ja daag ik zeg nooit meer wat ik wil!!quote:Op zondag 15 oktober 2017 21:13 schreef AlexanderC het volgende:
Dag,
Wat zeggen de heren hier als de kapper vraagt wat je wilt?
Ik zeg altijd zijkanten kort en boven wat langer, maar op een of de andere manier moet de kapper mijn haar toch verpesten.
Als ik het zelf doe (mijn kapsel is niet zo moeilijk) dan ben ik blijer met het resultaat.
Wellicht is een foto meenemen van hoe ik het wil een optie? Maar ik zie niemand anders dat doen. Ik moet altijd heel specifiek zeggen hoe ik het wil en dan komt de kapper met een basic kapsel terwijl ze het bij anderen heel mooi afwerken met een fade etc, maar als ik een fade vraag dan weten ze niet eens wat dat is.
Wat doe ik fout?
picsquote:Op zondag 15 oktober 2017 22:26 schreef Fripsel het volgende:
Ik laat plaatjes zien. Ben toevallig vrijdag geweest en het is precies zo geworden als ik gehoopt had.
hahahaquote:Op zondag 15 oktober 2017 23:02 schreef einzeinz het volgende:
Ik zeg gewoon 'doe maar iets die mijn kop past' en dat kwam goed.
Doe ik anders ook. Kapper kent me inmiddels wel maar ik laat me altijd verrassen.quote:
"Zoals nu, maar dan korter."quote:Op zondag 15 oktober 2017 21:13 schreef AlexanderC het volgende:
Dit ja. In 2 zinnetjes een omschrijving van wat ik wil. En dan nog even de melding dat x weken geleden dat kapsel er ook in zat. Dan weten ze prima hoeveel eraf kanquote:
Wat is een Buck?quote:Op maandag 16 oktober 2017 00:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Niet gewoon je eigen haar met je Buck bijhouden..
Idem. En dan heb ik niet eens een vaste kapper.quote:Op maandag 16 oktober 2017 02:56 schreef Mortaxx het volgende:
Zijkanten kort, bovenop wat langer en ze maken er altijd wat moois van
Zakmesje.quote:Op maandag 16 oktober 2017 02:43 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Wat is een Buck?
Ik hou liever ook mijn eigen haar bij. Mijn kapsel is niet moeilijk, maar voor de kappers wel ofzo. Wat eigenlijk heel raar is.
Je maakt het zo lastig. Save gewoon een foto op je telefoon en laat dit zien aan je kapper.quote:Op zondag 15 oktober 2017 21:13 schreef AlexanderC het volgende:
Dag,
Ik zeg altijd zijkanten kort en boven wat langer, maar op een of de andere manier moet de kapper mijn haar toch verpesten.
Als ik het zelf doe (mijn kapsel is niet zo moeilijk) dan ben ik blijer met het resultaat.
Wellicht is een foto meenemen van hoe ik het wil een optie? Maar ik zie niemand anders dat doen. Ik moet altijd heel specifiek zeggen hoe ik het wil en dan komt de kapper met een basic kapsel terwijl ze het bij anderen heel mooi afwerken met een fade etc, maar als ik een fade vraag dan weten ze niet eens wat dat is.
Wat doe ik fout?
quote:
Precies dit dus.quote:Op maandag 16 oktober 2017 00:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dit ja. In 2 zinnetjes een omschrijving van wat ik wil. En dan nog even de melding dat x weken geleden dat kapsel er ook in zat. Dan weten ze prima hoeveel eraf kan
Ook een goede. Al geef ik mijn kapper nooit zoveel vertrouwen. Ik wil zo min mogelijk creatieve vrijheid. Hij of zij moet gewoon een vorig resultaat reproduceren. Zoals een kopieerapparaat, alleen dan voor haar.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:02 schreef einzeinz het volgende:
Ik zeg gewoon 'doe maar iets die mijn kop past' en dat kwam goed.
meestal wel, maar ook naar een wat duurdere kapper en die had mijn haar ook helemaal verpest.quote:Op maandag 16 oktober 2017 15:04 schreef Plots het volgende:
Ga je naar een Turkse kapper,TS? Die hebben vaak de neiging om te kort te knippen.
Rotterdamquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 23:48 schreef CapnIzzy het volgende:
Waar woon je? Dan stuur ik wel even adres van een goede kappert
Zware kapperstruggles inderdaad. Hoe vraag je wel kapsel jij wilt dan? Jij Arabier?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 23:53 schreef AnanYaw het volgende:
Blanke mensen en hun kapperstruggles fascineren mij altijd. Ik heb letterlijk nog nooit meegemaakt dat mijn kapper me niet precies het kapsel gaf waar ik om vroeg. Ik zou geen cent betalen in dat geval.
Maar ja, gewoon een foto meenemen dus. Dat is niet raar.
Ik ben negroïde, dus ik ga naar de afrokapper.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:26 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Zware kapperstruggles inderdaad. Hoe vraag je wel kapsel jij wilt dan? Jij Arabier?
Dan gewoon bij Schorem binnen stappenquote:
zonder afspraak?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 01:46 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Dan gewoon bij Schorem binnen stappen
Haha, je kan daar niet eens een afspraak maken man.quote:
wat een luxe dat je een lijst krijgt waar je uit mag kiezen. Ik moet alles voorkauwen tot in de millimeter: Ik wil zijkanten zoveel millimeter, bovenkant zoveel millimeter en een overloopje etc etc. Jij hebt het makkelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:17 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Ik ben negroïde, dus ik ga naar de afrokapper.
Ik benoem wat voor soort kapsel ik wil. Dan geven ze me een lijst van verschillende manieren waarin dat kapsel uitgevoerd is en dan wijs ik ofwel een plaatje aan en zeg dat het zo mag, of ik geef aan dat niks precies is zoals ik het wil en benoem dan in welk opzicht ik het anders wil.
Dan doen ze dat, terwijl ze met hun collega's in één of andere Afrikaanse taal praten, die ik niet versta en met harde hand mijn hoofd in allerlei onmogelijke posities drukken. Aan het einde is het echter precies zoals ik wilde.
ohw. ik had de indruk dat er een wachtlijst van zoveel dagen/weken bij Schorem is. Ik zal eens op de website kijken.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 01:56 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Haha, je kan daar niet eens een afspraak maken man.
Je moet alleen een beetje geluk hebben met het aantal wachtenden voor je. Het kan soms 2 uur duren, maar ze weten je wel te vermaken hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2017 01:58 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
ohw. ik had de indruk dat er een wachtlijst van zoveel dagen/weken bij Schorem is. Ik zal eens op de website kijken.
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 01:59 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Je moet alleen een beetje geluk hebben met het aantal wachtenden voor je. Het kan soms 2 uur duren, maar ze weten je wel te vermaken hoorgratis drank en goeie muziek
Je gaat niet naar een barbier. Ga wel naar een barbier.quote:
Ik heb ook een turk, maar hij knipt mij echt perfectquote:Op maandag 16 oktober 2017 15:04 schreef Plots het volgende:
Ga je naar een Turkse kapper,TS? Die hebben vaak de neiging om te kort te knippen.
Haha ditquote:Op donderdag 19 oktober 2017 01:56 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Haha, je kan daar niet eens een afspraak maken man.
Gewoon binnenstappen en dan als je de 4e bent wordt je na 3 manne geknipt. Soms 10 min wachten. Soms een uur. Zonder afspraak en binnenstappen wanneer je wilt. Maar reken niet op 10 minuten weer buiten staanquote:Op donderdag 19 oktober 2017 01:58 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
ohw. ik had de indruk dat er een wachtlijst van zoveel dagen/weken bij Schorem is. Ik zal eens op de website kijken.
Je kan vast ook zelf ergens zo’n lijst vinden of een plaatje zoeken in de boeken die de kapper heeft.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 01:56 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
wat een luxe dat je een lijst krijgt waar je uit mag kiezen. Ik moet alles voorkauwen tot in de millimeter: Ik wil zijkanten zoveel millimeter, bovenkant zoveel millimeter en een overloopje etc etc. Jij hebt het makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |