Yep. Daarnaast werd er nog wat geneuzeld over schaamte die hij zou hebben jegens "het slachtoffer, de samenleving en zijn familie" terwijl hij eerst opschepte dat het was "alsof hij een vogeltje uit de lucht schoot".quote:Op vrijdag 8 maart 2019 17:01 schreef Zipportal het volgende:
Azim A. bekent: Ik ben de Korrewegschutter
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-de-Korrewegschutter
Meneer wil zo onder zijn TBS uitkomen.![]()
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Yep. Daarnaast werd er nog wat geneuzeld over schaamte die hij zou hebben jegens "het slachtoffer, de samenleving en zijn familie" terwijl hij eerst opschepte dat het was "alsof hij een vogeltje uit de lucht schoot".
Heel eventueel heeft hij door (gebrekkige) opvoeding nog wat loyaliteit naar zijn familieclan die hij opvat als schaamte, maar dit stuk stront heeft echt geen schaamte naar de samenleving, laat staan naar het slachtoffer.
Dat de advocaat ook "de verdediging ziet niet in waarom tbs nodig is" uit zijn strot krijgt is ook om vlekken van in de nek te krijgen. Die man doet ook gewoon zijn werk, snap ik, maar als je cliënt willekeurige mensen ongelukkig schiet omdat ie niks beters kan verzinnen ter vermaak, dan zou je je toch moeten kunnen voorstellen dat tbs dan in zicht komt.
Hopelijk blijkt uit het onderzoek dat het nog erger is dan ze dachten en blijft de samenleving verschoond van hem in het vervolg.
https://www.dvhn.nl/groni(...)warden-24247244.htmlquote:,,Omdat het hele gedoe mij vreselijk spijt en omdat het slachtoffer de waarheid verdient’’, zei A.
Ook een boosmakertje ja. Wat een soesah inderdaad: iemand neerknallen voor de lol, ervandoor gaan, zucht steun, opsporingsbevel, aaaargh toch tegen de lamp, moeilijk, moeilijk, nog vastzitten ook kreeeeeun...quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:13 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]
https://www.dvhn.nl/groni(...)warden-24247244.html
Wat een gedoe inderdaad. Alsof hij een beschadigd pakketje bij de post heeft gekregen, wat retour moet. Wat een gedoe.
Natuurlijk wel. Anders zouden ze de doodstraf wel uitspreken voor winkeldiefstal. Je kunt dit zeggen tot je blauw ziet, je overtuigt dit soort users toch niet dat rechtspraak neutraal is en ook moet zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 07:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rechtspraak in Nederland is niet Links of Rechts.
Bron DvhNquote:Weerzinwekkend in de overtreffende trap. Zo kan de misdaad die in de vroege ochtend van 15 oktober 2017 aan de Korreweg in Groningen werd gepleegd, worden gekenschetst. De toen 21-jarige Azim A. schoot die ochtend van korte afstand gericht op een hem onbekende voorbijganger, op de even oude student Sidney Ruiter.
De rechtbank in Groningen veroordeelde Azim A. tot 10 jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging. Donderdag staat A. voor het gerechtshof in Leeuwarden want hij is het niet eens met de veroordeling: hij ging in hoger beroep.
De vraag die het hof moet beantwoorden is niet of Azim A. schuldig is. Dat is hij. Wel moeten de raadsheren (rechters in hoger beroep) zich buigen over de vraag of er sprake is van een poging tot doodslag of een poging tot moord. Het OM gaat uit van de moordpoging, de rechtbank van de doodslag-variant. Daarom viel de straf twee jaar lager uit dan de eis.
Tien jaar cel en tbs met dwang voor Korrewegschutter Azim A.
Lees verder
Onderzoek naar geestesgesteldheid
Een belangrijke andere vraag: moet naast celstraf ook de maatregel tbs worden opgelegd? Azim A. weigerde in het Pieter Baan Centrum (PBC) mee te werken aan onderzoeken naar zijn geestesgesteldheid. Dat er iets met hem aan de hand is, dat hij niet helemaal spoort, is gebaseerd op oude rapporten.
En met name daar zal het over gaan. Azim A. wil af van de tbs. Celstraf in combinatie met dwangverpleging maakt dat de datum waarop hij zijn vrijheid terugkrijgt, onbekend is. Bij alleen een celstraf is er een einddatum en kan hij, ook al duurt dat jaren, de dagen aftellen.
Niet langer een beroep op het zwijgrecht
En dat is waarschijnlijk ook de reden dat A. in de aanloop naar het hoger beroep heeft laten weten dat hij zich niet langer zal beroepen op het zwijgrecht. In de rechtbank in Groningen weigerde hij alle vragen te beantwoorden. In de rechtszaal liet hij zichzelf zien als een bikkelharde crimineel voor wie het tonen van enige vorm van berouw geen optie is.
Tijdens een regiezitting bij het hof toonde hij zich van een andere kant. Hij zei: ,,Omdat het hele gedoe mij vreselijk spijt en omdat het slachtoffer de waarheid verdient.’’ Deze houding leidde tot een tweede opname in het Pieter Baan Centrum.
Of dit nieuwe inzicht voldoende zal zijn om hem een jarenlang durende dwangverpleging te besparen is aan het hof.
In koelen bloede neergeschoten
Sidney Ruiter had die avond gewerkt, was daarna nog op stap geweest en fietste via de Korreweg naar huis. Halverwege werd hij door een groepje drank drinkende mannen tegengehouden. Er ontstond kort een handgemeen, waarna Sidney in koelen bloede werd neergeschoten. Schutter Azim A. vluchtte en kon pas drie weken later worden aangehouden.
De Groninger student werd door drie kogels geraakt. Hij is blijvend verlamd en aangewezen op een rolstoel. Hij vorderde een schadevergoeding van bijna een miljoen euro. De rechtbank wees 380.000 euro toe.
Medeverdachten
Twee medeverdachten, aanwezig bij de schietpartij, verklaarden dat ze A. hadden willen tegenhouden. De een kreeg een werkstraf, de ander 3 maanden cel wegens openlijk geweld. Van de twee mannen die A. hielpen bij zijn vlucht kreeg de een werkstraf, de ander een celstraf van een jaar omdat hij ook een getuige had bedreigd.
Een vijfde betrokkene (behulpzaam zijn bij de vlucht, wapenbezit) werd vrijgesproken. Tegen die uitspraak ging het Openbaar Ministerie in beroep. Deze 28-jarige Rutch I. staat daarom ook opnieuw terecht.
Het proces begint donderdag om 09.00 uur. Rechtbankverslaggever Rob Zijlstra is aanwezig en doet via een liveblog op deze site verslag.
twitter:rtvnoor twitterde op donderdag 27-02-2020 om 10:18:16A. heeft vanuit de gevangenis een bekende bedreigd die een horloge van hem had geleend en verkocht. Hij zei: 'ik ga je doodmaken over tien jaar.' Als hij dus vrij zou komen. #korrewegschutter #rtvnoord reageer retweet
Nee.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:25 schreef JeMoeder het volgende:
Edit: oh wacht, topic uit 2017Beetje achterhaald dit.
Raar verhaal, waarom zou iemand in hemelsnaam een horloge willen lenen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:22 schreef Zipportal het volgende:
twitter:rtvnoor twitterde op donderdag 27-02-2020 om 10:18:16A. heeft vanuit de gevangenis een bekende bedreigd die een horloge van hem had geleend en verkocht. Hij zei: 'ik ga je doodmaken over tien jaar.' Als hij dus vrij zou komen. #korrewegschutter #rtvnoord reageer retweet
Om het door te verkopen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Raar verhaal, waarom zou iemand in hemelsnaam een horloge willen lenen?
Netjes verwoord door Sidney.quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nee.
De dader is nog steeds verwikkeld in een rechtzaak, dus wel deglijk actueel.
En voor het slachtoffer is het maar de vraag of hij deze ellende ooit achter zich kan laten.
lees zijn verhaal op: https://issuu.com/dvhn/docs/sr
Een waar woord. En petje af voor Sidney, ik zou het niet op kunnen brengen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:40 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Netjes verwoord door Sidney.
Je veranderd er niks mee, maar ik zou graag zien dat Azim A. door een chirurg even zijn ruggegraat doorgesneden wordt in een witte kamer geplaatst wordt, de rest van zijn leven daar lekker mag zitten met een voedingssonde en nog 50jaar mag nadenken over wat hij gedaan heeft.
Ik ben normaal altijd voor het fatsoen van de Nederlandse rechtstaat. Maar deze daad is wel zo laag, zo walgelijk, zo zinloos, zo onmenselijk dat ik kansloos stuk vreten Azim een leven vol ellende, (mentale)pijn en uitzichtloosheid gun zoals ik hierboven omschreven heb. .
Hartverscheurendquote:Op donderdag 27 februari 2020 14:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nee.
De dader is nog steeds verwikkeld in een rechtzaak, dus wel deglijk actueel.
En voor het slachtoffer is het maar de vraag of hij deze ellende ooit achter zich kan laten.
lees zijn verhaal op: https://issuu.com/dvhn/docs/sr
Om bij de tijd te blijven?quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Raar verhaal, waarom zou iemand in hemelsnaam een horloge willen lenen?
Zou het minder erg zijn geweest als het slachtoffer levensveranderende verwondingen was toegebracht door een nare Nederlander?quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:39 schreef kleinvogelijn het volgende:
Door een vieze vuile geschifte tyfusturk
Nare, gestoorde psychopaat.quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:05 schreef Zipportal het volgende:
10 jaar cel en tbs met dwang geëist in hoger beroep tegen Korrewegschutter
Gevolg van laag IQ door neef-nicht huwelijken. In principe zijn ze mentaal bijna gehandicapt. Men noemt dit cultuurverrijking.quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:39 schreef kleinvogelijn het volgende:
Echt een zaak die me nog steeds raakt, zo verschrikkelijk voor die jongen die nu de rest van zijn leven in een rolstoel moet doorbrengen. Door een vieze vuile geschifte tyfusturk die straks weer vrij rondloopt. Wat moet Sidney een onmacht en frustratie voelen, ook dat zo'n Azim zo'n minachting heeft voor een andermans leven. "Het voelde lekker toen ik op hem schoot", om te kotsen. Hopelijk komt hij aan de beurt als hij vrij is en leert hij dan wat berouw hebben is.
Mee eens want die Turkse dader zou nooit zijn eigen landgenoten aanvallen, maar kiest doelbewust mensen van andere afkomst om zijn haat en onlust gevoelens bot te vieren.quote:Op maandag 18 november 2019 13:57 schreef TomLuny het volgende:
Als de rechtspraak realist rechts was geweest dan had de aanklacht wel moordpoging op racistische gronden geluid.
Nu maken ze er willekeur van.
En ik gebruik dan de nieuw spraak terminologie van racist.
Want wie hier kunstmatig een ander ras van weet te kweken kan net zo goed een schedelopmeter erbij pakken.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 februari 2020 18:40 schreef Kickstart het volgende:
Hopen dat die kakkerlak een kogel tussen de ogen krijgt donderdag
Stuk stront, ook nog het gore lef hebben om naar het UMCG te willen komen om het “af te maken”
Groetjes uit Groningen
quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:39 schreef kleinvogelijn het volgende:
Door een vieze vuile geschifte tyfusturk die straks weer vrij rondloopt. Wat moet Sidney een onmacht en frustratie voelen, ook dat zo'n Azim zo'n minachting heeft voor een andermans leven. "Het voelde lekker toen ik op hem schoot", om te kotsen. Hopelijk komt hij aan de beurt als hij vrij is en leert hij dan wat berouw hebben is.
https://www.dvhn.nl/groni(...)hutter-25453355.htmlquote:Het hof heeft een hogere schadevergoeding toegekend dan de rechtbank deed. De rechtbank in Groningen bepaalde dat A. bijna 400.000 aan Sidney Ruiter moest betalen. Het hof vindt een bedrag van 865.849,27 gerechtvaardigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |