abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174677861
Zijn dat twee dagen na elkaar, Hupje? I is ook behoorlijk moe na twee dagen kdv op donderdag en vrijdag. Daarom is het fijn dat ze verder op dinsdag gaat, zodat ze dan op woensdag thuis is en niet drie dagen achter elkaar gaat. Dus misschien kun je het op die manier doen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174677908
Melba trok heel eerlijk gezegd het KDV beter bij drie dan bij twee dagen (gaat sinds een maandje twee dagen nu). :@
Kwak
pi_174680596
Waarom :@ ?

Fazz, buh wat heftig dat je vriend zo veel later terugkomt. Ik leef er altijd erg naartoe als ik alleen ben (en stort ook een soort van in als hij er eenmaal weer is), als je dan opeens veel langer doormoet lijkt me dat wel pittig. :*
pi_174680949
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:05 schreef Crumpette het volgende:
Waarom :@ ?

Fazz, buh wat heftig dat je vriend zo veel later terugkomt. Ik leef er altijd erg naartoe als ik alleen ben (en stort ook een soort van in als hij er eenmaal weer is), als je dan opeens veel langer doormoet lijkt me dat wel pittig. :*
Oh die stond er nog van gezeur wat ik voor het posten al weggehaald had :D

Ik herinnerde me ineens mijn voornemen om wat positiever in het leven te staan :P
Kwak
pi_174680969
F gaat de ene week 3 dagen, de andere week 2 maar ik merk eigenlijk geen verschil :) De dagen zijn wel gespreid ja, 3 dagen achter elkaar lijkt me ook te veel.

Razz, ik vind alleen met 2 ook pittig op dit moment. En dan heb jij 2 rondlopende avonturiers terwijl die ene van mij alleen nog maar ligt en brult :P
Zeker onverwacht ja Crump, hij zou morgenochtend landen -O- Merk wel dat F het er ook moeilijk mee heeft, die had ik toch al voorbereid dat papa er vrijdag weer zou zijn. Gezien het tijdsverschil hebben we ook nog niet kunnen FaceTimen vandaag dus dat gaat we morgenochtend maar meteen doen.
pi_174681079
Wat hier ook goed werkt met tijdsverschil is filmpjes opnemen voor elkaar. Een videobericht van papa doet ook goed. Sterkte de komende dagen! :*
pi_174686101
Jullie hebben hier vast al meer ervaring mee en S. is met zijn 21 maanden inmiddels de wat oudere dreumes in het topic, dus ik zet het ook even hier als dat mag :@
Gisteren hadden we behoorlijk wat gemopper nodig om de dag door te komen en vanmorgen ook alweer. Ik vind het best lastig om mijn eigen grenzen te bepalen en nog lastiger om ervoor te zorgen dat S. niet over die grenzen heen gaat zonder de hele dag te mopperen. Tips? Misschien boeken?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174686805
Fazz, dat is een flinke tegenvaller. :{ . Kunnen je schoonouders nog wat inspringen?

LeSage, een boektitel heb ik niet zo paraat. In dit topic worden wel heel vaak tips gegeven, of met elkaar meegedacht. Beetje teruglezen werkt misschien.
Veder: in plaats van mopperen kun je proberen het goede gedrag te benoemen en het negatieve gedrag soms bewust te negeren.
Je eigen grenzen aangeven: het woord "nee" zul je veel moeten gebruiken in deze fase. Zelf merkte ik dat lange uitleg over het waarom niet altijd effectief is. Gewoon consequent en duidelijk nee zeggen, ging beter. En je kind dan alternatieven aanreiken. Het is wel een kwestie van lange adem: peuters moeten nog zoveel leren en ook heel vaak tegen de grens aan beuken of erover heen gaan voor ze begrijpen dat iets echt niet mag of kan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174687084
Ik vind de blogs en de boeken van Janet Lansbury wel fijn, LeSage.
Kwak
pi_174688633
Ik was er al bang voor dat het vooral veel consequent handelen zou vereisen ;)
Positief gedrag benadrukken is inderdaad wel iets waar ik actief op moet letten. Dat doe ik wel, maar als er dan eenmaal een sfeer hangt van 'mopperen' vind ik het moeilijk om mezelf daar uit te halen.

Kwak, thanks, ik ga me eens verdiepen in de site :)
pi_174688689
Is het boek 'kijk, luister en begrijp' iets voor je?
pi_174689676
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:26 schreef WupWup het volgende:
Meteen gereserveerd bij de bieb! Thanks.
pi_174690650
Gaat iemand hier weleens vliegtuigspotten? Hoe gaat dat in zijn werk? Is er ergens dat een plek gereserveerd voor zoiets? #noob
Het zou dan gaan om Zestienhoven.
pi_174691832
Razz....jeetje, is het inmiddels schoon? Ik moest er wel om grinniken maar dat komt met name door jou manier van het omschrijven.

B is gisteren aan zijn liesbreuk geopereerd. Intensieve dag geweest. 07:30 al in ziekenhuis. De narcose ging goed tot hij wegviel zeg maar toen begon hij tegen te stribbelen en dat is zacht uitgedrukt....mijn vrouw was mee naar binnen en kwam helemaal verdrietig en ontdaan naar buiten. Het wakker worden ging in eerste instantie goed, maar ineens was het dikke paniek en hij wilde uit bed en hij was boos en verdrietig. Hij heeft een uur op schoot bij mijn vrouw gezeten voordat ie weer aanspreekbaar was.

Eenmaal thuis had een enorme 'Up' en moest echt geremd worden dus maar een film opgezet en ineens stortte hij in. Doodop. Gelukkig een hele goede nacht gehad en vandaag weer vrolijk. Maar hij moet vandaag nog rustig aan doen.....lukt voor geen meter. Hij mag vandaag nog niet veel lopen en moet dus ff rustig aan doen. Een jochie van bijna 4 die nooit stil zit....
Hij zit wel onder de pijnstillers overigens dus het is niet dat hij geen pijn heeft en de beweging geen kwaad kan. Vanaf morgen mag hij weer wat meer gelukkig.

Ik ben ontzettend blij dat het erop zit. :)
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:43:05 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174692957
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:26 schreef WupWup het volgende:
Oh die klinkt fijn! Ga ik ook eens lezen :).
KuikenGuppy
pi_174696750
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 13:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gaat iemand hier weleens vliegtuigspotten? Hoe gaat dat in zijn werk? Is er ergens dat een plek gereserveerd voor zoiets? #noob
Het zou dan gaan om Zestienhoven.
Is Zestienhoven hetzelfde als Eindhoven Airport? Ik meen dat Malteser daar wel eens gaat spotten met Twix.
pi_174697053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:06 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Is Zestienhoven hetzelfde als Eindhoven Airport? Ik meen dat Malteser daar wel eens gaat spotten met Twix.
Ga ik haar even zo pm'en :)
pi_174698628
Zestienhoven is Rotterdam - The Hague AirPort :)

Verder geen idee!
Ik weet wel dat ze hele toffe rondleidingen in vakanties hebben :)
pi_174699891
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 20:12 schreef Loj het volgende:
Zestienhoven is Rotterdam - The Hague AirPort :)

Verder geen idee!
Ik weet wel dat ze hele toffe rondleidingen in vakanties hebben :)
Vakantie, dikke jaaaaa. Vriend is een week weg voor zijn werk en pfoe, best pittig een kind alleen. Echt heel veel kudoos voor alleenstaande moeders.
pi_174701091
Wat een verhalen hier weer! Gefeliciteerd nog aan de jarigen!

Ik ga misschien ook een beetje in die richting van moet ik meer gaan werken omdat ik ineens een carriere mogelijkheid krijg. Maar mijn max heb ik voor mezelf nu duidelijk gelegd bij dat ik alleen op mijn twee vrije dagen het aantal uur wil werken dat ik R gewoon naar school kan brengen en halen (dus halve werkdagen). Maar ik twijfel of ik dat wil, ik had deze week een werkweek van 4 dagen (normaal 3) en ik heb veel minder energie voor R. Op een dag met hem thuis (normaal twee door de weekse dagen thuis) kan ik lekker spelletjes met hem doen en creatief, of niks, maar nu wil ik vooral bijkomen. Al zal het vast met de schooltijd heel anders voelen. Ik kan er ontzettend naar uit kijken dat ik twee dagen kan schilderen en boeken lezen, TIJD! Waar was die tijd de afgelopen jaren.

Hebben jullie peuters een elektrische tandenborstel? R vond het altijd eng, maar ik heb nu toch maar een Cars elektrische tandenborstel gekocht. We gaan het zien of hij het trillen niet heel spannend vindt... De oralb app wil niet op mijn mobiel :') Dus we moeten het zonder app doen (gebruiken we normaal ook niet). Ik ben benieuwd naar ervaringen!
pi_174703626
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Vakantie, dikke jaaaaa. Vriend is een week weg voor zijn werk en pfoe, best pittig een kind alleen. Echt heel veel kudoos voor alleenstaande moeders.
O+
Ach alles went ;)

Kijk eens bij: http://www.brasseriewaalhaven.nl

Rotterdam Airport heeft zelf ook een panoramaterras!
pi_174716410
Hilmo er is ook een tandenpoets app van de groeigids

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 28-10-2017 23:54:08 ]
Kwak
pi_174719700
Exode, dat was best een heftig dagje ziekenhuis. Hoe is het nu met hem?
pi_174720274
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:48 schreef Aerenia het volgende:

[..]

O+
Ach alles went ;)

Kijk eens bij: http://www.brasseriewaalhaven.nl

Rotterdam Airport heeft zelf ook een panoramaterras!
Super, die tips. We gaan maandag eens kijken :)
pi_174728325
Man, man, man, dat zomer- en wintertijd gedoe heeft echt een andere dimensie als je (een) kind(eren) hebt.... :O

Normaal is Twix wakker tussen 6.00 en 6.30 uur. Nu was het 5.45 uur nieuwe tijd. Best prima dus maar die 5 voorop doet het 'm.

Exode, hoe is het nu met B.?
pi_174728361
Ik was de klok vergeten en de dreumes huilde om 6.45 dus ik ging er maar uit met hem. 5.45 :( .
pi_174728423
Ja, hier ook zoiets. :') .

Gisteren kwam Sinterklaas ter sprake. I had een boekje gevonden. Daarna ging ze de stad in met haar vader en wilde per se de Bijenkorf in, want daar heeft ze vorig jaar de Sint gezien. Bij het avondeten kregen we vragen: Waarom komt Sinterklaas met de boot? Hoe passen al die cadeautjes daarin? Waarom woont hij dan in Spanje? En als hij dan in Spanje woont, hoe kan het dan dat hij Nederlands praat?

Ze heeft nu besloten al die vragen aan de Sint zelf te stellen. Ze is niet verlegen, want grote zus. O+ .
  zondag 29 oktober 2017 @ 07:19:23 #108
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174728441
Hier ook al lekker vroeg aan de dag begonnen :O

Wat wijs dat ze dat al allemaal bedenkt Franny. Ben benieuwd of ze het uiteindelijk ook allemaal echt durft te vragen aan sinterklaas
pi_174728607
Hier ook vroeg. Ze werd al 5 uur wakker :(
pi_174728614
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier ook vroeg. Ze werd al 5 uur wakker :(
idem. :(
Zonder wrijving geen glans
pi_174728636
Wat knap dat ze daar al zoveel bij stilstaat en allemaal vragen bedenkt!
A is net 2, ben benieuwd of ze er al iets van snapt. Skip wel de Sintviering op het werk, omdat Sint 2 dagen later op het kdv komt. Vind ik een beetje teveel van het goede. :)

Wij hadden gelukkig geen last van de wintertijd. Gisteren om 21u gaan slapen, vanochtend 7.45 wakker. Nu op onze croissantjes uit de oven aan het wachten *O*
pi_174728763
Hier om 7:00 uur nieuwe tijd. Maar gezien zijn nacht (om 4 uur klaar wakker, beweren dat hij gepoept heeft, wat dus niet zo was. Daarna nog minimaal een uur liggen spoken (daarna sliepen zn zusjes weer en ik dus ook) tot hij om 7 uur om papa begon te roepen (die zijn weekend weg erg slim gepland heeft) en iedereen wakker schreeuwde. Meestal is hij dan ook alweer een tijdje wakker voor hij roept, dus ik denk niet dat hij veel geslapen heeft. Of nouja, ik in ieder geval niet. En dan heb ik ook nog eens geen croissantjes!

Geen idee wat Sint hier op school doet eigenlijk. O is juist die dag op het kdv dat in een school zit.
pi_174728790
Huh wintertijd :{ Peuter is een uitslaper O+ dreumesbroer daarentegen... :') Gelukkig hebben we die gister weten uit te putten door een feestje tijdens middagslaaptijd en savonds langs de deuren voor een halloweenviering in de straat. Peuter vond het geweldig en maakte me erop attent dat we nog wat aan etiquette moeten werken (door blijven graaien uit de snoepbakken :Y) ). Nu zitten we dus met enorme hoeveelheden snoep. Normaal hebben we eigenlijk geen snoep in huis. Koekjes wel en marshmallows als bijzondere traktatie, maar verder eigenlijk niet. We moeten nog even bedenken hoe we dat nu gaan aanpakken qua snoepbeleid. Het is echt, echt heel veel en de Sint staat natuurlijk al bijna voor de deur :P
pi_174729072
Sjaak, de koning van vroeg wakker worden (gister 5.15u bijvoorbeeld) sliep vanmorgen tot 6.20u nieuwe tijd *O*

Sterkte en koffie voor iedereen die het nodig heeft.
pi_174729250
We gaan zo maar naar de bios, de dag duurt anders zo lang... Ik kan hem serieus wel omkijken.

Dummy de mummy is volgens Nora de bom dus dan gaan we zo eens even kijken. 10.10 smorgens in de bioscoop zitten :') :D
pi_174729348
Dat zijn juist heerlijke momenten. 's Ochtends naar de bios. Voelt altijd alsof je al heel vroeg een feestje hebt. Maar ik ben ook wel gek op naar de film gaan. O+ .
pi_174729374
Gisteren B om 20:00 naar bed ipv 19:00 en warempel, 07:00 nieuwe tijd wakker. Yes!

Het gaat goed met B, vandaag voor het eerst zonder pijnstillers. Hij klaagt niet over pijn. We moeten hem wel enorm temmen...hij mag in principe bijna alles weer, maar klimmen en dan springen hoort daar niet onder. En hij is lamlendig omdat ie zijn energie niet echt kwijt kan.
pi_174729781
Wallen in mijn bh erbij stopt ;')
Schudden voor gebruik
pi_174730040
Ik knijp maar weer eens in mijn handjes met Ketel. Zowaar geen last van de wintertijd! We hoorden hem rond half 9 wel even, maar daarna is hij of zoet gaan spelen of gewoon weer ingeslapen, want daarna hoorden we om half 10 pas weer. Helemaal prima ^O^
pi_174730159
N. was rond 6.30 nieuwe tijd wakker, prima dus. Helaas was het mijn nacht met de baby en die trollt me vaak de laatste tijd als het mijn beurt is, dus ik vermoed dat ik zo'n vier uur gebroken slaap heb gehad. :')
pi_174730238
Hier ook weinig te klagen over de wintertijd; ze sliep per saldo gewoon 3 kwartier langer dan normaal ^O^

Ben wel op zoek naar tips om een peuter beter te laten drinken :{
Ze dronk altijd supergoed, maar de laatste tijd is het echt een strijd om er voldoende vocht in te krijgen...
pi_174730292
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 06:21 schreef Malteser het volgende:
Man, man, man, dat zomer- en wintertijd gedoe heeft echt een andere dimensie als je (een) kind(eren) hebt.... :O

Normaal is Twix wakker tussen 6.00 en 6.30 uur. Nu was het 5.45 uur nieuwe tijd. Best prima dus maar die 5 voorop doet het 'm.

Exode, hoe is het nu met B.?
Hier precies zo, half zes was het :O ‘Maar je hebt zo lekker veel aan je dag he?’ :') Lekker veel naar buiten dan maar...
pi_174730706
c_/ voor wie het kan gebruiken. Gisternacht was hier prut, vannacht wel weer oke. Opgestaan om 7u wintertijd.

Fijn dat het beter gaat met B!

J is helemaal fan van alle speelgoedfolders en -boeken die nu in de bus vallen. 'Wil je dit boek voorlezen, mama, ik ken deze nog niet" O+
pi_174731064
Wat schattig Hupje! O+ Het is ook leuk om te kijken natuurlijk, interessanter dan de krant!

Twist, mijn kinderen drinken ook matig tot slecht (altijd al). Ik bied het daarom vaak tussendoor aan en het helpt hier ook om constant een rietjesbeker met water binnen handbereik te hebben (ook voor de kleuter nog). Tien losse slokjes is ook alweer een kwart beker :+ En ze mogen inmiddels ook pas van tafel als ze hun (halve) beker drinken op hebben.
pi_174732453
Ik heb nog helemaal geen koffie gedronken vandaag. Maar, mijn duutser is thuis het weekend dus ik mocht uitslapen!

Ik was vorige week 3 dagen in Zweden op m'n werk met peuter. Poh, dat was heftig zeg. Het was een beetje veel voor hem allemaal, en zeker op de reisdagen was hij zo moe dat het allemaal drama was. Op de terugweg in het vliegtuig tijdens het landen wou hij niet vast zitten, wat leidde tot een enorme drama bui, inclusief weggedraaide ogen, zich overal tegenaan gooien en een half uur lang heel hard huilen. Ik heb hem zo goed en kwaad als het kon vast gehouden, maar echt veilig was het niet. Wat een afschuwelijke ervaring was dat zeg. Ik had ook heel slecht geslapen, dus kon er nog veel slechter mee omgaan dan normaal....
  zondag 29 oktober 2017 @ 12:50:38 #126
73386 Fazz
onderweg
pi_174732684
Wat sneu voor B Exode, ik hoop dat hij snel weer opknapt :*
en *O* supergoed nieuws in het andere topic!!

c_/ voor alle moeders met vroege peuters :*

F werd om 7 uur nieuwe tijd wakker hoorde ik. Hij was gisteren in de auto in slaap gevallen om 7 uur en daarna meteen naar bed gegaan, ik ben daarom wel verbaasd dat hij het nog zo lang heeft uitgehouden. Hij is uit logeren en ik ga vandaag dus echt zo min mogelijk doen :Y)
pi_174734426
Jagar, dat klinkt als een helse reis idd! :o

Jeetje wat een vroege tijden allemaal. Hier voor ons doen goed, 7 uur nieuwe tijd, dus dat was gewoon een beetje uitslapen! Merk dat R. heel vaak niet meer middagslaapje doet, maar gaat dan lief spelen in zijn kamer. Prima vind ik, al heb ik liever dat hij slaapt en dan moet hij vanavond extra vroeg op bed, want we zijn naar zo'n indoorhal geweest en je zou toch denken dat hij dan eens moe is..7

Oh ja, elektrische tandenborstel van cars is hier goedgekeurd. Ik poets wel, zelf wil hij niet en raakt hij de tanden niet als hij het wel probeert. Doen de hier (bijna) drie jarige al zelf een stukje tandenpoetsen? En verder doen we dat nu bij de wasbak ipv op aankleedkussen en dan heeft hij een bekertje om te spoelen. Eerst slikt hij de tandpasta door en daarna gaat hij spoelen... x10 zo'n beetje. Maar probleem is dat hij 's avonds het meeste stiekem doorslikt (het water) en dus elke ochtend doorlek heeft incl de slaapzak en elke dag wassen zie ik niet meer zitten. Ik had bedacht max 2 slokjes spoelen doen en dan klaar, of helemaal niet meer spoelen. Plassen op wc doet hij al 's avonds, maar ik heb zo'n vermoeden dat hij wat plas inhoudt ofzo.
Offtopic, goedgemerkt heeft gratis verzending, voor wie dat ook zulke handiger plakkers vindt. ik heb zelf de strijklabels, plaklabels en ga nu via mepal naamstickers bestellen voor school tzt
pi_174736876
Pfffff, Jagar, ik kan het me voorstellen. ;( .

Hier is drinken ook echt een ramp. Ze drinkt super weinig. Maar ja, ik heb als mijn kind mijn ouders tot wanhoop gedreven met hetzelfde gedrag. 8-) . Ik herken mezelf er ook echt in terug. Dan zeggen we 'drink nog eens wat' en dan neemt ze precies één slokje. 8)7 . Dingen als: pas van tafel als een beker leeg is, doe ik dan ook niet, want ik heb te duidelijke herinneringen aan hoe ik zelf met tranen in mijn ogen een uur deed over het gedwongen leeg drinken van een glas. (Of het leegeten van mijn bord. :') ) Ik vertrouw er maar op dat als ze echt dorst heeft, ze toch wel drinkt, al is het minimaal. En ik leef zelf ook nog, dus het zal wel goed komen. Verder bieden we veel eten aan waar vocht in zit. Zo zijn we ook maar weer begonnen met havermoutpap 's ochtends. Soep als lunch etc.
pi_174737568
Ik let er niet eens op hoeveel ze drinkt :@ het zal wel genoeg zijn, ik zie haar tenminste vaak drinken uit haar rietjesbeker.

Wat een reis Jagar! In december gaan we vijf dagen weg, twee conferenties achter elkaar. Gelukkig neem ik een vriendin mee als oppas :)

Vosje, zelf opeten? Dat zou ik doen, maar misschien hou je er zelf niet van.

Hier was het 7 uur vanochtend, gevolgd door een middagdut van 3 uur (normaal is dat 1,5 uur).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 29 oktober 2017 @ 16:57:10 #130
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_174737612
J dronk ook zo weinig. We maakten daar nooit een probleem van, totdat hij zeer zeer moeizame ontlasting kreeg. Buikpijn, huilen, niet slapen etc. Sindsdien zijn we strenger: beker drinken bij ontbijt, fruit, lunch, na school (rond half 4) en bij het avondeten. En die moet dus op. Sindsdien gaat het een stuk beter, en is de ontlasting geen probleem meer. Water hoeft het hier niet te zijn trouwens, melk, diksap en ranja vind ik ook prima.

Maar een peuter is natuurlijk een ander verhaal van een kleuter. F drinkt gelukkig goed, dus daarmee hoeven we de strijd niet aan.
pi_174738344
Allang fijn om te horen dat het slecht drinken herkenbaar is. Ik merk dat ik er vooral moeite mee heb omdat het eerder geen enkel probleem was. Niet van tafel voordat de beker leeg is, leidt hier juist tot frustratie aan beide kanten, dus daar wil ik vanaf ;)

Vanmorgen besloten om dat daarom juist een beetje los te laten. We wilden eigenlijk ook steeds meer overstappen op alleen een open beker, maar toch de rietjesbeker inderdaad maar weer tevoorschijn gehaald.
Eerder namen we het niet zo nauw wat ze wanneer dronk, maar daar gaan we ook maar wat beter op letten. De hele dag door dus water in een rietjesbeker aanbieden, maar ook genoegen nemen als ze daar steeds maar 1 slok uit neemt (herkende jouw frustratie meteen Franny :') ). En op vaste momenten (bij het eten) een open bekertje met verdund vruchtensap ofzo. Hopelijk zorgt dat 'lekkere' drinken er dan voor dat ze op die momenten wat meer drinkt.

Op basis van een halve dag ben ik voorzichtig optimistisch over dit plan :P
pi_174742668
Even een nuancering: dat beker leeg aan tafel is hier alleen een verzoek (‘ja je mag van tafel, drink je nog even je beker leeg?’) Er wordt dan meteen gehoor aan gegeven. Dus zeker geen taferelen als ‘je blijft aan tafel tot het op is hoe lang het ook duurt’! Daar doen we sowieso niet aan.

Fijn dat je al effect merkt Twist! Ik vergat nog te zeggen dat fruit en groente ook vocht bevat. Dus als ze dat graag eet en je bezorgd bent over de vochtinname, dan kun je haar ook wat extra bijvoederen met tomaatjes en komkommer bijvoorbeeld.
pi_174743303
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:55 schreef SaskiaR het volgende:
Ik let er niet eens op hoeveel ze drinkt :@ het zal wel genoeg zijn, ik zie haar tenminste vaak drinken uit haar rietjesbeker.

Wat een reis Jagar! In december gaan we vijf dagen weg, twee conferenties achter elkaar. Gelukkig neem ik een vriendin mee als oppas :)

Vosje, zelf opeten? Dat zou ik doen, maar misschien hou je er zelf niet van.

Hier was het 7 uur vanochtend, gevolgd door een middagdut van 3 uur (normaal is dat 1,5 uur).
Dat van dat drinken heb ik ook. Let er ook niet zo op. Ik geef haar regelmatig op de dag te drinken en daarbij vraagt ze zelf ook soms erom, dus ik denk dat dat wel goed zit.

Jagar, ai. Zo'n uitbarsting is altijd naar ja. Vooral omdat je er weinig controle over hebt. Is hij nu weer de oude?
pi_174743816
Je gaat er ook eigenlijk pas op letten als het je begint op te vallen hoe weinig het is. Dus dat je een glas hebt staan maar dat er aan het einde van de ochtend maar twee slokjes uit gedronken is, en de er de rest van de middag ook bijna niets in gaat.

En over het eet&drink gebeuren gesproken: de kilo die ze was aangekomen op vakantie is er gewoon weer af. Ze weegt nu 14.0. en en is weer echt dunnetjes. Ook dat probeer ik los te laten, maar als ik de weegschaal achteruit zie gaan in plaats van vooruit dan is dat wel een beetje lastig merk ik.
pi_174747356
Slechte drinker, check :{ . Rietjesbekers staan er ook. Wat nog wel helpt is het drinken heel tof en aantrekkelijk maken, haar er zelf een schijfje citroen in laten doen. Of karnemelk met een beetje limonade erdoor want OEH ROZE PRINSESSENMELK. Nouja, die dingen. Maar feitelijk interesseert het hele drinken haar geen bal, dus blijft het aanmodderen. Soms dagen dat die rietjesbeker nog niet half leeg is. Dan eten we maar een extra peer na het avondeten en hopen we op geen verstoppingen :X .

Onze huidige uitdaging: De dag nog gezellig houden na 16:00 nu er geen middagslaapje meer wordt gedaan. Met middagslaap is ze wakker tot 22:00 en daar word ik heel erg ongelukkig van :') . Zonder middagslaap slaapt ze rond 19:00, maar hebben we vanaf vieruurCupASoup een kleine explosieve dictator in huis. Met scherpe tanden en de neiging tot gooien, spugen, en de nieuwste rage: heel hard gillen. Volume debuurmankomtevenkijkenofhetgoedgaat. Supertof :+ .

Wat ik meestal doe is als de Dreumes hier het middagslaapje gaat doen, mevrouw Peuter voor een film zetten. Dan hangt ze toch nog even 1,5 uur in zombiestand op de bank en rust ze een beetje uit. Maar mijn geweten kwam wel een beetje in opstand vandaag toen ik me ineens realiseerde dat ze deze week dus al zes Disneyfilms had gekeken :@ . Dus als iemand nog tips heeft, ik hoor ze graag.
  zondag 29 oktober 2017 @ 22:39:15 #136
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_174747704
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 22:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Slechte drinker, check :{ . Rietjesbekers staan er ook. Wat nog wel helpt is het drinken heel tof en aantrekkelijk maken, haar er zelf een schijfje citroen in laten doen. Of karnemelk met een beetje limonade erdoor want OEH ROZE PRINSESSENMELK. Nouja, die dingen. Maar feitelijk interesseert het hele drinken haar geen bal, dus blijft het aanmodderen. Soms dagen dat die rietjesbeker nog niet half leeg is. Dan eten we maar een extra peer na het avondeten en hopen we op geen verstoppingen :X .

Onze huidige uitdaging: De dag nog gezellig houden na 16:00 nu er geen middagslaapje meer wordt gedaan. Met middagslaap is ze wakker tot 22:00 en daar word ik heel erg ongelukkig van :') . Zonder middagslaap slaapt ze rond 19:00, maar hebben we vanaf vieruurCupASoup een kleine explosieve dictator in huis. Met scherpe tanden en de neiging tot gooien, spugen, en de nieuwste rage: heel hard gillen. Volume debuurmankomtevenkijkenofhetgoedgaat. Supertof :+ .

Wat ik meestal doe is als de Dreumes hier het middagslaapje gaat doen, mevrouw Peuter voor een film zetten. Dan hangt ze toch nog even 1,5 uur in zombiestand op de bank en rust ze een beetje uit. Maar mijn geweten kwam wel een beetje in opstand vandaag toen ik me ineens realiseerde dat ze deze week dus al zes Disneyfilms had gekeken :@ . Dus als iemand nog tips heeft, ik hoor ze graag.
En samen een spelletje doen, Razz?
Ik herken die buien helemáál niét hier, kalm uitleggen etc, does the trick enzulks.. afijn! Sterkte.. :X

Drinken is geen probleem hier. Zeker 6 momenten op een dag hier en alles gaat nagenoeg schoon leeg.. :Y
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 30 oktober 2017 @ 06:19:53 #137
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_174750329
Razz ik zou de zombiestand lekker aan laten (ook die fase gaat over), maar dan spelletjes op de tablet zetten.

Franny, V had ook dat hele dunne en het achteruit gaan van de weegschaal. Je hebt bij de jumbo van die bouwsteen gebakjes. Die kreeg V wel eens als toetje. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor ouderen die weinig/niet meer eten. Hij kreeg daardoor iets meer reserve om ook een keer ziek te zijn bijvoorbeeld (wat hij voor de buisjes geregeld was). Of appelmoes met room er door etc.

Frans heeft gisteren gefietst zonder zijwieltjes! Wel dat ik hem vasthield en stuur hoor, maar het begin is er.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_174750409
Ik haat de wintertijd. 5.35 is wel heel vroeg.

Wat goed van Frans!

En dat drinken herken ik ook, hier word ook weinig gedronken.
pi_174750440
Bouwsteentjes zijn inderdaad een goede tip, Away!

Wat lastig van de slechte drinkers :*
pi_174750446
Wintertijd en meneer wil om half zeven nieuwe tijd net zo min uit bed als om half zeven oude tijd :P

Hetiseenfaaaase (tot hij op zichzelf woont denk ik, dan merk ik het ieg niet meer). #papasgenen
Kwak
pi_174750664
Razz, dat lijkt me ook pittig ja, geen middagslaap meer maar dan een inkakdreumes na 16.00 uur. Vindt ze het leuk om te tekenen/knutselen? Dat kan ook rustig aan tafel. En inderdaad een spelletje. En anders toch gewoon die Disney-film, wij keken ze vroeger thuis ook eindeloos en ik geloof niet dat mijn intelligentie er erg onder geleden heeft.

Wintertijd, hier ging vanmorgen om 6.30 uur de wekker en toen hoorde ik Twix ook kletsen. Wij lijken er zonder al teveel gedoe doorheen te zijn. Sterkte Jagär!

En Kwak, M wil dus niet vroeg uit bed 's morgens? Slaapt hij in het weekend dan ook echt uit?

Drinken gaat hier wel goed. Hij drinkt altijd uit een open beker maar als we nu bijvoorbeeld thee gaan drinken, wil hij dat ook uit een theeglas. "Ikke ook glas dinke mama". Dus ik koos eieren voor mijn geld, bracht een bezoekje aan de Action en kocht daar een paar theeglazen en ook een mok. Want man drinkt melk uit een mok en dat wil Twix dus ook.
Twix hecht er blijkbaar veel waarde aan als het er gelijk uitziet als papa/mama/oma/enz. Misschien is dat nog een tip voor iemand?
En er is nog niets aan servies gesneuveld dus dat valt alles mee.

Eten daarentegen :X . Twix was verkouden, eet dan weer amper, gewicht terug naar 9,7 kilo. Nu de verkoudheid weer voorbij is, eet hij wel weer wat. Maar het blijven kleine beetjes en dan voornamelijk brood(producten). Warm eten is sowieso vaak een no-go.
pi_174751328
WintertijdSjaak was vanochtend wakker om 5.30u -O- jammerdebammer dus.

Razz, ik zou ook voor die zombie-stand kiezen. Ik weet niet of je tv af kan wisselen met boekje lezen oid. Dat Annie een eigen leeshoekje heeft (soort van tent ofzo, echt prikkelarm met alleen een boekje) en daar even kan gaan liggen/zitten lezen.
Het is heel herkenbaar hoor, trouwens. Wij kiezen dan vaak voor een actieve middag, want zolang we buiten zijn is er weinig drama gelukkig. Sjaak bewaart dat voor thuis. We komen dan rond 17u thuis en dan mag hij voor de tv zombie-en tot we gaan eten. Hij heeft dan net genoeg energie om te eten en daarna nog even te spelen/in bad en dan weer even tv of een boekje.
pi_174752104
Thanks Fazz!
Wij zetten voor B ook gewoon een beker of rietjesfles neer voordat ik het door heb is die leeg meestal. En dan vul ik hem weer.

B gaat vandaag op de foto op het KDV, in zijn sweatpants _O- Want een spijkerbroek doe ik hem echt nog niet aan met zijn 'wond'.
pi_174752894
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
WintertijdSjaak was vanochtend wakker om 5.30u -O- jammerdebammer dus.

Razz, ik zou ook voor die zombie-stand kiezen. Ik weet niet of je tv af kan wisselen met boekje lezen oid. Dat Annie een eigen leeshoekje heeft (soort van tent ofzo, echt prikkelarm met alleen een boekje) en daar even kan gaan liggen/zitten lezen.
Het is heel herkenbaar hoor, trouwens. Wij kiezen dan vaak voor een actieve middag, want zolang we buiten zijn is er weinig drama gelukkig. Sjaak bewaart dat voor thuis. We komen dan rond 17u thuis en dan mag hij voor de tv zombie-en tot we gaan eten. Hij heeft dan net genoeg energie om te eten en daarna nog even te spelen/in bad en dan weer even tv of een boekje.
Ik pluseinz volledig hierop. Inclusief WintertijdJapie c_/

Van een actieve middag knap ik zelf overigens ook vaak op. Maar het vergt wel wat enthousiasme om iedereen incl mijzelf in die actieve modus te krijgen en uit die chagrijnige jammer/ergernismodus :+ Lang leve zombiemodus dus.
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:02:41 #145
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_174753339
Vraagje!
Ons zoontje van 3 is nog niet zindelijk en lijkt nog weinig interesse te hebben om dat op korte termijn te worden. Vinden we helemaal geen probleem, hij is van het type om die stap straks in één keer zonder al teveel moeite te zetten. (We moedigen het wel aan en stimuleren het, maar maken er geen probleem van.)

Enige vervelende is dat hij nu regelmatig aan het einde van de nacht wakker wordt met een natte pyjama en een nat bed. Hij draagt van die 'dry night'-pampers, maar die zijn dus met regelmaat toch niet voldoende om alles binnenboord te houden.
Minder laten drinken is een optie, maar liever niet natuurlijk. Daarnaast verschonen we hem ook nog wel eens een keer extra als wij 's avonds laat naar bed gaan, maar daar wordt ie natuurlijk weer even wakker van; ook niet ideaal.
Iemand nog ander advies?
pi_174754180
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:02 schreef Jiggle het volgende:
Vraagje!
Ons zoontje van 3 is nog niet zindelijk en lijkt nog weinig interesse te hebben om dat op korte termijn te worden. Vinden we helemaal geen probleem, hij is van het type om die stap straks in één keer zonder al teveel moeite te zetten. (We moedigen het wel aan en stimuleren het, maar maken er geen probleem van.)

Enige vervelende is dat hij nu regelmatig aan het einde van de nacht wakker wordt met een natte pyjama en een nat bed. Hij draagt van die 'dry night'-pampers, maar die zijn dus met regelmaat toch niet voldoende om alles binnenboord te houden.
Minder laten drinken is een optie, maar liever niet natuurlijk. Daarnaast verschonen we hem ook nog wel eens een keer extra als wij 's avonds laat naar bed gaan, maar daar wordt ie natuurlijk weer even wakker van; ook niet ideaal.
Iemand nog ander advies?
Andere luiers proberen? Ik gebruik voor mijn 3 jarige kruidvat luiers voor de nacht en dat gaat prima.
S. 2014
J. 2016
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:43:18 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_174754265
Tegen pis-tsunami's is geen luier opgewassen is mijn ervaring.
Het is de laatste stap voor zindelijkheid vrees ik. Hier ook, ze houdt het dan een halve dag op en dan komt alle plas in 1 keer, dus overstroomt de luier.

Veel beddengoed achter de hand hebben en véél wassen. Het is tijdelijk!
disclaimer
pi_174754420
Die tsunami's niet idd, blij te lezen dat andere kinderen ook luierfonteintjes maken...

Saar plast wel steeds vaker op de wc, komt ook echt naar binnen als ze met de buurkindjes speelt omdat ze moet plassen. Op de goede weg dus!
S. 2014
J. 2016
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:55:51 #149
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_174754537
Mijn peutermeisje van net 3 is overdag zindelijk, gaat gewoon zelf naar het toilet/potje e.d. Maar 's nachts idd :X, die luier overstroomt iedere ochtend bíjna. Als we 'm niet meteen na wakker worden uitdoen en ze doet dus ook nog 'de ochtendplas' erin dan is alles nat. Ik ga maar een grotere maat proberen. 's Avonds na het eten geven wij al bewust niet veel meer te drinken, dat werkt hier dus niet echt maar verdere tips zijn er niet echt vrees ik.
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:09:56 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_174754882
quote:
2s.gif Op zondag 29 oktober 2017 07:13 schreef Franny_G het volgende:
Ja, hier ook zoiets. :') .

Gisteren kwam Sinterklaas ter sprake. I had een boekje gevonden. Daarna ging ze de stad in met haar vader en wilde per se de Bijenkorf in, want daar heeft ze vorig jaar de Sint gezien. Bij het avondeten kregen we vragen: Waarom komt Sinterklaas met de boot? Hoe passen al die cadeautjes daarin? Waarom woont hij dan in Spanje? En als hij dan in Spanje woont, hoe kan het dan dat hij Nederlands praat?

Ze heeft nu besloten al die vragen aan de Sint zelf te stellen. Ze is niet verlegen, want grote zus. O+ .
Wat tof dat sinterklaas al zo leeft voor haar O+ benieuwd hoe dat hier gaat zijn. Kijk er naar uit.

En verder hoi :W geen nieuws. Gaat allemaal zijn gangetje hier en vooral druk met vanalles :)

Exode wat een supergaaf nieuws las ik *O* O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_174755698
Pis-tsunami :D Voor mij zéker het woord van 2017 :D
pi_174755784
Hier baby en peuter gister allebei rond kwart over 6 wakker (nieuwe tijd), dus heel erg prima.

Peuter was vandaag jammer genoeg om 5.15 uur wakker...& daardoor vanochtend al veel drama omdat ze denk ik toch alweer moe was. Ik heb 3 verhalen van Balotje gelezen (op zo monotoon mogelijke toon :p) en toen is ze toch in slaap gevallen _O_ .

Verder wilde ze de hele ochtend graag abrikoosjes, dus die net maar even gaan halen.

Hier gaat drinken ook niet zo super. Ze heeft tot nu toe ongeveer een halve rietjesbeker leeg. Dadelijk bij de lunch zal ze ook wel wat drinken, maar het zijn meestal geen grote hoeveelheden. Misschien toch vaker in een open beker aanbieden want dat vindt ze ook leuk. Alleen is af en toe nog een beetje een geknoei..

Herkent iemand dit: L. geeft steeds aan dat ze moet plassen en doet dan haar maillot alvast naar beneden. Als we dan naar het potje gaan wil ze er niet op of gaat ze heel snel even zitten en zegt klaaaar. Het is wel een keer gelukt op het potje te plassen, maar dat was denk ik meer een toevalstreffer. Misschien vindt ze het wel interessant, maar is ze er nog niet helemaal aan toe.
pi_174756378
Vieve, lijkt me helemaal passen in de eerste stappen richting zindelijkheid. Ze probeert te voelen wanneer ze moet, maar daar kan ze zich nog in vergissen. Plus dat het interessant is, inderdaad, en ook een beetje eng.

Razz, mijn tip, maar die is ook al gegeven: laat het lekker los. Dan kijkt ze maar anderhalf uur film.
Als ik er zelf over nadenk, lijkt het me sowieso gewoon teveel gevraagd: om de hele dag maar te 'moeten' spelen. We hebben allemaal bijkom momenten nodig, van even 'niets'. Als ze ouder zijn, kunnen ze dan zelf even een boekje lezen, maar aangezien dat geen optie is, is film kijken een alternatief. Ik denk altijd maar: als ze om die momenten heen wel lekker speelt, en we gaan ook naar buiten en ze krijgt genoeg variatie in activiteiten aangeboden, dan geloof ik niet dat ik iets verkeerd doe.

Als ik merk dat ze geen zin heeft om te spelen en een beetje gaat hangen en zeuren, dan werkt het ook wel om haar lekker in bad te doen.

I heeft volgens mij last van een soort najaarsmoeheid, in combinatie met de wintertijd omschakeling. Ze deed al heel erg lang geen middagslaapjes meer, maar sinds een paar weken is ze vaak zo moe 's middags. Nu ligt ze ook weer te 'dutten', zoals ze zelf zegt. Op zich ook wel weer eens lekker. :o . :) .
pi_174756978
Razz, ik vind film kijken midden op de dag juist een goed idee! Wij doen het expres ook zodat ze even bij kan tanken. Op mijn werk lassen we ook een rustnoment in met voorlezen en op matrasjes liggen. De volwassenen op mn werk hebben een half uur pauze (en die hebben we hard nodig) en dat hebben die kleintjes dus ook.
pi_174756994
Oh en O is hier nog héél erg blij met haar luier. Die heeft echt totaal geen interesse in wc of potje :D
pi_174758628
Nora kijkt ook wel regelmatig tv hoor. Maar dat is ook omdat ik geen idee heb wat ik overdag met haar moet doen. We hebben alles x1000 al gedaan. Vaak kijkt ze een kwartiertje en dan gaat ze wat anders doen.

Oh, we hebben wat nieuws. Als ik autorij, moet ik net doen alsof ik de weg niet weet en elke keer de weg aan Nora vragen :D Ook op de snelweg. 'Welke kant moeten we op Nora?' 'Uhm, ga maar naar rechts!' 'Euhm, dan rijden we bij de koeien naar binnen'. 'Oh. Doe dan maar links.' :') :D
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:36:41 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174759057
Ik vond dat ook een lastige fase hoor, dat ze die middagslaap gaan skippen, maar 'm eigenlijk toch net wel/net niet nodig hebben. Ik heb met Kuiken afgesproken dat hij dan ipv een dutje lekker op zijn kamer gaat spelen, dus na de lunch gaan wij altijd naar boven. Kuiken vindt dan zijn rust door lekker zelf te spelen op zijn kamer, en ik leg Guppy op bed.
Daarna ga ik met Kuiken samen weer naar beneden en doen we grotejongensdingen; koekjes bakken, kleien, knutselen, voorlezen, of gewoon even niks.
Ik wil overdag trouwens de tv niet aan hebben, een van de weinige 'regels' die wij thuis hebben; pas na 17 uur.
KuikenGuppy
pi_174760138
Hier al vanaf 18 mnd ofzo, dat ze steeds later slaapt 's middags, en dus 's avonds ook. Meestal pas rond 22 uur. Hopelijk skipt ze het slaapje snel helemaal, en gaat ze dan van 19 tot 7 ofzo slapen. Vandaag maar 30 min geslapen, dus misschien gaat ze vanavond wat eerder.

Het zindelijk worden is idd ook wat... Gister wilde ze geen luier aan. Op zich prima, kan ze bloot rondlopen en op het potje enzo. Maar in zes uur heeft ze twee keer op het potje geplast en drie keer op de vloer }:| blijkbaar voelt ze het niet altijd op tijd aankomen. Nouja, zo kan ik wel zien dat ze genoeg drinkt, wat een pis tsunami komt daaruit zeg :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174760911
Gister hebben we een paar uur Koos Luierloos gehad en Sjaak ieder uur op het potje gezet. Hij kan op commando plassen, blijkt, hij perst er gewoon wat uit. Daardoor had hij gister geen ongelukjes. Hij voelt het zelf ook wel aankomen, maar doet er dan niets mee en laat het gewoon lopen. Dus daar valt nog winst te behalen :{w
pi_174761009
I heeft besloten om de dag nadat zijn zusje geboren is te beginnen met zijn ochtendplas op het potje te doen. Hij pakte het potje er gewoon bij, ging zitten en plaste. :D. We waren er eerder helemaal niet mee bezig - het leek me verspilde moeite omdat je zo vaak hoort dat het met de hectiek van een nieuw gezinslid toch vaak weer even slechter gaat. Maar drie dagen op rij nu dus al. ^O^ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')