abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:06:24 #276
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174533338
Zijn er hier mensen die in Stardew Valley Journey of the Prairie King hebben uitgespeeld?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:07:02 #277
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174533349
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Koop dan andere games?
Ik koop die games ook niet :+.

Maar ik ben prima tevreden met games zoals Nier Automata, Nioh etc. Games waar je niet bij elke scheet een euro moet betalen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_174534209
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat is echt totale onzin.

Het is niet mij probleem dat game ontwikkelaars en publishers niet weten hoe ze moeten budgetteren en 10+ miljoen uitgeven aan marketing.

Dat ze teams van 300 man omdat ze van gekkigheid niet meer weten hoe ze op een efficiente manier een game moeten ontwikkelen.

Dat de games 60 euro kosten staat vast, en dat blijft gewoon zo. De games die het meest verkopen zijn voornamelijk van bedrijven als EA en Activision. Deze doen het natuurlijk al erg goed en zijn erg winstgevend.

Het feit dat ze NOG MEER geld willen verdienen is pure greed. Natuurlijk is het een bedrijf maar dat betekend niet dat ze over de rug van de consumenten maar de game industry moeten verkrachten.

Over 10 jaar hebben we in alle singleplayer games bullshit free 2 play praktijken zoals lootboxes, crates, keys, online only blabla. We hebben de publishers als gamers niet hard genoeg laten weten dat we niet down zijn met die bullshit.

Sterker nog er zijn genoeg gamers zoals jou die het verdedigen onder het mom van " ja maar ze moeten geld verdienen ". De games verkopen genoeg. Als je ziet wat voor geld EA & Activision aan extra lootboxes en microtransactions verkopen schrik je je dood.

Bobby Kotick kan iniedergeval elk jaar eeb mooi eilandje kopen. Want als je denkt dat het geld van die DLC en lootboxes naar de developers gaat, heb je het ernstig mis.
Om wat voor games gaat het dan, want ik dacht dat microtransacties meer voor telefoonspelletjes waren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_174534472
quote:
De games verkopen genoeg. Als je ziet wat voor geld EA & Activision aan extra lootboxes en microtransactions verkopen schrik je je dood.
Dus het is vrij logisch dat ze het doen, wij als gamers zijn schuldig aan deze praktijken hoor :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_174534584
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

De games verkopen genoeg.
Wat is genoeg?
Ze verdienen flink aan die microtransactions dus ze zouden stom zijn om ermee te stoppen.
Deal with it, zo werkt het gewoon met alles.

Tenzij we massaal ermee kappen gaat er echt niks veranderen hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:57:07 #281
194233 Friday12
Originele kloon
pi_174535550
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dus het is vrij logisch dat ze het doen, wij als gamers zijn schuldig aan deze praktijken hoor :P
Ik koop nooit microtransacties en bijna nooit DLC

Soms wel zo'n standalone DLC pakket als bij Dying Light of TLoU

Heb ook nog een paar packs gekocht bij Rocket League maar dat was meer beetje supporten van de devs
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:04:39 #282
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174535761
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is genoeg?
Ze verdienen flink aan die microtransactions dus ze zouden stom zijn om ermee te stoppen.
Deal with it, zo werkt het gewoon met alles.

Tenzij we massaal ermee kappen gaat er echt niks veranderen hoor.
"Deal with it".

Nee? Waarom zou ik me in mn reet laten neuken door een bedrijf als Activision?

Zie je dat ook in andere industrieen terug, dat je een halve film krijgt en voor de rest mag betalen? Of dat je de kans krijgt om 100 euro te betalen bij de citroen dealer voor de kans op een kistje waar misschien wel iets moois in zit?

Nee. Lootboxes en andsre bullshit praktijken zie je alleen in de games industrie terug, waar de gamers maar al te graag de grote publishers verdedigen en hun kontje buigen voor de grote piemel van ome Kotick.

Belachelijk en misselijkmakend vind ik het, mensen die claimen dat we alles maar moeten accepteren als consumenten. Zo maak je de industrie wel kapot ja als we allemaal als makke lammetjes elke x in de rij gaan staan om geneukt te worden door de grote bedrijven.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:13:00 #283
194233 Friday12
Originele kloon
pi_174535966
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:04 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

"Deal with it".

Nee? Waarom zou ik me in mn reet laten neuken door een bedrijf als Activision?

Zie je dat ook in andere industrieen terug, dat je een halve film krijgt en voor de rest mag betalen? Of dat je de kans krijgt om 100 euro te betalen bij de citroen dealer voor de kans op een kistje waar misschien wel iets moois in zit?

Nee. Lootboxes en andsre bullshit praktijken zie je alleen in de games industrie terug, waar de gamers maar al te graag de grote publishers verdedigen en hun kontje buigen voor de grote piemel van ome Kotick.

Belachelijk en misselijkmakend vind ik het, mensen die claimen dat we alles maar moeten accepteren als consumenten. Zo maak je de industrie wel kapot ja als we allemaal als makke lammetjes elke x in de rij gaan staan om geneukt te worden door de grote bedrijven.
Wat was er ook alweer met Activision? Had iets langs zien komen maar niet echt gelezen... Iets met de servers van hen.
pi_174536029
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:04 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

"Deal with it".

Nee? Waarom zou ik me in mn reet laten neuken door een bedrijf als Activision?

Zie je dat ook in andere industrieen terug, dat je een halve film krijgt en voor de rest mag betalen? Of dat je de kans krijgt om 100 euro te betalen bij de citroen dealer voor de kans op een kistje waar misschien wel iets moois in zit?

Nee. Lootboxes en andsre bullshit praktijken zie je alleen in de games industrie terug, waar de gamers maar al te graag de grote publishers verdedigen en hun kontje buigen voor de grote piemel van ome Kotick.

Belachelijk en misselijkmakend vind ik het, mensen die claimen dat we alles maar moeten accepteren als consumenten. Zo maak je de industrie wel kapot ja als we allemaal als makke lammetjes elke x in de rij gaan staan om geneukt te worden door de grote bedrijven.
Wat wil je er aan gaan doen dan? Behalve geen games kopen met micro transactions of er geen gebruik van maken?
pi_174536040
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:04 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

"Deal with it".

Nee? Waarom zou ik me in mn reet laten neuken door een bedrijf als Activision?

Zie je dat ook in andere industrieen terug, dat je een halve film krijgt en voor de rest mag betalen? Of dat je de kans krijgt om 100 euro te betalen bij de citroen dealer voor de kans op een kistje waar misschien wel iets moois in zit?

Nee. Lootboxes en andsre bullshit praktijken zie je alleen in de games industrie terug, waar de gamers maar al te graag de grote publishers verdedigen en hun kontje buigen voor de grote piemel van ome Kotick.

Belachelijk en misselijkmakend vind ik het, mensen die claimen dat we alles maar moeten accepteren als consumenten. Zo maak je de industrie wel kapot ja als we allemaal als makke lammetjes elke x in de rij gaan staan om geneukt te worden door de grote bedrijven.
Er zit een heus verschil in tussen accepteren dat er gamers zijn die er in trappen en er zelf actief geld aan uit geven.

Ik zit in de eerste categorie, dat betekent niet dat ik 'mn kontje buig'. Ik zit er hetzelfde in als jij, maar kansloos gaan zitten janken op een FOK! forum gaat het probleem net zo goed oplossen als mijn houding. Voel je dus aub niet beter als de overgrote meerderheid van de gamers die er hetzelfde over denkt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:19:39 #286
194233 Friday12
Originele kloon
pi_174536148
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er zit een heus verschil in tussen accepteren dat er gamers zijn die er in trappen en er zelf actief geld aan uit geven.

Ik zit in de eerste categorie, dat betekent niet dat ik 'mn kontje buig'. Ik zit er hetzelfde in als jij, maar kansloos gaan zitten janken op een FOK! forum gaat het probleem net zo goed oplossen als mijn houding. Voel je dus aub niet beter als de overgrote meerderheid van de gamers die er hetzelfde over denkt.
Wist je het nog niet? Iedereen moet hetzelfde denken als hem :P
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:23:53 #287
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174536235
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:04 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

"Deal with it".

Nee? Waarom zou ik me in mn reet laten neuken door een bedrijf als Activision?

Zie je dat ook in andere industrieen terug, dat je een halve film krijgt en voor de rest mag betalen? Of dat je de kans krijgt om 100 euro te betalen bij de citroen dealer voor de kans op een kistje waar misschien wel iets moois in zit?

Nee. Lootboxes en andsre bullshit praktijken zie je alleen in de games industrie terug, waar de gamers maar al te graag de grote publishers verdedigen en hun kontje buigen voor de grote piemel van ome Kotick.

Belachelijk en misselijkmakend vind ik het, mensen die claimen dat we alles maar moeten accepteren als consumenten. Zo maak je de industrie wel kapot ja als we allemaal als makke lammetjes elke x in de rij gaan staan om geneukt te worden door de grote bedrijven.
Gut gut, je concerta weer vergeten vanochtend?

Zolang ze extra dingen aanbieden, die niet nodig zijn voor de gamebeleving dat halen ze niets weg. Bij sommige games waarbij er haast op wordt aangedrongen dan kan ik je frustratie voorstellen maar dit is een beetje hetzelfde systeem als die FUT kaartjes bij FIFA of operators/wapens unlocken bij Battlefield of R6 Siege. Je koopt een shortcut, doe je dit niet dan wordt je ervaring er niet minder om.

Die lootboxes snap ik zelf ook niet, aangezien je betaald voor iets waarvan je niet weet wat het is (net als die FUT packs), maargoed sommige mensen vinden dit blijkbaar ok. Tsja waarom zou een bedrijf daar dan niet op inspringen?
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:33:55 #288
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174536423
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:57 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ik koop nooit microtransacties en bijna nooit DLC

Soms wel zo'n standalone DLC pakket als bij Dying Light of TLoU

Heb ook nog een paar packs gekocht bij Rocket League maar dat was meer beetje supporten van de devs
Mja dat is prima dat zijn vaak echte expansions ipv -Timesaver Crate #4 - etc. Bij Rocket League heb ik ook een paar auto's gekocht omdat het spel gratis was.

Maar een game als Call of Duty volproppen met microtransacties, lootcrates, keys, timesavers en al die shit wat alle fun uit het spel haalt.

Daarnaast heb je ook vaak het gevoel een incompleet product te hebben gekocht.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:37:34 #289
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174536517
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:23 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Gut gut, je concerta weer vergeten vanochtend?

Zolang ze extra dingen aanbieden, die niet nodig zijn voor de gamebeleving dat halen ze niets weg. Bij sommige games waarbij er haast op wordt aangedrongen dan kan ik je frustratie voorstellen maar dit is een beetje hetzelfde systeem als die FUT kaartjes bij FIFA of operators/wapens unlocken bij Battlefield of R6 Siege. Je koopt een shortcut, doe je dit niet dan wordt je ervaring er niet minder om.

Die lootboxes snap ik zelf ook niet, aangezien je betaald voor iets waarvan je niet weet wat het is (net als die FUT packs), maargoed sommige mensen vinden dit blijkbaar ok. Tsja waarom zou een bedrijf daar dan niet op inspringen?
Ja joh, een zinnige discussie over lootboxes en ik ben mijn concerta vergeten ><. Doe ff normaal man komop.

Ik zeg toch ook niet dat ik het vanuit het bedrijfsoogspunt niet begrijp. Natuurlijk begrijp ik het,want gamers laten zich gewoon graag naaien en springen ook maar al te graag in de bres voor hun favo publishers. En dus vinden pubs het prima om steeds een stap verder te gaan. Want we nemen het graag.

Het punt is mij dat wij hier toch allemaal gamers zijn, geen bedrijven en ik heb ook geen andelen in die bedrijven. Dus waarom zou ik het maar normaal moeten vinden als consument zijnde dat je gewoon een halfbakken product verkocht krijgt en de rest mag bijkopen?

Nogmaals, dit zie je in geen enkele andere industrie terug. Omdat consumenten over t algemeen snappen dat bedrijven niet je vriendjes zijn, maar er puur zijn voor financieel gewin. Helaas is die perceptie bij gamers niet aanwezig.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_174536793
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:37 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Helaas is die perceptie bij gamers niet aanwezig.
Waarom?
Hoeveel procent van de gamers maakt gebruik van microtransactions dan?
Volgens mij overschat je dat flink.

Sowieso verlies ik geen plezier in games met microtransacties hoor. Daar moet je gewoon boven staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door ThePlaneteer op 20-10-2017 13:11:20 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:54:41 #291
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_174536885
Zijn de PS+ games voor de volgende maand al bekend?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_174536975
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:49 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Waarom?
Hoeveel procent van de gamers maakt gebruik van microtransactions dan?
Volgens mij overschat je dat chromelijk,

Sowieso verlies ik geen plezier in games met microtransacties hoor. Daar moet je gewoon boven staan.
Daar ben ik dus ook benieuwd naar.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:13:56 #293
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174537292
Enorm veel maken daar gebruik van.

Home News Gaming EA earns $1.68 billion in microtransactions in FY2017 EA rakes in an exorbitant sum of digital net revenues from microtransactions, subscriptions, DLC and other content By: Derek Strickland | Gaming News | Posted: May 10, 2017 2:25 pm Comment | Email to a Friend | Font Size: AA EA is one of the biggest players in the games industry, and the company's current yearly financials highlight all the ways the publisher has conquered the gaming world. Microtransactions, DLC, and live services are a massive revenue stream for EA, and this year alone the company pulled in $1.68 billion via digital content outside of full game downloads. EA just reported positive Fiscal Year 2017 earnings from April 1, 2016 to March 31, 2017, and something in particular caught my eye: EA is making money ADVERTISEMENT hand-over-fist with "recurrent consumer spending," aka microtransactions, and live services, ie season pass additions like extra maps and other priced DLC. Just how much is EA earning in this digital sector? Over $1 billion. Electronic Arts pulled in $1.682 billion in digital net sales with live services across PC and console in FY2017. This value doesn't even include digital net sales earned from mobile, which amounts to $682 million. As I said above, live services includes a multitude of profitable sectors, including in-game purchases via microtransactions like FIFA and Madden Ultimate Team and Mass Effect: Andromeda packs, as well as season passes purchased for games like Battlefield 1 and separately purchased map packs, subscriptions like EA/Origin Access, and other content.

Read more: https://www.tweaktown.com(...)ns-fy2017/index.html


League of Legends averages $1.6 billion in revenue annually almost entirely from microtransactions.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:17:19 #294
194233 Friday12
Originele kloon
pi_174537368
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:13 schreef MMaRsu het volgende:
Enorm veel maken daar gebruik van.

Home News Gaming EA earns $1.68 billion in microtransactions in FY2017 EA rakes in an exorbitant sum of digital net revenues from microtransactions, subscriptions, DLC and other content By: Derek Strickland | Gaming News | Posted: May 10, 2017 2:25 pm Comment | Email to a Friend | Font Size: AA EA is one of the biggest players in the games industry, and the company's current yearly financials highlight all the ways the publisher has conquered the gaming world. Microtransactions, DLC, and live services are a massive revenue stream for EA, and this year alone the company pulled in $1.68 billion via digital content outside of full game downloads. EA just reported positive Fiscal Year 2017 earnings from April 1, 2016 to March 31, 2017, and something in particular caught my eye: EA is making money ADVERTISEMENT hand-over-fist with "recurrent consumer spending," aka microtransactions, and live services, ie season pass additions like extra maps and other priced DLC. Just how much is EA earning in this digital sector? Over $1 billion. Electronic Arts pulled in $1.682 billion in digital net sales with live services across PC and console in FY2017. This value doesn't even include digital net sales earned from mobile, which amounts to $682 million. As I said above, live services includes a multitude of profitable sectors, including in-game purchases via microtransactions like FIFA and Madden Ultimate Team and Mass Effect: Andromeda packs, as well as season passes purchased for games like Battlefield 1 and separately purchased map packs, subscriptions like EA/Origin Access, and other content.

Read more: https://www.tweaktown.com(...)ns-fy2017/index.html

League of Legends averages $1.6 billion in revenue annually almost entirely from microtransactions.
LoLvind ik wel weer anders dan bv EA

Bij EA betaal je al voor de game en bij LoL is de game f2p dus die microtransactions zijn het enige inkomen dat zei hebben. Niet dat ik het dan wel zou doen hoor
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:27:49 #295
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174537587
Ja is ook wel heel anders, maar zit mobiel en op werk dus kan niet t hele web afstruinen maar ook bv over WB en Activision zijn er wel cijfers over te vinden :P. Maargoed ging mij meer om t feit dat er gezegd wordt van ja dev costs zinn hoger dus ze moeten wel wat aan t spel verdienen.

A gaan die opbrengsten niet naar de devs over t algemeen maar naar de publishers en B dat ze niet met realistische budgetten kunnen werken ( Dead Space 2 kostte 60 miljoen dollar? ) is niet ons ( als consumenten ) probleem :P. Dat is alles wat k wou zeggen :P.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_174538922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn de PS+ games voor de volgende maand al bekend?
Nee ben wel benieuwd eigenlijk.
pi_174538978
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:33 schreef MMaRsu het volgende:

Daarnaast heb je ook vaak het gevoel een incompleet product te hebben gekocht.
dat gevoel heb ik vaak niet. Als iemand een shortcuts koopt: leuk voor hen. Ik snap het niet, maar dat is een ander verhaal.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:39:25 #298
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174539089
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:33 schreef Pheno het volgende:

[..]

dat gevoel heb ik vaak niet. Als iemand een shortcuts koopt: leuk voor hen. Ik snap het niet, maar dat is een ander verhaal.
Ik heb het dan niet over shortcuts.

Ik heb het bv over vechtspellen waar characters voor 5+ euro per stuk bij worden verkocht.

Ik heb het over dingen die uit spellen worden geknipt zodat ze als preorder dlc kunnen worden verkocht.

Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden. Timesavers zijn dan echt onderaan de lijst bij mij qua "toxic" microtransactions.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:40:45 #299
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174539108
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:39 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb het dan niet over shortcuts.

Ik heb het bv over vechtspellen waar characters voor 5+ euro per stuk bij worden verkocht.

Ik heb het over dingen die uit spellen worden geknipt zodat ze als preorder dlc kunnen worden verkocht.

Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden. Timesavers zijn dan echt onderaan de lijst bij mij qua "toxic" microtransactions.
Castlevania op de PS3 waar ze 2 chapters uit het verhaal gesloopt hadden om als DLC te verkopen. :( :( :(
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174539194
FFXV is daar ook een voorbeeld van imo. Gladio die ineens een uur weg is, wat later als DLC apart verkocht werd bijvoorbeeld :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')