abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174518956
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:16 schreef LordHorusNL het volgende:
Inderdaad we zijn een beetje offtopic gegaan.

Maar ik als man zijnde kan de argumenten van MGTOW voor een gedeelte wel snappen.

Maar jezelf afsluiten van relaties met de andere sekse is gewoon geen goede manier om met deze problemen om te gaan.
Hoe dan wel?
Make my day!
pi_174518994
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:17 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe dan wel?
mij maakt t niet uit als mensen geen relaties willen, moeten ze zelf weten.
Ik vind het alleen wel kwalijk om de schuld daarvoor bij de andere helft van de bevolking te leggen.
compact en kleverig.
pi_174519018
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:10 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat klopt ook.

Het is alleen niet zo dat mannen het nou perse beter hadden.
nee maar juist daarom is het onzin om vast te willen houden aan de cultuur die nu is omdat het is wat je kent
Dan zouden we nooit vooruit gaan
pi_174519026
En dan lees ik ‘als er ooit een vrouw was geweest die me niet meteen op mn uiterlijk had afgewezen, had ik wel in liefde geloofd’
En vervolgens: ‘er wordt met me geflirt’
En dan denk ik: :')
compact en kleverig.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:20:39 #105
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_174519037
In min visie zijn we biologisch gemaakt om ons op een bepaalde manier te gedragen.

Mannen zijn te vrouwelijk geworden en vrouwen te mannelijk.

We zijn gemaakt door de natuur om als duo samen te werken, niet om hetzelfde te zijn.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:20:46 #106
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174519039
Niet dat ik deze onzin aanhang, maar ik kan wel enige sympathie opbrengen voor die mensen. Als je jarenlang buiten de boot valt moet je ontzettend je best doen om rationeel naar dingen te blijven kijken. Ook als het je niet lukt aan de vrouw te komen en je hoort over het gemak waarmee vrouwen bijv. een one night stand regelen kan dat steken. Er zijn tegenwoordig ook allerlei coaches voor mannen op dategebied, zelfs mensen om tinderprofielen voor je op te zetten. Daar is dus schijnbaar bij mannen een markt voor die er bij vrouwen niet is. Nogmaals, ik hang deze ideologie zelf niet aan, maar ik kan er wel sympathie voor opbrengen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174519049
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:19 schreef Allures het volgende:

[..]

nee maar juist daarom is het onzin om vast te willen houden aan de cultuur die nu is omdat het is wat je kent
Dan zouden we nooit vooruit gaan
ik had verder niet echt in de gaten waar t over ging, sorry :@
compact en kleverig.
pi_174519192
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:20 schreef LordHorusNL het volgende:
In min visie zijn we biologisch gemaakt om ons op een bepaalde manier te gedragen.

We zijn gemaakt door de natuur om als duo samen te werken, niet om hetzelfde te zijn.
en op wat voor onderzoek of zo staaf je dit?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:35:51 #109
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_174519394
Onderzoek dat mannen en vrouwen niet precies hetzelfde zijn en gemaakt zijn om als duo samen te werken?

(Ook al woonden we vroeger niet als gezin samen maar in een groep, is het toch de verschillende vaardigheden van man/vrouw die ons als ras zo ver gebracht hebben)

Denk dat het nogal logisch is eigenlijk, een feit is een feit. Biologie kan je moeilijk mee argumenteren lijkt mij.

[ Bericht 9% gewijzigd door LordHorusNL op 19-10-2017 18:41:41 ]
pi_174519642
Wat zit er precies in onze biologie dan? Met iets van ondersteuning en niet alleen 'denk ik'
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:49:22 #111
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_174519736
Allures kom op.

Als je daadwerkelijk denkt dat mannen en vrouwen biologisch gezien hetzelfde zijn dan ben je al te ver heen om een discussie mee te hebben.

We zijn helemaal gelijk als mensen, maar we verschillen in onze manier van doen/denken nu eenmaal wel. (generalisatie)

ik laat dit even hier.

pi_174519813
Ik zeg niet dat mannen en vrouwen biologisch het zelfde zijn maar ik zie in die biologie geen bewijs dat ze in paren moeten leven

Daarnaast zijn mensen die hier iets meer vanwege weten dan jij (en ik) het er helemaal nog niet zo over eens wat nature en wat nurture is en komen ze er bij steeds meer dingen juist achter dat ze niet zo aangeleerd zijn als we dachten
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:56:33 #113
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_174519858
Inderdaad we zijn niet gemaakt om in paren te leven, maar het feit dat we in paren zijn gaan leven heeft wel geleid tot het succes wat we nu hebben.

De mensheid moet af en toe gedwongen worden dingen te doen, zo werken we nu eenmaal. Als je ons complete vrijheid geeft dan slopen we de boel.

Nature staat overigens bijna altijd boven nurture.
pi_174519973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:56 schreef LordHorusNL het volgende:
Inderdaad we zijn niet gemaakt om in paren te leven, maar het feit dat we in paren zijn gaan leven heeft wel geleid tot het succes wat we nu hebben.

De mensheid moet af en toe gedwongen worden dingen te doen, zo werken we nu eenmaal. Als je ons complete vrijheid geeft dan slopen we de boel.

Nature staat overigens bijna altijd boven nurture.
ik heb nog nooit een onderzoeker die er verstand van heeft er een hiërarchie in aanmerking zien brengen maar goed

Los van of je gelijk hebt over het verleden (wat je volgens mij niet hebt) zegt het natuurlijk niets over het heden. Zoals je zelf al aangeeft veranderden de wereld, onze cultuur en onze behoeften steeds. Paren hoeven niet nog steeds het meest efficiënt te zijn
pi_174520409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:20 schreef LordHorusNL het volgende:

Als je het toch hebt over biologie:
Er zijn in de natuur genoeg levende wezens die in groepen (meer dan 2) of juist alleen (over)leven.

Misschien beseffen we ons onvoldoende dat 'samen/duo' een opgedrongen beeld is dat nu enigszins gecorrigeerd wordt?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:24:22 #116
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174520585
quote:
5s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:18 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Er zijn in de natuur genoeg levende wezens die in groepen (meer dan 2) of juist alleen (over)leven.

Misschien beseffen we ons onvoldoende dat 'samen/duo' een opgedrongen beeld is dat nu enigszins gecorrigeerd wordt?
Er is toch gewoon hard bewijs te vinden dat mensen die alleen door het leven gaan over het algemeen ongelukkiger zijn? Mensen die getrouwd zijn leven zelfs langer.
pi_174520797
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:24 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Er is toch gewoon hard bewijs te vinden dat mensen die alleen door het leven gaan over het algemeen ongelukkiger zijn? Mensen die getrouwd zijn leven zelfs langer.
maar moet dat een liefdesrelatie zijn? Oprechte vraag
Vroeger bleven 2 minder begeerlijke broers gewoon samen de boerderij runnen of zo
Als pinguïns geen vrouwtje vinden gaan ze geloof ik met een ander mannetje op een steen zitten broeden
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:34:15 #118
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174520890
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:31 schreef Allures het volgende:

[..]

maar moet dat een liefdesrelatie zijn? Oprechte vraag
Vroeger bleven 2 minder begeerlijke broers gewoon samen de boerderij runnen of zo
Als pinguïns geen vrouwtje vinden gaan ze geloof ik met een ander mannetje op een steen zitten broeden
Bij bidsprinkhanen wordt het mannetje tijdens de paring opgegeten door het vrouwtje. Dus vergelijkingen met het dierenrijk zou ik niet zo snel trekken.
Over je vraag, dat weet ik ook niet 100% zeker. Lijkt me van wel, een liefdesrelatie is toch een stuk intiemer dan gewoon vriendschap.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:39:54 #119
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174521080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:05 schreef LordHorusNL het volgende:
Hoe kun jij in hemels naam weten hoe het voelt om je leven te geven voor je land of jezelf dood te werken in een kolenmijn om geld voor het onderhoud van je gezin te verdienen?

Het is makkelijk praten als je nog nooit jezelf hebt moeten opofferen voor het bestaansrecht van het land waarin je leeft.

Vrouwen zijn inderdaad op veel manieren onderdrukt in de geschiedenis, maar op veel manieren hadden ze het een stuk beter als mannen in die tijd.
Maar hoe kan je dan zeggen dat dat zoveel beter was als nu? Als ik jouw beschrijving zo hoor is het maar goed dat dat veranderd is.
Want hoe is het feit dat het voor beide geslachten kut was toen een argument voor mgtow?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:44:18 #120
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_174521241
De hedendaagse feminist vind het altijd heel erg interessant om mensen te gaan vergelijken met ander diersoorten om maar elk excuus te vinden voor hun voorliefde voor polyamoreuze relaties.

Je kan de mens gewoon niet vergelijken met ander soorten, je kan alleen kijken naar onze eigen geschiedenis en daar je conclusies uit trekken.

En de conclusie is dat de nucleaire familie ons enorm veel heeft opgeleverd, ook als is het misschien niet natuurlijk.

Maar eigenlijk is niets meer natuurlijk dat we elke dag doen.
pi_174521391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:44 schreef LordHorusNL het volgende:
De hedendaagse feminist vind het altijd heel erg interessant om mensen te gaan vergelijken met ander diersoorten om maar elk excuus te vinden voor hun voorliefde voor polyamoreuze relaties.

Je kan de mens gewoon niet vergelijken met ander soorten, je kan alleen kijken naar onze eigen geschiedenis en daar je conclusies uit trekken.

En de conclusie is dat de nucleaire familie ons enorm veel heeft opgeleverd, ook als is het misschien niet natuurlijk.

dat ons iets veel opgeleverd heeft wil toch niet zeggen dat het automatisch het beste is voor de toekomst?
En hoe is feminisme opeens gelijk aan niet mono?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:48:34 #122
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174521430
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:20 schreef Quotidien het volgende:
Niet dat ik deze onzin aanhang, maar ik kan wel enige sympathie opbrengen voor die mensen. Als je jarenlang buiten de boot valt moet je ontzettend je best doen om rationeel naar dingen te blijven kijken. Ook als het je niet lukt aan de vrouw te komen en je hoort over het gemak waarmee vrouwen bijv. een one night stand regelen kan dat steken. Er zijn tegenwoordig ook allerlei coaches voor mannen op dategebied, zelfs mensen om tinderprofielen voor je op te zetten. Daar is dus schijnbaar bij mannen een markt voor die er bij vrouwen niet is. Nogmaals, ik hang deze ideologie zelf niet aan, maar ik kan er wel sympathie voor opbrengen.
Wat ik een goed iets vind van het idee achter mgtow is dat je lekker richten op andere zaken. Het dikke vinger, ik ga voldoening uit andere zaken halen is niet slecht. Het is alleen jammer dat er te vaak toch teveel nadruk op die dikke vinger in het verhaal wordt gelegd en te weinig op dat voldoening halen uit andere zaken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174521580
quote:

Dieren schijnen een instinct te hebben. Dit hebben mensen ook naast hun brein. Ergo, er zijn wel degelijk overeenkomsten en dus vergelijkingen.

Verder wat Allures al heeft gezegd. ^O^
pi_174521681
quote:
5s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:18 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

[..]
Of dat de nakomelingen (gedeeltelijk) opgevoed worden een gedeelte van de groep, een soort crèche. Dus niet perse door hun biologische moeder (of vader) alleen.

Lijkt me ideaal voor de alpha vrouwen. Kunnen ze gewoon door blijven sletten. De groep verzorgt de nakomelingen van het genetisch perfecte paar.
Make my day!
pi_174521723
quote:

Zelfs binnen de diverse menselijke culturen is de nucleaire familie zoals wij die kennen geen standaard.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')