https://www.motorsport.co(...)s-usa-mexico-969960/quote:Mexico "debacle" prompted US GP Verstappen penalty - Horner
Lijkt mij de enig juiste conclusie van het hele voorval.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
De algemene tendens wat ik lees is dat Max terecht bestraft is maar andere coureurs dus ook bestraft hadden moeten worden.
En deze inconsistentie dus deze controverse veroorzaakt.
En dat zeggen dus onder andere coureurs, teambazen, journalisten en dergelijke.
Dat is de vraag. Het probleem is dat hij zoveel macht heeft dat hij zichzelf zou moeten ontheffen van zijn functie. In Japan bleek al dat hij zijn collega stewards totaal niet serieus nam die het geen fout vonden van Verstappen en Connelly het alleenrecht in handen nam.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:07 schreef Geralt het volgende:
Gerucht dat de FIA een onderzoek in gaat stellen maar Max vanwege het uitschelden van die hondenlul.
Kan die knaker niet gewoon uit z'n functie ontheven worden? Waarom is ie na dat mercedesprotest debacle van vorig jaar al niet de laan uit getieft?
Belooft wat voor volgend jaar, zolang Merc en/of Ferrari niet opeens weer enorme sprongen weten te maken met hun PU's.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:32 schreef SnowOokami het volgende:
Trouwens viel me op dat de RBR echt hard liep op de straight zonder DRS. (1,6s is ook te ver voor een tow denk ik).
Kimi tikte max. 304km/u aan net voor het rempunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook Kimi had DRS daar niet open. En ik vermoed toch een andere enginemode (Max in aanvalmodus, Kimi in brandstofbesparing).quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:32 schreef SnowOokami het volgende:
Trouwens viel me op dat de RBR echt hard liep op de straight zonder DRS. (1,6s is ook te ver voor een tow denk ik).
Kimi tikte max. 304km/u aan net voor het rempunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RB rijdt met minder vleugel hèquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:32 schreef SnowOokami het volgende:
Trouwens viel me op dat de RBR echt hard liep op de straight zonder DRS. (1,6s is ook te ver voor een tow denk ik).
Kimi tikte max. 304km/u aan net voor het rempunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zegt genoeg over de Renault en RBRquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:36 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ook Kimi had DRS daar niet open. En ik vermoed toch een andere enginemode (Max in aanvalmodus, Kimi in brandstofbesparing).
Ja en toch was hij ook heel snel in S1 en S3,quote:
Idd en dit is pas een pre-release van de 2018 motor met een veilige map.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Belooft wat voor volgend jaar, zolang Merc en/of Ferrari niet opeens weer enorme sprongen weten te maken met hun PU's.
Dat zijn dus de sectoren waar goede banden wel heel erg van pas kunnen komenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:39 schreef SnowOokami het volgende:
Ja en toch was hij ook heel snel in S1 en S3,
Tsskquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn dus de sectoren waar goede banden wel heel erg van pas kunnen komen
*kuchkuch*Mexico2016*kuchkuch*Vettel*kuchkuch*quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:50 schreef ShaoliN het volgende:
Max zal wel een tik op zijn vingers krijgen. Indien ze hem gaan straffen dan denk ik dat ze nog veel meer ongewenste aandacht op de stewards krijgen.
Geen idee of dit waar is, kwam deze net tegen @ motorsports;quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*kuchkuch*Mexico2016*kuchkuch*Vettel*kuchkuch*
Jep
Dafuqqqquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, kwam deze net tegen @ motorsports;
[ afbeelding ]
dat wisten we toch al?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, kwam deze net tegen @ motorsports;
[ afbeelding ]
Best apart als dat waar is.
Al zou het waar zijn, dat is natuurlijk waardeloze journalistiek. Als je met cijfers wilt gaan smijten moet je wel enigszins thuis zijn in statistiek. Op z'n minst moet je dan ook weten hoeveel straffen Connelly uberhaupt uitdeelt, misschien is hij gewoon een stuk strenger dan andere stewards.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, kwam deze net tegen @ motorsports;
[ afbeelding ]
Best apart als dat waar is.
Vergeet echter niet dat Mercedes, sinds de motorschade van Hamilton vorig jaar, het vermogen van de PU niet hoger zet dan persé nodig.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef VacaLoca het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat Max vanaf 16de plek en suboptimale bandenstrategie slechts 11 seconden achter Hamilton eindigde en 1 achter Vettel. Hij kon dus prima winnen als ie vooraan gestart was.
Ziet er goed uit voor 2018
Huh is geen artikel ofzo, gewoon een reactie op een artikel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Al zou het waar zijn, dat is natuurlijk waardeloze journalistiek. Als je met cijfers wilt gaan smijten moet je wel enigszins thuis zijn in statistiek. Op z'n minst moet je dan ook weten hoeveel straffen Connelly uberhaupt uitdeelt, misschien is hij gewoon een stuk strenger dan andere stewards.
Ik ben het er absoluut mee eens dat zoiets te denken geeft, maar zoiets gewoon de wereld in flikkeren voedt de gedachte dat die steward tegen Max is, zonder dat volledig te onderbouwen. En binnen no time (zie reacties hierboven) wordt het alleen maar als een bevestiging gezien van het onderbuikgevoel (ook bij mij overigens), terwijl het niet waterdicht is.
[/duivelsadvocaat]
Ik ben geen kei in kansberekening, maar ik denk dat als je er wat statistiek op los laat er toch wel iets te zeggen valt voor deze scorebord-journalistiek. Dit zijn geen ‘normale’ statistieken en op zijn minst opmerkelijk te noemenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Al zou het waar zijn, dat is natuurlijk waardeloze journalistiek. Als je met cijfers wilt gaan smijten moet je wel enigszins thuis zijn in statistiek. Op z'n minst moet je dan ook weten hoeveel straffen Connelly uberhaupt uitdeelt, misschien is hij gewoon een stuk strenger dan andere stewards.
Ik ben het er absoluut mee eens dat zoiets te denken geeft, maar zoiets gewoon de wereld in flikkeren voedt de gedachte dat die steward tegen Max is, zonder dat volledig te onderbouwen. En binnen no time (zie reacties hierboven) wordt het alleen maar als een bevestiging gezien van het onderbuikgevoel (ook bij mij overigens), terwijl het niet waterdicht is.
[/duivelsadvocaat]
Betere exit het rechte stuk op door zachtere en nieuwere banden zal ook wel helpen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:32 schreef SnowOokami het volgende:
Trouwens viel me op dat de RBR echt hard liep op de straight zonder DRS. (1,6s is ook te ver voor een tow denk ik).
Kimi tikte max. 304km/u aan net voor het rempunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Statistisch zegt dit alleen dat deze steward strenger is naar Max dan andere stewards. Het zegt niets over een vermeende bias tegen Max.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben geen kei in kansberekening, maar ik denk dat als je er wat statistiek op los laat er toch wel iets te zeggen valt voor deze scorebord-journalistiek. Dit zijn geen ‘normale’ statistieken en op zijn minst opmerkelijk te noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |