Dan moet je de positie terug geven, anders heb je voordeel. Wie heeft daar vorig jaar (als enige) ook al weer een straf voor gekregen in Mexico?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.
En wat mij stoort is dat jij consequent de afspraken die de FIA heeft gemaakt met de teams (Na Mexico 2016 en ah begin van dit seizoen) heeft genegeerd. En dat ze die aan hun laars gelapt hebben.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.
Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.
De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.
Ga weg tot je een fatsoenlijke uiteenzetting van je argumenten kunt maken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:03 schreef simbatje het volgende:
[..]
Als er 1 fout zat ben jij het wel,maar blijkbaar loop je hier gewoon te zuigen.Mongool!
Toon eerst maar aan dat Verstappen daadwerkelijk een voordeel heeft behaald met die actiequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:15 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ga weg tot je een fatsoenlijke uiteenzetting van je argumenten kunt maken.
Iedereen mag zijn mening hebben maar onderbouw je mening wel.
P.s. Mochten mensen hier denken dat ik negatief over Max probeer te zijn: dat is niet waar. Probeer de discussie vooral wat meer feiten gebaseerd te maken. Veel mensen hier (niet iedereen) strooien hele en halve onwaarheden rond en aannames
zonder onderbouwing. Overigens neem ik hier een iets extremer standpunt in juist om de kwaliteit van de discussie te verbeteren. Hoop dat er meer mensen zijn die daar in mee willen gaan.
Als dat zo is dan is dat kwalijk. Neemt niet weg dat Verstappen binnen de geschreven regels (als Ferrari protest had aangetekend) gewoon een straf krijgt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wat mij stoort is dat jij consequent de afspraken die de FIA heeft gemaakt met de teams (Na Mexico 2016 en ah begin van dit seizoen) heeft gemaakt. En dat ze die aan hun laars gelapt hebben.
Dat heb ik weggelaten omdat we daar niet over hoeven te discussiėren. Dat ben ik ben met je eens. Dat met die Connelly begint wel erg kwalijk te worden en zou aangepakt moeten worden. Ook de manier hoe het is gegaan nu vlak voor het podium ben ik het ook niet mee eens. Daar waren afspraken over gemaakt na Mexico en die zijn door de FIA geschonden, kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het systeem deugt niet. Maar dat quote je maar even niet(Connelly en Japan etc).
Daar gaat het toch helemaal niet meer om?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:16 schreef AMDB het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is dat kwalijk. Neemt niet weg dat Verstappen binnen de geschreven regels (als Ferrari protest had aangetekend) gewoon een straf krijgt.
Dat hij voordeel had is vrij evident. Buitenom had hij Kimi niet ingehaald.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Toon eerst maar aan dat Verstappen daadwerkelijk een voordeel heeft behaald met die actiedat kunnen de stewards namelijk ook niet.
Dit is zo ontzettend relatief.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat heb ik weggelaten omdat we daar niet over hoeven te discussiėren. Dat ben ik ben met je eens. Dat met die Connelly begint wel erg kwalijk te worden en zou aangepakt moeten worden. Ook de manier hoe het is gegaan nu vlak voor het podium ben ik het ook niet mee eens. Daar waren afspraken over gemaakt na Mexico en die zijn door de FIA geschonden, kwalijke zaak.
Weet je, ik stond ook te schelden zondag. Ik was ook boos. En ik riep ook dat er het hele weekend niks is geroepen over track limits en andere ook naast de baan zijn geweest etc. Maar als je daarna dan nog een rustig terug gaat kijken naar elke situatie moet je toch wel tot de conclusie komen dat Max de enige is geweest die er echt veel voordeel van gehad heb.
Werd Max daar buiten de baan geduwd door Vettel ? Nee hij sneed gewoon een hele bocht af. Die straf was ook terecht. Wat toen niet terecht was was dat Hamilton weg kwam met hetzelfde tijdens de start.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dan moet je de positie terug geven, anders heb je voordeel. Wie heeft daar vorig jaar (als enige) ook al weer een straf voor gekregen in Mexico?
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiėren:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:18 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet meer om?
Dat is zo.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:16 schreef AMDB het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is dat kwalijk. Neemt niet weg dat Verstappen binnen de geschreven regels (als Ferrari protest had aangetekend) gewoon een straf krijgt.
Dat was inderdaad redelijk kwalijk. Maar daar heeft de FIA hun keuze goed met data onderbouwd. Hamilton heeft toen wel degelijk gas terug genomen om het voordeel te neutraliseren bleek uit de telemetrie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Werd Max daar buiten de baan geduwd door Vettel ? Nee hij sneed gewoon een hele bocht af. Die straf was ook terecht. Wat toen niet terecht was was dat Hamilton weg kwam met hetzelfde tijdens de start.
Kun jij met zekerheid zeggen dat als Max net wel binnen de lijntjes was gebleven, zijn positie niet verbetert zou zijn?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Een positie verbetering is geen groot voordeel ?
1. Neequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiėren:
1. Had Verstappen voordeel.
2. Is de FIA inconsequent
3. Is Connely een lul
4. Heeft FIA afspraken omtrent bestraffen overtreden.
We voeren hier meerdere discussies maar allemaal met als doel Max vrij te pleiten. Dat is fout.
Klopt, ook toen werd er met 2 maten gemeten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Werd Max daar buiten de baan geduwd door Vettel ? Nee hij sneed gewoon een hele bocht af. Die straf was ook terecht. Wat toen niet terecht was was dat Hamilton weg kwam met hetzelfde tijdens de start.
Ze gooien het inderdaad op de assumptie dat hij Kimi niet had ingehaald als hij binnen de lijnen was gebleven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kun jij met zekerheid zeggen dat als Max net wel binnen de lijntjes was gebleven, zijn positie niet verbetert zou zijn?
Dat maakt niet meer uit zo is het niet gebeurd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kun jij met zekerheid zeggen dat als Max net wel binnen de lijntjes was gebleven, zijn positie niet verbetert zou zijn?
Nee, dat probeer jij er van te maken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiėren:
1. Had Verstappen voordeel.
2. Is de FIA inconsequent
3. Is Connely een lul
4. Heeft FIA afspraken omtrent bestraffen overtreden.
We voeren hier meerdere discussies maar allemaal met als doel Max vrij te pleiten. Dat is fout.
Blijft altijd speculeren idd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat maakt niet meer uit zo is het niet gebeurd.
Als Max binnen de lijntjes was gebleven en Kimi had gewoon ingestuurd waren ze waarschijnlijk gecrashed. Als als als.
1. Lastig met zekerheid te zeggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiėren:
1. Had Verstappen voordeel.
2. Is de FIA inconsequent
3. Is Connely een lul
4. Heeft FIA afspraken omtrent bestraffen overtreden.
We voeren hier meerdere discussies maar allemaal met als doel Max vrij te pleiten. Dat is fout.
quote:
Ik pleit Max niet vrij. Hij heeft een prima race gereden. Wat mij dwars zit is de FIA en dat een steward zoveel macht heeft. Dat is niet goed te praten. Hoop dat dit nu gaat veranderen. Dan is die straf voor Max niet voor niets geweest. Maar ik vrees dat er niets zal veranderen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat maakt niet meer uit zo is het niet gebeurd.
Als Max binnen de lijntjes was gebleven en Kimi had gewoon ingestuurd waren ze waarschijnlijk gecrashed. Als als als.
Verstappen had voordeel, maar dat neemt niet weg dat de FIA inconsequent is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiėren:
1. Had Verstappen voordeel.
2. Is de FIA inconsequent
3. Is Connely een lul
4. Heeft FIA afspraken omtrent bestraffen overtreden.
We voeren hier meerdere discussies maar allemaal met als doel Max vrij te pleiten. Dat is fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |