abonnement Unibet Coolblue
pi_174556148
Volgens berichtgeving start de Vuelta 2018 met een individuele tijdrit in Malaga.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:00:03 #277
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174556183
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 11:03 schreef showtimer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Onbeschaafde aap.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:15:22 #278
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174556458
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 11:03 schreef showtimer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooie jongen.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:15:39 #279
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174556463
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Onbeschaafde aap.
Achjoh, maak je niet dik.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:16:39 #280
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174556481
Fernando wint morgen ook.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_174557127
quote:
Tom Pidcock (18), de next big thing van het wielrennen: “Eerst was Cavendish mijn idool en nu Wout Poels”

Zowel in Boom als in Koksijde starten de beloften dit weekend al voor het middaguur. Dat is vroeg, maar met ene Tom Pidcock aan de start loont het de moeite om zo vroeg af te zakken. Want de 18-jarige Brit is het grootste wielertalent in jaren. Tijdritten, klassiekers, de piste, de cross: overal waar hij komt, is Pidcock het haantje de voorste.

Zone Reme, een industriewijk in Westerlo. Hier huist het kantoor van veldritploeg Telenet-Fidea Lions. Een van de burelen is omgebouwd tot leefruimte en wordt momenteel bewoond. In het ‘appartement’ verbleef de voorbije week het meest veelzijdige wielertalent sinds Mathieu van der Poel. Het palmares van de 18-jarige Tom Pidcock bij de junioren in 2017 doet monden openvallen. Hij won Parijs-Roubaix, werd op de piste nationaal kampioen op de scratch, veroverde vorige maand de wereldtitel in het tijdrijden en zegevierde eind januari ook op het WK veldrijden. Resultaat: een transfer naar het continentale Telenet-Fidea Lions, ook al werd hij het hof gemaakt door verschillende WorldTour-ploegen.

Waarom kiest een jonge Brit voor Telenet-Fidea ­Lions als ook Team Sky ­interesse heeft?

“Omdat ik me graag wil verbeteren in het crossen. Volgende zomer zal ik voor een specifieke wegploeg uitkomen, maar die naam is nog niet bekend. Maar in de winter wil ik crossen. Er waren ook andere crossploegen kandidaat. Maar hier heb ik de beste ondersteuning, beschik ik over het beste materiaal en word ik goed betaald om te doen wat ik graag doe: cyclocross.”

Speelde het mee dat Sven Nys hier de sportieve baas is?

(grijnst) “Zeker.”

Wanneer hoorde je zijn naam voor het eerst?

“De eerste keer dat ik hem live zag was op het WK in Zolder. Hij werd vierde, ik vijfde bij de junioren. Ik had een paar jaar eerder wel al eens van hem gehoord.”

Hij was geen idool?

“Neen. Ik vind het mooi dat mijn eerste WK zijn laatste was. He’s a legend. Voor alle crossers, ook in Engeland. Maar ik ben nog niet zo lang thuis in de cross­wereld. Drie jaar geleden reed ik mijn eerste veldrit en ik won meteen. Op een mountainbike, terwijl mijn tegenstanders wel een crossfiets hadden. Niet veel later werd ik derde op het Brits kampioenschap en was de trein vertrokken.”

Je verbleef deze week in Westerlo. Wat zijn de Westelse hotspots?

“Oei, oei. Ik heb nog niet veel tijd gehad om de toerist uit te hangen. Ik had het druk met die trainingen. Ik ben wel naar de Carrefour geweest. Dat was grappig. Mijn Nederlands is nog niet zo goed. Dank u, rechts, links: dat lukt al. Ik ga mij niet bezighouden met actief Nederlands te leren. Ik probeer het geleidelijk aan op te pikken. Gelukkig ziet een kip er in België hetzelfde uit als in Engeland. Ik kook ook zelf: granola, eitjes, kip met rijst. Ik kan goed voor mezelf zorgen.”

Mis je je familie niet?

“Een beetje. Als renner ben je het gewend om niet veel thuis te zijn. Het is ook niet zo dat ik hier een hele winter zal verblijven. Het was maar één week. Er zullen nog wel periodes zijn dat ik hier logeer, maar meestal zal ik vooral overvliegen voor het weekend. Ik train ook liever in York­shire. Alles is hier zo plat en grijs. Yorkshire is heuvelachtig en groen.”

