Hoe dan wel?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:16 schreef LordHorusNL het volgende:
Inderdaad we zijn een beetje offtopic gegaan.
Maar ik als man zijnde kan de argumenten van MGTOW voor een gedeelte wel snappen.
Maar jezelf afsluiten van relaties met de andere sekse is gewoon geen goede manier om met deze problemen om te gaan.
mij maakt t niet uit als mensen geen relaties willen, moeten ze zelf weten.quote:
nee maar juist daarom is het onzin om vast te willen houden aan de cultuur die nu is omdat het is wat je kentquote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat klopt ook.
Het is alleen niet zo dat mannen het nou perse beter hadden.
ik had verder niet echt in de gaten waar t over ging, sorryquote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:19 schreef Allures het volgende:
[..]
nee maar juist daarom is het onzin om vast te willen houden aan de cultuur die nu is omdat het is wat je kent
Dan zouden we nooit vooruit gaan
en op wat voor onderzoek of zo staaf je dit?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:20 schreef LordHorusNL het volgende:
In min visie zijn we biologisch gemaakt om ons op een bepaalde manier te gedragen.
Mannen zijn te vrouwelijk geworden en vrouwen te mannelijk.
We zijn gemaakt door de natuur om als duo samen te werken, niet om hetzelfde te zijn.
ik heb nog nooit een onderzoeker die er verstand van heeft er een hiërarchie in aanmerking zien brengen maar goedquote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:56 schreef LordHorusNL het volgende:
Inderdaad we zijn niet gemaakt om in paren te leven, maar het feit dat we in paren zijn gaan leven heeft wel geleid tot het succes wat we nu hebben.
De mensheid moet af en toe gedwongen worden dingen te doen, zo werken we nu eenmaal. Als je ons complete vrijheid geeft dan slopen we de boel.
Nature staat overigens bijna altijd boven nurture.
Als je het toch hebt over biologie:quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:20 schreef LordHorusNL het volgende:
In min visie zijn we biologisch gemaakt om ons op een bepaalde manier te gedragen.
Mannen zijn te vrouwelijk geworden en vrouwen te mannelijk.
We zijn gemaakt door de natuur om als duo samen te werken, niet om hetzelfde te zijn.
Er is toch gewoon hard bewijs te vinden dat mensen die alleen door het leven gaan over het algemeen ongelukkiger zijn? Mensen die getrouwd zijn leven zelfs langer.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:18 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Als je het toch hebt over biologie:
Er zijn in de natuur genoeg levende wezens die in groepen (meer dan 2) of juist alleen (over)leven.
Misschien beseffen we ons onvoldoende dat 'samen/duo' een opgedrongen beeld is dat nu enigszins gecorrigeerd wordt?
maar moet dat een liefdesrelatie zijn? Oprechte vraagquote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:24 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Er is toch gewoon hard bewijs te vinden dat mensen die alleen door het leven gaan over het algemeen ongelukkiger zijn? Mensen die getrouwd zijn leven zelfs langer.
Bij bidsprinkhanen wordt het mannetje tijdens de paring opgegeten door het vrouwtje. Dus vergelijkingen met het dierenrijk zou ik niet zo snel trekken.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:31 schreef Allures het volgende:
[..]
maar moet dat een liefdesrelatie zijn? Oprechte vraag
Vroeger bleven 2 minder begeerlijke broers gewoon samen de boerderij runnen of zo
Als pinguïns geen vrouwtje vinden gaan ze geloof ik met een ander mannetje op een steen zitten broeden
Maar hoe kan je dan zeggen dat dat zoveel beter was als nu? Als ik jouw beschrijving zo hoor is het maar goed dat dat veranderd is.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:05 schreef LordHorusNL het volgende:
Hoe kun jij in hemels naam weten hoe het voelt om je leven te geven voor je land of jezelf dood te werken in een kolenmijn om geld voor het onderhoud van je gezin te verdienen?
Het is makkelijk praten als je nog nooit jezelf hebt moeten opofferen voor het bestaansrecht van het land waarin je leeft.
Vrouwen zijn inderdaad op veel manieren onderdrukt in de geschiedenis, maar op veel manieren hadden ze het een stuk beter als mannen in die tijd.
dat ons iets veel opgeleverd heeft wil toch niet zeggen dat het automatisch het beste is voor de toekomst?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:44 schreef LordHorusNL het volgende:
De hedendaagse feminist vind het altijd heel erg interessant om mensen te gaan vergelijken met ander diersoorten om maar elk excuus te vinden voor hun voorliefde voor polyamoreuze relaties.
Je kan de mens gewoon niet vergelijken met ander soorten, je kan alleen kijken naar onze eigen geschiedenis en daar je conclusies uit trekken.
En de conclusie is dat de nucleaire familie ons enorm veel heeft opgeleverd, ook als is het misschien niet natuurlijk.
Maar eigenlijk is niets meer natuurlijk dat we elke dag doen.
Wat ik een goed iets vind van het idee achter mgtow is dat je lekker richten op andere zaken. Het dikke vinger, ik ga voldoening uit andere zaken halen is niet slecht. Het is alleen jammer dat er te vaak toch teveel nadruk op die dikke vinger in het verhaal wordt gelegd en te weinig op dat voldoening halen uit andere zaken.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:20 schreef Quotidien het volgende:
Niet dat ik deze onzin aanhang, maar ik kan wel enige sympathie opbrengen voor die mensen. Als je jarenlang buiten de boot valt moet je ontzettend je best doen om rationeel naar dingen te blijven kijken. Ook als het je niet lukt aan de vrouw te komen en je hoort over het gemak waarmee vrouwen bijv. een one night stand regelen kan dat steken. Er zijn tegenwoordig ook allerlei coaches voor mannen op dategebied, zelfs mensen om tinderprofielen voor je op te zetten. Daar is dus schijnbaar bij mannen een markt voor die er bij vrouwen niet is. Nogmaals, ik hang deze ideologie zelf niet aan, maar ik kan er wel sympathie voor opbrengen.
Dieren schijnen een instinct te hebben. Dit hebben mensen ook naast hun brein. Ergo, er zijn wel degelijk overeenkomsten en dus vergelijkingen.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:44 schreef LordHorusNL het volgende:
De hedendaagse feminist vind het altijd heel erg interessant om mensen te gaan vergelijken met ander diersoorten om maar elk excuus te vinden voor hun voorliefde voor polyamoreuze relaties.
Je kan de mens gewoon niet vergelijken met ander soorten, je kan alleen kijken naar onze eigen geschiedenis en daar je conclusies uit trekken.
En de conclusie is dat de nucleaire familie ons enorm veel heeft opgeleverd, ook als is het misschien niet natuurlijk.
Of dat de nakomelingen (gedeeltelijk) opgevoed worden een gedeelte van de groep, een soort crèche. Dus niet perse door hun biologische moeder (of vader) alleen.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:18 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Als je het toch hebt over biologie:
Er zijn in de natuur genoeg levende wezens die in groepen (meer dan 2) of juist alleen (over)leven.
[..]
Zelfs binnen de diverse menselijke culturen is de nucleaire familie zoals wij die kennen geen standaard.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:44 schreef LordHorusNL het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |