dat niet nodig
pi_174625368
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou nee.
pi_174625371
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ook toen je een zesjarig Scheurbuikje was?
Toen ik een 8 jarig scheurbuikje was ben ik weleens bij mijn piemeltje gegrepen, toen ben ik hard weggerend, het tegen mijn moeder verteld en die heeft de politie gebeld.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:31:25 #126
459912 FlippingCoin
pi_174625384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:30 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar bij hen is dat niet nodig
En als ze van 17 naar 18 gaan plots wel?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:31:58 #127
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174625394
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Toen ik een 8 jarig scheurbuikje was ben ik weleens bij mijn piemeltje gegrepen, toen ben ik hard weggerend, het tegen mijn moeder verteld en die heeft de politie gebeld.
Door je vertrouwde oom, in je vertrouwde thuisomgeving?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:32:09 #128
179075 hugecooll
pi_174625402
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En als ze van 17 naar 18 gaan plots wel?
In principe naar 16.
pi_174625411
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het gaat er dan ook niet om wat jij, ik, of de buurman zou doen in deze situatie. ;)
Als jij vraagt of ik me iets kan voorstellen projecteer ik dat op mijzelf ja, ik zou niet weten op wie anders.
pi_174625466
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Door je vertrouwde oom, in je vertrouwde thuisomgeving?
Doet er nu even niet toe denk ik. Waar het om gaat is dat je altijd nee kunt zeggen als volwassen vrouw. Voor kinderen ligt dat natuurlijk anders. Als jij 6 bent of 16 maakt een hoop verschil.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:34:28 #131
459912 FlippingCoin
pi_174625468
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als jij vraagt of ik me iets kan voorstellen projecteer ik dat op mijzelf ja, ik zou niet weten op wie anders.
Een gebrek aan inlevingsvermogen dus.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:35:05 #132
459912 FlippingCoin
pi_174625480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:32 schreef hugecooll het volgende:

[..]

In principe naar 16.
Zestien zelfs. :{
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:35:47 #133
179075 hugecooll
pi_174625497
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zestien zelfs. :{
Ja
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:35:54 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174625503
Je kunt altijd nee zeggen, vrouwen.
Opgelost!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:31 #135
459912 FlippingCoin
pi_174625542
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:35 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja
En je kan je niet voorstellen dat het voor een zestienjarige meid zo'n shock is wanneer d'r anders altijd zo vriendelijke oom ineens met d'r het bed induikt dat ze er niet aan denkt of niet in staat is expliciet nee te zeggen?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:38:04 #136
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174625559
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik werd niet geloofd. JaniesBrownie ook niet. Madam-April ook niet. Evienne ook niet.

Even snel een greep.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:38:14 #137
179075 hugecooll
pi_174625563
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En je kan je niet voorstellen dat het voor een zestienjarige meid zo'n shock is wanneer d'r anders altijd zo vriendelijke oom ineens met d'r het bed induikt dat ze er niet aan denkt of niet in staat is expliciet nee te zeggen?
Ja of jij leest niet goed
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:38:37 #138
179075 hugecooll
pi_174625575
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:38 schreef Samzz het volgende:

[..]
Even snel een greep.
Eerst toestemming vragen
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:38:48 #139
459912 FlippingCoin
pi_174625580
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja of jij leest niet goed
Gast. :')

Zoek het lekker uit.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:39:17 #140
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174625595
quote:

[..]

Vind ik een heel slecht idee.

Gewoon niet meer vermeende slachtoffers afraden aangifte te doen, maar altijd aanraden dat wel te doen en te ondersteunen waar kan is voldoende. Evt een kleine verandering waardoor vermeende daders niet meer alle gegevens van het slachtoffer krijgen (bv huisadres).

Dat de weg naar een veroordeling zwaar is en dat dit een misdaad is die moeilijk te bewijzen is valt niets aan te doen. Het ene probleem oplossen door een ander probleem er in de plaats te zetten lost niets op, het verschuift het probleem alleen maar.

Hoe we omgaan met vermeende slachtoffers kunnen we wel wat aan doen. En daar is nog erg veel te winnen voordat we ook maar mogen denken aan maatregelen die grote nadelen hebben. En dat begint bij aangifte serieus nemen en een maatschappelijke verandering waarin het slachtoffer niet gelijk een berg ellende over eigen schuld, zal wel liegen en andere shit over zich heen krijgt.
Het probleem nu is namelijk dat die aangifte doen veelste moeilijk is. Dat zelfs vermeende slachtoffers die met bewijs aankomen gewoon weggestuurd worden. Dat ondanks een gebrek aan twijfel wordt afgeraden aangifte te doen (zelfs melding hebben ze liever niet).
En dat dit enige vorm van misdaad is waarbij er voordat de aangifte gedaan wordt er een extreem zwaar gesprek voor zit waarin het vermeende slachtoffer keihard aan de tand wordt gevoeld. Weer Inc dat afraden van aangifte, hoe zwaar en naar dat is wordt extreem benadrukt, net als dat valse aangifte strafbaar is.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:39:29 #141
179075 hugecooll
pi_174625597
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gast. :')

Zoek het lekker uit.
quote:

[..]

dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:40:22 #142
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_174625627
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:29 schreef 8777 het volgende:

[..]

Niet van liegen maar de wouten kijken wel hoeveel kans van slagen er is om iemand veroordeeld te krijgen. En daarbij gebruiken ze ontmoedigende technieken, waardoor slachtoffers zich niet serieus genomen voelen.
De pest is dat dat niet aan de politie is om over te oordelen maar aan de ovj. Die aangifte zijn ze verplicht op te nemen. Je moet dus ook daar nog eens weerbaar zijn. :( Altijd iemand meenemen die je daar in kan bijstaan dus.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_174625632
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een gebrek aan inlevingsvermogen dus.
Hoe moet ik mij inleven in iemand die ik nooit heb ontmoet of gesproken. Het enige wat ik kan doen is nagaan hoe ik zelf zou reageren en hoe anderen dat zullen doen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:41:00 #144
459912 FlippingCoin
pi_174625648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

[..]

Nou vervang lieve oom eens voor lieve docent/ lieve vriend van de familie of whatever.
pi_174625668
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik werd niet geloofd. JaniesBrownie ook niet. Madam-April ook niet. Evienne ook niet.

Even snel een greep.
Volgens mij werden er kritische vragen gesteld en gezegd dat ze weinig kans maakten.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:41:38 #146
179075 hugecooll
pi_174625671
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou vervang lieve oom eens voor lieve docent/ lieve vriend van de familie of whatever.
Gaan we nu alle mogelijke machtsverhoudingen af of wat is de bedoeling?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:42:47 #147
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174625705
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

zo goed ingericht op het tegengaan van valse aangiften maar 6 tot 8% komt er toch door?
Nee, niet komt erdoor. Op een enkele uitzondering na worden ze eruit gevist. Wordt aangetoond dat het vals is. Dus voor een mogelijke veroordeling.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:42:54 #148
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174625711
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij werden er kritische vragen gesteld en gezegd dat ze weinig kans maakten.
Volgens mij werd dat bij voorbaat al gezegd. Sowieso werden zij door omgeving ook niet geloofd.
pi_174625715
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:41 schreef Donnie-Brasco het volgende:

Naast dat er dan levens verwoest worden door verkrachting en aanrandingen, worden er ook nog levens verwoest door valse beschuldigen. Vindt het heel eng wat je hier roept, verontrustend.
Dat hangt samen met de manier van straffen. En ik ben niet voor gevangenisstraffen, want ik geloof niet in vergelding. Er is nu een verantwoordelijkheid om geen slachtoffer te worden, er zou een verantwoordelijkheid moeten zijn om geen dader te worden.

Grappig is ook dat je nu gelijk van het slechte van de mens uit gaat als de macht bij de zwakste ligt, maar nu de macht nog steeds bij de sterken ligt geloof je echt dat er geen misbruik van wordt gemaakt. Het hele systeem klopt niet, niet alleen dit detail.

In mijn ogen zouden baby's de belangrijkste en machtigste mensen moeten zijn, daarop gevolgd door hun ouders. We leven niet om vooruit te komen, we leven om het goed te hebben. De focus ligt verkeerd.

Prima dat je het niet wil volgen, maar ga geen meningen geven als je niet het geheel kunt overzien.

En ga niet zeggen dat je dan in een wereld leeft waar iedereen bij voorbaat dader is, dat is nu namelijk zo. We hebben sloten, bescherming en weet ik wat niet nodig, we vertellen ons alleen dat het anders om is.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:43:13 #150
179075 hugecooll
pi_174625723
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, niet komt erdoor. Op een enkele uitzondering na worden ze eruit gevist. Wordt aangetoond dat het vals is. Dus voor een mogelijke veroordeling.
okok
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:43:21 #151
459912 FlippingCoin
pi_174625727
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gaan we nu alle mogelijke machtsverhoudingen af of wat is de bedoeling?
Ik probeer een situatie te schetsen waarin zelfs jij misschien in kan zien dat nee zeggen niet altijd een optie is...
pi_174625728
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat het een shock is? Ja absoluut. Dat je vervolgens op geen enkele manier kenbaar maakt niet te willen? Nee daar kan ik me niks bij voorstellen.
pi_174625735
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:35 schreef Copycat het volgende:
Je kunt altijd nee zeggen, vrouwen.
Opgelost!
hehe :')
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:44:09 #154
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174625745
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Dat het een shock is? Ja absoluut. Dat je vervolgens op geen enkele manier kenbaar maakt niet te willen? Nee daar kan ik me niks bij voorstellen.
Verstijfd van angst, zegt je dat iets?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:44:26 #155
459912 FlippingCoin
pi_174625756
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee nee, louter niet met woorden.
pi_174625757
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Volgens mij werd dat bij voorbaat al gezegd. Sowieso werden zij door omgeving ook niet geloofd.
De omgeving is niet de politie. En daar hadden we het over.
pi_174625780
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Verstijfd van angst, zegt je dat iets?
ja dat zegt mij iets.
pi_174625802
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee nee, louter niet met woorden.
Ja dat kan. Maar je kunt op meer manieren je onwil tonen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:46:06 #159
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174625808
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De omgeving is niet de politie. En daar hadden we het over.
Ook niet.

En bij voorbaat werd hun kans al afgeschreven.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:46:11 #160
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174625812
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

ja dat zegt mij iets.
En kun je je dan ook voorstellen dat zo”n beangstigende situatie daartoe kan leiden? Dat je eveneens geen woord uit kan brengen, omdat je keel op slot zit?
pi_174625821
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

ik denk dat in verreweg de meeste gevallen van spijt mensen achteraf niet gaan zeggen dat ze verkracht of aangerand zijn. Het is niet eens bij mij ópgekomen in elk geval.
compact en kleverig.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:47:07 #162
179075 hugecooll
pi_174625834
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik probeer een situatie te schetsen waarin zelfs jij misschien in kan zien dat nee zeggen niet altijd een optie is...
Uhu, maar dan ga je zo'n specifieke situatie zoeken en even later doe je alsof dat bij andere situaties dus ook zo is en twee posts daarna moet een man die geen kwade bedoelingen heeft dat maar kunnen ruiken want hij is als enige rationele volwassene verantwoordelijk voor het hebben van seks
pi_174625836
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:46 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ook niet.

En bij voorbaat werd hun kans al afgeschreven.
Dat iemand zegt dat je weinig kans maakt is natuurlijk iets anders dan niet geloofd worden.
pi_174625851
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

En kun je je dan ook voorstellen dat zo”n beangstigende situatie daartoe kan leiden? Dat je eveneens geen woord uit kan brengen, omdat je keel op slot zit?
Nee. Kan ik me lastig voorstellen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:48:05 #165
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174625856
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat iemand zegt dat je weinig kans maakt is natuurlijk iets anders dan niet geloofd worden.
Dat is waar.
pi_174625867
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:42 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Dat hangt samen met de manier van straffen. En ik ben niet voor gevangenisstraffen, want ik geloof niet in vergelding. Er is nu een verantwoordelijkheid om geen slachtoffer te worden, er zou een verantwoordelijkheid moeten zijn om geen dader te worden.

Grappig is ook dat je nu gelijk van het slechte van de mens uit gaat als de macht bij de zwakste ligt, maar nu de macht nog steeds bij de sterken ligt geloof je echt dat er geen misbruik van wordt gemaakt. Het hele systeem klopt niet, niet alleen dit detail.

In mijn ogen zouden baby's de belangrijkste en machtigste mensen moeten zijn, daarop gevolgd door hun ouders. We leven niet om vooruit te komen, we leven om het goed te hebben. De focus ligt verkeerd.

Prima dat je het niet wil volgen, maar ga geen meningen geven als je niet het geheel kunt overzien.
What the actual fuck.

'Ik mag een sterke mening hebben, maar jij moet je bek houden'. Jammer, dacht dat dit topic bedoeld was om iets ter sprake brengen, en ben hier in de discussies altijd 'pro' slachtoffer geweest... Maar als het zo moet hier... veel succes met jullie disussie. Ik ben hier weg :')
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:48:25 #167
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174625868
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik hoop van harte voor je dat dat zo blijft. Dat gevoel is vreselijk.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:48:39 #168
459912 FlippingCoin
pi_174625878
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat kan. Maar je kunt op meer manieren je onwil tonen.
Eens en dat is dus ook het punt geprobeerd te maken wordt. ;)
Nee of woorden met die strekking zijn niet altijd een optie en dus ook niet het criterium voor iets om aanranding of verkrachting te maken.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:48:40 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174625879
quote:

Oké. Ik weet uit ervaring dat het gebeurt.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:49:40 #170
459912 FlippingCoin
pi_174625898
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:47 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Uhu, maar dan ga je zo'n specifieke situatie zoeken en even later doe je alsof dat bij andere situaties dus ook zo is en twee posts daarna moet een man die geen kwade bedoelingen heeft dat maar kunnen ruiken want hij is als enige rationele volwassene verantwoordelijk voor het hebben van seks
Nee totaal niet.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:50:43 #171
179075 hugecooll
pi_174625924
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee totaal niet.
Maar wel dat iemand zonder enige vorm van uitgeoefende dwang of scheve machtsverhouding geen nee kan of durft te zeggen oid?
pi_174625932
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:48 schreef Donnie-Brasco het volgende:
What the actual fuck.

'Ik mag een sterke mening hebben, maar jij moet je bek houden'. Jammer, dacht dat dit topic bedoeld was om iets ter sprake brengen, en ben hier in de discussies altijd 'pro' slachtoffer geweest... Maar als het zo moet hier... veel succes met jullie disussie. Ik ben hier weg :')
Stel dan vragen, conclusies trekken en dingen eng noemen schiet niemand iets mee op.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:51:19 #173
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174625935
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

er is een verschil tussen een aangifte die niet kan worden bewezen en een valse aangifte. Het is niet zo dat je aangifte vals is als hetgeen waar je iemand van beschuldigt niet kan worden bewezen.
In de statistieken is dat vrij lang wel het geval geweest. Vandaar ook de raar hoge percentages in het verleden (die gingen meestal over de 25% heen)
Tot er eens enorme meta onderzoeken werden gedaan en grootscheepse onderzoeken over hoe justitie kijkt naar deze zaken. De uitkomst was schokkend, heel erg veel wat onder vals werd gezet was helemaal niet vals, alleen maar gebrek aan voldoende direct bewijs. Of zelfs dat niet, ondanks bewijs alsnog in de vals hoek gedrukt.

Dit is geen probleem van deze tijd, het stamt uit het verleden. Er is hier en daar wel wat verbeterd, maar wat van die oude gedachten dat vrouwen het over zichzelf afroepen of liegen klinken nogsteeds door.
Niet voor niets is het veroordelingspercentage een krappe 2% bij dit soort misdrijven. Dat is echt schokkend laag.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:52:13 #174
179075 hugecooll
pi_174625952
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In de statistieken is dat vrij lang wel het geval geweest. Vandaar ook de raar hoge percentages in het verleden (die gingen meestal over de 25% heen)
Tot er eens enorme meta onderzoeken werden gedaan en grootscheepse onderzoeken over hoe justitie kijkt naar deze zaken. De uitkomst was schokkend, heel erg veel wat onder vals werd gezet was helemaal niet vals, alleen maar gebrek aan voldoende direct bewijs. Of zelfs dat niet, ondanks bewijs alsnog in de vals hoek gedrukt.

Dit is geen probleem van deze tijd, het stamt uit het verleden. Er is hier en daar wel wat verbeterd, maar wat van die oude gedachten dat vrouwen het over zichzelf afroepen of liegen klinken nogsteeds door.
Niet voor niets is het veroordelingspercentage een krappe 2% bij dit soort misdrijven. Dat is echt schokkend laag.
Ah, dat is wel raar inderdaad.
pi_174625959
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is waar.
Dus dat de politie je niet gelooft klopt niet?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:52:38 #176
459912 FlippingCoin
pi_174625960
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Maar wel dat iemand zonder enige vorm van uitgeoefende dwang of scheve machtsverhouding geen nee kan of durft te zeggen oid?
Nee alleen dat wanneer iemand geen nee zegt dit niet maakt dat iemand maar alles kan doen.
pi_174625976
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Eens en dat is dus ook het punt geprobeerd te maken wordt. ;)
Nee of woorden met die strekking zijn niet altijd een optie en dus ook niet het criterium voor iets om aanranding of verkrachting te maken.
Nee, maar dat stelt ook niemand.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:55:09 #178
459912 FlippingCoin
pi_174626020
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, maar dat stelt ook niemand.
Jij misschien niet. :P
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:55:31 #179
179075 hugecooll
pi_174626029
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee alleen dat wanneer iemand geen nee zegt dit niet maakt dat iemand maar alles kan doen.
Wordt toch ook niet gezegd? Het punt is dat je niet enkel de man verantwoordelijk kunt houden voor het wel of niet weten of de vrouw instemt met seks. Als handelingsbekwame rationele volwassene kun je, ongeacht je geslacht, in normale omstandigheden zelf aangeven of je dat wel of niet doet. Als de andere persoon lijkt aan te nemen dat je instemt terwijl dat niet zo is, dan kun je dat dus kenbaar maken. 'Niet actief meedoen' zal niet voor iedereen een duidelijk signaal zijn.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:57:31 #180
459912 FlippingCoin
pi_174626056
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wordt toch ook niet gezegd? Het punt is dat je niet enkel de man verantwoordelijk kunt houden voor het wel of niet weten of de vrouw instemt met seks. Als handelingsbekwame rationele volwassene kun je, ongeacht je geslacht, in normale omstandigheden zelf aangeven of je dat wel of niet doet. Als de andere persoon lijkt aan te nemen dat je instemt terwijl dat niet zo is, dan kun je dat dus kenbaar maken. 'Niet actief meedoen' zal niet voor iedereen een duidelijk signaal zijn.
Dat is dus in de meeste gevallen zo ja, maar niet altijd.
pi_174626059
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef hugecooll het volgende:

Probleem daarmee is dat eerst je grens overschreden moet worden en dan wordt er verwacht dat je kordaat optreedt.

Er zou eerst actief om een bevestiging gevraagd moeten worden, dan kan je pas verder.

En dat geldt net zo goed voor de vrouw als voor de man. Er kan nooit aangenomen worden dat het ok is om iemand aan te raken, zonder duidelijke toestemming.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:58:36 #182
179075 hugecooll
pi_174626078
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:57 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Probleem daarmee is dat eerst je grens overschreden moet worden en dan wordt er verwacht dat je kordaat optreedt.

Er zou eerst actief om een bevestiging gevraagd moeten worden, dan kan je pas verder.

En dat geldt net zo goed voor de vrouw als voor de man. Er kan nooit aangenomen worden dat het ok is om iemand aan te raken, zonder duidelijke toestemming.
Ja, probleem daarmee is dat je aan de ene kant voorzichtig en aftastend moet zijn, maar dat 'ze' aan de andere kant willen dat je lef en initiaitief toont. Even generaliserend he.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:00:29 #183
459912 FlippingCoin
pi_174626110
quote:

[..]

Je moet ook weer niet iets krijgen waarin je in drievoud moet aanvragen iemand een drankje aan te bieden natuurlijk. :P
pi_174626126
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:58 schreef hugecooll het volgende:

Ja, probleem daarmee is dat je aan de ene kant voorzichtig en aftastend moet zijn, maar dat 'ze' aan de andere kant willen dat je lef en initiaitief toont. Even generaliserend he.
Maar dat komt omdat macht en doortastend zijn nu hoog aangeslagen worden.

Je kan nog steeds initiatief tonen, nadat er duidelijk is afgesproken dat beide partijen het zo willen. In de meeste gevallen zal er niets veranderen, want men zal dan beginnen met een "teken" waarbij aangeeft tot waar iemand komt, in plaats van dat je nu moet aangeven wanneer als iemand er al over is.

Net als bij die verhalen in de US, dat er niet bewezen kan worden of iemand verkracht is, omdat ze bijvoorbeeld geen -nee- kon zeggen omdat ze drugs heeft gebruikt. Het moet zijn dat je een -ja- moet hebben voor je verder kan gaan, denk ik.
pi_174626142
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:00 schreef FlippingCoin het volgende:

Je moet ook weer niet iets krijgen waarin je in drievoud moet aanvragen iemand een drankje aan te bieden natuurlijk. :P
Ik geloof niet dat het een probleem gaat worden in de grote massa. Alleen mensen die niets in je buurt te zoeken hebben, zullen sneller opgepakt worden. Je denkt dus wel twee keer na voordat je bij een ander die je niet kent te dichtbij komt. Het denken komt bij de dader te liggen, niet langer bij het slachtoffer.

Ik vind dat je dader bent als je de intentie hebt, niet als het gelukt is. De dader moet dus actief aan het werk gezet worden.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:03:01 #186
179075 hugecooll
pi_174626170
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:01 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Je kan nog steeds initiatief tonen, nadat er duidelijk is afgesproken dat beide partijen het zo willen. In de meeste gevallen zal er niets veranderen, want men zal dan beginnen met een "teken" waarbij aangeeft tot waar iemand komt, in plaats van dat je nu moet aangeven wanneer als iemand er al over is.

Net als bij die verhalen in de US, dat er niet bewezen kan worden of iemand verkracht is, omdat ze bijvoorbeeld geen -nee- kon zeggen omdat ze drugs heeft gebruikt. Het moet zijn dat je een -ja- moet hebben voor je verder kan gaan, denk ik.
Ja maar ik begrijp net dat die ja ook weer niet telt omdat je misschien geen nee durfde te zeggen 🤷
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:04:03 #187
459912 FlippingCoin
pi_174626193
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar ik begrijp net dat die ja ook weer niet telt omdat je misschien geen nee durfde te zeggen 🤷
Och och. ;(
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:05:26 #188
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174626230
Ik snap niet zo goed waarom er weer naar die extreme uitzondering wordt gewezen waar een man echt oprecht dacht dat het goed zat en het slachtoffer helemaal niets heeft laten weten.
Alsof dat ook maar 1 kans maakt om tot een veroordeling te komen. Nee dus, zelfs bij gewelddadige verkrachtingen gebeurd dat regelmatig niet Nogmaals, veroordelingspercentage van 2%, laat het even in zakken, dat met 24 aangiftes voor verkrachting per week. Dat in 2017, waar ze in 2016 vertelde dat het aantal aangiftes voor deze misdrijven gehalveerd was.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:06:01 #189
179075 hugecooll
pi_174626242
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Och och. ;(
Ja jij lijkt een in drievoud ondertekend document te willen of zo. Liefst met getuigenverslagen omtrent de geestelijke gesteldheid op het moment van tekenen
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:06:58 #190
459912 FlippingCoin
pi_174626269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja jij lijkt een in drievoud ondertekend document te willen of zo. Liefst met getuigenverslagen omtrent de geestelijke gesteldheid op het moment van tekenen
En een goedkeurig van beide ouders plus een doktersbriefje.
pi_174626503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom er weer naar die extreme uitzondering wordt gewezen waar een man echt oprecht dacht dat het goed zat en het slachtoffer helemaal niets heeft laten weten.
Alsof dat ook maar 1 kans maakt om tot een veroordeling te komen. Nee dus, zelfs bij gewelddadige verkrachtingen gebeurd dat regelmatig niet Nogmaals, veroordelingspercentage van 2%, laat het even in zakken, dat met 24 aangiftes voor verkrachting per week. Dat in 2017, waar ze in 2016 vertelde dat het aantal aangiftes voor deze misdrijven gehalveerd was.
Is dat een extreme uitzondering?

Ik lees in deze reeks toch in de meeste gevallen verhalen als ik heb maar geen nee gezegd of ik verstijfde van angst. Dus zo uitzonderlijk lijkt het niet te zijn, eerder regel.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:15:52 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174626547
NWS / Overijsselse rockband verzint knokpartij voor publiciteit

Lees dit. Dan zal je zien dat het hier helemaal niet normaal is om direct stevig aan de tand te voelen, al voordat de aangifte is gedaan. Deze mannen hebben niet voordat de aangifte gedaan werd te horen gekregen dat valse aangifte strafbaar is en ze nu nog terug konden.
Ondanks dat hun verhaal direct al rammelde is er gewoon serieus op in gegaan.

Dit even om aan te tonen dat de manier van doen nogal verschilt bij misdaden. Dat bij aanranding en verkrachting er anders omgegaan wordt met vermeende slachtoffers.

Hier wordt er gelijk opgesprongen, want slecht voor het imago van het uitgaansleven daar. Aanranding en verkrachting is dan blijkbaar niet zo slecht voor het imago. Dan komen er geen mensen van buitenaf ineens opgesprongen dat het onmiddellijk opgelost moet worden.

Niemand die nu roept dat het zo logisch is alle mannen die een geweldsdelict aan komen geven te wantrouwen. Om eerst maar eens te zeggen wat ze fout hebben gedaan, wat ze moesten doen om het te voorkomen. Om in hun verwonde gezicht te zeggen, ja maar heb je wel genoeg laten weten dat je niet geslagen wilde worden?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:16:53 #193
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174626583
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik lees in deze reeks toch in de meeste gevallen verhalen als ik heb maar geen nee gezegd of ik verstijfde van angst. Dus zo uitzonderlijk lijkt het niet te zijn, eerder regel.
Met in geen van die verhalen een dader die oprecht dacht dat het wel goed zat, wederkerig was. Maar stuk voor stuk acute en dreigende situatie s.
pi_174626722
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:40 schreef Elpis het volgende:

[..]

De pest is dat dat niet aan de politie is om over te oordelen maar aan de ovj. Die aangifte zijn ze verplicht op te nemen. Je moet dus ook daar nog eens weerbaar zijn. :( Altijd iemand meenemen die je daar in kan bijstaan dus.
Dat kan zo zijn maar de praktijk wees anders uit, ik vond het een aanfluiting.
pi_174626753
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik weet niet of t nu draait om aangifte of over in t algemeen, maar ik heb van meerdere mensen te horen gekregen dat het óf niet waar was, óf mijn eigen schuld, of ja, schuld, ik had het moeten verwachten :')
Bij de (poging tot) aangifte was het inderdaad het: waarschijnlijk geen veroordeling, aangifte is zwaar, wil je dat wel? Geen ongeloof idd.
compact en kleverig.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:24:19 #196
459912 FlippingCoin
pi_174626814
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik weet niet of t nu draait om aangifte of over in t algemeen, maar ik heb van meerdere mensen te horen gekregen dat het óf niet waar was, óf mijn eigen schuld, of ja, schuld, ik had het moeten verwachten :')
Bij de (poging tot) aangifte was het inderdaad het: waarschijnlijk geen veroordeling, aangifte is zwaar, wil je dat wel? Geen ongeloof idd.
Maar dat is een typisch iets van de politie volgens mij. -O-
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:24:36 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174626819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dus dat de politie je niet gelooft klopt niet?
Nee. Dat het een niet gelijk is aan het ander klopt. Niet geloofd worden door de politie komt ook voor.
pi_174626837
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Met in geen van die verhalen een dader die oprecht dacht dat het wel goed zat, wederkerig was. Maar stuk voor stuk acute en dreigende situatie s.
Dat weet je dus niet want de slachtoffers hebben niet aangegeven dat ze niet wilden en je kunt niet in het hoofd van de dader kijken. Het enige wat je weet is dat de slachtoffers het als dreigend hebben ervaren. Misschien heeft de dader het gewoon ervaren als een spannende vrijpartij. We weten het niet want we kunnen het niet vragen. Er maar vanuit gaan dat de daders het bewust hebben gedaan vind ik iets te kort door de bocht.
pi_174626867
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:24 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee. Dat het een niet gelijk is aan het ander klopt. Niet geloofd worden door de politie komt ook voor.
Ja maar de stelling was dat dat standaard gebeurt en dat is gewoon nonsens.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:26:24 #200
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174626876
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet want de slachtoffers hebben niet aangegeven dat ze niet wilden en je kunt niet in het hoofd van de dader kijken. Het enige wat je weet is dat de slachtoffers het als dreigend hebben ervaren. Misschien heeft de dader het gewoon ervaren als een spannende vrijpartij. We weten het niet want we kunnen het niet vragen. Er maar vanuit gaan dat de daders het bewust hebben gedaan vind ik iets te kort door de bocht.
Wow, echt gewoon wow.
pi_174626899
En als je bijvoorbeeld je vriendin overhaalt tot iets waar ze eigenlijk geen zin in heeft, ben je dan ook fout bezig?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:29:36 #202
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174626963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:27 schreef 8777 het volgende:
En als je bijvoorbeeld je vriendin overhaalt tot iets waar ze eigenlijk geen zin in heeft, ben je dan ook fout bezig?
Kans op veroordeling, heel dichtbij de 0. Maar een lul ben je wel dan.
pi_174626992
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:27 schreef 8777 het volgende:
Als het seksueel is en ze doet het met tegenzin: ja. Vorm van sexual coercion als je moet aandringen.
pi_174627072
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

wut? Beide keren dat ik verkracht ben en álle keren op 1 na dat ik aangerand ben, was het duidelijk dat ik niet wilde hoor.
De eerste keer dat ik verlracht werd bleef ik maar nee, nee, nee, nee, nee, niet doen, alsjeblieft, herhalen en mn hoofd schudden, de tweede keer lag ik te huilen en te kermen van de pijn.
De ene keer dat ik niets heb gezegd bij die aanranding was ik zó ontzettend verbaasd en snapte ik niet echt wat er nou eigenlijk gebeurd was... voordat ik er aan dácht wat te zeggen was t moment voorbij en die jongen weg.
compact en kleverig.
pi_174627140
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wow, echt gewoon wow.
Is het niet waar dan?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:37:00 #206
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174627144
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Is het niet waar dan?
Nee.
pi_174627166
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kans op veroordeling, heel dichtbij de 0. Maar een lul ben je wel dan.
Oké
pi_174627256
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee.
Ok.
pi_174627276
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wut? Beide keren dat ik verkracht ben en álle keren op 1 na dat ik aangerand ben, was het duidelijk dat ik niet wilde hoor.
De eerste keer dat ik verlracht werd bleef ik maar nee, nee, nee, nee, nee, niet doen, alsjeblieft, herhalen en mn hoofd schudden, de tweede keer lag ik te huilen en te kermen van de pijn.
De ene keer dat ik niets heb gezegd bij die aanranding was ik zó ontzettend verbaasd en snapte ik niet echt wat er nou eigenlijk gebeurd was... voordat ik er aan dácht wat te zeggen was t moment voorbij en die jongen weg.
Ja dat geloof ik. Maar het gaat nu toch niet alleen om jou?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:45:12 #210
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_174627319
quote:

[..]

Dat heeft dus weer een heel vervelende keerzijde: Er wordt van een man verwacht dat hij dat maar kan aanvoelen en uit non-verbale signalen kan opmaken, want vragen of iets wel of niet mag, wordt weer als onzeker en niet-sexy gezien, als tegenovergestelde van 'dominant' en 'leiding nemen'.

Zomaar op de vrouw af vragen of je haar mag zoenen is voor genoeg vrouwen een afknapper.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Alsof dat ook maar 1 kans maakt om tot een veroordeling te komen.
Het gaat niet eens over een veroordeling, het gaat er om of je als man nog wel met een schoon geweten kan gaan slapen als je onzeker bent of je over haar grenzen heen bent gegaan, en ze het spelletje mee heeft gedaan om je niet te willen kwetsen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_174627340
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik. Maar het gaat nu toch niet alleen om jou?
nee, klopt, ik wilde alleen aangeven dat je volgens mij de meeste gevallen niet gehoord hebt hoe t allemaal precies ging.
En van meisjes van 10 en 11 kun je moeilijk verwachten dat ze adequaat reageren op een dergelijke situatie.
Je doet n op nogal weinig gebaseerde aanname. :{
compact en kleverig.
pi_174627419
Ik heb een goede vriendin. Beetje borderline type.
Ze vertelde me het volgende:
Vroeger had zij als spelletje dat als ze een vent oppikte, ze wilde kijken hoe ver hij zou gaan.
Dus bij een hevige vrijpartij, net als ie voor het gaatje lag, ‘nee’ zeggen. En dan kijken hoe die vent zou reageren.
De meeste mannen kunnen zich dan niet meer inhouden. Volgens haar.

Klopt dit?
Make my day!
pi_174627449
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:49 schreef agter het volgende:
Vroeger had zij als spelletje dat als ze een vent oppikte, ze wilde kijken hoe ver hij zou gaan.
Dus bij een hevige vrijpartij, net als ie voor het gaatje lag, ‘nee’ zeggen. En dan kijken hoe die vent zou reageren.

Klopt dit?
Soms
pi_174627454
quote:

Klopt dit?
geen idee.
Leuk spelletje wel 8)7
compact en kleverig.
pi_174627524
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

geen idee.
Leuk spelletje wel 8)7
Zij kickte hierop.
Make my day!
pi_174627613
quote:

Klopt dit?
Denk dat mannen vooral boos zullen worden dat ze de boel loopt te manipuleren.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:56:27 #217
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174627625
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:45 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat heeft dus weer een heel vervelende keerzijde: Er wordt van een man verwacht dat hij dat maar kan aanvoelen en uit non-verbale signalen kan opmaken, want vragen of iets wel of niet mag, wordt weer als onzeker en niet-sexy gezien, als tegenovergestelde van 'dominant' en 'leiding nemen'.

Zomaar op de vrouw af vragen of je haar mag zoenen is voor genoeg vrouwen een afknapper.

[..]

Het gaat niet eens over een veroordeling, het gaat er om of je als man nog wel met een schoon geweten kan gaan slapen als je onzeker bent of je over haar grenzen heen bent gegaan, en ze het spelletje mee heeft gedaan om je niet te willen kwetsen.
Ik mag aannemen dat als je daar achteraf over twijfelt je daar niet blij mee bent. Dat lijkt me een normale en gezonde reactie. Het lijkt me normaal en gezond om dan bij jezelf te denken heb ik ergens een fout gemaakt? Misschien is het antwoord daarop dan nee, dat kan.

Hoe vaak is het jou al overkomen dat je niet aan de ander kon merken dat die wilde, die geen verbale of non verbale ja heeft gezegd?
En als je iemand hebt voor je die geen (non) verbale ja geeft, kan het je dan niets schelen, ga je dan gewoon door? Of probeer je erachter te komen of iemand wel wil? Kijk je niet een beetje raar op als de ander gewoon niet meedoet?
pi_174627699
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee, klopt, ik wilde alleen aangeven dat je volgens mij de meeste gevallen niet gehoord hebt hoe t allemaal precies ging.
En van meisjes van 10 en 11 kun je moeilijk verwachten dat ze adequaat reageren op een dergelijke situatie.
Er is toch al meerdere malen gezegd, ook door mij, dat dat voor kinderen anders ligt. Dus alvorens je aanneemt dat het een op niks gebaseerde aanname is, kun je misschien beter even op je gemak teruglezen.
pi_174627719
quote:

Klopt dit?
Geen idee, maar ik steek mijn dick sowieso niet in crazy dus ik zou lekker passen voor je borderline vriendin.
pi_174627724
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat als je daar achteraf over twijfelt je daar niet blij mee bent. Dat lijkt me een normale en gezonde reactie. Het lijkt me normaal en gezond om dan bij jezelf te denken heb ik ergens een fout gemaakt? Misschien is het antwoord daarop dan nee, dat kan.

Hoe vaak is het jou al overkomen dat je niet aan de ander kon merken dat die wilde, die geen verbale of non verbale ja heeft gezegd?
En als je iemand hebt voor je die geen (non) verbale ja geeft, kan het je dan niets schelen, ga je dan gewoon door? Of probeer je erachter te komen of iemand wel wil? Kijk je niet een beetje raar op als de ander gewoon niet meedoet?
Ik vind dit wel gevaarlijk hoor, want ik denk dat drank bv een vrouw wellicht wat minder 'doenerig' kan maken, maar ook een man minder waakzaam voor signalen. Op zo'n moment van een man zeggen dat hij beter had kunnen weten, vind ik ook weer niet kunnen eigenlijk.
Om maar een voorbeeld te noemen.
compact en kleverig.
pi_174627728
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:55 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Denk dat mannen vooral boos zullen worden dat ze de boel loopt te manipuleren.
Tja. Maar als je toch doorgaat is het verkrachting.
Make my day!
pi_174627773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er is toch al meerdere malen gezegd, ook door mij, dat dat voor kinderen anders ligt. Dus alvorens je aanneemt dat het een op niks gebaseerde aanname is, kun je misschien beter even op je gemak teruglezen.
Ik denk dat jij dat moet doen, want in de meeste gevallen die hier genoemd worden, gaat het volgens mij om kinderen of om situaties waarin niet gezegd is dat die persoon niet heeft laten merken dat ze niet wilde.
compact en kleverig.
pi_174627802
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:00 schreef agter het volgende:

[..]

Ja maar dat is dan wel een lage kutstreek. Meer uitlokking, maar dat mag je dan weer niet zeggen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:04:04 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174627808
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Heb je de verhalen van de vrouwen en mannen hier gelezen?
pi_174627837
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Heb je de verhalen van de vrouwen en mannen hier gelezen?
Niet allemaal, enkelen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:07:51 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174627915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dat moet doen, want in de meeste gevallen die hier genoemd worden, gaat het volgens mij om kinderen of om situaties waarin niet gezegd is dat die persoon niet heeft laten merken dat ze niet wilde.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb nadat ik van de schrik bekomen was en mijn brok in de keel van angst heb weggeslikt doormiddel van mijn naaldhak op betreffende dader zijn hoofd kenbaar gemaakt dat ik van zijn daden niet gediend was.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:08:35 #227
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174627929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niet allemaal, enkelen.
Nogal een aanname om dan te zeggen dat bijna niemand de moeite heeft genomen duidelijk te maken dat hij/zij niet wilde, dan.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:08:41 #228
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174627930
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik vind dit wel gevaarlijk hoor, want ik denk dat drank bv een vrouw wellicht wat minder 'doenerig' kan maken, maar ook een man minder waakzaam voor signalen. Op zo'n moment van een man zeggen dat hij beter had kunnen weten, vind ik ook weer niet kunnen eigenlijk.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Laten we duidelijk hebben dat ik hier niet spreek over moet veroordeeld worden.
Maar ook bij dronken is er vrijwel altijd sprake van willend zijn bij beide. Aanleiding tot seks dus, iets waardoor je dan oprecht zou denken dat de ander wil.

Tuurlijk zijn er extreme uitzonderingen te bedenken, maar om nu oeverloos door te praten over extreme uitzonderingen? Hoe nuttig is dat?

Dat gezegd hebbende, als iemand ja doet/zegt, er geen dreiging is (fysiek of geestelijk), iemand niet geestelijk murf gemaakt wordt (een nee in een ja gebogen wordt met een hoop gedram) zie ik dat absoluut niet als fout van degene die op die ja ingaat.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:11:37 #229
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174628004
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:03 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja maar dat is dan wel een lage kutstreek. Meer uitlokking, maar dat mag je dan weer niet zeggen.
Hoezo is het uitlokking om jezelf te bedenken? Zelfs als iemand halverwege stop/nee zegt dien je gewoon te stoppen omdat het anders verkrachting is.

Nu is dat mens van dat voorbeeld een rare, maar als we dat doortrekken naar iemand die op dat moment oprecht nee zegt kom je wel in een zeer nare situatie. Waarbij dus iemand verkracht wordt.
pi_174628066
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo is het uitlokking om jezelf te bedenken? Zelfs als iemand halverwege stop/nee zegt dien je gewoon te stoppen omdat het anders verkrachting is.

Nu is dat mens van dat voorbeeld een rare, maar als we dat doortrekken naar iemand die op dat moment oprecht nee zegt kom je wel in een zeer nare situatie. Waarbij dus iemand verkracht wordt.
Wat ok weer een extreme situatie is en gelukkig (Voor de vrouw in het verhaal, én voor de man) niet vaak voorkomt.
compact en kleverig.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:14:33 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174628084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Wat ok weer een extreme situatie is en gelukkig (Voor de vrouw in het verhaal, én voor de man) niet vaak voorkomt.
Daar heb je gelijk in.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:15:42 #232
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_174628109
quote:

[..]

Dat wordt natuurlijk iets anders als je je alleen bedenkt omdat je graag met kwade wil een kutgeintje uit wil halen. Eigenlijk is dat gewoon een verkrachting-by-proxy.

Het is ook wel een verschil of je dat zegt als "Nee, eigenlijk wil ik nu niet meer" tegenover "Wedden dat je je nu niet meer in kan houden? Want ik heb spontaan geen zin meer, haha!"
pi_174628164
quote:

[..]

Stoney3k legt het beter uit dan ik kan doen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:18:11 #234
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174628181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat wordt natuurlijk iets anders als je je alleen bedenkt omdat je graag met kwade wil een kutgeintje uit wil halen. Eigenlijk is dat gewoon een verkrachting-by-proxy.

Het is ook wel een verschil of je dat zegt als "Nee, eigenlijk wil ik nu niet meer" tegenover "Wedden dat je je nu niet meer in kan houden? Want ik heb spontaan geen zin meer, haha!"
Ja, dat is gewoon echt te flauw. Snap ook niet dat iemand dat voor de lol doet :').
pi_174628256
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:18 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, dat is gewoon echt te flauw. Snap ook niet dat iemand dat voor de lol doet :').
Ik heb het een keer gedaan.
Nou ja, niet voor de lol, maar ik was gewoon tijdens de seks ineens klaar met die jongen en had compleet geen zin meer om me met hem bezig te houden. Dus ben ik opgestaan en weggelopen.
Hij was behoorlijk pissig, maar heeft verder niet aangedrongen.

Hij had het ook wel een beetje aan zichzelf te danken, aangezien hij me de hele tijd aan het lijntje hield en dan weer het idee gaf dat hij meer wilde, maar eigenlijk alleen langskwam voor seks.
Ik was hem aan het pijpen en dacht gewoon ineens: wat doe ik hier eigenlijk :')
Dus toen ben ik vertrokken.
compact en kleverig.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:21:18 #236
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174628264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ook dan (want de ander weet niet dat het een kutgeintje is op dat moment) zou er gewoon gestopt moeten worden. Kan me prima voorstellen dat je zo'n wijf met niet zulke aardige bewoordingen uit het huis schopt als blijkt dat ze 'maar' een geintje maakt. Maar gewoon maar doorgaan als die nee valt, dat is gewoon niet OK.
pi_174628308
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ook dan (want de ander weet niet dat het een kutgeintje is op dat moment) zou er gewoon gestopt moeten worden. Kan me prima voorstellen dat je zo'n wijf met niet zulke aardige bewoordingen uit het huis schopt als blijkt dat ze 'maar' een geintje maakt. Maar gewoon maar doorgaan als die nee valt, dat is gewoon niet OK.
Klopt.
Ik heb ook wel eens een vrouw m'n bed uitgeschopt. Die was overigens wel heel erg boos op me.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:26:25 #238
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174628411
Dit topic loopt wel storm.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174628457
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nogal een aanname om dan te zeggen dat bijna niemand de moeite heeft genomen duidelijk te maken dat hij/zij niet wilde, dan.
Ik heb het woord bijna niemand helemaal niet gebruikt. Waar heb je het over?
pi_174628571
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

quote:

[..]

Daar staat inderdaad niet bijna niemand.
compact en kleverig.
pi_174628594
had gisteren een mega verhaal getypt, toen liep Win10 weer eens vast :(

nu de moed gevonden het opnieuw te typen!

vriendin en ik zijn 6jaar samen, paar weken terug terwijl ik sliep zij kon niet slapen (bleek later) en begon met mij te spelen. al snel werd ik wakker en vroeg of ze meer wilde, als man zijnde DUH! het was geweldig. paar dagen later was ik enorm geil maar zij moest vroeg op, dus wilde ik haar eigenlijk niet lastig vallen... maar wat ik ook probeerde, had echt behoefte en moest mn zak legen. 2opties zelf doen of vrouwtje proberen op te geilen. ik moest denken aan die keer (op dat moment recent) wat ze bij mij ongevraagd deed, leek me wel enorm spannend. zo gezegd zo gedaan, een korte periode met haar tepels gespeeld... zo ver ik mij herinneren kan, kwam er niet veel reactie. toen besloot ik over haar broekje te wrijven en kreeg t idee dat ze ervan begon te kronkelen. ik interpreteerde dit als jij ik vind het lekker en dacht dat ze wakker geworden moest zijn en dat ze het spelletje meespeelde. schoof haar broekje opzij en merkte dat ze enorm nat was (dit gaf mij een soort van bevestiging dat ze idd niet meer sliep) ik heb haar toen over een vrij korte periode met mijn vinger gepentreerd... toen vroeg ik 'vind je t lekker, zullen we verder gaan?' hierop kwam geen antwoord en ik schrok, want het drong tot mij door dat ze helemaal niet wakker was geworden en ik stopte meteen! enorm angstig en tegelijk telleurgesteld (want zak nog vol, shit happens) echter ik heb t haar nog niet verteld, wil geen slapende honden wakker maken. ik schrijf dit verhaal niet zo zeer omdat ik jullie hierover mening wil, want kan niet beloven dat ik daar wat mee doen (ben het type persoon die graag zelf als zn issues oplost) maar om anderen via mijn kant van t verhaal wellicht af te raden om ooit zoiets te doen of als je denkt dat je partner dit ook bij jou heeft gedaan (maar t misschien niet zeker weet omdat je sliep?)

op dit moment neig ik sterk om het haar nooit te vertellen, wil haar er niet mee kwetsen... ook acht de kans dat ze flipt 50/50 dus vind ik t niet waard, het was een inschattingsfout! terwijl ik echt heel graag eerlijk tegen dr wil zijn, heb ik overigens in al die jaren nog nooit gelogen of een geheim bewaard

EXTRA: ik weet dat zij wel geheimen voor mij heeft 1tje ben ik al achtergekomen al is t niet zo heel boeiend, maar ik kan dat haar ook niet vragen om te bevestigen want dan weet ze dat haar zus d'r mond voorbij heeft gepraat en ik geen issues binnen de familie onnodig wil veroorzaken...

ik accepteer haar oneffenheden en hoop dat t dus bij kleine dingetjes blijven :)
wil graag oud met haar worden, trouwen / kinderen als t moet... etc.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:33:21 #242
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174628610
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

quote:
Dit zei je. Als je slechts een paar verhalen hebt gelezen is dat nogal een aanname, toch?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:36:19 #243
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174628695
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

[..]

Dit zei je. Als je slechts een paar verhalen hebt gelezen is dat nogal een aanname, toch?
Waarvan er geen enkele ook maar in de buurt kwam van dader had maar zomaar kunnen denken dat ze wel wilde.
pi_174628726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:32 schreef g60forced het volgende:
had gisteren een mega verhaal getypt, toen liep Win10 weer eens vast :(

nu de moed gevonden het opnieuw te typen!

vriendin en ik zijn 6jaar samen, paar weken terug terwijl ik sliep zij kon niet slapen (bleek later) en begon met mij te spelen. al snel werd ik wakker en vroeg of ze meer wilde, als man zijnde DUH! het was geweldig. paar dagen later was ik enorm geil maar zij moest vroeg op, dus wilde ik haar eigenlijk niet lastig vallen... maar wat ik ook probeerde, had echt behoefte en moest mn zak legen. 2opties zelf doen of vrouwtje proberen op te geilen. ik moest denken aan die keer (op dat moment recent) wat ze bij mij ongevraagd deed, leek me wel enorm spannend. zo gezegd zo gedaan, een korte periode met haar tepels gespeeld... zo ver ik mij herinneren kan, kwam er niet veel reactie. toen besloot ik over haar broekje te wrijven en kreeg t idee dat ze ervan begon te kronkelen. ik interpreteerde dit als jij ik vind het lekker en dacht dat ze wakker geworden moest zijn en dat ze het spelletje meespeelde. schoof haar broekje opzij en merkte dat ze enorm nat was (dit gaf mij een soort van bevestiging dat ze idd niet meer sliep) ik heb haar toen over een vrij korte periode met mijn vinger gepentreerd... toen vroeg ik 'vind je t lekker, zullen we verder gaan?' hierop kwam geen antwoord en ik schrok, want het drong tot mij door dat ze helemaal niet wakker was geworden en ik stopte meteen! enorm angstig en tegelijk telleurgesteld (want zak nog vol, shit happens) echter ik heb t haar nog niet verteld, wil geen slapende honden wakker maken. ik schrijf dit verhaal niet zo zeer omdat ik jullie hierover mening wil, want kan niet beloven dat ik daar wat mee doen (ben het type persoon die graag zelf als zn issues oplost) maar om anderen via mijn kant van t verhaal wellicht af te raden om ooit zoiets te doen of als je denkt dat je partner dit ook bij jou heeft gedaan (maar t misschien niet zeker weet omdat je sliep?)

op dit moment neig ik sterk om het haar nooit te vertellen, wil haar er niet mee kwetsen... ook acht de kans dat ze flipt 50/50 dus vind ik t niet waard, het was een inschattingsfout! terwijl ik echt heel graag eerlijk tegen dr wil zijn, heb ik overigens in al die jaren nog nooit gelogen of een geheim bewaard

EXTRA: ik weet dat zij wel geheimen voor mij heeft 1tje ben ik al achtergekomen al is t niet zo heel boeiend, maar ik kan dat haar ook niet vragen om te bevestigen want dan weet ze dat haar zus d'r mond voorbij heeft gepraat en ik geen issues binnen de familie onnodig wil veroorzaken...

ik accepteer haar oneffenheden en hoop dat t dus bij kleine dingetjes blijven :)
wil graag oud met haar worden, trouwen / kinderen als t moet... etc.
Is friemelen in bed als de ander slaapt ook verboden?
pi_174628778
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:37 schreef 8777 het volgende:

[..]

Is friemelen in bed als de ander slaapt ook verboden?
naja ehmm ik weet t eigenlijk niet zeker...
maar ik had dus geen toestemming om mn vinger in te bregen
echter dacht ik dat ze inmiddels door de vorige 2 handelen al wakker was en instemde
en dat ze dus net deed alsof ze sliep om t spannend te houden
pi_174628780
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

[..]

Een constatering.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:41:38 #247
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174628826
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een constatering.
Een flinke constatering gebaseerd op een paar verhalen. Nice.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:42:35 #248
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174628851
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een constatering.
Haal eens zo'n verhaal aan die je gelezen hebt aub? Waardoor je deze constatering doet?
pi_174628855
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:39 schreef g60forced het volgende:

[..]

naja ehmm ik weet t eigenlijk niet zeker...
maar ik had dus geen toestemming om mn vinger in te bregen
echter dacht ik dat ze inmiddels door de vorige 2 handelen al wakker was en instemde
en dat ze dus net deed alsof ze sliep om t spannend te houden
Ik heb dit nog niet zo lang geleden ook geprobeerd, maar ze gaf me gewoon een mep met haar kussen. Vingeren zonder toestemming laat ik wel uit m'n hoofd. Maar aan haar tieten komen moet kunnen vind ik.
pi_174628857
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Waarin dat niet eens aan de orde is als ik het me goed herinner. :?
compact en kleverig.
pi_174628889
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:42 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb dit nog niet zo lang geleden ook geprobeerd, maar ze gaf me gewoon een mep met haar kussen. Vingeren zonder toestemming laat ik wel uit m'n hoofd. Maar aan haar tieten komen moet kunnen vind ik.
hoe oud ben je?
pi_174629029
quote:

[..]

Ja, want de regel is immers 'je mag bij een ander doen wat je wilt, totdat diegene nee zegt'

Dat weet immers iedereen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174629048
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:43 schreef g60forced het volgende:

[..]

hoe oud ben je?
Oud.
pi_174629322
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:50 schreef 8777 het volgende:

[..]

Oud.
ok dan had ik verkeerd gegokt, ik dacht bij je postgeschiedenis 18max
(maargoed OUD als antwoord is ook niet echt iets wat je van een persoon verwacht)

maargoed dat terzijde... zal nu even inhoudelijk reageren (excuses)
goed om te horen dat je t niet geprobeert hebt je vinger erin te steken terwijl ze sliep
kijk dat dacht ik dus ook niet te doen en was ook mn intentie niet

dus in theorie zou iemand hetzelfde als mij kunnen overkomen
maar ik hoop dat deze persoon nu van te voren ff nog beter controlleerd

ik zal altijd moeten leven met t feit dat ik dacht...
dat ze wakker was omdat ze soort van reactie gaf en flink nat was'

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 16:03:44 ]
pi_174629330
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Haal eens zo'n verhaal aan die je gelezen hebt aub? Waardoor je deze constatering doet?
Ik ga niet 5 topics doorscrollen maar ik las bijvoorbeeld dat er maar geen nee werd gezegd omdat er gedacht werd dat dat toch geen zin had.
pi_174629365
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan? Ik lees een aantal verhalen, niet allemaal, en ik constateer dat de verhalen die ik lees in de meeste gevallen zichzelf in een zeer schemerig gebied afspelen waarin je niet zonder meer kunt aannemen dat de man wist dat de vrouw niet wilde.
pi_174629393
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, want de regel is immers 'je mag bij een ander doen wat je wilt, totdat diegene nee zegt'

Dat weet immers iedereen.
Nee, zo zwart wit ligt dat helaas niet. Dus helaas gaat het je niet lukken de discussie die hoek in te duwen.
pi_174629488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:02 schreef g60forced het volgende:

[..]

ok dan had ik verkeerd gegokt, ik dacht bij je postgeschiedenis 18max
(maargoed OUD als antwoord is ook niet echt iets wat je van een persoon verwacht)

maargoed dat terzijde... zal nu even inhoudelijk reageren (excuses)
goed om te horen dat je t niet geprobeert hebt je vinger erin te steken terwijl ze sliep
kijk dat dacht ik dus ook niet te doen en was ook mn intentie niet

dus in theorie zou iemand hetzelfde als mij kunnen overkomen
maar ik hoop dat deze persoon nu van te voren ff nog beter controlleerd

ik zal altijd moeten leven met t feit dat ik dacht...
dat ze wakker was omdat ze soort van reactie gaf en flink nat was'
Was ik nog maar 18.

Tja, gewoon sorry zeggen is ook nog een optie.
pi_174629560
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ga niet 5 topics doorscrollen maar ik las bijvoorbeeld dat er maar geen nee werd gezegd omdat er gedacht werd dat dat toch geen zin had.
dat was ik. En dat heb ik nooit verkrachting of aanranding genoemd.
compact en kleverig.
pi_174629594
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat was ik. En dat heb ik nooit verkrachting of aanranding genoemd.
Ik weet de exacte context niet meer, dat is goed mogelijk.
pi_174629603
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:09 schreef 8777 het volgende:

[..]

Was ik nog maar 18.

Tja, gewoon sorry zeggen is ook nog een optie.
er staat excuses hoor :) maargoed fijne dag verder

edit: oh wacht je bedoelt misschien ik tegen haar?
ff duidelijker zijn voortaan, je zorgt voor verwarring :(

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 16:15:05 ]
pi_174629619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan? Ik lees een aantal verhalen, niet allemaal, en ik constateer dat de verhalen die ik lees in de meeste gevallen zichzelf in een zeer schemerig gebied afspelen waarin je niet zonder meer kunt aannemen dat de man wist dat de vrouw niet wilde.
Dan heb je verkeerd gelezen.
compact en kleverig.
pi_174629626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik wel, want ik heb dat gezegd. Als enige in deze hele topicreeks en ik had het toen niet over verkrachting.
compact en kleverig.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:17:55 #264
179075 hugecooll
pi_174629681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Denk ditte
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet iedere persoon is daar even goed toe in staat, ik gaf al aan dat ik het niet kon.
Te vaak is mijn nee genegeerd, zo vaak dat ik maar geen nee meer zei, er wordt toch niet geluisterd.

Natuurlijk weet ik rationeel wel dat het niet zo werkt, het zit alleen dieper dan die ratio. Daarmee is het overigens niet een probleem van de betrokken man, maar dat van mij.
of
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

pi_174629683
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:14 schreef g60forced het volgende:

[..]

er staat excuses hoor :) maargoed fijne dag verder

edit: oh wacht je bedoelt misschien ik tegen haar?
ff duidelijker zijn voortaan, je zorgt voor verwarring :(
Tegen haar bedoel ik inderdaad, als je er zo mee blijft zitten lijkt me ook niet echt goed.
pi_174629790
quote:

[..]

Je weet niet eens meer waar je het over hebt, maar toch is die ene situatie in jouw ogen hét argument dat het pas verkrachting of aanranding is wanneer iemand nee zegt?

Los van het feit dat je niet eens weet of de dader in die situatie überhaupt (volgens de normen van normale seksuele omgang) enige vrijwillige seks van het slachtoffer zou kunnen verwachten (dus of het haar normale seksuele partner was) of dat het gewoon een compleet onbekende was.
pi_174629794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Denk ditte

[..]

of

[..]

Dat zou goed kunnen.

In ieder geval is het niet zo zwart wit dat de man het maar moet weten als de vrouw geen enkel signaal uitzendt. Bijvoorbeeld die man van de beschreven aanranding, heeft hij het ook zo ervaren dat hij heeft aangerand?
pi_174629841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen.

In ieder geval is het niet zo zwart wit dat de man het maar moet weten als de vrouw geen enkel signaal uitzendt. Bijvoorbeeld die man van de beschreven aanranding, heeft hij het ook zo ervaren dat hij heeft aangerand?
En om die, zeer waarschijnlijk erg sporadische gevallen waarin de vrouw niet duidelijk genoeg zou aangeven dat ze niet wilt, moeten we de algemene regel hanteren dat het pas ongewenst is wanneer er onomstotelijk duidelijk 'nee' gezegd wordt?
pi_174629864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Je weet niet eens meer waar je het over hebt, maar toch is die ene situatie in jouw ogen hét argument dat het pas verkrachting of aanranding is wanneer iemand nee zegt?
ik weet dat jij het graag enorm vernauwt en dan 1 uitspraak van mij er uit pikt en dan vervolgens net doet alsof ik gezegd zou hebben dat dat de norm is.

Dat is niet meer dan een stropop.

quote:
Los van het feit dat je niet eens weet of de dader in die situatie überhaupt (volgens de normen van normale seksuele omgang) enige vrijwillige seks van het slachtoffer zou kunnen verwachten (dus of het haar normale seksuele partner was) of dat het gewoon een compleet onbekende was.
Nee, dat weet ik inderdaad niet. Dat onderschijft mijn punt alleen maar dat ik op basis van de gegeven informatie niet kan beoordelen of de man bewust is dat hij iemand heeft verkracht.

Overigens kun je op de meest onverwachte momenten vrijwillige seks krijgen, daar is echt niets over te zeggen. Ik heb een meid leren kennen doordat we ruzie hadden en een paar dagen later stond ik haar te neuken. Dat had ik een uur daarvoor absoluut niet aan zien komen, toen hadden we namelijk nog ruzie.
pi_174629904
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:18 schreef 8777 het volgende:

[..]

Tegen haar bedoel ik inderdaad, als je er zo mee blijft zitten lijkt me ook niet echt goed.
ja daar zit wat in...
ach ik geef t nog wat tijd om er goed over na te denken
pi_174629915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:25 schreef probeer het volgende:

[..]

En om die, zeer waarschijnlijk erg sporadische gevallen waarin de vrouw niet duidelijk genoeg zou aangeven dat ze niet wilt, moeten we de algemene regel hanteren dat het pas ongewenst is wanneer er onomstotelijk duidelijk 'nee' gezegd wordt?
Nee. Dat zeg ik ook nergens ontzettend slechte lezer dat je er bent.

Ik zeg dat als jij geen nee zegt of anderszins aangeeft dat je niet wilt, je er dan niet automatisch vanuit kunt gaan dat hij doorheeft dat je niet wilt. Dat zeg ik, niets anders. Probeer me geen woorden in de mond te leggen met stropoppen, reduceren tot het absurde, drogredeneringen en zaken volledig uit de context te trekken. Dan heb ik het nog niet eens over je ontzettend kortzichtige zwart wit denken in extremiteiten.
pi_174629989
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee. Dat zeg ik ook nergens ontzettend slechte lezer dat je er bent.

Ik zeg dat als jij geen nee zegt of anderszins aangeeft dat je niet wilt, je er dan niet automatisch vanuit kunt gaan dat hij doorheeft dat je niet wilt. Dat zeg ik, niets anders. Probeer me geen woorden in de mond te leggen met stropoppen, reduceren tot het absurde, drogredeneringen en zaken volledig uit de context te trekken. Dan heb ik het nog niet eens over je ontzettend kortzichtige zwart wit denken in extremiteiten.
Fair point. Mijn excuses. Jij was inderdaad niet degene die daar dan de conclusie aan verbond 'dat het dan dus geen verkrachting kon zijn'. Ik had bij een andere user moeten zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 24-10-2017 16:48:35 ]
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:40:42 #273
451005 Grems
Clown World
pi_174630146
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Kunnen we vrouwen nu wel of niet als volwassenen behandelen? Als een gladde autoverkoper een auto weet te slijten is het ook geen misdrijf :')
pi_174630157
Maargoed .. nog steeds verdomde kenmerkend voor de gehele algemene tendens ..

'Ja maar ik wist echt niet dat ze op dat moment niet wilde'
'Ow, ja als het slachtoffer niet duidelijk is, dan kan de dader het inderdaad niet weten.'

Ipv dat we het hebben over het gedrag en de denkwijze van mannen die blijkbaar in dat soort situaties geraken.

Iets is voor de dader niet duidelijk, dus is het de verantwoordelijkheid van het slachtoffer om dat duidelijk te maken, want anders kan de dader niet weten dat hij iets verkeerds doet. Compleet bizar.

[ Bericht 23% gewijzigd door probeer op 24-10-2017 16:46:12 ]
pi_174630207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:40 schreef Grems het volgende:

[..]

Kunnen we vrouwen nu wel of niet als volwassenen behandelen? Als een gladde autoverkoper een auto weet te slijten is het ook geen misdrijf :')
Bij autoverkopers bestaat er de reële verwachting dat er helemaal niets met je gebeurt op het moment dat je als klant wegloopt.

Die reële verwachting bestaat niet bij verkrachters wiens eerste handeling het is om ongevraagd aan je te zitten.
pi_174630269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Fair point. Mijn excuses. Jij was inderdaad niet degene die daar dan de conclusie aan verbond 'dat het dan dus geen verkrachting kon zijn'. Ik had bij een andere user moeten zijn.
Geaccepteerd.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:48:30 #277
451005 Grems
Clown World
pi_174630277
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:01 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ja maar wat nou als ze eigenlijk nee wilde zeggen maar Saturnus op die avond net verkeerd stond en ze het dus niet durfde?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:53:15 #278
451005 Grems
Clown World
pi_174630368
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Toch knap dat vrouwen het telkens terugbrengen naar 6/10/11 jarigen terwijl het constant over volwassen vrouwen gaat en al meerdere keren aangegeven is dat je van een kleuter niet hetzelfde kunt verwachten als van een vrouw van 22.
pi_174630373
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:41 schreef probeer het volgende:
Maargoed .. nog steeds verdomde kenmerkend voor de gehele algemene tendens ..

'Ja maar ik wist echt niet dat ze op dat moment niet wilde'
'Ow, ja als het slachtoffer niet duidelijk is, dan kan de dader het inderdaad niet weten.'

Ipv dat we het hebben over het gedrag en de denkwijze van mannen die blijkbaar in dat soort situaties geraken.

Iets is voor de dader niet duidelijk, dus is het de verantwoordelijkheid van het slachtoffer om dat duidelijk te maken, want anders kan de dader niet weten dat hij iets verkeerds doet. Compleet bizar.
Ja, maar hoe doe jij dat dan?

Je bent een beetje aan het sjansen, draait een beetje om elkaar heen, dan is er toch een moment dat je haar kust? En als zij dat niet wil laat ze dat toch merken, hoe moet jij weten dat ze niet wil als ze dat niet laat merken?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:54:03 #280
451005 Grems
Clown World
pi_174630382
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:00 schreef agter het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een achterlijk spelletje om te spelen :')
pi_174630410
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Geaccepteerd.
Dank.

En om antwoord te geven op je vraag van een paar topics terug ..

Ik heb inderdaad nog nooit expliciet om toestemming gevraagd voor seksuele handelingen.

Maar ik heb dan ook nog nooit seks gehad waarbij het (door de actieve deelname en het enthousiasme van mijn seksuele partner) niet overduidelijk was dat zij daar geheel vrijwillig aan deelnam.

Actieve deelname kan imo toestemming impliceren zonder dat verbaal uit te moeten drukken. Passieve deelname imo niet.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:58:19 #282
179075 hugecooll
pi_174630476
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad nog nooit expliciet om toestemming gevraagd voor seksuele handelingen.
Ik trouwens wel, maar dat was meer omdat we het daarvoor nog niet gedaan hadden
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:04:30 #283
451005 Grems
Clown World
pi_174630622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Bij autoverkopers bestaat er de reële verwachting dat er helemaal niets met je gebeurt op het moment dat je als klant wegloopt.

Die reële verwachting bestaat niet bij verkrachters wiens eerste handeling het is om ongevraagd aan je te zitten.
Die reële verwachting bestaat in de gevallen waar het nu over gaat prima. Als ik zoenend op de bank zit met een volwassen vrouw en ik voel onder haar topje mag je volgens mij van een volwassen vrouw verwachten dat ze het aangeeft als ze dat ( nog ) niet ziet zitten.
pi_174630633
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Dank.

En om antwoord te geven op je vraag van een paar topics terug ..

Maar ik heb dan ook nog nooit seks gehad waarbij het (door de actieve deelname en het enthousiasme van mijn seksuele partner) niet overduidelijk was dat zij daar geheel vrijwillig aan deelnam.

Actieve deelname kan imo toestemming impliceren zonder dat verbaal uit te moeten drukken. Passieve deelname imo niet.
Jij hebt nog nooit een zeester in je bed gehad?
pi_174630652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je bent een beetje aan het sjansen, draait een beetje om elkaar heen, dan is er toch een moment dat je haar kust? En als zij dat niet wil laat ze dat toch merken, hoe moet jij weten dat ze niet wil als ze dat niet laat merken?
Ja, goed dat je zoenen aanhaalt, want dat vind ik inderdaad ook een stuk moeilijker, en zet bij mij ook serieus vraagtekens over hoe ik dat in toekomstige situaties aan ga pakken. Is vaak toch inderdaad nog deel van het 'ontdekken of er iets is'-proces (waarbij iets kan verwijzen naar liefde, seks, lust, een vonk, ed.) waarbij dus het juist interpreteren van de wensen van de ander een grotere rol speelt.

Ehh ... daar heb ik denk ik dan de 'mazzel' dat ik in dat soort zaken sowieso erg afwachtend ben, wellicht zelfs te afwachtend (waardoor er zich dus vast en zeker situaties hebben voorgedaan waarin zij wel wilde, maar ik dat niet door had of durfde).

En ja, dat klinkt als een enorme uitvlucht. Maar ik zit er serieus al sinds dat je het eerder vroeg over na te denken en zo'n beetje al mijn seksuele / zoenende ervaringen te her-evalueren. En uiteindelijk moet ik dan denk ik toch concluderen dat ik nog nooit iemand gezoend heb terwijl ik me afvroeg hoe zij daar op zou reageren. Toch altijd dat 'lippen die elkaar bijna raken' moment afgewacht.

Of ik heb een enorme blinde vlek en ben groot onderdeel van het probleem. Dat zou me echt heel hard raken trouwens. Fuck.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 24-10-2017 17:15:01 ]
pi_174630687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit een zeester in je bed gehad?
... nee :@

(je brengt het alsof dat iets bijzonders is?)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:13:11 #287
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174630819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:40 schreef Grems het volgende:

[..]

Ja goede vergelijking. Een autoverkoper en iemand met slechte intenties vergelijken.

We waren het er geloof ik over eens dat er door vrouwen nee gezegd kan worden in normale, niet bedreigende situaties.

Laat de situatie waarin iemand aangerand of verkracht wordt meestal in een situatie zijn die wel bedreigend is.
pi_174630834
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:04 schreef Grems het volgende:

[..]

Die reële verwachting bestaat in de gevallen waar het nu over gaat prima. Als ik zoenend op de bank zit met een volwassen vrouw en ik voel onder haar topje mag je volgens mij van een volwassen vrouw verwachten dat ze het aangeeft als ze dat ( nog ) niet ziet zitten.
Als zij zich in een veilige situatie bevindt (waar jij een grote bijdrage aan levert) en daadwerkelijke romantische / seksuele interesse in je toont, dan neig ik inderdaad naar 'ja dan zou ze dat in principe aan moeten kunnen geven'.

Maar ik hoef je denk ik toch niet uit te leggen dat zoiets niet te vergelijken is met een bedreigende situatie die uit het niets komt.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:15:31 #289
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174630875
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:04 schreef Grems het volgende:

[..]

Klopt. En als dat voelen onder het topje in een normale setting plaatsvindt, zal je wel een negatieve reactie krijgen als zij niet wil :Y.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:16:59 #290
451005 Grems
Clown World
pi_174630908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Als zij zich in een veilige situatie bevindt (waar jij een grote bijdrage aan levert) en daadwerkelijke romantische / seksuele interesse in je toont, dan neig ik inderdaad naar 'ja dan zou ze dat in principe aan moeten kunnen geven'.

Maar ik hoef je denk ik toch niet uit te leggen dat zoiets niet te vergelijken is met een bedreigende situatie die uit het niets komt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Klopt. En als dat voelen onder het topje in een normale setting plaatsvindt, zal je wel een negatieve reactie krijgen als zij niet wil :Y.
Gelukkig, ik was al doordrukformulieren aan het printen.
pi_174630999
Een korte vraag, ik lees verschillende vrouwen hier die meerdere keren slachtoffer zijn geworden, iemand enig idee waar dat aan ligt?
Stralen ze iets uit wat creeps aantrekt?
pi_174631071
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, goed dat je zoenen aanhaalt, want dat vind ik inderdaad ook een stuk moeilijker, en zet bij mij ook serieus vraagtekens over hoe ik dat in toekomstige situaties aan ga pakken. Is vaak toch inderdaad nog deel van het 'ontdekken of er iets is'-proces (waarbij iets kan verwijzen naar liefde, seks, lust, een vonk, ed.) waarbij dus het juist interpreteren van de wensen van de ander een grotere rol speelt.

Ehh ... daar heb ik denk ik dan de 'mazzel' dat ik in dat soort zaken sowieso erg afwachtend ben, wellicht zelfs te afwachtend (waardoor er zich dus vast en zeker situaties hebben voorgedaan waarin zij wel wilde, maar ik dat niet door had of durfde).

En ja, dat klinkt als een enorme uitvlucht. Maar ik zit er serieus al sinds dat je het eerder vroeg over na te denken en zo'n beetje al mijn seksuele / zoenende ervaringen te her-evalueren. En uiteindelijk moet ik dan denk ik toch concluderen dat ik nog nooit iemand gezoend heb terwijl ik me afvroeg hoe zij daar op zou reageren. Toch altijd dat 'lippen die elkaar bijna raken' moment afgewacht.

Of ik heb een enorme blinde vlek en ben groot onderdeel van het probleem. Dat zou me echt heel hard raken trouwens. Fuck.
Even vanuit lurkmode:

Jou zo een beetje 'kennende' hier, geloof ik daar helemaal niks van :*
:* ook voor allen die hier hun verhaal hebben gedaan.
Tails tell tales
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:26:46 #293
451005 Grems
Clown World
pi_174631087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:21 schreef 8777 het volgende:
Een korte vraag, ik lees verschillende vrouwen hier die meerdere keren slachtoffer zijn geworden, iemand enig idee waar dat aan ligt?
Bepaalde mensen stralen inderdaad iets slachtofferigs uit.

Wat je ook nogal eens ziet is dat bepaalde vrouwen telkens in gewelddadige relaties terecht komen. Vaak een combinatie van een vrouw die op bepaalde mannen valt en mannen die kunnen ruiken welke vrouwen zich wel en niet laten klappen.

Los natuurlijk van wederzijds gewelddadige mensen waarbij de man gewoon harder kan slaan en dus overkomt als agressor.
pi_174631138
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:21 schreef 8777 het volgende:
Het kan natuurlijk in principe iedere vrouw gebeuren maar ik neem aan dat je in sommige milieus meer kans loopt dan in andere.
pi_174631224
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk in principe iedere vrouw gebeuren maar ik neem aan dat je in sommige milieus meer kans loopt dan in andere.
Wat voor milieus heb je het dan over?
pi_174631232
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:26 schreef Grems het volgende:

[..]

Bepaalde mensen stralen inderdaad iets slachtofferigs uit.

Wat je ook nogal eens ziet is dat bepaalde vrouwen telkens in gewelddadige relaties terecht komen. Vaak een combinatie van een vrouw die op bepaalde mannen valt en mannen die kunnen ruiken welke vrouwen zich wel en niet laten klappen.

Los natuurlijk van wederzijds gewelddadige mensen waarbij de man gewoon harder kan slaan en dus overkomt als agressor.
Klopt, dat zie je vaak
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:35:54 #297
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174631249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:16 schreef Grems het volgende:

[..]

[..]

Gelukkig, ik was al doordrukformulieren aan het printen.
Sowieso een aanrader.
pi_174631344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:53 schreef Grems het volgende:

[..]

Toch knap dat vrouwen het telkens terugbrengen naar 6/10/11 jarigen terwijl het constant over volwassen vrouwen gaat en al meerdere keren aangegeven is dat je van een kleuter niet hetzelfde kunt verwachten als van een vrouw van 22.
toch knap dat je dat leest in wat ik zeg
compact en kleverig.
pi_174631726
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:33 schreef 8777 het volgende:

[..]

Wat voor milieus heb je het dan over?
Bepaalde tokkie milieus. Milieus van alcoholisten en gebruikers. Illegalen etc.
pi_174631779
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Bepaalde tokkie milieus. Milieus van alcoholisten en gebruikers. Illegalen etc.
Is daar een bron van?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:18:48 #301
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174631875
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die discussie ging meer over dat de kans nogal klein is dat ze echt niets laat merken. En als dat zo is is er echt geen hond die dat die man kwalijk neemt.

Verstijft iemand (bv van angst) dan zou het doodnormaal moeten zijn dat je dan daar iets mee doet. Even vraagt, even wat ruimte geeft, iets in die geest.

Als ik bv mijn eerste incident als vb neem. Ik verstijfde in eerste instantie van schrik, omdat het vanuit het niets kwam. Daarna tegen zijn scheen geschopt (duidelijk praten gaat wat lastig als iemand zijn tong zo in je mond steekt).
Maar er was geen enkele reden om aan te nemen dat ik wel wilde zoenen en friemelen noch was mijn schrik reactie te vertalen als ze vind het wel leuk.

Ik denk dat het handig is als we als maatschappij uitgaan van redelijkerwijs aan kunnen nemen dat ze wel wil ipv als ze niet hard genoeg tegenstribbelt wil ze wel. Dus signalen voor een ja, ipv een gewoon maar doen en dan zien we wel waar het schip strand.
Kan ook weleens mis gaan deze gedachtegang, maar gaat minder snel mis en geeft meer ruimte voor een nee als er een vergissing is.

Wat ik toch ook wel wil benadrukken nu we het over die oprechte vergissingen hebben. Shit happens, maar hoe je daarmee omgaat maakt je als mens.
Wat doe je als je dacht dat het tijd was voor die zoen (je dat voortouw neemt, wat veel voorkomt, verwacht wordt) en iemand reageert niet willend? Iemand verstijft, doet niet echt mee, er komt geen duidelijke ja in woord of daad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')