nog buiten dat. wanneer iemand je een stuk kaas door je strot probeert te duwen kan je moeilijk "nee" zeggen, want dan doe je je mond open en gaat die klotekaas erinquote:Op maandag 23 oktober 2017 19:26 schreef Rangono het volgende:
[..]
Dat is nu net het punt he: als je duidelijk maakt dat je geen kaas lust, is er geen probleem.
Dus? iemand moet er maar vanuit gaan dat jij geen kaas lust?quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, zo zou het moeten zijn. maar zo is het niet. aan die "nee" hangen consequenties. dat je dan te horen krijgt niet zo flauw te moeten doen, dat je lange tenen hebt, dat je het compleet verkeerd hebt,dat je niet meer in de supermarkt mag werken, want daar verkopen ze tenslotte kaas.
Daadwerkelijke dwang is heel iets anders, natuurlijk.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef simmu het volgende:
[..]
nog buiten dat. wanneer iemand je een stuk kaas door je strot probeert te duwen kan je moeilijk "nee" zeggen, want dan doe je je mond open en gaat die klotekaas erin
Ik ga de link niet posten, in 2 seconden te vinden als je het wel wilt zien en lezen. Waar het allemaal op neerkomt is dat dit soort dingen inderdaad steeds acceptabeler moet worden voor de gewone man, mijn mening.quote:How did she react? "I thought it was so funny that somebody would pee on someone's face, that I was laughing so hard I couldn't swim away," Handler recalled. "I was trapped. I was in a urinary Bermuda Triangle."
wat dacht je van gewoon netjes vragen? goh, lust je een stukje kaas?quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:31 schreef Rangono het volgende:
[..]
Dus? iemand moet er maar vanuit gaan dat jij geen kaas lust?
Saaie wereld. Zo alles volgens regeltjes.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef simmu het volgende:
[..]
wat dacht je van gewoon netjes vragen? goh, lust je een stukje kaas?
met kaas is het een gekke redenatie, maar wanneer het over vunzige praat en/of aanrakingen en/of verdergaand is, is het plots heel normaal......
Dit dus. Beetje assertiviteit.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:42 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe moet je op zo'n Brusselmans reageren? Misschien zo: ja en wat wil je nog meer hansworst? Laat je maar lekker gaan op de nationale tv. Laat iedereen maar horen wat voor vunzige smeerlap je bent. Idioot.
Klopt. Deze is en blijft goed mbt dit onderwerp:quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef simmu het volgende:
[..]
wat dacht je van gewoon netjes vragen? goh, lust je een stukje kaas?
met kaas is het een gekke redenatie, maar wanneer het over vunzige praat en/of aanrakingen en/of verdergaand is, is het plots heel normaal......
Je vindt het leven saai als je iemand geen kaas op mag dringen? Zomaar even stiekem toch een stukje kaas in de mond kan stoppen? Die kaas niet even zomaar ongevraagd aan ze mag smeren? Gewoon wat anders zou geven als iemand zegt geen kaas te lusten of nu niet te willen?quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:43 schreef Rangono het volgende:
[..]
Saaie wereld. Zo alles volgens regeltjes.
Cabaret is hiermee ook uit den boze.
Precies, dat is exact het punt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:55 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, dat is dus het punt. die vunzigheid is gewoon algemeen geaccepteerd. door mannen en vrouwen. ook al voelen we ons er rot bij, het is de geldende norm
Nee, ik vind het saai als je alles moet vragen aan iemand. Een leven zonder verrassingen. Echt, heel het begrip flirten kan hiermee naar de prullenbak.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je vindt het leven saai als je iemand geen kaas op mag dringen? Zomaar even stiekem toch een stukje kaas in de mond kan stoppen? Die kaas niet even zomaar ongevraagd aan ze mag smeren? Gewoon wat anders zou geven als iemand zegt geen kaas te lusten of nu niet te willen?
welnee, stel je niet zo aan (quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:43 schreef Rangono het volgende:
[..]
Saaie wereld. Zo alles volgens regeltjes.
Cabaret is hiermee ook uit den boze.
Dat is echt bullshit van de hoogste orde.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:53 schreef Rangono het volgende:
[..]
Nee, ik vind het saai als je alles moet vragen aan iemand. Een leven zonder verrassingen. Echt, heel het begrip flirten kan hiermee naar de prullenbak.
Moet jij niet verbaast zijn als alle mooie vrouwen verdwijnen als jij met dat vunzig volk wil stappen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:16 schreef Rangono het volgende:
[..]
Nee, jij bent nu voor andere aan het praten. Ik ken gelukkig genoeg mensen die zich niet 'rot' voelen bij wat vunzigheid.
Wat een lange tenen zeg.
Voor de zoveelste keer: bij flirten is het ook een kwestie van context lezen. Als je alles letterlijk vraagt is het flirtspel afgelopen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is echt bullshit van de hoogste orde.
