abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:33:32 #101
192683 AMDB
Visionair.
pi_174616409
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En voor de zoveelste keer ga je niet in op het niet nakomen vd afspraken die de FIA met de geams gemaakt heeft na Mexico 2016 en aan het begin vh seizoen. Waarom negeer je dat? Komt het niet zo handig uit in je argumentatie?
Als dat zo is dan is het kwalijk. Maar die regels staan nergens op papier en zijn dus ook geen formele afspraak. De FIA heeft dus kennlijk nog e.e.a. aan speelruimte.
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:35:07 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174616439
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Al deze factoren maken niet dat het geen do or die was. Dat was het wel, en zoals je zelf al zegt, zo is Max ook gewoon. Dat is mooi, dat is goed, dat willen we zien. Maar dat kan ook wel eens verkeerd aflopen met een crash of straf.
No guts, no glory

"Being a racing driver means you are racing with other people and if you no longer go for a gap that exists you are no longer a racing driver because we are competing.”
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:36:13 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174616462
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:30 schreef CrashO het volgende:

[..]

Brazilië zit (en blijft) op GMT-2. Wij dan op GMT+1. Dus 3 uur verschil tijdens de race.
Ik bedoel (nog steeds) tussen FP3 en de Q uiteraard :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:39:59 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174616566
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:33 schreef AMDB het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is het kwalijk. Maar die regels staan nergens op papier en zijn dus ook geen formele afspraak. De FIA heeft dus kennlijk nog e.e.a. aan speelruimte.
Ja, dat is zo.
Nee, de FIA heeft geen speelruimte. Afspraak is afspraak. Formeel of niet formeel. Ze betoont zich een onbetrouwbare partner en dat is uitermate slecht voor de relatie tussen de FIA en de teams. Het ondermijnt ook de positie vd FIA en de goodwill vd teams (en de fans) richting de FIA.
Het was een uitermate domme zet, in meerdere opzichten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:45:12 #105
192683 AMDB
Visionair.
pi_174616709
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, dat is zo.
Nee, de FIA heeft geen speelruimte. Afspraak is afspraak. Formeel of niet formeel. Ze betoont zich een onbetrouwbare partner en dat is uitermate slecht voor de relatie tussen de FIA en de teams. Het ondermijnt ook de positie vd FIA en de goodwill vd teams (en de fans) richting de FIA.
Het was een uitermate domme zet, in meerdere opzichten.
Zijn er nog meer mensen dan Lauda die er wat over hebben gezegd (over deze afspraak dan)?

Dat Lauda het zegt maakt het nog niet helemaal 100% waar, of had Lauda toen nog geen idee hoe de regels nu precies toegepast waren. Zonder dat er iets op papier staat zullen er altijd partijen zijn die zaken anders interpreteren. Zelfs als ze op papier staan is dat het geval.

Onder de huidige regels was de actie van Verstappen gewoon niet legaal. Hij was prachtig, hij was gedurfd, bovendien had hij niks meer te verliezen. Maar toegestaan is het niet.
pi_174616717
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

No guts, no glory

"Being a racing driver means you are racing with other people and if you no longer go for a gap that exists you are no longer a racing driver because we are competing.”
Precies.
pi_174617016
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:45 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zijn er nog meer mensen dan Lauda die er wat over hebben gezegd (over deze afspraak dan)?

Dat Lauda het zegt maakt het nog niet helemaal 100% waar, of had Lauda toen nog geen idee hoe de regels nu precies toegepast waren. Zonder dat er iets op papier staat zullen er altijd partijen zijn die zaken anders interpreteren. Zelfs als ze op papier staan is dat het geval.

Onder de huidige regels was de actie van Verstappen gewoon niet legaal. Hij was prachtig, hij was gedurfd, bovendien had hij niks meer te verliezen. Maar toegestaan is het niet.
quote:
Steward en voormalig F1-coureur Mika Salo steunt zijn baas in de beslissing. "Sorry, maar het ging te ver. Helaas was het op de televisiebeelden niet goed te zien, maar Max is alleen voorbij Kimi gekomen omdat hij de binnenkant van de bocht afsneed."
Er is serieus het hele weekend niks over tracklimits gezegd.

En wat is het verschil tussen buitenom en binnenlangs inhalen? De penalty blijft kinderachtig die de credibility van de FIA nog verder heeft doen dalen in de index.
Ze gooien het nu op "gaining an advantage" icm "4 wheels outside the white line". Er was sowieso nog een witte lijn buiten dat 1m gebied.

Er is serieus afgesproken na Mexico 2016 dat ze meer tijd zouden besteden aan het beoordelen van dit soort "overtredingen" en de drivers zouden horen... dat hebben ze niet gedaan en heel toevallig zijn (is) het weer dezelfde stewards die ook in Japan en Mexico 2016 zo moeilijk deden.

Salo beweert dat hij die overtake nooit had gehaald als hij die move niet had gemaakt, dat is gewoon _bullshit_ eerste klas. Ze kunnen dat niet weten omdat ze de telemetrie niet hebben gecontroleerd (aangezien ze die niet hebben opgevraagd obviously). Max had veel meer tractie als Kimi en bij 230km/u+ moet je wel een snap-beslissing nemen om niet in elkaar te rijden.

Daarnaast blijft het echt totaal bizar dat RBR absoluut _niet_ mag ingaan op deze uitspraak. De enige mogelijkheid die ze hebben is niet meedoen aan de volgende GP en dat soort grapjes werken alleen als de andere teams ook meewerken (aka US GP in 2005).

De FIA had zijn verlies moeten nemen en een keer duidelijk moeten zijn NA deze GP. Zij zijn de grootste verliezers in dit debacle. tis maar goed dat het niet om het kampioenschap ging...

[ Bericht 0% gewijzigd door SnowOokami op 23-10-2017 23:02:38 ]
  maandag 23 oktober 2017 @ 23:01:56 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174617103
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:45 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zijn er nog meer mensen dan Lauda die er wat over hebben gezegd (over deze afspraak dan)?

Dat Lauda het zegt maakt het nog niet helemaal 100% waar, of had Lauda toen nog geen idee hoe de regels nu precies toegepast waren. Zonder dat er iets op papier staat zullen er altijd partijen zijn die zaken anders interpreteren. Zelfs als ze op papier staan is dat het geval.

Onder de huidige regels was de actie van Verstappen gewoon niet legaal. Hij was prachtig, hij was gedurfd, bovendien had hij niks meer te verliezen. Maar toegestaan is het niet.
Ja, Horner. En Lauda gaat echt geen afspraken met de FIA verzinnen, hoe kom je erbij?
Wat de afspraken waren hebben ik en anderen al meermaals uit de doeken gedaan, maar ok nog maar eens:

Na Mexico 2016:
- Geen beslissingen/straffen die ah eind vd race de podiumbezetting wijzigen zonder zorgvuldig alle beelden bestudeerd te hebben en beide coureurs gehoord te hebben te hebben. Beslissing pas na podiumceremonie dus;
- Geen coureurs uit de green room plukken (kan ook niet ivm voorgaande afspraak/ als je ze eerst nog moet horen).

Begin vh seizoen:
- Geen straffen uitdelen op eigen initiatief (geen werk zoeken), er moet een klacht ve team liggen


Wie was de aanleiding deze afspraken (nou ja, iig zeker die na Mexico 2016) te maken? Max Verstappen
Wie wordt er nu het slachtoffer vh niet nakomen van die afspraken? Max Verstappen

Triest...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174617248
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:19 schreef CrashO het volgende:

[..]

Uiteraard. Ben blij dat iemand eindelijk aandacht besteed aan het checken :') Ik besteed er redelijk wat tijd aan om te zorgen dat hij foutvrij is, maar ben ook maar 1 persoon :P Maar had met het oog op de klokverschuiving zondag alles even dubbelgecheckt alvast..
Ik ben op vakantie anders had ik je echt wel geholpen.
pi_174617294
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik ben op vakantie anders had ik je echt wel geholpen.
:*
  maandag 23 oktober 2017 @ 23:36:39 #111
6941 APK
Factual, I think.
pi_174617832
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:11 schreef CrashO het volgende:

[..]

:*
Ik lees de OP altijd, much appreciated!
Hoewel het nu iets moeilijker is :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:09:40 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174618283
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:18:22 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174618401
En ten slotte een samenvatting van wat Max zei bij Peptalk (heb her zelf niet gezien overigens): https://www.gpupdate.net/(...)-zoiets-flapt-eruit/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174618597
Het ergste van alles, ik had een tientje ingezet dat Max het podium zou halen.
pi_174618619
Hoe dan ook,


arme Kimi ...
pi_174619511
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:45 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zijn er nog meer mensen dan Lauda die er wat over hebben gezegd (over deze afspraak dan)?

Dat Lauda het zegt maakt het nog niet helemaal 100% waar, of had Lauda toen nog geen idee hoe de regels nu precies toegepast waren. Zonder dat er iets op papier staat zullen er altijd partijen zijn die zaken anders interpreteren. Zelfs als ze op papier staan is dat het geval.

Onder de huidige regels was de actie van Verstappen gewoon niet legaal. Hij was prachtig, hij was gedurfd, bovendien had hij niks meer te verliezen. Maar toegestaan is het niet.
Andretti, hill, webber, rosberg...
pi_174619613
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 03:39 schreef opreis het volgende:

[..]

Andretti, hill, webber, rosberg...
(even ter aanvulling ;) )

Eddie Jordan, Arie Luyendyk (zelf een vaste steward voor Indycar), Alex Wurz, Will Buxton, Marino Franchitti... en de vele, vele fans (niet perse van Max, maar van de autosport in het algemeen) wereldwijd.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_174619857
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, dat is zo.
Nee, de FIA heeft geen speelruimte. Afspraak is afspraak. Formeel of niet formeel. Ze betoont zich een onbetrouwbare partner en dat is uitermate slecht voor de relatie tussen de FIA en de teams. Het ondermijnt ook de positie vd FIA en de goodwill vd teams (en de fans) richting de FIA.
Het was een uitermate domme zet, in meerdere opzichten.
Jup, de FIA "regeert" naar de letter van hun wetten, niet naar de geest van autoracen.
Woei!
pi_174620306
8)7
quote:
Liberty facing dilemma over idea to ditch F1 Fridays
https://www.motorsport.co(...)h-f1-fridays-969780/
pi_174620398
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:38 schreef Deckard het volgende:

[..]

8)7 Tuurlijk haal je er voordeel uit, anders rijd je die lijn niet bij een kwalificatie.
Precies dit. Het is namelijk sneller omdat je meer snelheid meeneemt het rechte stuk op.

Zelfs de coureurs zeggen dit.

En het levert dus ook voordeel op bij een inhaalactie omdat je sneller door de bocht kan waardoor je een ander in kan halen.

[ Bericht 8% gewijzigd door sasquatsch op 24-10-2017 09:11:14 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174620533
De algemene tendens wat ik lees is dat Max terecht bestraft is maar andere coureurs dus ook bestraft hadden moeten worden.

En deze inconsistentie dus deze controverse veroorzaakt.

En dat zeggen dus onder andere coureurs, teambazen, journalisten en dergelijke.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174620565
Belangrijkste voor mij is dat Max vanaf 16de plek en suboptimale bandenstrategie slechts 11 seconden achter Hamilton eindigde en 1 achter Vettel. Hij kon dus prima winnen als ie vooraan gestart was.

Ziet er goed uit voor 2018
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:13:44 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174620597
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:09 schreefonbetrouwbaresasquatsch[/url] het volgende:
De algemene tendens wat ik lees is dat Max terecht bestraft is maar andere coureurs dus ook bestraft hadden moeten worden.

En deze inconsistentie dus deze controverse veroorzaakt.

En dat zeggen dus onder andere coureurs, teambazen, journalisten en dergelijke.
Plus dat de FIA de afspraken met de teams (na Mexico 2016 en ah begin van dit seizoen) schendt. Dat vind ik ook behoorlijk kwalijk. Ze betonen zich een onbetrouwbare partner.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174620630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef VacaLoca het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat Max vanaf 16de plek en suboptimale bandenstrategie slechts 11 seconden achter Hamilton eindigde en 1 achter Vettel. Hij kon dus prima winnen als ie vooraan gestart was.

Ziet er goed uit voor 2018
Zeker!
pi_174620636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef VacaLoca het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat Max vanaf 16de plek en suboptimale bandenstrategie slechts 11 seconden achter Hamilton eindigde en 1 achter Vettel. Hij kon dus prima winnen als ie vooraan gestart was.

Ziet er goed uit voor 2018
Kom maar op @ Mexico 8-)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:33:28 #126
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174620839
Och je moet weten dat alle stewards ex Ferrari medewerkers zijn en je zult ermee moeten leven. Op naar Mexico.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174620937
In de uitzending van Formule 1 café hadden ze nog 2 voorbeelden van binnendoor snijden van Sainz geloof ik en nog een. Waarom doet de FIA daar dan niets mee?
pi_174621046
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
In de uitzending van Formule 1 café hadden ze nog 2 voorbeelden van binnendoor snijden van Sainz geloof ik en nog een. Waarom doet de FIA daar dan niets mee?
Omdat daar geen direct overduidelijk voordeel uit werd gehaald, zo is de lezing.

Ze (FIA) hebben een beslissing genomen, en daar is vervolgens een storm van kritiek op gekomen. Ze zouden op z'n minst kunnen aangeven dat ze wat met die kritiek willen doen, in wat voor aard of vorm dan ook, om in elk geval te tonen dat ze ruimte willen geven om zoiets te bespreken (met de teams dan dus).

Hun reactie is echter typisch FIA. Totaal niet luisteren, maar zoeken in welke bochten zij zich kunnen wringen zodat zij volgens hun eigen regels toch nog gelijk hebben. Gefeliciteerd FIA met je gelijk, maar op de lange termijn ga je daar niks mee winnen, alleen verliezen.
Woei!
pi_174621071
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:45 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Omdat daar geen direct overduidelijk voordeel uit werd gehaald, zo is de lezing.

Ze (FIA) hebben een beslissing genomen, en daar is vervolgens een storm van kritiek op gekomen. Ze zouden op z'n minst kunnen aangeven dat ze wat met die kritiek willen doen, in wat voor aard of vorm dan ook, om in elk geval te tonen dat ze ruimte willen geven om zoiets te bespreken (met de teams dan dus).

Hun reactie is echter typisch FIA. Totaal niet luisteren, maar zoeken in welke bochten zij zich kunnen wringen zodat zij volgens hun eigen regels toch nog gelijk hebben. Gefeliciteerd FIA met je gelijk, maar op de lange termijn ga je daar niks mee winnen, alleen verliezen.
Max had kunnen zeggen dat ie werd afgesneden maar niet de kans voor gekregen om dit toe te lichten. Ik hoop echt dat deze kritiek nog wel effe doorgaat en dat bv fans wegblijven: maw: ik hoop dat de pleuris uitbreekt.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:43:09 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174622040
quote:
Niet zo'n heel best idee als je bedenkt wat er op de vrijdag voor data naar binnen getrokken wordt.
Vrijdag is eigenlijk niet voor de supporters, het is er voor de teams om op zaterdag en zondag de optimale setup te krijgen voor de beste kwalificatie en race. Je moet in die 4 uur een complete setup zien te krijgen.
Ook voor de veiligheid is dit een issue lijkt me. Je weet niet hoe de banden op een bepaald circuit zich gedragen als je geen long run hebt gedaan.

Of willen ze zaterdag de FP doen en zondag Q en Race? Wat hou je dan over voor de support races?

Ik ben best voor verandering, maar sommige structuren moet je laten. Vrijdag FP 1 en 2, zaterdag FP 3 en Q en zondag WU en Race.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:58:04 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174622248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Max had kunnen zeggen dat ie werd afgesneden maar niet de kans voor gekregen om dit toe te lichten. Ik hoop echt dat deze kritiek nog wel effe doorgaat en dat bv fans wegblijven: maw: ik hoop dat de pleuris uitbreekt.
Jep.
Ik ook.
Maar daar had Max het gisteren ook al een beetje over bij peptalk. 'Gaan met z'n alleen een goed gesprek hebben, maar weten nog niet waar het eindigd' antwoordde hij op de vraag 'Willen jullie naar vaste stewards?'

Denk dat er wel wat gaande is nu in het paddock. Coureurs en teams zijn het beide een beetje zat aan het raken nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:11:30 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174622477
https://www.f1today.net/n(...)uit-tot-na-abu-dhabi

"Williams stelt keuze line up uit tot na Abu Dhabi"
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:13:03 #133
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174622500
Mij lijkt dat elke vorm van partijdigheid bij stewards uitgesloten moet zijn. Als ik jarenlang in de jeugd bij PSV heb gevoetbald, een seizoenskaart heb en onder een Cocu-dekbed slaap, mag ik later ook Ajax-PSV niet fluiten.

Oud werknemers van een F1 team horen dus niet als steward te werken. Mensen die zich te nadrukkelijk uitspreken in de media over bepaalde teams ook niet.

Dus vaste stewards die op dat soort punten gecheckt zijn, lijkt me het minste wat je als FIA kunt doen en het heeft er de schijn van dat de aanstelling van stewards nu op een andere manier verloopt?
pi_174622546
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef VacaLoca het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat Max vanaf 16de plek en suboptimale bandenstrategie slechts 11 seconden achter Hamilton eindigde en 1 achter Vettel. Hij kon dus prima winnen als ie vooraan gestart was.

Ziet er goed uit voor 2018
Waarbij wel gezegd moet worden dat hetzelfde geroepen werd aan het eind van 2016 ;)
pi_174622664
Consequenties van ‘mongool’ in de pijplijn als ik social media geruchten mag geloven. Zal wel weer lekker proportioneel zijn..
pi_174622883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Waarbij wel gezegd moet worden dat hetzelfde geroepen werd aan het eind van 2016 ;)
Met dit verschil dat de wagens dit jaar compleet opnieuw ontworpen zijn en die van volgend jaar een doorontwikkeling zijn van dit jaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174623100
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:22 schreef jpjedi het volgende:
Consequenties van ‘mongool’ in de pijplijn als ik social media geruchten mag geloven. Zal wel weer lekker proportioneel zijn..
Hij had beter fuck you kunnen zeggen. Daar was al een ongestrafte precedent voor.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:03:16 #138
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174623432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:22 schreef jpjedi het volgende:
Consequenties van ‘mongool’ in de pijplijn als ik social media geruchten mag geloven. Zal wel weer lekker proportioneel zijn..
Zou werkelijk van de zotte zijn als er sancties zouden volgen.
Dat zou des te meer de onschendbaarheid van Ferrari en hun coureurs aantonen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:07:33 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174623515
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Waarbij wel gezegd moet worden dat hetzelfde geroepen werd aan het eind van 2016 ;)
en dat die 11 seconden op Hamilton geflatteerd zijn, die heeft zowat de helft gewoon gecruised
pi_174623548
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hij had beter fuck you kunnen zeggen. Daar was al een ongestrafte precedent voor.
Maar dat zegt niks over de steward. Tis en blijft een mongool/idioot/stoethaspel! :P

De FIA had gisteren gewoon z'n verlies moeten nemen, ipv deze farce veroorzaken. Desnoods de podium ceremony uitstellen als ze het zo belangrijk vinden maar dit sloeg gewoon nergens op.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:09:43 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174623557
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zou werkelijk van de zotte zijn als er sancties zouden volgen.
Dat zou des te meer de onschendbaarheid van Ferrari en hun coureurs aantonen.
een voorwaardelijke straf zou wel kunnen en dat vind ik ook niet zo vreemd
pi_174623578
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hij had beter fuck you kunnen zeggen. Daar was al een ongestrafte precedent voor.
Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.

Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:11:09 #143
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_174623586
FIA maakt zich zelf ongeloofwaardig
pi_174623610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.

Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
De behandeling van Verstappen door Connely was in Mexico en vooral in Japan 2016 ook erg volwassen ja.
pi_174623639
Elke coureur die vrijwillig met alle banden buiten de lijnen gaat doet dit "to gain an advantage"anders zouden ze het niet doen natuurlijk. :')

En bij Max kun je je dan nog afvragen of het geheel vrijwillig was.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:14:37 #146
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174623662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.

Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Ongekend?
Haha, laat me niet lachen.
Hij wordt voor de camera geroepen en geeft zijn mening over een steward voor de Nederlandse televisie. Big deal.
pi_174623682
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.

Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Kut troll :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:15:49 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174623695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ongekend?
Haha, laat me niet lachen.
Hij wordt voor de camera geroepen en geeft zijn mening over een steward voor de Nederlandse televisie. Big deal.
maar het is toch niet goed wat hij doet? Als organisatie moet je er wel wat aan doen voor je geloofwaardigheid
pi_174623698
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.

Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Gelukkig ben jij dan ook helemaaaaaal niet partijdig wanneer het Vettel betreft.
pi_174623710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.

Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Eerlijk is eerlijk, je bent wel één van de meest creatieve trollen op Fok! _O-

Ik weet niet of je ooit aan sport oid dergelijks hebt gedaan, maar ik kon zelfs een paar uur na de finale van een autocross nog aardig vol adrenaline zitten, dan kon ik nog aardig boos zijn op iets waar ik een dag later anders over dacht. Het is iig wel duidelijk je meerdere linialen gebruikt, één voor Vettel en één voor de rest van het veld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 12:17:22 ]
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:17:01 #151
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174623719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar het is toch niet goed wat hij doet? Als organisatie moet je er wel wat aan doen voor je geloofwaardigheid
Geloofwaardigheid raak je kwijt door niet consequent je regeltjes toe te passen en mensen selectief te straffen voor ongepast taalgebruik.
pi_174623776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:13 schreef habitue het volgende:
Elke coureur die vrijwillig met alle banden buiten de lijnen gaat doet dit "to gain an advantage"anders zouden ze het niet doen natuurlijk. :')

En bij Max kun je je dan nog afvragen of het geheel vrijwillig was.
Ik denk dat hij instinctief op safe speelde vanwege die schrikreactie van Kimi, terwijl Salo het erop gooit dat hij eranders niet voorbij was gekomen als hij dat niet had gedaan.... ik vind dat erg kort door de bocht aangezien ze de telemetrie niet hebben bekeken (verschil in snelheid enzo).

Overigens lift hij volgens mij wel als hij van de kerb komt (anders spin je), dus het blijft enigzsins een eindeloze discussie of hij er nu wel een "advantage" mee heeft gehaald of niet.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:20:29 #153
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174623787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:12 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

De behandeling van Verstappen door Connely was in Mexico en vooral in Japan 2016 ook erg volwassen ja.
Die actie van Connelly tijdens Japan om op eigen initiatief naar Mercedes te stappen om hun te vragen een klacht tegen Max in te dienen spreekt boekdelen. Toen al had deze dwaas van zijn functie ontheven moeten worden. Maar helaas zijn alle stewards ex medewerkers van Ferrari en daar zullen we mee moeten leven.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:22:44 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174623823
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Geloofwaardigheid raak je kwijt door niet consequent je regeltjes toe te passen en mensen selectief te straffen voor ongepast taalgebruik.
Hoeft ook geen schorsing te zijn of zo, ik weet niet wat Vettel kreeg voor het uitschelden van Whiting
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:23:59 #155
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174623846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoeft ook geen schorsing te zijn of zo, ik weet niet wat Vettel kreeg voor het uitschelden van Whiting
Een waarschuwing lijkt me meer dan voldoende.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:24:24 #156
192683 AMDB
Visionair.
pi_174623852
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:13 schreef habitue het volgende:

En bij Max kun je je dan nog afvragen of het geheel vrijwillig was.
Stop met dingen verzinnen. Als ie niet genoeg ruimte had dan had ie moeten rennen. Dit is echt geen argument, voor niemand niet.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:28:27 #157
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174623918
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:24 schreef AMDB het volgende:

[..]

Stop met dingen verzinnen. Als ie niet genoeg ruimte had dan had ie moeten rennen. Dit is echt geen argument, voor niemand niet.
Potverdorie het zit je best hoog is het niet? Er kan toch op het moment van insturen ruimte zijn, Raikkonen die naar binnen stuurt waardoor er in de optiek van Max te weinig ruimte is.
Dat heeft Max zelf verklaard gisteren bij Peptalk.
Dus hoezo verzinnen?
pi_174624085
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Potverdorie het zit je best hoog is het niet? Er kan toch op het moment van insturen ruimte zijn, Raikkonen die naar binnen stuurt waardoor er in de optiek van Max te weinig ruimte is.
Dat heeft Max zelf verklaard gisteren bij Peptalk.
Dus hoezo verzinnen?
Wat ook meetelt als je de replays terug kijkt en de slowmows, dan zie je dat de bocht opeens een flinke knik naar rechts maakt. Raikkonen rijdt zijn racelijn, de ruimte wordt beperkter en om uit te wijken moet max naar rechts.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:37:04 #159
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174624086
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zou werkelijk van de zotte zijn als er sancties zouden volgen.
Dat zou des te meer de onschendbaarheid van Ferrari en hun coureurs aantonen.
Ik zie niet in wat Ferrari of hun coureurs hier direct mee te maken hebben.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:38:57 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174624114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.

Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Feiten verdraaien ligt wel in je aard, niet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:51:56 #161
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_174624379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Kom maar op @ Mexico 8-)
Kvyat is z’n stoeltje weer kwijt dus wie weet w/
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:56:31 #162
842 Zorro
Z
pi_174624462
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die actie van Connelly tijdens Japan om op eigen initiatief naar Mercedes te stappen om hun te vragen een klacht tegen Max in te dienen spreekt boekdelen. Toen al had deze dwaas van zijn functie ontheven moeten worden. Maar helaas zijn alle stewards ex medewerkers van Ferrari en daar zullen we mee moeten leven.
Weet je dat zeker?

Dat "ex"?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_174624728
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:56 schreef Zorro het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Dat "ex"?
Mika Salo wel :P

Connely en Novak niet.
pi_174624730
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:24 schreef AMDB het volgende:

[..]

Stop met dingen verzinnen. Als ie niet genoeg ruimte had dan had ie moeten rennen. Dit is echt geen argument, voor niemand niet.
Zo te zien begrijp je niks van F1, beter hou je het bij honkbal.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:12:26 #165
192683 AMDB
Visionair.
pi_174624825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Potverdorie het zit je best hoog is het niet? Er kan toch op het moment van insturen ruimte zijn, Raikkonen die naar binnen stuurt waardoor er in de optiek van Max te weinig ruimte is.
Dat heeft Max zelf verklaard gisteren bij Peptalk.
Dus hoezo verzinnen?
Hij brengt z'n auto toch vrijwillig in die positie?
pi_174624900
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoeft ook geen schorsing te zijn of zo, ik weet niet wat Vettel kreeg voor het uitschelden van Whiting
Een waarschuwing. Niet eens een reprimande volgens mij.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174625016
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ongekend?
Haha, laat me niet lachen.
Hij wordt voor de camera geroepen en geeft zijn mening over een steward voor de Nederlandse televisie. Big deal.
Hij scheldt een steward uit en beweert dat die partijdig is, ook in het Engels. Dat is een big deal ja, moet een trainer of voetballer in de PL eens doen, dan zit die een paar weken op de tribune. Nederland is ook uitzonderlijk direct en grof, in de Angelsaksische F1-wereld gelden andere normen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Feiten verdraaien ligt wel in je aard, niet?
Ik blaat gewoon Coronel en Doornbos niet na met hun fanclubgezeur en feitelijk onjuiste Vettel-gebash. Als ik dat hoor denk ik altijd hoe achterlijk moet de rest van het Ziggo-publiek wel niet zijn dat ze daar intrappen, maar dan komt er weer een post van jou en dan weet ik het.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174625108
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:13 schreef habitue het volgende:
Elke coureur die vrijwillig met alle banden buiten de lijnen gaat doet dit "to gain an advantage"anders zouden ze het niet doen natuurlijk. :')

En bij Max kun je je dan nog afvragen of het geheel vrijwillig was.
Wel of niet vrijwillig maakt niet uit. Als hij recht op die bocht had (omdat hij er ver genoeg naast zat) hadden ze Raikkonen ook moeten straffen, anders niet en is het terecht.

Maar dat is het probleem ook helemaal niet. Het probleem is dat hij als enige bestraft wordt voor "gaining an advantage while leaving the track" en de rest niet, terwijl er genoeg coureurs waren die voordeel hadden van het buiten de baan rijden, dan wel verdedigend (Bottas o.a.), dan wel aanvallend (o.a. Vettel en Sainz).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:25:04 #169
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174625163
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat Ferrari of hun coureurs hier direct mee te maken hebben.
Het gebakkes van Vettel jegens Whiting.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:27:51 #170
192683 AMDB
Visionair.
pi_174625263
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wel of niet vrijwillig maakt niet uit. Als hij recht op die bocht had (omdat hij er ver genoeg naast zat) hadden ze Raikkonen ook moeten straffen, anders niet en is het terecht.

Maar dat is het probleem ook helemaal niet. Het probleem is dat hij als enige bestraft wordt voor "gaining an advantage while leaving the track" en de rest niet, terwijl er genoeg coureurs waren die voordeel hadden van het buiten de baan rijden, dan wel verdedigend (Bottas o.a.), dan wel aanvallend (o.a. Vettel en Sainz).
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.

Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.

Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.

De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:29:54 #171
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174625326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij scheldt een steward uit en beweert dat die partijdig is, ook in het Engels. Dat is een big deal ja, moet een trainer of voetballer in de PL eens doen, dan zit die een paar weken op de tribune. Nederland is ook uitzonderlijk direct en grof, in de Angelsaksische F1-wereld gelden andere normen.
Hij scheldt hem niet uit, hij noemt hem een mongool voor de Nederlandse t.v.
Waarom de vergelijking met voetbal, dan zou Vettel toch ook een paar weekjes mogen brommen? Of viel dat weer mee?
Meten met 2 maten noemen ze dat.
pi_174625390
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.

Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.

Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.

De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.



Alsjeblieft
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174625403
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.

Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.

Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.

De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.

Ach joh. als de beelden van Hamilton in zijn kwali rondje, Sainz inhaalactie op Perez en het voordeel van de langere lijn van Bottas je niet kunnen overtuigen, dan moet je het gewoon laten om een discussie te voeren.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:34:12 #174
192683 AMDB
Visionair.
pi_174625460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:31 schreef habitue het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alsjeblieft
Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
pi_174625488
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:

[..]

Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
Laten we foto 1 nemen: Hoe, door de bocht af te snijden. Waarom? Om Force India in te halen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:28 #176
192683 AMDB
Visionair.
pi_174625539
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:35 schreef habitue het volgende:

[..]

Laten we foto 1 nemen: Hoe, door de bocht af te snijden. Waarom? Om Force India in te halen.
Is de bocht afsnijden hier sneller of gooit hij zijn auto hierna vlak voor Perez zodat hij niet z'n hogere Apex snelheid kan halen?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:39:10 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174625591
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:

[..]

Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
als er gravel had gelegen was het einde verhaal geweest dus iedereen die buiten de baan komt en door kan gaan heeft daar voordeel van
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:40:21 #178
192683 AMDB
Visionair.
pi_174625626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

als er gravel had gelegen was het einde verhaal geweest dus iedereen die buiten de baan komt en door kan gaan heeft daar voordeel van
Heel ander punt en heeft niks met inconsistentie in strafbeleid te maken.
pi_174625635
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:

[..]

Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
Bottas die buiten de baan komt dus een hogere snelheid mee kan nemen en zo voor Ricciardo kan blijven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:44:01 #180
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174625741
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:56 schreef Zorro het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Dat "ex"?
Zegt Jean Todt je niets😁. Die wilde ook al Massa ooit rijder bij Ferrari aanstellen als steward. Massa is er niet op ingegaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174625759
Dat jullie die discussie nog aan gaan met dit figuur.
pi_174625910
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.

Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.

Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.

De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.

Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:52:24 #183
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174625956
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
Die beslissing is alleen belachelijk omdat hij niet consequent word toegepast. Dat is alles. Het gezeur van voordeel etc etc doet er niet toe. Je bent buiten de baan. Maar helaas krijgt alleen Max hiervoor een straf. En dat is waar het fout gaat. Het hele weekend maken ze er geen probleem van. Alleen in die laatste ronde is het plots een probleem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:53:09 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174625971
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:40 schreef AMDB het volgende:

[..]

Heel ander punt en heeft niks met inconsistentie in strafbeleid te maken.
natuurlijk wel
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:53:40 #185
192683 AMDB
Visionair.
pi_174625984
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
We was genoeg ruimte. Max (over-)anticipeert dat Kimi meer naar binnen komt maar dat doet hij niet. Max zat dus fout en reageert nergens op een beweging van Kimi.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:53:58 #186
192683 AMDB
Visionair.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:55:25 #187
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_174626025
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat jullie die discussie nog aan gaan met dit figuur.
Dit dus, de tering.

Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:58:31 #188
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174626076
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:53 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nee.
toch niet zo'n visionair als je denkt dat je bent
pi_174626129
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit dus, de tering.

Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
Troll ;)

ik vind buiten de banden/barrier pas buiten de baan :6
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:01:40 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174626138
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit dus, de tering.

Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
Precies. Je weet niet eens of er een voordeel was. Daar moet je de telemetrie voor bekijken. Dat kan nooit binnen de 45 sec. bekeken worden. Maar als de regel is dat buiten de baan komen een straf oplevert dan is dat zo. Maar dan moet je dat consequent toepassen. En dat ontbreekt er totaal aan. Voordeel of nadeel doet er dan niet toe.

Overigens vind ik het een belachelijke regel. Maar hij is er nu eenmaal.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:07:03 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174626273
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik blaat gewoon Coronel en Doornbos niet na met hun fanclubgezeur en feitelijk onjuiste Vettel-gebash. Als ik dat hoor denk ik altijd hoe achterlijk moet de rest van het Ziggo-publiek wel niet zijn dat ze daar intrappen, maar dan komt er weer een post van jou en dan weet ik het.
En nu inhoudelijk?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:08:36 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174626322
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Bocht 1, ronde 1, Vettel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174626632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:31 schreef habitue het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alsjeblieft
Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.
pi_174626771
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die beslissing is alleen belachelijk omdat hij niet consequent word toegepast. Dat is alles. Het gezeur van voordeel etc etc doet er niet toe. Je bent buiten de baan. Maar helaas krijgt alleen Max hiervoor een straf. En dat is waar het fout gaat. Het hele weekend maken ze er geen probleem van. Alleen in die laatste ronde is het plots een probleem.

Nee dit is dus 100% incorrect. Het voordeel is het allerbelangrijkste. Buiten de baan komen levert nooit straf op alleen als er voordeel uit gehaald is.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:23:48 #195
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174626794
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.
Waarom zou je als coureur zijnde (tijdens kwalificatie van Hamilton bijv.) zonder dat je er voordeel van hebt buiten de baan gaan?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:25:40 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174626856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bocht 1, ronde 1, Vettel.
Die user kun je niet overtuigen. Zelfs niet met deze beelden.


Bekijk de herhaling van de start. Vettel, Sainz en zeker Bottas gaan buiten de baan. Als Vettel binnen de baan wil blijven moet hij liften en dan was LH44 er weer voorbij geweest. Maar goed allemaal niet erg. Hoort bij racen. En heb je regels pas ze dan gewoon consequent toe. Het hele weekend zijn ze buiten de baan geweest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174626980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:23 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waarom zou je als coureur zijnde (tijdens kwalificatie van Hamilton bijv.) zonder dat je er voordeel van hebt buiten de baan gaan?
Omdat een beetje wijd gaan op de exit hier op dit circuit gedoogd wordt. Dat is al het hele weekend het geval. Als het gedoogd word is het voordeel ook weg want dan kan iedereen wat wijder gaan, zoals velen ook deden, ook Max. Maar iets wijd gaan op een exit is heel wat anders dan in een race situatie in een gevecht direct voordeel krijgen door een stuk van de bocht af te snijden. Dat wordt uiteraard niet gedoogd. Dat snap je toch wel.
pi_174627020
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die user kun je niet overtuigen. Zelfs niet met deze beelden.


Bekijk de herhaling van de start. Vettel, Sainz en zeker Bottas gaan buiten de baan. Als Vettel binnen de baan wil blijven moet hij liften en dan was LH44 er weer voorbij geweest. Maar goed allemaal niet erg. Hoort bij racen. En heb je regels pas ze dan gewoon consequent toe. Het hele weekend zijn ze buiten de baan geweest.
De start en 1e ronde wordt er altijd minder opgetreden omdat het vaak nogal chaotisch is. Slecht voorbeeld dus.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:38:12 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174627171
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De start en 1e ronde wordt er altijd minder opgetreden omdat het vaak nogal chaotisch is. Slecht voorbeeld dus.
Het voorbeeld is prima om aan te tonen dat de regels naar eigen inzicht toegepast kunnen worden. Het is heel simpel. Je bent buiten de baan of niet. Makkelijker is het niet. Het is verdomme racen en geen sport waar stewards de regels kunnen toepassen zoals zij dat graag willen. Althans dat zou niet mogelijk moeten zijn. Je kunt niet eens in beroep gaan. Juist dit brengt de F1 in een lachwekkende toestand dat ook al blijkt als je alle reacties leest van ex topcoureurs. van Andretti tot Lauda etc. Goed voor de sport is het niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:39:04 #200
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174627190
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Omdat een beetje wijd gaan op de exit hier op dit circuit gedoogd wordt. Dat is al het hele weekend het geval. Als het gedoogd word is het voordeel ook weg want dan kan iedereen wat wijder gaan, zoals velen ook deden, ook Max. Maar iets wijd gaan op een exit is heel wat anders dan in een race situatie in een gevecht direct voordeel krijgen door een stuk van de bocht af te snijden. Dat wordt uiteraard niet gedoogd. Dat snap je toch wel.
Dan heb je er als coureur er toch altijd voordeel van? Anders kleur je toch consequent binnen de lijntjes?
Een beetje wijd gaan is geen duidelijk gegeven, wanneer ga je te ver wijd?
De coureur schat de situatie in en bepaalt de voor hem snelste racelijn.
Niks telemetrie van Hamilton tijdens zijn flying lap.
Hij ging voor de te wijde racelijn opzettelijk buiten de baan, en gained an advantage. Anders zou hij niet zo wijd zijn gegaan.
Toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')