Hoe komt het dat een jonge Brit plots wil gaan crossen?

“Mijn vader was een wielrenner, mijn moeder was loopster. Fietsen en veldlopen: tja, dan is veldrijden logisch. Fietsen is mijn leven. Dat is het altijd al geweest. Ik heb nooit andere sporten gedaan. Toen ik drie was, ging ik met mijn vader mee naar zijn wedstrijden. Ik reed dan voortdurend met mijn fietsje op de stoep langs het parcours. Ook op school stond bijna alles in het teken van de fiets. In de klas was ik geen kei. Daarom ben ik vorig jaar na het afmaken van mijn middelbare school ook niet aan hogere studies begonnen. In de lagere school zat ik tijdens de speeltijd constant rond te crossen op mijn fiets. Ik haalde dan truken uit. Al snel stond de volledige school in een cirkel rond mij om te applaudisseren. Ik was een beetje de circusartiest van de school.”

Techniek heb je in overvloed. Op het WK in Luxemburg was je de enige die reed met slick-banden met weinig profiel. De anderen waren beter gewapend, maar ze vielen als vliegen.

“Ik was de enige die niet viel. Weet je dat ik in de week voor het WK thuis zelfs niet eens een crossfiets had? Ik trainde op de piste of op de weg. Maar toch heb ik nog veel te leren. Ik ben nog onervaren in de cross. Bijvoorbeeld dat je kleiner moet schakelen voor je aan een afdaling begint, zodat je nadien meteen kan optrekken. Of in het zand rijden. In Engeland heb je geen zand zoals in Koksijde.”

Je bent een toptalent, maar klopt het dat je in je eerste wedstrijd verloor van een meisje?

“Ik was tien jaar of zo, en het was niet zomaar een meisje. Pfeiffer Georgi. Ze werd vorige maand zevende op het WK tijdrijden. Ze was die dag beter dan ik. Al denk ik wel dat ik toen kettingproblemen had. Eerlijk. Ik had dat voorval ook al verdrongen uit mijn geheugen. Bedankt voor de opfrissing.”

Je werkt samen met Trinity Sports Management, zoals ook Richie Porte en de broers Yates. Allen wegrenners. Hoe lang blijf je nog crossen?

“Drie jaar, minstens.”

Je bent enorm veelzijdig. Geeft je dat op termijn geen keuzeproblemen zoals bij Mathieu van der Poel?

“Op dit moment ben ik een crosser, maar ik ben eigenlijk een wegrenner die nu even aan cross doet. Ik wil nu nog niet alles op de weg zetten. Het is niet dat ik niet kan kiezen, ik moet eerst nog groeien voor ik kan beslissen. Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt om verschillende disciplines te combineren. Ik kan nog twee jaar wat verkennen en dan kan ik kiezen wat ik wel doen.”

Na je wereld­titel tijdrijden in Bergen zei je dat je droomkoers Parijs-­Roubaix is. Waarom?

“Het is puur, hard. Man versus machine. Een prachtige koers. Iconisch.”

Nys was je idool niet. Wie dan wel?

“Dat veranderde constant. Om mijn vader te plezieren zal ik zeggen dat hij mijn eerste idool was. Dan kwam Mark Cavendish. Mijn vader was ook sprinter, maar toen ik besefte dat ik dat niet was, veranderde ik naar Bradley Wiggins, en nadien naar Peter Sagan. Ik hou van zijn stijl. Hij vat het allemaal spelend op. Koersen voor de fun, ik doe dat ook. Tegenwoordig ben ik fan van Wout Poels.”

Mag ik Poels een niet voor de hand liggende keuze noemen?

“Hij is grappig. Je moet zijn Instagram eens checken. Maar Wiggo is mijn nummer één aller tijden. Dé legende van het Britse wielrennen.”

Kent hij jou?

“Ik heb hem nog niet gesproken, maar hij zal wel weten van mijn bestaan.”

Wil je zelf een legendeworden?

“Het is geen doel. Alhoewel, doe maar ja. Als je veel wint, word je automatisch een ­legende.”
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:10:54 #282
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174557359
Pidcock heeft een pleurishekel aan Froome (ook aan Sky volgens mij), dat vind ik wel leuk.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_174557757
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Fernando wint morgen ook.
No way, maar het zou leuk zijn als hij tot de streep voor schadebeperking gaat en zich niet snel parkeert omdat een ploeggenoot toevallig topfavoriet is.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:50:28 #284
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174558878
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezustering, wat een gigantische flopronde.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:23:34 #285
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174559293
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:36 schreef showtimer het volgende:

[..]

No way, maar het zou leuk zijn als hij tot de streep voor schadebeperking gaat en zich niet snel parkeert omdat een ploeggenoot toevallig topfavoriet is.
Wat krijg ik als hij wel wint?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_174559649
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Wat krijg ik als hij wel wint?
Een stijfje? Of wat wenst u?
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:54:31 #287
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174559662
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:53 schreef showtimer het volgende:

[..]

Een stijfje? Of wat wenst u?
Als Gaviria wint krijg ik van jou een knuffel.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_174560308
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:58 schreef Evertjan het volgende:
gaat wel lekker met die sprinttrein van Jumbo. Ze mogen wel goed gaan trainen in de winter als ze volgend jaar het geel willen pakken op de 1e dag van de Tour
Gisteren lag het niet aan de trein in ieder geval..
  Redactie Sport zondag 22 oktober 2017 @ 08:36:38 #289
451829 crew  H.Vviv
pi_174571336
Tim Wellens wint etappe 4 van de Tour of Guangxi voor Mollema, Roche, Alaphilippe, Hermans en Poels
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 09:44:08 #290
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174571804
Kelderman DNF, gevallen en naar ziekenhuis met armblessure :{
pi_174571871
quote:
7s.gif Op zondag 22 oktober 2017 08:36 schreef H.Vviv het volgende:
Tim Wellens wint etappe 4 van de Tour of Guangxi voor Mollema, Roche, Alaphilippe, Hermans en Poels
Netjes.



Daags nadien wint hij in Houffalize en vandaag dus hier. Dat is bijna VDB-esque.
pi_174572133
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:44 schreef Slobeend het volgende:
Kelderman DNF, gevallen en naar ziekenhuis met armblessure :{
Je verwacht het niet
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 10:17:27 #293
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174572204
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 10:11 schreef Max23 het volgende:

[..]

Je verwacht het niet
Massale valpartij op 6km van de finish.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 22 oktober 2017 @ 10:28:19 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_174572343
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:44 schreef Slobeend het volgende:
Kelderman DNF, gevallen en naar ziekenhuis met armblessure :{
Team Sunweb’s physician Anko Boelens said: “Wilco has sustained a large laceration and a deep cut to his underarm which will require stitches. He is currently receiving treatment and will undergo further check-ups when he is back at home. An injury of this nature should take around two weeks to heal.”
  zondag 22 oktober 2017 @ 11:30:59 #295
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174573451
Wellens _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174573457
Regende het zeker?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_174574449
kindsoldaat vierde in de Japan Cup
pi_174575134
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 10:17 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Massale valpartij op 6km van de finish.
Wilco staat het slagveld een beetje troosteloos te aanschouwen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174576018
quote:
7s.gif Op zondag 22 oktober 2017 08:36 schreef H.Vviv het volgende:
Tim Wellens wint etappe 4 van de Tour of Guangxi voor Mollema, Roche, Alaphilippe, Hermans en Poels
Mollema vergat denk ik dat je uit het wiel moet komen om te winnen.
Jack does it in real time...
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:17:58 #300
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_174583470
quote:
UCI-voorzitter wil af van oortjes in de koers: “Ze maken het wielrennen steriel”

David Lappartient (44), de machtigste man in het wielrennen, wil een verbod op het gebruik van oortjes in de koers. Dat zegt hij in een exclusief interview in deze krant. De Fransman werd op 21 september in het Noorse Bergen verkozen tot nieuwe voorzitter van de UCI. Meteen zette hij het oortjesverbod, een stokpaardje van hem, weer op de agenda. De Fransman laat er geen gras over groeien.

Oortjes worden al verboden bij het WK 2018 in het Oostenrijkse Innsbruck. Aan dadendrang bij Lappartient geen gebrek. Ook vermogensmeters wil hij de koers bannen. “Ze maken het wielrennen steriel.”
https://www.hln.be/sport/(...)en-steriel~a22acc75/

Ik mag deze nieuwe voorzitter wel. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')