Flirten is vriendelijk en luchtig. En ook daar let je op of de ontvanger dat wel prettig vindt, anders schiet het zijn doel voorbij.
Als je voor de rechter staat ga je het ook niet ineens over zijn/haar mooie ogen hebben. Dat is gewoon ongepast.
Zomaar ineens zeggen dat je iemand wil beffen, op nationale tv, is geen flirten. Het kan een grap zijn, maar het is geen flirten.
Ik weet verder niet goed hoe ik met deze kant van de discussie om moet gaan. Mensen die het doortrekken naar zaken waarbij ik wtf denk. Is het dan werkelijk zo moeilijk om gewoon normaal gedrag te vertonen?
Laten we geen halszaak van die opmerking dat hij haar wilde beffen maken, maar dat dat ontfatsoenlijk gedrag (van lompe grap tot ongewenst) is is toch wel duidelijk? Dat zoiets plompverloren zeggen vaak niet zo gewaardeerd wordt ook wel toch? Dat dat soort dingen niet te normaal gevonden moeten worden?
Ik stap enkel met fatsoenlijke mensen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Moet jij niet verbaast zijn als alle mooie vrouwen verdwijnen als jij met dat vunzig volk wil stappen.
Ook voor vunzig is een tijd en een plaats. Aan kunnen voelen dat het gewaardeerd/niet erg bevonden wordt is belangrijk. Als je daar niet zeker van bent is peilen/vragen essentieel.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Moet jij niet verbaast zijn als alle mooie vrouwen verdwijnen als jij met dat vunzig volk wil stappen.
Dus als iemand daar niet assertief op reageert vindt ze het vast niet erg.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:14 schreef Rangono het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: bij flirten is het ook een kwestie van context lezen. Als je alles letterlijk vraagt is het flirtspel afgelopen.
Wat betreft DWDD, ja het is een vulgaire opmerking. Maar daar staat die vent om bekend. Het was aan verbaan om daar assertief om te reageren. Of niet, als ze het allemaal niet zo erg vond. Ik kan niet voor haar spreken.
Niemand vraagt of je alles letterlijk wil vragen. Enkel om als je die context niet goed kan lezen dat eerst duidelijk te krijgen, desnoods door een letterlijke vraag. Of om als je je vergist niet door te gaan en evt sorry te zeggen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:14 schreef Rangono het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: bij flirten is het ook een kwestie van context lezen. Als je alles letterlijk vraagt is het flirtspel afgelopen.
Wat betreft DWDD, ja het is een vulgaire opmerking. Maar daar staat die vent om bekend. Het was aan verbaan om daar assertief om te reageren. Of niet, als ze het allemaal niet zo erg vond. Ik kan niet voor haar spreken.
ook voor de zoveelste keer: daar gaat het niet om. flirten is wederzijds, lastigvallen niet. andere dingen. helaas vinden we het allemaal heel gewoon dat mensen lastiggevallen worden (ik hou het even op lastigvallen, dat praat wat makkelijker) en dus gaat het door.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:14 schreef Rangono het volgende:
[..]
Mijn grens ligt duidelijk ergens anders. Ik heb geen problemen met vulgariteit, donkere humor. Integendeel.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niemand vraagt of je alles letterlijk wil vragen. Enkel om als je die context niet goed kan lezen dat eerst duidelijk te krijgen, desnoods door een letterlijke vraag. Of om als je je vergist niet door te gaan en evt sorry te zeggen.
En ja, deze gast staat erom bekend. Het moet vooral niet te normaal worden dat dit gebeurd. In zo'n geval zou het een foei met een knipoog op moeten leveren van de omgeving. De werkelijkheid is dat als de vrouw in kwestie daar assertief is en zegt er niet van gediend te zijn zij als zeur gezien wordt. Het een nou nou mevrouwtje, niet zo emotioneel op zou leveren. En er nog even doorgesproken wordt over waarom het echt niet erg is dat die gast haar wil beffen, is toch heel aardig van hem, vrijgevig zelfs? Door de heren aan tafel.
Flirten is vanaf de basis vrijwel nooit wederzijds.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:30 schreef simmu het volgende:
[..]
ook voor de zoveelste keer: daar gaat het niet om. flirten is wederzijds, lastigvallen niet. andere dingen. helaas vinden we het allemaal heel gewoon dat mensen lastiggevallen worden (ik hou het even op lastigvallen, dat praat wat makkelijker) en dus gaat het door.
ik ook niet. maar ik heb wel problemen met kerels (of vrouwen) die hun tong of poten niet thuishouden en ook al met mensen die zulks goedpraten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:30 schreef Rangono het volgende:
[..]
Mijn grens ligt duidelijk ergens anders. Ik heb geen problemen met vulgariteit, donkere humor. Integendeel.
Daadwerkelijke aanranding is walgelijk en moet men hard aanpakken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:32 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ook niet. maar ik heb wel problemen met kerels (of vrouwen) die hun tong of poten niet thuishouden en ook al met mensen die zulks goedpraten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |