abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:10:32 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174301705
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber

quote:
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.

Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.

Bron: Politie
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/

Kaart

De selfie is bij knooppunt 64 gemaakt, men zoekt momenteel (dinsdag 3 oktober vanaf 17.00 uur) bij knooppunt 50 in verband met een aangetroffen jas, en waarschijnlijk is haar telefoon het laatst aangestraald nabij knooppunt 56, ten zuidwesten van Soest.

Actuele informatie Politie: https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.html

Route zoals de politie denkt dat ze die genomen heeft: https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map

Meer kleding gevonden die misschien van Anne is

https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/

SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TIJDLIJN
quote:
VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

quote:
Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.

Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.

In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.

link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter

Bron
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54 Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17 Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Faber
Link

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:

Ontopic graag

-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
(Dat wil zeggen: kom niet met :"misschien was ze wel depressief" of "relatieproblemen" want daar is nergens aanleiding voor dus opbokken met die onzin
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.
-ook opmerkingen over d'r foto's kunnen achterwege blijven. (spiegelingen, weerkaatsingen, vrolijk/boos/bang etc etc
-BELANGRIJKSTE TIP: Negeer onzinposts, zet een TR en ga aub niet quoten. Negeren is de beste manier om een troll te ontmoedigen om zijn onzin voort te zetten

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_174301743
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:09 schreef Habbezak het volgende:

[..]

Het is eenzijdige flauwekul vol aannames
Juist ja...daarom dat hij overladen wordt met complimenten. Je kan het ook zelf tegen hem zeggen, hij reageert zelf op vragen of opmerkingen ^O^
pi_174301756
Toch geen mogelijkheid dat ze vanuit Baarn de trein heeft geplakt naar Den Dolder? van daaruit fiets je zo verder richting Huis ter Heide, je telefoon pingt dan ook gewoon bij de zendmast bij het Berkenlaantje in Soest want de trein komt daar langs. Vage zaak dit, hopelijk komen ze erachter wat er mis is gegaan
pi_174301761
Die verplaatsing van het leger was meer voor de mankracht dan dat ze daar een serieus aanknopingspunt hadden zo te zien.

Maarja, ze kunnen beter eerst heel Huis Ter Heide uitkammen dan dat ze overal maar half zoeken.
pi_174301767
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:50 schreef gilligan het volgende:

[..]

Het bordje van het ANWB-knooppunt zegt ook rechtdoor. En als ze op basis van de bordjes rijdt is het dus logisch dat ze voor het stoplicht stond. Aan de overkant was immers punt 64.

[ afbeelding ]

https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map

Als je inzoomt op de kaart zie je soms ook dat de route soms (onnodig) oversteekt over de weg heen. Maar het zijn knooppunten, en geen standaard fietsroute. Na het oversteken sla je rechtsaf, om even verderop dezelfde weg weer terug over te steken.
Zit ook wel wat in natuurlijk. Na een fikse hoosbui en nat geregend worden zsm op Utrecht aan via de Biltseweg ipv nog gezellig enkele tientallen kms doorfietsen, kan immers nog een bui aankomen. Maar dan zouden jas, fiets en tas dus idd dwaalsporen zijn.
I´m back.
pi_174301794
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:13 schreef metallicelmo het volgende:
Toch geen mogelijkheid dat ze vanuit Baarn de trein heeft geplakt naar Den Dolder? van daaruit fiets je zo verder richting Huis ter Heide, je telefoon pingt dan ook gewoon bij de zendmast bij het Berkenlaantje in Soest want de trein komt daar langs. Vage zaak dit, hopelijk komen ze erachter wat er mis is gegaan
Jij denkt dat de route gebaseerd is op 1 ping?
Je denkt dat ze niet naar tientallen eerder pings hebben gekeken om tot die route te komen ofzo?

Man man man.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174301817
In dwaalsporen geloof ik echt niet.
Dwaalsporen zijn anno 2017 altijd extra hints: het beste 'dwaalspoor' is gewoon spullen meenemen of vernietigen.

Dwaalsporen zijn meer iets wat je op TV ziet. Of bij Zodiac. Maar die kwam ook weer op TV.

Nee ik ga nog steeds uit van het meest plausibele: overmeesterd nabij Blookerpark. Maar volgens mij ben ik tegenwoordig de enige die het ok vindt dat men daar zoekt.
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:16:51 #8
470273 Maktub
It's written
pi_174301822
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:13 schreef gilligan het volgende:
Die verplaatsing van het leger was meer voor de mankracht dan dat ze daar een serieus aanknopingspunt hadden zo te zien.

Maarja, ze kunnen beter eerst heel Huis Ter Heide uitkammen dan dat ze overal maar half zoeken.
Ze kammen niet alles half uit ze verspreiden juist over 2 belangrijke locaties om sneller al dat gebied uit te kammen en naar elkaar toe te werken.
Denk dat de politie er ook serieus rekening mee houd dat huis ter heide gewoonweg een vluchtroute was.
pi_174301834
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dwaalsporen zijn anno 2017 altijd extra hints: het beste 'dwaalspoor' is gewoon spullen meenemen of vernietigen.

Dwaalsporen zijn meer iets wat je op TV ziet. Of bij Zodiac. Maar die kwam ook weer op TV.

Nee ik ga nog steeds uit van het meest plausibele: overmeesterd nabij Blookerpark.
Dat! Plus risico op achter laten van DNA. Ik gok nog steeds op fietspad parallel naast Spoorlaa (Oude Spoorbaan).
pi_174301855
VSchildkamp twitterde op maandag 09-10-2017 om 15:08:23 Diverse groepjes militairen struinen weer rond bij restaurant De Hoefslag. “We hebben nog niks”, zegt de meelopende agent #AnneFaber reageer retweet
pi_174301865
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zit ook wel wat in natuurlijk. Na een fikse hoosbui en nat geregend worden zsm op Utrecht aan via de Biltseweg ipv nog gezellig enkele tientallen kms doorfietsen, kan immers nog een bui aankomen. Maar dan zouden jas, fiets en tas dus idd dwaalsporen zijn.
Maar haar selfie is prima in lijn met het fietsen van de ANWB-route. Ik weet niet of je dit anders interpreteert?

Als ze de kortste route naar Utrecht zou nemen zou ze daar direct voor de stoplichten rechtsaf zijn geslagen. Bovendien zou het wel raar zijn dat haar mobiel dan vervolgens nog contact heeft gemaakt bij de spoorwegovergang, en haar spullen zijn gevonden bij Huis Ter Heide.
pi_174301876
ME en vrijwilligers begonnen met het uitkammen van fornhese laan in ricting van soest zag ik . Zag fotos van het fietspad richting het ecoduct met erachter de spoorlijn....
pi_174301889
quote:

Nee ik ga nog steeds uit van het meest plausibele: overmeesterd nabij Blookerpark. Maar volgens mij ben ik tegenwoordig de enige die het ok vindt dat men daar zoekt.
Kan me daar zeker in vinden. Dwaalspoor door middel van het planten van bewijs op een andere locatie is super risicovol gezien DNA. Overmeesterd rond het park is absoluut meer logisch dan, maar dan zou men Anne inmiddels toch wel hebben moeten vinden: ergo ontvoerd?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_174301890
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:18 schreef gilligan het volgende:

[..]

Maar haar selfie is prima in lijn met het fietsen van de ANWB-route. Ik weet niet of je dit anders interpreteert?

Als ze de kortste route naar Utrecht zou nemen zou ze daar direct voor de stoplichten rechtsaf zijn geslagen. Bovendien zou het wel raar zijn dat haar mobiel dan vervolgens nog contact heeft gemaakt bij de spoorwegovergang, en haar spullen zijn gevonden bij Huis Ter Heide.
O, sorry had het niet gecontroleerd, begreep dat ze juist op die plaats eigenaardig stond voor de rest van de veronderstelde route.
I´m back.
pi_174301938
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:18 schreef gilligan het volgende:

[..]

Ja en Nee. Anderen hebben hier aangegeven dat - als je de bordjes volgt - je inderdaad de kruising over moet om de route te volgen. De foto die ik plaatste zegt dat de route voor het stoplicht direct naar rechts ook vervolgd kan worden. Was Anne bekend met de route, dan zou ze toch eerder direct rechts zijn afgeslagen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:22:25 #16
470273 Maktub
It's written
pi_174301955
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:12 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Juist ja...daarom dat hij overladen wordt met complimenten. Je kan het ook zelf tegen hem zeggen, hij reageert zelf op vragen of opmerkingen ^O^
Ja mensen vinden het geweldig verhaaltjes te lezen maar de zijne staat vol met klakkeloze aannames die als feiten gepresenteerd worden door hem.

"Het is bijna zeker dat ze de trein ging nemen"

"Het moet wel gebeurt zijn toen ze haar signaal verloor"

We gaan zien of al die complimenten op zn plaats zijn of dat het een hoop gezwans was.
pi_174301958
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kan me daar zeker in vinden. Dwaalspoor door middel van het planten van bewijs op een andere locatie is super risicovol gezien DNA. Overmeesterd rond het park is absoluut meer logisch dan, maar dan zou men Anne inmiddels toch wel hebben moeten vinden: ergo ontvoerd?
Gezien het aantal vermissingen dat niet wordt opgelost is het gewoon reeël dat ze niet wordt gevonden. Mensen lijken dat niet te willen accepteren: ze moét ergens liggen, en als ze niet bij Blookerpark wordt gevonden ligt ze daar niet en moét ze dus wel ergens in een ander bos liggen. En vervolgens gaat men daar theoriën op verzinnen die altijd eindigen bij een onrealistisch scenario waarin de fiets, jas én tas zijn verplaatst als dwaalspoor.
Terwijl het gewoon prima mogelijk is dat ze ofwel ontvoerd is ofwel goed verstopt. Je weet t gewoon niet, maar dit is al honderden keren eerder gebeurt.

Er is een reele kans dat Anne één van de 1500 (!) langvermisten wordt. Dat is wellicht moeilijk verklaarbaar maar vooralsnog een reeële optie.
pi_174301959
quote:

Ik kan het eigenlijk ook niet geloven, maar waar is nog niet gezocht waar ze zou kunnen zijn in de omgeving? Als het geen dwaalsporen zijn kan ze niet ver zijn zou je zeggen. Ik kan me ook niet voorstellen dat een dader nog een eind gaat fietsen met jas en tas met het risico gezien te worden, maar begin er wel meer in te geloven.
pi_174301963
Wellicht is het enige dat helpt, alle fietsroutes uitkammen, 10 / 20 meter naast de fietspaden? Allemaal heel goed beschut, niet de beste plek om vermist te raken in deze omgeving..
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:23:25 #20
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174301980
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Misschien geen dwaalspoor, maar wel een vluchtroute en uit zenuwachtigheid de blunder maken om die jas achter te laten (wellicht te laten vallen), die fiets in het water te gooien en die tas ergens te verstoppen. Geen dwaalspoor betekent nog niet per definitie dat het daar gebeurd moet zijn.
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_174302052
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:22 schreef Maktub het volgende:

[..]

Ja mensen vinden het geweldig verhaaltjes te lezen maar de zijne staat vol met klakkeloze aannames die als feiten gepresenteerd worden door hem.

"Het is bijna zeker dat ze de trein ging nemen"

"Het moet wel gebeurt zijn toen ze haar signaal verloor"

We gaan zien of al die complimenten op zn plaats zijn of dat het een hoop gezwans was.
Hij verdient iig al complimenten voor de tijd en moeite die hij erin gestoken heeft. * en nog steeds doet :)
pi_174302082
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:23 schreef gosschalks het volgende:

[..]

Misschien geen dwaalspoor, maar wel een vluchtroute en uit zenuwachtig de blunder maken om die jas achter te laten (wellicht te laten vallen), die fiets in het water te gooien en die tas ergens te verstoppen. Geen dwaalspoor betekent nog niet per definitie dat het daar gebeurd moet zijn.
Hoe toevallig is het dan dat die jas exact op haar route terecht is gekomen?
Ik kan me ook niet voorstellen dat de dader haar telefoon gaat uitpluizen naar de route die ze fietste. Nog afgezien van het feit dat veel mobieltjes gewoon beveiligd zijn met een inlogcode.

Zover we weten wist haar vriend zelfs niet welke route ze precies ging fietsen. Het 'wie er een hekel had aan Anne' kan wat mij betreft dus ook wel van tafel.
pi_174302145
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja en Nee. Anderen hebben hier aangegeven dat - als je de bordjes volgt - je inderdaad de kruising over moet om de route te volgen. De foto die ik plaatste zegt dat de route voor het stoplicht direct naar rechts ook vervolgd kan worden. Was Anne bekend met de route, dan zou ze toch eerder direct rechts zijn afgeslagen?

Als je de route of omgeving precies kent die je gaat rijden zou je voor het stoplicht rechts kunnen gaan. Als je op nummers en bordjes etc rijdt ga je rechtdoor.

Die foto gaat denk ik niet uit van de feitelijke situatie, maar van grofweg de nummers. Ze moet eerst oversteken naar 64 om te zien waar ze heen moet om bij 65 te komen. Als je hier inzoomt op de nummers zul je ook zien dat de route van de ene naar de andere kant van de weg gaat.

https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map
pi_174302161
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:27 schreef Ouder1 het volgende:
hoezo nou haar route, tot aan soestdijk hebben ze met metingen het patroon herkend van een veronderstelde anwb route. Maar er is toch op dat traject iets gebeurd zoals je al 40 pagina s kunt lezen? En dat een dader vervolgens (MISSCHIEN) een gedeelte daarvan op haar fiets aflegt dat kan
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:30:16 #25
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174302166
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jas ligt niet exact op haar route, voorzover er een route was dan
Schenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')