Als dat zo is dan is het kwalijk. Maar die regels staan nergens op papier en zijn dus ook geen formele afspraak. De FIA heeft dus kennlijk nog e.e.a. aan speelruimte.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En voor de zoveelste keer ga je niet in op het niet nakomen vd afspraken die de FIA met de geams gemaakt heeft na Mexico 2016 en aan het begin vh seizoen. Waarom negeer je dat? Komt het niet zo handig uit in je argumentatie?
No guts, no gloryquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Al deze factoren maken niet dat het geen do or die was. Dat was het wel, en zoals je zelf al zegt, zo is Max ook gewoon. Dat is mooi, dat is goed, dat willen we zien. Maar dat kan ook wel eens verkeerd aflopen met een crash of straf.
Ik bedoel (nog steeds) tussen FP3 en de Q uiteraardquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:30 schreef CrashO het volgende:
[..]
Brazilië zit (en blijft) op GMT-2. Wij dan op GMT+1. Dus 3 uur verschil tijdens de race.
Ja, dat is zo.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:33 schreef AMDB het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is het kwalijk. Maar die regels staan nergens op papier en zijn dus ook geen formele afspraak. De FIA heeft dus kennlijk nog e.e.a. aan speelruimte.
Zijn er nog meer mensen dan Lauda die er wat over hebben gezegd (over deze afspraak dan)?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat is zo.
Nee, de FIA heeft geen speelruimte. Afspraak is afspraak. Formeel of niet formeel. Ze betoont zich een onbetrouwbare partner en dat is uitermate slecht voor de relatie tussen de FIA en de teams. Het ondermijnt ook de positie vd FIA en de goodwill vd teams (en de fans) richting de FIA.
Het was een uitermate domme zet, in meerdere opzichten.
Precies.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
No guts, no glory
"Being a racing driver means you are racing with other people and if you no longer go for a gap that exists you are no longer a racing driver because we are competing.”
quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:45 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zijn er nog meer mensen dan Lauda die er wat over hebben gezegd (over deze afspraak dan)?
Dat Lauda het zegt maakt het nog niet helemaal 100% waar, of had Lauda toen nog geen idee hoe de regels nu precies toegepast waren. Zonder dat er iets op papier staat zullen er altijd partijen zijn die zaken anders interpreteren. Zelfs als ze op papier staan is dat het geval.
Onder de huidige regels was de actie van Verstappen gewoon niet legaal. Hij was prachtig, hij was gedurfd, bovendien had hij niks meer te verliezen. Maar toegestaan is het niet.
Er is serieus het hele weekend niks over tracklimits gezegd.quote:Steward en voormalig F1-coureur Mika Salo steunt zijn baas in de beslissing. "Sorry, maar het ging te ver. Helaas was het op de televisiebeelden niet goed te zien, maar Max is alleen voorbij Kimi gekomen omdat hij de binnenkant van de bocht afsneed."
Ja, Horner. En Lauda gaat echt geen afspraken met de FIA verzinnen, hoe kom je erbij?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:45 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zijn er nog meer mensen dan Lauda die er wat over hebben gezegd (over deze afspraak dan)?
Dat Lauda het zegt maakt het nog niet helemaal 100% waar, of had Lauda toen nog geen idee hoe de regels nu precies toegepast waren. Zonder dat er iets op papier staat zullen er altijd partijen zijn die zaken anders interpreteren. Zelfs als ze op papier staan is dat het geval.
Onder de huidige regels was de actie van Verstappen gewoon niet legaal. Hij was prachtig, hij was gedurfd, bovendien had hij niks meer te verliezen. Maar toegestaan is het niet.
Ik ben op vakantie anders had ik je echt wel geholpen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:19 schreef CrashO het volgende:
[..]
Uiteraard. Ben blij dat iemand eindelijk aandacht besteed aan het checkenIk besteed er redelijk wat tijd aan om te zorgen dat hij foutvrij is, maar ben ook maar 1 persoon
Maar had met het oog op de klokverschuiving zondag alles even dubbelgecheckt alvast..
quote:Op maandag 23 oktober 2017 23:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik ben op vakantie anders had ik je echt wel geholpen.
Ik lees de OP altijd, much appreciated!quote:
Andretti, hill, webber, rosberg...quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:45 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zijn er nog meer mensen dan Lauda die er wat over hebben gezegd (over deze afspraak dan)?
Dat Lauda het zegt maakt het nog niet helemaal 100% waar, of had Lauda toen nog geen idee hoe de regels nu precies toegepast waren. Zonder dat er iets op papier staat zullen er altijd partijen zijn die zaken anders interpreteren. Zelfs als ze op papier staan is dat het geval.
Onder de huidige regels was de actie van Verstappen gewoon niet legaal. Hij was prachtig, hij was gedurfd, bovendien had hij niks meer te verliezen. Maar toegestaan is het niet.
(even ter aanvullingquote:
Jup, de FIA "regeert" naar de letter van hun wetten, niet naar de geest van autoracen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat is zo.
Nee, de FIA heeft geen speelruimte. Afspraak is afspraak. Formeel of niet formeel. Ze betoont zich een onbetrouwbare partner en dat is uitermate slecht voor de relatie tussen de FIA en de teams. Het ondermijnt ook de positie vd FIA en de goodwill vd teams (en de fans) richting de FIA.
Het was een uitermate domme zet, in meerdere opzichten.
https://www.motorsport.co(...)h-f1-fridays-969780/quote:Liberty facing dilemma over idea to ditch F1 Fridays
Precies dit. Het is namelijk sneller omdat je meer snelheid meeneemt het rechte stuk op.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:38 schreef Deckard het volgende:
[..]Tuurlijk haal je er voordeel uit, anders rijd je die lijn niet bij een kwalificatie.
Plus dat de FIA de afspraken met de teams (na Mexico 2016 en ah begin van dit seizoen) schendt. Dat vind ik ook behoorlijk kwalijk. Ze betonen zich een onbetrouwbare partner.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:09 schreefonbetrouwbaresasquatsch[/url] het volgende:
De algemene tendens wat ik lees is dat Max terecht bestraft is maar andere coureurs dus ook bestraft hadden moeten worden.
En deze inconsistentie dus deze controverse veroorzaakt.
En dat zeggen dus onder andere coureurs, teambazen, journalisten en dergelijke.
Zeker!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef VacaLoca het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat Max vanaf 16de plek en suboptimale bandenstrategie slechts 11 seconden achter Hamilton eindigde en 1 achter Vettel. Hij kon dus prima winnen als ie vooraan gestart was.
Ziet er goed uit voor 2018
Kom maar op @ Mexicoquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef VacaLoca het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat Max vanaf 16de plek en suboptimale bandenstrategie slechts 11 seconden achter Hamilton eindigde en 1 achter Vettel. Hij kon dus prima winnen als ie vooraan gestart was.
Ziet er goed uit voor 2018
Omdat daar geen direct overduidelijk voordeel uit werd gehaald, zo is de lezing.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
In de uitzending van Formule 1 café hadden ze nog 2 voorbeelden van binnendoor snijden van Sainz geloof ik en nog een. Waarom doet de FIA daar dan niets mee?
Max had kunnen zeggen dat ie werd afgesneden maar niet de kans voor gekregen om dit toe te lichten. Ik hoop echt dat deze kritiek nog wel effe doorgaat en dat bv fans wegblijven: maw: ik hoop dat de pleuris uitbreekt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:45 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Omdat daar geen direct overduidelijk voordeel uit werd gehaald, zo is de lezing.
Ze (FIA) hebben een beslissing genomen, en daar is vervolgens een storm van kritiek op gekomen. Ze zouden op z'n minst kunnen aangeven dat ze wat met die kritiek willen doen, in wat voor aard of vorm dan ook, om in elk geval te tonen dat ze ruimte willen geven om zoiets te bespreken (met de teams dan dus).
Hun reactie is echter typisch FIA. Totaal niet luisteren, maar zoeken in welke bochten zij zich kunnen wringen zodat zij volgens hun eigen regels toch nog gelijk hebben. Gefeliciteerd FIA met je gelijk, maar op de lange termijn ga je daar niks mee winnen, alleen verliezen.
Niet zo'n heel best idee als je bedenkt wat er op de vrijdag voor data naar binnen getrokken wordt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 08:49 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)h-f1-fridays-969780/
Jep.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Max had kunnen zeggen dat ie werd afgesneden maar niet de kans voor gekregen om dit toe te lichten. Ik hoop echt dat deze kritiek nog wel effe doorgaat en dat bv fans wegblijven: maw: ik hoop dat de pleuris uitbreekt.
Waarbij wel gezegd moet worden dat hetzelfde geroepen werd aan het eind van 2016quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef VacaLoca het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat Max vanaf 16de plek en suboptimale bandenstrategie slechts 11 seconden achter Hamilton eindigde en 1 achter Vettel. Hij kon dus prima winnen als ie vooraan gestart was.
Ziet er goed uit voor 2018
Met dit verschil dat de wagens dit jaar compleet opnieuw ontworpen zijn en die van volgend jaar een doorontwikkeling zijn van dit jaar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij wel gezegd moet worden dat hetzelfde geroepen werd aan het eind van 2016
Hij had beter fuck you kunnen zeggen. Daar was al een ongestrafte precedent voor.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:22 schreef jpjedi het volgende:
Consequenties van ‘mongool’ in de pijplijn als ik social media geruchten mag geloven. Zal wel weer lekker proportioneel zijn..
Zou werkelijk van de zotte zijn als er sancties zouden volgen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:22 schreef jpjedi het volgende:
Consequenties van ‘mongool’ in de pijplijn als ik social media geruchten mag geloven. Zal wel weer lekker proportioneel zijn..
en dat die 11 seconden op Hamilton geflatteerd zijn, die heeft zowat de helft gewoon gecruisedquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij wel gezegd moet worden dat hetzelfde geroepen werd aan het eind van 2016
Maar dat zegt niks over de steward. Tis en blijft een mongool/idioot/stoethaspel!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hij had beter fuck you kunnen zeggen. Daar was al een ongestrafte precedent voor.
een voorwaardelijke straf zou wel kunnen en dat vind ik ook niet zo vreemdquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zou werkelijk van de zotte zijn als er sancties zouden volgen.
Dat zou des te meer de onschendbaarheid van Ferrari en hun coureurs aantonen.
Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 11:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hij had beter fuck you kunnen zeggen. Daar was al een ongestrafte precedent voor.
De behandeling van Verstappen door Connely was in Mexico en vooral in Japan 2016 ook erg volwassen ja.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.
Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Ongekend?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.
Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Kut trollquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.
Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
maar het is toch niet goed wat hij doet? Als organisatie moet je er wel wat aan doen voor je geloofwaardigheidquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ongekend?
Haha, laat me niet lachen.
Hij wordt voor de camera geroepen en geeft zijn mening over een steward voor de Nederlandse televisie. Big deal.
Gelukkig ben jij dan ook helemaaaaaal niet partijdig wanneer het Vettel betreft.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.
Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Eerlijk is eerlijk, je bent wel één van de meest creatieve trollen op Fok!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.
Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Geloofwaardigheid raak je kwijt door niet consequent je regeltjes toe te passen en mensen selectief te straffen voor ongepast taalgebruik.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het is toch niet goed wat hij doet? Als organisatie moet je er wel wat aan doen voor je geloofwaardigheid
Ik denk dat hij instinctief op safe speelde vanwege die schrikreactie van Kimi, terwijl Salo het erop gooit dat hij eranders niet voorbij was gekomen als hij dat niet had gedaan.... ik vind dat erg kort door de bocht aangezien ze de telemetrie niet hebben bekeken (verschil in snelheid enzo).quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:13 schreef habitue het volgende:
Elke coureur die vrijwillig met alle banden buiten de lijnen gaat doet dit "to gain an advantage"anders zouden ze het niet doen natuurlijk.![]()
En bij Max kun je je dan nog afvragen of het geheel vrijwillig was.
Die actie van Connelly tijdens Japan om op eigen initiatief naar Mercedes te stappen om hun te vragen een klacht tegen Max in te dienen spreekt boekdelen. Toen al had deze dwaas van zijn functie ontheven moeten worden. Maar helaas zijn alle stewards ex medewerkers van Ferrari en daar zullen we mee moeten leven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De behandeling van Verstappen door Connely was in Mexico en vooral in Japan 2016 ook erg volwassen ja.
Hoeft ook geen schorsing te zijn of zo, ik weet niet wat Vettel kreeg voor het uitschelden van Whitingquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geloofwaardigheid raak je kwijt door niet consequent je regeltjes toe te passen en mensen selectief te straffen voor ongepast taalgebruik.
Een waarschuwing lijkt me meer dan voldoende.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoeft ook geen schorsing te zijn of zo, ik weet niet wat Vettel kreeg voor het uitschelden van Whiting
Stop met dingen verzinnen. Als ie niet genoeg ruimte had dan had ie moeten rennen. Dit is echt geen argument, voor niemand niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:13 schreef habitue het volgende:
En bij Max kun je je dan nog afvragen of het geheel vrijwillig was.
Potverdorie het zit je best hoog is het niet? Er kan toch op het moment van insturen ruimte zijn, Raikkonen die naar binnen stuurt waardoor er in de optiek van Max te weinig ruimte is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:24 schreef AMDB het volgende:
[..]
Stop met dingen verzinnen. Als ie niet genoeg ruimte had dan had ie moeten rennen. Dit is echt geen argument, voor niemand niet.
Wat ook meetelt als je de replays terug kijkt en de slowmows, dan zie je dat de bocht opeens een flinke knik naar rechts maakt. Raikkonen rijdt zijn racelijn, de ruimte wordt beperkter en om uit te wijken moet max naar rechts.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Potverdorie het zit je best hoog is het niet? Er kan toch op het moment van insturen ruimte zijn, Raikkonen die naar binnen stuurt waardoor er in de optiek van Max te weinig ruimte is.
Dat heeft Max zelf verklaard gisteren bij Peptalk.
Dus hoezo verzinnen?
Ik zie niet in wat Ferrari of hun coureurs hier direct mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zou werkelijk van de zotte zijn als er sancties zouden volgen.
Dat zou des te meer de onschendbaarheid van Ferrari en hun coureurs aantonen.
Feiten verdraaien ligt wel in je aard, niet?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is ook minder ernstig dan een scheldwoord, dan heb je nog heat of the moment vs. kalm beraad na de wedstrijd, je hebt de boordradio voor interngebruik vs. de media voor extern gebruik en Vettel heeft meteen daarna op eigen initiatief excuses aangeboden. En dan beweert Verstappen ook nog eens dat hij opzettelijk wordt benadeeld.
Dus nee, het is niet raar als Verstappen hiervoor straf krijgt. Dit is ongekend, er zijn in het verleden vele coureurs geweest die veel meer recht van spreken hadden maar zich niet zo hebben uitgelaten. Die verhalen over zijn volwassenheid kunnen in ieder geval weer de kast in.
Weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die actie van Connelly tijdens Japan om op eigen initiatief naar Mercedes te stappen om hun te vragen een klacht tegen Max in te dienen spreekt boekdelen. Toen al had deze dwaas van zijn functie ontheven moeten worden. Maar helaas zijn alle stewards ex medewerkers van Ferrari en daar zullen we mee moeten leven.
Zo te zien begrijp je niks van F1, beter hou je het bij honkbal.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:24 schreef AMDB het volgende:
[..]
Stop met dingen verzinnen. Als ie niet genoeg ruimte had dan had ie moeten rennen. Dit is echt geen argument, voor niemand niet.
Hij brengt z'n auto toch vrijwillig in die positie?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Potverdorie het zit je best hoog is het niet? Er kan toch op het moment van insturen ruimte zijn, Raikkonen die naar binnen stuurt waardoor er in de optiek van Max te weinig ruimte is.
Dat heeft Max zelf verklaard gisteren bij Peptalk.
Dus hoezo verzinnen?
Een waarschuwing. Niet eens een reprimande volgens mij.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoeft ook geen schorsing te zijn of zo, ik weet niet wat Vettel kreeg voor het uitschelden van Whiting
Hij scheldt een steward uit en beweert dat die partijdig is, ook in het Engels. Dat is een big deal ja, moet een trainer of voetballer in de PL eens doen, dan zit die een paar weken op de tribune. Nederland is ook uitzonderlijk direct en grof, in de Angelsaksische F1-wereld gelden andere normen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ongekend?
Haha, laat me niet lachen.
Hij wordt voor de camera geroepen en geeft zijn mening over een steward voor de Nederlandse televisie. Big deal.
Ik blaat gewoon Coronel en Doornbos niet na met hun fanclubgezeur en feitelijk onjuiste Vettel-gebash. Als ik dat hoor denk ik altijd hoe achterlijk moet de rest van het Ziggo-publiek wel niet zijn dat ze daar intrappen, maar dan komt er weer een post van jou en dan weet ik het.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Feiten verdraaien ligt wel in je aard, niet?
Wel of niet vrijwillig maakt niet uit. Als hij recht op die bocht had (omdat hij er ver genoeg naast zat) hadden ze Raikkonen ook moeten straffen, anders niet en is het terecht.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:13 schreef habitue het volgende:
Elke coureur die vrijwillig met alle banden buiten de lijnen gaat doet dit "to gain an advantage"anders zouden ze het niet doen natuurlijk.![]()
En bij Max kun je je dan nog afvragen of het geheel vrijwillig was.
Het gebakkes van Vettel jegens Whiting.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat Ferrari of hun coureurs hier direct mee te maken hebben.
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wel of niet vrijwillig maakt niet uit. Als hij recht op die bocht had (omdat hij er ver genoeg naast zat) hadden ze Raikkonen ook moeten straffen, anders niet en is het terecht.
Maar dat is het probleem ook helemaal niet. Het probleem is dat hij als enige bestraft wordt voor "gaining an advantage while leaving the track" en de rest niet, terwijl er genoeg coureurs waren die voordeel hadden van het buiten de baan rijden, dan wel verdedigend (Bottas o.a.), dan wel aanvallend (o.a. Vettel en Sainz).
Hij scheldt hem niet uit, hij noemt hem een mongool voor de Nederlandse t.v.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij scheldt een steward uit en beweert dat die partijdig is, ook in het Engels. Dat is een big deal ja, moet een trainer of voetballer in de PL eens doen, dan zit die een paar weken op de tribune. Nederland is ook uitzonderlijk direct en grof, in de Angelsaksische F1-wereld gelden andere normen.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.
Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.
De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.
Ach joh. als de beelden van Hamilton in zijn kwali rondje, Sainz inhaalactie op Perez en het voordeel van de langere lijn van Bottas je niet kunnen overtuigen, dan moet je het gewoon laten om een discussie te voeren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.
Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.
De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.
Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?quote:
Laten we foto 1 nemen: Hoe, door de bocht af te snijden. Waarom? Om Force India in te halen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:
[..]
Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
Is de bocht afsnijden hier sneller of gooit hij zijn auto hierna vlak voor Perez zodat hij niet z'n hogere Apex snelheid kan halen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:35 schreef habitue het volgende:
[..]
Laten we foto 1 nemen: Hoe, door de bocht af te snijden. Waarom? Om Force India in te halen.
als er gravel had gelegen was het einde verhaal geweest dus iedereen die buiten de baan komt en door kan gaan heeft daar voordeel vanquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:
[..]
Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
Heel ander punt en heeft niks met inconsistentie in strafbeleid te maken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
als er gravel had gelegen was het einde verhaal geweest dus iedereen die buiten de baan komt en door kan gaan heeft daar voordeel van
Bottas die buiten de baan komt dus een hogere snelheid mee kan nemen en zo voor Ricciardo kan blijven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:
[..]
Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
Zegt Jean Todt je niets😁. Die wilde ook al Massa ooit rijder bij Ferrari aanstellen als steward. Massa is er niet op ingegaan.quote:
Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.
Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.
De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.
Die beslissing is alleen belachelijk omdat hij niet consequent word toegepast. Dat is alles. Het gezeur van voordeel etc etc doet er niet toe. Je bent buiten de baan. Maar helaas krijgt alleen Max hiervoor een straf. En dat is waar het fout gaat. Het hele weekend maken ze er geen probleem van. Alleen in die laatste ronde is het plots een probleem.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
natuurlijk welquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:40 schreef AMDB het volgende:
[..]
Heel ander punt en heeft niks met inconsistentie in strafbeleid te maken.
We was genoeg ruimte. Max (over-)anticipeert dat Kimi meer naar binnen komt maar dat doet hij niet. Max zat dus fout en reageert nergens op een beweging van Kimi.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
Dit dus, de tering.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat jullie die discussie nog aan gaan met dit figuur.
Trollquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit dus, de tering.
Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
Precies. Je weet niet eens of er een voordeel was. Daar moet je de telemetrie voor bekijken. Dat kan nooit binnen de 45 sec. bekeken worden. Maar als de regel is dat buiten de baan komen een straf oplevert dan is dat zo. Maar dan moet je dat consequent toepassen. En dat ontbreekt er totaal aan. Voordeel of nadeel doet er dan niet toe.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit dus, de tering.
Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
En nu inhoudelijk?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik blaat gewoon Coronel en Doornbos niet na met hun fanclubgezeur en feitelijk onjuiste Vettel-gebash. Als ik dat hoor denk ik altijd hoe achterlijk moet de rest van het Ziggo-publiek wel niet zijn dat ze daar intrappen, maar dan komt er weer een post van jou en dan weet ik het.
Bocht 1, ronde 1, Vettel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.quote:
Nee dit is dus 100% incorrect. Het voordeel is het allerbelangrijkste. Buiten de baan komen levert nooit straf op alleen als er voordeel uit gehaald is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die beslissing is alleen belachelijk omdat hij niet consequent word toegepast. Dat is alles. Het gezeur van voordeel etc etc doet er niet toe. Je bent buiten de baan. Maar helaas krijgt alleen Max hiervoor een straf. En dat is waar het fout gaat. Het hele weekend maken ze er geen probleem van. Alleen in die laatste ronde is het plots een probleem.
Waarom zou je als coureur zijnde (tijdens kwalificatie van Hamilton bijv.) zonder dat je er voordeel van hebt buiten de baan gaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.
Die user kun je niet overtuigen. Zelfs niet met deze beelden.quote:
Omdat een beetje wijd gaan op de exit hier op dit circuit gedoogd wordt. Dat is al het hele weekend het geval. Als het gedoogd word is het voordeel ook weg want dan kan iedereen wat wijder gaan, zoals velen ook deden, ook Max. Maar iets wijd gaan op een exit is heel wat anders dan in een race situatie in een gevecht direct voordeel krijgen door een stuk van de bocht af te snijden. Dat wordt uiteraard niet gedoogd. Dat snap je toch wel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom zou je als coureur zijnde (tijdens kwalificatie van Hamilton bijv.) zonder dat je er voordeel van hebt buiten de baan gaan?
De start en 1e ronde wordt er altijd minder opgetreden omdat het vaak nogal chaotisch is. Slecht voorbeeld dus.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die user kun je niet overtuigen. Zelfs niet met deze beelden.
Bekijk de herhaling van de start. Vettel, Sainz en zeker Bottas gaan buiten de baan. Als Vettel binnen de baan wil blijven moet hij liften en dan was LH44 er weer voorbij geweest. Maar goed allemaal niet erg. Hoort bij racen. En heb je regels pas ze dan gewoon consequent toe. Het hele weekend zijn ze buiten de baan geweest.
Het voorbeeld is prima om aan te tonen dat de regels naar eigen inzicht toegepast kunnen worden. Het is heel simpel. Je bent buiten de baan of niet. Makkelijker is het niet. Het is verdomme racen en geen sport waar stewards de regels kunnen toepassen zoals zij dat graag willen. Althans dat zou niet mogelijk moeten zijn. Je kunt niet eens in beroep gaan. Juist dit brengt de F1 in een lachwekkende toestand dat ook al blijkt als je alle reacties leest van ex topcoureurs. van Andretti tot Lauda etc. Goed voor de sport is het niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De start en 1e ronde wordt er altijd minder opgetreden omdat het vaak nogal chaotisch is. Slecht voorbeeld dus.
Dan heb je er als coureur er toch altijd voordeel van? Anders kleur je toch consequent binnen de lijntjes?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Omdat een beetje wijd gaan op de exit hier op dit circuit gedoogd wordt. Dat is al het hele weekend het geval. Als het gedoogd word is het voordeel ook weg want dan kan iedereen wat wijder gaan, zoals velen ook deden, ook Max. Maar iets wijd gaan op een exit is heel wat anders dan in een race situatie in een gevecht direct voordeel krijgen door een stuk van de bocht af te snijden. Dat wordt uiteraard niet gedoogd. Dat snap je toch wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |