Nou ja sorry, heb al een paar keer uitgelegd dat het niet de regel is dat 4 wielen buiten de baan straf betekend. Als dat er niet in wil bij heeft een discussie verder ook weinig zin.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het voorbeeld is prima om aan te tonen dat de regels naar eigen inzicht toegepast kunnen worden. Het is heel simpel. Je bent buiten de baan of niet. Makkelijker is het niet. Het is verdomme racen en geen sport waar een stewards de regels kunnen toepassen zoals zij dat graag willen.
Dus een straf word bepaald door een dwaas van een steward die naar eigen inzicht een wedstrijd naar zijn hand kan zetten. Connelly ging afgelopen seizoen al buiten zijn boekje door op eigen initiatief naar Mercedes te stappen. Prima voor de sport. Want een voordeel hebben kun je niet direct na 45 sec. aantonen. Als Vettel niet buiten de baan was gegaan had hij nooit zo last in de ankers kunnen gaan. Is dat dan geen voordeel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou ja sorry, heb al een paar keer uitgelegd dat het niet de regel is dat 4 wielen buiten de baan straf betekend. Als dat er niet in wil bij heeft een discussie verder ook weinig zin.
De straf wordt inderdaad bepaalt door de stewards wanneer die vinden dat er teveel voordeel uit gehaald is. In alle andere gevallen was het voordeel naar hun oordeel niet significant genoeg om straffen uit te delen ja. Blij dat het een beetje begint te dagen bij je.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dus een straf word bepaald door een dwaas van een steward die naar eigen inzicht een wedstrijd naar zijn hand kan zetten. Connelly ging afgelopen seizoen al buiten zijn boekje door op eigen initiatief naar Mercedes te stappen. Prima voor de sport.
Als AMDB zulke simpele dingen al niet inziet is het verloren zaakquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bottas die buiten de baan komt dus een hogere snelheid mee kan nemen en zo voor Ricciardo kan blijven.
dat is dus in beginsel fout, in principe haal je altijd voordeel uit het naast de baan gaan tenzij het om iemand te ontwijken isquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De straf wordt inderdaad bepaalt door de stewards wanneer die vinden dat er teveel voordeel uit gehaald is. In alle andere gevallen was het voordeel naar hun oordeel niet significant genoeg om straffen uit te delen ja. Blij dat het een beetje begint te dagen bij je.
Dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus in beginsel fout, in principe haal je altijd voordeel uit het naast de baan gaan tenzij het om iemand te ontwijken is
Het systeem deugt niet. Maar dat quote je maar even niet(Connelly en Japan etc).quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De straf wordt inderdaad bepaalt door de stewards wanneer die vinden dat er teveel voordeel uit gehaald is. In alle andere gevallen was het voordeel naar hun oordeel niet significant genoeg om straffen uit te delen ja. Blij dat het een beetje begint te dagen bij je.
Jezus man, doe eens niet zo neerbuigend als iemand een andere mening heeft dan het jouwequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De straf wordt inderdaad bepaalt door de stewards wanneer die vinden dat er teveel voordeel uit gehaald is. In alle andere gevallen was het voordeel naar hun oordeel niet significant genoeg om straffen uit te delen ja. Blij dat het een beetje begint te dagen bij je.
Zeker op een circuit zoals in de VS. Zo kun je straks wel iedere inhaalactie als een voordeel zien en naar eigen inzicht straffen. Al die waanzin zorgt er ook voor dat je nu constant rijders hoort klagen dat hun onrecht is aangedaan als ze worden gepasseerd en al snel gaan klagen dat het onregelmatig was.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus in beginsel fout, in principe haal je altijd voordeel uit het naast de baan gaan tenzij het om iemand te ontwijken is
Als er 1 fout zat ben jij het wel,maar blijkbaar loop je hier gewoon te zuigen.Mongool!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:53 schreef AMDB het volgende:
[..]
We was genoeg ruimte. Max (over-)anticipeert dat Kimi meer naar binnen komt maar dat doet hij niet. Max zat dus fout en reageert nergens op een beweging van Kimi.
Dan moet je de positie terug geven, anders heb je voordeel. Wie heeft daar vorig jaar (als enige) ook al weer een straf voor gekregen in Mexico?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.
En wat mij stoort is dat jij consequent de afspraken die de FIA heeft gemaakt met de teams (Na Mexico 2016 en ah begin van dit seizoen) heeft genegeerd. En dat ze die aan hun laars gelapt hebben.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.
Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.
De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.
Ga weg tot je een fatsoenlijke uiteenzetting van je argumenten kunt maken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:03 schreef simbatje het volgende:
[..]
Als er 1 fout zat ben jij het wel,maar blijkbaar loop je hier gewoon te zuigen.Mongool!
Toon eerst maar aan dat Verstappen daadwerkelijk een voordeel heeft behaald met die actiequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:15 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ga weg tot je een fatsoenlijke uiteenzetting van je argumenten kunt maken.
Iedereen mag zijn mening hebben maar onderbouw je mening wel.
P.s. Mochten mensen hier denken dat ik negatief over Max probeer te zijn: dat is niet waar. Probeer de discussie vooral wat meer feiten gebaseerd te maken. Veel mensen hier (niet iedereen) strooien hele en halve onwaarheden rond en aannames
zonder onderbouwing. Overigens neem ik hier een iets extremer standpunt in juist om de kwaliteit van de discussie te verbeteren. Hoop dat er meer mensen zijn die daar in mee willen gaan.
Als dat zo is dan is dat kwalijk. Neemt niet weg dat Verstappen binnen de geschreven regels (als Ferrari protest had aangetekend) gewoon een straf krijgt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wat mij stoort is dat jij consequent de afspraken die de FIA heeft gemaakt met de teams (Na Mexico 2016 en ah begin van dit seizoen) heeft gemaakt. En dat ze die aan hun laars gelapt hebben.
Dat heb ik weggelaten omdat we daar niet over hoeven te discussiëren. Dat ben ik ben met je eens. Dat met die Connelly begint wel erg kwalijk te worden en zou aangepakt moeten worden. Ook de manier hoe het is gegaan nu vlak voor het podium ben ik het ook niet mee eens. Daar waren afspraken over gemaakt na Mexico en die zijn door de FIA geschonden, kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het systeem deugt niet. Maar dat quote je maar even niet(Connelly en Japan etc).
Daar gaat het toch helemaal niet meer om?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:16 schreef AMDB het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is dat kwalijk. Neemt niet weg dat Verstappen binnen de geschreven regels (als Ferrari protest had aangetekend) gewoon een straf krijgt.
Dat hij voordeel had is vrij evident. Buitenom had hij Kimi niet ingehaald.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Toon eerst maar aan dat Verstappen daadwerkelijk een voordeel heeft behaald met die actiedat kunnen de stewards namelijk ook niet.
Dit is zo ontzettend relatief.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat heb ik weggelaten omdat we daar niet over hoeven te discussiëren. Dat ben ik ben met je eens. Dat met die Connelly begint wel erg kwalijk te worden en zou aangepakt moeten worden. Ook de manier hoe het is gegaan nu vlak voor het podium ben ik het ook niet mee eens. Daar waren afspraken over gemaakt na Mexico en die zijn door de FIA geschonden, kwalijke zaak.
Weet je, ik stond ook te schelden zondag. Ik was ook boos. En ik riep ook dat er het hele weekend niks is geroepen over track limits en andere ook naast de baan zijn geweest etc. Maar als je daarna dan nog een rustig terug gaat kijken naar elke situatie moet je toch wel tot de conclusie komen dat Max de enige is geweest die er echt veel voordeel van gehad heb.
Werd Max daar buiten de baan geduwd door Vettel ? Nee hij sneed gewoon een hele bocht af. Die straf was ook terecht. Wat toen niet terecht was was dat Hamilton weg kwam met hetzelfde tijdens de start.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dan moet je de positie terug geven, anders heb je voordeel. Wie heeft daar vorig jaar (als enige) ook al weer een straf voor gekregen in Mexico?
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiëren:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:18 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet meer om?
Dat is zo.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:16 schreef AMDB het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is dat kwalijk. Neemt niet weg dat Verstappen binnen de geschreven regels (als Ferrari protest had aangetekend) gewoon een straf krijgt.
Dat was inderdaad redelijk kwalijk. Maar daar heeft de FIA hun keuze goed met data onderbouwd. Hamilton heeft toen wel degelijk gas terug genomen om het voordeel te neutraliseren bleek uit de telemetrie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Werd Max daar buiten de baan geduwd door Vettel ? Nee hij sneed gewoon een hele bocht af. Die straf was ook terecht. Wat toen niet terecht was was dat Hamilton weg kwam met hetzelfde tijdens de start.
Kun jij met zekerheid zeggen dat als Max net wel binnen de lijntjes was gebleven, zijn positie niet verbetert zou zijn?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Een positie verbetering is geen groot voordeel ?
1. Neequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiëren:
1. Had Verstappen voordeel.
2. Is de FIA inconsequent
3. Is Connely een lul
4. Heeft FIA afspraken omtrent bestraffen overtreden.
We voeren hier meerdere discussies maar allemaal met als doel Max vrij te pleiten. Dat is fout.
Klopt, ook toen werd er met 2 maten gemeten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Werd Max daar buiten de baan geduwd door Vettel ? Nee hij sneed gewoon een hele bocht af. Die straf was ook terecht. Wat toen niet terecht was was dat Hamilton weg kwam met hetzelfde tijdens de start.
Ze gooien het inderdaad op de assumptie dat hij Kimi niet had ingehaald als hij binnen de lijnen was gebleven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kun jij met zekerheid zeggen dat als Max net wel binnen de lijntjes was gebleven, zijn positie niet verbetert zou zijn?
Dat maakt niet meer uit zo is het niet gebeurd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kun jij met zekerheid zeggen dat als Max net wel binnen de lijntjes was gebleven, zijn positie niet verbetert zou zijn?
Nee, dat probeer jij er van te maken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiëren:
1. Had Verstappen voordeel.
2. Is de FIA inconsequent
3. Is Connely een lul
4. Heeft FIA afspraken omtrent bestraffen overtreden.
We voeren hier meerdere discussies maar allemaal met als doel Max vrij te pleiten. Dat is fout.
Blijft altijd speculeren idd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat maakt niet meer uit zo is het niet gebeurd.
Als Max binnen de lijntjes was gebleven en Kimi had gewoon ingestuurd waren ze waarschijnlijk gecrashed. Als als als.
1. Lastig met zekerheid te zeggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiëren:
1. Had Verstappen voordeel.
2. Is de FIA inconsequent
3. Is Connely een lul
4. Heeft FIA afspraken omtrent bestraffen overtreden.
We voeren hier meerdere discussies maar allemaal met als doel Max vrij te pleiten. Dat is fout.
quote:
Ik pleit Max niet vrij. Hij heeft een prima race gereden. Wat mij dwars zit is de FIA en dat een steward zoveel macht heeft. Dat is niet goed te praten. Hoop dat dit nu gaat veranderen. Dan is die straf voor Max niet voor niets geweest. Maar ik vrees dat er niets zal veranderen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat maakt niet meer uit zo is het niet gebeurd.
Als Max binnen de lijntjes was gebleven en Kimi had gewoon ingestuurd waren ze waarschijnlijk gecrashed. Als als als.
Verstappen had voordeel, maar dat neemt niet weg dat de FIA inconsequent is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiëren:
1. Had Verstappen voordeel.
2. Is de FIA inconsequent
3. Is Connely een lul
4. Heeft FIA afspraken omtrent bestraffen overtreden.
We voeren hier meerdere discussies maar allemaal met als doel Max vrij te pleiten. Dat is fout.
Zeker een top race, podium of niet, gewoon weer fantastisch gepresteerd. Inconsistentie gaan we toch wel houden ben ik bang omdat racen niet zwart wit is en elke situatie apart bekeken moet worden. Maar dat er 1 steward is die blijkbaar telkens op eigen beweging er op aan stuurt het podium nog te wijziging in de laatste minuten is wel kwalijk te noemen. Dat moet zeker aangepakt worden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik pleit Max niet vrij. Hij heeft een prima race gereden. Wat mij dwars zit is de FIA en dat een steward zoveel macht heeft. Dat is niet goed te praten. Hoop dat dit nu gaat veranderen. Dan is die straf voor Max niet voor niets geweest. Maar ik vrees dat er niets zal veranderen.
Negativiteit telt zwaarder dan positiviteit idd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:40 schreef MakkieR het volgende:
Ik vond deze topic van Formula 1 ook wel opmerkelijk, de wel bekende winners and losers, mag je raden waar Max onder viel...juist onder de losers.
Een race van zijn leven gereden. Uiteindelijk toch nog een waanzinnige 4e plaats gehaald vanaf de 16e positie, zowel Ricciardo als Bottas als Raikkonen ingepakt tijdens de race, en misschien nog wel het meest apart "Ricciardo stond niet onder de losers" haha
Ik heb het idee dat F1 compleet gek is geworden.
https://www.formula1.com/(...)nd-losers---usa.html
Raar stuk inderdaad, ik kan er in principe ook niets uithalen wat hem een van de verliezers van het weekend zou maken...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:40 schreef MakkieR het volgende:
Ik vond deze topic van Formula 1 ook wel opmerkelijk, de wel bekende winners and losers, mag je raden waar Max onder viel...juist onder de losers.
Een race van zijn leven gereden. Uiteindelijk toch nog een waanzinnige 4e plaats gehaald vanaf de 16e positie, zowel Ricciardo als Bottas als Raikkonen ingepakt tijdens de race, en misschien nog wel het meest apart "Ricciardo stond niet onder de losers" haha
Ik heb het idee dat F1 compleet gek is geworden.
https://www.formula1.com/(...)nd-losers---usa.html
Dan zijn de fans dus ook deels de verliezers van het weekend. Zetten ze zelfs bij het stuk van de winnaars..quote:And to the delight of the crowd, he grabbed it with corners to spare – only to have it taken away by a five-second penalty for putting all four wheels inside the white line in doing so.
Rules are rules. But for many – Ferrari and Kimi Raikkonen aside – this was a tough one to swallow.
Oke hij had pech met de jury beslissing, maar daar kon hij ook niks aan doen. Hij zei het zelf nog, "ik heb een geweldige race gereden" losers zeggen dat niet. Hij heeft zelfs zijn gezworen vijanden zoals Lauda aan zijn zijde. Hij is driver of the day geworden. En iedereen heeft van Max genoten. En dan het publiek tot winnaars uitroepen, Al die Amerikanen liepen gefrustreerd weg door de jury beslissing. Denk niet dat ze erg blij zijn met de uitkomst van de race.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:45 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Raar stuk inderdaad, ik kan er in principe ook niets uithalen wat hem een van de verliezers van het weekend zou maken...
[..]
Dan zijn de fans dus ook deels de verliezers van het weekend. Zetten ze zelfs bij het stuk van de winnaars..
Lauda een gezworen vijand? Hij zegt gewoon eerlijk zijn mening, ook met kritiek als Max over een grens gaat. En Lauda heeft altijd gezegd dat hij het grootste talent sinds ooit is. Je kunt beter types als Lauda om je heen hebben dan de Plooijs en Olavs in de Formule1.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Oke hij had pech met de jury beslissing, maar daar kon hij ook niks aan doen. Hij zei het zelf nog, "ik heb een geweldige race gereden" losers zeggen dat niet. Hij heeft zelfs zijn gezworen vijanden zoals Lauda aan zijn zijde. Hij is driver of the day geworden. En iedereen heeft van Max genoten. En dan het publiek tot winnaars uitroepen, Al die Amerikanen liepen gefrustreerd weg door de jury beslissing. Denk niet ze erg blij zijn met de uitkomst van de race.
Jij begint ook steeds meer een karikatuur te worden van jezelf...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.
Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Las dat gister ook hier... waar komt dat gerucht vandaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:07 schreef Geralt het volgende:
Gerucht dat de FIA een onderzoek in gaat stellen maar Max vanwege het uitschelden van die hondenlul.
Kan die knaker niet gewoon uit z'n functie ontheven worden? Waarom is ie na dat mercedesprotest debacle van vorig jaar al niet de laan uit getieft?
https://www.motorsport.co(...)s-usa-mexico-969960/quote:Mexico "debacle" prompted US GP Verstappen penalty - Horner
Lijkt mij de enig juiste conclusie van het hele voorval.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
De algemene tendens wat ik lees is dat Max terecht bestraft is maar andere coureurs dus ook bestraft hadden moeten worden.
En deze inconsistentie dus deze controverse veroorzaakt.
En dat zeggen dus onder andere coureurs, teambazen, journalisten en dergelijke.
Dat is de vraag. Het probleem is dat hij zoveel macht heeft dat hij zichzelf zou moeten ontheffen van zijn functie. In Japan bleek al dat hij zijn collega stewards totaal niet serieus nam die het geen fout vonden van Verstappen en Connelly het alleenrecht in handen nam.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:07 schreef Geralt het volgende:
Gerucht dat de FIA een onderzoek in gaat stellen maar Max vanwege het uitschelden van die hondenlul.
Kan die knaker niet gewoon uit z'n functie ontheven worden? Waarom is ie na dat mercedesprotest debacle van vorig jaar al niet de laan uit getieft?
Belooft wat voor volgend jaar, zolang Merc en/of Ferrari niet opeens weer enorme sprongen weten te maken met hun PU's.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:32 schreef SnowOokami het volgende:
Trouwens viel me op dat de RBR echt hard liep op de straight zonder DRS. (1,6s is ook te ver voor een tow denk ik).
Kimi tikte max. 304km/u aan net voor het rempunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook Kimi had DRS daar niet open. En ik vermoed toch een andere enginemode (Max in aanvalmodus, Kimi in brandstofbesparing).quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:32 schreef SnowOokami het volgende:
Trouwens viel me op dat de RBR echt hard liep op de straight zonder DRS. (1,6s is ook te ver voor een tow denk ik).
Kimi tikte max. 304km/u aan net voor het rempunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RB rijdt met minder vleugel hèquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:32 schreef SnowOokami het volgende:
Trouwens viel me op dat de RBR echt hard liep op de straight zonder DRS. (1,6s is ook te ver voor een tow denk ik).
Kimi tikte max. 304km/u aan net voor het rempunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zegt genoeg over de Renault en RBRquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:36 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ook Kimi had DRS daar niet open. En ik vermoed toch een andere enginemode (Max in aanvalmodus, Kimi in brandstofbesparing).
Ja en toch was hij ook heel snel in S1 en S3,quote:
Idd en dit is pas een pre-release van de 2018 motor met een veilige map.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Belooft wat voor volgend jaar, zolang Merc en/of Ferrari niet opeens weer enorme sprongen weten te maken met hun PU's.
Dat zijn dus de sectoren waar goede banden wel heel erg van pas kunnen komenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:39 schreef SnowOokami het volgende:
Ja en toch was hij ook heel snel in S1 en S3,
Tsskquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn dus de sectoren waar goede banden wel heel erg van pas kunnen komen
*kuchkuch*Mexico2016*kuchkuch*Vettel*kuchkuch*quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:50 schreef ShaoliN het volgende:
Max zal wel een tik op zijn vingers krijgen. Indien ze hem gaan straffen dan denk ik dat ze nog veel meer ongewenste aandacht op de stewards krijgen.
Geen idee of dit waar is, kwam deze net tegen @ motorsports;quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*kuchkuch*Mexico2016*kuchkuch*Vettel*kuchkuch*
Jep
Dafuqqqquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, kwam deze net tegen @ motorsports;
[ afbeelding ]
dat wisten we toch al?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, kwam deze net tegen @ motorsports;
[ afbeelding ]
Best apart als dat waar is.
Al zou het waar zijn, dat is natuurlijk waardeloze journalistiek. Als je met cijfers wilt gaan smijten moet je wel enigszins thuis zijn in statistiek. Op z'n minst moet je dan ook weten hoeveel straffen Connelly uberhaupt uitdeelt, misschien is hij gewoon een stuk strenger dan andere stewards.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, kwam deze net tegen @ motorsports;
[ afbeelding ]
Best apart als dat waar is.
Vergeet echter niet dat Mercedes, sinds de motorschade van Hamilton vorig jaar, het vermogen van de PU niet hoger zet dan persé nodig.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef VacaLoca het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat Max vanaf 16de plek en suboptimale bandenstrategie slechts 11 seconden achter Hamilton eindigde en 1 achter Vettel. Hij kon dus prima winnen als ie vooraan gestart was.
Ziet er goed uit voor 2018
Huh is geen artikel ofzo, gewoon een reactie op een artikel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Al zou het waar zijn, dat is natuurlijk waardeloze journalistiek. Als je met cijfers wilt gaan smijten moet je wel enigszins thuis zijn in statistiek. Op z'n minst moet je dan ook weten hoeveel straffen Connelly uberhaupt uitdeelt, misschien is hij gewoon een stuk strenger dan andere stewards.
Ik ben het er absoluut mee eens dat zoiets te denken geeft, maar zoiets gewoon de wereld in flikkeren voedt de gedachte dat die steward tegen Max is, zonder dat volledig te onderbouwen. En binnen no time (zie reacties hierboven) wordt het alleen maar als een bevestiging gezien van het onderbuikgevoel (ook bij mij overigens), terwijl het niet waterdicht is.
[/duivelsadvocaat]
Ik ben geen kei in kansberekening, maar ik denk dat als je er wat statistiek op los laat er toch wel iets te zeggen valt voor deze scorebord-journalistiek. Dit zijn geen ‘normale’ statistieken en op zijn minst opmerkelijk te noemenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Al zou het waar zijn, dat is natuurlijk waardeloze journalistiek. Als je met cijfers wilt gaan smijten moet je wel enigszins thuis zijn in statistiek. Op z'n minst moet je dan ook weten hoeveel straffen Connelly uberhaupt uitdeelt, misschien is hij gewoon een stuk strenger dan andere stewards.
Ik ben het er absoluut mee eens dat zoiets te denken geeft, maar zoiets gewoon de wereld in flikkeren voedt de gedachte dat die steward tegen Max is, zonder dat volledig te onderbouwen. En binnen no time (zie reacties hierboven) wordt het alleen maar als een bevestiging gezien van het onderbuikgevoel (ook bij mij overigens), terwijl het niet waterdicht is.
[/duivelsadvocaat]
Betere exit het rechte stuk op door zachtere en nieuwere banden zal ook wel helpen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:32 schreef SnowOokami het volgende:
Trouwens viel me op dat de RBR echt hard liep op de straight zonder DRS. (1,6s is ook te ver voor een tow denk ik).
Kimi tikte max. 304km/u aan net voor het rempunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Statistisch zegt dit alleen dat deze steward strenger is naar Max dan andere stewards. Het zegt niets over een vermeende bias tegen Max.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben geen kei in kansberekening, maar ik denk dat als je er wat statistiek op los laat er toch wel iets te zeggen valt voor deze scorebord-journalistiek. Dit zijn geen ‘normale’ statistieken en op zijn minst opmerkelijk te noemen
Aan de andere kant:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wellicht waren 3 van de 5 straffen gewoon terecht dan valt het allemaal wel mee hoor
Dit is oud nieuwsquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:54 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Aan de andere kant:
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Inderdaad. Vettel rijdt na bocht 1 P1 omdat hij buiten de baan kon gaan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die user kun je niet overtuigen. Zelfs niet met deze beelden.
Bekijk de herhaling van de start. Vettel, Sainz en zeker Bottas gaan buiten de baan. Als Vettel binnen de baan wil blijven moet hij liften en dan was LH44 er weer voorbij geweest. Maar goed allemaal niet erg. Hoort bij racen. En heb je regels pas ze dan gewoon consequent toe. Het hele weekend zijn ze buiten de baan geweest.
Ik verbind er ook geen conclusies aan, ik zeg alleen dat het enigzins opmerkelijk is. Om er echte conclusies uit te halen moeten alle straffen meegenomen worden, voor alle coureursquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:36 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Statistisch zegt dit alleen dat deze steward strenger is naar Max dan andere stewards. Het zegt niets over een vermeende bias tegen Max.
Simpelweg omdat straffen naar andere coureurs daarin meegenomen moeten worden. Misschien deelt deze man überhaupt wel veel meer straffen uit. Dan nog kan dat een teken zijn dat het een waardeloze steward is, maar ontkracht het de partijdigheid.
Het zegt dus eigenlijk niets. Het is selectieve statistiek om een punt te maken wat niet te maken is met deze gegevens.
Dat ie maar nooit meer steward mag zijn. Sneu figuur is het.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:54 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Aan de andere kant:
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Viermaal ja.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we dan onderdelen apart gaan bediscussiëren:
1. Had Verstappen voordeel.
2. Is de FIA inconsequent
3. Is Connely een lul
4. Heeft FIA afspraken omtrent bestraffen overtreden.
Het is juist goed dat ze deze keer snel beslissen over het podium. Stel dat het niet om Raikkonen zou gaan maar om een jonge rijder, dan wil je ook dat hij op het podium staat als hij zijn eerste podium haalt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Jij begint ook steeds meer een karikatuur te worden van jezelf...
Het moment van Max was een paar minuten nadat die van het podium weg is geplukt. Daar is vrij weinig ruimte voor bezinning geweest.
Als Maz hiervoor een straf zou krijgen is dat, zeker in ogenschouw nemende wat er een jaar geleden is gebeurt, een grote farce.
Ze waren dit weekend consequent. Iets wijd gaan op de exit was gedoogd op de meeste plekken op dit circuit. Een bocht afsnijden en daarbij iemand inhalen is dat niet. Max ging zelf ook bijna elke ronde met 4 wielen buiten de baan in de 1 na laatste bocht, daar heeft hij ook geen straf voor gehad.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Viermaal ja.
De rel is nu net dat FIA sinds het Mexico debacle afspraken had, Connely die moedwillig overtreedt, daarbij FIA inconsequent is gelet op meerdere offtracks en Verstappen gewoon een mooie inhaalmanoeuvre maakte waar ie inderdaad voordeel uit heeft gehaald.
Dus bestraf dan iedereen even consequent of wees naar iedereen even inconsequent. Dit riekt inderdaad naar dat Connely de pik heeft op Max sinds vorig jaar. En als je het offtrack gebeuren niet met zekerheid kunt vaststellen zonder eagle eye systemen zoals bij voetbal of een videoref zoals bij hockey, schrap die regel lekker.
Normaliter kun je nooit voordeel putten uit offtrack over gras of grind rijden. Als er een goed stuk asfalt ligt, kan ik de coureur het niet kwalijk nemen dat ie het benut. Laat de coureurs maar racen en vechten op elke manier mogelijk. Komt het kijkplezier enkel ten goede. Wordt het racen wat onvoorspelbaarder van ipv de saaie voorspelbare stoet vanaf pole die elkaar nauwelijks meer durft in te halen op welke wijze dan ook (behalve dan met behulp van drs)
Als de nieuwe eigenaar graag de F1 aantrekkelijk wil maken voor een nieuw publiek: minder regels, meer kijkplezier met racers die er echt voor gaan.
Is geen gerucht. Die Connely lul kreeg zijn zin niet, dus probeerde die het op een andere manier door te duwen. Klassiek autoritaire zak syndroom....quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Las dat gister ook hier... waar komt dat gerucht vandaan?
Valt toch wel mee. Hij geeft ook veel ruimte aan de uitleg van Max.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:
Noble gooit weer wat olie op het vuur
https://www.motorsport.co(...)-hurt-anyone-970053/
Dus hij krijgt nog een straf straks?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:38 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
[..]
Is geen gerucht. Die Connely lul kreeg zijn zin niet, dus probeerde die het op een andere manier door te duwen. Klassiek autoritaire zak syndroom....
Volgens mij deed Sainz het daar ook buitenom in de volgende bocht. Dus had prima gekund.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:19 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat hij voordeel had is vrij evident. Buitenom had hij Kimi niet ingehaald.
Sainz heeft Ocon nooit ingehaald.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:40 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Volgens mij deed Sainz het daar ook buitenom in de volgende bocht. Dus had prima gekund.
Sainz haalde Perez wel in buitenom daar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Sainz heeft Ocon nooit ingehaald.
Dat ging over Japan 2016.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:39 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dus hij krijgt nog een straf straks?
Op dat moment wist Lewis volgens mij niet wie die idioot dan was, misschien is dat wel een verschilletjequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:53 schreef SnowOokami het volgende:
ik moest even zoeken ja
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar hij vindt de betreffende persoon die dat gedaan heeft een idioot. En dat is Connelly.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op dat moment wist Lewis volgens mij niet wie die idioot dan was, misschien is dat wel een verschilletje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |