Daarom hou ik ze kort.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:07 schreef madam-april het volgende:
[..]
Zou je het ook snappen als ze het tegen Senna of Kim deden?
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:14 schreef Morendo het volgende:
De grens tussen aanranden en assertief versieren is soms een schimmige.
Over twee maanden is de hype: 'waarom durven die kerels niets?' Dan is het geen me too meer, maar do me ofzo.
Vrouwen vallen op de mannen waar ze op vallen, dat geeft die mannen, of andere, niet het recht de vrouw op welke manier dan ook te claimen.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:00 schreef JaJammerJan het volgende:
Toevallig dan, dat de mannen die juist aangesproken worden niet de 170cm lange, ongespierde nerdjes zijn die niemand een vlieg kwaad doen, maar juist de 190cm grote gespierde hunks?
Ik zeg het nog maar een keer: Vrouwen zeggen dat ze niet op dit soort mannen vallen of dat ze dit soort gedrag niet fijn vinden, maar als je naar hun gedrag kijkt dan gaat het er lijnrecht tegenin.
Poging twee. Ik wil best door een hunk tegen de muur gedrukt worden. Met toestemming, als ik het wil. Niet in een kroeg, niet in een steegje, niet zonder teken dat ik er zin in heb.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:00 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Toevallig dan, dat de mannen die juist aangesproken worden niet de 170cm lange, ongespierde nerdjes zijn die niemand een vlieg kwaad doen, maar juist de 190cm grote gespierde hunks?
Ik zeg het nog maar een keer: Vrouwen zeggen dat ze niet op dit soort mannen vallen of dat ze dit soort gedrag niet fijn vinden, maar als je naar hun gedrag kijkt dan gaat het er lijnrecht tegenin.
Mannen en rechten! Ik lach me krom!quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:28 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Vrouwen vallen op de mannen waar ze op vallen, dat geeft die mannen, of andere, niet het recht de vrouw op welke manier dan ook te claimen.
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:32 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Vertel, misschien kunnen we mee lachen..
Grenzen en consequenties zijn alleen maar voor mannen, niet voor vrouwen.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:28 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Vrouwen vallen op de mannen waar ze op vallen, dat geeft die mannen, of andere, niet het recht de vrouw op welke manier dan ook te claimen.
Vrouwen vallen ook op testosteron en dat zorgt zowel voor de mannelijke trekken als voor de agressie. Maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Waarom betrek je dit op jezelf?
Hij heeft 1 link gevonden waarin een vrouw stelt dat 'iemand een compliment geven' niet impliceert dat diegene dat compliment ook daadwerkelijk wilt ontvangen, en men dan dus spreekt van harassment.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar niemand zegt dat naroepen verkrachting is, toch? Het kan wel een vorm van lastig vallen zijn en als vervelend/bedreigend worden ervaren. En dat kan ook gewoon niet de bedoeling zijn.
Ik denk dat als morgen alle mannen vastgezet zouden worden die daadwerkelijk een strafbaar feit zouden hebben gepleegd, dat het rustig wordt op straat.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:37 schreef Horzula het volgende:
Grenzen en consequenties zijn alleen maar voor mannen, niet voor vrouwen.
Het is ook dat het een beetje een feit is dat dat gewoon bij het vrouw zijn hoort.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:44 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ik denk dat als morgen alle mannen vastgezet zouden worden die daadwerkelijk een strafbaar feit zouden hebben gepleegd, dat het rustig wordt op straat.
Er zijn niet zoveel mannen die consequenties dragen voor hun daden, dat is dus de strekking van het hele verhaal. De meeste vrouwen accepteren het als onderdeel van het vrouw zijn en dragen de pijn in stilte. Dus zoals ik het zie zijn alle consequenties voor de vrouwen, per definitie. Het helpt namelijk niet of maar deels dat de dader gepakt is, dat neemt de beschadiging van je interne veiligheid niet weg.
Tot voor kort was het niet eens mogelijk om een vrouw te verkrachten in een huwelijk, ze had maar mee te werken. Ik vind 40% nog mee vallen.
Ja, daar lijkt het op. Hoewel ik het aangehaalde artikel wel te ver vind gaan, slaat het gebruik ervan in deze context de plank mis.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Hij heeft 1 link gevonden waarin een vrouw stelt dat 'iemand een compliment geven' niet impliceert dat diegene dat compliment ook daadwerkelijk wilt ontvangen, en men dan dus spreekt van harassment.
En die ene rare definitie gebruikt hij nu constant om zijn punt te maken.
Beschaafdheid is maar een dun laagje.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:48 schreef summer2bird het volgende:
Het is ook dat het een beetje een feit is dat dat gewoon bij het vrouw zijn hoort.
Vanuit vroeger is het een stilzwijgend feit geweest dat vrouwen gewoon nagefloten worden, nagejoeld worden en zo nu en dan ook betast worden.
Het is goed dat daar eindelijk wat tegenspraak op komt, maar er is nogal veel tegenwerking vanuit de oude garde met het oude gedachtengoed
Allicht, dan steken we onze fakkels en BH's aan en gaan we de straten op om te protesteren tegen de man.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:49 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Beschaafdheid is maar een dun laagje.
Zal ook niet veranderen totdat het een maternalistische wereld wordt, waarbij mannen slechts nog voor voortplanting worden gehouden.. Das uiteindelijk wat "jullie vrouwen" bespreken op de feministische bijeenkomsten.![]()
Mja, ondanks dat dat niet heel snugger is, is dat natuurlijk nooit een excuus om je als man maar op te dringen en seks af te dwingen.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:57 schreef LordHorusNL het volgende:
Verkrachting is vreselijk natuurlijk.
Maar ik moet ook zeggen dat het mij is opgevallen dat wij als maatschappij minder persoonlijke verantwoordelijkheid verwachten van vrouwen als van mannen.
Bijna nooit wordt er van vrouwen verwacht dat ze zichzelf beschermen door niet in bepaalde situaties te belanden.
Ik had pas een vriendin die zat te verkondigen dat ze bijna verkracht was door drie onbekende mannen, bleek dat ze samen met haar vriendin midden in de nacht met een paar gasten naar een hotelkamer was gegaan omdat het zo spannend was![]()
En dit zie ik bij veel dames om me heen, ze denken vaak niet na over de consequenties van hun eigen daden.
Als je geen fatsoenlijke beslissingen kan nemen moet je ook niet zeiken.
Heb je daarna wel aanpassingen gedaan? Ga je nog steeds alleen over straat?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 22:01 schreef Samzz het volgende:
Mja, ondanks dat dat niet heel snugger is, is dat natuurlijk nooit een excuus om je als man maar op te dringen en seks af te dwingen.
Overigens word je als vrouw wel op de vingers getikt als je iets gebeurt. Weet je wat het eerste was dat ik hoorde toen ik vertelde aangerand te zijn?
'Waarom loop je dan ook alleen over straat.'
En dan vinden mensen het raar dat het moeilijk is over aanranding/verkrachting te praten.
Ik heb nu twee bodyguards. En ik ben naar the middle of nowhere verhuisd.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 22:03 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Heb je daarna wel aanpassingen gedaan? Ga je nog steeds alleen over straat?
Uuhm sorry?!quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:57 schreef LordHorusNL het volgende:
Verkrachting is vreselijk natuurlijk.
Maar ik moet ook zeggen dat het mij is opgevallen dat wij als maatschappij minder persoonlijke verantwoordelijkheid verwachten van vrouwen als van mannen.
Bijna nooit wordt er van vrouwen verwacht dat ze zichzelf beschermen door niet in bepaalde situaties te belanden.
Ik had pas een vriendin die zat te verkondigen dat ze bijna verkracht was door drie onbekende mannen, bleek dat ze samen met haar vriendin midden in de nacht met een paar gasten naar een hotelkamer was gegaan omdat het zo spannend was![]()
En dit zie ik bij veel dames om me heen, ze denken vaak niet na over de consequenties van hun eigen daden.
Als je geen fatsoenlijke beslissingen kan nemen moet je ook niet zeiken.
Maar echte verkrachters zie ik het liefst hangen![]()
Goede vraag. Nee daar is in mijn jeugd nooit expliciet over gesproken.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ouders waarschuwen hun dochters vaak voor dit soort dingen.
Hebben mensen het er ook met hun zoons over eigenlijk? Mijn collega zei vanmiddag dat hij het er met zn 17-jarige zoon nooit over had gehad. Denk dat daar ook wel winst te behalen is.
Maar dat zal wel te feministisch zijn ofzo
De wereld is idd geen veilige plek, helaas.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 22:06 schreef LordHorusNL het volgende:
Dat is natuurlijk een hele normale situatie, ik zeg alleen dat er soms ook een aspect van persoonlijke verantwoordelijkheid aan te pas komt.
Er is nooit een excuus om iemand te dwingen iets te doen wat ze niet willen, maar de wereld is geen veilige plek. Zal het nooit zijn ook.
Ah, helder. Dank voor je openheid!quote:Op donderdag 19 oktober 2017 22:04 schreef Samzz het volgende:
Ik heb nu twee bodyguards. En ik ben naar the middle of nowhere verhuisd.
Je spreekt jezelf nogal tegen..quote:Op donderdag 19 oktober 2017 22:06 schreef LordHorusNL het volgende:
Dat is natuurlijk een hele normale situatie, ik zeg alleen dat er soms ook een aspect van persoonlijke verantwoordelijkheid aan te pas komt.
Er is nooit een excuus om iemand te dwingen iets te doen wat ze niet willen, maar de wereld is geen veilige plek. Zal het nooit zijn ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |